PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA SUFINANSIRANJE PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA RAZVOJ TURISTIČKOG POTENCIJALA AP VOJVODINE U 2024. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 1/2024)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine u 2024. (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se ciljevi, uslovi, namena, postupak dodele bespovratnih sredstava, kao i drugi bitni elementi od značaja za dodelu bespovratnih sredstava.

Ciljevi

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2024. godinu (u daljem tekstu: Sredstva), u okviru programa - uređenje i razvoj u oblasti turizma, programske aktivnosti

- razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, ekonomske klasifikacije - subvencije privatnim preduzećima, kapitalne subvencije privatnim preduzećima iz izvora finansiranja Prihodi iz budžeta, u cilju unapređenja turističke ponude AP Vojvodine, kroz:

- podršku razvoju turizma u AP Vojvodini podsticanjem rada privrednih subjekta sa ciljem podizanja nivoa kvaliteta usluga ugostiteljskih objekata;

- unapređenje konkurentnosti turističke ponude AP Vojvodine;

- povećanje broja noćenja i produženja boravka turista u AP Vojvodini kroz unapređenje kvaliteta usluga i dodatnih turističkih sadržaja u postojećim ugostiteljskim objektima;

- uvođenja tehnoloških inovacija u promociji i poslovanju ugostiteljskih objekata;

- podršku povećanju energetske i ekološke efikasnosti ugostiteljskih objekata, kroz ulaganje u obnovljive izvore energije (solarni paneli, toplotne pumpe i dr.), kao i kroz upotrebu energetsko-ekoloških efikasnih građevinskih materijala u izgradnji, dogradnji, rekonstrukciji, adaptaciji i sanaciji objekata. Privredni subjekt će na osnovu ovog podsticija imati održivije, efikasnije i društveno odgovornije poslovanje;

- podsticanje povećanja prihoda privrednih subjekata i otvaranja novih radnih mesta, te porast poreskih prihoda i naknada Republike Srbije.

Konkurs za dodelu sredstava

Član 3

Sredstva iz člana 2. Pravilnika dodeljuju se najmanje jednom godišnje na osnovu Konkursa za dodelu bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala Autonomne pokrajine Vojvodine u 2024. godini (u daljem tekstu: Konkurs).

Obavezni elementi Konkursa su: naziv akta na osnovu kog se raspisuje Konkurs, namena sredstava, visina ukupnih sredstava, iznos sredstava prema nameni, period realizacije projekta, pravo i uslovi učešća na Konkursu, način i rok za podnošenje prijava na Konkurs, kriterijumi i merila za ocenu prijava, obavezna dokumentacija koja se podnosi uz prijavu, kao i drugi podaci koji su važni za sprovođenje Konkursa odnosno utvrđivanje kvalifikovanosti podnosioca prijave na Konkurs.

Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata: www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila koje se distribuira na teritoriji AP Vojvodine.

Rok za prijavljivanje na Konkurs ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa u dnevnom glasilu.

Namena sredstava

Član 4

Sredstva su namenjena za projekte turističke suprastrukture - SMEŠTAJNI OBJEKTI:

1. podizanje nivoa kvaliteta i kapaciteta objekata turističke suprastrukture kroz subvencionisanje:

A) izgradnje, dogradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije i investicionog održavanja ugostiteljskih objekata, u skladu sa zakonom;

B) izrade projektno-tehničke dokumentacije za aktivnosti iz tačke 1. pod A;

V) postavljanja punjača za mala električna vozila i automobile, u skladu sa zakonom;

G) nabavke mašina i opreme za ugostiteljsku delatnost, za smeštajne objekte;

D) uvođenja tehnoloških inovacija u promociji i poslovanju ugostiteljskih objekata;

Đ) nabavka i ugradnja solarnih panela u skladu sa zakonom.

Prihvatljivi troškovi

Za tačku 1. pod A:

• izgradnja objekta obuhvata: prethodne radove, pripremne radove za građenje, građenje objekta i stručni nadzor u toku građenja objekta;

• dogradnja objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova kojima se izgrađuje novi prostor van postojećeg gabarita objekta, kao i nadziđivanje objekta, i sa njim čini građevinsku, funkcionalnu ili tehničku celinu;

• rekonstrukcija objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova na postojećem objektu u gabaritu i volumenu objekta kojima se utiče na ispunjavanje osnovnih zahteva za objekat, menja tehnološki proces; menja spoljni izgled objekta ili povećava broj funkcionalnih jedinica, vrši zamena uređaja, postrojenja, opreme i instalacija sa povećanjem kapaciteta;

• adaptacija objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova na postojećem objektu, kojima se vrši promena organizacije prostora u objektu, vrši zamena uređaja, postrojenja, opreme i instalacija istog kapaciteta, a kojima se ne utiče na stabilnost i sigurnost objekta, ne menjaju konstruktivni elementi, ne menja spoljni izgled i ne utiče na bezbednost susednih objekata, saobraćaja, zaštite od požara i životne sredine;

• sanacija objekta obuhvata: radove na postojećem objektu kojima se vrši popravka uređaja, postrojenja i opreme, odnosno zamena konstruktivnih elemenata objekta, kojima se ne menja spoljni izgled, ne utiče na bezbednost susednih objekata, saobraćaja i životne sredine i ne utiče na zaštitu prirodnog i nepokretnog kulturnog dobra, odnosno njegove zaštićene okoline, osim restauratorskih, konzervatorskih radova i radova na revitalizaciji;

• investiciono održavanje objekta obuhvata: izvođenje građevinsko-zanatskih, odnosno drugih radova zavisno od vrste objekta u cilju poboljšanja uslova korišćenja objekta u toku eksploatacije.

