ODLUKAO USVAJANJU TEKSTA UGOVORA O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "REGIONALNI CENTAR ZA UPRAVLJANJE OTPADOM" NOVI SAD("Sl. list Grada Novog Sada", br. 64/2023) |
Ovom odlukom usvaja se tekst ugovora o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Regionalni centar za upravljanje otpadom" Novi Sad, koji je sastavni deo ove odluke.
Skupština Grada Novog Sada ovlašćuje Gradonačelnika Grada Novog Sada da u ime Grada Novog Sada potpiše Ugovor o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Regionalni centar za upravljanje otpadom" Novi Sad u tekstu iz člana 1. ove odluke.
Skupština Grada Novog Sada ovlašćuje Gradsko veće Grada Novog Sada da u ime Grada Novog Sada preduzima sve radnje i aktivnosti u vezi sa realizacijom Ugovora o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Regionalni centar za upravljanje otpadom" Novi Sad.
Ova odluka objavljuje se u "Službenom listu Grada Novog Sada".
* * *
Na osnovu člana 88. stav 1. Zakona o lokalnoj samoupravi ("Službeni glasnik RS", br. 129/07, 83/14 - dr. zakon, 101/16 - dr. zakon, 47/18 i 111/21 - dr. zakon), člana 6. Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 15/16 i 88/19) i Sporazuma o saradnji Grada Novog Sada i opština Bačka Palanka, Bački Petrovac, Beočin, Žabalj, Srbobran, Temerin i Vrbas u formiranju Regiona za upravljanje komunalnim otpadom od 27. maja 2010. godine sa Aneksom Sporazuma o saradnji Grada Novog Sada i opština Bačka Palanka, Bački Petrovac, Beočin, Žabalj, Srbobran, Temerin i Vrbas u formiranju Regiona za upravljanje komunalnim otpadom od 15. decembra 2010. godine, a u vezi sa Odlukom o usvajanju teksta ugovora o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Regionalni centar za upravljanje otpadom" Novi Sad donetom od strane Skupštine Grada Novog Sada, broj: ................ od ................ i Odlukom o usvajanju Nacrta teksta ugovora o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Regionalni centar za upravljanje otpadom" Novi Sad donetom od strane Skupštine Opštine Bačka Palanka, broj: II-352-84/2023 od 22. septembra 2023. godine, Skupštine Opštine Bački Petrovac, broj: 011-33/2023-02 od 19. avgusta 2023. godine, Skupštine Opštine Beočin, broj: 01-011-84/23 od 20. septembra 2023. godine, Skupštine Opštine Žabalj, broj: 02-98/2023-I od 25. septembra 2023. godine, Skupštine Opštine Srbobran, broj: 023-13/2023-I od 21. septembra 2023. godine, Skupštine Opštine Temerin, broj: 06-18-4/2023-01 od 21. septembra 2023. godine i Skupštine Opštine Vrbas, broj: 011-57/2023-I/01 od 21. septembra 2023. godine, Grad Novi Sad i opštine Bačka Palanka, Bački Petrovac, Beočin, Žabalj, Srbobran, Temerin i Vrbas, kao ugovorne strane, zaključuju
UGOVOR
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "REGIONALNI CENTAR ZA UPRAVLJANJE OTPADOM" NOVI SAD
Ugovorne strane saglasno konstatuju da su:
- potpisnice Sporazuma o saradnji Grada Novog Sada i opština Bačka Palanka, Bački Petrovac, Beočin, Žabalj, Srbobran, Temerin i Vrbas u formiranju Regiona za upravljanje komunalnim otpadom od 27. maja 2010. godine sa Aneksom Sporazuma o saradnji Grada Novog Sada i opština Bačka Palanka, Bački Petrovac, Beočin, Žabalj, Srbobran, Temerin i Vrbas u formiranju Regiona za upravljanje komunalnim otpadom od 15. decembra 2010. godine (u daljem tekstu: Sporazum),
- Sporazumom definisale da će u cilju zaštite zdravlja stanovništva, očuvanja životne sredine i zaštite vode i zemljišta, kao i kvaliteta vazduha težiti ostvarivanju ciljeva u upravljanju komunalnim otpadom, i to: prevenciji nastajanja otpada, minimizaciji nastajanja otpada na izvoru nastajanja, ponovnom korišćenju otpada, recikliranju otpada, iskorišćenju otpada za dobijanje energije, trajnom deponovanju otpada i drugim ciljevima predviđenim Strategijom upravljanja otpadom,
- se saglasile da će u cilju realizacije ciljeva utvrđenih Sporazumom pristupiti osnivanju zajedničkog preduzeća kada se steknu uslovi, na teritoriji Grada Novog Sada, sa ciljem: izgradnje i rada nove regionalne sanitarne deponije, transporta otpada od transfer (pretovarnih) stanica do regionalne deponije, izdvajanja, sakupljanja i separacije iskoristivog otpada iz komunalnog otpada sortiranog na mestu odlaganja, pripreme ili prerade sekundarnih sirovina i plasmana na tržište sekundarnih sirovina, razvoja i unapređenja sistema za reciklažu, izgradnje potrebnih objekata i infrastrukture i izgradnje postrojenja za kompostiranje, proizvodnju energije iz otpadnog materijala i mehaničko-biološkog tretiranja pre odlaganja na deponiju,
- formirale Međuopštinsku radnu grupu radi koordinacije međusobne saradnje u upravljanju komunalnim otpadom a naročito aktivnosti na pripremi projekta osnivanja zajedničke regionalne deponije i zajedničkog preduzeća.
