POSLOVNIK
PRIVREMENOG ORGANA GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 21/2023)

 

OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom uređuje se organizacija i način rada Privremenog organa grada Vranja (u daljem tekstu: Privremeni organ), kao i druga pitanja od značaja za rad Privremenog organa.

Član 2

Privremeni organ koristi pečat Skupštine grada Vranja, u skladu sa Zakonom i ovlašćenjima.

Član 3

Sednice Privremenog organa su dostupne javnosti.

Javnost sednica Privremenog organa ne podrazumeva direktne prenose sednica.

Privremeni organ putem sredstava javnog informisanja i na drugi pogodan način, a u skladu sa zakonom, Statutom grada i aktima organa grada, obaveštava javnost o svom radu, donetim aktima, stavovima i merama koje predlaže, odnosno preduzima.

Član 4

Privremeni organ obavlja poslove iz nadležnosti Skupštine grada Vranja, gradonačelnika grada Vranja i Gradskog veća grada Vranja, utvrđene Zakonom i Statutom grada Vranja do konstituisanja Skupštine grada Vranja i izbora izvršnih organa grada Vranja.

SASTAV PRIVREMENOG ORGANA

Član 5

Privremeni organ ima predsednika i četiri člana koje je imenovala Vlada Republike Srbije.

Privremeni organ predstavlja predsednik Privremenog organa, koji se stara o pravilnoj primeni ovog Poslovnika.

Predsednik organizuje rad Privremenog organa, predsedava njegovim sednicama i obavlja druge poslove koje mu poveri Privremeni organ.

U slučaju sprečenosti predsednika zamenjuje ga član Privremenog organa koga predsednik ovlasti.

Član 6

Privremeni organ ima sekretara, koji se stara o obavljanju stručnih poslova u vezi sa sazivanjem sednica Privremenog organa i njegovih radnih tela, pomaže predsedniku Privremenog organa u pripremi materijala za rad Privremenog organa i njegovih radnih tela, obrađuje akta koja donosi Privremeni organ. Stara se o objavljivanju akata Privremenog organa u Službenom glasniku grada Vranja, daje stručna mišljenja i predloge članovima Privremenog organa u vezi pitanja koja se razmatraju na sednicama ovog organa.

Sekretara imenuje Privremeni organ na obrazloženi predlog predsednika Privremenog organa, većinom glasova od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Član 7

Za sekretara Privremenog organa imenuje se lice sa visokim obrazovanjem iz naučne oblasti pravne nauke (diplomske akademske studije-master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine - Pravni fakultet, pet godina radnog iskustva i položen državni stručni ispit.

Privremeni organ može na obrazloženi predlog Predsednika ili člana Privremenog organa razrešiti sekretara, na isti način na koji je imenovan.

Sekretar može podneti ostavku.

Ukoliko sekretar podnese ostavku, Privremeni organ na narednoj sednici utvrđuje, bez pretresa, da je sekretaru Privremenog organa prestao mandat zbog podnošenja ostavke sa danom održavanja sednice Privremenog organa na kojoj je utvrđen prestanak mandata.

Član 8

Sekretar Privremenog organa može imati zamenika, koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti.

Zamenik sekretara Privremenog organa postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao i sekretar Privremenog organa.

Član 9

Za razmatranje pojedinih pitanja iz svoje nadležnosti Privremeni organ može obrazovati Radna tela.

Radno telo čine predsednik i najviše 10 članova.

Predsednika i članove Radnog tela imenuje Privremeni organ.

Predsednik Radnog tela imenuje se iz reda članova Privremenog organa.

Članovi Radnog tela mogu biti i građani.

PRIPREMANJE SEDNICA

Član 10

O pripremanju sednica stara se predsednik Privremenog organa, uz pomoć sekretara.

Materijale koji se razmatraju na sednici Privremenog organa pripremaju organizacione jedinice Gradske uprave u čijem delokrugu su pitanja na koje se materijal odnosi.