Za tačku 1. pod B:

• izrada projektno tehničke dokumentacije za aktivnosti iz tačke 1. pod A izrađene i overene od strane ovlašćenog lica, u skladu sa zakonom, kao i za nove turističke objekte koji se izgrađuju po sistemu "greenfield" ili adaptacija devastiranih objekata po principu "brownfield".1

Za tačku 1. pod V:

• izgradnja samostojećih stanica za punjenje malih električnih vozila (bicikala i dr.) i automobila u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.2

Za tačku 1. pod G:

• nabavke profesionalnih mašina i opreme za ugostiteljstvo za održavanje higijensko-sanitarnih uslova smeštajnih objekata. Pod nabavkom se podrazumeva nabavka novih profesionalnih mašina i opreme;

• nabavka novog nameštaja za smeštajne objekte;

• novo motorno vozilo3 koje se koristi isključivo za sopstvene potrebe, radi obavljanja delatnosti, u skladu sa zakonom, i to: za prevoz lica vrste M1 (oblika karoserije AF i AG) i teretno vozilo vrste N1 i N24. Pod nabavkom se podrazumeva nabavka novog vozila.5

Za tačku 1. pod D:

• nabavka informacionih sistema, softvera i integrisanih informacionih sistema. Pod nabavkom softvera podrazumeva se nabavka novog profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji poslovanja ugostiteljsko smeštajnih objekata i upravljanja u ugostiteljskim smeštajnim objektima.

Za tačku 1. pod Đ:

• nabavka solarnih panela, montaža i puštanje u rad.

Sva finansijska sredstva vezana za odobreni projekat moraju biti fakturisana na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazana na računima izdatim na ime Korisnika sredstava.

Finansijska sredstva iz prethodnog stava moraju biti plaćena na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja).

Izuzetak u odnosu na prethodni stav se odnosi na ona finansijska sredstva čiji je način plaćanja definisan ugovorom koji je Korisnik sredstava zaključio sa Razvojnim fondom Autonomne pokrajine Vojvodine DOO Novi Sad, a na osnovu Konkursa za dugoročne kredite za razvoj turizma6 i ugovorom koji je Korisnik sredstava zaključio sa Ministarstvom turizma i omladine.

Neprihvatljivi troškovi

• zaostali dugovi, gubici i kamate;

• troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;

• kupovina zemljišta ili objekata;

• gubici nastali prilikom konverzije valute;

• plaćanje pratećih taksi;

• nastali putem kompenzacije;

• sitan inventar;

• posteljina, peškiri, dušeci i sl.

• umetnička dela i sl.

• klima uređaji, ventilatori, ventilacioni sistemi, alarmni sistemi i sl.;7

• koji su vezani za projekte koji su sufinansirani od strane Sekretarijata;

• troškovi prevoza i ostali zavisni troškovi;

• svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.

______
1Odnosi se na projekte realizovane do dana objavljivanja Konkursa
2 Pravilnik o posebnoj vrsti objekata i posebnoj vrsti radova za koje nije potrebno pribavljati akt nadležnog organa, kao i vrsti objekata koji se grade, odnosno vrsti radova koji se izvode, na osnovu rešenja o odobrenju za izvođenje radova, kao i obimu i sadržaju i kontroli tehničke dokumentacije koja se prilaže uz zahtev i postupku koji nadležni organ sprovodi.
3 Osim za privredne subjekte koji drumski prevoz tereta obavljaju za naknadu ili najamninu - Uredba o pravilima za dodelu državne pomoći
4 U skladu sa Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima)
5 Odnosi se na projekte realizovane do dana objavljivanja Konkursa.
6 Ne odnosi se na Konkurs Razvojnog fonda APV koji je sufinansiran od strane Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam
7 Odnosi se na tačku 1. namene sredstava pod B, V, G, D i Đ člana 4. ovog pravilnika

Član 5

Sredstva su namenjena za projekte turističke suprastrukture - RESTORANI:8

1. podizanje nivoa kvaliteta i kapaciteta objekata turističke suprastrukture kroz subvencionisanje:

A) izgradnje, dogradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije i investicionog održavanja ugostiteljskih objekata, u skladu sa zakonom;

B) izrade projektno-tehničke dokumentacije za aktivnosti iz tačke 1. pod A;

V) postavljanja punjača za mala električna vozila i automobile, u skladu sa zakonom;

G) nabavke profesionalnih mašina i opreme za ugostiteljstvo, namenjen za pripremu hrane, pića i napitaka, kao i mašina i opreme za održavanje higijensko-sanitarnih uslova. Pod nabavkom se podrazumeva nabavka novih profesionalnih mašina i opreme;

D) uvođenja tehnoloških inovacija u promociji i poslovanju ugostiteljskih objekata;

Đ) nabavke i ugradnju solarnih panela u skladu sa zakonom.

