PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU MAŠINA/OPREME U 2024. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 1/2024 i 2/2024 - ispr.)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme u 2024. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme u 2024. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2024. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, mikro, malih i srednjih privrednih društava, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja budžeta.

CILJ

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstava radi povećanja ukupnog privrednog rasta i razvoja preduzetništva u AP Vojvodini putem investiranja u osnovna sredstva, a u cilju unapređenja i poboljšanja opštih uslova poslovanja, smanjenja troškova, povećanja efikasnosti uvođenjem novih ili poboljšanjem postojećih poslovnih kapaciteta, modernizacijom proizvodnih i uslužno orijentisanih delatnosti.

NAMENA SREDSTAVA

Član 3

Sredstva su namenjena za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme koja je kupljena, isporučena3 i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 12. februara 2022. godine do dana zaključenja Javnog konkursa.

Mašine/oprema treba da bude u skladu sa čl. 2 ovog Pravilnika i namenjena za profesionalnu upotrebu.

Pod nabavkom opreme smatraju se i motorna vozila koja se koriste isključivo za potrebe sopstvenog poslovanja4 i to: za prevoz lica vrste M1 (oblika karoserije AF i AG) i teretna vozila vrste N1 i N2.5

Mašine/oprema mora biti nabavljena od kredibilnog dobavljača6 (proizvođač, distributer) koji nije povezano lice sa podnosiocem prijave.

Izuzetno, na predlog Komisije za sprovođenje Javnog konkursa, može se odobriti refundiranje troškova za nabavku polovne mašine/opreme, ne starije od 5 (pet) godina, uz uslov da učesnik na Javnom konkursu dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Sredstva se ne mogu koristiti za subvencionisanje troškova za nabavku sledećeg:

- instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, gasna, telefonska, kablovska, internet, video nadzor, alarmni sistemi i sl.);

- nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

- pojedinačni i rezervni delovi, oprema za zaštitu na radu, repromaterijal, potrošni materijal i dr;

- rasveta, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji i sl.);

- tehnička oprema, aparati i uređaji (fiskalne kase, telefonski i faks aparati, TV, muzički uređaji i dr.);

- poljoprivredne i priključne mašine i druga oprema za poljoprivrednu proizvodnju;

- hotelsko ugostiteljska oprema i druga oprema iz oblasti turizma7;

- kompjuteri, računarska oprema;

- veterinarska oprema i oprema za salone lepote i sl;

- sve vrste vozila osim navedenih u stavu 3. ovog člana;

- oprema za zabavu i igre na sreću i sl.;

- sve vrste objekata (hale, hladnjače, skladišta, tezge, rampe, tende, bazeni, bilbordi i dr.).

Sredstva se ne mogu koristiti ukoliko su obaveze prema dobavljaču/prodavcu izmirene u gotovom novcu, putem kompenzacije, asignacije, cesije ili preuzimanjem duga, niti u slučaju da je predmet prijave kupljen na lizing ili namenjen za iznajmljivanje/rentiranje.

_______
3 Izuzetno, za mašine/opremu koja usled više sile i/ili objektivnih razloga nije isporučena - mora se dostaviti pismeno obaveštenje dobavljača o nemogućnosti da je isporuči u propisanom roku - rok se može produžiti.
4 Ne odnosi se na vozila koja se koriste u komercijalne svrhe - prevoz lica i tereta za naknadu ili najamninu.
5 U skladu sa čl. 7, čl. 8 i čl. 11. Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 40/2012, 102/2012, 19/2013, 41/2013, 102/2014, 41/2015, 78/2015, 111/2015, 14/2016, 108/2016, 7/2017 - ispr., 63/2017, 45/2018, 70/2018, 95/2018, 104/2018, 93/2019, 2/2020 ispr., 64/2021, 129/2021 - dr. pravilnik, 143/2022, 110/2022 - dr. pravilnik i 48/2023).
6 Pod kredibilnim dobavljačem podrazumeva se onaj dobavljač za koga se na osnovu javno dostupnih informacija, može nesumnjivo zaključiti da se bavi proizvodnjom/uvozom/distribucijom tražene opreme. U suprotnom, Komisija može da zatraži dodatnu dokumentaciju.
7 Predmet nabavke koji se koristi u Sektoru I - Usluge smeštaja i ishrane (oblast 55 - Smeštaj i 56 - Delatnost pripremanja i posluživanja hrane i pića)

VISINA SREDSTAVA I NAČIN ISPLATE

Član 4

Visina odobrenih sredstava utvrđuje se na osnovu dostavljene e-fakture / računa / računa otpremnice ili ugovora-otpremnice sa dobavljačem/prodavcem i izvoda računa iz banke o plaćanju istog.

