STRATEŠKI PLAN

KOMUNALNE MILICIJE GRADA SOMBORA ZA PERIOD 2024 - 2029. GODINE

("Sl. list Grada Sombora", br. 12/2023)

UVOD

Zakonom o komunalnoj miliciji, propisano je da Gradsko veće, na predlog načelnika Odeljenja inspekcije i komunalne milicije, donosi Strateški plan komunalne milicije, kojim na osnovu procene stanja, utvrđuje prioritete u obavljanju poslova komunalne milicije i daje razvojne, organizacione, kadrovske i druge osnovne smernice za dalji rad.

U skladu sa strateškim planom komunalna milicija sačinjava godišnji plan rada i dostavlja isti Gradskom veću na usvajanje. Strateški plan i godišnji plan rada komunalne milicije usklađuju se pre donošenja sa propisima i odgovarajućim planskim aktima milicije, kao i sa stavovima o prioritetima za bezbednost ljudi i imovine u gradu.

Stručnu pomoć u pripremi strateškog plana i godišnjeg plana rada komunalne milicije pruža policija, uz podršku ministarstva unutrašnjih poslova.

Pored toga što postoji zakonska obaveza za izradu ovog plana, svrha istog je unapređenje sveukupnog života na teritoriji grada Sombora, uz neophodnu saradnju sa građanima, policijom i inspekcijskim službama grada.

Osnovni principi u radu komunalne milicije su: zakonitost, profesionalizam, saradnja i srazmernost, u cilju poboljšanja i promovisanja rada komunalne milicije, utemeljenog na pružanju usluga građanima.

Programske aktivnosti komunalne milicije zasnivaju se na zakonskim ovlašćenjima, izvornim i prenesenim nadležnostima, kao i utvrđenim prioritetnim potrebama našeg grada. Posebne aktivnosti će biti usmerene na stvaranju povoljnijeg ambijenta za razvoj pozitivnih odnosa komunalne milicije sa javnošću.

Rad komunalne milicije u lokalnoj zajednici, usmeren je na prevenciju negativnih pojava i treba da zaživi kao savremeni koncept i u našem gradu. To je filozofija i organizaciona strategija koja promoviše novo partnerstvo između građana i njihove milicije. Ona je bazirana na premisi da i milicija i zajednica moraju da rade zajedno kao ravnopravni partneri da bi identifikovali i odredili prioritete i rešili aktuelne probleme radi poboljšanja sveukupnog kvaliteta života na teritoriji grada Sombora. Tesne relacije zajednice i komunalne milicije podstiču građane da ukazuju na probleme. Ovaj model daje prednost aktivnom pristupu problemima, koji se temelji na partnerstvu s građanima i iskazanim potrebama zajednice ali ne isključuje ni samoinicijativno postupanje, kao ni reaktivno delovanje na već izvršena kažnjiva dela.

Zbog toga su edukacija građana o saradnji i merama prevencije, izrada uputstava za poštovanje komunalnog reda, identifikacija problema i njihovo rešavanje, kao i međusobno poverenje, bitni segmenti uspešnog rada i rezultata komunalne milicije.

Kvalitetan i efikasan rad komunalne milicije grada Sombora, kao nadzorne službe u sistemu lokalne samouprave, zahteva odgovarajuću pažnju nadležnih organa i građana, čemu doprinosi donošenje ovog strateškog dokumenta. Dugoročno planiranje razvoja komunalne milicije treba da obezbedi njeno uspešno delovanje u gradu sa složenom problematikom održavanja komunalnog i drugog javnog reda. U tu svrhu analizirana su početna iskustva i opšti kontekst u kome komunalna milicija deluje. Ostvarujući svoju ulogu, na određen način između inspekcijskih službi i policije, komunalna milicija treba da postane istinski servis u službi građana sa kojima gradi partnerske odnose, a radi zaštite njihovih prava i interesa.

Proces obrazovanja - početak rada

Osnivanje komunalne milicije, koja predstavlja novi subjekt nadzora nad izvršavanjem nadležnosti grada u oblastima, odnosno pitanjima komunalnih delatnosti, zaštite životne sredine, ljudi i dobara, zaštite i održavanja reda u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata, kao i obezbeđivanja nesmetanog obavljanja zakonom određenih poslova iz delokruga grada, normativno je ustanovljeno Zakonom o lokalnoj samoupravi iz 2007. godine, koji propisuje novu kompetenciju grada da, u skladu sa posebnim zakonom, obrazuje komunalnu miliciju, obezbedi i organizuje vršenje poslova komunalne milicije.

Zakon o komunalnoj policiji donet je 8. jula 2009. godine, stupio je na snagu 22. jula 2009. godine, a počeo je da se primenjuje 23. januara 2010. godine.

Nakon donošenja podzakonskih akata za njegovo izvršenje, zaokružen je pravni okvir iz nadležnosti Republike Srbije da se obrazuje služba komunalne policije.

Skupština grada Sombora je 22. decembra 2009. godine donela Odluku o prvim izmenama Odluke o organizaciji gradske uprave grada Sombora kada je obrazovana komunalna policija, nakon čega je usledilo revidiranje znatnog broja propisa iz nadležnosti grada, kako bi se stvorile pravne pretpostavke za vršenje komunalno-policijske kontrole (odredbe o poslovima i ovlašćenjima komunalne policije).

Nakon uspešno sprovedene obuke pripadnika komunalne policije, nabavke potrebne opreme i materijalnih sredstava, stvoreni su svi preduslovi da Komunalna policija grada Sombora počne sa radom 1. februara 2010. godine.

Zakonom o komunalnoj miliciji ("Sl. glasnik RS" br. 49/2019) iz 2019. godine promenjen je naziv službe, ukinuto je ograničenje o dozvoljenom broju zaposlenih i uvedena je mogućnost da pored gradova što je bio slučaj ranije, sve opštine mogu da uspostave ovu službu. U novom zakonu povećana su i ovlašćenja komunalnih milicionara. Izgled radnog odela, oznake i službene legitimacije komunalne milicije određuje nadležna opštinska odnosno gradska samouprava.

