ODLUKA
O SOCIJALNOJ ZAŠTITI

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 15/2012, 6/2015, 27/2017, 22/2018, 15/2022, 8/2023, 14/2023, 22/2023 i 27/2023)

 

I OSNOVNA ODREDBA

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se obim, uslovi i način ostvarivanja usluga socijalne zaštite i prava na materijalnu podršku i druge oblike materijalne pomoći, koje u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti (u daljem tekstu: zakon), obezbeđuje grad Jagodina.

II KORISNICI

Član 2

Korisnici usluga socijalne zaštite, materijalne podrške i drugih oblika materijalne pomoći su lica koja su zakonom određeni kao korisnici socijalne zaštite, a koji koja imaju prebivalište na teritoriji grada Jagodina.

Izuzetno, korisnici u smislu stava 1. ovog člana mogu biti i lica koja nemaju prebivalište na teritoriji grada Jagodina ako se nađu u stanju socijalne potrebe koja neodložno zahteva pružanje usluge odnosno obezbeđenje socijalne zaštite.

III USLUGE SOCIJALNE ZAŠTITE I MATERIJALNA PODRŠKA

 

Usluge socijalne zaštite

Član 3

Usluge socijalne zaštite koje u skladu sa zakonom obezbeđuje grad Jagodina kao jedinica lokalne samouprave su:

1) dnevne usluge u zajednici,

2) usluge podrške za samostalan život, osim ako zakonom nije predviđeno da ih obezbeđuje Republika Srbija,

3) savetodavno-terapijske i socijalno-edukativne usluge,

4) smeštaj u prihvatilište, osim u slučajevima predviđenim zakonom,

5) prevoz socijalno ugroženih bolesnih lica van teritorije grada Jagodine,

6) kao i druge usluge socijalne zaštite koje se finansiraju iz budžeta.

Usluge socijalne zaštite iz stava 1. ovog člana, ne naplaćuju se.

Pravilnik o načinu i uslovima pružanja usluga iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće grada Jagodine, na predlog pružaoca usluge.

1. Dnevne usluge u zajednici

Član 4

Dnevne usluge u zajednici obuhvataju aktivnosti koje podržavaju boravak korisnika u porodici i neposrednom okruženju.

Član 5

Grad Jagodina obezbeđuje sledeće dnevne usluge u zajednici:

1) dnevni boravak,

2) pomoć u kući,

3) usluga "Predah",

4. usluga ličnog pratioca dece sa posebnim potrebama,

5. Savetovalište za edukaciju i prevenciju problema dece i mladih.

1.1. Dnevni boravak za decu i omladinu sa smetnjama u razvoju, decu obolelu od autizma i decu sa dečijom i cerebralnom paralizom

Član 6

Usluga dnevnog boravka pruža se deci i mladima sa smetnjama u psihičkom razvoju čije psihičko stanje zahteva posebne uslove u pogledu brige, vaspitanja i obrazovanja, a koja zbog smetnji u razvoju ne mogu da stiču obrazovanje u odeljenjima redovnog vaspitanja i obrazovanja.

Korisnici usluge dnevnog boravka mogu biti i drugi pripadnici ciljne grupe, navedeni u pravilniku o minimalnim standardima usluga socijalne zaštite donetom od strane ministra nadležnog za socijalnu zaštitu.

Obezbeđenje usluge dnevnog boravka

Član 7

Dnevni boravak za decu i omladinu sa smetnjama u razvoju, dece obolelu od autizma i dece i mladih sa cerebralnom i dečijom paralizom obezbeđuju se u skladu sa zakonom u dnevnom centru "Sv. Trifun" u okviru Gradskog centra za socijalni rad sa sedištem u Jagodini.

1.2. Usluga pomoći u kući

1.2.1. Pomoć u kući starim osobama i osobama sa invaliditetom u gradu i selu

Član 8

Pomoć u kući mogu da ostvare stara, invalidna i hronično obolela lica, koja žive sama u domaćinstvu ili s drugim licem nesposobnim za pružanje pomoći.

