POSLOVNIK
O RADU PRIVREMENOG ORGANA GRADA LOZNICE

("Sl. list Grada Loznice", br. 10/2023)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom uređuje se organizacija, način rada, odlučivanje, prava, dužnosti i odgovornosti članova i druga pitanja od značaja za rad Privremenog organa grada Loznice (u daljem tekstu: Privremeni organ).

Pitanja koja se odnose na način rada Privremenog organa, ovlašćenja i odgovornosti predsednika i članova Privremenog organa koja nisu uređena ovim Poslovnikom mogu se urediti posebnim aktom Privremenog organa.

Član 2

Privremeni organ u svom radu koristi pečat Skupštine grada Loznice.

Član 3

Rad Privremenog organa je javan.

Javnost rada Privremenog organa obezbeđuje se putem saopštenja, konferencija za predstavnike sredstava javnog informisanja, kao i po potrebi prisustvom predstavnika sredstava javnog informisanja na sednicama Privremenog organa.

Javnost se može ograničiti i isključiti u slučajevima predviđenim zakonom i ovim poslovnikom.

Javnost sednica Privremenog organa ne podrazumeva direktne prenose sednica.

Član 4

Privremeni organ obavlja tekuće i neodložne poslove iz nadležnosti Skupštine grada Loznice i izvršnih orana grada Loznice (gradonačelnika i Gradskog veća) do konstituisanja Skupštine grada Loznice i izbora izvršnih organa grada Loznice.

II SASTAV PRIVREMENOG ORGANA

Član 5

Privremeni organ ima predsednika i četiri člana koje je imenovala Vlada Republike Srbije.

Privremeni organ predstavlja predsednik Privremenog organa (u daljem tekstu: Predsednik) koji se stara o pravilnoj primeni ovog poslovnika. Predsednik organizuje rad Privremenog organa, saziva i predsedava njegovim sednicama, potpisuje akte koje donese Privremeni organ i obavlja druge poslove.

U slučaju sprečenosti Predsednika, zamenjuje ga član Privremenog organa koga Predsednik ovlasti.

Predsednik i članovi Privremenog organa mogu biti na stalnom radu.

Privremeni organ posebnim aktom uređuje radnopravni status predsednika, i članova Privremenog organa.

III SEKRETAR

Član 6

Privremeni organ ima sekretara.

Sekretar se stara o obavljanju stručnih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Privremenog organa i rukovodi administrativnim i pravnim poslovima vezanim za rad Privremenog organa.

Sekretar pomaže predsedniku Privremenog organa u pripremi i rukovođenju sednicama Privremenog organa.

Sekretara postavlja Privremeni organ na predlog predsednika, većinom glasova od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Za sekretara Privremenog organa može biti imenovano lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa položenim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom u struci od najmanje pet godina.

Sekretar Privremenog organa može biti na stalnom radu.

Privremeni organ posebnim aktom uređuje radnopravni status sekretara Privremenog organa.

Privremeni organ može na obrazloženi predlog Predsednika ili člana Privremenog organa razrešiti sekretara na isti način na koji je i imenovan.

Sekretar može podneti ostavku. Ukoliko sekretar podnese ostavku, Privremeni organ na narednoj sednici utvrđuje bez pretresa, da je sekretaru prestao mandat zbog podnošenja ostavke sa danom održavanja sednice na kojoj je utvrđen prestanak mandata.

IV RADNA TELA

Član 7

Za razmatranje pojedinih pitanja iz svoga delokruga, utvrđivanje predloga za njihovo rešavanje Privremeni organ može obrazovati radna tela.

Predsednik radnog tela imenuje se iz reda članova Privremenog organa.

Pored članova Privremenog organa članovi radnih tela Privremenog organa mogu biti zaposleni u javnom sektoru grada Loznice kao i građani.

Osnivanje i broj radnih tela Privremenog organa, njihov delokrug, način rada kao i broj članova utvrđuje se posebnom odlukom Privremenog organa.

Na način rada radnih tela Privremenog organa shodno se primenjuju odredbe ovog poslovnika.