I SVRHA I UNUTRAŠNJE UREĐENJE KOMUNALNE MILICIJE

Komunalna milicija grada Sombora, osnovana je u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji ("Sl. glasnik RS" br. 51/2009) za obavljanje zakonom i drugim propisima i opštim aktima utvrđenih komunalno-policijskih i drugih poslova, čijim obavljanjem se obezbeđuje izvršavanje poslova iz nadležnosti grada Sombora (u daljem tekstu: Grad) u oblastima i to: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; lokalnih puteva i ulica; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju; taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; protivpožarne zaštite; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata.

Komunalna milicija osnovana je i za vršenje poslova i nadzor u javnom gradskom i prigradskom saobraćaju, u skladu sa zakonom i propisima grada, preduzimanje zakonom utvrđenih mera zaštite životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad, kao i za davanje podrške u sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti grada (u daljem tekstu: održavanje gradskog reda).

Saglasno Zakonu o komunalnoj miliciji, komunalna milicija pruža pomoć nadležnim organima grada kao i ovlašćenim organizacijama, kada po njihovoj oceni postoje pretpostavke da sprovođenje njihove odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara ili upotrebe ovlašćenja komunalne milicije (bilo preventivnih ili represivnih).

Komunalna milicija preduzima i hitne mere zaštite životne sredine, zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti grada u slučajevima kada te mere ne mogu, ili nisu u mogućnosti pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi grada ili ovlašćene organizacije ili do njihovog dolaska na lice mesta. U slučajevima postojanja opasnosti izazvanih elementarnim ili drugim nepogodama, komunalna milicija vrši i spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica nepogoda stavljajući se istima na raspolaganje u slučaju potrebe.

1. Unutrašnje uređenje i ljudstvo komunalne milicije

Odlukom o organizaciji Gradske uprave grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 27/2016) i Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, Pravobranilaštvu i Službi za budžetsku inspekciju Gradske uprave grada Sombora (broj 02-210/2017-III od 21.08-2017.), a saglasno odredbama Zakona o komunalnoj miliciji, komunalna milicija grada Sombora je obrazovana u sastavu Odeljenja inspekcije i komunalne milicije Gradske uprave grada Sombora.

Sastav komunalne milicije čine 3 komunalna milicionara. Postojeći broj je inače nedovoljan da pokrije područje teritorije grada Sombora.

Komunalnom milicijom rukovodi načelnik Odeljenja inspekcije i komunalne milicije.

Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta sistematizovana su 3 komunalna milicionara. Svi komunalni milicionari ispunjavaju uslove u pogledu zdravstvenih sposobnosti nužnih za obavljanje poslova komunalne milicije. Jedan od preduslova za personalno uvećanje komunalne milicije jesu finansijska sredstva (za stručno osposobljavanje, opremu i zarade), koja će se budžetom Grada opredeliti za ovu namenu, a što će se konkretizovati godišnjim planovima rada komunalne milicije.

Zakonom o komunalnoj miliciji određeno je da se održavanje i unapređenje stručnosti komunalnih milicionara obezbeđuje stručnim usavršavanjem, kao i periodičnim proverama stručne osposobljenosti - redovnim i vanrednim, koje sprovodi ministarstvo nadležno za lokalnu samoupravu.

Stručno osposobljavanje i usavršavanje, ispiti i provere osposobljenosti obavljaju se o trošku Grada, pa je nužno planiranje posebnih sredstava za ovu namenu.

2. Pravni okvir postupanja Komunalne milicije

Propisi na osnovu kojih komunalna milicija preduzima komunalno-milicijska ovlašćenja brojni su i prisutna je tendencija njihovog daljeg uvećanja, s obzirom na to da još uvek postoje komunalne delatnosti i oblasti koje nisu regulisane odgovarajućim gradskim odlukama, ili se pak očekuje revizija postojećih i donošenje novijih tekstova u kojima će se predvideti i nadzor komunalne milicije.

Za sada komunalna milicija postupa na osnovu sledećih zakona i odluka Grada:

1) Zakon o komunalnoj miliciji ("Sl. glasnik Republike Srbije" br. 49/2019),

2) Zakon o komunalnim delatnostima ("Sl. glasnik Republike Srbije" br. 88/2011, 104/2016 i 95/2018),

3) Zakon o zaštiti stanovništva od zaraznih bolesti ("Sl. glasnik Republike Srbije", br. 15/2016, 68/2020 i 136/2020),

4) Zakon o zaštiti od buke u životnoj sredini ("Sl. glasnik Republike Srbije" br. 96/2021),

5) Odluka o uniformi, vozilima i opremi komunalne milicije ("Sl. list grada Sombora" br. 3/2021),

6) Odluka o uređenju grada ("Sl. list grada Sombora" br. 8/20172/2018, 11/2018-dr. propis 2/2019, 21/2019 i 24/2020),

7) Odluka o držanju domaćih životinja ("Sl. list grada Sombora" br. 9/2011, 9/2014, 10/2015 i 25/2016),

8) Odluka o držanju kućnih ljubimaca na teritoriji grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 12/2011, 9/2014 i 24/2016),

9) Odluka o održavanju čistoće na teritoriji grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 8/2012, 21/2018 i 23/2020),

10) Odluka o javnim parkiralištima na teritoriji grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 4/2012, 9/2014, 11/2015, 3/2017 i 23/2019),

11) Odluka o javnom prevozu u drumskom saobraćaju na teritoriji grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 8/2017),

12) Odluka o taksi prevozu na teritoriji grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 21/2019),

13) Odluka o opštim pravilima kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama (na teritoriji grada Sombora) ("Sl. list grada Sombora" br. 10/2017),

14) Odluka o radnom vremenu u ugostiteljskim, trgovinskim i zanatskim objektima i objektima za priređivanje igara na sreću i igara za zabavu na teritoriji grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 1/2011, 9/2012, 7/2014, 5/2017 i 24/2020),

15) Odluka o pijacama ("Sl. list grada Sombora" br. 2/2021),

16) Odluka o uslovima i načinu snabdevanja toplotnom energijom ("Sl. list grada Sombora" br. 9/2015 i 3/2017),

17) Odluka o sahranjivanju i grobljima na teritoriji grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 23/2020),

18) Odluka o komunalnoj miliciji ("Sl. list grada Sombora" br. 25/2020),

19) Odluka o pripremi i distribuciji vode za piće, odvođenju i prečišćavanju upotrebljenih voda i odvođenju atmosferskih voda na području grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 7/2017, 17/2017 i 24/2020),

20) Odluka o dimničarskim uslugama na teritoriji grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 11/2018 i 23/2019),

21) Odluka o javnoj rasveti na teritoriji grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br. 4/2020),

22) Odluka o obavljanju delatnosti zoohigijene ("Sl. list grada Sombora" br.8/2018,23/2019),

23) Odluka o održavanju javnih zelenih površinama na teritoriji grada Sombora ("Sl. list grada Sombora" br.11/2018 i 25/2020).