Član 9

Pomoć u kući obuhvata sledeće vrste usluga:

1. održavanje higijene stana,

2. nabavku namirnica,

3. priprema obroka,

4. pružanje usluga zdravstvene nege uključujući po potrebi: kontrolu uzimanja lekova, pomoć pri kretanju i odlasku u toalet, jednostavnu masažu, nabavku i nadgledanje uzimanja lekova prepisanih od strane kvalifikovanih medicinskih stručnjaka, odvođenje na lekarske preglede, a prema potrebi i obezbeđivanje dostupnosti osnovne zdravstvene nege,

5. sitne popravke u stanu, pomoć u pripremi i skladištenju ogreva,

6. pomoć u plaćanju računa i drugih troškova,

7. usluge stručnih radnika (savetodavni rad, pomoć i ostvarivanje određenih prava iz oblasti socijalno-zdravstvene zaštite, psihosocijalna podrška),

8. pomoć u organizovanju slobodnog vremena stare invalidne osobe (druženje, razgovor, podsticanje i olakšavanje pristupa aktivnostima u zajednici...)

9. i druge usluge uočene na licu mesta.

1.2.2. Pomoć u kući za decu sa smetnjama u razvoju

Član 10

Pomoć u kući mogu da ostvare deca sa smetnjama u razvoju i članovi njihovih porodica, odnosno srodnici.

Učešće korisnika i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima pomoći u kući utvrđuje se na osnovu merila i kriterijuma koje donosi Gradsko veće grada Jagodine, a na predlog pružaoca usluge.

Član 11

Pomoć u kući za decu sa smetnjama u razvoju obuhvata sledeće vrste usluga:

1. pomoć u obavljanju kućnih poslova i održavanje domaćinstva;

2. pomoć u obezbeđivanju ishrane, uključujući po potrebi: nabavku namirnica, pripremu lakih obroka, pripremu osvežavajućih napitaka;

3. pomoć u održavanju lične higijene deteta (održavanje lične higijene, uključujući po potrebi: pomoć pri oblačenju i svlačenju, umivanju, kupanju, pranju kose, češljanju, brijanju, sečenju noktiju);

4. pružanje usluga, porodične nege uključujući po potrebi: kontrolu uzimanja lekova, pomoć pri kretanju i odlasku u toalet, jednostavnu masažu, nabavku i nadgledanje uzimanja lekova prepisanih od strane kvalifikovanih medicinskih stručnjaka, odvođenje na lekarske preglede, a prema potrebi i obezbeđivanje dostupnosti osnovne zdravstvene nege;

5. čuvanje i animacija deteta odnosno provođenje strukturisanog slobodnog vremena sa detetom (igra, stimulacija, jednostavne vežbe, šetnja);

6. psihosocijalna podrška detetu - korisniku i članovima porodice i srodnika.

Član 12

Pružanje usluga pomoći u kući starim osobama i osobama sa invaliditetom u gradu i selu kao i pomoći u kući za decu sa smetnjama u razvoju poverava se Gradskom centru za socijalni rad Jagodina.

1.3. Usluga "Predah"

Član 13

Predah za decu sa smetnjama u razvoju i njihove porodice.

Pravilnik o načinu i uslovima pružanja usluge "Predah" donosi Gradsko veće grada Jagodine, na predlog pružaoca usluge.

Član 14

Usluga "Predah" obuhvata sledeće usluge:

1. Dnevno zbrinjavanje

U okviru dnevnog zbrinjavanja od nekoliko časova, pružaju se sledeće usluge:

- podela terapije

- ishrana

- sportsko - rekreativne aktivnosti, u skladu sa interesima, željama i sposobnostima korisnika

- edukativno-kreativne aktivnosti koje podstiču sticanje novih znanja i veština

- slobodne aktivnosti.

2. Radno osposobljavanje i okupacija

3. Vaspitno-edukativni rad

4. Obezbeđivanje stanovanja i 24-časovne brige

Obezbeđivanje stanovanja podrazumeva:

- obezbeđenje adekvatne ishrane korisnika

- funkcionalno opremanje prostorija za dnevne aktivnosti, ličnu higijenu, ishranu i spavanje

- prikladno uređenje prostora

- obezbeđivanje dovoljno prostora i opreme

- održavanje higijene zajedničkih prostorija, soba i pripadajućih sanitarnih prostorija.

Dvadesetčetvoročasovni nadzor i nega podrazumeva:

- obezbeđivanje osoblja za dvadesetčetvoročasovnu zaštitu korisnika, odnosno 3 negovateljice koje će raditi u 3 smene.

