ODLUKAO GLAVNOM URBANISTI GRADA POŽAREVCA("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 7/2023) |
Ovom odlukom uređuje se položaj, ovlašćenja, prava i dužnosti Glavnog urbaniste Grada Požarevca (dalje u tekstu: Glavni urbanista).
Glavni urbanista koordinira izradu planskih dokumenta i vrši koordinaciju rada između organa nadležnog za poslove urbanizama i javnih preduzeća i drugih institucija uključenih u postupak izrade i donošenje planskih dokumenta.
Glavni urbanista je po funkciji predsednik komisije za planove.
Glavni urbanista je nepristrasan u svom radu.
U vršenju poslova, Glavni urbanista postupa u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje planiranje i izgradnja, propisima Grada Požarevca i pravilima struke.
II IMENOVANJE GLAVNOG URBANISTE
Glavnog urbanistu imenuje Skupština Grada Požarevca, na period od četiri godine.
Po isteku mandata, Glavni urbanista može biti ponovo imenovan na tu funkciju.
Glavni urbanista može biti licencirani arhitekta, odnosno arhitekta urbanista sa najmanje deset godina radnog iskustva u stručnoj oblasti arhitektura, odnosno užoj stručnoj oblasti urbanizam.
Glavni urbanista je samostalan u svom radu.
Za svoj rad, Glavni urbanista je odgovaran Skupštini Grada Požarevca.
Glavni urbanista radi na oživljavanju identiteta mesta, urbanoj obnovi Grada, unapređenju izrade planske dokumentacije u oblasti planiranja i izgradnje, kao i sistema urbane komasacije.
U cilju uređenja stabilnog sistema u ovoj oblasti, Glavni urbanista:
1) sprovodi analizu potencijalnih lokacija,
2) radi na unapređenju instrumenata planiranja i upravljanja zemljištem,
3) pokreće inicijativu za izradu ili izmenu planova,
4) utvrđuje i prati dinamiku izrade planskih dokumenata na teritoriji Grada Požarevca,
5) koordinira aktivnosti na izradi planskih dokumenata, između gradskih, republičkih i drugih relevantnih institucija,
6) prati stanje u prostoru,
7) prati rad odeljenja nadležnog za poslove planiranja i izgradnje, javnih preduzeća i javno komunalnih preduzeća čiji je osnivač Grad Požarevac i
8) preduzima i druge aktivnosti u cilju ostvarivanja koordinacije u postupcima izrade i donošenja planskih dokumenata.
IV OVLAŠĆENJA GLAVNOG URBANISTE
Glavni urbanista ovlašćen je da:
- koordinira proces implementacije održivih partnerskih odnosa u cilju poboljšanja kvaliteta usluga u oblasti planiranja i urbanizama,
- ostvaruje kontinuiranu saradnju sa javnim, privatnim i međunarodnim sektorima u cilju uspostavljanja funkcionalne mreže koja zastupa interaktivni pristup i stratešku koordinaciju u sagledavanju razvoja Grada u oblasti planiranja i izgradnje,
- uzima učešće na javnim raspravama, zborovima građana ili drugim oblicima mesne samouprave u postupku pripreme, izrade i donošenja planskih akata i uređenju pitanja iz oblasti urbanizma,
- informiše organe Grada o fazama pripreme, izrade, donošenju i stepenu realizacije planova,
- pokreće inicijativu ka Gradonačelniku radi uređivanja konkretne oblasti ili zajedničkog učešća sa nadležnim organima, preduzećima, javnim službama, institucijama, međunarodnim ili evropskim i fondovima,
- učestvuje na sednicama organa gradskih opština po pozivu i daje dodatna obaveštenja o planskim i urbanističkim aktima,
- analizira i prati uređenje područja Grada i donošenje urbanističkih dokumenata u skladu sa zakonom i svetskim standardima,
- ukazuje organima Grada na rokove i stepen realizacije prava i obaveza Grada u oblastima o urbanističkog uređivanja i planiranja,
- predlaže prioritete u oblasti urbanizma i planiranja,
- koordinira izradu prostornih i urbanističkih planova koje donosi Skupština grada u skladu sa zakonom,
- koordinira rad između odeljenja nadležnog za poslove prostornog planiranja i urbanizma i javnih preduzeća i drugih institucija uključenih u postupke izrade i donošenja planskih dokumenata,