U napred pobrojanim opštim aktima, ne uzimajući u obzir organizacione i procesne propise, prisutne su norme o komunalno-milicijskom nadzoru, koje su uopštenog karaktera i ne govore podrobnije o konkretnim nadležnostima komunalnog milicionaraa i specifičnostima obavljanja poslova komunalne milicije.

Tako se, uglavom, koristi unifikovana odredba: "Komunalno-milicijske poslove obavlja komunalni milicionar. Komunalni milicionar u obavljanju komunalno-milicijskih poslova, pored zakonom utvrđenih ovlašćenja, izriče mandatnu kaznu i podnosi zahtev za vođenje prekršajnog postupka za prekršaje propisane ovom odlukom. Ukoliko komunalni milicionar, u obavljanju komunalno- milicijskih poslova, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ." Potrebno je, uzevši u obzir izneto, prilikom izmene, odnosno donošenja novih odluka iz delokruga komunalne milicije, preciznije razraditi odredbe o ovoj vrsti kontrole, kako bi se nomotehnički i suštinski izvršila distinkcija između komunalno-milicijskog i inspekcijskog nadzora.

3. Ovlašćenja komunalne milicije, oprema, materijal i tehnička sredstva

Kada dođe do kršenja komunalnog i drugog zakonom uređenog reda komunalni milicionari će u skladu sa Zakonom, drugim propisom i opštim aktom grada, prekršiocima izricati mandatne kazne, podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo, podnositi zahteve za vođenje prekršajnog postupka ili će obavestiti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti. Radi uspešnog obavljanja poslova iz svoje nadležnosti komunalni milicionari će u skladu sa članom 18. Zakona o komunalnoj miliciji primenjivati sledeća ovlašćenja: upozorenje; usmeno naređenje; provera identiteta; dovođenje; zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila; privremeno oduzimanje predmeta; audio i video snimanje; upotreba sredstava prinude, prikupljanje obaveštenja i druga ovlašćenja u skladu sa zakonom. Ovlašćenja komunalne milicije utvrđena su odredbama čl. 18. do 28. Zakona o komunalnoj miliciji i primenjuju se pod uslovima i na način utvrđen navedenim Zakonom kao i podzakonskim propisima o milicijskim ovlašćenjima i načinu obavljanja milicijskih poslova.

Komunalni milicionari su dužni da u svakodnevnom postupanju poštuju milicijsku etiku, odnosno da postavljene zadatke izvršavaju nepristrasno, zakonito i profesionalno, sa što manjim štetnim posledicama, uz obavezu da dosledno sprovode odredbe Zakona o komunalnoj miliciji kao i odredbe odgovarajućih pravilnika i uputstava.

Načelnik Odeljenja inspekcije i komunalne milicije i pomoćnik načelnika su dužni da organizuju planske aktivnosti stručnog osposobljavanja i usavršavanja svih pripadnika komunalne milicije kroz realizaciju nastave, kurseva i seminara, a sve u cilju podizanja opšteg nivoa profesionalnog postupanja, pri čemu se mora obratiti posebna pažnja na unapređenje komunikacije sa građanima i razvijanje odnosa poverenja i partnerstva komunalne milicije i zajednice.

U kontinuitetu će se raditi na uvežbavanju upotrebe i korišćenja sredstava prinude u različitim realnim uslovima i na održavanju i unapređenju opšteg psihofizičkog stanja komunalnih milicionara, a obezbediće se i adekvatan nivo opremljenosti uniformom, pratećom opremom kao i materijalno-tehničkim sredstvima.

Svoje obaveze i dužnosti komunalni milicionari će obavljati u uniformi čiji je izgled propisan Odlukom o uniformi, vozilima i opremi komunalne milicije.

Pored uniforme, kada to zahtevaju posebni uslovi rada ili propisi o bezbednosti i zaštiti zdravlja na radu, komunalnim milicionarima će se obezbediti i drugi delovi odeće npr. zaštitna odela i sl. Radi obavljanja poslova iz svoje nadležnosti komunalni milicionari će upotrebljavati službena vozila i posebnu opremu.

4. Prateći poslovi komunalne milicije

Komunalna milicija će voditi evidencije podnetih prijava, peticija i predloga građana, podnetih pritužbi na rad komunalnih milicionara, upotrebljenih sredstava prinude i drugih primenjenih ovlašćenja prema licima, privremeno oduzetih predmeta, službenih legitimacija, opreme i sredstava.

5. Način rada komunalne milicije

Poslovi komunalne milicije obavljaće se organizovanim prisustvom komunalnih milicionara na mestima održavanja reda, preduzimanjem drugih preventivnih mera i primenom zakonom predviđenih ovlašćenja komunalnih milicionara.

U svom radu komunalni milicionari će se rukovoditi principom rada sa najmanjim štetnim posledicama, a sredstva prinude će primenjivati samo kada to bude apsolutno nužno i u meri koja je neophodna za izvršenje zadataka bez nepotrebnih štetnih posledica. Kontinuirano će se planirati i organizovati stalne i posebne akcije, kojima bi se prema proceni, na osnovu vremenske i prostorne zastupljenosti prekršaja komunalnog reda, vršila pojačana provera identiteta, pregled lica i vozila, objekata i prostora, radi sprečavanja vršenja prekršaja kojima se narušava komunalni red.

