POSLOVNIK
O RADU PRIVREMENOG ORGANA GRADA KRUŠEVCA

("Sl. list grada Kruševca", br. 17/2023)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Privremenog organa Grada Kruševca (u daljem tekstu: Privremeni organ) prava, dužnosti i odgovornosti članova Privremenog organa i druga pitanja od značaja za rad Privremenog organa.

Pitanja koja se odnose na način rada Privremenog organa ovlašćenja i odgovornosti predsednika i članova Privremenog organa koja nisu uređena ovim Poslovnikom mogu se urediti posebnim aktom Privremenog organa.

Član 2

Privremeni organ koristi pečat Skupštine grada Kruševca u skladu sa Zakonom i ovlašćenjima.

Predsednik Privremenog organa odgovoran je za upotrebu pečata.

Član 3

Rad Privremenog organa dostupan je javnosti.

Javnost rada se obezbeđuje preko sredstava javnog informisanja, prezentovanjem odluka i drugih akata organa na sajtu Grada.

Javnost se može ograničiti i isključiti u slučajevima predviđenim Zakonom i ovim Poslovnikom.

Javnost sednica Privremenog organa ne podrazumeva direktne prenose sednica.

Član 4

Privremeni organ obavlja poslove iz nadležnosti Skupštine grada Kruševca, Gradonačelnika i Gradskog veća grada Kruševca, utvrđene Zakonom i Statutom grada Kruševca do konstituisanja Skupštine grada Kruševca i izbora izvršnih organa Grada Kruševca.

II SASTAV PRIVREMENOG ORGANA

Član 5

Privremeni organ ima predsednika i četiri člana koje je imenovala Vlada Republike Srbije.

Privremeni organ predstavlja predsednik Privremenog organa (u daljem tekstu: predsednik) koji se stara o pravilnoj primeni ovog Poslovnika.

Predsednik organizuje rad Privremenog organa, saziva i predsedava njegovim sednicama, potpisuje akte koje donese Privremeni organ i obavlja druge poslove koje mu poveri Privremeni organ.

U slučaju sprečenosti predsednika, zamenjuje ga član Privremenog organa koga predsednik ovlasti.

Član 6

U vršenju svojih prava i dužnosti privremeni organ odlučuje na sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Član 7

Privremeni organ ima sekretara koji se stara o obavljanju stručnih i tehničkih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Privremenog organa i rukovodi administrativno-pravnim poslovima vezanim za njegov rad.

Sekretara imenuje Privremeni organ na predlog predsednika Privremenog organa, većinom glasova od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Za sekretara Privremenog organa može biti imenovano lice sa završenim pravnim fakultetom, položenim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom od najmanje tri godine.

Privremeni organ može na obrazloženi predlog Predsednika ili člana Privremenog organa razrešiti sekretara na isti način na koji je i imenovan.

Sekretar može podneti ostavku. Ukoliko sekretar podnese ostavku, privremeni organ na istoj sednici utvrđuje bez pretresa, da je sekretaru prestao mandat zbog podnošenja ostavke sa danom održavanja sednice na kojoj je utvrđen prestanak mandata, te privremeni organ na istoj sednici imenuje novog sekretara.

Sekretar privremenog organa može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti.

Zamenik sekretara postavlja se i razrešava na isti način i pod istim uslovima kao i sekretar.

III RADNA TELA

Član 8

Radi efikasnijeg rada u izvršavanju Zakona i drugih propisa i opštih akata, kao i obavljanja drugih poslova iz delokruga Privremenog organa, mogu se obrazovati komisije i druga radna tela.

Predsednika i članove komisije i radnih tela imenuje Privremeni organ.

Predsednik komisije, odnosno drugog radnog tela imenuje se iz reda članova Privremenog organa. Članovi komisija i drugih radnih tela Privremenog organa mogu biti i građani.

Član 9

Komisije i radna tela razmatraju materijale upućene Privremenom organu na odlučivanje, ocenjuju celishodnost predloženih rešenja, zaključkom daju mišljenje o upućenom materijalu, utvrđuju predloge akata i dostavljaju ih Privremenom organu.