- učestvuje u pripremi programa uređivanja zemljišta u delu koji se odnosi na donošenje planskih dokumenata,
- razmatra inicijative za donošenje planskih dokumenata i o svom stavu obaveštava odeljenje nadležno za poslove urbanizma radi daljeg postupanja,
- zajedno sa odeljenjom nadležnim za poslove urbanizma određuje redosled i dinamiku donošenja planskih dokumenata,
- sarađuje sa nosiocem izrade plana u cilju obezbeđivanja blagovremenog pribavljanja podataka o postojećoj planskoj dokumentaciji, podlogama, posebnim uslovima za zaštitu i uređenje prostora, stanju i kapacitetima infrastrukture i drugih podataka neophodnih za izradu planskog dokumenta,
- sarađuje sa odgovornim planerom, odnosno odgovornim urbanistom u toku celog postupka izrade planskog dokumenta,
- sarađuje sa lokalnim udruženjima urbanista i arhitekata, kao i sa drugim zainteresovanim subjektima,
- sarađuje i razmenjuje iskustva sa glavnim urbanistima drugih jedinica lokalne samouprave,
- stara se o dostavljanju plana Centralnom registru planskih dokumenata u roku i na način utvrđen zakonom i podzakonskim aktom donetim na osnovu zakona,
- stara se o urednom vođenju i blagovremenom ažuriranju lokalnog informacionog sistema planskih dokumenata i stanja u prostoru,
- stara se o blagovremenom objavljivanju planskih dokumenata,
- inicira obavezu raspisivanja urbanističko- arhitektonskog konkursa za rešenje lokacija koje su od značaja za grad i učestvuje u izboru programskog, urbanističkog, kompozicionog ili pejzažnog rešenja za određenu lokaciju ili idejno arhitektonsko rešenje za jedan ili više objekata, kao i parterno ili pejzažno uređenje delova ili celine predmetne lokacije i
- obavlja i druge poslove u skladu sa propisima iz oblasti planiranja i izgradnje,
- podnosi zahtev za pokretanje postupka JN iz oblasti za koju je nadležan;
- učestvuje u postupku JN i radu komisije za JN ukoliko je imenovan u istu, u skladu sa zakonom o JN i internim aktom koji reguliše JN;
- vrši kvantitativni i kvalitativni prijem usluga izrade planskih i urbanističkih dokumenata;
- Koordinira između Grada i odabranog ponuđača prilikom realizacije ugovora kojim je ugovorena izrada:
- prostornih i urbanističkih planova,
- urbanističko-tehničkih dokumenata za sprovođenje planskih dokumenata kao i
- prilikom izrade projekata preparcelacije;
- kontroliše da li je projekat u skladu sa datim projektnim zadatkom i da li svojom sadržinom ispunjava potrebe Grada;
- kontroliše da li vrsta i kvalitet pruženih usluga odgovaraju ugovorenim, odnosno da li su u svemu u skladu sa zahtevanim tehničkim specifikacijama i ponudom;
- na ispostavljenoj fakturi /privremenoj/ okončanoj situaciji svojim potpisom potvrđuje da su usluge izvršene;
- prati finansijsku realizaciju ugovora u saradnji sa odeljenjem nadležnim za poslove finansija;
- prima obaveštenje o okolnostima koje se nisu mogle predvideti u trenutku zaključenja ugovora a koje mogu biti od uticaja na realizaciju ugovora;
- obaveštava Veće o toku realizacije ugovora.
Glavni urbanista pokreće inicijative, daje preporuke za rad, donosi zaključke i druge akte od značaja za obavljanje funkcije.
Glavni urbanista ima pravo da prisustvuje sednicama Skupštine Grada i učestvuje u raspravi o predlogu planskih dokumenata koji su na dnevnom redu sednice.
U postupku izrade i donošenja planskih dokumenata, Glavni urbanista je ovlašćen da:
- kod nadležnih organa i javnih službi urgira dostavljanje traženih podatka, odnosno uslova neophodnih za izradu planskog dokumenta,
- inicira pokretanje odgovarajućeg postupka protiv privrednog društva ili drugog pravnog lica koje u postupku izrade planskog dokumenta ne objavi separat i/ili ne dostavi u propisanom roku tražene podatke i uslove za izradu planskog dokumenta,
- inicira pokretanje odgovarajućeg postupka protiv odgovornog službenog lica u nadležnom organu uprave ako ne dostavi u propisanom roku tražene podatke i uslove za izradu planskog dokumenta.
