ODLUKAO PRIBAVLJANJU I RASPOLAGANJU NEPOKRETNOSTIMA U JAVNOJ SVOJINI GRADA JAGODINE("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 8/2023) |
Ovom Odlukom uređuje se procedura i nadležnost u postupcima pribavljanja i raspolaganja nepokretnostima koje su javna svojina grada Jagodine (u daljem tekstu: Grad), utvrđuju zone i početni iznos zakupnina za poslovni prostor, kao i nadležnost i postupak za odobravanje i priznavanje troškova izvedenih radova investicionog održavanja ili troškova sanacije na zakupljenoj nepokretnosti.
Nepokretnosti na koje se odnose odredbe ove Odluke su:
- Službene zgrade i poslovne prostorije (zgrade, delovi zgrada i poslovne prostorije izgrađene, kupljene i na drugi način pribavljene);
- Stambene zgrade, stanovi, garaže, garažna mesta i poslovni prostor u objektima koji su izgradnjom, kupovinom ili na drugi način pribavljeni u svojinu grada Jagodine;
- Sportsko - rekreativni i turistički kompleks "Akva park".
Upravljanje nepokretnostima u javnoj svojini grada i korišćenje istih podrazumeva postupanje s pažnjom dobrog domaćina i povlači odgovornost u skladu sa zakonom.
Raspolaganjem nepokretnostima u javnoj svojina grada Jagodine u smislu ove Odluke smatra se: otuđenje, davanje u zakup, davanje na korišćenje, prenos prava javne svojine na drugog nosioca javne svojine (sa naknadom ili bez naknade) uključujući i razmenu, zasnivanje hipoteke i ulaganje u kapital.
Pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima iz člana 2. ove Odluke vrši se u skladu sa Zakonom o javnoj svojini (u daljem tekstu: Zakon) i podzakonskim aktima donetim na osnovu ovog Zakona.
Predlog za pokretanje postupka pribavljanja, odnosno raspolaganja nepokretnostima u javnoj svojini Grada mogu podneti javna preduzeća, mesne zajednice, ustanove, organi i organizacije čiji je osnivač Grad, a koji se smatraju korisnicima nepokretnosti u javnoj svojini Grada u smislu Zakona o javnoj svojini.
Načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada rešenjem obrazuje Komisiju za sprovođenje postupaka pribavljanja i raspolaganja nepokretnostima u javnoj svojini putem javnog nadmetanja, prikupljanja pismenih ponuda ili neposrednom pogodbom, koja donosi pravilnik o svom radu.
Obavljanje stručnih poslova neophodnih za rad komisije i sprovođenje ove odluke obavljaće gradska uprava nadležna za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
II POSTUPAK JAVNOG NADMETANJA I PRIKUPLJANJA PISMENIH PONUDA
1. Pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu
Pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu vrši se u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, a izuzetno neposrednom pogodbom, kao i ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, pod uslovima utvrđenim Zakonom i Uredbom o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom i davanja u zakup stvari u javnoj svojini, odnosno pribavljanja i ustupanja iskorišćavanja drugih imovinskih prava, kao i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda (u daljem tekstu: Uredba).
Početna cena pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu utvrđuje se na osnovu akta nadležnog poreskog organa, licenciranog procenitelja ili drugog nadležnog organa, kojim je izvršena procena tržišne vrednosti nepokretnosti, izražena u evrima, s tim što se isplata vrši u dinarskoj protivvrednosti po srednjem zvaničnom kursu Narodne banke Srbije na dan uplate.
Postupak pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu putem javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda pokreće se na inicijativu gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, uz prethodno pribavljanje mišljenja o opravdanosti te inicijative pomoćnika Gradonačelnika nadležnog za predmetnu oblast.
Odluku o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu grada Jagodine donosi Skupština grada.
Predlog odluke iz stava 1. ovog člana sa elementima oglasa za javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda utvrđuje Gradsko veće, na obrazloženi predlog gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Nakon donošenja odluke iz člana 9. ove odluke, gradska uprava nadležna za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, priprema i objavljuje tekst oglasa za sprovođenje postupka javnog nadmetanja ili prikupljanje pismenih ponuda za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada u sredstvima javnog informisanja u skladu sa Uredbom.