Radi uspešnog obavljanja poslova iz nadležnosti komunalne milicije neophodno je ostvariti punu saradnju sa Prekršajnim sudom, te kroz redovne kontakte, uz obostrane inicijative, obezbediti kvalitetno dokazivanje prekršaja, obradu zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i efikasno postupanje po podnetim zahtevima.

6. Saradnja komunalne milicije

Obavljajući poslove iz svoje nadležnosti, komunalna milicija u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji i drugim propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti grada, sarađuje sa:

- građanima,

- inspekcijskim službama grada,

- policijom i

- sudskim organima.

6.1. Saradnja sa građanima

Komunalna milicija u obavljanju svojih poslova oslanja se posebno na saradnju sa građanima, tako da svojim radom u lokalnoj zajednici promoviše partnerski odnos između sebe i građana.

Komunalna milicija u redovnom obavljanju poslova sarađuje sa građanima koji joj prijave, peticije i predloge u vezi sa komunalnim redom, podnose pisanim putem i elektronskom poštom (na zvaničnoj internet prezentaciji Grada putem servisa građana -"prijavi komunalni problem"), a u hitnim slučajevima telefonom i neposrednim usmenim obraćanjem, o čemu komunalna milicija pravi službenu zabelešku.

Komunalna milicija dužna je da građane, na njihov zahtev, obavesti o ishodu postupanja.

Ovakvim odnosom građana uz delovanje komunalne milicije koje podrazumeva da se pri organizovanom prisustvu na terenu, patrolnom delatnošću, uočavaju i određenim merama sprečavaju i otklanjaju postojeći problemi, može se postići zajednički cilj.

Komunalna milicija sprovodi edukaciju građana o oblicima saradnje, merama prevencije i smernicama kako izbeći svaku vrsti narušavanja, pre svega komunalnog i drugog zakonom utvrđenog reda.

Najbitniji segment u ovom procesu je međusobno poverenje građana i komunalne milicije.

Komunalna milicija će sugrađanima deliti različit informativni materijal u cilju upoznavanja građana sa nadležnostima i radom komunalne milicije. Sa organima mesnih zajednica uspostaviće se neposredna komunikacija, radi predočavanja i preduzimanja aktivnosti, shodno zakonskim ovlašćenjima, na rešavanju konkretnih problema komunalnog i drugog reda na njihovom području.

Na zvaničnoj internet prezentaciji Grada, dostupni su relevantni podaci o njenom radu, kao i prečišćeni tekstovi propisa koje komunalna milicija primenjuje. Međutim, uočava se potreba aktivnijeg rada na njenom vizuelnom unapređenju i ažuriranju, što treba da bude jedna od važnih aktivnosti u budućem periodu.

Na taj način će se značajno doprineti povećanju transparentnosti delovanja komunalne milicije.

6.2. Saradnja sa inspekcijskim službama

Komunalna milicija sarađuje sa inspekcijskim službama grada Sombora saglasno Zakonu o komunalnoj miliciji ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 49/2019).

Zakon o komunalnoj miliciji utvrđuje obavezu komunalne milicije da pruža pomoć nadležnim organima grada, kao i preduzećima, organizacijama i ustanovama koje na osnovu odluke skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka, kada po oceni nadležnog organa grada ili ovlašćene organizacije postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez prisustva komunalnih milicionara ili upotrebe sredstava prinude.

U obavljanju poslova iz delokruga svoje nadležnosti, saglasno navedenoj Odluci komunalna milicija i inspekcije su dužni da međusobno sarađuju kroz sledeće oblike saradnje:

1. planiranje poslova i zadataka i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti,

2. pružanje neposredne pomoći,

3. međusobno obaveštavanje i

4. razmena informacija

U dosadašnjem periodu, komunalna milicija je pružala asistencije najviše komunalnoj inspekciji, pri čemu se saradnja može oceniti kao uspešna.

Organizacione pretpostavke za kvalitetnu saradnju komunalne milicije i inspekcijskih službi gradske uprave dobro su postavljene samom činjenicom da su komunalna milicija i inspekcijske službe organizovane u Odeljenju inspekcije i komunalne milicije gradske uprave grada Sombora. Saradnja se odvija kontinuirano kroz realizaciju zajedničkih kontrolnih aktivnosti, razmenu informacija, dostavljanje neophodnih podataka, pružanje asistencija itd.

6.3. Saradnja sa policijom

Komunalna milicija ostvaruje saradnju sa Policijskom upravom Sombor, a ona se ogleda u dostavljanju ličnih podataka za građane, podataka za motorna vozila i drugih podataka, kao i u pružanju neposredne pomoći kada je potrebno utvrđivanje identiteta prekršilaca, odnosno kada je opravdano njihovo zadržavanje, ili pak privođenje u slučajevima izvršenja krivičnih dela. Komunalni milicionar ima status službenog lica i svaki napad na njegov fizički integritet sankcioniše se u krivičnom postupku, a krivične prijave za krivična dela protiv državnih organa podnosi mesno nadležna policijska ispostava.

Prema Zakonu o komunalnoj miliciji, komunalna milicija može razvijati i posebne oblike saradnje sa policijom na osnovu dogovorenih zajedničkih ciljeva. Saradnja se odvija u okviru planiranih zajedničkih akcija milicije, pretežno orijentisanih na bezbednosne i druge kontrole tokom noćnog rada ugostiteljskih objekata (tzv. racije).

Kako bi se podigao nivo međusobne saradnje, komunalna milicija planira da inicira održavanje periodičnih zajedničkih sastanaka sa policijom na kojima bi se analiziralo stanje bezbednosti u Gradu, posebno očekivana i ostvarena uloga komunalne milicije na polju zaštite ljudi i dobara, kao i da intezivira razmenu potrebnih informacija.

6.4. Saradnja sa pravosudnim organima

U cilju efikasnijeg procesuiranja otkrivenih prekršaja iz nadležnosti komunalne milicije, unaprediće se saradnja sa Prekršajnim sudom u Somboru (u daljem tekstu: Prekršajni sud) radi zajedničkog rešavanja problema vezanih za primenu propisa grada. Komunalna milicija je u dosadašnjem periodu ostvarivala saradnju sa Prekršajnim sudom koja se može oceniti kao uspešna.

