PRAVILNIK
O PODSTICAJU ZA OČUVANJE ŽIVOTINJSKIH GENETIČKIH RESURSA U BANCI GENA

("Sl. glasnik RS", br. 99/2023)

 

I UVODNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se propisuje podsticaj za podršku programu koji se odnosi na očuvanje i unapređenje životne sredine i prirodnih resursa, i to očuvanjem životinjskih genetičkih resursa u banci gena (u daljem tekstu: podsticaj), uslovi i način ostvarivanja prava na podsticaj, obrazac zahteva za ostvarivanje prava na podsticaj, kao i maksimalni iznos podsticaja po korisniku.

II PREDMET PODSTICAJA

Član 2

Podsticaj obuhvata podršku programu koji se odnosi na očuvanje i unapređenje životne sredine i prirodnih resursa, i to očuvanjem životinjskih genetičkih resursa u banci gena u skladu sa posebnim propisom kojim se propisuje lista genetskih rezervi domaćih životinja i način očuvanja genetskih rezervi domaćih životinja, kao i lista autohtonih rasa domaćih životinja i ugroženih autohtonih rasa.

Član 3

Podrška programu iz člana 2. ovog pravilnika obezbeđuje se davanjem podsticaja za proizvodnju i kriokonzervaciju semena za veštačko osemenjavanje plotkinja od autohtonih rasa domaćih životinja.

Autohtone rase domaćih životinja iz stava 1. ovog člana jesu: buša, podolsko goveče, domaći bivo, domaći brdski konj, nonius, lipicaner i balkanski magarac.

Broj grla od kojih se proizvodi i konzervira seme, od svake rase iz stava 2. ovog člana je tri.

Broj doza semena po grlu svake rase je 1000.

Prihvatljivi troškovi za koje se odobrava podsticaj iz stava 1. ovog člana su troškovi za proizvodnju i kriokonzervaciju semena za veštačko osemenjavanje plotkinja od autohtonih rasa domaćih životinja.

III USLOVI ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA PODSTICAJ

Član 4

Pravo na podsticaj ostvaruje pravno lice, u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju, koje ispunjava uslove za ostvarivanje prava na podsticaj u skladu sa ovim pravilnikom.

Lice iz stava 1. ovog člana pravo na podsticaj ostvaruje ako:

1) je upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava u skladu sa zakonom kojim se uređuje poljoprivreda i ruralni razvoj (u daljem tekstu: Registar) i nalazi se u aktivnom statusu;

2) je upisano u Registar odgajivačkih organizacija i organizacija sa posebnim ovlašćenjima, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo;

3) ispunjava minimalne uslove kao organizacija sa posebnim ovlašćenjima u pogledu tehničke opremljenosti i stručnog kadra za obavljanje poslova centra za reprodukciju životinja i veštačko osemenjavanje, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo;

4) je banka gena učesnica Evropske mreže banaka gena za životinjske genetičke resurse - European Genebank Network for AnGR (u daljem tekstu: EUGENA);

5) je aktivno obavljalo delatnost proizvodnje semena za veštačko osemenjavanje plotkinja od priplodnjaka u svom vlasništvu u prethodnom periodu od najmanje pet godina u odnosu na godinu u kojoj se podnosi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaje u skladu sa ovim pravilnikom.

Član 5

Lice iz člana 4. ovog pravilnika ostvaruje pravo na podsticaj i ako:

1) nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita;

2) je izmirilo dospele obaveze po osnovu javnih prihoda;

3) po redosledu podnošenja zahteva za ostvarivanje prava na podsticaj, postoje raspoloživa finansijska sredstva za ostvarivanje prava na podsticaj opredeljena javnim pozivom, u okviru ukupnih sredstava raspodeljenih za ovu namenu posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

IV NAČIN OSTVARIVANJA PRAVA NA PODSTICAJ

Član 6

Ministarstvo nadležno za poslove poljoprivrede - Uprava za agrarna plaćanja (u daljem tekstu: Uprava) raspisuje javni poziv za podnošenje zahteva za ostvarivanje prava na podsticaj za očuvanje životinjskih genetičkih resursa u banci gena (u daljem tekstu: javni poziv), koji se objavljuje na oglasnoj tabli Uprave, kao i na zvaničnoj internet stranici ministarstva nadležnog za poslove poljoprivrede, odnosno na zvaničnoj internet stranici Uprave.