Prihvatljivi troškovi

Za tačku 1. pod A:

• izgradnja objekta obuhvata: prethodne radove, pripremne radove za građenje, građenje objekta i stručni nadzor u toku građenja objekta;

• dogradnja objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova kojima se izgrađuje novi prostor van postojećeg gabarita objekta, kao i nadziđivanje objekta, i sa njim čini građevinsku, funkcionalnu ili tehničku celinu;

• rekonstrukcija objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova na postojećem objektu u gabaritu i volumenu objekta kojima se utiče na ispunjavanje osnovnih zahteva za objekat, menja tehnološki proces; menja spoljni izgled objekta ili povećava broj funkcionalnih jedinica, vrši zamena uređaja, postrojenja, opreme i instalacija sa povećanjem kapaciteta;

• adaptacija objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova na postojećem objektu, kojima se vrši promena organizacije prostora u objektu, vrši zamena uređaja, postrojenja, opreme i instalacija istog kapaciteta, a kojima se ne utiče na stabilnost i sigurnost objekta, ne menjaju konstruktivni elementi, ne menja spoljni izgled i ne utiče na bezbednost susednih objekata, saobraćaja, zaštite od požara i životne sredine;

• sanacija objekta obuhvata: radove na postojećem objektu kojima se vrši popravka uređaja, postrojenja i opreme, odnosno zamena konstruktivnih elemenata objekta, kojima se ne menja spoljni izgled, ne utiče na bezbednost susednih objekata, saobraćaja i životne sredine i ne utiče na zaštitu prirodnog i nepokretnog kulturnog dobra, odnosno njegove zaštićene okoline, osim restauratorskih, konzervatorskih radova i radova na revitalizaciji;

• investiciono održavanje objekta obuhvata: izvođenje građevinsko-zanatskih, odnosno drugih radova zavisno od vrste objekta u cilju poboljšanja uslova korišćenja objekta u toku eksploatacije.

Za tačku 1. pod B:

• izrada projektno tehničke dokumentacije za aktivnosti iz tačke 1. pod A izrađene i overene od strane ovlašćenog lica, u skladu sa zakonom, kao i za nove turističke objekte koji se izgrađuju po sistemu "greenfield" ili adaptacija devastiranih objekata po principu "brownfield".9

Za tačku 1. pod V:

• izgradnja samostojećih stanica za punjenje malih električnih vozila (bicikala i dr.) i automobila u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.10

Za tačku 1. pod G:

• nabavka profesionalnih mašina i opreme za ugostiteljstvo, namenjenih za pripremu hrane, pića i napitaka, kao i profesionalnih mašina i opreme za održavanje higijensko-sanitarnih uslova. Pod nabavkom se podrazumeva nabavka novih profesionalnih mašina i opreme;11

• nabavka novog restoranskog nameštaja za ugostiteljske objekte;

• novo motorno vozilo12 koje se koristi isključivo za sopstvene potrebe, radi obavljanja delatnosti, u skladu sa zakonom, i to: za prevoz lica vrste M1 (oblika karoserije AF i AG) i teretno vozilo vrste N1 i N213. Pod nabavkom se podrazumeva nabavka novog vozila.14

Za tačku 1. pod D:

• nabavka informacionih sistema, softvera i integrisanih informacionih sistema. Pod nabavkom softvera podrazumeva se nabavka novog profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji poslovanja ugostiteljskih objekata i upravljanja u ugostiteljskim objektima.

Za tačku 1. pod Đ:

• nabavka solarnih panela, montaža i puštanje u rad.

Sva finansijska sredstva vezana za odobreni projekat moraju biti fakturisana na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazana na računima izdatim na ime Korisnika sredstava.

Finansijska sredstva iz prethodnog stava moraju biti plaćena na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja).

Izuzetak u odnosu na prethodni stav se odnosi na ona finansijska sredstva čiji je način plaćanja definisan ugovorom koji je Korisnik sredstava zaključio sa Razvojnim fondom Autonomne pokrajine Vojvodine DOO Novi Sad, a na osnovu Konkursa za dugoročne kredite za razvoj turizma15 i ugovorom koji je Korisnik sredstava zaključio sa Ministarstvom turizma i omladine.

Neprihvatljivi troškovi:

• zaostali dugovi, gubici i kamate;

• troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;

• kupovina zemljišta ili objekata;

• gubici nastali prilikom konverzije valute;

• plaćanje pratećih taksi;

• sitan inventar za pripremanje hrane, pića i napitaka;

• klima uređaji, ventilatori, ventilacioni sistemi, alarmni sistemi i sl.;16

• mašine i oprema za domaćinstvo (bela tehnika i dr);

• nastali putem kompenzacije;

• koji su vezani za projekte koji su sufinansirani od strane Sekretarijata;

• troškovi prevoza i ostali zavisni troškovi;

• svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.

