PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ŽENSKOM PREDUZETNIŠTVU ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA/OPREME, RAČUNARSKE OPREME, SOFTVERA ILI USLUGE U CILJU INOVIRANJA I DIGITALIZOVANJA PROCESA PROIZVODNJE I OPERACIJA U DOMENU MARKETINGA I TRGOVINE U 2024. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 1/2024 i 4/2024) |
Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava ženskom preduzetništvu za subvencionisanje troškova nabavke mašina/opreme, računarske opreme, softvera ili usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine u 2024. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena i visina sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na Javnom konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi i merila za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava ženskom preduzetništvu za subvencionisanje troškova nabavke mašina/opreme, računarske opreme, softvera ili usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine u 2024. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).
Sredstva su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2024. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, mikro, malih i srednjih privrednih društava, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja budžeta i ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 - Opšti prihodi i primanja budžeta.
Cilj dodele bespovratnih sredstava je podrška ženskom preduzetništvu kroz realizaciju inovativnih ideja, unapređenje poslovnog procesa, podsticanje zapošljavanja i sveobuhvatne digitalne transformacije u AP Vojvodini.
Pod ŽENSKIM PREDUZETNIŠTVOM, u smislu ovog Pravilnika, podrazumevaju se preduzetnice koje lično vode poslovanje i obavljaju zastupanje ili privredna društva1 čije su vlasnice žene sa najmanje 50% udela u istim i u kojima su žene odgovorna lica i zakonske zastupnice (direktorke), upisane u Agenciji za privredne registre (u daljem tekstu APR).
______
1 uključujući i ustanove u privatnoj svojini upisane u odgovarajući Registar APR
Sredstva se odobravaju po principu refundacije, a namenjena su za subvencionisanje troškova za nabavku mašina/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge u 2024. godini i to koja su kupljena, isporučena i isplaćena (kumulativno) u celosti u periodu od 19. aprila 2023. godine do dana zaključenja Javnog konkursa.
Pod nabavkom mašina/opreme se podrazumevaju mašine i oprema koje su u funkciji izrade ili pripreme i dorade finalnog proizvoda i/ili pružanja usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje, odnosno pružanja usluge i operacija u domenu marketinga i trgovine.
Pod nabavkom računarske opreme podrazumeva se desktop ili prenosiv ili tablet računar i periferni uređaji (štampač, skener itd.) namenjeni isključivo za potrebe digitalizacije poslovanja, digitalne komunikacije, propagande i poslovanja na internetu i/ili društvenim mrežama.
Pod nabavkom softvera (softverske licence) podrazumeva se nabavka profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji proizvodnog procesa ili daljeg razvoja informatičkih rešenja i proizvoda za tržište, kao i softverski paket/ alati za potrebe pružanja usluga.
Pod uslugom u cilju inoviranja i digitalizacije procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine se podrazumevaju aktivnosti koje privredni subjekt nije u mogućnosti samostalno da sprovede, a u direktnoj je vezi sa kreiranjem proizvoda i/ili usluge i/ili poslovanja privrednog subjekta (izrada veb sajta, plana promocije, marketing plana, biznis plana, digitalnog marketinga i sl.).
Predmet prijave mora biti namenjen za profesionalnu upotrebu u skladu sa delatnošću privrednog subjekta i nabavljen od kredibilnog dobavljača (proizvođač, distributer) koji nije povezano lice2 sa učesnicom na Javnom konkursu.
Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju troškova za:
- oprema za adaptaciju, uređenje i poboljšanje poslovnog i proizvodnog prostora: ugradna oprema (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.), instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.), privremeni i montažni objekti (tezge, rampe, tende, bazeni i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);
- fiskalne kase, telefonski aparati, TV, muzički uređaji, zvučnici i dr.;
- alat, dodatna oprema, pojedinačni i rezervni delovi, inventar, oprema za zaštitu na radu, kalupi, repromaterijal, potrošni materijal i dr;
- nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.);
- rasveta, svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.);
- sve vrste vozila (za prevoz lica, teretna, dostavna, radna i dr.), prikolice i sl.;
- poljoprivredne i priključne mašine i druga oprema za poljoprivrednu proizvodnju;
- predmet nabavke koji se koristi u Sektoru I - Usluge smeštaja i ishrane, oblast 55 - Smeštaj i 56 - Delatnost pripremanja i posluživanja hrane i pića;
- mašine i oprema za sport, zabavu i igre na sreću sl.