Obavezna sadržina oglasa iz prethodnog stava (rokovi plaćanja, kriterijumi za izbor najpovoljnijeg ponuđača, iznos depozita, rok za povraćaj depozita i ostali uslovi) regulisana je Uredbom.
Postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda radi pribavljanja nepokretnosti u javnu svojini grada Jagodine sprovodi Komisija iz člana 5. ove Odluke koja o toku postupka vodi zapisnik i po okončanom postupku utvrđuje predlog za izbor najpovoljnijeg ponuđača koji dostavlja gradskoj upravi nadležnoj za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Rešenje o izboru najpovoljnijeg ponuđača po sprovedenom postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda donosi načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Nezadovoljan učesnik javnog nadmetanja, odnosno postupka prikupljanja pismenih ponuda ima pravo prigovora na rešenje iz stava 1. ovog člana.
Odluka Gradskog veća po prigovoru je konačna.
Ugovor o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu Grada, nakon pribavljenog mišljenja Gradskog pravobranioca, zaključuje načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada u formi javnobeležničke solemnizacije.
Primerak zaključenog ugovora iz stava 1. ovog člana dostavlja se Gradskom pravobraniocu u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora i Službi za evidenciju imovine radi sprovođenja postupka uknjiženja prava javne svojine, kao i uvođenja u evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini grada Jagodine shodno odredbama Zakona.
2. Otuđenje nepokretnosti iz javne svojine
Postupak otuđenja nepokretnosti iz javne svojine Grada javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda sprovodi Komisija iz člana 5. ove Odluke.
Na postupak otuđenja nepokretnosti iz javne svojine Grada javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda shodno se primenjuju odredbe ove Odluke koje se odnose na postupak pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda.
III POSTUPAK NEPOSREDNE POGODBE
Pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu i otuđenje nepokretnosti iz javne svojine Grada putem neposredne pogodbe vrši se u slučajevima i pod uslovima predviđenim Zakonom i Uredbom.
Nepokretnosti se mogu pribaviti u javnu svojinu neposrednom pogodbom, ali ne iznad tržišne vrednosti nepokretnosti procenjene od strane nadležnog organa iz člana 7. stav 2. ove Odluke, ako u konkretnom slučaju to predstavlja jedino moguće rešenje, pod kojim se podrazumeva:
1) slučaj kada nepokretnost koja se pribavlja u javnu svojinu po svojim karakteristikama jedina odgovara potrebama vlasnika, odnosno nosioca prava korišćenja;
2) slučaj kada se radi o međusobnom raspolaganju između nosilaca prava javne svojine;
3) slučaj pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu putem razmene, ako je ta razmena u interesu Grada, odnosno ako se time obezbeđuju veći prihodi za Grad ili bolji uslovi za efikasno vršenje njegovih prava i dužnosti, ako se nepokretnosti razmenjuju pod tržišnim uslovima ili ako se, u slučaju kad je tržišna vrednost nepokretnosti u javnoj svojini veća od tržišne vrednosti nepokretnosti koja se pribavlja u javnu svojinu na ime razmene, ugovori doplata razlike u novcu u roku do 20 dana od dana zaključenja ugovora.
Nepokretnosti u svojini Grada mogu se otuđiti iz javne svojine neposrednom pogodbom, ali ne ispod tržišne vrednosti nepokretnosti procenjene od strane nadležnog organa iz člana 7. stav 2. ove Odluke, ako u konkretnom slučaju to predstavlja jedino moguće rešenje.
Izuzetno, nepokretnosti se mogu otuđiti iz javne svojine i ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, ako postoji interes za takvim raspolaganjem, kao što je otklanjanje posledica elementarnih nepogoda ili uspostavljanje dobrih odnosa sa drugim državama, odnosno međunarodnim organizacijama i u drugim slučajevima predviđenim posebnim zakonom.
Postupak pribavljanja i otuđenja nepokretnosti iz javne svojine Grada neposrednom pogodbom sprovodi Komisija iz člana 5. ove Odluke.
Postupak pribavljanja nepokretnosti u javnu svojinu, odnosno otuđenja nepokretnosti iz javne svojine grada Jagodine neposrednom pogodbom pokreće se na inicijativu gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, uz prethodno pribavljenje mišljenja o opravdanosti te inicijative pomoćnika Gradonačelnika nadležnog za predmetnu oblast.
