POSLOVNIK

O RADU PRIVREMENOG ORGANA GRADA PROKUPLJA

("Sl. list grada Prokuplja", br. 49/2023)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuje se organizacija, način rada i odlučivanja Privremenog organa grada Prokuplja (u daljem tekstu: Privremeni organ), prava, dužnosti i odgovornosti članova Privremenog organa i druga pitanja od značaja za rad Privremenog organa.

Ako neko pitanje u vezi sa organizacijom i radom Privremenog organa nije uređeno ovim Poslovnikom, Privremeni organ uređuje to pitanje posebnom odlukom.

Član 2

Privremeni organ koristi pečat Skupštine grada Prokuplja, u skladu sa zakonom i ovlašćenjima.

Član 3

Privremeni organ obavlja poslove iz nadležnosti Skupštine grada Prokuplja, Gradonačelnika grada Prokuplja i Gradskog veća grada Prokuplja, utvrđene zakonom i Statutom grada Prokuplja, do konstituisanja Skupštine grada Prokuplja i izbora izvršnih organa grada Prokuplja.

Član 4

Rad Privremenog organa dostupan je javnosti.

Privremeni organ obaveštava javnost o svom radu davanjem informacija sredstvima javnog informisanja.

Informacije o radu Privremenog organa za javnost daje predsednik Privremenog organa ili član Privremenog organa koga ovlasti predsednik.

Javnost u radu može se ograničiti i isključiti u slučajevima utvrđenim zakonom, Statutom grada Prokuplja i ovim Poslovnikom, a na predlog predsednika Privremenog organa.

Predstavnicima sredstava javnog informisanja stavljaju se na raspolaganje predlozi odluka, drugih akata kao i informativni i dokumentacioni materijal o pitanjima iz rada Privremenog organa

II SASTAV PRIVREMENOG ORGANA

Član 5

Privremeni organ ima predsednika i 4 (četiri) člana koje je imenovala Vlada Republike Srbije.

Privremeni organ predstavlja predsednik Privremenog organa (u daljem tekstu: predsednik), koji se stara o pravilnoj primeni ovog Poslovnika.

Predsednik organizuje rad Privremenog organa, predsedava njegovim sednicama i obavlja druge poslove koje mu poveri Privremeni organ.

Predsednik Privremenog organa može da ovlasti člana Privremenog organa koji će mu pomagati u izvršenju složenih poslova, koje obavlja saglasno Odluci Vlade RS i odlukama Privremenog organa i koji će ga zamenjivati u slučaju njegove sprečenosti ili odsutnosti.

Član 6

Privremeni organ ima sekretara koji se stara o obavljanju stručnih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Privremenog organa i njegovih radnih tela i rukovodi administrativno-pravnim poslovima vezanim za njihov rad.

Sekretara imenuje Privremeni organ, na obrazložen predlog predsednika Privremenog organa, većinom glasova od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Privremeni organ može na obrazloženi predlog Predsednika ili člana Privremenog organa razrešiti sekretara na isti način na koji je imenovan.

Član 7

Za sekretara Privremenog organa može biti imenovano lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu sa položenim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom u trajanju od najmanje tri godine.

III SEDNICA PRIVREMENOG ORGANA

Pripremanje i sazivanje sednice

Član 8

O pripremi sednice Privremenog organa stara se predsednik Privremenog organa, uz pomoć sekretara.

Pripremanje materijala za sednicu Privremenog organa vrši Gradska uprava grada Prokuplja.

Nacrte akata Gradska uprava dostavlja predsedniku Privremenog organa, u cilju sačinjavanja predloga dnevnog reda.

Nacrti opštih i pojedinačnih akata moraju biti obrazloženi. Obrazloženje mora da sadrži pravni osnov i razloge za donošenje akta i sadržaj akta. Ako se predlogom akta stvaraju finansijske obaveze za budžet, obrazloženje sadrži i procenu iznosa finansijskih sredstava za njegovo sprovođenje.