Sredstva se ne mogu koristiti ukoliko su obaveze prema dobavljaču/prodavcu izmirene u gotovom novcu, putem kompenzacije, asignacije, cesije ili preuzimanjem duga, niti u slučaju da je predmet prijave kupljen na lizing ili je namenjen za iznajmljivanje/rentiranje.
______
2Značenje povezanih lica određeno je čl. 62. Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015, 44/2018, 95/2018, 91/2019 i 109/2021) i čl. 2. Zakona o bankama ("Sl. glasnik RS", br. 107/2005, 91/2010 i 14/2015) kumulativno.
Utvrdiće se naknadno tekstom Javnog konkursa.
JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA
Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa koji raspisuje Sekretarijat.
Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs/Konkursi/Javni pozivi.
Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:
- naziv akta na osnovu kog se raspisuje;
- visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu po Javnom konkursu;
- namena sredstava;
- pravo i uslovi za učešće na Javnom konkursu;
- način i rok za podnošenje prijave na Javni konkurs;
- kriterijumi za ocenu prijava;
- obavezna dokumentacija koja se podnosi na Javni konkurs i
- drugi podaci od značaja.
PRAVO UČEŠĆA NA JAVNOM KONKURSU
Pravo učešća na Javnom konkursu imaju preduzetnice3 i privredna društva sa najmanje 50% u vlasništvu žena4, sa sedištem ili registrovanom poslovnom jedinicom (ogranak, izdvojeno mesto) na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, koja su:
1) upisana u registar APR najkasnije 30. novembar 2023. godine (na neodređeno vreme i imaju aktivan status) i
2) razvrstana na mikro ili mala pravna lica5 ili su preduzetnice paušalni poreski obveznici.
Privredni subjekt iz prethodnog stava izuzima se od prava učešća na Javnom konkursu ukoliko je:
- u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica,
- nad njim pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije, shodno Zakonu o stečaju6,
- u teškoćama, prema definiciji iz člana 2. Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći7.
Privredni subjekt gubi pravo učešća na Javnom Konkursu ukoliko je predmet prijave kupljen/nabavljen:
- od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik, kao i
- od povezanih lica ili društava8.
_______
3 koje lično vode poslovanje i obavljaju zastupanje (kumulativno)
4 u kojima su žene odgovorna lica i zakonske zastupnice (direktorke) upisane u APR (kumulativno)
5 Razvrstavanje pravnih lica i preduzetnika, vrši se u skladu sa čl. 6. Zakona o računovodstvu ("Sl. glasnik RS", br. 73/2019 i 44/2021 - dr. zakon)
6 ("Sl. glasnik RS", br. 104/2009, 99/2011 - dr. zakon, 71/2012 - odluka US, 83/2014, 113/2017, 44/2018 i 95/2018)
7 ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013, 119/2014, 23/2021 - dr. uredbe, 62/2021 - dr. uredbe i 99/2021 - dr. uredbe, 20/2023 - dr. uredbe, 43/2023 - dr. uredbe i 48/2023 - dr. uredbe)
8 Zakon o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015, 44/2018, 95/2018, 91/2019 i 109/2021)
USLOVI ZA UČEŠĆE NA JAVNOM KONKURSU
Učesnica na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:
1. da u privrednom društvu žena ima najmanje 50% vlasništva i da je u istom odgovorno lice (kumulativno) ili da je žena preduzetnica koja lično upravlja poslovanjem (kumulativno);
2. da nije ostvarila neto gubitak u 2023. godini;
3. da ima najmanje jednog zaposlenog (pod zaposlenim licem podrazumeva se svako lice prijavljeno na obavezno socijalno osiguranje);
4. da je izmirila dospele obaveze javnih prihoda koji su u nadležnosti Poreske uprave Ministarstva finansija RS;
5. da u tekućoj i u prethodne tri uzastopne fiskalne godine zaključno sa danom donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, nije primila de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;
6. da za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini nije primila bespovratna sredstva koja potiču iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći ili iz drugih izvora finansiranja;
7. da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;
8. da nije primila bespovratna sredstva na Javnom konkursu o dodeli bespovratnih sredstava ženskom preduzetništvu za subvencionisanje troškova nabavke mašina/ opreme, računarske opreme, softvera ili usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine u 2023. godini, broj: 144-401-8739/2023-02 od 12.09.2023. godine.
Učesnica na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge digitalizacije).