II ANALIZA SADAŠNJEG STANJA

Osnivanjem i radom komunalne milicije u lokalnoj zajednici promoviše se partnerstvo između komunalnih milicionara i građana tako da milicija i zajednica moraju da rade zajedno kao ravnopravni partneri da bi identifikovali i odredili prioritete i rešili aktuelne probleme sa ciljem poboljšanja sveukupnog kvaliteta života u gradu koji podrazumeva čistiji i uredniji grad, sigurnije i mirnije okruženje za život i prijatniji boravak u gradu kako njegovih sugrađana tako i svih koji dođu u njega.

Komunalna milicija grada Sombora, u skladu sa Zakonom o komunalnoj miliciji svoje zadatke realizuje saglasno odredbama pomenutog Zakona, odlukama Skupštine grada Sombora i trenutnog stanja komunalnog reda u gradu.

Rad komunalne milicije u izvršavanju zadataka je usklađen sa načelima i principima postupanja komunalne milicije.

U dosadašnjem radu postignuti su zadovoljavajući rezultati, ali da bi se postigao strateški cilj komunalne milicije, potreban je duži period, kako bi rezultati rada bili više vidljivi. Realizacijom Strateškog plana kroz izvršavanje zadataka utvrđenih u godišnjim planovima postupno će se ostvarivati ciljevi i zadaci iz Strateškog plana rada komunalne milicije.

Remećenje kućnog reda bukom, kao i buka nastala prekovremenim radom ugostiteljskih objekata, predstavljaju znatan deo prijava koje komunalna milicija prima od nezadovoljnih građana.

Buka u stambenim zgradama uglavnom ima dva uzroka: galamu izazvanu zabavama i druženjima u stanovima i glasnu muziku emitovanu putem muzičkih uređaja. U manjoj meri, ali ipak statistički značajna, izražena je buka koja potiče od svakodnevnih aktivnosti kao što su dečija igra, pomeranje nameštaja, oglašavanje kućnih ljubimaca, itd. Upravo potonji predstavljaju problem za uočavanje i otklanjanje prekršaja, jer su uglavnom kratkotrajni i komunalna milicija je retko u mogućnosti da zatekne prekršaj i pristupi primeni ovlašćenja, odnosno izrekne upozorenje ili mandatnu kaznu.

Uz gore navedeno, uočljivo je da je veliki broj prijava za remećenje kućnog reda bez osnova, odnosno postupajući po prijavi patrole komunalne milicije uopšte ne zatiču buku ili pak zatiču buku čija priroda ne opravdava primenu represije. Zapaženo je da, u slučaju takvih prijava, građani pokušavaju da reše lične razmirice preko komunalne milicije, dok je u jednom delu evidentan nizak prag tolerancije.

Rad ugostiteljskih objekata nakon propisanog radnog vremena uglavnom je uzrok prijava građana, bez obzira na to da li je izvor buke muzički uređaj iz ugostiteljskog objekta ili ponašanje lica koja u kasnim noćnim, odnosno ranim jutarnjim časovima napuštaju te objekte. Mada komunalna milicija nema pravni osnov da prekine rad ugostiteljskog objekta koji je zatečen u prekoračenju radnog vremena, nema ovlašćenje da ustanovi nivo buke i nema direktne nadležnosti nad remećenjem javnog reda i mira, stalnim prisustvom na lokacijama na kojima je veći broj ugostiteljskih objekata (uži centar Grada) i brzim intervencijama na drugim lokacijama, kao i povremenim intenzivnim kontrolama pojedinih objekata, koje često imaju za posledicu izricanje mandatnih kazni, komunalna milicija nastoji da smanji pojave kršenja propisa o radnom vremenu.

Nadalje, kao jedan od najizraženijih uzroka prijava građana može se navesti problem pasa lutalica, kao i izvođenje vlasničkih pasa suprotno Odluci o držanju kućnih ljubimaca. Iako je problem pasa lutalica nesporno veoma izražen, komunalna milicija nema nikakvu mogućnost da postupa u smeru rešavanja navedenog problema, dok je u slučajevima nepoštovanja Odluke o držanju kućnih ljubimaca od strane vlasnika pasa evidentan značajan pad broja pasa koje vlasnici šetaju bez povoca. Uočeno je da vlasnici pasa slabije poštuju odredbe vezane za skupljanje ekskremenata koje izluče psi, kao i odredbe o obavezi izvođenja opasnih pasa sa brnjicom. Imajući ovo u vidu, komunalna milicija posebnu pažnju usmerava na kontrolu poštovanja ove dve odredbe.

Veliko opterećenje su pozivi i prijave građana koji imaju problem van nadležnosti ove službe, odnosno za čiji problem ne postoji pravni osnov po kojem bi ga komunalna milicija mogla rešiti. Građani izražavaju veliko nezadovoljstvo "šetanjem" od telefona do telefona institucije koja bi, po njihovom mišljenju, morala rešiti problem. Komunalna milicija pokušava da delimično pomogne građanima, upućujući ih na nadležne institucije i organe ili prenoseći zaprimljene informacije odgovarajućim službama.

Prisutan je i problem prebacivanja poslova drugih organa na komunalnu miliciju, u situacijama kada taj organ i komunalna milicija dele nadležnosti, a što je često posledica nedorečene regulative.

Nepoznavanje propisa i odbijanje da se oni poštuju, kao i svest o veoma sporom i neefikasnom procesu sankcionisanja lica koja kaznu ne plate, kod velikog broja građana stvara utisak da je dopušteno svako ponašanje koje samo njima ide u korist.

Rezultat toga je veliki broj zauzeća, odnosno bespravnog korišćenja javnih površina motornim vozilima, odlaganje otpada na lokacijama koje nisu za to namenjene, izvođenje opasnih pasa bez zaštitne brnjice, stvaranje buke u stambenim objektima u bilo koje doba dana i noći, rad ugostiteljskih objekata dok god je to ekonomski isplativo, uzurpiranje javnih parkirališta i autobuskih stajališta od strane auto-taksi prevoznika, bez obzira na to da li je takvo ponašanje u skladu sa propisima ili ne i da li se time ugrožava pravo nekog drugog na život, u skladu sa propisima i nepisanim normama.

