PRAVILNIK

O RADU BUDŽETSKE KOMISIJE VISOKOG SAVETA SUDSTVA

("Sl. glasnik RS", br. 110/2023)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje obrazovanje, sastav i način rada Budžetske komisije Visokog saveta sudstva (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija je radno telo Visokog saveta sudstva (u daljem tekstu: Savet) nadležno za postupak utvrđivanja predloga budžeta Saveta i postupak predlaganja obima i strukture budžetskih sredstava za rad sudova, u skladu sa zakonom.

Član 2

Komisija se stara da predlog budžeta bude izrađen u propisanom roku, u skladu sa zakonom.

II OBRAZOVANJE I SASTAV KOMISIJE

Član 3

Savet obrazuje Komisiju, vrši izbor i razrešenje članova Komisije.

Komisija ima najmanje četiri, a najviše sedam članova, u sledećem sastavu:

a) najmanje dva člana Saveta iz reda izbornih članova Saveta i

b) najmanje dvoje zaposlenih iz službe za materijalno-finansijske poslove Saveta.

Mandat člana Komisije traje pet godina, odnosno do prestanka funkcije izbornog člana Saveta ili prestanka rada zaposlenog u službi za materijalno-finansijske poslove Saveta.

Mandat člana Komisije prestaje i razrešenjem na lični zahtev ili zbog nesavesnog vršenja dužnosti.

Rok za izbor novog člana Komisije je osam dana od dana prestanka mandata prethodnog člana Komisije.

Član 3

Komisiju predstavlja i zastupa predsednik Komisije.

Predsednik Komisije bira se iz reda članova Komisije koji su izborni članovi Saveta.

Odluku o izboru predsednika Komisije donosi Savet.

Predsednik Komisije:

a) organizuje rad Komisije;

b) priprema dnevni red za sednice Komisije;

v) vodi sednice i koordinira rad Komisije između sednica;

g) potpisuje odluke Komisije, zapisnik sa sednice i druga akta;

d) stara se o sprovođenju akata i odluka Komisije.

Predsednik Komisije može svojom odlukom imenovati zamenika predsednika Komisije, koji ga zamenjuje za vreme odsutnosti ili sprečenosti.

Na prestanak mandata predsednika i zamenika predsednika Komisije shodno se primenjuju odredbe ovog pravilnika kojima se uređuje prestanak mandata člana Komisije.

III NAČIN RADA KOMISIJE

Član 4

Komisija obavlja sledeće poslove:

a) razmatra predlog budžeta Saveta i predlog budžeta sudova, koje Komisiji dostavlja sekretar Saveta;

b) vrši komparativnu analizu prihoda i rashoda u predlogu budžeta;

v) utvrđuje predlog budžeta i dostavlja ga predsedniku Saveta;

g) priprema konačan predlog budžeta u slučaju da ministar nadležan za poslove finansija nema primedbi na predlog budžeta;

d) analizira obrazloženo mišljenje, odnosno primedbe i razloge ministarstva nadležnog za poslove finansija zbog kojih smatra da predlog budžeta Saveta i sudova nije prihvatljiv;

đ) priprema izveštaje na zahtev predsednika Saveta, iz oblasti materijalno-finansijskog poslovanja Saveta i sudova;

e) obavlja druge poslove propisane zakonom ili aktom Saveta.

Komisija može obavljati i druge poslove koje joj odlukom poveri Savet.

IV ODLUČIVANJE KOMISIJE

Član 5

Komisija odlučuje o pitanjima iz svoje nadležnosti na sednici koju saziva predsednik Komisije po sopstvenoj inicijativi ili na zahtev najmanje jednog člana Komisije.

Predsednik Komisije je u obavezi da najmanje jednom godišnje sazove sednicu Komisije radi donošenja odluke o predlogu budžeta Saveta i sudova.

Komisija odlučuje većinom glasova svih članova Komisije na sednici Komisije, a u slučaju parnog broja članova Komisije, odluka je doneta i ako za nju glasa najmanje polovina svih članova Komisije, pod uslovom da je za nju glasao i predsednik Komisije.

Kada naročito važni i hitni slučajevi nalažu da se sednica Komisije održi bez odlaganja (poput dobijanja obrazloženog mišljenja ministra nadležnog za poslove finansija o nacrtu budžeta), a većina članova Komisije zbog opravdanih razloga ne može da prisustvuje sednici, predsednik Komisije može odlučiti da se sednica održi putem video-konferencijske platforme, elektronskim ili telefonskim putem.

O svakoj sednici Komisije vodi se zapisnik koji se dostavlja predsedniku Saveta na upoznavanje.

VI POSTUPAK PRIPREME PREDLOGA BUDŽETA

Član 6

Komisija na sednici razmatra predlog budžeta Saveta i sudova, koji dostavlja sekretar Saveta, u skladu sa zakonom kojim se uređuje budžetski sistem.

Nakon prijema predloga budžeta, predsednik Komisije saziva sednicu na kojoj se razmatra dostavljeni predlog budžeta, vrši analiza prihoda i rashoda i utvrđuje predlog budžeta.

Predlog budžeta iz stava 2. ovog člana upućuje se predsedniku Saveta radi dostavljanja na mišljenje ministarstvu nadležnom za poslove finansija.

Član 7

Ako ministar nadležan za poslove finansija nema primedbe na predlog budžeta Saveta i sudova, Savet utvrđuje konačan predlog, koji ministarstvo nadležno za poslove finansija bez izmena uključuje u nacrt zakona o budžetu Republike Srbije, a Vlada bez izmena u predlog zakona o budžetu Republike Srbije.

Član 8

U slučaju da ministar nadležan za poslove finansija ima primedbe na dostavljeni predlog budžeta Saveta i sudova, organizuje konsultacije sa predsednikom Saveta i Budžetskom komisijom radi postizanja saglasnosti.

Na konsultacijama sa ministrom nadležnim za poslove finansija pored predsednika Saveta prisustvuju i članovi Komisije.

U slučaju da se na konsultacijama ne postigne saglasnost, ministarstvo nadležno za poslove finansija konačan predlog budžeta Saveta i sudova bez izmena uključuje u nacrt zakona o budžetu Republike Srbije, a Vlada bez izmena u predlog zakona o budžetu Republike Srbije, ako je predlog budžeta Saveta i sudova u okviru opredeljenog obima rashoda i izdataka.

Član 9

Ako nije postignuta saglasnost o predlogu budžeta Saveta i sudova, ministarstvo nadležno za poslove finansija dužno je da u obrazloženju navede razloge zbog kojih smatra da predlog budžeta Saveta i sudova nije prihvatljiv.

O razlozima iz stava 1. ovog člana Komisija obaveštava predsednika Saveta.

U slučaju iz stava 1. ovog člana Komisija priprema izmenjeni predlog budžeta i dostavlja ga predsedniku Saveta i ministarstvu nadležnom za poslove finansija.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 10

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u “Sl. glasniku RS”, br. 110/2023.