V SAZIVANJE SEDNICE PRIVREMENOG ORGANA

Pripremanje i sazivanje sednice

Član 8

O pripremanju sednica Privremenog organa stara se Predsednik uz pomoć sekretara.

Pripremanje materijala za sednice Privremenog organa vrši Gradska uprava u okviru svoje nadležnosti, odnosno drugi obrađivač za pitanja iz svoje nadležnosti.

Predloge akata ovlašćeni predlagač dostavlja Predsedniku koji na osnovu pomenutih akata predlaže dnevni red sednice Privremenog organa.

Predlozi opštih i pojedinačnih akata treba da sadrže obrazloženje.

Predlozi izveštaja, analiza i drugih dokumenata treba pored objašnjenja da sadrže i zaključak koji se predlaže Privremenom organu.

Član 9

Predlog dnevnog reda sednice utvrđuje Predsednik a predložene tačke moraju biti iz nadležnosti Skupštine grada i izvršnih organa grada utvrđene zakonom i statutom grada i pripremljene u skladu sa odredbama ovog poslovnika.

Član 10

Privremeni organ radi i odlučuje na sednicama. Sednice Privremenog organa saziva predsednik po potrebi, a najmanje jednom mesečno.

Sednica se može održati i telefonskim putem ukoliko za to postoje opravdani razlozi.

Predsednik je dužan da sazove sednicu ako to pisanim putem zatraže najmanje tri člana Privremenog organa i to u roku od 3 dana od podnošenja zahteva, s tim da se sednica mora održati u roku od 7 dana od dana podnošenja zahteva. Ako predsednik ne zakaže sednicu u navedenom roku, sednicu mogu zakazati podnosioci zahteva, a predsedava član Privremenog organa koga odrede podnosioci zahteva.

Pisani predlog iz stava 3. ovog člana mora da sadrži predlog dnevnog reda sednice u kojem mogu biti predložene samo tačke dnevnog reda iz nadležnosti Skupštine grada i izvršnih organa grada.

Predlagači sazivanja sednice Privremenog organa dužni su da dostave i predlog akata koji će biti razmatrani na toj sednici pripremljenih u skladu sa odredbama ovog poslovnika.

Ako predlog ne ispunjava uslove propisane ovim poslovnikom Predsednik će isti odbaciti.

Član 11

Poziv za sednicu sadrži mesto i vreme održavanja sednice.

Sednica Privremenog organa saziva se po pravilu najkasnije dva dana pre njenog održavanja.

Uz poziv za sednicu članovima Privremenog organa dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i materijal za predloženi dnevni red.

Sednica se može sazvati i u kraćem roku kao i telefonskim putem kada Predsednik proceni da za to postoje posebni razlozi i u tom slučaju materijal za sednicu se dostavlja neposredno pred sednicu Privremenog organa (sednica po hitnom postupku).

Član 12

Na sednicu Privremenog organa pozivaju se predstavnici predlagača materijala iz dnevnog reda a mogu se pozvati načelnik Gradske uprave i rukovodioci odeljenja Gradske uprave.

Na sednicu Privremenog organa mogu biti pozvani i predstavnici javnih preduzeća, ustanova, službi i drugih organa i organizacija za određena pitanja.

Član 13

Predsednik ili član Privremenog organa koga ovlasti Predsednik ili član koga ovlaste članovi Privremenog organa koji su zakazali sednicu u slučaju kada Predsednik po njihovom zahtevu nije zakazao sednicu utvrđuje da li postoji kvorum potreban za rad.

Privremeni organ radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Ako se na sednici konstatuje da ne postoji većina za odlučivanje predsedavajući odlaže sednicu za određeni dan i čas sa istim dnevnim redom o čemu se telefonskim putem obaveštavaju članovi Privremenog organa koji su odsutni.

Tok sednice

Član 14

Kada predsedavajući utvrdi da postoji kvorum pristupa se utvrđivanju dnevnog reda.

Članovi Privremenog organa mogu davati predloge za izmenu dnevnog reda najkasnije do usvajanja dnevnog reda sednice.

