PRAVILNIK
O POSTUPKU OSTVARIVANJA PRAVA NA ISPLATU SOLIDARNE POMOĆI ZAPOSLENIH U ORGANIMA GRADA NOVOG PAZARA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 8/2023)

I. Uvodne odredbe

Član 1

Ovim Pravilnikom se utvrđuju uslovi, postupak i način isplate solidarne pomoći zaposlenima u organima grada Novog Pazara, kao i merila za utvrđivanje visine solidarne pomoći.

Član 2

Zaposlenima, u smislu ovog Pravilnika, smatraju se funkcioneri koji na osnovu zakonom utvrđene obaveze ili ovlašćenja, imaju obavezu, odnosno koriste pravo da budu na stalnom radu radi vršenja dužnosti, službenici, službenici na položaju i nameštenici.

Funkcioner je izabrano, imenovano, odnosno postavljeno lice (osim službenika na položaju) u organima grada Novog Pazara, kao i u službama i organizacijama koje oni osnivaju prema posebnom propisu.

II. Sredstva za isplatu solidarne pomoći

Član 3

Sredstva za isplatu solidarne pomoći obezbeđuju se iz sredstava budžeta grada Novog Pazara, na odgovarajućoj aproprijaciji, namenski opredeljenoj za pružanje solidarne pomoći zaposlenih u organima grada Novog Pazara.

III. Oblici, visina pomoći i kriterijumi za odlučivanje po zahtevu

Član 4

Pravo na isplatu solidarne pomoći pripada:

1) zaposlenom za rođenje deteta;

2) zaposlenom za slučaj smrti člana uže porodice;

3) članu uže porodice zaposlenog za slučaj smrti zaposlenog;

4) zaposlenom za slučaj duže ili teže bolesti ili teže povrede;

5) zaposlenom za slučaj duže ili teže bolesti člana uže porodice;

6) zaposlenom ili članu njegove uže porodice radi obavljanja specijalističkih lekarskih pregleda u okviru lečenja duže i teže bolesti zaposlenog koji se ne finansiraju iz obaveznog zdravstvenog osiguranja ili za koje bi zaposleni na osnovu zakazanog termina pregleda čekao duže od godinu dana;

7) zaposlenom za zdravstvenu rehabilitaciju, nabavku medicinsko tehničkih pomagala i nabavku lekova;

8) zaposlenom za nabavku medicinsko tehničkih pomagala i nabavku lekova za člana uže porodice;

9) zaposlenom za slučaj teže invalidnosti;

10) pomoć zbog uništenja ili oštećenja imovine, elementarnih i drugih vanrednih događaja;

11) mesečnu stipendiju tokom redovnog školovanja za decu zaposlenog čija je smrt nastupila kao posledica povrede na radu ili profesionalnog oboljenja a ukoliko deca borave u predškolskoj ustanovi poslodavac je dužan da nadoknadi troškove boravka u predškolskoj ustanovi;

12) zaposlenoj trudnici za testiranje zdravlja fetusa putem neinvazivnog prenatalnog testa;

13) pomoć zaposlenoj za vantelesnu oplodnju.

Pravo iz stava 1. tačke 5), 6) i 8) ovog člana zaposleni ne ostvaruje za članove uže porodice koji su pravo na pomoć ostvarili kod poslodavca kod koga rade, koji obavljaju samostalnu delatnost ili primaju penziju koja je veća od visine prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa po zaposlenom u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike u trenutku podnošenja zahteva.

IV. Visina solidarne pomoći

Član 5

Solidarna pomoć u toku godine, koja se dodeljuje po osnovu člana 4. stav 1. tačka 1) ovog Pravilnika, priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara, u visini jedne prosečne zarade u Republici Srbiji bez poreza i doprinosa, prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike, u odnosu na trenutak rođenja deteta.