Predlog odluke o pribavljanju, odnosno otuđenju nepokretnosti iz javne svojine putem neposredne pogodbe, utvrđuje Gradsko veće na obrazloženi predlog gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Predlog odluke iz stava 2. ovog člana, shodno Uredbi, mora da sadrži obrazloženje razloga opravdanosti i celishodnosti pribavljanja odnosno otuđenja nepokretnosti u svojini Grada i razloge zbog kojih se pribavljanje odnosno otuđenje ne bi moglo realizovati javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda;
Odluku o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu, odnosno o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine neposrednom pogodbom donosi Skupština grada Jagodine.
Po sprovedenom postupku neposredne pogodbe, Komisija iz člana 5 ove Odluke dostavlja zapisnik sa odgovarajućim predlogom gradskoj upravi nadležnoj za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Rešenje o pribavljanju, odnosno otuđenju nepokretnosti iz javne svojine putem neposredne pogodbe donosi načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, koji zaključuje i ugovor o pribavljanju, odnosno otuđenju nepokretnosti u formi javnobeležničke solemnizacije.
Odredbe člana 13. ove Odluke kojima se utvrđuje obaveza pribavljanja mišljenja Gradskog pravobranioca pre zaključivanja ugovora kao i obaveza dostavljanja zaključenog ugovora shodno se primenjuje i u slučajevima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti u javnoj svojini neposrednom pogodbom i otuđenjem ispod tržišne cene, odnosno bez naknade.
IV DAVANJE U ZAKUP NEPOKRETNOSTI U JAVNOJ SVOJINI
Nepokretnosti u javnoj svojini daju se u zakup polazeći od tržišne cene zakupnine u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda.
Izuzetno poslovni prostor iz člana 2 ove Odluke može se dati u zakup van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, putem neposredne pogodbe, u slučajevima predviđenim Zakonom i Uredbom.
Postupak davanja u zakup nepokretnosti sprovodi Komisija iz člana 5. ove Odluke.
Službene zgrade i poslovne prostorije se mogu davati u zakup za obavljanje svih vrsta zanatskih, uslužnih, trgovinskih, proizvodnih, agencijskih i sličnih delatnosti a garaže za smeštaj putničkih automobila.
Nepokretnosti iz člana 2. ove Odluke mogu se davati u zakup na određeno i neodređeno vreme.
Iste nepokretnosti se ne mogu davati u podzakup.
Postupak davanja u zakup nepokretnosti u svojini Grada u postupku javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda pokreće se na inicijativu gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, uz prethodno pribavljenje mišljenja o opravdanosti te inicijative pomoćnika Gradonačelnika nadležnog za predmetnu oblast.
Odluku o davanju u zakup nepokretnosti iz člana 2. ove Odluke putem javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda donosi načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Odluka iz stava 1. ovog člana treba da sadrži sve obavezne elemente budućeg oglasa o sprovođenju postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda koji su utvrđeni važećim podzakonskim aktom.
Nakon donošenja odluke iz člana 25. ove Odluke gradska uprava nadležna za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada objavljuje oglas o sprovođenju postupka davanja u zakup nepokretnosti u svojini Grada putem javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda u sredstvima informisanja, na oglasnoj tabli Gradske uprave i na veb stranici grada Jagodine.
Sadržina oglasa iz prethodnog stava, način podnošenja prijave, postupak i izbor najpovoljnijeg ponuđača propisani su Uredbom.
O toku postupka javnog nadmetanja, odnosno otvaranja prispelih ponuda Komisija vodi zapisnik koji zajedno sa predlogom za izbor najpovoljnijeg ponuđača dostavlja gradskoj upravi nadležnoj za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada
Rešenje o davanju u zakup nepokretnosti donosi načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Nezadovoljan učesnik javnog nadmetanja, odnosno postupka prikupljanja pismenih ponuda ima pravo prigovora na rešenje iz stava 1. ovog člana.