Često se govori o podizanju svesti građana i pogrešna je premisa da je svest građana Srbije niska u svim segmentima interesantnim za komunalnu miliciju.

Iskustva stečena u dosadašnjem radu govore da svest postoji, ali višedecenijski spor i blag pristup sankcionisanju ponašanja koje nije u skladu sa vrednostima razvijenog sveta inhibira osećaj odgovornosti pojedinca, pri čemu dodatno zaprećena kazna nema dovoljno preventivno dejstvo.

Sve prethodno iznete činjenice govore da je situacija u kojoj se nalazi komunalna milicija veoma kompleksna, jer je potrebno naći i pratiti finu granicu između poštovanja i sprovođenja propisa, kao osnovnog razloga uvođenja komunalne milicije i omogućavanja nekih od osnovnih ljudskih prava, a to su pravo na miran život i pravo na rad.

Komunalna milicija će nastaviti da svoje aktivnosti usklađuje sa obavezama proisteklim iz propisa koji regulišu poslove komunalne milicije, kao i sa potrebama građana Sombora.

U tom cilju, jedan od koraka je i kreiranje ove strategije, koja će precizirati ciljeve i aktivnosti komunalne milicije u narednih pet godina.

Komunalna milicija će prilikom primene zakonskih ovlašćenja, u cilju suzbijanja prekršaja komunalnog reda i podizanja kulture življenja na području Grada, postupati isključivo rukovodeći se načelima zakonitosti, profesionalizma, saradnje i srazmernosti i principom rada sa najmanjim štetnim posledicama, a sredstva prinude primenjivaće se samo kad je to apsolutno nužno i u meri koja je neophodna za izvršenje zadataka bez nepotrebnih štetnih posledica.

Ovakvo postupanje komunalne milicije je nesumnjiva zakonska obaveza, ali će sigurno doprineti sticanju potrebnog poverenja građana. Dostizanje partnerskog odnosa sa građanima i izgradnja njihovog poverenja u komunalnu miliciju postići će se i javnošću delovanja i blagovremenim informisanjem o aktivnostima i postignutim rezultatima, uz neprestanu edukaciju o značaju očuvanja životne sredine i komunalne higijene, što je, uostalom, uvek i bilo odlika Sombora, po čemu je bio prepoznatljiv u zemlji. Posebno će se insistirati na preventivnom delovanju komunalne milicije, kako bi se predupredila potreba za korišćenjem represivnih mera, čime će se doprineti bezbednijem životu Somboraca i zaštiti njihove imovine. U obavljanju svojih poslova, komunalna milicija deluje kao deo jedinstvenog šireg sistema. Zbog toga je neophodno da tesno sarađuje sa građanima, pravnim licima, gradskim organima, javnim preduzećima i službama, kao i sa nadležnim državnim organima - policijom, republičkim i pokrajinskim inspekcijama i ostalim institucijama.

III VIZIJA

Delovanjem komunalne milicije kao službe grada Sombora, kao privrednog, kulturnog, prosvetnog, zdravstvenog i administrativnog centra Zapadnobačkog okruga, a koja treba da preraste u partnera građana u rešavanju zajedničkih problema narušavanja gradskog reda, očekuje se ne samo njihovo rešavanje već i rešavanje drugih problema, čime će se stvoriti uslovi da grad Sombor poprimi izgled još uređenijeg i čistijeg grada.

U procesu realizacije Strateškog plana, komunalna milicija izgradiće partnerske odnose sa, svim organizacijama lokalne samouprave i državnim subjektima, gde će se uložiti dodatne aktivnosti koje vode ka ubrzanom razvoju komunalne milicije radi ostvarivanja komunalnog reda na teritoriji grada Sombora.

Karakteristike rada komunalne milicije u lokalnoj zajednici u ostvarivanju postavljene vizije su sledeće:

- unapređenje razmene informacija i saradnje sa zajednicom;

- podela odgovornosti između komunalne milicije i zajednice;

- razvijanje međusobnog poverenja između komunalne milicije i građana;

- edukacija komunalne milicije i zajednice i

- razvijanje međusobnih odnosa unutar kolektiva.

Komunalna milicija grada Sombora će biti savremena, moderna jedinica koja treba da bude idealni partner građana u rešavanju zajedničkih problema narušavanja izgleda našega grada. Ovo se može postići stručnošću, idejama i kvalitetnim pristupom pripadnika komunalne milicije u obavljanju zakonom određenih poslova, čime se obezbeđuje zaštita životne sredine, ljudi i dobara, zaštita i održavanje reda u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata, kao i nesmetano obavljanje zakonom određenih poslova iz nadležnosti grada.

IV MISIJA

Komunalna milicija u skladu sa svojim nadležnostima izvršava komunalno-milicijske poslove na teritoriji grada prisustvom komunalnih milicionara na mestima održavanja reda, preduzimanjem preventivnih mera i primenom zakonom i odlukama grada predviđenih ovlašćenja.

Misija komunalne milicije u ostvarivanju postavljene vizije je sledeća:

- razvoj i povećanje stepena svih vidova prevencije;

- povećanje poverenja u rad komunalne milicije;

- povećanje stepena javnosti rada komunalne milicije;

- veća briga za socijalni razvoj dece i omladine;

- veća uključenost manjinskih zajednica i

- stvaranje bezbednije zajednice i drugi.

Za uspešnu realizaciju misije komunalne milicije poslovi komunalne milicije su razvrstani u grupe:

- održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost;

- vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz komunalne oblasti i drugih delatnosti iz nadležnosti grada;

- zaštita životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad;

- podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu,

- očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti grada (tj. održavanje gradskog reda);

- preduzimanje hitnih mera i učestvovanje u vršenju spasilačke funkcije.