_______
8 Odnosi se na privredne subjekte koji u objektu kumulativno pružaju usluge pripremanja i usluživanja hrane, pića i napitaka, u skladu sa članom 15. stav 1 i 2, članom 16 stav 1, Pravilnik o uslovima i načinu obavljanja ugostiteljske delatnosti, načinu pružanja ugostiteljskih usluga, razvrstavanju ugostiteljskih objekata i minimalno tehničkim uslovima za uređenje i opremanje ugostiteljskih objekata
9 Odnosi se na projekte realizovane do dana objavljivanja Konkursa
10 Pravilnik o posebnoj vrsti objekata i posebnoj vrsti radova za koje nije potrebno pribavljati akt nadležnog organa, kao i vrsti objekata koji se grade, odnosno vrsti radova koji se izvode, na osnovu rešenja o odobrenju za izvođenje radova, kao i obimu i sadržaju i kontroli tehničke dokumentacije koja se prilaže uz zahtev i postupku koji nadležni organ sprovodi.
11 Pod profesionalnom opremom podrazumeva se da su svi proizvodni delovi u kuhinji, točionici pića, bar pultu i dr. izrađeni od nerđajućeg čelika i PVC, odnosno koterm ploča koji ne dozvoljavaju promenu strukture i rđanje u dodiru sa bilo kojom vrstom hrane i materijala, kao i da ugostiteljska oprema (aparati za termičku obradu, mikseri, mesoreznice, kafemati i sl.) mora da ima mogućnost neprekidne eksploatacije tokom 24 časa.
12 Osim za privredne subjekte koji drumski prevoz tereta obavljaju za naknadu ili najamninu - Uredba o pravilima za dodelu državne pomoći
13 U skladu sa Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima)
14 Odnosi se na projekte realizovane do dana objavljivanja Konkursa.
15 Ne odnosi se na Konkurs Razvojnog fonda APV koji je sufinansiran od strane Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam
16Odnosi se na tačku 1. namene sredstava pod B, V, G, D i Đ člana 5. ovog pravilnika

Pravo učešća na konkursu

Član 6

Pravo učešća na Konkursu imaju mikro i mala privredna društva i preduzetnici (u daljem tekstu: Podnosilac prijave), koji su upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa aktivnim statusom.

Uslovi učešća na Konkursu

Član 7

OPŠTI USLOVI:

1) da je subjekt registrovan u Agenciji za privredne registre;17

2) da ima sedište na teritoriji AP Vojvodine ili registrovan ogranak (izdvojeno mesto) na teritoriji AP Vojvodine;18

3) da obavlja ugostiteljsku delatnost - smeštaj kao pretežnu delatnost šifre 55.10 ili 55.20 ili ima registrovan ogranak (izdvojeno mesto) za obavljanje ugostiteljske delatnosti - smeštaj šifre 55.10 ili 55.20, u skladu sa Zakonom o ugostiteljstvu (odnosi se na član 4. ovog pravilnika);

4) da obavlja ugostiteljsku delatnost šifre 56.10 kao pretežnu delatnost ili ima registrovan ogranak (izdvojeno mesto) za obavljanje ugostiteljske delatnosti šifre 56.10 (odnosi se na član 5. ovog pravilnika);

5) da je smeštajni objekat zaveden u evidenciji objekata za smeštaj ministarstva nadležnog za poslove turizma ili jedinice lokalne samouprave - E-turist;19 (odnosi se na smeštajne objekte);

6) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

7) da je obveznik plaćanja boravišne takse (odnosi se na privredne subjekte koji pružaju usluge smeštaja);

8) da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije i da mu nije izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti;

9) da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

10) da nije koristio sredstva po drugom osnovu za istu namenu;

11) da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;

12) da nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;

13) nije ostvario neto gubitak;20

14) da vodi poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva i da ima najmanje jedan objavljen statistički izveštaj na APR;

15) da ima najmanje jednog zaposlenog na neodređeno vreme (pod zaposlenim, u skladu sa zakonom, podrazumeva se svako zaposleno lice koje ima obavezno socijalno osiguranje i koje je prijavljen na obavezno socijalno osiguranje najkasnije do zadnjeg dana meseca koji prethodi mesecu u kojem je objavljen Javni Konkurs);

16) da podnosilac prijave i dobavljač opreme, odnosno izvršilac usluge ne predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom;

17) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

18) da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu;

19) da je izdat akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih radova21 (za tačku 1. pod A, B. i V. iz člana 4. i 5. ovog pravilnika);

20) da je podnosilac prijave vlasnik ili imaoc prava korišćenja nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave (građevinskog zemljišta) za tačke 1. A (za izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju), B., V i Đ iz člana 4. i 5. ovog pravilnika;

21) u slučaju kad podnosilac prijave nije vlasnik ili imaoc prava korišćenja objekta na kom se realizuje investicija koja je predmet prijave, podnosilac prijave treba da ima zaključen ugovor o zakupu sa vlasnikom ili imaocem prava korišćenja nepokretnosti i da ugovor o zakupu traje najmanje 12 meseci počev od dana raspisivanja Konkursa - za član 4. i 5. Pravilnika tačke 1. pod A (adaptacija, sanacija i investiciono održavanje) i V.;22

22) da ispunjava minimalno tehničke uslove za obavljanje ugostiteljske delatnosti - smeštaj, u skladu sa Pravilnikom o uslovima i načinu obavljanja ugostiteljske delatnosti, načinu pružanja ugostiteljskih usluga, razvrstavanju ugostiteljskih objekata i minimalno tehničkim uslovima za uređenje i opremanje ugostiteljskih objekata (za član 4. ovog pravilnika);

23) da ispunjava minimalno tehničke uslove za obavljanje ugostiteljske delatnosti kumulativnog pružanja usluge pripremanja i usluživanja hrane, pića i napitaka, u skladu sa Pravilnikom o uslovima i načinu obavljanja ugostiteljske delatnosti, načinu pružanja ugostiteljskih usluga, razvrstavanju ugostiteljskih objekata i minimalno tehničkim uslovima za uređenje i opremanje ugostiteljskih objekata (za član 5. ovog pravilnika).

Adaptacija, sanacija i investiciono održavanje ugostiteljskih objekata, u skladu sa zakonom, se odnose samo na objekte u kojima privredni subjekt podnosilac prijave pruža ugostiteljske ili ugostiteljsko-smeštajne usluge, shodno nameni sredstava za koju konkuriše.