Solidarna pomoć u toku godine, koja se dodeljuje po osnovu člana 4. stav 1. tač. 2) ovog Pravilnika, priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara i to:

- zaposlenom koji ostvaruje pravo za slučaj smrti člana uže porodice koji je bio korisnik penzije ili je to pravo ostvario kod drugog poslodavca, u iznosu od 45.000 dinara;

- zaposlenom koji ostvaruje pravo za slučaj smrti člana uže porodice koji nije bio korisnik penzije, ili to pravo nije ostvario kod drugog poslodavca, u visini jedne prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Solidarna pomoć u toku godine, koja se dodeljuje po osnovu člana 4. stav 1. tač. 3) ovog Pravilnika, priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara, u visini jedne prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Solidarna pomoć u toku godine, koja se dodeljuje po osnovu člana 4. stav 1. tač. 4), 5) ovog Pravilnika, priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara, u sledećim iznosima:

1) Za teža oboljenja kičmenog stuba, bolesti sistema organa za varenje (jednjaka, želuca i creva), praćene komplikacijama, za čije je lečenje potrebna hirurška intervencija i koja zahteva dugotrajno lečenje, operacija endokrinih žlezda, maligni tumori koji za posledicu imaju hirurške zahvate uklanjanja, sa dugotrajnim lečenjem koje obuhvata hormonske i hemoterapije, kao i imunoterapije, bolesti krvi i krvotoknih organa i poremećaja imuniteta koji ugrožavaju život obolelog i podrazumevaju dugotrajno lečenje, opekotine 2. stepena preko 20% ukupne površene tela, zapaljenske bolesti centralnog nervnog sistema - dve prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

2) Za nefrotski sindrom bilo koje etiologije, zapaljenja bubrega praćena bubrežnom insuficijencijom, hronična bubrežna insuficijencija, koji za posledicu imaju hirurške zahvate, bolesti oka i pripojaka oka koje svojom prirodom ili posledicama mogu da dovedu do gubitka vida na jednom ili oba oka - 100.000 dinara.

3) Za bolesti sistema krvotoka, reumatska groznica sa promenama na srcu, oboljenja zalizaka, ishemijske bolesti srca, infarkt miokarda u tekućoj godini, bolesti krvnih sudova mozga, arterija, malih arterija, infarkt mozga i druge bolesti krvnih sudova mozga praćeni oštećenjem ili disfunkcijom mozga i telesnom bolešću sa psihotičnim simptomima, duševne poremećaje, šizofrenija, poremećaj raspoloženja i druge duševne bolesti zbog čijeg stanja oboleli može da ugrozi svoj ili život drugih osoba, organski i simptomatski duševni poremećaji praćeni oštećenjem ili disfunkcijom mozga i telesnom bolešću sa psihotičnim simptomima, povrede i bolesti kuka sa ugradnjom endoproteze - 80.000 dinara.

4) Za bolesti sistema za disanje - hronična opstruktivna bolest pluća sa respiratornom insuficijencijom, hronični bronhitis, bronhijalna astma, emfizem pluća i druge bolesti organa za disanje koje ugrožavaju život ili bitno umanjuju funkciju organa, vanmaterična trudnoća sa komplikacijama, i druge bolesti tokom trudnoće i rađanja koje mogu životno ugroziti majku ili dete, bolesti urogenitalnog sistema koje ugrožavaju život, dugotrajni tretman ili dugotrajno bolničko lečenje i bitno umanjuju funkciju organa, bolesti žučne kese, žučnih puteva i gušterače, sa komplikacijama, poremećaj funkcija nadbubrežne žlezde - u visini jedne prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

5) Za povrede ili prelom lakta i podlaktice sa komplikacijama, povrede ili prelom kolena i potkolenice sa komplikacijama, koje zahtevaju medicinsku rehabilitaciju, povrede ramena i nadlaktice, prelomi i povrede u predelu ramena i nadlaktice, gornjih i donjih ekstremiteta, sa komplikacijama, praćenih povredama krvnih sudova i živaca, povrede pršljena, prelom trtične, krsne, bedrenjače i stidne kosti sa komplikacijama, povrede slabinskog dela kičmene moždine, bolesti uva i mastoidnog nastavka koje svojom prirodom ili posledicama dovode do gubitka sluha na jednom ili oba uha - 40.000 dinara.