O predlozima za izmene i dopune dnevnog reda ne vodi se pretres.

Članovi Privremenog organa se posebno izjašnjavaju o svakom predlogu za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda a zatim o predloženom dnevnom redu u celini.

Posle usvajanja dnevnog reda prelazi se na rad po pojedinim tačkama dnevnog reda po utvrđenom redosledu.

Član 15

Prijava za reč podnosi se Predsedniku po otvaranju pretresa i može se podnositi sve do zaključenja pretresa.

Predsednik daje reč govornicima po redu prijavljivanja. Predsednik može i preko reda dati reč predstavniku predlagača.

Član 16

Na sednici Privremenog organa svaki član ima pravo da govori.

Niko ne može da govori na sednici Privremenog organa pre nego što dobije reč od Predsednika.

Diskusija svakog učesnika u pretresu može trajati najduže 6 minuta a predstavnik predlagača akata najduže 10 minuta koje vreme se po odluci Privremenog organa može produžiti.

Ukoliko govornik prekorači predviđeno vreme za diskusiju, Predsednik će ga opomenuti, a govornik je dužan da završi govor u narednom minutu.

Član 17

Govornik može da govori samo o pitanju koje se razmatra u okviru tačke koja je na dnevnom redu.

Povreda Poslovnika

Član 18

Članu Privremenog organa koji želi da govori o povredi Poslovnika, Predsednik daje reč čim zatraži odmah po završenom izlaganju prethodnog govornika.

Član Privremenog organa je dužan da navede koja je odredba Poslovnika po njegovom mišljenju povređena i da obrazloži u čemu se sastoji povreda.

Trajanje govora o povredi Poslovnika je 2 minuta.

Predsednik prekida pretres o predmetnom pitanju i daje objašnjenja o povredi Poslovnika. Ako član Privremenog organa nije zadovoljan objašnjenjem Predsednika o povredi Poslovnika odlučuje Privremeni organ većinom glasova prisutnih članova Privremenog organa bez pretresa.

Pravo na repliku

Član 19

Član Privremenog organa ima pravo na repliku, ako se u prethodnoj diskusiji uvredljivo govorilo o njemu ili su njegove reči pogrešno shvaćene ili navedene.

Predsednik tom članu odmah daje reč a član može govoriti najviše 2 minuta samo o predmetu replike.

Ako Predsednik smatra da prijavljeni govornik nije izazvan uskratiće mu pravo na repliku.

Ako član nije zadovoljan odlukom Predsednika može tražiti da o tome odluči Privremeni organ.

Član Privremenog organa ima pravo na repliku i ako se uvredljivo izražavanje odnosi na političku stranku kojoj član pripada.

Odlučivanje na sednici

Član 20

Privremeni organ o svakom predlogu, koji je stavljen na dnevni red sednice odlučuje posle pretresa, osim o slučajevima u kojima je ovim poslovnikom određeno da se odlučuje bez pretresa.

Do zaključenja pretresa Privremeni organ može da odluči da se pojedino pitanje povuče sa dnevnog reda.

Član 21

Posle zaključenog pretresa prelazi se na glasanje o predlogu.

Prilikom odlučivanja, glasa se najpre o predlozima za izmenu i dopunu predloženog akta - amandmanima, a potom za predlog akta u celini.

Član 22

Privremeni organ odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Odluke se donose većinom glasova članova ukoliko zakonom i statutom nije drugačije određeno.

Član 23

Glasanje na sednici Privremenog organa je javno.

Članovi Privremenog organa glasaju izjašnjavanjem "za" predlog ili "protiv" predloga ili se "uzdržavaju" od glasanja.

Glasanje se vrši dizanjem ruke.

Prebrojavanje glasova vrši Predsednik i objavljuje rezultat glasanja tako što konstatuje koliko je članova glasalo "za", koliko "protiv" a koliko je bilo uzdržano i saopštava da li je predlog usvojen ili ne, imajući u vidu potrebnu većinu za donošenje odluke - akta.

