PRAVILNIK
O DODELJIVANJU NAGRADE "NESTOR DIMITRIJEVIĆ"

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 21/2023 i 23/2023 - ispr.)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom pravilnikom bliže se uređuju postupak, uslovi, kriterijumi i druga pitanja od značaja za dodelu nagrade "Nestor Dimitrijević" (u daljem tekstu: nagrada).

Član 2

Nagrada se dodeljuje za izuzetne rezultate ostvarene u oblasti vaspitanja i obrazovanja u godini koja prethodi godini u kojoj se dodeljuje nagrada i to:

- vaspitaču u predškolskoj ustanovi ili vaspitaču u predškolskoj grupi pri osnovnoj školi,

- nastavniku razredne nastave u osnovnoj školi,

- nastavniku predmetne nastave u osnovnoj školi,

- nastavniku predmetne nastave u srednjoj školi,

- profesoru visoke škole strukovnih studija ili profesoru fakulteta,

- stručnom saradniku u predškolskoj ustanovi i psihologu u osnovnoj ili srednjoj školi ili pedagogu u osnovnoj ili srednjoj školi.

Član 3

Nagrada se isplaćuje u neto iznosu od 50.000,00 dinara u skladu sa predviđenim sredstvima u Odluci o budžetu grada Zrenjanina za tekuću godinu.

II POSTUPAK ZA DODELU NAGRADE

Član 4

Predlog kandidata za nagradu mogu podneti vaspitno-obrazovno veće predškolske ustanove, nastavničko veće osnovne škole, nastavničko veće srednje škole, nastavno- stručno veće visoke škole strukovnih studija i nastavno-naučno veće fakulteta.

Ustanove iz stava 1. ovog člana moraju imati sedište na teritoriji grada Zrenjanina.

Vaspitno-obrazovno veće predškolske ustanove podnosi predlog kandidata za nagradu po prethodno pribavljenom mišljenju saveta roditelja.

Nastavničko veće osnovne i srednje škole podnosi predlog kandidata za nagradu po prethodno pribavljenom mišljenju saveta roditelja i đačkog parlamenta te škole.

Nastavno-naučno veće fakulteta i nastavno-stručno veće visoke škole strukovnih studija podnosi predlog kandidata za nagradu po prethodno pribavljenoj mišljenju studentskog parlamenta te ustanove.

Svaki predlagač može predložiti najviše dva kandidata iz različitih kategorija.

Član 5

Predlog kandidata za nagradu mora biti dostavljen u pisanoj formi, sa mišljenjem iz člana 4. ovog pravilnika, potrebnim dokazima (fotokopije dokumenata), brojem bodova određenim u skladu sa odredbama ovog pravilnika i obrazloženjem.

Sva dokumenta dostavljena uz predlog moraju biti vezana isključivo za godinu koja prethodi godini u kojoj se dodeljuje nagrada.

Član 6

Predlog kandidata za nagradu se dostavlja sekretaru Saveta za obrazovanje putem pošte najkasnije do 3. oktobra.

Član 7

Predloge kandidata za nagradu sa priloženom dokumentacijom od sekretara Saveta za obrazovanje preuzima predstavnik Komisije koju obrazuju aktivi direktora osnovnih i srednjih škola.

U radu Komisije učestvuju i direktor predškolske ustanove, direktor visoke škole strukovnih studija i dekan fakulteta.

Zadatak Komisije je da na osnovu podnetih predloga, prema broju bodova određenim u skladu sa odredbama ovog pravilnika utvrdi listu kandidata za nagradu za svaku kategoriju i dostavi je sekretaru Saveta za obrazovanje najkasnije do 10. oktobra.

Nepotpune predloge, predloge predate posle roka iz člana 6. ovog pravilnika i predloge koje je podnelo neovlašćeno lice Komisija neće uzeti u razmatranje.

Član 8

Sekretar Saveta za obrazovanje priprema konačnu listu kandidata za nagradu za sednicu Saveta za obrazovanje.

Savet za obrazovanje na sednici daje predlog kandidata za nagradu za svaku kategoriju i dostavlja ga Gradonačelniku grada Zrenjanina.