6) Za zapaljenske bolesti centralnog nervnog sistema, sistemske atrofije, degenerativne bolesti nervnog sistema, ekstrapiramidna oboljenja i poremećaji kretanja, epilepsija praćena promenama ličnosti, sindromi krvnih sudova mozga, polineuropatije, moždana paraliza i drugi sindromi paralize, urođene nakaznosti, deformacije i hromozomske nenormalnosti, povrede i bolesti lumbalnog dela kičmenog stuba-discus herniae, bez hirurške intervencije - 30.000 dinara.

7) Za optički neuritis i drugi poremećaji optičkog živca i optičkih puteva koji ireverzibilno ugrožavaju vid - 20.000 dinara.

8) Za bolesti uha i mastoidnog nastavka koje dovode do poremećaja organa za održavanje ravnoteže - 10.000 dinara.

Solidarna pomoć u toku godine, koja se dodeljuje po osnovu člana 4. stav 1. tač. 6) ovog Pravilnika, priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara, u visini stvarnih troškova a najviše do visine jedne prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Solidarna pomoć u toku godine, koja se dodeljuje po osnovu člana 4. stav 1. tačke 7), 8) i 9) ovog Pravilnika, priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara, u visini troškova za nabavku lekova, medicinsko tehničkih pomagala i troškova lečenja prilikom upućivanja u ustanove specijalizovane za rehabilitaciju, a koji se ne mogu obezbediti obaveznim zdravstvenim osiguranjem, preko Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, a predloženi su od strane nadležne zdravstvene ustanove kao neophodni vid lečenja, a najviše do visine jedne prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Solidarna pomoć u toku godine, koja se dodeljuje po osnovu člana 4. stav 1. tačka 10) ovog Pravilnika, priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara, u visini stvarnih troškova, a najviše do visine neoporezivog iznosa koji je predviđen zakonom kojim se uređuje porez na dohodak građana.

Solidarna pomoć u toku godine, koja se dodeljuje po osnovu člana 4. stav 1. tačka 11) ovog Pravilnika, priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara, za mesečnu stipendiju do visine mesečne prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove a ukoliko deca borave u predškolskoj ustanovi u visini troškova boravka deteta u predškolskoj ustanovi.

Solidarna pomoć u toku godine, koja se dodeljuje po osnovu člana 4. stav 1. tač. 12 ovog Pravilnika, priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara, u visini stvarnih troškova osnovnog prenatalnog testa a najviše do visine jedne prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike. Solidarna pomoć po ovom osnovu se dodeljuje zaposlenoj trudnici koja ima više od 35 godina ili po nalazu lekara specijaliste na osnovu jedne od sledećih okolnosti: loš nalaz dabl ili tripl testa, suspektan ultrazvučni nalaz, opterećena porodična anamneza, veći broj spontanih pobačaja.

Solidarna pomoć u toku godine, koja se dodeljuje po osnovu člana 4. stav 1. tač. 13. ovog Pravilnika, priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara, u visini jedne prosečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Članovima uže porodice u smislu ovog Pravilnika, smatraju se bračni ili vanbračni partner, deca, roditelji, usvojilac, usvojenik, štićenik i staratelj zaposlenog.

V. Postupak i opšti uslovi za dodelu solidarne pomoći

Član 6

Postupak za dodelu solidarne pomoći iz sredstava budžeta grada, za zaposlene u Gradskim upravama, pokreće se podnošenjem pismenog zahteva za dodelu solidarne pomoći načelnicima gradskih uprava grada Novog Pazara, u kojima je zaposleni zasnovao radni odnos.

Postupak za dodelu solidarne pomoći iz sredstava budžeta grada, za imenovana, postavljena i izabrana lica, pokreće se podnošenjem pismenog zahteva za dodelu solidarne pomoći Administrativno-mandatnoj komisiji Skupštine grada Novog Pazara.

Podneti zahtev treba da sadrži i potpisanu izjavu kojom stranka u upravnom postupku daje saglasnost da organ za potrebe postupka može da izvrši uvid, pribavi i obradi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija.

Ako se radi o dodeli solidarne pomoći članovima uže porodice preminulog, postupak pokreće član uže porodice podnošenjem zahteva.