Za članove Privremenog orana koji se prilikom glasanja uopšte ne izjasne smatra se da su uzdržani.

Član Privremenog organa može tražiti da se u zapisnik unese kako je glasao.

Pauza i prekid sednice

Član 24

Predsednik može da odredi pauzu u toku sednice Privremenog organa radi obavljanja potrebnih konsultacija ili pribavljanja mišljenja za sprovođenje pretresa i zaključivanja ili zbog drugog opravdanog razloga.

Kad usled obimnosti dnevnog reda ili iz drugih opravdanih razloga ne može da se završi pretres po svim tačkama dnevnog reda, Privremeni organ može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan o čemu se telefonskim putem obaveštavaju samo odsutni članovi.

Održavanje reda na sednici

Član 25

O redu na sednici Privremenog organa stara se Predsednik a u njegovom odsustvu član Privremenog organa koga Predsednik ovlasti.

Za povredu reda na sednici Predsednik može da izrekne opomenu ili oduzimanje reči.

Privremeni organ, na predlog Predsednika, bez pretresa, može da izrekne meru udaljenja sa sednice.

Član 26

Opomena se izriče članu Privremenog organa koji svojim ponašanjem, uzimanjem reči kada mu Predsednik nije dao reč, koji i pored upozorenja Predsednika govori o pitanju koje nije na dnevnom redu, ako prekida govornika u izlaganju, odnosno ometa govornika ili na drugi način ugrožava slobodu govora i ako drugim postupcima narušava red na sednici ili postupa protivno odredbama ovog poslovnika.

Član 27

Mera oduzimanja reči izriče se članu Privremenog organa kome su prethodno izrečene dve opomene.

Član 28

Mera udaljenja sa sednice izriče se članu koji i posle izrečene mere oduzimanja reči ometa ili sprečava rad na sednici, vređa Privremeni organ ili učesnika u radu sednice i upotrebljava izraze koji nisu u skladu sa dostojanstvom Privremenog organa.

Član kome je izrečena mera udaljenja dužan je da se odmah udalji iz prostorije u kojoj se sednica održava.

Ako predsednik utvrđenim merama ne može da održi red na sednici, odrediće kratak prekid sednice.

Mera udaljenja može se izreći članu Privremenog organa i bez prethodno izrečenih mera u slučaju fizičkog napada, odnosno sličnog postupka kojim se ugrožava fizički ili moralni integritet učesnika sednice.

Član 29

Odredbe o održavanju reda na sednici Privremenog organa primenjuju se i na sve druge učesnike na sednici Privremenog organa.

Zapisnik sa sednice

Član 30

O radu na sednici Privremenog organa vodi se zapisnik. O vođenju zapisnika stara se Gradska uprava.

U zapisnik se obavezno unose sledeći podaci: vreme i mesto održavanja sednice, imena predsedavajućeg i zapisničara, imena prisutnih članova, imena opravdano odsutnih članova, imena učesnika, kratak tok sednice sa naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo i imenima govornika, najvažniji delovi diskusije govornika sa prikazom eventualnih predloga i amandmanima ukoliko ih Privremeni organ usvoji, podaci o rezultatima glasanja, naziv donetih akata i podatak o vremenu završetka sednice.

Zapisnik sa prethodne sednice Privremenog organa usvaja se po pravilu na narednoj sednici Privremenog organa, osim ukoliko je od održavanja prethodne sednice proteklo manje od deset dana. Privremeni organ o zapisniku odlučuje bez pretresa.

Zapisnik se usvaja pre utvrđivanja dnevnog reda sednice.

Usvojeni zapisnik potpisuje Predsednik i sekretar Privremenog organa.

O čuvanju zapisnika stara se Gradska uprava.

Član 31

Tok sednice Privremenog organa snima se na odgovarajućem nosaču zvuka. Tonski zapis koriste Predsednik i članovi Privremenog organa kao i Gradska uprava u cilju izrade zapisnika sa sednice.