- odgovarajuću opštu i zdravstvenu negu

- dostupnost zdravstvenih usluga

5. rad sa porodicom

6. zdravstvena nega

2. Usluge podrške za samostalan život

2.1. Usluga "Kuća na pola puta za decu i mlade"

Član 15

Pravo na uslugu "Kuća na pola puta za decu i mlade" imaju deca i mladi koji su izašli iz sistema socijalne zaštite, odnosno iz hraniteljskih porodica i ustanova socijalne zaštite, uzrasta od 18. do 26. godina, bez značajnih izmena u ponašanju.

Usluga se odnosi na obezbeđivanje egzistencijalnih potreba korisnika (smeštaj, ishrana, odeća, obuća), kao i pružanje psihosocijalne pomoći korisnicima.

2.2. Usluga ličnog pratioca dece sa posebnim potrebama

Član 15a

Pravo na ličnog pratioca imaju deca i omladina školskog uzrasta sa posebnim potrebama, deca i omladina školskog uzrasta iz porodica niskog socijalnog statusa, deca i omladina školskog uzrasta iz višečlanih porodica sa većim brojem dece, kao i deca i omladina školskog uzrasta sa poremećajem u ponašanju.

Lični pratioci su osobe koje imaju zadatak da pružaju pomoć detetu sa posebnim potrebama, koje pohađa školu i to pri dolasku u školu, pri samoj nastavi, kao i prilikom izvođenja svih aktivnosti u školi u sklopu inkluzivne nastave.

Gradski centar za socijalni rad Jagodina, je nadležan za obuku i nadzor ličnih pratilaca angažovanih za pružanje ove vrste usluge.

3. Savetodavno-terapijske i socio edukativne usluge

3.1. Kancelarija za decu i mlade

Član 16

Kancelarija za decu i mlade pruža usluge deci i omladini grada Jagodine i to: edukaciju, sticanje životnih veština, socijalizaciju, druženje, izlete, sportski i kulturno zabavni sadržaj i povećanje nivoa socijalne integracije, a u skladu sa Programom rada Kancelarije.

Korisnici kancelarije su deca bez roditeljskog staranja, deca u sukobu sa zakonom, deca iz porodica u riziku i ostala deca i omladina.

3.2. Kancelarija za brigu o samohranim majkama i majkama koje se samostalno i neposredno brinu o deci

Član 17

Kancelarija za brigu o samohranim majkama i majkama koje se samostalno i neposredno brinu o deci pruža savetodavno terapijske i socijalno edukativne usluge samohranim majkama i majkama koje se samostalno i neposredno brinu o deci savetodavno terapijskim radom zasnovanog na primeni stručnih i naučnih saznanja kao i različite vidove pravne pomoći.

Korisnici kancelarije su samohrane majke i majke koje se samostalno i neposredno brinu o deci koje imaju prebivalište na teritoriji grada Jagodina.

3.3. Savetovalište za edukaciju i prevenciju problema dece i mladih

Član 17a

Savetovalište za edukaciju i prevenciju organizuje se kao radna jedinica u okviru Gradskog centra za socijalni rad Jagodina koja pruža savetodavne, socijalno-edukativne usluge, socijalne zaštite sa ciljem podrške organizovanoj zaštiti i unapređenju položaja korisnika i to:

- dece i mladih u sukobu sa zakonom, odnosno dece i mladih sa izrečenim vaspitnim nalozima, vaspitnim merama i posebnim obavezama,

- dece i mladih sa problemima u ponašanju,

- dece i mladih u riziku od izdvajanja iz porodice,

- dece i mladih iz disfunkcionalnih porodica i iz porodica sa elementima porodičnog nasilja,

- dece i mladih bez roditeljskog staranja,

- dece i mladih u postupku razvoda braka,

- roditelja, staratelja i hranitelja, kao i drugim licima značajnim za razvoj korisnika.

Svrha Savetovališta je da se primenom raznovrsnih aktivnosti omogući korisnicima da razviju socijalne i životne veštine za rešavanje problema, kao i da poboljšaju svoje socijalno funkcionisanje i socijalnu integraciju.

Usluge Savetovališta za edukaciju i prevenciju problema dece i mladih korisnici će ostvarivati u okviru radne jedinice Gradskog centra za socijalni rad Jagodina.

