ZAKLJUČAK
O SPROVOĐENJU AKTIVNOSTI OPŠTINSKIH ŠTABOVA I STRUČNO-OPERATIVNIH TIMOVA U ZIMSKIM USLOVIMA U SEZONI 2023/2024. GODINE

("Sl. list grada Beograda", br. 97/2023)

1. Opštinski štab za vanredne situacije (u daljem tekstu: opštinski štab) obavezuje se da angažuje dve radne mašine sa gumenim raonicima.

2. Komandanti opštinskih štabova i rukovodioci stručno-operativnih timova doneće naredbu o organizaciji poslova u zimskim uslovima, u skladu sa aktima Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.

Radi preduzimanja preventivnih mera, opštinski štab i rukovodioci stručno-operativnih timova realizovaće sledeće aktivnosti:

a) izvršiće procenu ugroženosti sa aspekta zdravstvene zaštite, količina potrebnih osnovnih životnih namirnica i lekova,

b) ustanoviće se broj ugroženih staračkih domaćinstava, naročito po seoskim mesnim zajednicama i brdsko-planinskim područjima, kao i mogućnost privremenog smeštaja pojedinih staračkih domaćinstava,

v) sagledaće potrebne količine stočne hrane, njenu obezbeđenost, način raspodele i transporta u zimskim uslovima,

g) za normalno funkcionisanje u uslovima veće količine snežnih padavina i nailaska hladnog talasa, sagledaće nivo planiranja teške mehanizacije, obezbeđenje hrane i lekova, ogreva, energenata za grejanje i pogonskog goriva za vitalne javne i infrastrukturne sisteme,

d) ostvariće komunikaciju sa organizacijom Crveni krst Srbije i Crveni krst Beograda radi sagledavanja njihovih mogućnosti pružanja pomoći ugroženom stanovništvu na nepristupačnim terenima i planiraće zajedničko delovanje i koordinaciju.

3. Za potrebe čišćenja snega i leda, opštinski štab mora da angažuje zaposlene iz svog delokruga rada i 50 ljudi preko omladinskih zadruga u zimskim uslovima (snežne padavine, zavejavanje usled dejstva vetra, poledice na javnoj površini usled niske temperature ili pojave ledene kiše), a po posebnom nalogu Gradskog štaba za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.

4. Opštinski štab dužan je da dostavi tačan i dopunjen spisak površina koje čisti u zimskim uslovima mehanizacijom i ljudstvom iz tačke 1. i 2. ove naredbe.

5. U pogledu alata, opštinski štab je u obavezi da obezbedi po 100 lopata, 100 lopata za sneg i 100 razbijača za led, a pravni subjekti potreban alat za rad jedinica civilne zaštite opšte namene.

6. Akciju raspodele soli opštinski štab je dužan da sprovede pre nastanka zimskih uslova, a najkasnije do 15. decembra 2023. godine.

7. Opštinski štab mora blagovremeno informisati građane o svim aktivnostima Gradskog štaba i opštinskog štaba za vanredne situacije.

8. Opštinski štab obavezuje se da definiše koordinirajuće lice dok traju aktivnosti u zimskim uslovima, prema dinamici koju utvrdi Gradski štab za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.

9. Sve aktivnosti opštinskih štabova i rukovodioci stručno-operativnih timova u obavezi su da budu realizovane u koordinaciji sa Gradskim štabom za vanredne situacije.

10. O donetim aktima, definisanim zadacima i potrebnim informacijama sa održanih sednica Gradskog štaba za vanredne situacije opštinski štabovi za vanredne situacije dužni su da upoznaju pravne subjekte čiji su osnivači i da definišu dalje zadatke.

11. JP "Putevi Beograda" i JKP "Beograd-put" da izvrše nabavku, pakovanje i distribuciju 900 tona industrijske soli u džakovima od pet do 50 kilograma opštinskim štabovima za vanredne situacije, u skladu sa potrebama iskazanim u Izveštaju o pripremljenosti za zimsku sezonu 2023/2024. godine.

12. Sekretarijat za zdravstvo upoznaje i definiše dalje zadatke zdravstvenim ustanovama na teritoriji grada Beograda.

13. Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu definiše dalje zadatke predškolskim i školskim institucijama čiji je osnivač Grad Beograd.

14. Sekretarijat za socijalnu zaštitu upoznaje i definiše dalje zadatke centrima za socijalnu zaštitu. Sagledati broj ugroženih staračkih domaćinstava i lica sa posebnim potrebama, naročito u mesnim zajednicama i zaseocima u brdsko-planinskom području, i njihovu mogućnost privremenog smeštaja - dislokacije u slučaju potrebe, a naročito izdvojenih staračkih domaćinstava na teritoriji jedinica lokalne samouprave.

15. Sekretarijat za inspekciju, nadzor i komunikaciju izvršiće pripremne radnje za kontrolu očišćenosti od snežnog pokrivača i leda javnih površina i ostalih površina koje su u nadležnosti pravnih subjekata.

16. Izveštaje o pripremljenosti za zimsku sezonu 2023/2024. godine subjekti Grada Beograda dostaviće zamenicima rukovodioca Stručno-operativnog tima za zaštitu i spasavanje od snežnih mećava, nanosa i poledica u Gradskom štabu za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.

V. d. direktora JP "Putevi Beograda" i v. d. direktora JKP "Beograd-put", zamenici rukovodioca Stručno-operativnog tima za zaštitu i spasavanje od snežnih mećava, nanosa i poledica u Gradskom štabu za vanredne situacije izradiće Operativni plan zimske službe za zimsku sezonu 2023/2024. godine i dostaviće jedan primerak izrađenog plana nadležnoj upravi, članovima Gradskog štaba za vanredne situacije, opštinskim štabovima za vanredne situacije i rukovodiocima stručno-operativnih timova.

Za izradu Operativnog plana zimske službe, po potrebi angažovati Stručno-operativni tim za zaštitu i spasavanje od snežnih mećava, nanosa i poledica u Gradskom štabu za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda.

17. Javno vodoprivredno preduzeće "Beogradvode", u koordinaciji sa JVP "Srbijavode" i MUP RS planiraće i preduzeće preventivne i operativne mere u slučaju opasnosti od leda na rekama i u situacijama redovne odbrane od leda.

18. Pravni subjekti na teritoriji jedinice lokalne samouprave Grad Beograd u obavezi su i moraju da obezbede dovoljne količine soli za predstojeću zimsku sezonu 2023/2024. godine.

19. Školske izlete, ekskurzije i nastave u prirodi planirati u skladu sa vremenskim prilikama u predstojećoj zimskoj sezoni 2023/2024. godine.

20. Sekretarijat za informisanje Gradske uprave Grada Beograda i gradske opštine planiraće i preduzeće mere i aktivnosti u koordinaciji sa Gradskim štabom za vanredne situacije na teritoriji grada Beograda radi pravovremenog informisanja i obaveštavanja stanovništva.

21. Ovaj zaključak stupa na snagu danom donošenja, a primenjuje se od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".