PRAVILNIKO RADU BUDŽETSKE KOMISIJE VISOKOG SAVETA SUDSTVA ("Sl. glasnik RS", br. 110/2023) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuje obrazovanje, sastav i način rada Budžetske komisije Visokog saveta sudstva (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija je radno telo Visokog saveta sudstva (u daljem tekstu: Savet) nadležno za postupak utvrđivanja predloga budžeta Saveta i postupak predlaganja obima i strukture budžetskih sredstava za rad sudova, u skladu sa zakonom.
Komisija se stara da predlog budžeta bude izrađen u propisanom roku, u skladu sa zakonom.
II OBRAZOVANJE I SASTAV KOMISIJE
Savet obrazuje Komisiju, vrši izbor i razrešenje članova Komisije.
Komisija ima najmanje četiri, a najviše sedam članova, u sledećem sastavu:
a) najmanje dva člana Saveta iz reda izbornih članova Saveta i
b) najmanje dvoje zaposlenih iz službe za materijalno-finansijske poslove Saveta.
Mandat člana Komisije traje pet godina, odnosno do prestanka funkcije izbornog člana Saveta ili prestanka rada zaposlenog u službi za materijalno-finansijske poslove Saveta.
Mandat člana Komisije prestaje i razrešenjem na lični zahtev ili zbog nesavesnog vršenja dužnosti.
Rok za izbor novog člana Komisije je osam dana od dana prestanka mandata prethodnog člana Komisije.
Član 3
Komisiju predstavlja i zastupa predsednik Komisije.
Predsednik Komisije bira se iz reda članova Komisije koji su izborni članovi Saveta.
Odluku o izboru predsednika Komisije donosi Savet.
Predsednik Komisije:
a) organizuje rad Komisije;
b) priprema dnevni red za sednice Komisije;
v) vodi sednice i koordinira rad Komisije između sednica;
g) potpisuje odluke Komisije, zapisnik sa sednice i druga akta;
d) stara se o sprovođenju akata i odluka Komisije.
Predsednik Komisije može svojom odlukom imenovati zamenika predsednika Komisije, koji ga zamenjuje za vreme odsutnosti ili sprečenosti.
Na prestanak mandata predsednika i zamenika predsednika Komisije shodno se primenjuju odredbe ovog pravilnika kojima se uređuje prestanak mandata člana Komisije.
Komisija obavlja sledeće poslove:
a) razmatra predlog budžeta Saveta i predlog budžeta sudova, koje Komisiji dostavlja sekretar Saveta;
b) vrši komparativnu analizu prihoda i rashoda u predlogu budžeta;
v) utvrđuje predlog budžeta i dostavlja ga predsedniku Saveta;
g) priprema konačan predlog budžeta u slučaju da ministar nadležan za poslove finansija nema primedbi na predlog budžeta;
d) analizira obrazloženo mišljenje, odnosno primedbe i razloge ministarstva nadležnog za poslove finansija zbog kojih smatra da predlog budžeta Saveta i sudova nije prihvatljiv;
đ) priprema izveštaje na zahtev predsednika Saveta, iz oblasti materijalno-finansijskog poslovanja Saveta i sudova;
e) obavlja druge poslove propisane zakonom ili aktom Saveta.
Komisija može obavljati i druge poslove koje joj odlukom poveri Savet.
Komisija odlučuje o pitanjima iz svoje nadležnosti na sednici koju saziva predsednik Komisije po sopstvenoj inicijativi ili na zahtev najmanje jednog člana Komisije.
Predsednik Komisije je u obavezi da najmanje jednom godišnje sazove sednicu Komisije radi donošenja odluke o predlogu budžeta Saveta i sudova.
Komisija odlučuje većinom glasova svih članova Komisije na sednici Komisije, a u slučaju parnog broja članova Komisije, odluka je doneta i ako za nju glasa najmanje polovina svih članova Komisije, pod uslovom da je za nju glasao i predsednik Komisije.
Kada naročito važni i hitni slučajevi nalažu da se sednica Komisije održi bez odlaganja (poput dobijanja obrazloženog mišljenja ministra nadležnog za poslove finansija o nacrtu budžeta), a većina članova Komisije zbog opravdanih razloga ne može da prisustvuje sednici, predsednik Komisije može odlučiti da se sednica održi putem video-konferencijske platforme, elektronskim ili telefonskim putem.
O svakoj sednici Komisije vodi se zapisnik koji se dostavlja predsedniku Saveta na upoznavanje.
VI POSTUPAK PRIPREME PREDLOGA BUDŽETA
Komisija na sednici razmatra predlog budžeta Saveta i sudova, koji dostavlja sekretar Saveta, u skladu sa zakonom kojim se uređuje budžetski sistem.
Nakon prijema predloga budžeta, predsednik Komisije saziva sednicu na kojoj se razmatra dostavljeni predlog budžeta, vrši analiza prihoda i rashoda i utvrđuje predlog budžeta.
Predlog budžeta iz stava 2. ovog člana upućuje se predsedniku Saveta radi dostavljanja na mišljenje ministarstvu nadležnom za poslove finansija.
Ako ministar nadležan za poslove finansija nema primedbe na predlog budžeta Saveta i sudova, Savet utvrđuje konačan predlog, koji ministarstvo nadležno za poslove finansija bez izmena uključuje u nacrt zakona o budžetu Republike Srbije, a Vlada bez izmena u predlog zakona o budžetu Republike Srbije.
U slučaju da ministar nadležan za poslove finansija ima primedbe na dostavljeni predlog budžeta Saveta i sudova, organizuje konsultacije sa predsednikom Saveta i Budžetskom komisijom radi postizanja saglasnosti.
Na konsultacijama sa ministrom nadležnim za poslove finansija pored predsednika Saveta prisustvuju i članovi Komisije.
U slučaju da se na konsultacijama ne postigne saglasnost, ministarstvo nadležno za poslove finansija konačan predlog budžeta Saveta i sudova bez izmena uključuje u nacrt zakona o budžetu Republike Srbije, a Vlada bez izmena u predlog zakona o budžetu Republike Srbije, ako je predlog budžeta Saveta i sudova u okviru opredeljenog obima rashoda i izdataka.
Ako nije postignuta saglasnost o predlogu budžeta Saveta i sudova, ministarstvo nadležno za poslove finansija dužno je da u obrazloženju navede razloge zbog kojih smatra da predlog budžeta Saveta i sudova nije prihvatljiv.
O razlozima iz stava 1. ovog člana Komisija obaveštava predsednika Saveta.
U slučaju iz stava 1. ovog člana Komisija priprema izmenjeni predlog budžeta i dostavlja ga predsedniku Saveta i ministarstvu nadležnom za poslove finansija.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u “Sl. glasniku RS”, br. 110/2023.