4. Smeštaj u prihvatilište

Član 18

Prihvatilište je oblik privremenog zbrinjavanja lica, koja su iznenada ostala bez smeštaja ili iz drugih razloga moraju da budu zbrinuta van svoje porodice.

Smeštajem u prihvatilište korisniku se obezbeđuje kratkotrajan smeštaj i osigurava bezbednost, iznalaženje održivih rešenja za krizne situacije, zadovoljenje njegovih osnovnih potreba i pristup drugim uslugama.

Član 19

Privremeni smeštaj u prihvatilištu pruža se:

- deci bez adekvatnog roditeljskog staranja,

- deci sa poremećajem u ponašanju,

- odraslim i ostarelim licima,

- deci i ženama žrtvama nasilja.

Član 20

Usluge Prihvatilišta pružaju se korisnicima do iznalaženja održivih rešenja za krizne situacije, zadovoljenje njegovih osnovnih potreba i pristup drugim uslugama, a najviše do trideset dana.

Gradski centar za socijalni rad utvrđuje potrebu za smeštajem u prihvatilište i vrši smeštaj korisnika uz uput, i o istom donosi rešenje.

5. Prevoz socijalno ugroženih bolesnih lica van teritorije grada Jagodine

Član 20a

Ovom uslugom omogućava se prevoz do zdravstvenih ustanova van teritorije grada Jagodine za socijalno ugrožena lica koja se nalaze u stanju potrebe za lečenjem.

Korisnici ove usluge su lica u stanju socijalne potrebe, lica sa težom bolešću, osobe sa invaliditetom, žrtve porodičnog nasilja, samohrani roditelji, mnogočlane porodice, lica u riziku, beskućnici, deca pod starateljstvom Gradskog centra za socijalni rad Jagodina i druga lica kojima je prevoz neodložna potreba.

Postupak za korišćenje usluge socijalne zaštite

Član 21

Korišćenje usluge socijalne zaštite iz ove Odluke vrši se na osnovu uputa Gradskog centra za socijalni rad, kao i u skladu sa mišljenjem interresorne komisije za procenu potreba dece.

Usluga socijalne zaštite iz ove Odluke, može se koristiti i direktnim ugovaranjem između korisnika i ovlašćenog pružaoca usluge, u skladu sa zakonom.

Sadržaj i kvalitet usluge

Član 22

Usluge iz ove Odluke u svemu se pružaju u skladu sa minimalnim standardima propisanim od strane ministra nadležnog za socijalnu zaštitu.

Sadržaj usluga iz ove Odluke odgovara akreditovanom programu pružanja usluge, ukoliko takav akreditovani program postoji za konkretnu uslugu, u skladu sa zakonom.

Materijalna podrška i drugi oblici materijalne pomoći

Jednokratna pomoć

Član 23

Jednokratna pomoć je pomoć koja se obezbeđuje licu koje se iznenada ili trenutno nađe u stanju socijalne potrebe, kao i licu koje se upućuje na domski ili porodični smeštaj, a koje nema sredstava da obezbedi odeću, obuću i troškove prevoza neophodne za realizaciju smeštaja.

Jednokratna pomoć može biti novčana ili u naturi.

Bliži uslovi i način ostvarivanja i visina jednokratne pomoći

Član 24

Pravo na jednokratnu novčanu pomoć ima pojedinac ili porodica ako se iznenada ili trenutno nađe u izuzetno teškoj situaciji koju ne mogu samostalno prevazići, a naročito u sledećim slučajevima: radi otklanjanja posledica elementarnih nepogoda, dužeg izdržavanja kazne zatvora, dužeg bolničkog lečenja, smrtnog slučaja u porodici, nezaposlenosti svih članova porodice i u svim drugim slučajevima kada se pojedinac ili porodica nađe u stanju socijalne potrebe radi zadovoljavanja osnovnih životnih potreba.

Član 25

Visina jednokratne novčane pomoći utvrđuje se u zavisnosti od potreba i stanja pojedinca, odnosno porodice, što u konkretnom slučaju utvrđuje Gradski centar za socijalni rad.

Jednokratna novčana pomoć utvrđuje se u zavisnosti od svake konkretne situacije.

Iznos jednokratne novčane pomoći ne može biti veći od prosečne zarade po zaposlenom u gradu Jagodina u mesecu koji prethodi mesecu u kome se vrši isplata.