Izgradnja, dogradnja i rekonstrukcija u skladu sa zakonom se odnosi i na objekte u kojima privredni subjekt nije pružao ugostiteljske usluge, a da je u aktu nadležnog organa koji određuje pravila za izvođenje građevinskih radova jasno navedeno da se radi o ugostiteljskom ili ugostiteljsko-smeštajnom objektu, shodno nameni sredstava za koju konkuriše.23

Pored navedenih uslova, Konkursom mogu biti definisani i drugi uslovi.

________
17 Konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 7. tačka 1.
18 Ogranak (izdvojeno mesto) ne može biti registrovan za vreme trajanja konkursa
19 Ne odnosi se na objekte sistemu "greenfield" ili adaptacija devastiranih objekata po principu "brownfield" ni ti na izradu projektne tehničke dokumentacije.
20 Konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 7. tačka 13.
21 Odnosi se na izgradnju, dogradnju i rekonstrukciju u skladu sa zakonom
22 Podnosilac prijave može da ima i ugovor o podzakupu sa zakupcem nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave, koji je zaključen uz saglasnost vlasnika ili imaoca prava korišćenja nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija. Ugovor o podzakupu treba da traje najmanje 12 meseci počev od dana raspisivanja Konkursa
23 Odnosi se i na objekte sistemu "greenfield" ili adaptacija devastiranih objekata po principu "brownfield".

Dokumentacija koja se podnosi na Konkurs

Član 8

Obavezna dokumentacija koja se podnosi24:

1. elektronski popunjen i svojeručno potpisan obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2. izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

3. uverenje poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od dana objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika);

4. potvrdu o izvršenoj registraciji PIB-a;

5. izveštaj i obrasci:

Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe sa stanjem na dan 31. decembar koji je predat APR-u, u skladu sa članom 7. tačka 1. ovog pravilnika (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);25

6. uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju zaposlenih lica iz koga se nedvosmisleno vidi broj zaposlenih na neodređeno vreme, zaključno sa poslednjim danom meseca koji prethodi mesecu objavljivanja Konkursa. Preduzetnici koji su jedini zaposleni, uz uverenje prilažu fotokopiju prijave na obavezno socijalno osiguranje;

7. potvrda agencije za privredne registre da privrednom subjektu nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

8. potvrda agencije za privredne registre da za privredni subjekat nije registrovan postupak likvidacije, kao i da za njega nije pokrenut stečajni postupak pred nadležnim sudom, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

9. dokaz o vlasništvu nad nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva (original ili overena fotokopija izvoda iz Katastra nepokretnosti od strane javnog beležnika), osim za nepokretnosti koje su u vlasništvu jedinice lokalne samouprave, Autonomne pokrajine Vojvodine ili Republike Srbije, a sa čijim organom/javnim preduzećem je zaključen ugovor o zakupu ili podzakupu nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave ne starije od dana objavljivanja Konkursa (za član 4. i 5. Pravilnika tačka 1. pod A, B, V i Đ);

10. ugovor o zakupu ili podzakupu nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca prijave (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika/nadležnog suda) kada nepokretnost nije u vlasništvu podnosioca prijave (za član 4. i 5. Pravilnika tačke 1. pod A (adaptacija, sanacija i investiciono održavanje) i V);26

11. izjava vlasnika nepokretnosti kojom zakupcu/podzakupcu dozvoljava izvođenje radova koji su predmet prijave (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika) kada nepokretnost nije u vlasništvu podnosioca prijave;27 (za član 4. i 5. Pravilnika tačka 1A adaptacija, sanacija i tehničko održavanje);

12. potpisana i overena izjava od strane ovlašćenog lica podnosioca prijave o smeštajnim kapacitetima kojima se raspolaže u ugostiteljskom objektu;

13. rešenje o kategorizaciji smeštajnog objekta odgovarajućeg organa, u slučaju da je objekat već kategorisan (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika);

14. potvrdu o plaćenim boravišnim taksama (za član 4. Pravilnika);

15. dokaz da je smeštajni objekat zaveden u evidenciji objekata za smeštaj ministarstva nadležnog za poslove turizma ili jedinice lokalne samouprave, odnosi se na privredne subjekte koji pružaju usluge smeštaja (original ili overena fotokopija od strane javnog beležnika);

16. izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (nalaze se na internet prezentaciji Sekretarijata):

- o prihvatanju uslova utvrđenih konkursom;

- da su dati podaci u Prijavi istiniti i verodostojni;

- da nema neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam, odnosno njegovom pravnom prethodniku;

- o primljenoj dozvoljenoj de minimis državnoj pomoći u tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom podnošenja prijave;28

- o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

- o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

- da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

- da podnosilac prijave i dobavljač opreme, odnosno izvršilac usluge ne predstavljaju povezana lica u skladu sa zakonom;

- da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu.

17. Potpisana i overena izjava od strane ovlašćenog lica podnosioca da ispunjava minimalno tehničke uslove za obavljanje ugostiteljske delatnosti - smeštaj, u skladu sa Pravilnikom o uslovima i načinu obavljanja ugostiteljske delatnosti, načinu pružanja ugostiteljskih usluga, razvrstavanju ugostiteljskih objekata i minimalno tehničkim uslovima za uređenje i opremanje ugostiteljskih objekata (za član 4. ovog pravilnika);

18. Potpisana i overena izjava od strane ovlašćenog lica podnosioca da ispunjava minimalno tehničke uslove za obavljanje ugostiteljske delatnosti kumulativnog pružanja usluge pripremanja i usluživanja hrane, pića i napitaka, u skladu sa Pravilnikom o uslovima i načinu obavljanja ugostiteljske delatnosti, načinu pružanja ugostiteljskih usluga, razvrstavanju ugostiteljskih objekata i minimalno tehničkim uslovima za uređenje i opremanje ugostiteljskih objekata (za član 5. ovog pravilnika).