Član 9

Gradonačelnik grada Zrenjanina donosi odluku o dodeli nagrade i uručuje nagradu dobitnicima 14. oktobra.

III USLOVI I KRITERIJUMI ZA DODELU NAGRADE

1. Vaspitači u predškolskoj ustanovi

Član 10

Nagradu može dobiti vaspitač u predškolskoj ustanovi ili u predškolskoj grupi pri osnovnoj školi, sa sedištem na teritoriji grada Zrenjanina, koji je u prethodnoj godini u odnosu na godinu u kojoj se dodeljuje nagrada postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- planiranje, programiranje i obezbeđivanje kvaliteta (vrednovanje, samovrednovanje, timski rad) 5 bodova,

- vaspitno - obrazovni rad u ustanovi uz primenu savremenih metoda i oblika rada, raznovrsnih didaktičkih sredstava i medija (ocena kvaliteta rada sa aspekta moderne didaktičke i metodičke teorije i prakse, rezultati) 15 bodova,

- razvijanje i realizaciju programa vaspitno

- obrazovnog rada sa posebnim naglaskom na unapređivanje tolerancije i dijaloga, prihvatanja različitosti: nacionalne, rodne, verske i druge (programi, oblici realizacije, nosioci, rezultati) 15 bodova,

- lična otvorenost i profesionalna /programska fleksibilnost za svu decu (deca sa smetnjama i teškoćama u razvoju, marginalizovane grupe, inkluzija) 10 bodova,

- razvijanje i primena inovativnih dodatnih aktivnosti i programa rada sa decom (broj i vrsta, obuhvatnost, kvalitet programa, oblici i rezultati) 10 bodova,

- organizacija razvojnih i edukativnih programa za saradnju sa roditeljima (oblici saradnje, sadržaji, nosioci i rezultati) 10 bodova,

- sopstveno stručno usavršavanje akreditovanim programima (oblik, obim, sadržaj, nosioci i rezultati) 10 bodova,

- nastavljanje svog stručnog obrazovanja (visoko obrazovanje, specijalizacija, magistratura ili doktorat u struci) 3 boda,

- pripremanje i učestvovanje sa decom na smotrama i takmičenjima ustanova (broj, oblast, nivo smotre ili takmičenja, postignuti rezultati, ko je decu pripremao, procenat dece učesnika u odnosu na ukupan broj dece u grupi) 7 bodova,

- izvođenje ili učešće u istraživačkom radu u ustanovi ili van nje, a u oblastima vezanim za vaspitno - obrazovni proces, položaj i razvoj dece predškolskog uzrasta u cilju unapređivanja kvaliteta rada (teme istraživanja, uloga vaspitača u tim istraživanjima, nosioci, rezultati, korisnici) 3 boda,

- objavljeni radovi vaspitača i akreditovani programi za stručno usavršavanje vaspitača (broj samostalnih i grupnih radova ili programa, teme, gde su objavljeni, ko ih je objavio, odnosno, kada je dobijena akreditacija) 3 boda,

- planiranje, programiranje i izvođenje uglednih aktivnosti u ulozi mentora budućim vaspitačima ili praktičarima u procesu sticanja osnovnih i dodatnih kvalifikacija, 4 boda,

- doprinos uređenju ustanove, njene opreme i njenog okruženja a sa ciljem stvaranja što boljih uslova za boravak, igru i učenje dece (enterijer, igrališta, zelene površine i slično) 5 bodova.

2. Stručni saradnik u predškolskoj ustanovi

Član 11

Nagradu može dobiti stručni saradnik (pedagog, psiholog, pedagog za likovno, muzičko i fizičko vaspitanje i logoped) u predškolskoj ustanovi sa sedištem na teritoriji grada Zrenjanina, koji je u prethodnoj godini u odnosu na godinu u kojoj se dodeljuje nagrada postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- uspostavljanje i razvijanje sistema samovrednovanja u predškolskoj ustanovi (osvešćivanje, obuka i uključivanje vaspitača i roditelja u samovrednovanje ustanove) 6 bodova,