V PRAVA I DUŽNOSTI GLAVNOG URBANISTE
Rad Glavnog urbaniste je javan i njegove aktivnosti se prezentuju na zvaničnoj internet stranici Grada Požarevca.
Glavni urbanista u saradnji sa nadležnim organima, blagovremeno obaveštava građane o nacrtima akata, koji se akt upućuje na javnu raspravu, načinu i roku sprovođenja javne rasprave, kao i rezultatima sprovedene javne rasprave.
Na zahtev Glavnog urbaniste, u vezi sa delatnostima koje obavlja iz svoje nadležnosti, organi i službe Grada i gradskih opština, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad Požarevac, dužni su da daju odgovarajuće informacije kojima raspolažu ili podatke iz evidencija kojima raspolažu.
Glavni urbanista dužan je da čuva tajnost podataka u skladu sa zakonom.
Glavni urbanista podnosi Skupštini grada redovni godišnji izveštaj o svom radu i stanju u prostoru.
Glavni urbanista, po potrebi, podnosi posebne izveštaje Skupštini Grada o eventualnim problemima u postupcima izrade i donošenja planskih dokumenata sa predlozima za njihovo prevazilaženje.
Na zahtev Skupštine Grada, Glavni urbanista dostavlja tražene informacije i kvartalne izveštaje o radu i toku predmeta.
Glavnom urbanisti prestaje dužnost:
- istekom perioda na koji je imenovan,
- na lični zahtev (podnošenjem ostavke),
- razrešenjem i
- u drugim slučajevima utvrđenim zakonom i drugim propisima kojima se uređuje prestanak funkcije, odnosno radnog odnosa.
U slučaju isteka perioda na koji je imenovan i na lični zahtev (podnošenjem ostavke), Skupština Grada posebnim aktom, bez rasprave, utvrđuje da je Glavnom urbanisti prestala dužnost.
Skupština Grada, razrešiće Glavnog urbanistu pre isteka vremena na koje je imenovan:
- ako bude pravnosnažno osuđen na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju od najmanje šest meseci, ili ako bude osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za vršenje funkcije,
- ako se utvrdi da nestručno i nesavesno obavlja svoju funkciju,
- ako sudskom odlukom bude lišen poslovne sposobnosti i
- ako obavlja funkciju suprotno Zakonu i ovoj Odluci.
Inicijativu za razrešenje Glavnog urbaniste može podneti, u pisanoj formi, jedna trećina odbornika.
Inicijativa iz stava 4. ovog člana mora biti obrazložena.
Glavni urbanista može biti na stalnom radu.
Glavni urbanista koji zasnuje radni odnos ima pravo na platu i druga prava po osnovu rada, u skladu sa propisima o radnim odnosima i platama u organima jedinica lokalne samouprave.
Za obračun plate glavnog urbaniste primenjuje se koeficijent utvrđen propisima za pomoćnika gradonačelnika Grada Požarevca.
Glavni urbanista koji nije zasnovao radni odnos ima pravo na naknadu za vršenje funkcije u skladu sa aktom nadležnog gradskog organa kojim se uređuju plate i druga primanja izabranih, imenovanih i postavljenih lica.
Za obavljanje stručnih i administrativno- tehničkih poslova za potrebe Glavnog urbaniste obrazuje se Služba Glavnog urbaniste.
Glavni urbanista predlaže akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Službe i isti dostavlja načelniku Gradske uprave Grada Požarevca, koji priprema objedinjeni predlog pravilnika i dostavlja ga Gradskom veću Grada Požarevca na usvajanje, u skladu sa zakonom.
Sredstva za rad Službe Glavnog urbaniste se obezbeđuju u budžetu Grada.
Obim i strukturu sredstava predlaže Glavni urbanista.
Na zaposlene u Službi Glavnog urbaniste primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave. O pravima i obavezama zaposlenih u službi odlučuje Glavni urbanista.