Osnivanje i broj radnih tela Privremenog organa, njihov delokrug, način rada kao i broj članova utvrđuje se posebnom odlukom Privremenog organa.

Na način rada komisija i drugih radnih tela Privremenog organa shodno se primenjuju odredbe ovog Poslovnika.

IV SAZIVANJE SEDNICE PRIVREMENOG ORGANA

Pripremanje i sazivanje sednice

Član 10

O pripremanju sednica Privremenog organa stara se predsednik Privremenog organa uz pomoć sekretara.

Pripremanje materijala za sednice Privremenog organa vrši Gradska uprava u okviru svoje nadležnosti, odnosno drugi obrađivač za pitanja iz svoje nadležnosti.

Nacrte akata Gradska uprava dostavlja predsedniku Privremenog organa koji na osnovu pomenutih akata predlaže dnevni red sednice Privremenog organa.

Nacrti opštih i pojedinačnih akata treba da sadrže obrazloženje.

Predlozi izveštaja, analiza i drugih dokumenata treba pored objašnjenja da sadrže i zaključak koji se predlaže Privremenom organu.

Član 11

Predlog dnevnog reda sednice utvrđuje predsednik, koji u predlog dnevnog reda unosi pitanja iz nadležnosti Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

Član 12

Privremeni organ radi i odlučuje na sednicama.

Sednice privremenog organa saziva predsednik Privremenog organa po potrebi, a najmanje jednom u petnaest dana.

Sednica se može održati telefonskim i elektronskim putem, ukoliko za to postoje opravdani razlozi.

Predsednik Privremenog organa dužan je da sazove sednicu ako to pisanim putem zatraže najmanje tri člana Privremenog organa i to u roku od 3 dana od podnošenja zahteva, s tim da se sednica mora održati u roku od 7 dana od dana podnošenja zahteva.

Pisani predlog za sazivanje sednice mora sadržati predlog dnevnog reda sednice u kojem mogu biti predložene samo tačke dnevnog reda iz nadležnosti Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika, utvrđene Zakonom i Statutom Grada.

Predlagači sazivanja sednice Privremenog organa dužni su da uz predlog dnevnog reda dostave i predloge akata koji će biti razmatrani na toj sednici.

Član 13

Poziv za sednicu sadrži mesto i vreme održavanja sednice.

Sednica Privremenog organa saziva se po pravilu najkasnije dva dana pre njenog održavanja.

Uz poziv za sednicu članovima Privremenog organa dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i materijal za predloženi dnevni red.

Sednica se može sazvati i u kraćem roku kao i telefonskim putem kada predsednik proceni da za to postoje posebni razlozi i u tom slučaju materijal za sednicu se dostavlja neposredno pred sednicu Privremenog organa (sednica po hitnom postupku).

Član 14

Na sednicu Privremenog organa mogu se pozvati načelnik Gradske uprave i rukovodioci Odeljenja.

Na sednicu Privremenog organa mogu biti pozvani i predstavnici javnih preduzeća, ustanova, službi i drugih organa i organizacija za određena pitanja.

Član 15

Predsednik ili član Privremenog organa koga ovlasti predsednik Privremenog organa ili član koga ovlaste članovi Privremenog organa koji su zakazali sednicu u slučaju kada predsednik po njihovom zahtevu nije zakazao sednicu utvrđuje da li postoji kvorum potreban za rad.

Privremeni organ radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Ako se na sednici konstatuje da ne postoji većina za odlučivanje predsedavajući odlaže sednicu za određeni dan i čas sa istim dnevnim redom o čemu se pismeno obaveštavaju članovi Privremenog organa koji su odsutni.

Tok sednice

Član 16

Kada predsedavajući utvrdi da postoji kvorum pristupa se utvrđivanju dnevnog reda.

Članovi Privremenog organa mogu davati predloge za izmenu dnevnog reda najkasnije do usvajanja dnevnog reda sednice.

O predlozima za izmene i dopune dnevnog reda ne vodi se pretres.

Članovi Privremenog organa se posebno izjašnjavaju o svakom predlogu za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda a zatim o predloženom dnevnom redu u celini.