Materijale mogu pripremati i ustanove, javna preduzeća i druge organizacije čiji je osnivač grad.

Nacrti akata dostavljaju se predsedniku Privremenog organa koji na osnovu pomenutih akata predlaže dnevni red pojedine sednice Privremenog organa.

SAZIVANJE I TOK SEDNICE

Član 11

Sednicu Privremenog organa saziva predsednik po potrebi, a najmanje jednom u 15 dana.

U slučaju odsustva ili sprečenosti predsednika Privremenog organa, sednicu može sazvati i njome predsedavati, po ovlašćenju predsednika, drugi član Privremenog organa koga odredi predsednik.

Predsednik utvrđuje dnevni red sednice, koji u predlog dnevnog reda unosi pitanja iz nadležnosti Skupštine grada, Gradskog veća i gradonačelnika.

Sednica se može održati i telefonskim putem, ukoliko za to postoje opravdani razlozi i to samo za pitanja iz nadležnosti gradonačelnika i Gradskog veća.

Predsednik Privremenog organa je dužan da sazove sednicu na pisani zahtev najmanje tri člana Privremenog organa uz predloženi dnevni red, najkasnije 5 dana od dana podnošenja zahteva.

Ako predsednik ne sazove sednicu u roku iz prethodnog stava ovog člana, sednicu će sazvati prvopotpisani član Privremenog organa u predlogu za sazivanje sednice, na način utvrđen ovim poslovnikom.

Član 12

Sednica Privremenog organa saziva se pisanim putem.

Poziv za sednicu sadrži mesto i vreme održavanja sednice.

Poziv za sednicu dostavlja se svim članovima Privremenog organa najkasnije 3 (tri) dana pre dana određenog za održavanje sednice.

Izuzetno iz stava 3. ovog člana, u određenim situacijama kada je to neophodno, predsednik Privremenog organa može sazvati sednicu sa rokom kraćim od 3 (tri) dana, a dnevni red predložiti na samoj sednici, ili vanrednu sednicu (telefonskim putem), s`tim da se akt donet na ovaj način verifikuje na prvoj narednoj sednici.

Uz poziv za sednicu članovima Privremenog organa dostavlja se predlog dnevnog reda, odgovarajući materijal za pitanja po predloženom dnevnom redu i izvod iz zapisnika sa prethodne sednice.

Član 13

Predlog dnevnog reda može se dopuniti na sednici i materijal uz takav predlog uručiti na samoj sednici, samo kada se radi o pitanjima o kojima treba odlučiti po hitnom postupku, u skladu sa ovim poslovnikom.

Opravdanost ovih razloga dužan je da obrazloži predstavnik obrađivača.

Član 14

Na sednicu Privremenog organa može se pozvati načelnik Gradske uprave i rukovodioci organizacionih jedinica, direktori javnih ustanova i preduzeća kao obrađivači za materijale koji se razmatraju na sednicama Privremenog organa.

VOĐENJE SEDNICE I ODLUČIVANJE

Član 15

Nakon otvaranja sednice, a pre utvrđivanja dnevnog reda, predsedavajući na osnovu izveštaja sekretara utvrđuje da li sednici prisustvuje dovoljan broj članova Privremenog organa za punovažno odlučivanje.

Privremeni organ punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa, a odluke donosi većinom glasova prisutnih članova.

Ukoliko se utvrdi da većina ne postoji, predsedavajući odlaže sednicu Privremenog organa.

O odlaganju sednice pisano se obaveštavaju članovi Privremenog organa koji su odsutni.

Član 16

Kada predsednik utvrdi da sednici prisustvuje većina članova, odnosno da su ispunjeni uslovi za punovažno odlučivanje, pristupa utvrđivanju dnevnog reda.

Pre usvajanja dnevnog reda član Privremenog organa ima pravo da predloži izmene ili dopune predloga dnevnog reda, o čemu odlučuje većina prisutnih članova.

Dnevni red se usvaja bez rasprave.