Član 7

Zahtev za dodelu solidarne pomoći podnosi se u istoj kalendarskoj godini u kojoj je nastao osnov za dodelu solidarne pomoći.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, zahtev za dodelu solidarne pomoći može se podneti najkasnije do 31. januara naredne godine, ako je osnov nastupio u decembru prethodne godine.

Član 8

Ako je više zaposlenih podnelo zahtev za solidarnu pomoć za isto lice, pravo može ostvariti, u skladu sa ovim Pravilnikom, samo jedan zaposleni tako što će se prednost utvrđivati prema trenutku podnošenja zahteva.

Član 9

Solidarna pomoć u toku godine, u slučajevima utvrđenim u članu 4. stav 1. tačke 4)-9) priznaje se na osnovu uredne dokumentacije, u skladu sa sredstvima obezbeđenim u budžetu grada Novog Pazara, a najviše do visine tri prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike.

Član 10

Zaposleni može ostvariti pravo na solidarnu pomoć, u slučaju utvrđenom u članu 4. stav 1. tačke 4) i 5) ovog Pravilnika, samo za kalendarsku godini u kojoj je prvi put utvrđena dijagnoza bolesti koja je osnov za ostvarivanje prava na solidarnu pomoć.

Član 11

Stručne i administrativno-tehničke poslove vodi nadležna organizaciona jedinica za poslove upravljanja ljudskim resursima, odnosno za rad i radne odnose, ukoliko služba - odsek nisu osnovani.

VI. Uslovi i način ostvarivanja prava

Solidarna pomoć zaposlenom za rođenje deteta

Član 12

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 1) ovog Pravilnika je:

1) izvod iz matične knjige rođenih za dete zaposlenog;

2) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon.

U slučaju da su oba roditelja zaposlena u organima grada Novog Pazara, ovo pravo ostvaruje majka deteta.

Solidarna pomoć zaposlenom za slučaj smrti člana uže porodice

Član 13

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 2) ovog Pravilnika je:

1) dokaz o srodstvu sa preminulim članom uže porodice;

2) izvod iz matične knjige umrlih;

3) izvod iz matične knjige venčanih, ako je nastupila smrt bračnog druga;

4) fotokopiju rešenja/odluke o usvojenju ili sticanju svojstva usvojioca ili staratelja;

5) ček od penzije za mesec koji prethodi mesecu u kojem je nastupio smrtni slučaj;

6) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon.

Solidarna pomoć članu uže porodice zaposlenog za slučaj smrti zaposlenog

Član 14

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 3) ovog Pravilnika je:

1) dokaz o srodstvu sa preminulim zaposlenim;

2) izvod iz matične knjige venčanih, ako zahtev podnosi bračni drug;

3) izvod iz matične knjige umrlih;

4) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon.

Solidarna pomoć priznaje se porodici i ostvaruje se, po zahtevu člana porodice koji se podnosi u roku od 90 dana od dana kada je nastupio osnov za isplatu solidarne pomoći.

Solidarna pomoć zaposlenom za slučaj duže ili teže bolesti ili teže potvrde

Član 15

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 4) ovog Pravilnika je:

1) odgovarajuća medicinska dokumentacija izdata od strane nadležne zdravstvene ustanove, odnosno lekarske komisije ili od izabranog lekara i lekara odgovarajuće specijalnosti;

2) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon;

3) potvrda o privremenoj sprečenosti za rad.

Duža ili teža bolest odnosno teža povreda u smislu ovog člana postoji ako je zaposleni odsutan sa rada najmanje 30 dana neprekidno zbog sprečenosti za rad usled bolesti, odnosno povrede.