Javni poziv iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o: rokovima za podnošenje zahteva, visini raspoloživih sredstava po javnom pozivu, kao i druge podatke potrebne za sprovođenje javnog poziva.

Za podsticaj iz člana 3. ovog pravilnika, Uprava može raspisati jedan ili više javnih poziva u toku kalendarske godine.

Uprava opredeljuje visinu raspoloživih sredstava po jednom javnom pozivu u okviru ukupnih raspoloživih sredstava za ovu namenu opredeljenih posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

Član 7

Podnosilac zahteva može podneti samo jedan zahtev za ostvarivanje prava na podsticaj po istom javnom pozivu, u skladu sa ovim pravilnikom i javnim pozivom.

Član 8

Lice koje ispunjava uslove za ostvarivanje prava na podsticaj u skladu sa ovim pravilnikom, pokreće postupak za ostvarivanje prava na podsticaj izborom i popunjavanjem odgovarajućeg elektronskog obrasca zahteva, u online formi, neposredno u okviru softverskog rešenja eAgrar, koji se potpisuje registrovanom šemom elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Prilikom prijema zahteva iz stava 1. ovog člana, Uprava:

1) obaveštava korisnika usluge elektronske uprave o svim podacima koje je u skladu sa zakonom potrebno pribaviti za potrebe ostvarivanja prava i o obavezi nadležnog organa da po službenoj dužnosti pribavi podatke iz službenih evidencija;

2) omogućava korisniku usluge elektronske uprave da izjavi da će podatke o ličnosti iz službenih evidencija pribaviti sam.

U okviru elektronskog obrasca zahteva za ostvarivanje prava na podsticaj u skladu sa ovim pravilnikom, podnosilac zahteva, odnosno odgovorno lice u podnosiocu zahteva, vrši izbor jedne od sledeće dve izjave, i to:

1) izjave podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica u podnosiocu zahteva, da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik RSˮ, br. 18/16, 95/18 - autentično tumačenje i 2/23 - US), kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za ostvarivanje prava na podsticaj će se smatrati neurednim, te da je saglasan da Uprava za potrebe postupka po ovom zahtevu može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaj, kao i podatke o namenskom računu poljoprivrednog gazdinstva, ili

2) izjave podnosioca zahteva, odnosno odgovornog lica u podnosiocu zahteva da je upoznat sa odredbom člana 103. stav 3. Zakona o opštem upravnom postupku, kojom je propisano da u postupku koji se pokreće po zahtevu stranke organ može da vrši uvid, pribavlja i obrađuje lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija kada je to neophodno za odlučivanje, osim ako stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, kao i da ako stranka u roku ne podnese lične podatke neophodne za odlučivanje organa, zahtev za ostvarivanje prava na podsticaj će se smatrati neurednim, kao i izjavu da će samostalno za potrebe postupka po ovom zahtevu pribaviti lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje u skladu sa ovim pravilnikom.

Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana obuhvata:

1) osnovne podatke o podnosiocu zahteva, i to:

(1) naziv pravnog lica,

(2) ime i prezime odgovornog lica u pravnom licu,

(3) matični broj (MB) i poreski identifikacioni broj (PIB),

(4) adresu sedišta (opština, mesto, ulica i broj),

(5) broj telefona,

(6) elektronsku poštu,

(7) broj poljoprivrednog gazdinstva (BPG);

2) podatke o predmetu podsticaja i prihvatljivim troškovima iz člana 3. stav 5 ovog pravilnika, i to:

(1) opis predmeta podsticaja sa navođenjem broja grla od kojih se proizvodi i konzervira seme, autohtonim rasama i broju doza semena po grlu svake rase,

(2) iznos prihvatljivih troškova po dozi semena po grlu svake rase,

(3) ukupan iznos prihvatljivih troškova koji su predmet zahteva za ostvarivanje prava na podsticaje;

3) izjavu podnosioca zahteva pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da:

(1) nema evidentiranih dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita,

(2) je aktivno obavljalo delatnost proizvodnje semena za veštačko osemenjavanje plotkinja od priplodnjaka u svom vlasništvu u periodu od najmanje pet prethodnih godina u odnosu na godinu u kojoj se podnosi zahtev za ostvarivanju prava na podsticaj,

(3) su svi podaci navedeni u ovom zahtevu tačni i istiniti;

4) potpis podnosioca zahteva, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava, zakonom kojim se uređuje elektronski dokument, elektronska identifikacija i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju i ovim pravilnikom.

Elektronski obrazac zahteva iz stava 1. ovog člana sadrži i polje čijim izborom podnosilac zahteva potvrđuje da je izvršio popunjavanje i da podnosi elektronski zahtev u skladu sa ovim pravilnikom.

Član 9

Uprava pribavlja po službenoj dužnosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak:

1) podatke o upisu u Registar odgajivačkih organizacija i organizacija sa posebnim ovlašćenjima, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo;

2) podatke o o ispunjenosti minimalnih uslova kao organizacije sa posebnim ovlašćenjima u pogledu tehničke opremljenosti i stručnog kadra za obavljanje poslova centra za reprodukciju životinja i veštačko osemenjavanje u skladu sa zakonom kojim se uređuje stočarstvo;

3) podatke o sporazumu kojim se dokazuje da je banka gena učesnica EUGENA;

4) podatke o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda, iz nadležnosti poreske uprave;

5) podatke o izmirenim dospelim obavezama po osnovu javnih prihoda, iz nadležnosti organa jedinica lokalne samouprave.

Član 10

Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaj, autentikuje se.

Za autentikaciju učesnika iz stava 1. ovog člana koristi se elektronska identifikacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom.

U elektronskom upravnom postupanju, kao i za utvrđivanje identiteta učesnika u opštenju sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar, koristi se registrovana šema elektronske identifikacije različitog nivoa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska identifikacija i ovim pravilnikom, preko naloga koji je učesniku u elektronskom upravnom postupanju dodeljen prilikom registracije na portalu softverskog rešenja eAgrar.

U opštenju stranke sa Upravom u okviru softverskog rešenja eAgrar, identitet stranke utvrđen na osnovu registrovane šeme elektronske identifikacije visokog nivoa pouzdanosti zamenjuje potpis stranke na podnesku, a u ovom slučaju koristi se i registrovana šema elektronske identifikacije srednjeg nivoa pouzdanosti, u smislu zakona kojim se uređuje elektronska identifikacija, ako zakonom i ovim pravilnikom nije propisano drukčije.

Ovlašćeno službeno lice elektronski upravno postupa u postupku za ostvarivanje prava na podsticaj, koristeći elektronsku identifikaciju visokog nivoa pouzdanosti, odnosno kvalifikovani elektronski sertifikat.

Član 11

Pravno lice koristi usluge softverskog rešenja eAgrar ako je registrovano.

Organ uprave nadležan za projektovanje, usklađivanje, razvoj i funkcionisanje sistema elektronske uprave registruje nalog korisniku usluge elektronske uprave.

Ako korisnik usluge elektronske uprave povuče saglasnost o prihvatanju uslova korišćenja usluga, nadležni organ iz stava 2. ovog člana briše ga iz evidencije i zatvara njegov nalog.