Po utvrđivanju dnevnog reda pristupa se usvajanju izvoda iz zapisnika sa prethodne sednice Privremenog organa.

Prilikom usvajanja izvoda iz zapisnika, Privremeni organ odlučuje i o primedbama koje član Privremenog organa stavi na izvod iz zapisnika.

Predsednik i sekretar imaju pravo odgovora na podnete primedbe.

O primedbama na izvod iz zapisnika Privremeni organ odlučuje bez rasprave.

Član 17

Razmatranje i odlučivanje na sednici Privremeni organ vrši se po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Član 18

Privremeni organ o svakom predlogu koji je stavljen na dnevni red sednice odlučuje, po pravilu, posle rasprave.

Pre početka rasprave, predstavnik obrađivača, odnosno obrađivač, daje kratko obrazloženje materijala koji se razmatra, ako predsednik oceni da je to potrebno.

Pre ili posle rasprave Privremeni organ može da odluči da se pojedina pitanja skinu sa dnevnog reda i da se vrate odgovarajućem radnom telu, organu, odnosno obrađivaču materijala na preradu i dopunu.

Član 19

Posle zaključene rasprave prelazi se na glasanje o predlogu.

Privremeni organ odlučuje javnim glasanjem.

Izuzetno iz stava 2. ovog člana, o pojedinim pitanjima, na predlog većine prisutnih članova, Privremeni organ može doneti odluku da se glasanje vrši tajno.

Član 20

Javno glasanje se vrši dizanjem ruke.

Glasanje dizanjem ruke vrši se tako što predsedavajući poziva da se izjasne članovi koji glasaju "za", zatim koji glasaju "protiv" i najzad članovi koji su "uzdržani".

Član 21

Tajno glasanje vrši se na način propisan Poslovnikom Skupštine za tajno glasanje na sednici Skupštine.

Tajnim glasanjem rukovodi predsednik Privremenog organa kome pomaže sekretar Privremenog organa i jedan član koga odredi predsednik Privremenog organa.

Po završenom glasanju predsednik Privremenog organa objavljuje rezultat glasanja, da li je predlog prihvaćen ili odbijen.

Ukoliko je na predlog opšteg akta podnet amandman, najpre se odlučuje o amandmanu, a potom o predlogu akta u celini.

Član 22

Predlog za izmenu i dopunu predloga akta podnosi se u formi amandmana.

Amandman se podnosi u pisanoj formi i mora biti obrazložen.

Amandman sadrži: naziv predloga akta na koji se odnosi amandman, tekst izmene - dopune predloga, razloge za podnošenje amandmana i naziv podnosioca amandmana.

Amandman može podneti predsednik i članovi Privremenog organa.

Amandman se može podneti sve do početka sednice.

Član 23

O radu sednice Privremenog organa vodi se zapisnik.

Rad sednice se tonski beleži, a može se snimati i na drugi tehnički primenljiv način.

Zapisnik sadrži: vreme i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg, sekretara, zapisničara, prisutnih i odsutnih članova i tok sednice, imena govornika sa bitnim sadržajem govora, rezultat glasanja po pojedinim pitanjima i doneta akta Privremenog organa.

O vođenju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Privremenog organa.

O korišćenju zapisnika odlučuje predsednik Privremenog organa.

Zapisnik potpisuje predsedavajući, sekretar i zapisničar.

Originali zapisnika i tonski snimci sa sednica Privremenog organa čuvaju se u arhivi Odeljenja za poslove organa grada.

Član 24

Izvod iz zapisnika sadrži: vreme i mesto održavanja sednice, ime predsedavajućeg, imena prisutnih na sednici, dnevni red, imena govornika, rezultate glasanja po tačkama dnevnog reda, donete akte po tačkama dnevnog reda i vreme završetka sednice.

AKTA KOJA DONOSI PRIVREMENI ORGAN

Član 25

Privremeni organ iz nadležnosti Skupštine grada Vranja, Gradskog veća i gradonačelnika donosi: odluke, pravilnike, rešenja, uputstva, naredbe, zaključke i druga akta i daje autentično tumačenje akata donetih od strane ovog organa.