- praćenje, prezentacija i obuka vaspitača za primenu inovacija u vaspitno-obrazovnom radu (koje inovacije, način prezentacije i primene, rezultati) 10 bodova,

- obuka vaspitača za planiranje, organizovanje, pripremanje i izvođenje uglednih vaspitno - obrazovnih aktivnosti sa decom, uz primenu savremenih dostignuća didaktičke i metodičke teorije i prakse (broj takvih aktivnosti, predmet, oblast, inovacija, izvođač, rezultati) 8 bodova,

- praćenje i prezentacija novih teorijskih i praktičnih znanja u radu sa decom, (koja nova znanja, kako ih populariše, kome su namenjena, rezultati) 7 bodova,

- praćenje i vrednovanje rezultata vaspitno - obrazovnog rada sa decom i preduzete mere za njegovo poboljšanje (način praćenja, vrsta preduzetih mera, sadržaji, oblici, rezultati) 9 bodova,

- praćenje i vrednovanje rezultata rada vaspitača i preduzete mere za unapređenje kvaliteta njihovog rada (način praćenja, sadržaji, preduzete mere, oblici, rezultati) 9 bodova,

- značajan doprinos inkluzivnosti ustanove i vaspitača u radu sa decom sa smetnjama u razvoju (vrsta doprinosa, sadržaji, oblici, rezultati) 10 bodova,

- značajan doprinos ustanove i vaspitača u radu sa decom sa izuzetnim sposobnostima (vrsta doprinosa, sadržaji, oblici, rezultati) 10 bodova,

- razvijanje, prilagođavanje i realizacija programa za osamostaljivanje dece i pripremu za polazak u osnovnu školu (u čemu je doprinos, obuhvat dece, sa kim sarađuje, rezultati) 7 bodova,

- planiranje, programiranje i realizacija saradnje, pedagoškog obrazovanja roditelja i savetodavni rad sa njima (sadržaji, oblici, rezultati) 7 bodova,

- planiranje, programiranje i realizacija stručnog usavršavanja vaspitača, autorstvo ili koautorstvo u akreditovanim programima stručnog usavršavanja za zaposlene u obrazovanju (sadržaji, oblici, rezultati) 9 bodova,

- istraživanje i podsticanje razvoja dobrih interpersonalnih odnosa među decom, roditeljima, vaspitačima i drugim učesnicima u vaspitno - obrazovnom radu sa posebnim naglaskom na unapređivanju tolerancije i dijaloga, prihvatanja različitosti: nacionalne, rodne, verske i druge (programi, oblici realizacije, nosioci, rezultati) 5 bodova,

- svoje stručno usavršavanje - grupno i individualno (sadržaji, oblici, rezultati) 5 bodova,

- dalje obrazovanje u struci (specijalizacija, magistratura, doktorat) 4 bodova,

- istraživanje pedagoških aspekata vaspitno

- obrazovnog rada u ustanovi ili šira istraživanja pedagoških pojava (sadržaji, oblici, rezultati) 4 bodova.

3. Nastavnik razredne nastave u osnovnoj školi

Član 12

Nagradu može dobiti nastavnik razredne nastave u osnovnoj školi sa sedištem na teritoriji grada Zrenjanina, koji je u prethodnoj godini u odnosu na godinu u kojoj se dodeljuje nagrada postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- planiranje, organizacija, realizacija i vrednovanje nastave, primenom savremenih nastavnih metoda, oblika nastavnog rada i medija (ocena kvaliteta nastave sa aspekta moderne didaktičke i metodičke teorije i prakse, rezultati uspeha učenika, mišljenje stručnog aktiva, školskog nadzornika, uvođenje inovacija u nastavu) 20 bodova,

- rad sa učenicima sa izuzetnim sposobnostima, (dodatna nastava, broj učenika, kvalitet programa i organizacije, rezultati; individualni rad sa učenicima sa izuzetnim sposobnostima i njihovo pripremanje za ubrzano napredovanje - broj učenika, kvalitet programa i organizacije, rezultati) 5 bodova,