Pravo na besplatni obrok

Član 26

Pravo na besplatan obrok imaju:

- pojedinac ili porodica iz kategorije najugroženijih grada Jagodine koji nisu u mogućnosti da samostalno zadovolje osnovne životne potrebe i koji imaju prihode do iznosa visine novčane socijalne pomoći u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti za mesec koji prethodi mesecu u kome se podnosi zahtev,

- porodice u kojima su oba roditelja ostala bez zaposlenja i izvora prihoda,

- samohrana staračka domaćinstva bez prihoda,

- lica duševno obolela i ometena u psihofizičkom razvoju bez prihoda i bez uslova za novčanu socijalnu pomoć,

- lica nesposobna za rad.

Pravo na besplatan obrok mogu da ostvare i izbeglice i interno raseljena lica sa teritorije Kosova i Metohije pod uslovom da imaju prihode do iznosa novčane socijalne pomoći u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti za mesec koji prethodi mesecu u kome se podnosi zahtev i da imaju boravište na teritoriji grada Jagodine najmanje godinu dana pre podnošenja zahteva.

Član 27

Zahtev za ostvarivanje prava na korišćenje besplatnog obroka podnosi se Gradskom centru za socijalni rad u Jagodini koji vrši procenu socijalne ugroženosti u skladu sa ovom odlukom.

Postupak za ostvarivanje prava pokreće se na zahtev pojedinca ako živi sam, nosioca zajedničkog domaćinstva, zakonskog zastupnika odnosno staraoca i po službenoj dužnosti.

Član 28

Uz zahtev za besplatan obrok prilaže se sledeća dokumentacija:

- kopije ličnih karata svih punoletnih članova porodice i za maloletnu decu u porodici izvod iz MKR,

- potvrde o prihodima u tri meseca koja prethode mesecu podnošenja zahteva, za svakog člana zajedničkog domaćinstva koji ostvaruje prihod,

- potvrde iz evidencije Nacionalne službe zapošljavanja za nezaposlene članove zajedničkog domaćinstva ili potvrda o redovnom školovanju,

- uverenje RGZ - Službe za katastar nepokretnosti o katastarskim prihodima u prethodnoj godini za svakog člana zajedničkog domaćinstva,

- uverenja o imovnom stanju iz Poreske uprave iz mesta stanovanja i mesta rođenja za sve punoletne članove domaćinstva.

Dokumentaciju iz prethodnog stava. uz zahtev ne podnose lica korisnici novčane socijalne pomoći.

Gradski centar za socijalni rad je dužan da po službenoj dužnosti, u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku, pribavi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje o podnetom zahtevu za besplatni obrok.

Izbeglice i interno raseljena lica sa teritorije Kosova i Metohije, uz zahtev za besplatan obrok, uz svu potrebnu dokumentaciju iz stava 1. ovog člana, prilažu i kopije izbegličkih legitimacija svih punoletnih članova porodice za izbeglice, odnosno kopije legitimacija interno raseljenih lica i uverenja Policijske uprave o boravištu na teritoriji grada Jagodine interno raseljenih lica.

Član 29

Pravo na besplatan obrok može se izuzetno priznati i licima čiji su ukupni mesečni prihodi do 20% iznad iznosa novčane socijalne pomoći u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti za mesec koji prethodi mesecu podnošenja, a po proceni stručnog tima Gradskog centra za socijalni rad u Jagodini, koja žive u izuzetno teškim socijalnim uslovima (samohrani roditelji, višečlane porodice, stari, bolesni i invalidi, oboleli penzioneri sa najnižim penzijama, lica pogođena elementarnom nepogodom i dr.).

Član 30

Pravo na besplatan obrok ostvaruje se za period od godinu dana nakon čega je korisnik dužan da obnovi zahtev.

Gradski centar za socijalni rad u Jagodini vrši preispitivanje utvrđenog prava na besplatni obrok jednom godišnje, u novembru mesecu.

O svakoj promeni bitnoj za korišćenje prava korisnik je dužan da obavesti Gradski centar za socijalni rad u Jagodini, u roku od pet dana.

Član 31

Pravo na besplatni obrok obezbeđuje se preko Crvenog krsta Jagodine pet dana u toku sedmice jednom dnevno i obuhvata izdavanje toplog obroka radnim danom.