Odluka Gradskog veća po prigovoru je konačna.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sa izabranim najpovoljnijim podnosiocem prijave, odnosno ponude, po pribavljenom mišljenju Gradskog pravobranioca, zaključuje načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Sastavni deo ugovora je zapisnik o primopredaji poslovnog prostora koji potpisuju zakupac i članovi Komisije koju obrazuje načelnik uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, a koju čine stručna lica tehničke struke (arhitektonske, građevinske, elektrotehničke i dr.), zaposleni u gradskim upravama i javnim preduzećima čiji je osnivač grad Jagodina.
Zapisnikom se utvrđuje stanje lokala, kao i eventualna dugovanja za isporučenu električnu energiju i izvršene komunalne usluge.
Postupak davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, putem neposredne pogodbe, u slučajevima i pod uslovima predviđenim Uredbom, pokreće se na zahtev zainteresovanog lica.
O opravdanosti zahteva i ispunjenosti uslova propisanih Uredbom odlučuje Komisija iz člana 5. ove Odluke.
Komisija iz prethodnog stava dostavlja obrazloženi predlog za davanje u zakup nepokretnosti putem neposredne pogodbe gradskoj upravi nadležnoj za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada. U slučaju da nisu ispunjeni uslovi za davanje u zakup nepokretnosti putem neposredne pogodbe Komisija dostavlja pisano obaveštenje podnosiocu zahteva.
Rešenje o davanju u zakup nepokretnosti donosi načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora iz ovog člana zaključuje načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, a po pribavljenom mišljenju Gradskog pravobranioca.
V DAVANJE U ZAKUP NEPOKRETNOSTI U JAVNOJ SVOJINI ISPOD TRŽIŠNE CENE ZAKUPNINE
Poslovne prostorije, na način propisan članom 29. mogu se izuzetno dati u zakup ispod tržišne cene zakupnine.
Humanitarnim organizacijama koje imaju za cilj pomoć oboleloj deci i licima sa invaliditetom, udruženjima građana iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečije zaštite, zaštite životne sredine, parlamentarnim političkim strankama i političkim strankama zastupljenim u skupštini grada Jagodine, koji poslovni prostor ne koriste za sticanje prihoda, dobrovoljnim organizacijama koje učestvuju u spasilačkim akcijama, licima koja obavljaju delatnost starih zanata, umetničkih zanata i poslova domaće radinosti određenih Pravilnikom o određivanju poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, načinu sertifikovanja istih i vođenju posebne evidencije izdatih sertifikata, kao i udruženjima koja ostvaruju saradnju sa ministarstvom nadležnim za poslove odbrane u oblastima od značaja za odbranu ili koja neguju tradicije oslobodilačkih ratova Srbije, može se dati u zakup poslovni prostor, uz obavezu plaćanja zakupnine u visini od 20% od tržišne cene zakupnine.
Agencijama, direkcijama, službama i drugim organizacijama čiji je osnivač nosilac prava javne svojine, može se dati u zakup poslovni prostor, radi obavljanja poslova iz njihovog delokruga, na osnovu obrazložene odluke nadležnog organa nosioca prava javne svojine, uz obavezu plaćanja zakupnine u visini od 30% a najviše do 50% od tržišne cene zakupnine.
Poslovne prostorije koje mogu biti predmet davanja u zakup ispod tržišne cene zakupnine utvrđuje Gradsko veće posebnim aktom, na predlog gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
VI ZAKUPNINA ZA POSLOVNI PROSTOR
Početni iznos zakupnine za poslovni prostor iz člana 2. ove Odluke utvrđuje se po m2 mesečno, u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu evra objavljenom od strane NBS na dan javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda prema lokacijama na kojima se poslovni prostor nalazi.
U zavisnosti od lokacije u kojoj se nalazi, poslovni prostor se razvrstava u četiri zone i Sportsko - rekreativni i turistički kompleks "Akva park":
- prva zona
- druga zona
- treća zona
- četvrta zona (seoske mesne zajednice)
- Sportsko - rekreativni i turistički kompleks "Akva park".
U zavisnosti od seoske mesne zajednice u kojoj se nalazi, poslovni prostor se razvrstava u tri reona:
- prvi reon
- drugi reon
- treći reon.