Član 1
Ovim ugovorom osniva se Javno komunalno preduzeće "Regionalni centar za upravljanje otpadom" Novi Sad (u daljem tekstu: Javno preduzeće).
Član 2
Osnivači Javnog preduzeća su:
- Grad Novi Sad, Žarka Zrenjanina broj 2, matični broj 08179115,
- Opština Bačka Palanka, Kralja Petra I broj 16, matični broj 08070687,
- Opština Bački Petrovac, Kolarova broj 6, matični broj 08127808,
- Opština Beočin, Svetosavska broj 25, matični broj 08439940,
- Opština Žabalj, Nikole Tesle broj 45, matični broj 08157111,
- Opština Srbobran, Trg Slobode broj 2, matični broj 08013438,
- Opština Temerin, Novosadska broj 326, matični broj 08330514,
- Opština Vrbas, Maršala Tita broj 89, matični broj 08285071.
Prava osnivača ostvaruju nadležni organi osnivača utvrđeni statutima osnivača, a u skladu sa odredbama ovog ugovora.
Ugovorne strane se obavezuju da radi obezbeđivanja funkcionisanja Javnog preduzeća potrebne saglasnosti osnivača na odluke Javnog preduzeća daju/dostave u roku od 10 dana od dana prijema odluka Javnog preduzeća ukoliko saglasnost daje izvršni organ, odnosno u roku od 30 dana ukoliko saglasnost daje skupština, kao organ osnivača.
Ukoliko osnivači ne donesu/dostave akt o saglasnosti u roku iz stava 3. ovog člana ili se ne saglase sa odlukom smatraće se da je odluka doneta ukoliko su saglasnost na odluku Javnog preduzeća dali/dostavili osnivači koji raspolažu većinom upisanog osnovnog kapitala.
Član 3
Javno preduzeće ne može da promeni oblik organizovanja bez prethodne saglasnosti Skupštine Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Skupština Grada) i nadležnih organa osnivača.
Javno preduzeće ima status pravnog lica sa pravima i obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Član 4
Poslovno ime Javnog preduzeća je: Javno komunalno preduzeće "Regionalni centar za upravljanje otpadom" Novi Sad.
Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JKP "Regionalni centar za upravljanje otpadom" Novi Sad.
Sedište Javnog preduzeća je u Novom Sadu, Temerinski put broj bb.
Odluku o promeni poslovnog imena i sedišta donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće) i nadležnih organa osnivača.
Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:
