PRAVILNIK
O SISTEMU ZA IZVEŠTAVANJE O STANJU JAVNOG DUGA AUTONOMNIH POKRAJINA I JEDINICA LOKALNE SAMOUPRAVE

("Sl. glasnik RS", br. 104/2023)

Član 1

Ovim pravilnikom propisuju se procesi i postupci funkcionisanja sistema za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave, kao dela sistema upravljanja javnim finansijama, koji se sprovode kroz sistem za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave Ministarstva finansija - Uprave za trezor (u daljem tekstu: Uprava za trezor).

Član 2

Korisnici sistema za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave su:

- autonomne pokrajine i jedinice lokalne samouprave (u daljem tekstu: lokalna vlast),

- Ministarstvo finansija,

- Ministarstvo finansija - Uprava za javni dug (u daljem tekstu: Uprava za javni dug).

Član 3

U sistemu za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave vode se sledeće evidencije:

1) evidencija šifarnika;

2) evidencija korisnika;

3) evidencija korisničkih naloga;

4) evidencija podataka o zaduženjima i otplati kredita, plasmanu novčanih sredstava i emisiji i otplati hartija od vrednosti;

5) evidencija zahteva za davanje saglasnosti o zaduženju po osnovu kredita;

6) evidencija zahteva za davanje saglasnosti o zaduženju po osnovu emitovanja hartija od vrednosti;

7) evidencija procene bruto domaćeg proizvoda za tekuću godinu;

8) evidencija izveštaja.

Evidencija šifarnika sadrži:

1) šifarnik organizacionih jedinica Uprave za trezor - predstavlja spisak organizacionih jedinica sa podacima o šifri i nazivu organizacione jedinice;

2) šifarnik valuta - predstavlja spisak svih valuta sa podacima o šifri valute, nazivu valute i oznaci valute;

3) šifarnik varijabilnih kamatnih stopa - predstavlja vrste varijabilnih kamatnih stopa;

4) šifarnik poslovnih banaka - predstavlja spisak banaka sa podacima o jedinstvenim identifikacioniim brojevima banaka, nazivu banke i identifikacionom kodu banke.

Uprava za trezor ažurira i održava podatke o šifarnicima iz stava 2. tač. 1), 2) i 4) ovog člana.

Uprava za javni dug ažurira i održava podatke o šifarniku iz stava 2. tačka 3) ovog člana.

Evidencija korisnika sadrži pregled svih lokalnih vlasti koje unose zahteve za davanje saglasnosti o zaduženju, podatke o zaduženjima i otplati kredita, plasmanu novčanih sredstava i emisiji i otplati hartija od vrednosti u sistem za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave, u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

Evidencija korisničkih naloga sadrži pregled korisničkih naloga kojim lokalna vlast, Ministarstvo finansija i Uprava za javni dug ovlašćuju fizičko lice za rad u sistemu za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave.

Evidencija podataka o zaduženjima i otplati kredita, plasmanu novčanih sredstava i emisiji i otplati hartija od vrednosti sadrži pregled podataka o kreditima i otplati kredita, emisiji i otplati hartija od vrednosti i plasmanu novčanih sredstava lokalne vlasti.

Evidencija zahteva za davanje saglasnosti o zaduženju po osnovu kredita sadrži pregled kreiranih, odobrenih, otkazanih i odbijenih zahteva za davanje saglasnosti o zaduživanju po osnovu kredita lokalne vlasti.

Evidencija zahteva za davanje saglasnosti o zaduženju po osnovu emitovanja hartija od vrednosti sadrži pregled kreiranih, odobrenih, otkazanih i odbijenih zahteva za davanje saglasnosti o zaduživanju po osnovu hartija od vrednosti lokalne vlasti.

Evidencija procene bruto domaćeg proizvoda za tekuću godinu sadrži prikaz poslednje procene bruto domaćeg proizvoda u apsolutnom iznosu u dinarima objavljenu na veb strani Ministarstva finansija.

Evidencija izveštaja sadrži pregled podataka o zaduženjima i otplati kredita, plasmanu novčanih sredstava i emisiji i otplati hartija od vrednosti lokalne vlasti za određeni vremenski period.

Član 4

Pristup sistemu za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave korisnik ostvaruje unošenjem identifikacionih podataka u veb aplikaciju Uprave za trezor.

Nakon unošenja identifikacionih podataka korisnik na navedenu adresu elektronske pošte dobija popunjenu formu obrasca za registraciju. Korisnik popunjenu formu obrasca za registraciju štampa i potpisani i pečatirani primerak dostavlja Upravi za trezor, uz sledeću dokumentaciju:

1) ovlašćenje administratoru za rad u sistemu za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave (u daljem tekstu: lokalni administrator), potpisano od strane zastupnika, odnosno odgovornog lica;

2) ovlašćenje za preuzimanje korisničkog naloga ukoliko ga ne preuzima lično budući lokalni administrator, potpisano od strane zastupnika, odnosno odgovornog lica.

Član 5

Uprava za trezor neće prihvatiti zahtev za registraciju u slučaju da dokumentacija podneta uz zahtev nije ispravno popunjena i/ili nije kompletna i poučiće korisnika o načinu otklanjanja navedenih nepravilnosti.

Korisnik može da podnese novi zahtev za registraciju uz ispravno popunjenu i/ili kompletnu dokumentaciju.

Član 6

U slučaju da je podneta dokumentacija korisnika ispravno popunjena i kompletna, lokalnom administratoru ili licu ovlašćenom za preuzimanje korisničkog naloga izdaje se primopredajni list u Upravi za trezor. Primopredajni list potpisuju lice koje preuzima korisnički nalog i zaposleni u Upravi za trezor.