________
24 Shodno članu 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
25 Konkursom će se bliže urediti uslov iz člana 8. stava 1. tačka 5.
26 U slučaju podzakupa nepokretnosti potrebno je dostaviti i (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika/nadležnog suda) Ugovora između vlasnika ili imaoca prava korišćenja nepokretnosti i zakupca, iz koje se vidi da je vlasnika ili imaoca prava korišćenja nepokretnosti dao saglasnost da zakupac može da izda navedenu nepokretnost u podzakup
27 Izjavu nije potrebno dostaviti u slučaju kada je ugovorom zakupodovac dozvolio izvođenje radova koji su predmet prijave.
28 U periodu od dana podnošenje prijave na Konkurs pa do dana potpisivanja ugovora, u slučaju da je Podnosilac prijave i Korisnik sredstava, Podnosilac prijave je dužan da obavesti sekretarijat o nastalim promenama koje bi uticala na prekoračenje de minimis državne pomoći.

Dodatna dokumentacija (uz član 4. Pravilnika):

Za tačku 1. pod A I V Namene sredstava:

1. Akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih radova u skladu sa članom 7. tačka 19. ovog pravilnika (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika/ nadležnog suda);29

2. Predmer i predračun radova i opreme izrađen od strane odgovornog projektanta (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika/nadležnog suda)30

Za tačku 1. B Namene sredstava:

1. e-Račun ili račun - otpremnica ili ugovor - otpremnica (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave)31

2. Akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih radova u skladu sa članom 7. tačka 19. ovog pravilnika.

Za tačku 1.G Namene sredstava:

1. e-Račun ili račun- otpremnica ili ugovor - otpremnica sa detaljnom specifikacijom opreme (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);

2. e-Predračun ili predračun - otpremnica ili predugovor-otpremnica sa detaljnom specifikacijom opreme (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave).

Za tačku 1.D Namene sredstava:

1. e-Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica sa detaljnom specifikacijom opreme (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);

2. e-Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica sa detaljnom specifikacijom opreme (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave).

Za tačku 1.Đ. Namene sredstava:

- ugovor sa EPS ad o snabdevanju, u skladu sa zakonom (original ili overena fotokopija od strane javnog beležnika).

Dodatna dokumentacija (uz član 5. Pravilnika):

Za tačku 1. Pod A. I V. Namene sredstava:

1. Akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih radova u skladu sa članom 7. tačka 19. ovog pravilnika (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika/ nadležnog suda);

2. Predmer i predračun radova i opreme izrađen od strane odgovornog projektanta (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika/nadležnog suda) (za tačku 1. Pod A. i pod V.);32

Za tačku 1. B Namene sredstava:

1. e-Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave)33

2. Akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih rad ova u skladu sa članom 7. tačka 19. ovog pravilnika.

_______
29 Za ugradnju solarnih panela potrebna je i saglasnost nadležne elektrodistribucije Elektro privrede Srbije
30 Uz predmer i predračun radova potrebno je i dostaviti fotokopiju licence odgovornog projektanta izdate od nadležnog organa Republike Srbije
31 Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica treba da budu u potpunosti usaglašeni sa predmetom prijave za tačku 1B i 1 G. Namene sredstava.
32 Uz predmer i predračun radova potrebno je i dostaviti fotokopiju licence odgovornog projektanta izdate od nadležnog organa Republike Srbije
33 Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica treba da budu u potpunosti usaglašeni sa predmetom prijave za tačku 1B i 1 G. Namene sredstava.

Za tačku 1.G Namene sredstava:

1. e-Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica sa detaljnom specifikacijom opreme (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);

2. e-Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica sa detaljnom specifikacijom opreme (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave).

Za tačku 1.D Namene sredstava:

1. e-Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica sa detaljnom specifikacijom opreme (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave);

2. e-Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica sa detaljnom specifikacijom opreme (original ili overena fotokopija od strane Podnosioca prijave).

Za tačku 1.Đ. Namene sredstava:

- ugovor sa EPS ad o snabdevanju, u skladu sa zakonom (original ili overena fotokopija od strane javnog beležnika).

Podnosilac prijave može dostaviti i dodatnu dokumentaciju za koju proceni da je od značaja za kriterijume za dodelu podsticajnih sredstava.

U slučaju da je Podnosilac prijave dostavio nadležnom organu zahtev za pribavljanje predmetnog akta za tačke 7. i 8. ovog člana, u prijavi na Konkurs potrebno je dostaviti podnesak kojim se dokazuje da je zahtev podnet nadležnom organu. U tom slučaju predmetni akt je potrebno dostaviti najkasnije u roku od tri radna dana od dana isteka roka za podnošenje prijave na Konkurs.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpskom jeziku sa overom sudskog tumača.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Pored navedene dokumentacije, Konkursom može biti definisana i druga dodatna dokumentacija.

Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.