Posle usvajanja dnevnog reda prelazi se na rad po pojedinim tačkama dnevnog reda po utvrđenom redosledu.

Član 17

Prijava za reč podnosi se predsedniku Privremenog organa po otvaranju pretresa i može se podnositi sve do zaključenja pretresa.

Predsednik daje reč govornicima po redu prijavljivanja. Predsednik može i preko reda dati reč predstavniku predlagača.

Član 18

Na sednici Privremenog organa svaki član ima pravo da govori.

Niko ne može da govori na sednici Privremenog organa pre nego što dobije reč od predsednika.

Diskusija svakog učesnika u pretresu može trajati najduže pet minuta.

Ukoliko govornik prekorači predviđeno vreme za diskusiju, predsednik će ga opomenuti, a govornik je dužan da završi govor u narednom minutu.

Član 19

Govornik može da govori samo o pitanju koje se razmatra u okviru tačke koja je na dnevnom redu.

Član 20

Članu Privremenog organa koji želi da govori o povredi ovog Poslovnika, predsednik daje reč odmah po završenom izlaganju prethodnog govornika.

Član Privremenog organa je dužan da navede koja je odredba Poslovnika po njegovom mišljenju povređena i da obrazloži u čemu se sastoji povreda.

Trajanje govora o povredi Poslovnika je dva minuta.

Predsednik je dužan da da objašnjenje u pogledu stavljane primedbe.

Ako i posle objašnjenja Predsednika, član Privremenog organa ostaje pri tome da je Poslovnik povređen, predsednik poziva Privremeni organ da bez pretresa odluči o tom pitanju.

Član 21

Ukoliko se član Privremenog organa u svom izlaganju na sednici uvredljivo izrazi o drugom članu privremenog organa ili pogrešno protumači njegovo izlaganje, član Privremenog organa na koga se izlaganje odnosi ima pravo na repliku.

Odluku o pravu na repliku iz stava 1. ovog člana donosi predsednik Privremenog organa.

Ukoliko predsednik Privremenog organa ne dozvoli traženu repliku, član koji je tražio repliku može zatražiti da se o tome izjasni Privremeni organ, bez rasprave.

Replika ne može trajati duže od dva minuta.

Govornik na čiju izjavu ili govor je data replika ima pravo odgovora na repliku.

Odlučivanje

Član 22

Privremeni organ o svakom predlogu, koji je stavljen na dnevni red sednice odlučuje posle rasprave, osim o slučajevima u kojima je ovim Poslovnikom određeno da se odlučuje bez rasprave.

Do zaključenja rasprave Privremeni organ može da odluči da se pojedino pitanje povuče sa dnevnog reda.

Član 23

Posle zaključene rasprave prelazi se na glasanje o predlogu.

Prilikom odlučivanja, glasa se najpre o predlozima za izmenu i dopunu predloženog akta - amandmanima, a potom za predlog akta u celini.

Član 24

Privremeni organ odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Privremeni organ odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Član 25

Glasanje na sednici Privremenog organa je javno.

Članovi Privremenog organa glasaju izjašnjavanjem "za" predlog ili "protiv" predloga ili se "uzdržavaju" od glasanja.

Glasanje se vrši dizanjem ruke ili poimenično prozivkom.

Kada se glasa dizanjem ruke, predsednik prvo poziva da se izjasne podizanjem ruke članovi koji glasaju "za", zatim oni koji glasaju "protiv" i najzad članovi koji se uzdržavaju od glasanja.

Poimenično se glasa tako što članovi po prozivci izjavljuju da glasaju "za" ili "protiv" ili da se "uzdržavaju" od glasanja.

Poimenično glasanje vrši se ako ga odredi predsednik Privremenog organa ili ako to Privremeni organ odluči na predlog članova, radi tačnog utvrđivanja rezultata glasanja.

Nakon obavljenog glasanja, predsednik utvrđuje rezultate glasanja i na osnovu rezultata glasanja objavljuje da li je predlog o kome se glasa usvojen ili odbijen.

Član 26

Predsednik može da odredi pauzu u toku sednice Privremenog organa radi obavljanja potrebnih konsultacija ili pribavljanja mišljenja za sprovođenje pretresa i zaključivanje ili zbog drugog opravdanog razloga.