Iznos sredstava odobrava se do 80% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV i bez zavisnih troškova nabavke8 i drugih troškova.

Sredstva se odobravaju u visini od najmanje 200.000,00 dinara do najviše 3.000.000,00 dinara.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Isplata odobrenih sredstava vrši se po principu refundacije.

______
8 Zavisni troškovi nabavke (ZTN) su troškovi: prevoza, utovara, istovara, skladištenja, osiguranja u transportu, montaže, bankarske provizije, carinjenja, akcize i dr.

JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA

Član 5

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Sekretarijat.

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

- naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Javnom konkursu;

- namena sredstava;

- pravo i uslovi za učešće na Javnom konkursu;

- način i rok za podnošenja prijave na Javni konkurs;

- kriterijumi za ocenu prijava;

- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs i

- drugi podaci od značaja.

Javni konkurs za dodelu sredstava predstavlja osnov za dobijanje de minimis državne pomoći.

PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU

Član 7

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju preduzetnici i privredna društva sa sedištem ili registrovanom poslovnom jedinicom (ogranak, izdvojeno mesto) na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koji su:

1) upisani u registar APR najkasnije 30. decembra 2022. godine (na neodređeno vreme i imaju aktivan status) i

2) razvrstani na mikro ili mala pravna lica9 ili su preduzetnici paušalni poreski obveznici.

_______
9 Razvrstavanje pravnih lica i preduzetnika, vrši se u skladu sa čl. 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. glasnik RS", br. 73/2019 i 44/2021 - dr. zakon)

USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM KONKURSU

Član 8

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1) da nije ostvario neto gubitak u 2022. godini;

2) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

3) da ima najmanje jednog zaposlenog (pod zaposlenim licem, podrazumeva sa svako lice prijavljeno na obavezno socijalno osiguranje);

4) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

5) da za iste namene (predmet prijave) u prethodnoj ili tekućoj godini nije primio bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja;

6) da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;

7) da Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nemaju učešće u vlasništvu;

8) da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije10 i da mu nije izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti;

9) da nije u teškoćama, prema definiciji iz čl. 2. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći11;

10) da nije u grupi povezanih lica od kojih su neki od članova velika pravna lica;

11) da mašina/oprema nije kupljena od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik kao i od povezanih lica ili društava u skladu sa zakonom12.

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za refundaciju troškova nabavke maksimalno 12 (dvanaest) komada mašina/opreme (istih ili različitih) i to od najviše 5 (pet) različitih dobavljača/prodavaca.

Učesnik na Javnom konkursu dužan je da predmet prijave mašine/oprema jasno specificira u obrascu prijave.

Pored navedenih uslova, Javnim konkursom mogu biti definisani i drugi uslovi.

______
10 Shodno Zakonu o stečaju "Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018.
11 "Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014, 23/2021 - dr. uredbe, 62/2021 - dr. uredbe, 99/2021 - dr. uredbe, 20/2023 - dr. uredbe, 43/2023 - dr. uredbe i 48/2023 - dr. uredbe.
12 Značenje povezanih lica određeno je čl. 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015, 44/2018, 95/2018, 91/2019 i 109/2021) i čl. 2 Zakona o bankama ("Sl. glasnik RS" br. 107/2005, 91/2021 i 14/2015) - kumulativno.

DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI KONKURS13

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);

2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa14 (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

3) Uverenje Poreske uprave Ministarstva finansija RS o izmirenju dospelih obaveza javnih prihoda (porezi i doprinosi), original ili fotokopija overeno kod nadležnog organa za overu ili izdato u elektronskom obliku sa digitalnim potpisom, ne starije od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa;

4) Uverenje Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o registrovanim prijavama na osiguranje isključivo u formatu sa pregledom broja osiguranika prema vrsti zaposlenja i osnovu osiguranja, iz koga se nedvosmisleno vidi broj zaposlenih na neodređeno vreme - na dan objavljivanja konkursa.15

Preduzetnici koji paušalno izmiruju svoje obaveze i preduzetnici koji su jedini zaposleni, uz uverenje samostalno prilažu i fotokopiju prijave na obavezno socijalno osiguranje (M obrazac);

5) Potvrda APR da privrednom subjektu nije izrečena pravosnažna mera zabrane obavljanja delatnosti, ne stariji od datuma objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

6) Potvrda APR da za privredni subjekat nije registrovan postupak likvidacije, kao i da nije pokrenut stečajni postupak pred nadležnim sudom, ne stariji od datuma objavljivanja Javnog konkursa (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);

7) (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva:

- za 2022. godinu: kopija Izveštaja (Bilans stanja, Bilans uspeha i Statistički izveštaj) sa stanjem na dan 31. decembar 2022. godine koji je predat APR; 16