Predlozi izveštaja, analiza i drugih dokumenata treba, pored objašnjenja da sadrže i zaključak koji se predlaže Privremenom organu.

Organizaciona jedinica Gradske uprave, koja u upravnom postupku rešava o pravima i obavezama iz izvornog delokruga grada u prvom stepenu, blagovremeno Privremenom organu dostavlja žalbu na prvostepeno rešenje ili zaključak sa svim spisima koji se odnose na predmet i predlaže rešenja po ovim žalbama.

Član 9

Predlog dnevnog reda sednice utvrđuje predsednik, koji u predlog dnevnog reda unosi pitanja iz nadležnosti Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

Član 10

Privremeni organ radi i odlučuje na sednicama.

Sednice Privremenog organa saziva predsednik pisanim putem, po potrebi, a najmanje jednom u 15 dana. Poziv za sednicu sadrži mesto i vreme održavanja sednice i predlog dnevnog reda.

Sednica Privremenog organa saziva se, po pravilu najkasnije 24 sata pre njenog održavanja.

Uz poziv za sednicu članovima Privremenog organa dostavlja se i zapisnik sa prethodne sednice i materijal za predloženi dnevni red.

Inicijativu za sazivanje sednice Privremenog organa mogu podneti tri člana Privremenog organa.

Inicijativa za sazivanje sednice Privremenog organa mora sadržati predlog dnevnog reda, u koji mogu biti predložene samo tačke dnevnog reda iz nadležnosti Privremenog organa, utvrđene zakonom i Statutom grada Prokuplja.

Predsednik je dužan da sazove sednicu na pismeni zahtev najmanje tri člana Privremenog organa u roku od pet dana od dana podnošenja zahteva, tako da održavanje sednice bude najkasnije u roku od sedam dana od dana podnošenja zahteva.

Ako predsednik ne sazove sednicu, u slučajevima iz prethodnog stava, sednicu može sazvati prvi potpisani član Privremenog organa u predlogu za sazivanje sednice, na način utvrđen ovim Poslovnikom.

Predsednik Privremenog organa određuje kome se, pored članova Privremenog organa, upućuje poziv za sednicu Privremenog organa.

Otvaranje sednice

Član 12

Predsednik otvara sednicu i utvrđuje da li postoji kvorum potreban za rad.

Sednicama predsedava predsednik Privremenog organa, a u slučaju njegove sprečenosti ili odsutnosti sednicama predsedava član Privremenog organa koga predsednik ovlasti.

Privremeni organ radi i odlučuje na sednici kojoj prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Ako se na sednici konstatuje da ne postoji većina za odlučivanje, predsedavajući odlaže sednicu za određeni dan i čas, sa istim dnevnim redom.

Na obrazloženi predlog jednog ili više članova Privremenog organa, predsednik Privremenog organa može prekinuti sednicu.

O nastavku prekinute sednice predsednik Privremenog organa će naknadno pisanim putem obavestiti članove Privremenog organa.

U naročito opravdanim i hitnim slučajevima, predsednik Privremenog organa može odlučiti da se sednica Privremenog organa održi telefonskim putem, uz vođenje posebnog zapisnika o svim bitnim okolnostima.

Član 13

Na sednice Privremenog organa pozivaju se načelnik Gradske uprave i rukovodioci nadležnih organizacionih jedinica Gradske uprave, čiji se nacrti akata i materijala razmatraju.

Sednici Privremenog organa, pored članova, mogu da prisustvuju i druga lica koja odredi predsednik Privremenog organa.

Licima iz stava 1. i 2. ovog člana dostavljaju se materijali samo za tačke iz predloženog dnevnog reda.

Tok sednice

Član 14

Pre utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik sa prethodne sednice.

Nakon usvajanja zapisnika sa prethodne sednice, pristupa se utvrđivanju dnevnog reda.

Predsednik ili članovi Privremenog organa mogu predlagati izmene i dopune predloženog dnevnog reda.

Predlagač je dužan da obrazloži razloge zbog kojih predlaže izmene i dopune dnevnog reda.