Nakon registracije, nadležni organ iz stava 2. ovog člana korisniku usluge elektronske uprave obezbeđuje korišćenje Jedinstvenog elektronskog sandučića, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava.

Učesnik u elektronskom upravnom postupanju za ostvarivanje prava na podsticaj prijavljuje se na portal softverskog rešenja eAgrar putem naloga sa Portala za elektronsku identifikaciju (u daljem tekstu: Portal eID), koji predstavlja jedinstveno mesto za identifikaciju i autentikaciju, odnosno registraciju i prijavu korisnika elektronske uprave.

Registraciju iz stava 1. ovog člana, učesnik može ostvariti na Portalu eID, na adresi eid.gov.rs, putem kvalifikovanog elektronskog sertifikata ili na šalteru nekog registracionog tela uz obavezno izdavanje parametara za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID.

Tehničku podršku podnosiocu zahteva za ostvarivanje prava na podsticaj, u vezi sa elektronskim postupanjem u skladu sa ovim pravilnikom pruža:

1) ovlašćeno lice Uprave;

2) lice koje obavlja savetodavne poslove u poljoprivredi, koje ima licencu za obavljanje tih poslova i koje je upisano u Registar poljoprivrednih savetodavaca u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje savetodavnih i stručnih poslova u oblasti poljoprivrede;

3) ovlašćeno lice organa uprave jedinice lokalne samouprave prema mestu sedišta podnosioca zahteva za ostvarivanje prava na podsticaj.

Bliža tehnička uputstva o načinu registracije korisničkog naloga, prijavi na sistem, načinu popunjavanja i podnošenja elektronskog obrasca zahteva u postupku za ostvarivanje prava na podsticaj, kao i načinu pružanja tehničke podrške podnosiocima zahteva, objavljuju se na oglasnoj tabli Uprave za agrarna plaćanja, Bulevar kralja Aleksandra 84, 11000 Beograd, kao i na zvaničnoj veb prezentaciji eAgrar, na adresi https://eagrar.gov.rs.

Član 12

Razmena dokumenata i podnesaka za ostvarivanje prava na podsticaj obavlja se elektronskim putem, osim za dokumente i podneske koji sadrže tajne podatke i koji su označeni stepenom tajnosti u skladu sa propisima kojima se uređuje tajnost podataka.

Dostavljanje elektronskih dokumenata između organa javne vlasti za ostvarivanje prava, obavlja se putem elektronske pošte, servisne magistrale organa, usluge kvalifikovane elektronske dostave ili drugim elektronskim putem, u skladu sa propisom.

Akta koja u vezi sa postupkom za ostvarivanje prava na podsticaj donose nadležni organi i imaoci javnih ovlašćenja, kao i podnesci i dokumenti koji se dostavljaju u ovom postupku, dostavljaju se u formi elektronskog dokumenta.

Ako se u postupku za ostvarivanje prava na podsticaj dostavlja original akta, odnosno dokumenta koji je prethodno izvorno sačinjen u papirnoj formi, dostavlja se primerak tog akta, odnosno dokumenta koji je digitalizovan i overen u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument.

Za potrebe sprovođenja postupka za ostvarivanje prava na podsticaj, nadležni organ, kao i imalac javnih ovlašćenja može vršiti digitalizaciju i potvrđivanje istovetnosti svih akata i drugih dokumenata sa izvornim aktom, odnosno dokumentom sačinjenim u papirnom obliku koji je sam izdao.

Ovlašćeni organ, odnosno lice koje je izvršilo digitalizaciju i potvrdilo istovetnost sa originalom sačinjenim u papirnom obliku čuva izvorni dokument u papirnom obliku u skladu sa zakonom.

Član 13

Radi izvršavanja poslova iz svoje nadležnosti, Uprava preuzima podatke neophodne za vođenje postupka za ostvarivanje prava na podsticaj iz registara i evidencija u elektronskom obliku, koje su ustanovljene zakonom, odnosno drugim propisom, bez dodatne provere, osim podataka koje je organ koji vodi registar i elektronsku evidenciju označio kao podatak koji je u statusu provere.