Za realizaciju postavljene misije komunalna milicija primenjuje sledeće:

a) U obavljanju poslova komunalna milicija ima sledeća ovlašćenja:

1) upozorenje,

2) usmeno naređenje,

3) provera identiteta,

4) dovođenje,

5) zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila,

6) privremeno oduzimanje predmeta,

7) audio i video snimanje,

8) upotreba sredstava prinude,

9) prikupljanje obaveštenja,

10) druga ovlašćenja u skladu sa zakonom.

b) Pored ovlašćenja iz tačke a), komunalna milicija može, kada je za to ovlašćena zakonom, drugim propisom i opštim aktima jedinice lokalne samouprave imati i sledeća ovlašćenja:

1) izdati prekršajni naloga,

2) podneti prijave nadležnom organu za učinjeno krivično delo,

3) podneti zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i

4) obavestiti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

Postavljenom misijom komunalna milicija obezbeđuje obavljanje zakonom određenih poslova i podstiče saradnju sa građanima radi sticanja međusobnog poverenja. Komunalna milicija u obavljanju poslova promoviše:

- svoje opredeljenje da radi u interesu lokalne zajednice i njenih građana bez obzira na njihovo nacionalno, ideološko, kulturno ili društveno opredeljenje;

- znanje i iskustva u korist opšteg dobra za sve građane grada Sombora;

- edukaciju građana vezanu za održavanje komunalnog reda;

- svoje rezultate rada i

- značaj u ostvarivanju kontakata sa drugim organizacijskim jedinicama komunalne milicije u Republici Srbiji.

V PLAN RAZVOJA I AKTIVNOSTI U NAREDNOM PERIODU

Na osnovu procene postojećeg stanja, postavljene vizije i misije komunalne milicije, utvrđeni su prioriteti u radu komunalne milicije u narednom periodu sa težištem na opremanju i osposobljavanju komunalnih milicionara.

Plan razvoja podrazumeva:

1. unapređenje materijalno tehničkih sredstava,

2. edukacija komunalnih milicionara i

3. stalno praćenje novih zakonskih propisa.

1. RAZVOJNI PRIORITETI:

1.1. Prijem novih komunalnih milicionara

Nosilac: Gradska uprava

Planirani vremenski period: 2024-2029. godina

Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji, Zakon o budžetskom sistemu i Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, Pravobranilaštvu i Službi za budžetsku inspekciju grada Sombora

Napomena: ukoliko budu obezbeđena finansijska sredstva

2. KADROVSKI PRIORITETI:

2.1. Povećati broj komunalnih policajaca ZA 3 - osposobljavanje novih komunalnih milicionara za samostalan rad

Aktivnosti: izvršiti odabir kandidata

Očekivani rezultat: odabrani kvalitetni kadrovi

Indikator: upitnik za kandidata

Nosilac: Gradska uprava

Planirani vremenski period: u toku 2024-2029. godine

2.2. Usavršavanje komunalnih milicionara

Aktivnost: inicirati stručno usavršavanje

Očekivani rezultat: unapređena znanja

Indikator: rezultati testa, izveštaj

Nosilac: Gradska uprava i Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: u toku 2024-2029 godine

Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji

Napomena: seminari, treninzi, vežbe i dr. u organizaciji

Gradske uprave i nadležnog Ministarstva

2.3. Redovna i vanredna provera stručne osposobljenosti svih komunalnih milicionara

Aktivnost: izvršiti proveru stručnih znanja komunalnog milicionara

Očekivani rezultat: ustanovljen novi stručnih znanja komunalnog milicionara

Indikator: rezultati testa, izveštaj

Planirani vremenski period: u toku 2024-2029. godine

Nosilac: Gradska uprava i Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji

Napomena: proveru sprovodi nadležno Ministarstvo na osnovu Pravilnika o programu, vremenu i načinu stručnog osposobljavanja i usavršavanja, sadržaju i načinu polaganja ispita i proveri stručne osposobljenosti, evidenciji i uverenjima o položenim ispitima i utvrđenoj osposobljenosti komunalnih milicionara

2.4. Redovna i vanredna provera psihofizičkih sposobnosti komunalnih milicionara

Aktivnost: izvršiti proveru psihofizičkih sposobnosti

Očekivani rezultat: ustanovljen nivo fizičkih sposobnosti komunalnog milicionara

Indikator: rezultati testa, izveštaj

Nosilac: Gradska uprava i Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: u toku 2024-2029. godine

Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji

2.5. Kreirati uslove motivisanosti zaposlenih

Aktivnost: Inicirati adekvatno nagrađivanje i sankcionisanje u skladu sa rezultatima rada

Očekivani rezultat: povećana efikasnost rada

Indikator: izveštaj o efikasnosti

Nosilac: Gradska uprava i Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: u toku 2024-2029. godine

3. ORGANIZACIONI PRIORITETI:

3.1. Uspostaviti adekvatnu unutrašnju organizaciju

Aktivnost: rasporediti zaposlene u skladu sa specifičnostima i utvrđenim potrebama

Očekivani rezultat: efikasna unutrašnja organizacija

Indikator: izveštaj o radu komunalne milicije

Nosilac: Načelnik Odeljenja inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine

3.2. Radni sastanci sa inspekcijskim službama Gradske uprave

Nosilac: Načelnik odeljenja inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: po potrebi, a najmanje jednom mesečno, u toku 2024-2029. godine

Osnov: Zakon o komunalnoj miliciji

Napomena: ukoliko postoji potreba sa pojedinim inspekcijskim službama mogu se održavati i češći sastanci,

3.3. Radni sastanci sa Javnim preduzećima, ustanovama i drugim subjektima

Nosilac: Načelnik Gradske uprave i Načelnik odeljenja inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: najmanje jednom u 2024-2029 godini

Napomena: na osnovu ukazane potrebe i smernica načelnika Gradske uprave

3.4. Radni sastanci sa Policijskom upravom Sombor

Nosilac: Načelnik Gradske uprave i načelnik Odeljenja inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: po potrebi u toku 2024-2029. godine

Napomena: na osnovu ukazane potrebe

3.5. Radni sastanci u okviru Odeljenja inspekcije i komunalne milicije

Nosilac: Načelnik Odeljenja inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: jednom nedeljno u toku 2024-2029. godine

