ODLUKA

O OSNIVANJU USTANOVE DEČIJI OBRAZOVNO REKREATIVNI CENTAR NIŠ

("Sl. list grada Niša", br. 131/2022, 139/2022, 116/2023 i 124/2023)

Član 1

Grad Niš osniva Ustanovu Dečiji obrazovno rekreativni centar Niš spajanjem ustanova Dečije odmaralište "Divljana" Niš i Dečiji kulturni centar Niš.

Ustanova Dečiji obrazovno rekreativni centar Niš posluje u skladu sa propisima o javnim službama.

Član 2

Ustanova posluje pod nazivom: Dečiji obrazovno rekreativni centar Niš.

Skraćeni naziv Ustanove: DORC.

Sedište Ustanove je u Nišu, ul. 9. brigade broj 10.

Ustanova ne može menjati naziv i sedište, osim u postupku usaglašavanja sa osnivačkim aktom.

Član 3

Pretežna delatnost ustanove je:

- 85.59 - ostalo obrazovanje

Ostale delatnosti Ustanove su:

Šifre delatnosti centra su:

8891 - delatnost dnevne brige o deci

7911 - delatnost putničke agencije,

5520 - odmarališta i slični objekti za kraći boravak,

5590 - ostali smeštaj,

8710 - delatnost smeštajnih ustanova sa medicinskom negom,

4711 - trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama, pretežno hranom, pićima i duvanom,

4719 - ostala trgovina na malo u nespecijalizovanim prodavnicama,

5621 - ketering,

5610 - delatnosti restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata,

8510 - predškolsko obrazovanje,

855 - ostalo obrazovanje,

9321 - delatnost zabavnih i tematskih parkova,

7721 - iznajmljivanje i lizing opreme za rekreaciju i sport,

9313 - delatnost fitnes kluba,

9329 - ostale zabavne i rekreativne delatnosti,

4939 - ostali prevoz putnika u kopnenom saobraćaju.

Ustanova ne može promeniti delatnost bez saglasnosti osnivača.

Član 4

Ustanova Dečiji obrazovno rekreativni centar Niš (u daljem tekstu Ustanova) kao pravni sledbenik, posluje sredstvima, pravima i obavezama Ustanova Dečije odmaralište "Divljana" Niš i Dečiji kulturni centar Niš koja se zateknu u njihovim poslovnim evidencijama, o čemu se sačinjava Zapisnik između ovlašćenih lica pravnog sledbenika i pravnih prethodnika i što predstavlja osnivački kapital Ustanove.

Član 5

Ustanova ima isključivo pravo na obavljanje sledeće delatnosti:

- da organizuje boravak, odmor, rekreaciju i klimatski oporavak predškolske dece sa teritorije Grada Niša upisane u predškolske ustanove čiji je osnivač Grad Niš,

- da organizuje rekreativni boravak korisnika Centra za pružanje usluga socijalne zaštite "Mara" Niš.

- da organizuje boravak, odmor, rekreaciju i klimatski oporavak školske dece sa teritorije Republike Srbije, upisane u osnovne i srednje škole.

Član 6

Ustanova stiče sredstva za obavljanje delatnosti iz:

- sredstva budžeta,

- sredstva od donatora i sponzora

- sredstva koja prihoduje Ustanova od pružanja usluga korisnicima,

- sredstva koja se ostvare iz drugih izvora.

Zemljišta, zgrade i druga sredstva koja su stečena, odnosno koja stekne Ustanova su u javnoj svojini i koriste se za obavljanje delatnosti utvrđene ovom odlukom u skladu sa zakonom.

Član 7

Osnivač prati rad i uslove rada Ustanove i učestvuje u otklanjanju okolnosti koje bi mogle negativno da utiču na delatnost Ustanove.

Osnivač ima pravo:

- Da direktoru i Upravnom odboru predlaže mere u cilju ostvarivanja delatnosti Ustanove,

- Da traži podnošenje vanrednog izveštaja, kao i drugih izveštaja o radu i poslovanju Ustanove,

- Da razmatra sve inicijative i predmete koji se odnose na obezbeđenje uslova za ostvarivanje funkcija i zadataka Ustanove i u okviru svojih nadležnosti preduzima potrebne mere za njihovu realizaciju.

Član 8

Organi Ustanove su: Direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.

Direktora, Upravni i Nadzorni odbor imenuje i razrešava Skupština Grada na period od četiri godine.

Član 9

Direktor Ustanove imenuje se na osnovu prethodno sprovedenog konkursa, na period od četiri godine i može biti ponovo imenovan.

Dužnost direktora Ustanove prestaje na način i pod uslovima predviđenim zakonom.

Član 9a

Za direktora Ustanove može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove i to:

1) visoko obrazovanje: na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, odnosno specijalističkim strukovnim studijama, po propisu koji uređuje visoko obrazovanje, počev od 10. septembra 2005. godine, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, po propisu koji je uređivao visoko obrazovanje do 10. septembra 2005.

2) da ima najmanje pet godina radnog iskustva u struci

3) da nije osuđivano pravosnažnom presudom za krivično delo ili privredni prestup

4) da je državljanin Republike Srbije.

Statutom Ustanove mogu se propisati i drugi uslovi za imenovanje direktora.

Član 10

Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti direktora Ustanove bez prethodno sprovedenog javnog konkursa kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo.

Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora iz stava 1. ovog člana.

Vršilac dužnosti direktora mora da ispunjava uslove za izbor kandidata za direktora propisane zakonom.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora.

