ODLUKAO ODRŽAVANJU JAVNE HIGIJENE NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE U POŽAREVCU I KOSTOLCU("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 7/2023) |
Ovom odlukom uređuju se uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti održavanja javne higijene na površinama javne namene u Požarevcu i Kostolcu, prava i obaveze vršioca komunalne delatnosti i korisnika usluga, nadzor i druga pitanja od značaja za obavljanje ove komunalne delatnosti.
Površina javne namene u smislu odredaba ove odluke, jeste prostor utvrđen planskim dokumentom za uređenje ili izgradnju javnih objekata ili javnih površina i to:
1. javne saobraćajne površine: ulice (kolovoz i trotoar), razdelne i zaštitne trake i pojasevi, trgovi, mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci, staze i prolazi, pešačke i biciklističke staze, slobodni prostori ispred i između stambenih i stambeno-poslovnih zgrada koji ne pripadaju stambenim zajednicama, skverovi, dečja igrališta, odnosno površine koje su dostupne za korišćenje svim građanima,
2. površine oko objekata javne namene (prosvetnih, kulturnih, naučnih, zdravstvenih i socijalnih organizacija i institucija, sportsko-rekreativnih i drugih javnih objekata za čiju izgradnju se može utvrditi javni interes u skladu sa zakonom),
3. površine za obavljanje komunalnih delatnosti: pijace, groblja, javna parkirališta i autobuska stajališta,
4. javna kupališta, kejovi i izgrađene rečne obale,
5. površine u javnom korišćenju, u smislu odredaba ove odluke su površine koje su predviđene odgovarajućim planskim aktom kao površine javne namene, kao i površine koje planskim aktom nisu određene kao površine javne namene, a dostupne su većem broju građana (površine unutar i između blokova zgrada, pasaži i sl.).
Površina oko zgrade, u smislu odredaba ove odluke je preostali deo građevinske parcele te zgrade (otvoreni ili zatvoreni stambeni blok), u okviru koje mogu biti dvorište, bašta, interne saobraćajnice ili drugi slični elementi uređenja površine oko zgrade.
Održavanje javne higijene na površinama javne namene, u smislu odredaba ove odluke predstavlja:
- čišćenje i pročišćavanje površine javne namene;
- pranje ulica i trotoara;
- pražnjenje korpi za otpatke i posuda za odlaganje otpadaka i smeća;
- sakupljanje, sabiranje i uklanjanje otpada;
- iznošenje i deponovanje smeća i otpada;
- upravljanje komunalnim i drugim sitnim otpadom;
- poslovi na prevenciji nastanka "divljih deponija";
- poslovi na održavanju čistoće u okviru usvojenog godišnjeg programa;
- poslovi na održavanju čistoće po nalogu člana Gradskog veća, Odeljenja nadležnog za inspekcijske poslove ili Odeljenja nadležnog za komunalne delatnosti, ukoliko nije obuhvaćeno programom.
Pod čišćenjem se podrazumeva uklanjanje prašine, čupanje korova, nanosa, papira, lišća i sl. materijala.
Pod pročišćavanjem se podrazumeva grubo uklanjanje krupnijeg otpada, papira i sl. materijala.
Pod pranjem javnih površina se podrazumeva pranje cele površine trotoara i kolovoza.
Pod upravljanjem komunalnim i drugim sitnim otpadom podrazumeva se prikupljanje i odvoženje komunalnog otpada, kao i održavanje i pražnjenje posuda za otpatke na javnim površinama.
II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA DELATNOSTI ODRŽAVANJA JAVNE HIGIJENE NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE
Obavljanje poslova održavanja javne higijene na površinama javne namene povereno je Javnom komunalnom preduzeću "Komunalne službe" Požarevac (u daljem tekstu: Preduzeće), osnovano od strane Grada Požarevca radi obavljanja navedene komunalne delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa, sa kojim Grad zaključuje Ugovor o održavanju javne higijene kojim se detaljnije regulišu prava i obaveze između ugovornih strana.
Preduzeće kao vršilac komunalne delatnosti održavanja javne higijene mora ispunjavati uslove za obavljanje komunalne delatnosti propisane Uredbom Vlade RS o načinu i uslovima za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti ("Sl. glasnik RS", br. 13/18, 66/18 i 51/19) kojim se uređuju sadržina, način i uslovi za otpočinjanje obavljanja komunalnih delatnosti, a naročito u pogledu kadrovskih i tehničkih kapaciteta.
Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da kroz realizaciju Programa radova na održavanju javne higijene, obezbedi propisani obim, vrstu, dinamiku i kvalitet radova i usluga.
Održavanje javne higijene na površinama javne namene obavlja se prema godišnjem Programu održavanja javne higijene (u daljem tekstu: Program) koji donosi Preduzeće do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu, a saglasnost na Program i Ugovor o održavanju javne higijene daje Gradsko veće Grada Požarevca (u daljem tekstu: Gradsko veće).
Program sadrži tabelarne prikaze sa radovima na zimskom i letnjem održavanju javne higijene u Požarevcu i Kostolcu sa jasno definisanim radovima koji se izvode, površinama, učestalošću na nedeljnom nivou i potrebnim finansijskim sredstvima za realizaciju Programa za celu godinu.
Preduzeće je dužno da se pridržava donetog Programa održavanja javne higijene i od njega može odstupiti samo iz opravdanih razloga uz saglasnost nadzora.
III PRAVA I OBAVEZE VRŠIOCA KOMUNALNE DELATNOSTI I KORISNIKA USLUGA
Čišćenje i pranje površina javne namene
Poslove održavanja javne higijene na površinama javne namene u Požarevcu i Kostolcu pored Preduzeća, vrše i vlasnici odnosno korisnici poslovnih, stambenih i drugih objekata.
Za čišćenje površina javne namene iz člana 2. stav 1. tačke 1. i 5. ove odluke koje su obuhvaćene godišnjim Programom odgovorno je Preduzeće.
Za čišćenje površina javne namene iz člana 2. stav 1. tačke 2, 3. i 4. ove odluke odgovorni su neposredni korisnici tih površina, odnosno pravna lica kojima su te površine poverene na upravljanje, korišćenje ili održavanje, ukoliko za pojedine površine nije posebnim propisima drugačije određeno.
Vlasnici odnosno korisnici stambenih objekata (porodične stambene zgrade i zgrade kolektivnog stanovanja), kao i vlasnici i korisnici poslovnih i drugih objekata su dužni da se o svom trošku staraju o svakodnevnom čišćenju površine javne namene (trotoara, platoa, stepeništa, javnih zelenih površina i sl.) koja se nalazi neposredno ispred i oko njihovih objekata, sve do ivice trotoara ili maksimalno do 4 metra.
O čišćenju javnih površina posebne namene dužni su da se staraju subjekti koji njima upravljaju, vlasnici ili korisnici:
1. privremenih objekata na javnoj površini u širini od 4 m oko objekata;
2. javnih parkirališta, na unutrašnjem prostoru i neposredno oko njega;
3. benzinskih pumpi, na platou ispred objekata, na prilaznim putevima do ivice glavnog puta, oko objekta i na zelenim površinama koje okružuju objekat;
4. autobuskih i železničkih stanica, na platoima unutar stanica i oko njih, kao i na prilaznim putevima do ivice glavnog puta;
5. pijaca, groblja, unutar, na ulazima, izlazima i oko njih;
6. sportskih i zabavno-rekreativnih terena, bazena, unutar i oko ovih terena, kao i ulaza i izlaza;
7. javnih površina za postavljanje promotivnih akcija;
8. javnih površina na kojima se organizuju pozorišne predstave, prikazivanje filmova, koncerti, zabave i slični događaji;
9. javnih površina na kojima se izvode građevinski radovi i neposredno oko njih;
10. javnih površina oko trgovinskih, ugostiteljskih, zanatskih objekata, letnjih bašti uz objekte i sl.;
11. javnih površina oko stovarišta, otpada i deponija, od ograde do ivice puta;
12. pozorišnih i filmskih sala i sličnih objekata, na ulazima i izlazima;
13. sportskih hala i dvorana, na ulazima i izlazima.
Vlasnici odnosno korisnici nabrojani u ovom članu dužni su da pored navedenih objekata postave korpe za otpatke i da ih uredno prazne i održavaju.
Čišćenje površina javne namene (ulica, trotoara, trgova, i sl.) odnosno sakupljanje papira i drugog krupnijeg materijala koji stvaraju prolaznici, vrši se u toku dana i u toku noći kada za to ima potrebe.