U prvoj zoni se nalaze poslovni objekti u delu ulice Kneginje Milice od centra do ulice Braće Jakšić s jedne, a Prvomajske s druge strane, u delu ulice Kneza Lazara od centra do ulice Kapetana Koče s jedne i Sinđelićeve s druge strane, u ulicama Maksima Gorkog, Sinđelićevoj i Lole Ribara.
U drugoj zoni nalaze se poslovni objekti u ulici Kneginje Milice od ulice Prvomajske s jedne, odnosno Braće Jakšić s druge strane, pa do kraja ulice prema Ćupriji, u ulici Kneza Lazara do ulice Kapetana Koče s jedne i ulice Sinđelićeve s druge strane do mosta na reci Belici.
U trećoj zoni nalaze se poslovni objekti u ulicama Sutjeskoj, Kapetana Koče, 7. jula, Liparskoj, Koste Abraševića i u naselju "Strelište".
U četvrtoj zoni:
- u prvom reonu se nalaze poslovni objekti u seoskoj mesnoj zajednici udaljenosti do pet kilometara od centra grada Jagodine.
- u drugom reonu nalaze se poslovni objekti u seoskoj mesnoj zajednici udaljenosti od pet do deset kilometara od centra grada Jagodine.
- u trećem reonu nalaze se poslovni objekti u seoskoj mesnoj zajednici udaljenosti preko deset kilometara od centra grada Jagodine.
Sportsko - rekreativni i turistički kompleks "Akva park" izgrađen na kp. br. 580/12 KO Jagodina sa svim nepokretnostima u ukupnoj površini od 2 ha 20 ari 85 m2, upisanim u listu nepokretnosti br. 12270, u delu urbanističkog bloka 1. zona 31. namenjenom za sport, rekreaciju i turizam.
Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u I zoni:
- za površine do 40 m2 - 11 evra/m2
- za površine veće od 40 m2 - 10 evra/m2
Početni iznos zakupnine:
- za poslovni prostor u II zoni:
- za površine do 40 m2 - 9 evra/m2
- za površine veće od 40 m2 - 8 evra/m2
Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u III zoni:
- za površine do 40 m2 - 7,20 evra/m2
- za površine veće od 40 m2 - 6,4 evra/m2
Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u IV zoni:
- za poslovni prostor u prvom reonu:
- za površine do 40 m2 - 2,00 evra/m2
- za površine veće od 40 m2 - 1,50 evra/m2
- za poslovni prostor u drugom reonu:
- za površine do 40 m2 - 1,50 evra/m2
- za površine veće od 40 m2 - 1,20 evra/m2
- za poslovni prostor u trećem reonu:
- za površine do 40 m2 - 1,20 evra/m2
- za površine veće od 40 m2 - 1,00 evra/m2.
Početni iznos zakupnine za sportsko - rekreativni i turistički kompleks "Akva park" - 5.555 evra.
Za naredne mesece ugovoreni iznos zakupnine se utvrđuje u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu evra objavljenom od strane NBS na dan izdavanja profakture.
Zakupcu se izdaje profaktura do petog u mesecu za tekući mesec kojom se utvrđuje mesečni iznos zakupnine u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu evra na dan izdavanja profakture, a prema zvanično objavljenim podacima Narodne banke Srbije.
Zakupac je u obavezi da mesečni iznos zakupnine plaća po ispostavljenoj profakturi, a na kraju meseca zakupcu će biti ispostavljena faktura sa svim elementima profakture.
Zakupac je dužan da zakupninu za poslovni prostor plaća u skladu sa ovom Odlukom i ugovorenim obavezama.
U zakupninu nije uračunat PDV kao ni drugi troškovi koje plaća zakupac (naknada za korišćenje građevinskog zemljišta, struja, voda, grejanje, iznošenje smeća i druge usluge).
Početni iznosi zakupnina utvrđeni ovom Odlukom mogu se menjati odnosno usklađivati sa tržišnim uslovima.
U slučaju promene početnog iznosa zakupnine u smislu prethodnog stava ovog člana, zakupci poslovnog prostora koji plaćaju zakupninu u visini početnog iznosa utvrđenog ovom Odlukom kao i zakupci kod kojih novi početni iznos zakupnine pređe iznos izlicitiranog odnosno ponuđenog iznosa zakupnine u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, dužni su da trpe promenu ugovorenog iznosa zakupnine bez obaveze zaključivanja posebnog aneksa ugovora o zakupu poslovne prostorije.