Ako se predlaže dopuna dnevnog reda članovima Privremenog organa se uz predlog za dopunu rednog reda obavezno daje i materijal po predloženoj dopuni.

Obrazloženje predlagača ukupno, za sve predloge za izmenu i dopunu dnevnog reda sednice, može da traje 5 minuta.

O predlozima za izmenu i dopunu dnevnog reda odlučuje se bez rasprave.

Član 15

Članovi Privremenog organa se posebno izjašnjavaju, prvo, o svakom predlogu za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim o predloženom dnevnom redu u celini.

Privremeni organ može u toku sednice, bez rasprave, izvršiti izmene u redosledu tačaka, na predlog predsedavajućeg i svakog člana Privremenog organa.

Nove tačke koje su unete u dnevni red na osnovu predloga za dopunu dnevnog reda, uvršćuju se u dnevni red po redosledu predlaganja, posle zadnje tačke dnevnog reda, osim ako je predlagač predložio drugi redosled razmatranja, o čemu se Privremeni organ izjašnjava bez rasprave i ako je ovim Poslovnikom drukčije određeno.

Predlagač čiji je predlog uvršćen u predlog dnevnog reda može odustati od svog predloga i nakon što je dnevni red utvrđen.

U slučaju iz prethodnog stava ovog člana, smatra se da je odgovarajuća tačka dnevnog reda skinuta sa dnevnog reda, odnosno da predlog nije podnet.

Član 16

Posle usvajanja dnevnog reda, prelazi se na rad po tačkama dnevnog reda, po utvrđenom redosledu.

Po svakoj tački dnevnog reda o kojoj se raspravlja i odlučuje predsednik Privremenog organa otvara pretres.

Na početku i u toku rasprave po svakoj tački dnevnog reda predlagač, odnosno predstavnik predlagača, može obrazložiti predlog ili dati dopunska objašnjenja.

O predlogu akta na sednici se vodi jedinstvena rasprava.

Svako pitanje se raspravlja dok o njemu ima prijavljenih govornika.

Kada se zaključi rasprava o pojedinom pitanju, ne može se ponovo otvarati.

Član 17

Privremeni organ, na predlog predsednika Privremenog organa, može odlučiti da se po određenim pitanjima izjasne predstavnici preduzeća, organa, organizacija i građana.

Član 18

Prijava za reč podnosi se predsedniku Privremenog organa po otvaranju rasprave i može se podnositi sve do zaključenja rasprave.

Predsednik daje reč govornicima po redu prijave.

Predsednik može i preko reda dati reč predstavniku predlagača.

Član 19

Na sednici Privremenog organa svaki član ima pravo da govori.

Niko ne može da govori na sednici Privremenog organa pre nego što dobije reč od predsednika.

Kada predsednik Privremenog organa oceni da će rasprava po pojedinim pitanjima trajati duže, može predložiti Privremenom organu da se ograniči trajanje govora svakog učesnika u raspravi i da svaki učesnik u raspravi po istom pitanju govori samo jedanput.

Ograničenje trajanja govora može predložiti i svaki član Privremenog organa.

O predlozima iz stava 3. i 4. ovog člana Privremeni organ odlučuje bez rasprave.

Ograničenje trajanja govora je na 5 (pet) minuta.

Ukoliko govornik prekorači predviđeno vreme za diskusiju, predsednik će ga opomenuti, a ako govornik ne završi govor u narednom minutu, predsednik mu oduzima reč.

Član 20

Govornik može da govori samo o pitanju koje se razmatra u okviru tačke koja je na dnevnom redu.

Ako se govornik udalji od dnevnog reda, predsednik će ga opomenuti i pozvati ga da se drži dnevnog reda. Ukoliko član Privremenog organa nastavi da govori, predsednik će mu oduzeti reč.

Niko ne može prekidati govornika niti ga opominjati, osim predsednika Privremenog organa, u slučajevima predviđenim ovim Poslovnikom.