Solidarna pomoć zaposlenom za slučaj duže ili teže bolesti člana uže porodice

Član 16

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 5) ovog Pravilnika je:

1) dokaz o srodstvu sa licem usled čije duže ili teže bolesti se zahtev podnosi;

2) odgovarajuća medicinska dokumentacija izdata od strane nadležne zdravstvene ustanove, odnosno lekarske komisije ili od izabranog lekara i lekara odgovarajuće specijalnosti;

3) potvrda da član uže porodice, za koga se podnosi zahtev, nije ostvario pravo kod poslodavca kod koga radi ili dokaz da obavlja samostalnu delatnosti (izveštaj CROSO) ili ne prima penziju koja je veća od visine prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa po zaposlenom u Republici Srbiji prema poslednjem objavljenom podatku organa nadležnog za poslove statistike u trenutku podnošenja zahteva (ček od penzije);

4) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon.

Ukoliko poslodavac utvrdi da je član uže porodice zaposlenog pravo na solidarnu pomoć ostvario kod poslodavca kod koga radi, u istoj kalendarskoj godini, zaposleni je dužan da iznos koji mu je dodeljen po tom osnovu vrati odbijanjem od zarade, u skladu sa potpisanom izjavom.

Solidarna pomoć zaposlenom ili članu njegove uže porodice radi obavljanja specijalističkih lekarskih pregleda u okviru lečenja duže ili teže bolesti zaposlenog koji se ne finansiraju iz obaveznog zdravstvenog osiguranja ili za koje bi zaposleni na osnovu zakazanog termina pregleda čekao duže od godinu dana

Član 17

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 6) ovog Pravilnika je:

1) dokaz o srodstvu sa licem usled čije duže ili teže bolesti se zahtev podnosi;

2) potvrda RFZO da se specijalistički pregledi u okviru lečenja duže ili teže bolesti zaposlenog ne finansiraju iz obaveznog zdravstvenog osiguranja;

3) potvrda RFZO o datumu zakazanog termina specijalističkog pregleda ili izveštaj sa portala RFZO.

Solidarna pomoć zaposlenom za zdravstvenu rehabilitaciju, nabavku medicinsko tehničkih pomagala i nabavku lekova

Član 18

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 7) ovog Pravilnika, u slučaju zdravstvene rehabilitacije, je:

1) mišljenje nadležne zdravstvene ustanove o neophodnosti upućivanja na dalje lečenje u zdravstvenu ustanovu specijalizovanu za rehabilitaciju;

2) original fiskalni račun za pružene usluge zdravstvene rehabilitacije;

3) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon.

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 7) ovog Pravilnika, u slučaju nabavke medicinsko tehničkih pomagala, je:

1) odgovarajuća medicinska dokumentacija izdata od strane nadležne zdravstvene ustanove, odnosno lekarske komisije ili od izabranog lekara i lekara odgovarajuće specijalnosti, kojom se dokazuje da je korišćenje medicinsko tehničkih pomagala neophodno u postupku lečenja, odnosno održavanja telesnih sposobnosti u skladu sa propisima koji regulišu oblast ostvarivanja prava na zdravstvenu zaštitu;

2) odgovarajuća medicinska dokumentacija kojom se dokazuje da je korišćenje medicinsko tehničkih pomagala neophodno u postupku lečenja, a radi poboljšanja ili vraćanja izgubljene funkcije tela, nastale kao posledica akutne bolesti ili povrede, pogoršanja hronične bolesti, medicinske intervencije, kongenitalne anomalije ili razvojnog poremećaja, a prema priloženoj odgovarajućoj medicinskoj dokumentaciji;

3) original fiskalni račun za nabavku medicinsko tehničkih pomagala;

4) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon;

5) izjavu zaposlenog pod materijalnom i krivičnom odgovornošću da isplata pomoći za nabavku medicinsko tehničkih pomagala nije ostvarena u skladu sa drugim propisima iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja, boračko-invalidske zaštite i drugim propisima.

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 7) ovog Pravilnika, u slučaju nabavke nabavke lekova, je:

1) odgovarajuća medicinska dokumentacija izdata od strane nadležne zdravstvene ustanove, odnosno lekarske komisije ili od izabranog lekara i lekara odgovarajuće specijalnosti, iz koje se može nedvosmisleno zaključiti da se radi o dužoj ili težoj bolesti zaposlenog i kojom se dokazuje neophodnost nabavke lekova;

2) original računi ili predračuni za nabavku lekova (uz obavezu naknadnog dostavljanja računa);

3) potvrdu da se nastali troškovi ne mogu refundirati na teret sredstava Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.