Pranje ulica vrši se po pravilu noću, tokom letnjeg perioda održavanja javne higijene ukoliko je temperatura iznad 5°C, a samo u izuzetnim slučajevima i u toku dana.
Prilikom pranja ulica svi slivnici i rešetke za prikupljanje atmosferskih i drugih voda moraju biti očišćeni, da bi se omogućilo njeno nesmetano oticanje.
Održavanje slivnika vrši JKP "Vodovod i kanalizacija" Požarevac.
Zabranjeno je smeće sa površina javne namene ubacivati u slivnike.
Zabranjeno je pri pranju ulica polivati i prskati pešake, izloge, ulaze u objekte, letnje bašte, parkirana vozila, izloženu robu, ograde i sl.
Sakupljanje i deponovanje komunalnog i ostalog sitnog otpada
Na površinama javne namene postavljaju se korpe za otpatke (đubrijere) koje služe za odlaganje sitnih otpadaka koji nastaju pojedinačnom upotrebom proizvoda (maramice, papir i sl.).
Korpe za otpatke (đubrijere) postavlja Preduzeće, a po prethodno utvrđenom Planu koji predlaže Preduzeće, a na koji saglasnost daje Gradsko veće, kao i po uočenoj potrebi od strane Odeljenja nadležnog za poslove komunalnih delatnosti.
Iste se postavljaju na taj način da se mogu lako prazniti, prati i održavati i da ih ima u dovoljnom broju.
Korpe za otpatke moraju se uredno prazniti i održavati, a što predstavlja obavezu Preduzeća.
Zabranjeno je odlaganje kućnog smeća i drugog krupnijeg otpada u korpe za otpatke postavljene na površinama javne namene.
Smeće i otpaci posle čišćenja sa površina javne namene iz člana 2. ove odluke sakupljaju se u tipske kante i kontejnere koji se kasnije odvoze na deponiju smeća prema planu koji donosi Preduzeće.
Preduzeće je u obavezi da izradi Plan iznošenja smeća sa predviđenom dinamikom iznošenja, koji će biti dostupan na sajtu Preduzeća i sajtu Grada.
Preduzeće je u obavezi da izradi poseban Plan iznošenja smeća za preduzetnike i pravna lica sa dinamikom iznošenja smeća.
Fizička lica (vlasnici ili korisnici stambenih objekata) i pravna lica (vlasnici ili korisnici poslovnih prostora) dužna su da zaključe ugovor sa Preduzećem o deponovanju prikupljenog otpada.
Odlaganje komunalnog otpada se vrši u namenskim posudama: podzemnim, nadzemnim kontejnerima, posebnim posudama za reciklažni materijal i tipskim kantama namenjenim za iznošenje smeća iz objekata za individualno stanovanje.
Vlasnici/korisnici objekata su obavezni da posude za otpad drže u svom dvorištu, odnosno zatvorenom stambenom bloku. Na javnoj površini mogu biti posude za otpad isključivo u otvorenim stambenim blokovima.
Korisnici usluga su obavezni da pribave tipske posude za odlaganje smeća.
Prilikom izgradnje stambenih odnosno poslovnih objekata investitor je dužan da postavi po projektu dovoljan broj kontejnera, a po dobijenim uslovima od strane JKP" Komunalne službe" Požarevac.
Prilikom podnošenja zahteva za izmenu urbanističkih uslova, dogradnje ili prenamene prostora investitor je dužan da se ponovo obrati Preduzeću za izmenu odnosno dopunu uslova za postavljanje posuda za otpad i da iste pribavi i postavi u skladu sa dobijenim uslovima.
Svaku narednu zamenu dotrajalih i oštećenih kontejnera vrši stambena zajednica.
Kod stambenih zajednica kod kojih nije definisano mesto i broj kontejnera projektom, potrebno je na osnovu novodobijenih uslova od strane Preduzeća postaviti dovoljan broj kontejnera na mesto predviđeno Planom (GIS-om) lokacija o postavljenim kontejnerima.
Sve posude za odlaganje komunalnog otpada (kontejneri) i sitnih otpadaka (đubrijere) moraju biti evidentirane u GIS bazi Grada.