Postupanje s prijavama

Član 9

Pristigle prijave sa priloženom dokumentacijom, obrađuje Komisija za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Konkurs, pokrajinski sekretarijat može, na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih, odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Članovi Komisije ne mogu istovremeno biti Korisnici sredstava po Konkursu koji se sprovodi i dužni su da potpišu Izjavu o odsustvu sukoba interesa.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu). Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici Sekretarijata ili koja je najkasnije istog dana poslata poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili drugog profesionalnog dostavljača;

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene i koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija, prijave koje sadrže nekompletne, nerazumljive i nejasne specifikacije predmera i predračune, nameštaja, mašina i opreme;

• ukoliko se utvrdi da su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

• kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Konkurs do dana donošenja Odluke.

• ukoliko se utvrdi da je projekat koji je predmet prijave sufinansiran od strane Sekretarijata.

Kriterijumi za dodelu Sredstava

Član 10

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

KRITERIJUMI

BODOVI

 

da

ne

1. Usklađenost projekta sa Strategijom razvoja turizma Republike Srbije i Programom razvoja turizma APV (za član 4. Pravilnika)

10

0

2.Prepoznatljivost lokalne samouprave u Strategiji razvoja turizma Republike Srbije za period od 2016. do 2025. godine, kao deo prostora turističkih destinacija

10

0

3. Objekat koji je predmet prijave predstavlja zaštićeno kulturno dobro ili deo kulturnog dobra (za član 4. Pravilnika)

10

0

4. Učešće žena u vlasništvu i upravljanju privrednog subjekta/osnivačica preduzetničke radnje kumulativno

10

0

5. Stepen razvijenosti lokalne samouprave (odnosi se na sedište objekta koji je predmet prijave)

 

- Stepen razvijenosti iznad republičkog proseka i od 80% do 100% republičkog proseka

5

- Stepen razvijenosti od 60% do 80% republičkog proseka

7

- Stepen razvijenosti od ispod 60% republičkog proseka

9

6. Broj zaposlenih

 

- Do 5

5

- Od 6 do 10

7

- Preko 10

10

7. Tržišni potencijal

0-30

8. Posedovanje nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu od 2019.-2024. godine

10

0

9. Posedovanje standarda i sertifikata privrednog subjekta podnosioca prijave

10

0

10. Ocenjenost objekta na Booking-u ili ekvivalent- ≥ 75% najviše ocene

15

0

11. Ekonomska i funkcionalna opravdanost projekta

 

Opravdan

5

Veoma opravdan

10

Izuzetno opravdan

15

12. Očekivanje doprinosa unapređenju standarda i kvaliteta turističke ponude

0-30

13. Održivost projekta nakon završetka finansijske podrške

 

Održivo

5

Veoma održivo

10

Izuzetno održivo

15

KRITERIJUMI

BODOVI

 

da

ne

14. Rešenje o kategorizaciji objekta koji je predmet prijave (Pravilnik o kategorizaciji ugostiteljskih objekata za smeštaj)

10

0

15. Smeštajni kapaciteti kojim privredni subjekat raspolaže (za član 4. Pravilnika)

 

- od 5 do 15 ležaja

5

- od 16 do 20 ležaja

10

- od 21 do 50 ležaja

15

- preko 50 ležaja

20

16. Iznos plaćenih boravišnih taksi za period 2022-2023. godinu (za član 4. Pravilnika)

 

- od 30.000,00 do 100.000,00 dinara

5

- od 100.000,00 do 300.000,00 dinara

10

- preko 300.000,00 dinara

15

17. Značaj projekta za razvoj turističke ponude APV

0-30

Pored navedenih kriterijuma, konkursom mogu biti definisani i dodatni kriterijumi.

Postupak dodele Sredstava i odlučivanje

Član 11

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 10. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata na osnovu koje sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.

Na osnovu izveštaja Komisija sačinjava predlog o raspodeli sredstava.

Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj i predlog Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).

Odluka je konačna i protiv iste se ne može uložiti pravni lek.

Podnosilac prijave kome su odobrena sredstva ne može izvršiti reviziju budžeta projekta.

Korisnik sredstava je dužan da u roku od sedam dana počev od dana objave Odluke na zvaničnoj internet stranici Sekretarijata, dostavi:

• potpisanu i overenu izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstava;

• izvod o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu) u slučaju kada je promena registrovana nakon datuma izdavanja izvoda o registraciji (registrovanim podacima) podnosioca prijave iz APR-a dostavljenog u konkursnoj dokumentaciji;

• potpisanu i overenu izjavu da predmet prijave neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje najmanje 12 meseci od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs

Ugovor o korišćenju Sredstava

Član 12

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Ugovori sa Korisnicima sredstava će se zaključivati nakon podnošenja izveštaja o realizovanom projektu i / ili pre podnošenja izveštaja o realizovanom projektu.

Način zaključivanja ugovora bliže će se urediti Konkursom.

Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Način isplate Sredstava

Član 13

Isplata Sredstava se može vršiti:

1. refundacijom, nakon realizacije projekta, podnošenja Izveštaja i zaključenja Ugovora i/ ili

2. pre početka realizacije projekta uz dostavljanje instrumenta obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos, a nakon zaključenja Ugovora (avans).

Način isplate Sredstava bliže će se urediti Konkursom, kao i instrumenti obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos.

Isplata Sredstava se vrši u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet.

Način isplate Sredstava u skladu sa stavom 1. tačkom 2. ovog člana odnosi se na one projekte čija realizacija može da započne tek nakon isplate sredstava na namenski račun Korisnika sredstva. U ovom slučaju se sredstva dobavljačima i pružaocima usluge uplaćuju sa namenskog računa Korisnika sredstava.