Ako zaposleni nije u mogućnosti da snosi troškove nabavke medicinsko tehničkih pomagala ili nabavke lekova iz sopstvenih sredstava, može prilikom podnošenja zahteva da dostavi profakturu izdatu od strane preduzeća ovlašćenog za prodaju medicinsko tehničkih pomagala ili nabavku lekova, sa specifikacijom troškova, uz obavezu naknadnog dostavljanja original fiskalnog računa najkasnije 90 dana po okončanju nabavke.

U slučaju dostavljanja profakture, u skladu sa stavom 4. ovog člana, zaposleni je dužan da dodeljena novčana sredstva iskoristi za namene za koje su odobrena i da naknadno dostavi original fiskalni račun a ako pravdanje novčanih sredstava ne dokaže dostavljanjem original fiskalnog računa dužan je da ista vrati odbijanjem od zarade nakon isteka roka od 90 dana u skladu sa potpisanom izjavom.

Solidarna pomoć zaposlenom za nabavku medicinsko tehničkih pomagala i nabavku lekova za člana uže porodice

Član 19

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 8) ovog Pravilnika, u slučaju nabavke medicinsko tehničkih pomagala za člana uže porodice, je:

1) dokaz o srodstvu sa licem za koje se vrši nabavka medicinsko tehničkih pomagala;

2) odgovarajuća medicinska dokumentacija izdata od strane nadležne zdravstvene ustanove, odnosno lekarske komisije ili od izabranog lekara i lekara odgovarajuće specijalnosti, kojom se dokazuje da je njihovo korišćenje neophodno u postupku lečenja, odnosno održavanja telesnih sposobnosti u skladu sa propisima koji regulišu oblast ostvarivanja prava na zdravstvenu zaštitu;

3) odgovarajuća medicinska dokumentacija kojom se dokazuje da je njihovo korišćenje neophodno u postupku lečenja, a radi poboljšanja ili vraćanja izgubljene funkcije tela nastale kao posledica akutne bolesti ili povrede, pogoršanja hronične bolesti, medicinske intervencije, kongenitalne anomalije ili razvojnog poremećaja, a prema priloženoj odgovarajućoj medicinskoj dokumentaciji;

4) original fiskalni račun za nabavku medicinsko tehničkih pomagala;

5) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon;

6) izjavu zaposlenog pod materijalnom i krivičnom odgovornošću da isplata pomoći za nabavku medicinsko tehničkih pomagala nije ostvarena u skladu sa drugim propisima iz oblasti obaveznog socijalnog osiguranja, boračko-invalidske zaštite i drugim propisima.

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 8) ovog Pravilnika, u slučaju nabavke lekova za člana uže porodice, je:

1) odgovarajuća medicinska dokumentacija izdata od strane nadležne zdravstvene ustanove, odnosno lekarske komisije ili od izabranog lekara i lekara odgovarajuće specijalnosti, iz koje se može nedvosmisleno zaključiti da se radi o dužoj ili težoj bolesti člana uže porodice zaposlenog i kojom se dokazuje neophodnost nabavke lekova;

2) original računi ili predračuni za nabavku lekova (uz obavezu naknadnog dostavljanja računa);

3) potvrdu da se nastali troškovi ne mogu refundirati na teret sredstava Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje.

Ako nije u mogućnosti da snosi troškove nabavke medicinsko tehničkih pomagala iz sopstvenih sredstava, zaposleni može prilikom podnošenja zahteva iz stava 1. ovog člana da dostavi profakturu izdatu od strane preduzeća ovlašćenog za prodaju ortopedskih pomagala, odnosno aparata za rehabilitaciju, sa specifikacijom troškova, uz obavezu naknadnog dostavljanja original fiskalnog računa najkasnije 90 dana po okončanju nabavke.

U slučaju dostavljanja profakture u skladu sa stavom 3. ovog člana zaposleni je dužan da dodeljena novčana sredstva iskoristi za namene za koje su odobrena i da naknadno dostavi original fiskalni račun a ako pravdanje novčanih sredstava ne dokaže dostavljanjem original fiskalnog računa dužan je da ista vrati odbijanjem od zarade nakon isteka roka od 90 dana u skladu sa potpisanom izjavom.