Preduzeće je u obavezi da izradi Plan lokacija postavljenih kontejnera i đubrijera, kao i da unese svaku novu izmenu i da isti dostavi nadležnom Odeljenju za poslove unosa u GIS bazu Gradske uprave Grada Požarevca.
Kontejneri se postavljaju na taj način da ne ugrožavaju bezbednost građana i nesmetano odvijanje saobraćaja.
Lokacija koja je predviđena za postavljanje kontejnera mora biti izbetonirana i blizu glavne saobraćajnice radi nesmetanog pražnjenja i vidno obeležena.
Zaštita čistoće na površinama javne namene
Zabranjeno je na površinama javne namene:
1. stvarati nečistoću, bacati hartije, reklamni materijal, opuške cigareta i druge otpatke van korpi za otpatke i posuda za smeće;
2. iznošenje dvorišnog smeća i smeća iz lokala van posuda i mimo plana iznošenja smeća;
3. ostavljati razne predmete, objekte, stvari, šut, zemlju i sl. materijal;
4. parkirati vozila van obeleženih mesta na način kojim se ometa redovno održavanje javne higijene, kao i pranje istih na njima;
5. izlivati vodu, bacati smeće i druge predmete sa terasa i prozora stambenih i drugih objekata;
6. bacati u korpe za otpatke (đubrijere) kućno smeće, zapaljiv i drugi nepripadajući sadržaj, kao i smeće iz trgovinskih, ugostiteljskih, zanatskih i drugih objekata;
7. smeštati i skladištiti ambalažu, robu i kartonske kutije, osim uredno raspakovanu, vertikalno složenu uz objekat u periodu kada je predviđeno prikupljanje i odnošenje iste;
8. izbacivati kamenje, zemlju, smeće, ostatke građevinskog materijala i slično u kanale, šahtove i slivnike;
9. bacati i razbijati staklo i staklenu ambalažu;
10. puštati pse i druge domaće životinje da se slobodno kreću i prljaju je svojim izmetom;
11. opravljati i prati motorna vozila osim u slučaju iznenadnog kvara na putu;
12. obavljati zanatske i slične radove;
13. cepati i strugati drva, razbijati ugalj i skladištiti ga duže od 24 časa, kao i ostaviti površinu neočišćenu od ostataka istih;
14. vršiti istovar i utovar ili parkirati vozila na mestima na kojima se nalaze ulični slivnici, posude za smeće i drugi komunalni objekti za higijenu;
15. pljuvati, vršiti fiziološke potrebe i ostavljati telesne tečnosti;
16. izlivati ili odvoziti sadržaje septičkih jama, otpadne i druge tečnosti, ostatke hrane i drugo u kanalizacione i ulične otvore i izlivati sadržaje neprijatnog mirisa;
17. prati posude za smeće;
18. prebirati i rasturati otpatke iz posuda za smeće, sipati u njih pepeo i drugi zapaljiv sadržaj, kao i spaljivati smeće u njima;
19. držati havarisana, neispravna i neregistrovana vozila, ili ostavljati vozila koja su registrovana, ali neupotrebljiva za saobraćaj;
20. vršiti bespravno zauzeće radi izlaganja i prodaje robe;
21. iznositi smeće u nenamenskim posudama bez poklopca iz individualnih domaćinstava;
22. izbacivati otpatke koji imaju svojstva opasnih materija, kao i medicinski, hemijski i sličan otpad;
23. stvaranje divljih deponija;
24. na javnim površinama vršiti prodaju poljoprivrednih i drugih proizvoda, izuzev, ako prodavac poseduje odobrenje nadležnog organa uprave;
25. lepiti plakate i nalepnice, rasturati reklamni materijal, isticati objave i ispisivati natpise i grafite, van mesta koja su predviđena za te namene;
26. postavljati razne barijere, žardinjere, stubove, rampe i sl.;
27. preduzimanje drugih neimenovanih radnji kojima se ta površina ugrožava;
28. vršiti oštećenja, uništavanja i uklanjanja urbanog mobilijara;
29. izlagati robu, osim voća i povrća u tipskim policama uz objekat uz ostavljanje prostora između poda i izložene robe kako prilikom čišćenja i pranja površine ne bi došlo do oštećivanja istih;
30. izlaganje i ostavljanje trulog voća, povrća, starog hleba i druge hrane van ambalaže kako ne bi dolazilo do sakupljanja i razmnožavanja insekata i glodara;
31. neovlašćeno pomeranje i premeštanje kontejnera i posuda za smeće sa lokacija koje je odredilo Preduzeće;
32. saditi stabla unutar dvorišta čije se grane protežu iznad javne površine, čije lišće i plodovi opadaju na javnu površinu;
33. pražnjenje kontejnera na način da se rasipaju otpaci i druge nečistoće po javnoj površini;
34. odlaganje posebnih vrsta otpada (opasan, medicinski, hemijski, elektronski, otpad životinjskog porekla i sl.) u posude za komunalni i ostali sitan otpad, kanalizaciju, odvode, vodotokove, deponije ili zatrpavanjem u zemlju;
35. spaljivanje otpada na javnoj površini i u privatnom posedu.