- za 2023. godinu: Bruto bilans ili Zaključni list na dan 31. decembar 2023. godine;

(b) Paušalni poreski obveznici:

kopije obrasca KPO za 2022. i 2023. godinu; potvrde od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2022. i 2023. godini i kopije Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2022. i 2023. godinu;

8) Mašine/oprema - kupljeno, isporučeno i isplaćeno:

(a-1) e-faktura / račun / račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica ne starije od 12. februara 2022. godine do dana zaključenja Javnog konkursa i

(a-2) kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog ne starije od 12. februara 2022. godine do dana zaključenja Javnog konkursa;

(b) nabavka vozila (iz čl. 3, st. 3) - očitana saobraćajna dozvola (overena kod nadležnog organa za overu) ili odgovarajuća potvrda MUP17;

9) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):

(9-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;

(9-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka; (9-3) o statusu;

(9-4) o povezanim licima;

(9-5) o starosti mašine/opreme;

(9-6) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(9-7) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;

(9-8) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

(9-9) o nepostojanju neizmirenih obaveza; (9-10) da se ne vode sudski postupci;

(9-11) o istinitosti i verodostojnosti datih podataka.

Sekretarijat zadržava pravo da Javnim konkursom traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.

Ukoliko učesnik na Javnom konkursu ima zaposlene osobe sa invaliditetom, dostavlja izjavu o broju zaposlenih OSI overenu kod nadležnog organa za overu.

Ukoliko je učesnik na Javnom konkursu dobitnik nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda/usluga u periodu 2022-2023. godine priložiti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

U slučaju da se podnosi prijava za refundaciju troškova nabavke polovne mašine/opreme (ne starije od 5 godina) dostaviti procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka (vidi Izjavu broj 9-5).

Ukoliko se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.

Ukoliko se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Javni konkurs.18

Sekretarijat zadržava pravo da od učesnika na Javnom konkursu, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa definiše dodatnu dokumentaciju.

_______
13 Shodno čl. 29. Zakona o overavanju potpisa, rukopisa i prepisa ("Sl. glasnik RS", br. 93/2014, 22/2015 i 87/2018) za overavanje potpisa, rukopisa i prepisa nadležni su javni beležnici (notari). Izuzetno, u gradovima i opštinama za koje nisu imenovani javni beležnici (notari), nadležnost za overavanje zadržavaju opštinske uprave i sudovi (osnovni sudovi, sudske jedinice i prijemne kancelarije osnovnih sudova).
14 Učesnik na Javnom konkursu obavezan je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR, o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana objavljivanja Javnog konkursa do dana objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu).
15 Javnim konkursom će se bliže urediti uslov iz čl. 9, st. 1, tč. 4).
16 Učesnik na Javnom konkursu je odgovoran za ispravnost podnetih finansijskih izveštaja. U slučaju da postoji bilo kakva izmena u predatim finansijskim izveštajima, dužan je da ih dostavi Sekretarijatu u roku od 5 dana.
17 U slučaju iz fusnote 3 ovog Pravilnika, rok za dostavljanje je najkasnije 15 dana od dana zaključenja Javnog konkursa.
18 Učesnik na Javnom konkursu, na obrascu koji je sastavni deo prijave, treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u čl. 9, st. 1, pod tč. 2), i 4) pribaviti sam ili je saglasan s tim da je pribavi Sekretarijat po službenoj dužnosti.

NAČIN I ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVE

Član 10

Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU MAŠINA/OPREME U 2024. GODINI", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na navedenu adresu) u vremenu od 900 do 1400 časova.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.

POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 11

Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije ocenjuju prijave na osnovu kriterijuma iz čl. 13. ovog Pravilnika.

Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.

U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije, sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava korisnicima (u daljem tekstu: Odluku). Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.

Član 12

Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:

- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu);19

- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje nisu potpisane, koje ne sadrže obavezne podatake ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);

- prijave u kojima vrednost za mašine/opremu iznosi do 250.000,00 dinara bez PDV.

Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnika na Javnom konkursu:

- koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu;

- kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Javni konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.

______
19 Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici pokrajinskih organa uprave ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača.