3.6. Informisanje građana o aktivnostima i realizaciji poslova

Nosilac: Načelnik Odeljenja inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: najmanje jednom u dva meseca u toku 2024-2029 godine

Napomena: po odobrenju Načelnika Gradske uprave

4. OPERATIVNO-FUNKCIONALNI PRIORITETI:

4.1. Suzbijanje nelegalne prodaje (vanpijačne) na javnim površinama

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o pijacama i Odluka o uređenju grada

Napomena: samostalno ili u saradnji sa inspekcijskom službom

4.2. Obezbeđenje poštovanja radnog vremena u ugostiteljskim, zanatskim i trgovinskim objektima

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o radnom vremenu u ugostiteljskim, trgovinskim i zanatskim objektima i objektima za privređivanje igara na sreću i igara za zabavu na teritoriji grada Sombora

Napomena : samostalno ili u saradnji sa inspekcijskom službom

4.3. Zaštita javnih površina od bespravnog zauzeća (ostavljanjem vozila, stvari i dr. predmeta)

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o uređenju grada

Napomena: samostalno ili u saradnji sa inspekcijskom službom

4.4. Sprečavanje radnji kojima se narušava opšte uređenje grada

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o uređenju grada

Napomena: samostalno ili u saradnji sa inspekcijskom službom

4.5. Kontrola uklanjanja snega i leda

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029..godine, po potrebi u zimskom periodu

Osnov: Odluka o uređenju grada i Odluka o održavanju čistoće

4.6. Otkrivanje nelegalnog taksi prevoza, kontrola korišćenja taksi stajališta, sprečavanje parkiranja taksi vozila van taksi stajališta, kontrola urednosti i čistoće taksi vozila

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o taksi prevozu putnika na teritoriji grada Sombora

Napomena: samostalno ili u saradnji sa inspekcijskom službom

4.7. Kontrola korišćenja parkirališta u gradu

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o javnim parkiralištima na teritoriji grada Sombora

Napomena: samostalno ili u saradnji sa inspekcijskom službom

4.8. Obezbeđenje transporta skladištenja i odlaganja komunalnog otpada i sprečavanje stvaranja divljih deponija

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o održavanju čistoće i Odluka o uređenju grada

Napomena: samostalno ili u saradnji sa inspekcijskom službom

4.9. Kontrola načina držanja domaćih životinja

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o držanju domaćih životinja na teritoriji grada Sombora

Napomena: u saradnji sa inspekcijskom službom

4.10. Kontrola načina držanja kućnih ljubimaca

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o držanju kućnih ljubimaca na teritoriji grada Sombora

Napomena: samostalno ili u saradnji sa inspekcijskom službom

4.11. Sprečavanje ometanja komunalnih delatnosti i zaštita komunalnih objekata od prljanja,

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Zakon o komunalnim delatnostima i gradske odluke

Napomena: samostalno ili u saradnji sa inspekcijskom službom

4.12. Obezbeđivanje nesmetanog obavljanja javnog prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o javnom prevozu u drumskom saobraćaju na teritoriji grada Sombora

Napomena: u saradnji sa inspekcijskom službom

4.13. Zaštita ulica, opštinskih i nekategorisanih puteva

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o opštinskim putevima i nekategorisanim putevima na teritoriji grada Sombora

Napomena: u saradnji sa inspekcijskom službom

4.14. Kontrola opštih pravila kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine, po potrebi svakodnevno

Osnov: Odluka o opštim pravilima kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama na teritoriji grada Sombora

Napomena: samostalno ili u saradnji sa inspekcijskom službom

5. LOGISTIČKI PRIORITETI:

5.1. Nabavka potrebne opreme za potrebe komunalne milicije

Nosilac: Gradska uprava

Planirani vremenski period: 2024-2029. godine

Napomena: dostavljanje zahteva sa specifikacijom pre donošenje Odluke o budžetu grada Sombora

5.2. Podrška svojim prisustvom i učešćem u raznim gradskim i državnim manifestacijama

Nosilac: Gradska uprava, Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: 2024 -2029. godina

Napomena: u saradnji sa organizatorom

5.3. Dostavljanje godišnjeg izveštaja o radu komunalne milicije

Nosilac: Odeljenje inspekcije i komunalne milicije

Planirani vremenski period: u skladu sa smernicama Načelnika gradske uprave i Načelnika Odeljenja inspekcije i komunalne milicije

VI IMPLEMENTACIJA

Formiranjem komunalne milicije stvoreni su uslovi da se uz aktivno učešće građana efikasnije reše komunalni problemi.

Komunalna milicija će svojim preventivnim delovanjem u velikoj meri doprineti očuvanju i unapređenju komunalnog reda u gradu.

Zajedno sa nadležnim inspekcijskim službama i u saradnji sa građanima stvoriće čistiji i uredniji grad, bolji i kvalitetniji život u gradu, sigurnije i mirnije okruženje za život i prijatniji boravak u gradu.

VII ZAKLJUČAK

Da bi se ostvarili ciljevi komunalne milicije potrebno je prikupljati informacije od svih subjekata koji učestvuju u ostvarivanju Strateškog plana rada komunalne milicije.

Na osnovu prikupljenih podataka i izvršene analize, komunalna milicija će odrediti pokazatelje realizacije Strateškog plana i time unaprediti svoj rad u lokalnoj zajednici.

Zadaci komunalne milicije su raznovrsni i različiti i time je odgovornost komunalne milicije i veća. Zbog toga je potreban timski rad, gde će svoje učešće uzeti sve nadležne organizacije u gradu.

U predlogu su postavljeni realni i racionalni ciljevi koji omogućavaju stvaranje efikasnije komunalne milicije i stvaranje partnerskih odnosa sa svim odgovornim institucijama grada. Predloženom realizacijom može se sagledati da se komunalna milicija oslanja na sopstvene snage uz korišćenje kapaciteta grada, čijom podrškom se može realizovati vizija komunalne milicije iz ovog Strateškog plana.

VIII OBJAVA

Po dobijanju saglasnosti Skupštine grada Sombora, Strateški plan komunalne milicije grada Sombora za period 2024 - 2029. godine će se objaviti u "Službenom listu grada Sombora".