Sva vozila, a posebno vozila sa stovarišta, gradilišta, poljoprivrednih površina i drugih sličnih prostora, pre izlaska na površine javne namene moraju se očistiti od blata, snega, nanosa i druge nečistoće.
Prilikom sečenja i orezivanja drveća, uređenja travnjaka i sličnih radova, kao i prilikom čišćenja slivnika, rešetki i sličnog od atmosferskih i drugih taloga, sabiranja uklonjenog nanosa snega i smeća prikupljenog na gomile čišćenjem grada, izvođač ovih radova je dužan da materijal i otpatke odmah ukloni i očisti a površinu javne namene dovede u ispravno stanje.
Lica koja su usled iznenadnog kvara motornog vozila prinuđena da ga popravljaju na površini javne namene, dužna su da popravku obave u najkraćem roku bez ugrožavanja saobraćaja i pešaka, a sve tragove popravke vozila očiste odmah po uklanjanju vozila.
Preduzeća i taksisti koji obavljaju javni prevoz, dužni su da odstrane mrlje od ulja i sličnog sa podloge kolovoza, stajališta i drugih javnih površina.
Izvođač građevinskih radova dužan je da se stara o:
1. čišćenju površina javne namene ispred i oko gradilišta sve dokle dopire rasut građevinski materijal, blato i druga nečistoća kao i da po završetku radova sva nastala oštećenja otkloni i tu površinu dovede u prvobitno stanje,
2. polivanju trošnog materijala za vreme rušenja da bi se sprečilo podizanje prašine,
3. održavanju čistoće na olucima i postavljanje zaštite na rešetkama slivnika oko gradilišta kako ne bi dolazilo do izlivanja maltera i zagušenja istih,
4. obezbeđenju građevinskog materijala i zemlje od rasturanja i raznošenja na površinu javne namene postavljanjem građevinske ograde prema ulici odnosno drugoj površini javne namene i održavanju iste u urednom stanju.
Prevoz ogreva, građevinskog i drugog materijala (zemlja, pesak, betonska masa, šljunak, kreč, šut, šljaka, strugotina i sl.), smeća, otpadaka, fekalija iz septičkih jama, može se vršiti samo vozilima koja su za tu svrhu podešena tako da se prilikom prevoza materijal ne rasipa.
Istovar i utovar ogrevnog, građevinskog i drugog materijala i robe može se vršiti na površinama javne namene samo onda kada za to ne postoje druge površine, u kom slučaju se istovar i utovar mora obavljati brzo i bez odlaganja, a najkasnije u roku od 24 časa.
Za sva zauzeća materijalima iz stava 1. ovog člana koja se ne mogu ukloniti u roku od 24 časa sa javne površini potrebno je pribaviti odobrenje nadležnog odeljenja u Gradskoj upravi Grada Požarevca.
Posle svakog istovara i utovara mora se odmah ukloniti ambalaža, otpaci i nečistoća.
Sneg sa javnih površina uklanja se odmah, a najkasnije u roku od 24 časa.
Vlasnici i korisnici stambenih, poslovnih, stambeno-poslovnih i drugih objekata, kao i vlasnici i korisnici stanova, odnosno drugih posebnih delova zgrade, neposredno su odgovorni za uklanjanje snega i leda sa trotoara, prilaznih puteva i staza koje koriste ispred objekata.