Član 11

Direktor Ustanove:

1. Organizuje i rukovodi radom Ustanove,

2. Donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove,

3. Izvršava odluke Upravnog odbora Ustanove,

4. Zastupa Ustanovu,

5. Stara se o zakonitosti rada Ustanove,

6. Odgovoran je za sprovođenje programa rada Ustanove,

7. Odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje Ustanove,

8. Vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.

Gradonačelnik Grada Niša daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova.

Član 12

Ustanovom upravlja Upravni odbor.

Upravni odbor Ustanove ima pet članova.

Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada.

Predsednika Upravnog odbora imenuje Skupština Grada iz reda članova Upravnog odbora.

Dva člana Upravnog odbora imenuju se iz reda zaposlenih u Ustanovi, na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, a ukoliko ne postoji reprezentativni sindikat, na predlog većine zaposlenih.

Članovi Upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

U slučaju sprečenosti predsednika Upravnog odbora, sednicu Upravnog odbora može zakazati i njoj predsedavati najstariji član Upravnog odbora.

Dužnost člana Upravnog odbora Ustanove prestaje na način i pod uslovima predviđenim zakonom.

Član 13

Skupština Grada može, do imenovanja predsednika i članova Upravnog odbora Ustanove, da imenuje vršioce dužnosti predsednika i članova Upravnog odbora.

Skupština Grada može imenovati vršioce dužnosti predsednika i članova Upravnog odbora Ustanove i u slučaju kada predsedniku ili članu Upravnog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.

Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana, Upravnog odbora može obavljati tu funkciju najduže godinu dana.

Član 14

Upravni odbor Ustanove:

1. Donosi Statut,

2. Donosi druge opšte akte Ustanove, predviđene zakonom i Statutom,

3. Utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku,

4. Odlučuje o poslovanju Ustanove,

5. Donosi program rada Ustanove, na predlog direktora,

6. Donosi godišnji finansijski plan,

7. Usvaja godišnji obračun,

8. Usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju,

9. Daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom,

10. Dostavlja Skupštini obrazložen predlog liste kandidata za direktora,

11. Zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je izabran, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u Ustanovi na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa Zakonom o radu,

12. Odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i Statutom.

Skupština Grada daje saglasnost na akte iz stava 1. tačka 1), 5) i 6) ovog člana.

Član 15

Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Ustanove.

Nadzorni odbor ima tri člana.

Članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada.

Predsednika Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada iz reda članova Nadzornog odbora.

Jedan član nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih u Ustanovi, na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, a ukoliko ne postoji reprezentativni sindikat, na predlog većine zaposlenih.

Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Za člana Nadzornog odbora Ustanove ne može biti imenovano lice koje je član Upravnog odbora Ustanove.

U slučaju sprečenosti predsednika Nadzornog odbora, sednicu Nadzornog odbora može zakazati i njome predsedavati najstariji član Nadzornog odbora.

Dužnost člana Nadzornog odbora Ustanove prestaje na način i pod uslovima predviđenim zakonom.

Član 16

Skupština Grada može do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora da imenuje vršioca dužnosti predsednika i članova Nadzornog odbora.

Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Nadzornog odbora Ustanove i u slučaju kada predsedniku ili članu Nadzornog odbora prestane dužnost i pre isteka mandata.

Vršilac dužnosti predsednika odnosno člana Nadzornog odbora može obavljati tu funkciju najduže godinu dana.

Član 17

Nadzorni odbor najmanje jednom godišnje podnosi izveštaj o radu Skupštini Grada.

Član 18

Za vršioca dužnosti direktora Ustanove imenuje se lice koje će do imenovanja direktora ustanove obavljati njegove poslove i vršiti njegova ovlašćenja, predstavljati i zastupati Ustanovu i obavljati i sve druge poslove predviđene pozitivnim propisima i ovom Odlukom, sa svim pravima, obavezama i odgovornostima organa rukovođenja.

Član 19

Vršilac dužnosti direktora Ustanove ima obavezu da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke sačini zapisnik sa ovlašćenim licima Dečijeg odmarališta "Divljana" Niš i Dečijeg kulturnog centra Niš o sredstvima, pravima i obavezama koja Ustanova preuzima od njih.

Vršilac dužnosti direktora Ustanove ima obavezu da u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke izvrši upis Ustanove u registar ustanova koji vodi odgovarajući državni organ, donese akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i isti dostavi Gradonačelniku na saglasnost, kao i da o tome podnese izveštaj Skupštini Grada Niša.

Član 20

Vršilac dužnosti direktora Ustanove je u obavezi da rasporedi zaposlene u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji poslova Ustanove.

Član 21

Danom upisa Ustanove Dečiji obrazovno rekreativni centar Niš u registar ustanova koji vodi odgovarajući državni organ prestaju da postoje Ustanova Dečije odmaralište "Divljana" Niš i Dečiji kulturni centar Niš.

Vršilac dužnosti direktora je u obavezi da blagovremeno pokrene postupak brisanja ustanova Dečije odmaralište "Divljana" Niš i Dečiji kulturni centar Niš.

Član 22

Organima ustanova Dečije odmarilište "Divljana" Niš i Dečiji kulturni centar Niš, prestaje mandat danom upisa Ustanove u registar ustanova.

Član 23

Na pitanja koja nisu regulisana ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa koje se odnose na rad ustanova.

Član 24

Danom upisa Ustanove u registar ustanova prestaje da važi Odluka o osnivanju Ustanove Dečije odmaralište "Divljana" Niš ("Sl. list Grada Niša", br. 84/2009, 94/2010, 20/2011 i 26/2014) i Odluka o osnivanju Dečijeg kulturnog centra Niš ("Sl. list Grada Niša" br.112/2018 i 99/20).

Član 25

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o osnivanju Ustanove Dečiji kulturno obrazovni rekreativni centar Niš

("Sl. list grada Niša", br. 116/2023)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".