Povreda Poslovnika

Član 21

Članu Privremenog organa koji želi da govori o povredi ovog Poslovnika, predsednik daje reč odmah po završenom izlaganju prethodnog govornika.

Član Privremenog organa je dužan da navede koja je odredba Poslovnika po njegovom mišljenju povređena i da obrazloži u čemu se sastoji povreda.

Trajanje govora o povredi Poslovnika je najviše 2 (dva) minuta.

Predsednik je dužan da da objašnjenje u pogledu stavljene primedbe.

Ako i posle objašnjenja predsednika član Privremenog organa ostaje pri tome da je Poslovnik povređen, predsednik poziva Privremeni organ da bez rasprave odluči o tom pitanju.

Replika

Član 22

Ukoliko se član Privremenog organa u svom izlaganju na sednici uvredljivo izrazi o drugom članu Privremenog organa ili pogrešno protumači njegovo izlaganje, član Privremenog organa na koga se izlaganje odnosi ima pravo da zatraži reč-pravo na repliku.

Odluku o pravu na repliku iz stava 1. ovog člana donosi predsednik Privremenog organa.

Ukoliko predsednik Privremenog organa ne dozvoli traženu repliku, član koji je tražio repliku može zatražiti da se o tome izjasni Privremeni organ, bez rasprave.

Replika može trajati najduže 2 (dva) minuta.

Član Privremenog organa koji je zatražio repliku, nema pravo odgovora na repliku.

Odlučivanje

Član 23

Privremeni organ o svakom predlogu, koji je stavljen na dnevni red sednice, odlučuje posle rasprave, osim u slučajevima u kojima je ovim Poslovnikom određeno da se odlučuje bez rasprave.

Privremeni organ može da odluči da se određena tačka povuče iz predloženog dnevnog reda, do zaključenja rasprave.

Član 24

Posle zaključenja rasprave, prelazi se na glasanje o predlogu.

Prilikom odlučivanja, glasa se najpre o predlozima za izmenu i dopunu predloženog akta-amandmanima, a potom za predlog akta u celini.

Član 25

Privremeni organ odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Privremeni organ odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Član 26

Glasanje na sednici Privremenog organa je javno.

Članovi Privremenog organa glasaju tako što se izjašnjavaju "ZA" predlog ili "PROTIV" predloga ili se "UZDRŽAVAJU" od glasanja.

Glasanje se vrši dizanjem ruke.

Kada se glasa dizanjem ruke, predsednik prvo poziva da se izjasne podizanjem ruke članovi koji glasaju "za", zatim oni koji glasaju "protiv" i na kraju članovi koji se "uzdržavaju" od glasanja.

Nakon obavljenog glasanja, predsednik utvrđuje rezultate glasanja i na osnovu rezultata glasanja objavljuje da li je predlog o kome se glasa usvojen ili odbijen.

Član 27

Predsednik može da odredi pauzu u toku sednice Privremenog organa, radi obavljanja potrebnih konsultacija ili pribavljanja mišljenja za sprovođenje rasprave i zaključivanje ili zbog drugog opravdanog razloga.

Kad usled obimnosti dnevnog reda ili iz drugih razloga ne može da se završi rasprava po svim tačkama dnevnog reda, Privremeni organ može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan i čas, o čemu se pisano obaveštavaju samo odsutni članovi.

Održavanje reda na sednici

Član 28

O redu na sednici Privremenog organa stara se predsednik Privremenog organa.

Za povredu reda na sednici predsednik može da izrekne meru upozorenja ili oduzimanja reči.

Privremeni organ, na predlog predsednika, može da izrekne meru udaljenja sa sednice.

Član 29

Mera upozorenja izriče se članu Privremenog organa koji svojim ponašanjem, uzimanjem reči kada mu je predsednik Privremenog organa nije dao, koji i pored upozorenja predsednika Privremenog organa govori o pitanju koje nije na dnevnom redu, ako prekida govornika u izlaganju ili dobacuje, odnosno ometa govornika ili na drugi način ugrožava slobodu govora i ako drugim postupcima narušava red na sednici ili postupa protivno odredbama ovog Poslovnika.