Pod čišćenjem javnih površina za vreme snežnih padavina koje vrši Preduzeće podrazumeva se čišćenje snega sa pešačkih prelaza, iz rigola do slivnih rešetki, i deo trotoara u širini od 1,6 metara u pešačkoj zoni (Stari korzo), deo trotoara u Tabačkoj čaršiji, na Trgu Radomira Vujovića, Čede Vasovića-deo ispred stambenih objekata u naselju "Đura Jakšić", Moše Pijade-ispred TC "Novi dom", pored objekta bivše "RK Beograd", kao i ispred objekata koji nemaju vlasnika, a koji su obuhvaćeni programom.
Čišćenje snega i leda sa javnih saobraćajnica - ulica vrši upravljač puta.
Uklanjanje padavina iz stava 1. ovog člana ne sme se vršiti na način i sa predmetima kojima se oštećuje površina javne namene.
Javne saobraćajne površine i trotoari se u cilju sprečavanja nastanka leda i sprečavanja klizanja usled toga posipaju industrijskom solju.
O uklanjanju snega i leda sa krovova stambenih, poslovnih, poslovno-stambenih i drugih objekata staraju se vlasnici odnosno korisnici.
O uklanjanju snega i leda sa krovova stambenih zgrada, ako sneg predstavlja opasnost za prolaznike, bezbednost stanara i drugih lica ili same zgrade, stara se skupština stambene zajednice odnosno stanari zgrade u skladu sa zakonom.
Pri uklanjanju snega i leda sa krovova mora se voditi računa o bezbednosti prolaznika i saobraćaja, da se ne oštete električne i druge instalacije i zelenilo u okolini i da se obavezno postave odgovarajuće oznake upozorenja.
Kada nije moguće uklanjanje snega i leda sa krovova, vlasnici ili korisnici su dužni da blagovremeno postave odgovarajuće oznake upozorenja o opasnosti od obrušavanja snega i leda sa krovova, kao i odgovarajuće zapreke radi obilaženja ugroženih delova na trotoaru.
Uklanjanje snega i leda sa trotoara oko zgrade je obaveza stambene zajednice, a sa trotoara ispred dvorišta objekata za individualno stanovanje i poslovnih objekata obaveza je vlasnika/korisnika istih.
Sneg i led uklonjen sa krovova, ako nije u dvorištu zgrade, deponuje se ispred zgrade tako da se ne ometa saobraćaj na kolovozu, prolaz pešaka na trotoaru kao i da se omogući normalan tok atmosferske vode.
Uklanjanje divljih deponija sa teritorije grada Požarevca vrši Preduzeće, po Planu koji predlaže Preduzeće, a na koji saglasnost daje Gradsko veće.
Plan se donosi na osnovu popisa divljih deponija.
Uklanjanje se vrši uz nadzor koji imenuje Gradska uprava grada Požarevca.
Uklanjanje divljih deponija koje nisu u Planu može se vršiti uz nalog komunalne inspekcije, člana Gradskog veća ili nadležnog odeljenja.
Preduzeće je dužno da komunalnu delatnost obavlja kontinuirano i kvalitetno, u skladu sa usvojenim standardima za obavljanje te delatnosti, radi urednog zadovoljavanja potreba korisnika, sticanja dobiti i ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.