KRITERIJUMI ZA OCENU PRIJAVA

Član 13

Komisija daje predlog odluke za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

RED. BROJ

KRITERIJUMI

BODOVI

1

Stepen razvijenosti JLS u kojoj se nalazi sedište / registrovana poslovna jedinica učesnika Javnog konkursa

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada

9

Vršenje usluga

6

Ostale delatnosti

3

3

Učešće žena u vlasništvu i upravljanju (kumulativni uslov: žena je (su)vlasnica i odgovorno lice - direktorica)

Preduzetnica / 100% vlasnica privrednog društva

10

51 - 99% u vlasništvu žene(a)

5

Nije ispunjen kumulativni uslov

0

4

Broj zaposlenih na neodređeno vreme

15 i više

15

6 - 14

10

0 - 5

5

5

Zaposlenost OSI

Ima zaposlenih OSI

3

Nema zaposlenih OSI

0

6

Procenjeni uticaj subvencije na konkurentnost u oblasti poslovanja

Nedovoljan, srednji, visok, izuzetno visok

0 - 15

7

Procenjeni uticaj finansijske podrške na efikasnost poslovanja

Značajno

15

Zadovoljavajuće (primereno)

10

Minimalno

5

Neznatno

0

8

Procenjena dobrobit za društvo / lokalnu sredinu

Neznatna, dobra, srednja, visoka

0 - 15

9

Procenjena održivost poslovanja u periodu od tri godine

Visoka

15

Srednja

10

Nedovoljna

5

Nema

0

10

Procenjeni uticaj subvencije na razvoj privrede AP Vojvodine

Nema, nedovoljno, srednje, visoko

0 - 15

11

Planirani broj novozaposlenih lica na osnovu subvencije (2024. godina)

6 i više

10

1-5

5

Ne planira novo zapošljavanje

0

12

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2022.-2023. godina

Nije koristio sredstva Sekretarijata

10

Koristio je sredstva Sekretarijata

0

13

Nosilac priznanja i nagrada za kvalitet proizvoda/usluge (2022.-2023. god)

Da

3

Ne

0

Pored navedenih kriterijuma, Javnim konkursom mogu biti definisani i dodatni kriterijumi.

UGOVOR O DODELI SREDSTAVA

Član 14

Učesnik na Javnom konkursu kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstva;

- da osnovno sredstvo neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 12 meseca od dana potpisivanja Ugovora.

Korisnik sredstava dužan je da pre zaključenja ugovora:

- otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor20, i da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JB-KJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).

- dostavi dopis - izveštaj o namenskom korišćenju sredstava sa dokumentacijom za refundaciju troškova za nabavku mašina/opreme iz čl. 3. st. 1: kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača i osnovnog sredstva, evidencija osnovnih sredstava/inventarni broj i sl.), fotografije i dr. - u roku od 10 dana od dana donošenja Odluke.

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava, a nakon dostavljenog dopisa - izveštaja o namenskom korišćenju sredstava sa dokumentacijom za refundaciju, zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Isplata bespovratnih sredstava vrši se u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.

________
20 U skladu sa Pravilnikom o načinu utvrđivanja i evidentiranja korisnika javnih sredstava i uslovima i načinu za otvaranje i ukidanja podračuna konsolidovanog računa trezora kod Uprave za trezor ("Sl. glasnik RS" br. 11/2023 i 84/23)

OBAVEZE KORISNIKA SREDSTAVA

Član 15

Korisnik sredstava dužan je da:

- mašinu/opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata;

- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) troškova za nabavku mašina/opreme učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 12 meseca od potpisivanja ugovora;

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.

Korisnik sredstava ima zabranu da mašine/opremu otuđi ili da je da drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, u roku od najmanje 12 meseca od potpisivanja ugovora.

PRAĆENJE IZVRŠENJA UGOVORA

Član 16

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 12 meseca od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije.

RAČUNANJE ROKOVA

Član 17

Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom.

Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastanka događaja od koga rok počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka pada na poslednji dan tog meseca.

Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.

Ako poslednji dan roka pada u dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.

ZAVRŠNE ODREDBE21

Član 18

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima za subvencionisanje izdataka za nabavku mašina/ opreme ili za nabavku softvera ili za sticanje nematerijalne imovine u 2022. godini, broj 144-401-3 /2022-02 od 4. januara 2022. godine22.

______
21 Svi generički neutralni termini napisani u muškom rodu obuhvataju iste pojmove u ženskom rodu
22 "Sl. list APV" br. 1/2022

Član 19

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".

Napomene

Na osnovu člana 16, 24. i 43. Pokrajinske skupštinske odluke o pokrajinskoj upravi ("Sl. list APV", br. 37/2014, 54/2014 - dr. odluka, 37/2016, 29/2017, 24/2019, 66/2020 i 38/2021), pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: pokrajinski sekretar) donosi

ISPRAVKA
PRAVILNIKA O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA ZA NABAVKU MAŠINA/OPREME U 2024. GODINI ("Sl. list APV" br. 1/2024)
("Sl. list AP Vojvodine", br. 2/2024)

Član 1

Ispravlja se član 3. stav 6, alineje 9, tako što se reč: "medicinska", briše.

Član 2

Ova Ispravka pravilnika stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu APV".