O promeni visine zakupnine zakupac će biti obavešten kroz ispostavljene mesečne profakture za zakup poslovnog prostora.
Zakupodavac ima pravo na jednostrani raskid ugovora o zakupu poslovnog prostora ukoliko zakupac ne izmiri ili neblagovremeno izmiri dve mesečne zakupnine u toku kalendarske godine u kom slučaju će se ugovor smatrati raskinutim poslednjim danom isteka roka za plaćanje u drugom mesecu za koji zakupnina nije plaćena, odnosno poslednjim danom u drugom mesecu za koji je zakupnina neblagovremeno plaćena.
Na ime obezbeđenja plaćanja neizmirenog iznosa zakupnine, zakupac je dužan da prilikom zaključenja ugovora o zakupu preda zakupodavcu blanko solo menicu sa meničnim pismom - ovlašćenjem koji zakupodavac može da realizuje počev od poslednjeg dana u mesecu za koji zakupnina nije plaćena.
Na raskid ugovora o zakupu, odnosno otkaz ugovora o zakupu poslovne prostorije shodno se primenjuju odredbe Zakona o obligacionim odnosima.
Gradska uprava nadležna za poslove finansija u obavezi je da Gradskom veću dostavlja tromesečni izveštaj o izmirenju obaveza po osnovu zakupa.
VII IZVOĐENJE RADOVA NA POSLOVNOM PROSTORU
Zakupac može vršiti adaptaciju poslovnog prostora, odnosno izvoditi na zakupljenoj nepokretnosti radove koji imaju karakter investicionog održavanja prema uobičajenim standardima i važećim propisima u oblasti građevinarstva samo uz prethodnu saglasnost, odnosno odobrenje zakupodavca pod uslovima i na način utvrđen Uredbom.
Zahtev za saglasnost za adaptaciju poslovnog prostora, odnosno zahtev za odobrenje za izvođenje radova investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti, zakupac sa prethodno obezbeđenim izveštajem ovlašćenog veštaka ili ovlašćene organizacije o postojećem stanju nepokretnosti sa opisom i predmerom i predračunom planiranih radova, dostavlja gradskoj upravi nadležnoj za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Rešenje o davanju saglasnosti za adaptaciju poslovnog prostora, odnosno davanju odobrenja za izvođenje radova investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti donosi načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, a po pribavljenom mišljenju o osnovanosti zahteva Komisije iz člana 28 ove Odluke.
Zahtev za priznavanje troškova investicionog održavanja zakupac dostavlja gradskoj upravi nadležnoj za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Rešenje o priznavanju troškova investicionog održavanja poslovnog prostora sa utvrđenim procentom umanjenja mesečne zakupnine donosi načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, a po pribavljenom izveštaju Komisije iz člana 28. ove Odluke, o kontroli vrednosti, kvaliteta i standarda odobrenih i izvedenih radova dostaviti gradskoj upravi nadležnoj za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Na osnovu rešenja iz prethodnog stava ovog člana sa zakupcem nepokretnosti se zaključuje aneks ugovora o zakupu.
Aneks ugovora sa zakupcem zaključuje načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog pravobranioca.
Svi troškovi adaptacije na zakupljenoj nepokretnosti izvedeni u skladu sa članom 39. Ove Odluke padaju na teret zakupca.
Zakupcu se mogu odobriti radovi i priznati troškovi investicionog održavanja za sledeće radove:
- zamena delova krovne konstrukcije ili cele krovne konstrukcije u zavisnosti od dotrajalosti,
- prepokrivanje krova (zamena krovnog pokrivača),
- zamena horizontalnih i vertikalnih oluka,
- izrada mokrog čvora (ako ne postoji),
- popravka instalacija (vodovoda, kanalizaciona i električna instalacija) ukoliko je ista dotrajala ili njihova rekonstrukcija, ako je to neophodno,
- malterisanje zidova i plafona u lokalima gde je malter ispucao-otpao i počeo da se odvaja od podloge,
- molersko farbarski radovi,
- fasaderski radovi,
- zamena izloga (ukoliko je isti dotrajao),
- Popravka ili zamena podne podloge (u zavisnosti od oštećenja) i izrada nove podne obloge trajnog karaktera (keramičke pločice, teraco ploče, mermerne ploče i slično),
- izgradnja priključka, unutrašnje instalacije, kao i troškovi priključenja objekta na sistem daljinskog grejanja ili distributivnu gasovodnu mrežu, a samo za potrebe grejanja.