Preduzeće je dužno da:
1. pruža odgovarajući obuhvat, obim i kvalitet komunalnih usluga poštujući tačnost u pogledu rokova isporuke, sigurnost i zaštitu korisnika u dobijanju usluga, pouzdanost, pristupačnost i trajnost u pružanju usluga;
2. obezbedi propisani ili ugovoreni obim i kvalitet održavanja javne higijene na površinama javne namene, kao i prikupljanja i deponovanja komunalnog otpada i sitnih otpadaka, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika a u skladu sa pozitivnim propisima;
3. ulaže u održavanje, razvoj i unapređenje kvaliteta i asortimana komunalnih usluga, kao i u unapređenje organizacije i efikasnosti rada i drugih uslova za pružanje usluga i da preduzima mere održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalnih delatnosti;
4. posluje u saglasnosti sa načelima održivog razvoja;
5. efikasno koristi resurse i smanjuje troškove obavljanja komunalnih delatnosti;
6. trajno čuva kompletnu projektno-tehničku dokumentaciju, izdate tehničke uslove, kao i da uspostavi i redovno ažurira GIS bazu i dostavlja podloge za unošenje u GIS bazu Grada;
7. primenjuje tehničke uslove i tehničke normative prilikom izdavanja uslova za pribavljanje i postavljanje posuda za iznošenje otpada;
8. korisnike koji koriste komunalnu uslugu suprotno odredbama zakona i ove odluke i drugih opštih akata, odnosno preduzimaju radnje koje doprinose nastanku štete Preduzeću/ Gradu (materijalne/nematerijalne, direktne ili indirektne) ili ometaju vršenje poverene komunalne delatnosti, posebno evidentira i obavesti nadležne inspekcijske organe radi sankcionisanja i daljeg procesuiranja propisanog zakonom i ovom odlukom;
9. uspostavi lako dostupne i besplatne kontakt linije, kao i odeljak na internet stranici Preduzeća za pomoć korisnicima u vezi kvaliteta i korišćenja komunalnih usluga, kao i za upućivanja reklamacija građana;
10. putem zvaničnih internet stranica Preduzeća i Grada i sredstava javnog informisanja ili na drugi pogodan način obavesti korisnike komunalnih usluga o planiranim ili očekivanim smetnjama i prekidima, koji će nastati ili mogu nastati u pružanju komunalnih usluga, kao i dužinu trajanja planiranog prekida isporuke, najkasnije 24 časa pre očekivanog prekida u pružanju tih usluga;
11. u slučaju nastupanja više sile a na osnovu naloga direktora obavesti Gradsko veće i Štab za vanredne situacije. Preduzeće je dužno da propiše mere na uspostavljanju minimalnog procesa rada i dostavi na saglasnost Gradskom veću Grada Požarevca i o navedenim merama obavesti korisnike putem zvaničnih internet stranica Preduzeća i Grada i sredstava javnog informisanja.
Izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga
Preduzeće je dužno da jednom godišnje sprovede postupak izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga iz člana 1. ove odluke, u trajanju od najmanje 15 dana.
Poziv za izjašnjavanje iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada i Preduzeća, a dostavlja se sredstvima javnog informisanja radi saopštenja.
Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana završetka izjašnjavanja iz stava 1. ovog člana dostavi Gradskom veću izveštaj o rezultatima izjašnjavanja korisnika o kvalitetu pružanja komunalnih usluga.
Ukoliko su rezultati izjašnjavanja korisnika komunalnih usluga iz stava 1. ovog člana takvi da većina korisnika nije zadovoljna pruženom komunalnom uslugom Preduzeća iz stava 1. ovog člana, nadležno odeljenje za komunalne delatnosti Gradske uprave preispituje rad preduzeća na održavanju javne higijene, sačinjava analizu sa predlogom mera za otklanjanje nedostataka navedenih u izjašnjavanju korisnika i dostavlja je Gradskom veću.
Gradsko veće, nakon razmatranja analize i predloženih mera iz stava 4. ovog člana, donosi akt kojim nalaže Preduzeću iz stava 4. ovog člana, da otkloni nedostatke koji su navedeni u izjašnjavanju korisnika, u roku koji ne može biti duži od 90 dana.
Preduzeće je dužno da obezbedi korisnicima usluga zakonom propisane uslove koji omogućavaju brz i efikasan kontakt u vezi kvaliteta i korišćenja usluga.
Korisnici usluga obavljanja delatnosti održavanja javne higijene mogu kontinuirano u toku godine dostavljati pitanja, primedbe i predloge preko internet stranice Preduzeća, a isto je dužno da na dostavljena pitanja, primedbe i predloge odgovori u roku od 5 dana.
Finansiranje obavljanja delatnosti održavanja javne higijene na površinama javne namene
Sredstva za obavljanje i razvoj delatnosti održavanja javne higijene obezbeđuju se iz sledećih izvora:
- prihoda budžeta Grada,
- prihoda od pružanja usluga,
- namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i
- drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Cenovnik usluga donosi JKP "Komunalne službe" Požarevac, na osnovu elemenata za obrazovanje cena komunalnih usluga propisanih zakonom i drugim propisima, uz saglasnost Skupštine Grada.