VI VRSTE AKATA I POSTUPAK DONOŠENJA

Član 32

Privremeni organ donosi: odluke, rešenja, zaključke, preporuke, pravilnike, naredbe, uputstva, poslovnik o svom radu.

Zahtev za davanje autentičnog tumačenja opšteg akta Privremenog organa mogu da podnesu organi, preduzeća i ustanove koji akt primenjuju.

Član 33

Pravo predlaganja odluka i drugih akata za usvajanje na sednici Privremenog organa imaju: Predsednik i članovi Privremenog organa, organi i organizacije javnog sektora grada Loznice i građani podnošenjem građanske inicijative.

Predlog odluke i drugih akata podnosi se u obliku u kome se donosi i mora biti obrazložen.

Obrazloženje mora da sadrži pravni osnov i razloge za donošenje akta, objašnjenje cilja koji se želi postići donošenjem akta.

Član 34

Predlagač odluke i drugih akata ima pravo da povuče predlog sve do završetka pretresa o predlogu predmetnog akta na sednici Privremenog organa.

Član 35

Predlog za izmenu i dopunu predloga odluke i drugih opštih akata podnosi se u obliku amandmana Predsedniku u pisanom obliku i isti mora biti obrazložen.

Amandman sadrži: naziv predloga akta na koji se amandman odnosi, tekst izmena odnosno dopuna predloga koji se predlažu amandmanom, obrazloženje sa razlozima za podnošenje amandmana i ime podnosioca amandmana.

Amandman mogu podneti Predsednik i članovi Privremenog organa kao i predlagač akta.

Amandman se podnosi najkasnije 24 časa pre početka sednice Privremenog organa.

Izuzetno, amandman može da se podnese na samoj sednici Privremenog organa ukoliko je sednica zakazana po hitnom postupku.

Član 36

Privremeni organ odlučuje o podnetim amandmanima prema redosledu članova opšteg akta na koji se odnose.

Ako je na istu odredbu opšteg akta podneto više amandmana, prvo se glasa o amandmanu kojim se predlaže brisanje te odredbe, a zatim se glasa po amandmanima onim redom kojim su podneti.

Prihvaćeni amandmani postaju sastavni deo predloga akta.

Po završenom pretresu predloga akata i glasanju o predloženim amandmanima, ako ih je bilo, prelazi se na glasanje o predlogu akta u celini.

Član 37

Akte donete na sednici potpisuje Predsednik ili član koji je predsedavao sednicom Privremenog organa, u skladu sa ovim poslovnikom.

Čuvanje i objavljivanje akata

Član 38

Potpisani i overeni izvornici akta Privremenog organa čuvaju se u dokumentaciji Gradske uprave grada Loznice.

Član 39

Opšti akti koje donese Privremeni organ objavljuju se u "Službenim listu grada Loznice".

O objavljivanju akata koje je doneo Privremeni organ stara se Gradska uprava - Odeljenje za rad organa grada i zajedničke poslove - Odsek za skupštinske poslove.

VII FINANSIRANJE POSLOVA PRIVREMENOG ORGANA

Član 40

Finansiranje poslova Privremenog organa vrši se iz budžeta grada Loznice.

Naredbodavac za izvršenje budžeta grada Loznice za vreme rada Privremenog organa je Predsednik, odnosno član Privremenog organa koga ovlasti predsednik.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 41

Akti iz nadležnosti Skupštine grada Loznice, gradonačelnika i Gradskog veća upućena ovim organima a o kojima nije odlučeno do dana raspuštanja Skupštine grada Loznice dostavljaju se na odlučivanje Privremenom organu.

Član 42

Stručne, administrativne i druge poslove za potrebe održavanja sednica Privremenog organa vrši Gradska uprava - Odeljenje za rad organa grada i zajedničke poslove.

Član 43

Ovaj poslovnik donosi Privremeni organ većinom glasova od ukupnog broja članova.

Izmene i dopune Poslovnika vrše se na način i po postupku po kome se Poslovnik donosi.

Član 44

Ovaj poslovnik primenjivaće se od dana usvajanja na sednici privremenog organa.