- pomoć učenicima koji zaostaju u savladavanju nastavnog gradiva - dopunska nastava (broj učenika, kvalitet organizacije nastave, stepen individualizacije, rezultati) 4 bodova,

- realizacija programa vaspitnog rada sa posebnim naglaskom na razvijanje multikulturalnosti, tolerancije i dijaloga, međunacionalne tolerancije, rodne ravnopravnosti i poštovanja različitosti (programi, oblici realizacije, rezultati) 5 bodova,

- organizacija slobodnih aktivnosti učenika (koje aktivnosti vodi, broj učenika, kvalitet programa i rezultati) 5 bodova,

- saradnja sa roditeljima učenika (oblici saradnje, sadržaji i rezultati) 8 bodova,

- sopstveno stručno usavršavanje, zajedničko, individualno, učešće na stručnim savetovanjima i seminarima u školi i van nje, objavljivanje stručnih radova u pedagoškoj periodici i na skupovima, uvođenje inovacija i izrada didaktičkog materijala, itd. (oblici, sadržaji, rezultati) 8 bodova,

- autor je ili koautor udžbenika ili zbirke zadataka koji su odobreni rešenjem Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja 8 bodova,

- dalje obrazovanje (specijalizacija, magistratura, doktorat - u struci) 6 bodova,

- pripremanje učenika za takmičenja i smotre (broj, oblast, postignuti rezultati) 8 bodova,

- istraživački rad škole ili šire; učešće nastavnika u istraživačkom projektu, organizacija sopstvenog istraživanja, doprinos istraživanju i unapređivanju vaspitno - obrazovnog procesa u školi i van nje mentorskim radom, itd. (tema, uloga nastavnika u tom istraživanju, rezultati, korisnici) 8 bodova,

- negovanje estetske kulture, razvijanje ekološke svesti i osposobljavanje učenika za zaštitu životne sredine 6 bodova,

- evaluacija ličnih svojstava nastavnika, didaktičko - metodičkih kompetencija i komunikacije sa učenicima (dostavljena u okviru Izveštaja o samovrednovanju i vrednovanju rada škole) 6 bodova,

- angažovanje na poštovanju principa inkluzivnog obrazovanja 6 bodova.

4. Nastavnik predmetne nastave u osnovnoj i srednjoj školi

Član 13

Nagradu može dobiti nastavnik predmetne nastave u osnovnoj i srednjoj školi sa sedištem na teritoriji grada Zrenjanina, koji je u prethodnoj godini postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- planiranje, organizacija, realizacija i vrednovanje nastave, primenom savremenih nastavnih metoda, oblika nastavnog rada i medija (ocena kvaliteta nastave sa aspekta moderne didaktičke i metodičke teorije i prakse, rezultati uspeha učenika, mišljenje stručnog aktiva, školskog nadzornika, uvođenje inovacija u nastavi) 20 bodova,

- rad sa učenicima sa izuzetnim sposobnostima, (dodatna nastava, broj učenika, kvalitet programa i organizacije, rezultati; individualni rad sa učenicima sa izuzetnim sposobnostima i njihovo pripremanje za ubrzano napredovanje - broj učenika, kvalitet programa i organizacije, rezultati) 5 bodova,

- pomoć učenicima koji zaostaju u savladavanju nastavnog gradiva - dopunska nastava (broj učenika, kvalitet organizacije nastave, stepen individualizacije, rezultati) 4 boda,

- realizacija programa vaspitnog rada sa posebnim naglaskom na razvijanje multikulturalnosti, tolerancije i dijaloga, međunacionalne tolerancije, rodne ravnopravnosti i poštovanja različitosti (programi, oblici realizacije, rezultati) 5 bodova,

- organizacija slobodnih aktivnosti učenika (koje aktivnosti vodi, broj učenika, kvalitet programa i rezultati) 5 bodova,

- saradnja sa roditeljima učenika (oblici saradnje, sadržaji i rezultati) 8 bodova,

- sopstveno stručno usavršavanje, zajedničko, individualno, učešće na stručnim savetovanjima i seminarima u školi i van nje, objavljivanje stručnih radova u pedagoškoj periodici i na skupovima, uvođenje inovacija i izrada didaktičkog materijala, itd. (oblici, sadržaji, rezultati) 8 bodova,