Solidarna pomoć zaposlenom za slučaj teže invalidnosti

Član 20

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 9) ovog Pravilnika, je:

1) odgovarajuću medicinsku dokumentaciju, kojom se dokazuje nastanak teže invalidnosti;

2) rešenje nadležne ustanove o utvrđenoj invalidnosti, odnosno rešenje o oceni radne sposobnosti;

3) rešenje izdato od strane Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje da se nastali troškovi ne mogu refundirati na teret sredstava Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje ili odluku drugostepene Komisije nadležne filijale Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje;

4) original fiskalni račun o pruženim medicinskim uslugama kao i o drugim troškovima lečenja;

5) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon.

Solidarna pomoć zbog uništenja ili oštećenja imovine, elementarnih i drugih vanrednih događaja

Član 21

Zaposlenom se može dodeliti pomoć u skladu sa članom 4. stav 1. tačka 10) ovog Pravilnika za ublažavanje posledica elementarne nepogode koja je prouzrokovala materijalnu štetu u vidu fizičkog oštećenja ili uništenja domaćinstva u vlasništvu zaposlenog u kojem ima stalno prebivalište.

Pomoć se može ostvariti za štetu u porodičnom domaćinstvu u kome živi zaposleni i ako šteta nije nadoknađena iz odgovarajućeg osiguranja ili štetnika, odnosno iz odgovarajućeg programa naknade štete od elementarnih nepogoda koji sprovodi organ jedinice lokalne samouprave ili Republika Srbija.

Uredna dokumentacija u smislu odredaba člana 4. stav 1. tačka 10) ovog Pravilnika, je:

1) fotokopija odgovarajućih dokaza iz kojih se nedvosmisleno može zaključiti da se radi o šteti nastaloj usled elementarnih nepogoda ili nesrećnim slučajem (zapisnik, rešenje, potvrda i sl. kojima je utvrđena i procenjena visina štete);

2) fotokopija odgovarajućeg dokaza da je zaposleni nosilac ili član porodičnog domaćinstva i da živi u zajedničkom domaćinstvu sa ostalim članovima;

3) izjavu pod materijalnom i krivičnom odgovornošću da šteta nije nadoknađena iz odgovarajućeg osiguranja, odnosno štetnika;

4) izveštaj Odeljenja za vanredne situacije o odobravanju novčane pomoći.

Zaposleni koji je ostvario pravo na pomoć iz stava 1. ovog člana neposrednom isplatom novčanog iznosa, dužan je da dostavi dokaze da je isplaćena sredstva iskoristio u svrhu u koju su odobrena (računi, overena izjava i druga validna dokumentacija, odnosno javna isprava), najkasnije u roku od 90 dana od dana isplate novčane pomoći.

U slučaju dostavljanja profakture zaposleni je dužan da dodeljena novčana sredstva iskoristi za namene za koje su odobrena i da naknadno dostavi original fiskalni račun a ako pravdanje novčanih sredstava ne dokaže dostavljanjem original fiskalnog računa dužan je da isti vrati odbijanjem od zarade nakon isteka roka od 90 dana u skladu sa potpisanom izjavom.

Solidarna pomoć za stipendiranje dece zaposlenog čija je smrt nastupila kao posledica povrede na radu ili profesionalnog oboljenja

Član 22

Za odlučivanje o zahtevu za dodelu sredstava po osnovu člana 4. stav 1. tačka 11) ovog Pravilnika, u delu koji se odnosi na stipendiranje dece na redovnom školovanju potrebno je:

1) dokaz o srodstvu sa preminulim, odnosno izvod iz matične knjige rođenih za dete za koje se podnosi zahtev;

2) dokaz da je smrt nastupila kao posledica povrede na radu ili profesionalnog oboljenja;

3) potvrda o redovnom školovanju u okviru osnovnog i srednjeg obrazovanja odnosno potvrda iz koje se sa sigurnošću može utvrditi status redovnog studenta, za svaku školsku godinu;

4) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon.