Prijava se može podneti za refundaciju troškova:
- za nabavku maksimalno 5 (pet) komada mašina/opreme (istih ili različitih) i to od najviše dva različita dobavljača/prodavaca;
- za nabavku najviše 3 (tri) komada računarske opreme od jednog dobavljača/prodavaca;
- za nabavku 1 (jednog) softvera (softverske licence) sa najviše 10 kopija (od kojih se svaka koristi samo na po jednom računaru) od jednog dobavljača/prodavca;
- za nabavku 1 (jedne) usluge digitalizacije od jednog dobavljača/prodavca.
Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa definiše dodatne uslove.
DOKUMENTACIJA KOJA SE PODNOSI NA JAVNI KONKURS
Učesnica na Javnom konkursu podnosi:
1) Popunjen i potpisan obrazac prijave na Javni konkurs (popunjava se isključivo na računaru, a preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.v ojvodina.gov.rs / Konkursi / Javni pozivi);
2) Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa9 (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu);
3) Uverenje Poreske uprave Ministarstva finansija RS o izmirenju dospelih obaveza javnih prihoda (porezi i doprinosi), original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu ili izdato u elektronskom obliku sa digitalnim potpisom, ne starije od 30 dana pre datuma objavljivanja Javnog konkursa.
4) Uverenja Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja (CROSO) o broju zaposlenih lica u formatu iz koga se nedvosmisleno vidi broj zaposlenih na neodređeno vreme - na dan objavljivanja konkursa.10
Preduzetnice koji paušalno izmiruju svoje obaveze i preduzetnice koje su jedine zaposlene, uz uverenje samostalno prilažu i fotokopiju prijave na obavezno socijalno osiguranje;
5) (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva: za 2023. godinu:
- Bruto bilans ili Zaključni list na dan 31. decembar 2023. godine11;
- Izjava da u 2023. godini nema neto gubitak - potpisana od strane odgovornog lica podnosioca prijave i ovlašćenog knjigovođe (overena od strane nadležnog organa za overu).
(b) Paušalni poreski obveznici:
- kopije obrasca KPO za 2023. godinu; potvrde od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2023. godini i kopije Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti za 2023. godinu;
6) Za mašinu/opremu ili računarsku opremu ili softver ili uslugu iz člana 4. stav 1. (koja su kupljena, isporučena i isplaćena u celosti) račun/e faktura ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica i fotokopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog u periodu od 19. aprila 2023. godine do dana zaključenja Javnog konkursa.
7) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzeti na internet prezentaciji Sekretarijata):
(7-1) o prihvatanju uslova Javnog konkursa;
(7-2) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
(7-3) o statusu;
(7-4) o povezanim licima;
(7-5) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);
(7-6) o nepostojanju dvostrukog finansiranja;
(7-7) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata (2021-2024. godina);
(7-8) da nije koristila sredstva iz člana 9. stav 1. tačka 8. Pravilnika;
(7-9) o nepostojanju neizmirenih obaveza;
(7-10) da se ne vode sudski postupci;
(7-11) o tačnosti i verodostojnosti datih podataka;
(7-12) da nema neto gubitka u 2023. godini.
Sekretarijat zadržava pravo da Javnim konkursom traži dodatnu obaveznu dokumentaciju.
Ukoliko učesnica na Javnom konkursu ima zaposlene osobe sa invaliditetom, dostavlja Izjavu o broju zaposlenih OSI overenu kod nadležnog organa za overu.
Ukoliko je učesnica na Javnom konkursu nosilac nagrada i priznanja za kvalitet proizvoda/usluge u periodu 2022-2024. godina priložiti kopije dokumenata kojima se to dokazuje.
Ukoliko se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.
Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.
Ukoliko se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti u skladu sa odredbama Zakona o opštem upravnom postupku, potrebno je isto izričito napomenuti u prijavi na Javni konkurs.12
Sekretarijat zadržava pravo da tekstom Javnog konkursa definiše dodatnu dokumentaciju.
Sekretarijat zadržava pravo da od učesnica na Javnom konkursu, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
_______
9 Učesnica na Javnom konkursu obavezna je da dostavi Rešenje, odnosno Izvod iz APR, o svakoj promeni koja je registrovana u periodu od 30 dana pre dana objavljivanja Javnog konkursa do dana objavljivanja Odluke o dodeli sredstava na internet strani Sekretarijata (original ili fotokopija overena kod nadležnog organa za overu).
10 Javnim konkursom bliže će se urediti uslov iz čl. 10, st. 1, tč. 4).
11 U slučaju da je Podnosilac prijave i Korisnica sredstava, dužna je da nakon isteka zakonskog roka za dostavljanje Izveštaja za statističke potrebe dostavi kopiju istog - Bilans stanja, Bilans uspeha i Statistički izveštaj sa stanjem na dan 31. decembar 2023. godine koji je predat APR (u slučaju izmena iste dostaviti Sekretarijatu u roku od 5 dana od nastale promene).