Paketi hrane (higijene, odeće, obuće) se obezbeđuju i distribuiraju za socijalno ugrožena lica u seoskim područjima, pod istim uslovima za ostvarivanje prava na besplatan obrok, a dinamika raspodele zavisi od količine raspoloživih namirnica.

Bliže uslove u pogledu načina organizovanja rada narodne kuhinje utvrđuje Crveni krst Jagodine na osnovu broja korisnika besplatnog obroka, na koji saglasnost daje Gradsko veće.

Crveni krst Jagodine i Gradski centar za socijalni rad u Jagodini zaključuju protokol o realizaciji prava na besplatni obrok, kojim će se regulisati način rada i saradnje ove organizacije i ustanove.

Sredstva za rad Narodne kuhinje posebno se planiraju i obezbeđuju u budžetu grada Jagodine i iz drugih izvora.

Ukoliko organizacija Crvenog krsta, ili drugo pravno ili fizičko lice, ili drugi organ vlasti ili organizacija nabavi, ili na drugi način obezbedi prehrambene namirnice za potrebe korisnika besplatnog obroka, sadržina i način isporuke paketa prehrambenih namirnica biće uređena posebnim aktom Crvenog krsta Jagodine.

Crveni krst podnosi Skupštini grada najmanje jednom godišnje izveštaj o realizaciji besplatnog obroka u skladu sa zakonom.

Član 32

Gradski centar za socijalni rad u Jagodini će rešavajući po zahtevu primenjivati odredbe Zakona o opštem upravnom postupku, Zakona o socijalnoj zaštiti i odredbe ove odluke, koristeći metode stručnog rada i tumačenja navedenih propisa.

Crveni krst u Jagodini, tokom trajanja prava na korišćenje narodne kuhinje, prati realizaciju i ukazuje Gradskom centru za socijalni rad na eventualne promene činjeničnog stanja.

Druge vrste pomoći

Naknada troškova sahranjivanja

Član 33

Naknada troškova sahranjivanja obezbeđuje se za:

1) lica koja su u momentu smrti imala prebivalište na teritoriji grada Jagodina i koja nemaju srodnike, ili su lica koja su bila dužna da ih izdržavaju ili se o njima staraju, odbila da izvrše sahranjivanje,

2) neidentifikovana lica za koja se ne može utvrditi poslednje prebivalište, a koja su umrla, odnosno čiji su posmrtni ostaci nađeni na teritoriji grada Jagodina,

3) socijalno ugrožena lica.

Sahranjivanje lica iz stava 1. ovog člana izvršiće preduzeće osnovano za obavljanje te vrste komunalne delatnosti, a po nalogu Gradskog centra za socijalni rad.

Za lica koja umru u ustanovama socijalne zaštite van teritorije grada Jagodina a sa prebivalištem na teritoriji grada Jagodina troškovi sahrane platiće se po nalogu Gradskog centra za socijalni rad u Jagodini po istavljenom računu preduzeća, odnosno organizacije koja je izvršila sahranjivanje u visini minimuma pogrebne opreme.

IV SREDSTVA ZA OBEZBEĐENJE USLUGA, MATERIJALNE PODRŠKE I DRUGE VRSTE POMOĆI

Član 34

Usluge socijalne zaštite, materijalna podrška i druge vrste pomoći propisani ovom Odlukom, finansiraju se sredstvima iz budžeta grada Jagodine sredstvima samih korisnika, njihovih srodnika, ili lica obaveznih na izdržavanje korisnika, kao i od donatora i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Plaćanje usluge

Član 35

U zavisnosti od socijalno-ekonomskog statusa korisnika, plaćanje usluge socijalne zaštite iz ove Odluke može biti:

1) u celosti iz sredstava korisnika, njegovog srodnika ili trećeg lica,

2) uz delimično učešće korisnika, njegovog srodnika, trećeg lica ili budžeta grada Jagodine,

3) u celosti iz budžeta grada Jagodina.

Korisnik učestvuje u plaćanju usluge u skladu s kriterijumima propisanim ovom Odlukom.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 36

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o proširenim pravima iz socijalne zaštite ("Službeni glasnik opštine Jagodina" br. 10/99, 18/04, 2/06, 14/09, 11/10....).

Član 37

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".