- autor je ili koautor udžbenika ili zbirke zadataka koji su odobreni rešenjem Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja 8 bodova,

- dalje obrazovanje (specijalizacija, magistratura, doktorat - u struci) 6 bodova,

- pripremanje učenika za takmičenja različitog nivoa (broj, oblast, nivo takmičenja, postignuti rezultati) 8 bodova,

- istraživački rad škole ili šire; učešće nastavnika u istraživačkom projektu, organizaciju sopstvenog istraživanja, doprinos istraživanju i unapređivanju vaspitno-obrazovnog procesa u školi i van nje mentorskim radom, itd. (tema, uloga nastavnika u tom istraživanju, rezultati, korisnici) 8 bodova,

- negovanje estetske kulture, razvijanje ekološke svesti i osposobljavanje učenika za zaštitu životne sredine 6 bodova,

- evaluacija ličnih svojstava nastavnika, didaktičko-metodičkih kompetencija i komunikacije sa učenicima (dostavljena u okviru Izveštaja o samovrednovanju i vrednovanju rada škole) 6 bodova,

- angažovanje na poštovanju principa inkluzivnog obrazovanja 6 bodova.

5. Pedagog u osnovnoj ili srednjoj školi

Član 14

Nagradu može dobiti pedagog u osnovnoj ili srednjoj školi, sa sedištem na teritoriji grada Zrenjanina, koji je u prethodnoj godini u odnosu na godinu u kojoj se dodeljuje nagrada postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- uspostavljanje i razvijanje sistema samovrednovanja u nastavi i školi u celini (osvešćivanje, obuka i uključivanje nastavnika, učenika i roditelja u samovrednovanje ustanove) 6 bodova,

- praćenje, prezentacija i obuka nastavnika za primenu inovacija u vaspitno- obrazovnom radu (koje inovacije, način prezentacije i primene, rezultati) 10 bodova,

- planiranje, organizovanje, pripremanje i izvođenje uglednih nastavnih časova, uz primenu savremenih dostignuća didaktičke i metodičke teorije i prakse (broj takvih časova, predmet, oblast, inovacija, izvođač, rezultati) 7 bodova,

- popularizacija novih teorijskih i praktičnih znanja iz oblasti pedagogije (koja nova znanja, kako ih populariše, kome su namenjena, rezultati) 7 bodova,

- praćenje i vrednovanje rezultata rada učenika i preduzete mere za njegovo poboljšanje (način praćenja, vrsta preduzetih mera, sadržaji, oblici, rezultati) 7 bodova,

- praćenje i vrednovanje rezultata rada nastavnika i preduzete mere za unapređenje kvaliteta njihovog rada (način praćenja, sadržaji, preduzete mere, oblici, rezultati) 8 bodova,

- doprinos inkluzivnosti škole i nastavnika u radu sa decom sa smetnjama u razvoju (vrsta doprinosa, sadržaji, oblici, rezultati) 10 bodova,

- razvijanje i realizaciju programa učenja kako se uči i za osamostaljivanje dece i učenika u obrazovanju (u čemu je doprinos, obuhvat dece, sa kim sarađuje, rezultati) 5 bodova,

- planiranje, programiranje i realizaciju saradnje, pedagoškog obrazovanja roditelja i savetodavni rad sa njima (sadržaji, oblici, rezultati) 6 bodova,

- podsticanje razvoja profesionalnih interesovanja i orijentacije učenika (vrste aktivnosti, sadržaji, oblici, rezultati) 7 bodova,

- planiranje, programiranje i realizaciju stručnog usavršavanja nastavnika, autorstvo ili koautorstvo u akreditovanim programima stručnog usavršavanja za zaposlene u obrazovanju (sadržaji, oblici, rezultati) 8 bodova,

- istraživanje i podsticanje razvoja dobrih interpersonalnih odnosa među učenicima, roditeljima, nastavnicima i učenicima i drugim učesnicima u vaspitno - obrazovnom radu sa posebnim naglaskom na unapređivanju tolerancije i dijaloga, prihvatanja različitosti: nacionalne, polne, verske i druge (programi, oblici realizacije, nosioci, rezultati) 6 bodova,

- svoje stručno usavršavanje - grupno i individualno (sadržaji, oblici, rezultati) 5 bodova,

- dalje obrazovanje u struci (specijalizacija, magistratura, doktorat) 4 boda,

- istraživanje pedagoških aspekata vaspitno - obrazovnog rada u ustanovi ili šira istraživanja pedagoških pojava (koje probleme, kako je organizovano istraživanje, kome je namenjeno, rezultati) 4 boda.