Član 30

Mera oduzimanja reči izriče se članu Privremenog organa kome su prethodno izrečene dve mere upozorenja.

Član 31

Mera udaljenja sa sednice izriče se članu koji i posle izrečene mere oduzimanja reči, ometa ili sprečava rad na sednici.

Član kome je izrečena mera udaljenja dužan je da se odmah udalji iz prostorije u kojoj se sednica održava.

Ako predsednik redovnim merama na može da održi red na sednici, određuje kratak prekid sednice.

Član 32

Odredbe o održavanju reda na sednici Privremenog organa primenjuju se i na sve druge učesnike na sednici Privremenog organa.

Zapisnik

Član 33

O radu na sednici Privremenog organa vodi se zapisnik.

U zapisnik se obavezno unosi vreme i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg i zapisničara, imena prisutnih članova Privremenog organa, imena opravdano i neopravdano odsutnih članova Privremenog organa, imena lica koja su prisustvovali sednici po pozivu i kao gosti; kratak tok sednice sa naznakom pitanja o kojima se raspravljalo i odlučivalo i imenima govornika; rezultati glasanja po pojedinim pitanjima (broj glasova "za" ili "protiv", broj "uzdržanih"); naziv svih akata koje je Privremeni organ doneo po svakoj tački dnevnog reda i podatak o vremenu završetka sednice.

Na zahtev člana Privremenog organa koji je na sednici izdvojio mišljenje, bitni delovi diskusije se unose u zapisnik.

Predsednik formuliše zaključke koji se unose u zapisnik. Isto to pravo ima i svaki govornik u pogledu formulacije svojih predloga i mišljenja.

Član 34

Zapisnik sa prethodne sednice usvaja se pre prelaska na dnevni red.

O primedbama na zapisnik Privremeni organ odlučuje bez rasprave. Ako se primedba prihvati, izvršiće se u zapisniku odgovarajuća izmena.

Zapisnik potpisuju predsednik Privremenog organa odnosno predsedavajući, zapisničar i sekretar Privremenog organa.

Član 35

Na sednici Privremenog organa može se vršiti elektronsko snimanje. Tonski zapis koriste predsednik i članovi Privremenog organa, kao i stručna služba Privremenog organa.

Originali zapisnika čuvaju se u arhivi Privremenog organa grada Prokuplja.

IV POSTUPAK ZA DONOŠENJE ODLUKA I DRUGIH AKATA PRIVREMENOG ORGANA

Akta koja donosi Privremeni organ

Član 36

Privremeni organ donosi: Poslovnik, odluke, rešenja, zaključke, preporuke, pravilnike, naredbe, uputstva i druga akta i daje autentična tumačenja akata koja donosi.

Akta Privremenog organa potpisuje predsednik odnosno član Privremenog organa koji je predsedavao sednici.

Postupak za donošenje akata

Član 37

Predlog odluke i drugih akata može da podnese predsednik, svaki član Privremenog organa i stalno radno telo Privremenog organa, u skladu sa Statutom grada Prokuplja i ovim Poslovnikom.

Predlog odluke i drugih akata podnosi se u obliku u kome se donosi i mora biti obrazložen.

Obrazloženje mora da sadrži pravni osnov, razloge za donošenje i sadržinu, a ako se predlogom akta stvaraju finansijske obaveze za budžet grada obrazloženje sadrži i procenu iznosa finansijskih sredstava za njegovo sprovođenje sa pribavljenim mišljenjem odeljenja Gradske uprave nadležnog za finansije.

Član 38

Nacrt odluke i drugih akata koji je upućen Privremenom organu predsednik dostavlja članovima Privremenog organa.

Ako nacrt odluke i drugih akata nije u skladu sa ovim Poslovnikom, predsednik Privremenog organa će naložiti obrađivaču da ga u određenom roku uskladi sa odredbama ovog Poslovnika. Ukoliko obrađivač ne postupi po nalogu, predsednik će odbaciti nacrt i o tome izvestiti Privremeni organ.