Uprava vrši uvid u podatke i njihovo preuzimanje preko servisne magistrale organa ili drugog prihvaćenog rešenja, na osnovu jedinstvenih šifarnika i jedinstvenih identifikatora korisnika elektronske uprave, kao podataka na osnovu kojih se iz registara i evidencija u elektronskom obliku koje organi vode u skladu sa posebnim zakonima, mogu uporediti podaci o korisnicima, i to: matični broj i poreski identifikacioni broj.

Uprava vodi evidenciju svakog pristupa i uvida u elektronske dokumente i podatke iz svoje nadležnosti u softverskom rešenju eAgrar, i to podatke o identitetu odgovornog lica u pravnom licu (jedinstveni matični broj građana i lično ime), datumu i vremenu pristupa i skupu podataka kojima se pristupalo.

Uprava koristi podatke iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz st. 1-3. ovog člana u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i posebnim propisom kojim se propisuje način na koji organi vrše uvid, pribavljaju, obrađuju i ustupaju, odnosno dostavljaju podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija iz registara u elektronskom obliku, a koji su neophodni za odlučivanje u upravnom postupku.

Član 14

Uprava omogućava prijem elektronskog obrasca zahteva iz člana 8. ovog pravilnika, kao i drugih zahteva i podnesaka u okviru ostvarivanja prava na podsticaj, preko portala softverskog rešenja eAgrar, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju, propisa kojim se propisuje kancelarijsko poslovanje organa državne uprave i ovim pravilnikom.

Prijem elektronskog podneska evidentira se u elektronskoj pisarnici.

Potvrda o prijemu elektronskog podneska šalje se podnosiocu odmah, na isti način na koji je podnesak poslat, i sadrži obaveštenje o prijemu elektronskog podneska, datum i vreme prijema i napredni elektronski pečat Uprave.

Vreme prijema elektronskog podneska je vreme određeno kvalifikovanim elektronskim vremenskim žigom, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Kroz softversko rešenje eAgrar automatski se dodeljuje broj za svaki podneti zahtev za ostvarivanje prava i pod tim brojem se preduzimaju sve radnje i donose sva akta za ostvarivanje prava.

Pored broja automatski dodeljenog kroz softversko rešenje eAgrar, Uprava može u okviru ostvarivanja prava kroz softversko rešenje eAgrar dodeljivati i brojeve, odnosno oznake koje su internog karaktera.

Član 15

Prilikom prijema zahteva za ostvarivanje prava na podsticaj, Uprava proverava da li je zahtev pravilno popunjen i da li podaci koji su uneti u zahtev odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 13. ovog pravilnika.

Ako zahtev za ostvarivanje prava na podsticaj nije pravilno popunjen, ili ako podaci koji su uneti u zahtev za ostvarivanje prava na podsticaj ne odgovaraju podacima iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 13. ovog pravilnika, Uprava obaveštava podnosioca neurednog zahteva za ostvarivanje prava na podsticaj na koji način da uredi zahtev, i to u roku koji ne može biti kraći od osam dana od prijema obaveštenja, uz upozorenje na pravne posledice ako ne uredi zahtev za ostvarivanje prava na podsticaj u roku, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Uprava rešenjem odbacuje zahtev za ostvarivanje prava na podsticaj:

1) ako je podnet od strane lica koje ne ispunjava uslove iz člana 4. ovog pravilnika;

2) ako nije podnet u roku određenom javnim pozivom;

3) ako nije podnet putem softverskog rešenja eAgrar;

4) ako podnosilac ne uredi svoj zahtev na način iz stava 2. ovog člana;

5) u drugim slučajevima u skladu sa zakonom.