6. Psiholog u osnovnoj ili srednjoj školi

Član 15

Nagradu može dobiti psiholog u osnovnoj ili srednjoj školi, sa sedištem na teritoriji grada Zrenjanina, koji je u prethodnoj godini u odnosu na godinu u kojoj se dodeljuje nagrada postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- uspostavljanje i razvijanje sistema samovrednovanja u individualnoj praksi nastavnika i u školi u celini (osvešćivanje, obuka i uključivanje nastavnika, učenika i roditelja u samovrednovanje ustanove) 6 bodova,

- praćenje, prezentacija i obuka nastavnika za primenu aktuelnih psiholoških saznanja značajnih za unapređenje nastave i učenja (koje inovacije, na koji način propagira, rezultati) 10 bodova,

- stručno usavršavanje nastavnika iz oblasti psihologije (sadržaj, oblici, rezultati) 8 bodova,

- demonstracija i obuka nastavnika za primenu savremenih metoda i oblika efikasnog i interaktivnog učenja u nastavi (koliko časova, koji predmeti, koja novina, realizator, rezultati) 6 bodova,

- psihološko savetovalište za roditelje (sadržaji, oblici, rezultati) 7 bodova,

- praćenje i vrednovanje rezultata rada učenika, obavljanje psihološkog savetovanja i informisanja za učenike i mere preduzete za poboljšanje uslova njihovog psihofizičkog razvoja (način praćenja, vrsta preduzetih mera, sadržaji, oblici i rezultati) 8 bodova,

- osmišljavanje, razvijanje i primenu sistema motivisanja učenika za školsko učenje i samovrednovanje (sadržaj, oblici, rezultati) 5 bodova,

- podsticanje razvoja profesionalnih interesovanja i orijentacije učenika (vrste aktivnosti, sadržaji, oblici, rezultati) 7 bodova,

- identifikacija, dijagnostika učenika koji imaju teškoća u razvoju i razvijanje individualnog razvojnog plana, vršnjačke podrške i druge mere predložene za njihov brži i uspešniji razvoj (kako, koje metode i mere, sa kim sve sarađuje, rezultati) 7 bodova,

- identifikacija učenika sa izuzetnim sposobnostima i razvijanje individualnog razvojnog plana, vršnjačke podrške i druge mere za njihov harmoničan i ubrzani razvoj (kako, koje mere, sa kim sve sarađuje, rezultati) 7 bodova,

- stvaranje uslova za podršku psihofizičkom razvoju učenika i preventivni rad na očuvanju i unapređenju njihovog mentalnog zdravlja (kako, koje mere, sadržaji, oblici, rezultati) 5 bodova,

- razvijanje i realizaciju programa učenja kako se uči i za osamostaljivanje dece i učenika u obrazovanju (u čemu je doprinos, obuhvat dece, sa kim sarađuje, rezultati) 5 bodova,

- istraživanje i podsticanje razvoja dobrih interpersonalnih odnosa među učenicima, roditeljima, nastavnicima i učenicima i drugim učesnicima u vaspitno - obrazovnom radu sa posebnim naglaskom na unapređivanju tolerancije i dijaloga, prihvatanja različitosti: nacionalne, polne, verske i druge (programi, oblici realizacije, nosioci, rezultati) 6 bodova,

- svoje stručno usavršavanje - grupno i individualno (sadržaji, oblici, rezultati) 5 bodova,