U radni odnos u Službu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.
Služba ima pečat. O izradi pečata stara se Odeljenje za opštu upravu Gradske uprave Grada Požarevca, koji vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.
U cilju ostvarivanja nadležnosti Glavnog urbaniste, služba preduzima aktivnosti i obavlja poslove koji se odnose na:
- koordinaciju izrade prostornih i urbanističkih planova, koje donosi Skupština grada Požarevca u skladu sa zakonom;
- priprema podatke neophodne za izradu prostornih i urbanističkih planova;
- pruža podršku izradi programa za izradu planova i pripremanje odluke o izradi planova;
- učestvuje u razmatranju planova višeg reda - prostornih planova područja posebne namene u okviru teritorije Grada;
- obrađuje i priprema analize i inicijative za izradu planova;
- vrši izmene i stavljanje van snage planske dokumentacije, vrši pregled, proveru i pripremu nacrta i predloga planskih dokumenata u postupku izrade i donošenja, oglašavanje i sprovođenje procedure ranog javnog uvida i priprema izveštaje o ranom javnom uvidu;
- proverava usklađenost planova u toku izrade sa planovima šire prostorne celine, zakonom i podzakonskim aktima;
- učestvuje u radu Komisije za planove; učestvuje u strateškom planiranju, usaglašavanju planskog razvoja i definisanju prioriteta za plansko uređivanje na teritoriji Grada;
- koordinira rad sa nadležnim ministarstvom i drugim organima;
- učestvuje u strateškom planiranju, usaglašavanju planskog razvoja i definisanju prioriteta za plansko uređivanje Grada;
- koordinaciju rada između organizacione jedinice Gradske uprave Grada Požarevca nadležne za poslove urbanizma i javnih preduzeća i drugih institucija uključenih u postupke izrade i donošenja planskih dokumenata;
- saradnja na pripremi programa uređivanja zemljišta, u delu koji se odnosi na donošenje planskih dokumenata;
- razmatra inicijative za donošenje planskih dokumenata i o svom stavu obaveštava organizacionu jedinicu Gradske uprave Grada Požarevca nadležnu za poslove urbanizma radi daljeg postupanja;
- u saradnji sa organizacionom jedinicom Gradske uprave Grada Požarevca nadležnom za poslove urbanizma određuje redosled i dinamiku donošenja planskih dokumenata;
sarađuje sa:
- Gradskim većem Grada Požarevca;
- nosiocem izrade plana u cilju obezbeđivanja blagovremenog pribavljanja podataka o postojećoj planskoj dokumentaciji, podlogama, posebnim uslovima za zaštitu i uređenje prostora, stanju i kapacitetima infrastrukture i drugih podataka neophodnih za izradu planskog dokumenta;
- odgovornim planerom, odnosno odgovornim urbanistom u toku celog postupka izrade planskog dokumenta;
- lokalnim udruženjima urbanista i arhitekata, kao i sa drugim zainteresovanim subjektima;
- glavnim urbanistima drugih jedinica lokalne samouprave i razmenjuje iskustva;
- predlaže prioritete u oblasti urbanizma i planiranja;
- analizira i prati uređenje područja Grada i donošenje urbanističkih dokumenata u skladu sa zakonom i svetskim standardima i prati promene stanja u prostoru;
- preduzima i druge aktivnosti u cilju ostvarivanja koordinacije u postupcima izrade i donošenja planskih dokumenata;
- koordinacija izrade arhitektonsko urbanističkih rešenja koja se odnose na javne površine i javne objekte, objekte od opšteg interesa;
- koordinaciju poslova vezanih za velike investicije;
- postupanje po inicijativama građana iz delokruga službe;
- priprema informativnih i stručnih materijala za medije iz delokruga službe;
- koordinacija svih arhitektonskih delatnosti od značaja za Grad;
- obavlja i druge poslove u skladu sa propisima iz oblasti planiranja i izgradnje.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Glavni urbanista pripremiće akt iz člana 18. ove odluke u roku od 30 dana od dana imenovanja i dostaviti načelniku Gradske uprave grada Požarevca.
Služba Glavnog urbaniste će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke, stupanjem na snagu akta iz člana 18. ove odluke.
Ova odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku grada Požarevca".