Ako se proverom podataka iz registara i evidencija u elektronskom obliku iz člana 13. ovog pravilnika utvrdi da podnosilac zahteva ima dospelih neizmirenih dugovanja prema ministarstvu nadležnom za poslove poljoprivrede, po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita, ili ima neizmirene dospele obaveze po osnovu javnih prihoda, Uprava o tome obaveštava podnosioca zahteva i omogućava mu da u roku koji ne može biti kraći od osam dana od prijema obaveštenja, izmiri dugovanja, odnosno obaveze, odnosno otkloni druge nedostatke, uz upozorenje na pravne posledice ako ne ispuni uslove za ostvarivanje prava na podsticaj, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak i ovim pravilnikom.

Član 16

Rešenje, zaključak, obaveštenje i drugi elektronski dokument, po zahtevu za ostvarivanje prava na podsticaj, Uprava dostavlja korisniku softverskog rešenja eAgrar elektronskim putem, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronska uprava i ovim pravilnikom.

Na zahtev korisnika iz stava 1. ovog člana dostavljanje dokumenata u postupku vrši se i u papirnom obliku.

Troškove dostave iz stava 2. ovog člana snosi korisnik koji zahteva dostavu i u papirnom obliku.

Elektronsko dostavljanje elektronskog dokumenta vrši se u Jedinstveni elektronski sandučić korisnika usluga elektronske uprave ili drugim elektronskim putem, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i usluge od poverenja u elektronskom poslovanju.

Član 17

Uprava vrši administrativnu obradu zahteva za ostvarivanje prava na podsticaj, proverom podataka iz zahteva, kao i pribavljanjem potrebnih podataka, u skladu sa zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak.

Ako je u postupku utvrđeno da podnosilac zahteva ispunjava propisane uslove i ako postoje raspoloživa finansijska sredstva u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju, direktor Uprave rešenjem odobrava pravo na podsticaj, utvrđuje iznos podsticaja i nalaže isplatu podsticaja na račun podnosioca zahteva upisan u Registar.

Rešenjem iz stava 2. ovog člana korisniku podsticaja se određuje rok od 18 meseci u kome je dužan da u potpunosti realizuje odobrenu investiciju za proizvodnju i kriokonzervaciju semena za veštačko osemenjavanje plotkinja od autohtonih rasa domaćih životinja navedenih u članu 3. ovog pravilnika, i Upravi podnese izveštaj sa pratećom dokumentacijom kojom se dokazuje realizacija odobrene investicije.

Rešenjem iz stava 2. ovog člana korisniku podsticaja se određuje da trajno čuva u tečnom azotu proizvedeno seme za veštačko osemenjavanje plotkinja od rasa koje su navedene u članu 3. ovog pravilnika, a koje su predmet podsticaja, kao i da koristi proizvedeno i konzervirano seme u skladu sa ugovorom o međusobnim pravima i obavezama zaključenim sa vlasnikom životinja.

Rešenje iz stava 2. ovog člana sadrži i podatke o obavezama korisnika podsticaja u skladu sa zakonom kojim se uređuju podsticaji u poljoprivredi i ruralnom razvoju i ovim pravilnikom.

V MAKSIMALNI IZNOS PODSTICAJA PO KORISNIKU PODSTICAJA

Član 18

Iznos podsticaja utvrđuje se u procentualnom iznosu od vrednosti prihvatljivih troškova, u skladu sa posebnim propisom kojim se uređuje raspodela podsticaja u poljoprivredi i ruralnom razvoju i ovim pravilnikom.

Najviši ukupni iznos podsticaja koji korisnik može da ostvari za jednu kalendarsku godinu iznosi 15.000.000 dinara.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 19

Zahtevi za ostvarivanje prava na podsticaj za očuvanje životinjskih genetičkih resursa, podneti do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, rešavaće se u skladu sa propisom koji je bio na snazi u vreme njihovog podnošenja.

Član 20

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o podsticaju za očuvanje životinjskih genetičkih resursa u banci gena ("Službeni glasnik RS", broj 110/17).

Član 21

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".