12 Učesnica na Javnom konkursu, na obrascu koji je sastavni deo prijave, treba da se izjasni o tome da li će dokumentaciju navedenu u čl. 10, st. 1. pod tačkama 2) i 4) pribaviti sama ili je saglasna s tim da je pribavi Sekretarijat po službenoj dužnosti.
NAČIN I ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVA
Prijava na Javni konkurs (popunjen obrazac prijave sa pripadajućom dokumentacijom) dostavlja se u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad sa naznakom na licu koverte: " PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA ŽENSKOM PREDUZETNIŠTVU ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA/OPREME, RAČUNARSKE OPREME, SOFTVERA ILI USLUGE U CILJU INOVIRANJA I DIGITALIZOVANJA PROCESA PROIZVODNJE I OPERACIJA U DOMENU MARKETINGA I TRGOVINE U 2024. GODINI" poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na navedenu adresu) u vremenu od 900 do 1400 časova.
Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa u dnevnom glasilu i na internet stranici Sekretarijata.
Pokrajinski sekretar rešenjem obrazuje posebnu Komisiju za sprovođenje Javnog konkursa (u daljem tekstu: Komisija).
Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eksterni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs ili druga lica koja nisu radno angažovana u Sekretarijatu.
Članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem Javnog konkursa.
U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.
U zavisnosti od broja pristiglih prijava na Javni konkurs, pokrajinski sekretar će na predlog predsednika Komisije, iz redova zaposlenih odrediti osobe za evidentiranje i kontrolu formalne ispravnosti prijava.
Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnica na Javnom konkursu, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.
Pokrajinski sekretar razmatra predlog Komisije i donosi Odluku. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.
Odluka se objavljuje na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs / Konkursi / Odluke.
Odbaciće se prijave za koje se utvrdi da su:
- neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Javnom konkursu)13;
- nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);
- nepotpune i nerazumljive (prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, u kojima je obrazac prijave ručno popunjen, koje su poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, koje nisu potpisane, koje ne sadrže obavezne podatke ili su sa nerazumljivim podacima i sl.);
Komisija će isključiti iz daljeg postupka prijave učesnica na Javnom konkursu:
- koje su koristile sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunile ugovorne obaveze prema Sekretarijatu;
- kojima su poslovni računi neprekidno blokirani od dana podnošenja prijave na Javni konkurs do dana donošenja Odluke, kao i do dana isplate.
_________
13Blagovremenom se smatra prijava predata najkasnije na dan isteka roka neposredno na pisarnici pokrajinskih organa uprave ili koja je najkasnije istog dana poslata preporučenom poštom Sekretarijatu, a što se vidi iz pečata ili potvrde pošte ili sličnog dostavljača.
KRITERIJUMI ZA DODELU SREDSTAVA
Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:
R. b. |
KRITERIJUMI |
BODOVI |
|
1. |
Stepen razvijenosti JLS u kojoj se nalazi sedište privrednog subjekta / ogranak, registrovana pj |
40 - 60% |
9 |
60 - 80% |
6 |
||
80 - 100% |
3 |
||
> 100% (iznad republičkog proseka) |
0 |
||
2. |
Učešće žena u vlasništvu i upravljanju (kumulativni uslov: žena je (su)vlasnica i odgovorno lice / zakonska zastupnica) |
Preduzetnica / 100% vlasnica privrednog društva |
9 |
67 - 99% u vlasništvu žene(a) |
6 |
||
50 - 66% u vlasništvu žene(a) |
3 |
||
3. |
Broj zaposlenih na neodređeno vreme (iz Uverenja CROSO) |
7 i više |
12 |
4 - 6 |
9 |
||
1 - 3 |
6 |
||
4. |
Žena - samohrani roditelj |
Više od 3 deteta |
9 |
2 ili 3 deteta |
6 |
||
1 dete |
3 |
||
Nije ispunjen uslov |
0 |
||
5. |
Zaposlenost osoba s invaliditetom (OSI) |
Ima |
3 |
Nema |
0 |
||
6. |
Planirani broj novozaposlenih u 2024 - 2025. godini |
1 ili više |
3 |
0 |
0 |
||
7. |
Održivost poslovanja u periodu od tri godine |
Nema / Nedovoljna / Srednja / Visoka |
0 - 20 |
8. |
Razvoj, inovativnost i digitalizovanje procesa u funkciji marketinške vidljivosti |
Nema / Neznatno / Zadovoljavajuće (primereno) / Značajno |
0 - 30 |
9. |
Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2021-2024. godina |
Nije koristila sredstva |
10 |
Koristila je sredstva 1 do 2 puta |
5 |
||