Lokalni administrator ili lice ovlašćeno za preuzimanje korisničkog naloga prilikom njegovog preuzimanja, identifikuje se važećom ličnom ispravom (lična karta ili pasoš), čiji identitet utvrđuje zaposleni u Upravi za trezor i to konstatuje u primopredajnom listu.

Po preuzimanju korisničkog naloga, lokalni administrator pristupa sistemu za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave i samostalno kreira svoju lozinku.

Član 7

Pristup sistemu za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave, osim lokalnog administratora, imaju i druga lica kojima lokalni administrator kreira korisnički nalog, a u skladu sa definisanim korisničkim ovlašćenjima u sistemu.

Član 8

Lokalna vlast u sistem za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave unosi:

- zahtev za davanje saglasnosti o kreditnom zaduživanju;

- zahtev za davanje saglasnosti za izdavanje hartija od vrednosti;

- podatke o kreditnim zaduženjima i otplati kredita;

- podatke o emisiji i otplati hartija od vrednosti;

- podatke o plasmanu novčanih sredstava.

Član 9

Zahtev za davanje saglasnosti o kreditnom zaduživanju podnosi se Ministarstvu finansija.

Prilikom podnošenja zahteva iz stava 1. ovog člana lokalna vlast dostavlja sledeće podatke:

- da li je kredit namenjen za: finansiranje tekuće likvidnosti, finansiranje ili refinansiranje kapitalnih investicionih rashoda, promenu namene kredita;

- u kojoj godini lokalna vlast planira da se zaduži;

- koji je iznos planiranog kreditnog zaduženja (glavnice i kamate);

- planirani period otplate kreditnog zaduženja;

- ostale relevantne podatke (razloge ugroženosti tekuće likvidnosti, podatke o kapitalnim investicijama koje se planiraju finansirati i sl.).

Član 10

Zahtev za davanje saglasnosti za izdavanje hartija od vrednosti podnosi se Ministarstvu finansija.

Prilikom podnošenja zahteva iz stava 1. ovog člana lokalna vlast dostavlja sledeće podatke:

- koja je namena emisije hartija od vrednosti;

- koji je planirani iznos emisije hartija od vrednosti;

- koja je vrsta kamatne stope;

- koji je rok dospelosti hartija od vrednosti;

- ostale relevantne podatke vezane za emisiju hartija od vrednosti.

Član 11

Lokalna vlast dostavlja podatke o kreditnim zaduženjima i otplati kredita do 10. u mesecu za prethodni mesec, i to:

- datum kreditnog zaduženja;

- namenu kredita;

- naziv kreditora;

- datum početka otplate glavnice;

- datum završetka otplate glavnice;

- valutu kreditnog zaduženja;

- ugovoreni iznos kredita;

- ukupno iskorišćeni (povučen) iznos kredita do kraja izveštajnog perioda;

- ukupno otplaćen iznos kredita (glavnice) do kraja izveštajnog perioda;

- planirani iznos otplate kredita (glavnice) u tekućoj godini;

- otplaćen iznos kredita (glavnice) u tekućoj godini od 1. januara tekuće budžetske godine do kraja izveštajnog perioda;

- iznos kamatne stope;

- iznos plaćene kamate u tekućoj godini, do kraja izveštajnog perioda;

- stanje duga na kraju izveštajnog perioda.

Član 12

Lokalna vlast dostavlja podatke o emisiji i otplati hartija od vrednosti do 10. u mesecu za prethodni mesec, i to:

- datum emitovanja hartija od vrednosti;

- podatke o imaocima hartija od vrednosti (fizička lica, pravna lica);

- datum dospeća emitovanih hartija od vrednosti;

- valutu u kojoj su emitovane hartija od vrednosti;

- iznos ukupne emisije hartija od vrednosti;

- realizovani iznos emisije hartija od vrednosti;

- iznos kamatne stope;

- ukupno otplaćen iznos glavnice do kraja izveštajnog perioda;

- planirani iznos otplate glavnice u tekućoj godini;

- iznos ukupno otplaćene glavnice u tekućoj godini od 1. januara tekuće budžetske godine do kraja izveštajnog perioda;

- iznos otplaćene kamate u tekućoj godini od 1. januara tekuće budžetske godine do kraja izveštajnog perioda;

- iznos otplaćenih zavisnih troškova od 1. januara tekuće budžetske godine do kraja izveštajnog perioda;

- stanje duga na kraju izveštajnog perioda.

Član 13

Lokalna vlast dostavlja podatke o plasmanu novčanih sredstava do 10. u mesecu za prethodni mesec, i to:

- iznos stanja ukupno plasiranih sredstava;

- valutu plasiranih sredstava;

- naziv poslovne banke kod koje su sredstva plasirana;

- visinu kamatne stope.

Član 14

Uprava za javni dug analizira podatke preuzete iz odobrenih obrazaca iz sistema za izveštavanje o stanju javnog duga autonomnih pokrajina i jedinica lokalne samouprave o zaduženjima i otplati kredita, plasmanu novčanih sredstava i emisiji i otplati hartija od vrednosti u svrhu izveštavanja o stanju i strukturi duga lokalne vlasti.

Ukoliko lokalna vlast nema kreditna zaduženja, plasmane i emitovane hartije od vrednosti u izveštajnom periodu u obavezi je da popuni zaglavlje obrasca i odobri obrazac.

Član 15

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o sadržaju i načinu finansijskog izveštavanja o planiranim i ostvarenim prihodima i primanjima i planiranim i izvršenim rashodima i izdacima jedinica lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", broj 79/11).

Član 16

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".