Komunalne delatnosti kod kojih se krajnji korisnik može utvrditi prevashodno se finansiraju iz cena komunalnih usluga, a komunalne delatnosti kod kojih se krajnji korisnik ne može utvrditi finansiraju se iz budžeta Grada.
Sredstva iz budžeta Grada namenjena za obavljanje i razvoj komunalne delatnosti održavanja javne higijene koriste se za ostvarivanje ciljeva i zadataka od javnog značaja, u skladu sa donetim Programom održavanja na koji je data saglasnost od strane Gradskog veća, a prema donetom Programu poslovanja Preduzeća i obezbeđenim sredstvima u budžetu Grada.
Vlasnici/korisnici objekata za stanovanje ili obavljanje poslovne delatnosti imaju obavezu plaćanja usluga koje koriste: odnošenje smeća i ukoliko nisu u mogućnosti da održavaju javnu površinu ispred i oko svog objekta mogu zaključiti ugovor sa Preduzećem.
Svi korisnici usluga obavezni su da davaocu usluga prijave pismenim putem sve promene koje se odnose na: promenu vlasništva/korisništva, prebivalište/sedište, kao i promene podataka i elemenata koji utiču na elemente za obračun obaveze plaćanja naknade za izvršenu uslugu u roku od 15 dana od dana nastanka promene.
Nadzor nad sprovođenjem radova koje obavlja Preduzeće vrši Odeljenje nadležno za komunalne delatnosti u Gradskoj upravi Grada Požarevca, a preko imenovanog stručnog nadzora.
Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove Odluke, obavlja Odeljenje za inspekcijske poslove preko komunalne inspekcije (komunalna inspekcija u Požarevcu i komunalna inspekcija u Kostolcu).
Poslove komunalno-milicijskog nadzora nad sprovođenjem ove Odluke obavlja komunalna milicija.
U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da rešenjem naloži preduzimanje, u određenom roku, neophodnih mera i radnji, radi otklanjanja nepravilnosti kojima je došlo do povrede odredaba ove odluke, pod pretnjom prinudnog izvršenja.
Ako se lice kome se mere nalažu ne nalazi na licu mesta, rešenje iz stava 1. ovog člana može se doneti i bez njegovog saslušanja.
Za prekršaje propisane ovom odlukom komunalni inspektor je ovlašćen da izda prekršajni nalog.
Nadležni inspektor je ovlašćen da preduzme sve mere i radnje propisane Zakonom o inspekcijskom nadzoru.
Novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj JKP "Komunalne službe" Požarevac ako:
1. ne održava javnu higijenu na površinama predviđenim članom 2. stav 1. tačka 1. i 5. i članom 23. stav 3.,
2. ne postupi u skladu sa članom 6. ove odluke,
3. ne izradi i ne vodi posebnu evidenciju u skladu sa članom 11, 12, 13. i 14. ove odluke,
4. ne postupi u skladu sa članom 27, 28. i 29. ove odluke.
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara odgovorno lice u Preduzeću.
Novčanom kaznom u iznosu od 150.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. ne održava javnu higijenu na površinama predviđenim članom 2. stav 1. tačke 2, 3. i 4. i članom 8. ove odluke,
2. postupi suprotno odredbama člana 9., člana 10., člana 11. stav 5, člana 12., člana. 13. stav 4, 5, 6. i 7, člana 15., člana 16., člana 17., člana 18., člana 19., člana 20., člana 21., člana 22., člana 23., člana 25, člana 26. i člana 31. stav 4. i 5. ove odluke.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u iznosu od 25.000,00 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 75.000,00 dinara.
Novčanom kaznom u iznosu od 12.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1. ne održava javnu higijenu na površinama predviđenim članom 8. i 9. ove odluke,
2. postupi suprotno odredbama člana 10., člana 11. stav 5, člana 12., člana 13. stav 1., 2. i 3., člana 15., člana 16., člana 17., člana 18., člana 19., člana 20., člana 21., člana 22., člana 23. stav 2., člana 25., člana 26. i člana 31. stav 4. i 5. ove odluke.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaju da važe odredbe Odluke o komunalnom uređenju ("Službeni glasnik Grada Požarevca", broj 12/10, 6/11, 2/12, 3/14, 3/17 i 6/17) koje se odnose na održavanje javne higijene i iznošenje i deponovanje kućnog smeća i smeća sa površina javne namene.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".