Član 39

Predlagač odluke i drugih akata ima pravo da povuče predlog odluke i drugih akata sve do zaključenja rasprave po predlogu odluke i drugih akata na sednici Privremenog organa.

Hitan postupak

Član 40

Po hitnom postupku može da se donese akt kojim se uređuju samo pitanja i odnosi nastali usled okolnosti koje nisu mogle da se predvide, a nedonošenje akta po hitnom postupku, moglo bi da prouzrokuje štetne posledice.

Predsednik ili član Privremenog organa mogu podneti predlog da se o određenom pitanju odluči po hitnom postupku.

Predlog da se akt donese po hitnom postupku mora biti obrazložen.

O predlogu za donošenje akta po hitnom postupku odlučuje se bez rasprave.

Ako Privremeni organ usvoji predlog da se akt donese po hitnom postupku, predlog akta se uvršćuje u dnevni red iste sednice.

Predlog akta koji se donosi po hitnom postupku mora se dostaviti članovima Privremenog organa najkasnije do početka sednice.

Amandmani

Član 41

Predlog za izmenu i dopunu predloga odluke i drugih akata podnosi se u obliku amandmana predsedniku Privremenog organa u pisanom obliku i isti mora biti obrazložen.

Amandman sadrži: naziv predloga akta na koji se amandman odnosi, tekst izmene odnosno dopuna predloga koji se predlažu amandmanom, obrazloženje sa razlozima za podnošenje amandmana i naziv podnosioca amandmana.

Amandman može podneti predsednik i članovi Privremenog organa.

Amandman se može podneti sve do početka sednice.

Izuzetno, amandman može da se podnese i na samoj sednici Privremenog organa, usmeno ili u pisanom obliku, do zaključenja rasprave po predlogu akta, ukoliko se podnosi na akt koji se donosi po hitnom postupku ili na akt koji je uvršćen kao dopuna dnevnog reda.

O amandmanu se izjašnjava predstavnik predlagača i predsednik Privremenog organa, kada on nije predlagač.

Član 42

Privremeni organ odlučuje o podnetim amandmanima po redosledu članova predloga odluke na koje se amandman odnosi.

Ako je podneto više amandmana na isti član odluke, prvo se odlučuje o amandmanu kojim se predlaže brisanje odredbe toga člana, a zatim o amandmanu kojim se predlaže izmena celog člana.

Amandman koji podnese predlagač akta, kao i amandman koji je prihvatio predlagač akta, postaje sastavni deo predloga akta i o njemu se posebno ne glasa.

Potpisivanje i objavljivanje akata

Član 43

Akta doneta na sednici potpisuje predsednik Privremenog organa ili član Privremenog organa koga ovlasti predsednik, u slučaju odsutnosti ili sprečenosti predsednika Privremenog organa.

Izvornik akta potpisan od strane predsednika Privremenog organa ili člana Privremenog organa, koga ovlasti predsednik da predsedava sednicom, overen pečatom, čuva se u arhivi Privremenog organa grada Prokuplja.

Pod izvornikom akta podrazumeva se tekst akta koji je usvojen na sednici Privremenog organa.

O izradi izvornika akata i njihovih otpravaka, čuvanju, evidenciji, objavljivanju i dostavljanju nadležnim organima i organizacijama stara se nadležna služba Gradske uprave grada Prokuplja.

Član 44

Akta koja donese Privremeni organ za koja je to određeno objavljuju se u "Službenom listu grada Prokuplja".

O objavljivanju akata koje je doneo Privremeni organ stara se sekretar Privremenog organa.

V RADNA TELA PRIVREMENOG ORGANA

Član 45

Radi efikasnijeg rada u izvršavanju zakona, drugih propisa i opštih akata i za razmatranje pojedinih pitanja iz nadležnosti Privremenog organa i radi rešavanja određenih pitanja iz svoje nadležnosti, Privremeni organ može da obrazuje komisije i druga radna tela.