Opšti akti Privremenog organa objavljuju se u Službenom glasniku grada Vranja, a ostali kada je to njima predviđeno.

O objavljivanju akata u Službenom glasniku stara se sekretar Privremenog organa.

FINANSIRANJE POSLOVA PRIVREMENOG ORGANA

Član 26

Finansiranje poslova Privremenog organa vrši se iz budžeta grada Vranja.

Naredbodavac za izvršenje budžeta grada, do konstituisanja Skupštine grada i izbora izvršnih organa grada je predsednik Privremenog organa, odnosno član Privremenog organa koga ovlasti predsednik Privremenog organa, o čemu će Privremeni organ doneti poseban akt.

JAVNOST RADA PRIVREMENOG ORGANA

Član 27

Privremeni organ obaveštava javnost o svom radu i donetim aktima, kao i o značajnijim pitanjima koje razmatra ili će razmatrati - davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, objavljivanjem informacija putem interneta i na drugi pogodan način.

Informaciju za javnost o razmatranim pitanjima i donetim aktima sa sednice predsednik Privremenog organa može dati predsednik ili član koga odredi Privremeni organ kao i drugo lice po ovlašćenju predsednika.

Član 28

Akte Privremenog organa potpisuje predsednik, odnosno član koji je po ovlašćenju predsednika predsedavao sednicom Privremenog organa.

Član 29

U cilju obaveštavanja javnosti o radu Privremenog organa i njegovih radnih tela, na internet prezentaciji organa grada objavljuju se:

- obaveštenje o vremenu i mestu održavanja sednice Privremenog organa sa predlogom dnevnog reda,

- odluke i drugi akti doneti na sednici Privremenog organa, kao i značajniji informativni i dokumentacioni materijali vezani za rad Privremenog organa i njegovih radnih tela.

O objavljivanju akata iz stava 1. ovog člana stara se sekretar Privremenog organa.

Član 30

Stručne administrativne i druge poslove za potrebe Privremenog organa obavlja Gradska uprava grada Vranja, koja je dužna da na zahtev Privremenog organa dostavi sve podatke i informacije neophodne za njegov rad.

PRAVA, DUŽNOSTI I ODGOVORNOSTI ČLANA PRIVREMENOG ORGANA

Član 31

Član Privremenog organa ima prava i dužnosti u Privremenom organu određene zakonom, Odlukom o raspuštanju Skupštine grada Vranja i obrazovanju Privremenog organa grada Vranja i ovim poslovnikom.

Član Privremenog organa stiče prava i dužnosti u Privremenom organu po stupanju na snagu Odluke o raspuštanju Skupštine grada Vranja i obrazovanju Privremenog organa grada Vranja.

Član Privremenog organa je dužan da prisustvuje sednicama Privremenog organa i učestvuje u njihovom radu i odlučivanju.

Član 32

Član Privremenog organa ima pravo da bude redovno, blagovremeno i tačno obaveštavan o pitanjima koja se razmatraju i o kojima se odlučuje na sednici Privremenog organa, kao i o drugim pitanjima čije mu je poznavanje potrebno radi vršenja dužnosti.

Član 33

Predsednik, član i sekretar Privremenog organa mogu biti na stalnom radu u gradu.

Predsednik, član i sekretar Privremenog organa za obavljanje dužnosti u Privremenom organu imaju pravo na platu ili naknadu i druga prava za vreme obavljanja dužnosti, što će se regulisati posebnim aktom Privremenog organa.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 34

Po pitanju povrede Poslovnika i održavanja reda na sednici primenjuju se odredbe Poslovnika Skupštine.

Ovaj Poslovnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja", a primenjivaće se do konstituisanja novog saziva Skupštine grada Vranja i izbora izvršnih organa nakon održavanja izbora za izbor odbornika grada Vranja.