Kad usled obimnosti dnevnog reda ili iz drugih razloga ne može da se završi pretres po svim tačkama dnevnog reda, Privremeni organ može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan o čemu se telefonskim putem obaveštavaju samo odsutni članovi.

Održavanje reda na sednici

Član 27

O redu na sednici Privremenog organa stara se predsednik Privremenog organa ili član Privremenog organa koga predsednik ovlasti.

Za povredu reda na sednici predsedavajući može da izrekne opomenu ili oduzimanje reči.

Privremeni organ, na predlog predsedavajućeg, bez pretresa, može da izrekne meru udaljenja sa sednice.

Član 28

Opomena se izriče članu Privremenog organa koji svojim ponašanjem, uzimanjem reči kada mu predsednik Privremenog organa nije dao reč, koji i pored upozorenja predsedavajućeg govori o pitanju koje nije na dnevnom redu, ako prekida govornika u izlaganju ili dobacuje, odnosno ometa govornika ili na drugi način ugrožava slobodu govora i ako drugim postupcima narušava red na sednici ili postupa protivno odredbama ovog Poslovnika.

Član 29

Mera oduzimanja reči izriče se članu privremenog organa kome su prethodno izrečene dve opomene.

Član 30

Mera udaljenja sa sednice izriče se članu koji i posle izrečene opomene, odnosno mere oduzimanja reči ometa ili sprečava rad na sednici.

Član kome je izrečena mera udaljenja dužan je da se odmah udalji iz prostorije u kojoj se sednica održava.

Ako predsedavajući redovnim merama ne može da održi red na sednici, određuje prekid sednice.

Član 31

Odredbe o održavanju reda na sednici Privremenog organa primenjuju se i na sve druge učesnike na sednici Privremenog organa.

Zapisnik

Član 32

O radu na sednici Privremenog organa vodi se zapisnik. O vođenju zapisnika stara se sekretar Privremenog organa ili lice koje on odredi.

U zapisnik se obavezno unosi vreme i mesto održavanja sednice, imena predsedavajućeg i zapisničara, imena opravdano i neopravdano odsutnih članova, imena lica koja su prisustvovala sednici po pozivu, kratak tok sednice sa naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo i imenima govornika, rezultat glasanja po pojedinim pitanjima, naziv svih akata donetih na sednici.

Predsednik formuliše zaključke koji se unose u zapisnik. Isto to pravo ima i svaki govornik u pogledu formulacije svojih predloga i mišljenja.

Zapisnik sa prethodne sednice Privremenog organa usvaja se po pravilu na narednoj sednici Privremenog organa, osim ukoliko je do održavanja prethodne sednice proteklo manje od 7 dana. Privremeni organ o zapisniku odlučuje bez pretresa.

Zapisnik se usvaja pre utvrđivanja dnevnog reda sednice.

Član 33

Na sednici Privremenog organa može se vršiti elektronsko tonsko snimanje. Tonski zapis koriste predsednik i članovi Privremenog organa kao i službe u cilju izrade zapisnika sa sednice organa.

Originali zapisnika čuvaju se u dokumentaciji Službe za skupštinske poslove Gradske uprave grada Kruševca.

V POSTUPAK ZA DONOŠENJE ODLUKA I DRUGIH AKATA PRIVREMENOG ORGANA

Član 34

Privremeni organ donosi: Poslovnik, odluke, rešenja, zaključke, preporuke, pravilnike, naredbe, uputstva i druga akta i daje autentična tumačenja akata koje donosi.

Član 35

Predlog odluke i drugih akata može da podnese predsednik i svaki član Privremenog organa kao i radno telo Privremenog organa u skladu sa Statutom grada Kruševca i ovim Poslovnikom.

Predlog odluke i drugih akata podnosi se u obliku u kome se donosi i mora biti obrazložen.

Obrazloženje mora da sadrži pravni osnov i razloge za donošenje akta, kao i cilj koji se želi postići donošenjem akta.

Član 36

Predlagač odluke i drugih akata ima pravo da povuče predlog sve do završetka pretresa predloga pojedinog akta na sednici Privremenog organa.