Koristila je sredstva 3 i više puta |
0 |
||
10. |
Priznanja i nagrada za kvalitet proizvoda / usluge (2022-2024. god.) |
Da |
3 |
Ne |
0 |
Učesnica Javnog konkursa kojoj se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnica sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:
- o davanju saglasnosti na odobreni iznos bespovratnih sredstava;
- da mašinu/opremu ili računarsku opremu ili softver neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 12 meseci od dana potpisivanja Ugovora ili
- da uslugu (izrada veb sajta, plana promocije, marketing plana, biznis plana, digitalnog marketinga i sl.) neće ustupiti drugom privrednom subjektu, odnosno da je uslugu iskoristila ili da će je iskoristiti isključivo za sopstvene potrebe;
Korisnica sredstava dužna je da pre zaključenja ugovora:
- otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor, u skladu sa Pravilnikom o načinu utvrđivanja i evidentiranja korisnika javnih sredstava i uslovima i načinu za otvaranje i ukidanja podračuna konsolidovanog računa trezora kod Uprave za trezor ("Sl. glasnik RS" br. 11/2023 i 84/2023) i da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JB-KJS - jedinstveni broj korisnika javnih sredstava).
- dostavi Dopis - Izveštaj o namenskom utrošku sredstava sa dokumentacijom za finansiranje troškova predmetne nabavke iz člana 4. stav 1 i to: kopije odgovarajuće knjigovodstvene dokumentacije (analitičke kartice dobavljača i/ili osnovnog sredstva, odnosno primljene usluge, evidencija/inventarni broj, overen spisak osnovnih sredstava i sl.), fotografije i dr. najkasnije u roku od 10 dana od dana donošenja Odluke.
Na osnovu Odluke, a po dostavljenom Dopisu - Izveštaju o namenskom utrošku sredstava sa dokumentacijom za finansiranje troškova predmetne nabavke sa korisnicom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
Isplata bespovratnih sredstava vrši se nakon zaključenja Ugovora, a u skladu sa dinamikom priliva sredstava u budžet AP Vojvodine.
Korisnica sredstava dužna je da:
- mašinu/opremu ili računarsku opremu vidljivo označi nalepnicom koju preuzima od Sekretarijata;
- kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju (refundaciji) troškova za nabavku mašine/opreme ili računarske opreme ili softvera ili usluge učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;
- omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 12 meseci od potpisivanja ugovora;
- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava.
Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnice sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Stanje na terenu može da se proverava i tokom 12 meseci od dana potpisivanja ugovora, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.
Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije.
Rok određen u danima počinje teći prvog dana od dana kada je objavljen, donet ili potpisan određeni akt (Pravilnik, Javni konkurs, Odluka ili Ugovor), a završava se istekom poslednjeg dana roka određenog Pravilnikom, Javnim konkursom, Odlukom ili Ugovorom14.
Rok određen u mesecima ili godinama završava se onog dana koji se po imenu i broju poklapa sa danom nastavka događaja od koga događaj počinje da teče, a ako takvog dana nema u poslednjem mesecu, kraj roka ističe poslednjeg dana u tom mesecu.
Istek roka se može označiti i kalendarskim danom.
Ako poslednji dan roka pada na dan u kome Organ ne radi, rok ističe kad protekne prvi naredni radni dan.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava ženskom preduzetništvu za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme, računarske opreme, softvera ili usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine u 2023. godini, broj 144-401-8739/2023-02 od 6. septembra 2023. godine16.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu AP Vojvodine".
_______
14 Računanje rokova počinje od dana objavljivanja Javnog konkursa u jednom od dnevnih glasila i na internet stranici Sekretarijata.
15 Napomena: Svi generički neutralni termini napisani u muškom rodu obuhvataju iste pojmove u ženskom rodu.
16 "Službeni list APV" br. 36/2023
Samostalni član Pravilnika o izmenama
Pravilnika o dodeli bespovratnih sredstava ženskom preduzetništvu za subvencionisanje troškova nabavke mašina/opreme, računarske opreme, softvera ili usluge u cilju inoviranja i digitalizovanja procesa proizvodnje i operacija u domenu marketinga i trgovine u 2024. godini
("Sl. list AP Vojvodine", br. 4/2024)
Član 2
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu APV".