Dete preminulog koje je ostvarilo pravo na stipendiranje iz stava 1. ovog člana (u daljem tekstu: korisnik stipendije) ili njegov zakonski zastupnik, pred početak svake školske godine podnosi samo potvrdu iz stava 1. tačka 2) ovog člana, i to najkasnije do 30. novembra tekuće godine, za tu školsku godinu.

Ako korisnik stipendije ili njegov zakonski zastupnik ne dostavi potvrdu o redovnom školovanju u propisanom roku, stipendija za tekuću školsku godinu se isplaćuje od prvog narednog meseca po dostavljanju potvrde.

Korisnik stipendije je dužan da prijavi svaku promenu, odnosno okolnost koja može da utiče na utvrđeno pravo na stipendiju, u roku od 30 dana od dana nastanka promene.

Članovima uže porodice u smislu odredbe člana 4. stav 1. tačka 11), smatraju se bračni ili vanbračni partner, deca, roditelji, usvojilac, usvojenik i staratelj zaposlenog.

Solidarna pomoć za naknadu troškova boravka deteta u predškolskoj ustanovi

Član 23

Za odlučivanje o zahtevu za dodelu sredstava po osnovu člana 4. stav 1. tačka 11) ovog Pravilnika, u delu koji se odnosi na naknadu troškova boravka deteta u predškolskoj ustanovi potrebno je:

1) dokaz o srodstvu sa preminulim, odnosno izvod iz matične knjige rođenih za dete;

2) dokaz da je smrt nastupila kao posledica povrede na radu ili profesionalnog oboljenja;

3) potvrda o boravku deteta u predškolskoj ustanovi;

4) dokaz o visini stvarnih troškova boravka deteta u predškolskoj ustanovi koji padaju na teret podnosioca zahteva;

5) broj tekućeg računa podnosioca zahteva i kontakt telefon.

Novčana pomoć u delu koji se odnosi na boravak deteta u predškolskoj ustanovi ne može se ostvariti iz sredstava koja su opredeljena u budžetu grada, ako je naknada troškova boravka deteta u celini ostvarena u skladu sa propisima o finansijskoj podršci porodicama sa decom.

Zaposlenoj trudnici za testiranje zdravlja fetusa putem neinvazivnog prenatalnog testa

Član 24

Za odlučivanje o zahtevu za dodelu sredstava po osnovu člana 4. stav 1. tačka 12) ovog Pravilnika potrebno je:

1) izvod iz matične knjige rođenih za zaposlene starije od 35 godina;

2) nalaz i mišljenje lekara specijaliste za zaposlene mlađe od 35 godina;

3) original fiskalni račun o obavljenom neinvazivnom prenatalnom testu.

Ako nije u mogućnosti da snosi troškove prenatalnog testa iz sopstvenih sredstava, zaposlena može prilikom podnošenja zahteva iz stava 1. ovog člana da dostavi profakturu izdatu od strane ustanove ovlašćene za obavljanje neinvazivnih prenatalnih testova, uz obavezu naknadnog dostavljanja original fiskalnog računa najkasnije 90 dana po okončanju procedure.

U slučaju dostavljanja profakture u skladu sa stavom 2. ovog člana zaposlena je dužna da dodeljena novčana sredstva iskoristi za namene za koje su odobrena i da naknadno dostavi original fiskalni račun a ako pravdanje novčanih sredstava ne dokaže dostavljanjem original fiskalnog računa dužna je da ista vrati odbijanjem od zarade nakon isteka roka od 90 dana u skladu sa potpisanom izjavom.

Solidarna pomoć zaposlenoj za vantelesnu oplodnju

Član 25

Za odlučivanje o zahtevu za dodelu sredstava po osnovu člana 4. stav 1. tačka 13) ovog Pravilnika potrebno je:

1) fotokopiju ocene Komisije za BMPO (biomedicinski potpomognuto oplođenje).

3. Prelazne i završne odredbe

Član 26

Postupci po zahtevima podnetim pre stupanja na snagu ovog Pravilnika, okončaće se u skladu sa propisima po kojima su započeti.

Član 27

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Novog Pazara".