Član 37

Predlog za izmenu i dopunu predloga odluke i drugih opštih akata podnosi se u obliku amandmana predsedniku Privremenog organa u pisanom obliku i isti mora biti obrazložen.

Amandman sadrži: naziv predloga akta na koji se amandman odnosi, tekst izmena odnosno dopuna predloga koji se predlažu amandmanom, obrazloženje sa razlozima za podnošenje amandmana i ime podnosioca amandmana.

Amandman mogu podneti predsednik i članovi Privremenog organa, s tim što predlagač akta može da podnese amandman sve do zaključenja rasprave o tom aktu.

Amandman se podnosi najkasnije 24 časa pre početka sednice Privremenog organa.

Izuzetno, amandman može da se podnese na samoj sednici Privremenog organa ukoliko je sednica zakazana po hitnom postupku.

Član 38

Privremeni organ odlučuje o podnetim amandmanima po redosledu članova predloga odluke ili drugog opšteg akta.

Amandman koji podnese predlagač akta, kao i amandman koji je prihvatio predlagač akta, postaje sastavni deo predloga akta i o njemu se ne glasa.

Član 39

Akte donete na sednici potpisuje predsednik Privremenog organa ili član koji je predsedavao sednicom Privremenog organa, u skladu sa ovim Poslovnikom.

Član 40

Potpisani i overeni izvornici akta Privremenog organa čuvaju se u dokumentaciji Službe za Skupštinske poslove Gradske uprave grada Kruševca.

Član 41

Opšti akti koje donese Privremeni organ, objavljuju se u Službenom listu grada Kruševca.

O objavljivanju akata koje je doneo Privremeni organ stara se sekretar Privremenog organa.

Član 42

Predsednik i članovi Privremenog organa su dužni da prisustvuju sednicama Privremenog organa i učestvuju u radu i odlučivanju na sednicama.

Član Privremenog organa koji je sprečen da prisustvuje sednici Privremenog organa ili iz određenog razloga treba da napusti sednicu dužan je da o tome obavesti predsednika, o čemu predsednik obaveštava ostale članove Privremenog organa.

Član 43

Predsednik Privremenog organa, članovi Privremenog organa, sekretar i zamenik sekretara Privremenog organa mogu biti na stalnom radu u Gradu.

Privremeni organ posebnim aktom uređuje radnopravni status predsednika i članova Privremenog organa, sekretara i zamenika sekretara Privremenog organa, kao i naknadu za rad u Privremenom organu.

Član 44

Stručne, administrativne i druge poslove za potrebe održavanja sednica Privremenog organa vrši Odeljenje za poslove organa grada Gradske uprave grada Kruševca.

Gradska uprava grada Kruševca je dužna da Privremenom organu na zahtev predsednika, članova i sekretara dostavi sve potrebne podatke i informacije neophodne za rad Privremenog organa i izveštaje o obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, kao i o izvršenju obaveza i radnih zadataka od značaja za rad Privremenog organa.

Član 45

Na sve što nije regulisano ovim Poslovnikom, primenjuju se odredbe Zakona o lokalnoj samoupravi, Statuta grada Kruševca i drugih propisa kojima je uređen rad organa lokalne samouprave.

VI FINANSIRANJE POSLOVA PRIVREMENOG ORGANA

Član 46

Finansiranje poslova Privremenog organa Grada Kruševca vrši se iz budžeta Grada Kruševca.

Naredbodavac za izvršenje budžeta Grada Kruševca, do konstituisanja Skupštine grada Kruševca i izbora izvršnih organa, na osnovu odluka Privremenog organa je predsednik privremenog organa, odnosno član Privremenog organa koga ovlasti Privremeni organ.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 47

Ovaj Poslovnik donosi Privremeni organ većinom glasova od ukupnog broja članova.

Izmene i dopune Poslovnika vrše se na isti način na koji se Poslovnik usvaja.

Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom donošenja a objaviće se u "Službenom listu grada Kruševca" i primenjuje se do konstituisanja Skupštine grada Kruševca i izbora izvršnih organa Grada Kruševca.