Korisnicima sredstava kojima su poslovni računi neprekidno blokirani, nad kojima je pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije i kojima je izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti, od dana donošenja Odluke do dana isplate Sredstava, neće biti isplaćena Sredstva.

Obaveze Korisnika sredstava

Član 14

Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora i isplate sredstava, obaveza Korisnika sredstava je da dostavi Sekretarijatu izveštaj o realizovanom projektu u roku od najduže:

- 15 dana od dana donošenja Odluke (za projekte koji su realizovani do dana donošenja Odluke);

- 15 dana nakon realizacije projekta (za projekte koji se realizuju posle dana donošenja Odluke).

Rok za dostavljanje Izveštaja o realizovanom projektu utvrdiće se Ugovorom u slučaju kada se isplata sredstava vrši u skladu sa članom 13. stav 1. i tačke 2. Pravilnika. (Za projekte koji se realizuju nakon donošenja Odluke, dostavljanja instrumenta obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos, zaključenja Ugovora i isplate celokupnih ili dela sredstava).

Izveštaj o realizovanom projektu treba da sadrži:34

- narativni deo - osnovni podaci o Projektu, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom realizacije Projekta, opravdanost Projekta i sl;

- foto-dokumentaciju realizovanog projekta;

- tabelarni deo - prikaz budžeta projekta;

- originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: računa sa specifikacijom radova i opreme, otpremnica, izvoda iz banke i drugim dokazima. Navedena fotokopija dokumentacije mora biti overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava;

- okončanu situaciju radova i opreme izrađenu od strane odgovornog projektanta ili odgovornog izvođača radova (original ili fotokopija overena od strane javnog beležnika) usklađenu sa prihvatljivim troškovima iz člana 4. Pravilnika i predmerom i predračunom radova i opreme (za član 4. i 5. Pravilnika pod 1.A i V);35

- fotokopiju predmetne dokumentacije overene od strane projektanta koji je izradio projekat (za član 4. i 5. Pravilnika pod B);

- garancija i garantni list mašina i opreme izdate u skladu sa zakonom o zaštiti potrošača (original ili overenu fotokopiju od strane javnog beležnika);36 (za član 4. i član 5. Pravilnika pod G)

- očitanu saobraćajnu dozvolu overenu od strane Javnog beležnika (u slučaju nabavke vozila)37

- originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: računa sa specifikacijom mašina i opreme, otpremnica, izvoda iz banke i drugim dokazima. Navedena fotokopija dokumentacije mora biti overena od strane ovlašćenog lica Korisnika sredstava (za član 4 i člana 5. Pravilnika pod G).

- analitička kartica osnovnih sredstava/evidencija i inventarni broj (za član 4. i član 5. Pravilnika pod G.).

Korisnik Sredstava po Konkursu je dužan da:

• omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta, kao i nad sprovođenjem obaveza utvrđenih Ugovorom;38

• omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija;

• u svim javnim publikacijama i na svojoj web stranici prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navede da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Korisnici sredstava su u obavezi da nakon realizacije projekta i potpisivanja Ugovora na adresi gde je realizovan projekat na vidljivom mestu postave tablu sa jasno vidljivim natpisom "PROJEKAT REALIZOVAN UZ FINANSIJSKU PODRŠKU POKRAJINSKOG SEKRETARIJATA ZA PRIVREDU I TURIZAM".

Na tabli treba da bude jasno vidljiv grb Republike Srbije i grbovi Autonomne pokrajine Vojvodine, ispod kojih je ispisano:

"Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam" (za član 4. i 5. Pravilnika).

Korisnici sredstava su dužni da predmet prijave vidljivo označe nalepnicom koju preuzimaju od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora (za član 5. Pravilnika).

______
34 Realizovanim projektom se smatra da je projekat u celosti realizovan u skladu sa prijavom zaključno sa isplatom sredstava, dobavljaču ili pružaocu usluge, vidljivom na izvodu iz banke Korisnika sredstava.
35 Može doći do odstupanja Okončane situacije u odnosu na Predmer i predračun radova i opreme. Odstupanja ne mogu biti u značajnoj meri i ne mogu promeniti osnov projekta sa kojim Podnosilac prijave aplicira na Konkurs. U izradi Okončane situacije ne mogu da učestvuju lica koja su zaposlena u privrednom društvu, odnosno drugom pravnom licu ili preduzetničkoj radnji koje je izvođač ili investitor radova na tom objektu, lica koja vrše inspekcijski nadzor, kao i lica koja rade na poslovima izdavanja građevinske dozvole u organu nadležnom za izdavanje građevinske dozvole.
36 Odnosi se na nabavku novih mašina i opreme za sve prihvatljive troškove.
37 U očitanoj saobraćajnoj dozvoli, između ostalog, mora jasno da se vidi
38 Monitoring sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 15

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.

Računanje rokova

Član 16

Rok određen u danima počinje da teče prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Konkursom, Odlukom ili Ugovorom.39

Rok određen u nedeljama, mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan kada je zakonom određeno da se ne radi ili u subotu i nedelju, kao poslednji dan roka računa se sledeći radni dan.

______
39 Kod računanja rokova dan objavljivanja Konkursa je dan kada je Konkurs objavljen u jednom od dnevnih glasila.

Završna odredba

Član 17

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".