Radno telo čine predsednik i najviše četiri člana.

Predsednika i članove radnih tela imenuje Privremeni organ.

Predsednik komisije odnosno drugog radnog tela imenuje se iz reda članova Privremenog organa.

Članovi Komisije i drugih radnih tela Privremenog organa pored članova Privremenog organa mogu biti i građani.

Aktom o osnivanju radnog tela iz stava 1. Ovog člana određuje se: zadatak, sastav i broj članova, vreme na koje se osniva ili rok za završetak zadataka i uređuje obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za to radno telo.

Radna tela razmatraju materijale dostavljene Privremenom organu na odlučivanje, pre njihovog razmatranja na sednici Privremenog organa, ocenjuju celishodnost predloženih rešenja i daju mišljenja o dostavljenom materijalu.

Član 46

Organizacione, administrativne i stručne poslove za potrebe radnih tela vrši Gradska uprava grada Prokuplja.

VI PRAVA I DUŽNOSTI PREDSEDNIKA I ČLANOVA PRIVREMENOG ORGANA

Član 47

Predsednik i članovi Privremenog organa imaju prava i dužnosti u Privremenom organu određene zakonom, Statutom grada, odlukama Privremenog organa i ovim Poslovnikom.

Član Privremenog organa stiče prava i dužnosti danom imenovanja od strane Vlade Republike Srbije.

Predsednik i članovi Privremenog organa dužni su da prisustvuju sednicama Privremenog organa i učestvuju u njihovom radu i odlučivanju.

Član koji je sprečen da prisustvuje sednici Privremenog organa ili iz određenog razloga treba da napusti sednicu, dužan je da o tome obavesti predsednika, o čemu predsednik obaveštava Privremeni organ.

Predsednik može da odobri članu odsustvo sa sednice iz opravdanih razloga, o čemu obaveštava Privremeni organ.

Član 48

Član Privremenog organa ima pravo da bude redovno i blagovremeno obavešten o pitanjima koja se razmatraju i o kojima se odlučuje na sednici Privremenog organa, kao i o drugim pitanjima čije mu je poznavanje potrebno radi vršenja dužnosti.

Član 49

Privremeni organ posebnim aktom uređuje radnopravni status predsednika i članova Privremenog organa, kao i sekretara Privremenog organa.

Predsednik i članovi Privremenog organa, kao i sekretar Privremenog organa, imaju pravo na platu, odnosno naknadu za vreme obavljanja dužnosti, kao i pravo na naknadu drugih troškova za vršenje dužnosti, što će se urediti posebnim aktom Privremenog organa.

Predsednik, članovi i sekretar Privremenog organa mogu biti na stalnom radu u gradu Prokuplju.

VII OBAVLJANJE STRUČNIH I DRUGIH ADMINISTRATIVNIH POSLOVA ZA POTREBE PRIVREMENOG ORGANA

Član 50

Stručne, administrativne i druge poslove za potrebe Privremenog organa vrši Gradska uprava grada Prokuplja.

Gradska uprava Grada Prokuplja dužna je da Privremenom organu, na zahtev predsednika Privremenog organa, dostavi sve potrebne podatke i informacije neophodne za rad Privremenog organa i izveštaje o obavljanju poslova iz svoje nadležnosti, kao i o izvršenju obaveza i radnih zadataka od značaja za rad Privremenog organa.

VIII FINANSIRANJE POSLOVA PRIVREMENOG ORGANA

Član 51

Finansiranje poslova Privremenog organa grada Prokuplja vrši se iz budžeta grada Prokuplja.

Naredbodavac za izvršenje budžeta grada Prokuplja, do konstituisanja Skupštine grada Prokuplja i izbora izvršnih organa grada Prokuplja, je predsednik Privremenog organa grada Prokuplja.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 52

Privremeni organ donosi, odnosno vrši izmenu Poslovnika, većinom glasova od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Član 53

Izmene i dopune Poslovnika vrše se na isti način na koji se donosi Poslovnik.

Član 54

Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Prokuplja".