Svi ostali radovi na enterijeru i opremanju lokala, povećanju instalisane snage električnih instalacija, pregrađivanju prostora u cilju dovođenja u novu funkciju i slično, padaju na teret zakupca lokala.
Zakupac koji je uz saglasnost zakupodavca u investiciono održavanje u poslovni prostor, uložio sopstvena sredstva, ima pravo na umanjenje zakupnine u iznosu od najviše 50% od mesečne zakupnine, za period koji odgovara visini uloženih sredstava, bez mogućnosti priznavanja svojinskih prava na poslovnom prostoru po osnovu ulaganja sredstava.
U slučaju da do raskida ugovora o zakupu dođe na zahtev zakupca ili zbog neispunjenja ugovornih obaveza zakupca, a pre nego što vrednost investicionog ulaganja bude kompenzovana kroz iznos mesečne zakupnine, vrednost uloženih sredstava po osnovu investicionog održavanja ostaje u svojini Grada.
Zakupac može biti oslobođen plaćanja zakupnine tokom perioda izvođenja radova koji imaju karakter investicionog održavanja zakupljenog poslovnog prostora za period dok traju radovi, a najduže šest meseci, na osnovu posebno obrazložene odluke načelnika gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
VIII DAVANJE U ZAKUP DOMOVA KULTURE
Izuzetno od postupka davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada predviđenog ovom Odlukom, službene zgrade - domovi kulture mogu biti dati pravnim i fizičkim licima na kratkoročno korišćenje - jednodnevni zakup.
Domovi kulture se daju u zakup sa raspoloživom opremom i inventarom.
Visina zakupnine se utvrđuje po mestu (gostu) i iznosi 1 evro u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu evra NBS na dan plaćanja.
Plaćanja zakupnine se oslobađaju ustanove i drugi organi i organizacije čiji je osnivač grad Jagodina.
Ugovor o zakupu nepokretnosti iz prethodnog člana zaključuje načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Ugovorom o zakupu biće bliže uređeni: način i rok plaćanja, prava i obaveze ugovornih strana i svi ostali elementi ugovora.
IX OSTALI VIDOVI RASPOLAGANJA NEPOKRETNOSTIMA U JAVNOJ SVOJINI
Postupak za ostale vidove raspolaganja nepokretnostima u javnoj svojina grada Jagodine, odnosno za davanje na korišćenje, prenos prava javne svojine na drugog nosioca javne svojine (sa naknadom ili bez naknade) uključujući i razmenu, zasnivanje hipoteke i ulaganje u kapital, pokreće se na inicijativu gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, uz prethodno pribavljenje mišljenja o opravdanosti te inicijative pomoćnika Gradonačelnika nadležnog za predmetnu oblast.
Predlog odluke o raspolaganju nepokretnostima iz stava 1. ovog člana, utvrđuje Gradsko veće na obrazloženi predlog gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada.
Predlog odluke iz stava 2. ovog člana, mora da sadrži obrazloženje razloga opravdanosti takvog vida raspolaganja.
Odluku o raspolaganju nepokretnostima iz stava 1. ovog člana donosi Skupština grada Jagodine.
Ugovor o predmetnom raspolaganju zaključuje u formi javnobeležničke solemnizacije načelnik gradske uprave nadležne za poslove koji se odnose na pribavljanje i raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini Grada, po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog pravobranioca.
Na pitanja u oblasti pribavljanja i raspolaganja nepokretnostima u javnoj svojini koja nisu uređena ovom Odlukom primenjivaće se neposredno odredbe Zakona, Uredbe i drugih važećih podzakonskih akata.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o pribavljanju i raspolaganju nepokretnostima u javnoj svojini ("Službeni glasnik grada Jagodine", br. 24/2022).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".