- dalje obrazovanje u struci (specijalizacija, magistratura, doktorat) 4 boda,

- istraživanje psiholoških aspekata vaspitno - obrazovnog rada u ustanovi ili šira istraživanja psihičkih pojava (koje probleme, kako je organizovano istraživanje, kome je namenjeno, rezultati) 4 boda

7. Profesor na visokoj školi ili fakultetu

Član 16

Nagradu može dobiti profesor na visokoj školi ili fakultetu, sa sedištem na teritoriji grada Zrenjanina, koji je u prethodnoj godini u odnosu na godinu u kojoj se dodeljuje nagrada postigao izuzetne rezultate u sledećim područjima:

- planiranje, organizacija, realizacija i vrednovanje predavanja, primenom savremenih metoda, oblika rada i medija (ocena kvaliteta predavanja sa aspekta moderne didaktičke i metodičke teorije i prakse, rezultati uspeha studenata, mišljenje stručnog aktiva, uvođenje inovacija u radu) 20 bodova,

- rad sa studentima sa izuzetnim sposobnostima (dodatna nastava, broj studenata, kvalitet programa i organizacije, rezultati; individualni rad sa obdarenim i njihovo pripremanje za ubrzano napredovanje - broj studenata, kvalitet programa i organizacije, rezultati) 5 bodova,

- razvijanje multikulturalnosti, tolerancije i dijaloga, međunacionalne tolerancije, rodne ravnopravnosti i poštovanja različitosti (programi, oblici realizacije, rezultati) 5 bodova,

- organizacija slobodnih aktivnosti studenata (koje aktivnosti vodi, broj studenata, kvalitet programa i rezultati) 5 bodova,

- sopstveno stručno usavršavanje, zajedničko, individualno, učešće na stručnim savetovanjima i seminarima u školi ili fakultetu i van njih, objavljivanje stručnih radova, uvođenje inovacija i izrada didaktičkog materijala, itd. (oblici, sadržaji, rezultati) 8 bodova,

- pripremanje studenata za takmičenja različitog nivoa (broj, oblast, nivo takmičenja, postignuti rezultati) 8 bodova,

- istraživački rad škole ili fakulteta ili šire; učešće u istraživačkom projektu, organizaciju sopstvenog istraživanja, doprinos istraživanju i unapređivanju obrazovnog procesa u školi ili fakultetu i van nje mentorskim radom, itd. (tema, uloga profesor u tom istraživanju, rezultati, korisnici) 8 bodova,

- negovanje estetske kulture, razvijanje ekološke svesti i osposobljavanje studenata za zaštitu životne sredine 6 bodova,

- evaluacija ličnih svojstava profesora, didaktičko-metodičkih kompetencija i

- komunikacije sa studenata (dostavljena u okviru Izveštaja o samovrednovanju i vrednovanju rada škole ili fakulteta) 6 bodova.

Član 17

Nagrada se dodeljuje kandidatu sa najvećim brojem bodova.

Ako najveći broj dodeljenih bodova ima više kandidata nagrada se dodeljuje kandidatu koji je uveo inovacije u radu, objavio udžbenike i naučne i stručne radove u časopisima.

IV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Stručne i administrativno-tehničke poslove u postupku dodele nagrade vrši Odeljenje za društvene delatnosti.

Član 19

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".

Napomene

Na osnovu člana 7. stav 3. Odluke o objavljivanju akata u "Službenom listu grada Zrenjanina" ("Službeni list grada Zrenjanina", broj 14/17), daje se

ISPRAVKA
TEHNIČKE GREŠKE U PRAVILNIKU O DODELJIVANJU NAGRADE "NESTOR DIMITRIJEVIĆ"
("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 23/2023)

I.

U Pravilniku o dodeljivanju nagrade "Nestor Dimitrijević" broj 06-120/23-III od 02.10.2023. godine, objavljenom u "Službenom listu grada Zrenjanina" broj 21/23, vrši se ispravka tehničke greške tako što se u članu 2. u alineji šestoj iza reči: "stručnom saradniku u predškolskoj ustanovi" veznik: "ili" zamenjuje veznikom: "i".

II.

Ispravku tehničke greške u Pravilniku iz prethodne tačke objaviti u "Službenom listu grada Zrenjanina".