38.21 Tretman i odlaganje otpada koji nije opasan.
Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana, Javno preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:
38.12 Skupljanje opasnog otpada,
38.32 Ponovna upotreba razvrstanih materijala,
39.00 Sanacija, rekultivacija i druge usluge u oblasti upravljanja otpadom,
43.12 Pripremna gradilišta,
25.2 Proizvodnja metalnih cisterni, rezervoara i kontejnera,
25.6 Obrada i prevlačenje metala; mašinska obrada metala,
25.91 Proizvodnja čeličnih buradi i slične ambalaže,
43.99 Ostali nepomenuti specifični građevinski radovi,
45.20 Održavanje i popravka motornih vozila,
45.31 Trgovina na veliko delovima i opremom za motorna vozila,
45.32 Trgovina na malo delovima i opremom za motorna vozila,
46.77 Trgovina na veliko otpacima i ostacima,
47.99 Ostala trgovina na malo izvan prodavnica, tezgi i pijaca,
49.41 Drumski prevoz tereta,
52.10 Skladištenje,
56.10 Delatnosti restorana i pokretnih ugostiteljskih objekata,
35.11 Proizvodnja električne energije,
35.21 Proizvodnja gasa,
35.30 Snabdevanje parom i klimatizacija,
37.00 Uklanjanje otpadnih voda,
38.11 Skupljanje otpada koji nije opasan,
38.22 Tretman i odlaganje opasnog otpada,
38.31 Demontaža olupina,
42.99 Izgradnja ostalih nepomenutih građevina,
46.90 Nespecijalizovana trgovina na veliko,
50.40 Prevoz tereta unutrašnjim plovnim putevima,
52.21 Uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju,
52.24 Manipulacija teretom,
52.29 Ostale prateće delatnosti u saobraćaju,
70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem,
71.20 Tehničko ispitivanje i analize,
73.20 Istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja,
77.12 Iznajmljivanje i lizing kamiona,
81.29 Usluge ostalog čišćenja,
81.30 Usluge uređenja i održavanja okoline,
84.12 Uređivanje delatnosti subjekata koji pružaju zdravstvenu zaštitu, usluge u obrazovanju i kulturi i druge društvene usluge, osim obaveznog socijalnog osiguranja.
Javno preduzeće može da promeni delatnost iz člana 6. stav 2. ovog ugovora ako tom promenom ne remeti obavljanje pretežne delatnosti iz člana 6. stava 1. ovog ugovora.
Odluku o promeni delatnosti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine Grada i nadležnih organa osnivača.
Ukupan osnovni kapital Javnog preduzeća je:
- upisani novčani kapital 2.000.000,00 RSD, i
- uplaćen novčani kapital 2.000.000,00 RSD.
Osnivači učestvuju u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća prema uplaćenom iznosu koji je procentualno iskazan, a sve srazmerno broju stanovnika na teritorijama osnivača prema popisu stanovništva iz 2022. godine, i to:
- Grad Novi Sad u iznosu od 1.353.100,00 dinara, što predstavlja 67,65% osnovnog kapitala Javnog preduzeća,
- Opština Bačka Palanka u iznosu od 179.100,00 dinara, što predstavlja 8,95% osnovnog kapitala Javnog preduzeća,
- Opština Bački Petrovac u iznosu od 42.900,00 dinara, što predstavlja 2,14% osnovnog kapitala Javnog preduzeća,
- Opština Beočin u iznosu od 51.600,00 dinara, što predstavlja 2,58% osnovnog kapitala Javnog preduzeća,
- Opština Žabalj u iznosu od 88.600,00 dinara, što predstavlja 4,43% osnovnog kapitala Javnog preduzeća,
- Opština Srbobran u iznosu od 53.300,00 dinara, što predstavlja 2,67% osnovnog kapitala Javnog preduzeća,
- Opština Temerin u iznosu od 95.500,00 dinara, što predstavlja 4,78 % osnovnog kapitala Javnog preduzeća,
- Opština Vrbas u iznosu od 135.900,00 dinara, što predstavlja 6,80% osnovnog kapitala Javnog preduzeća.
Organi Javnog preduzeća su:
- Nadzorni odbor, i
- Direktor.
Nadzorni odbor ima predsednika koji je predstavnik Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Grad) i dva člana od kojih je jedan predstavnik opština osnivača i jedan koji se imenuje iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.
Predstavnici opština osnivača Bačka Palanka, Bački Petrovac, Beočin, Žabalj, Srbobran, Temerin i Vrbas za članove Nadzornog odbora predlažu svoje predstavnike naizmenično po redosledu veličine opštine prema broju stanovnika.
Ugovorne strane su saglasne da predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visina naknade iz stava 6. ovog člana utvrđuje se u skladu sa Zakonom.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno,
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća,
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija,
6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,
7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,
- obavezno lečenje narkomana,
- obavezno lečenje alkoholičara,
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru pored uslova iz stava 1. ovog člana mora ispunjavati i sledeće uslove:
1. da nije bio angažovan u vršenju revizije finansijskih izveštaja Javnog preduzeća u poslednjih pet godina, i
2. da nije član političke stranke.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa Zakonom i Programom za dodatno stručno usavršavanje.
Nadzorni odbor:
1. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje,
2. donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog stava,
3. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja,
4. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti,
5. usvaja finansijske izveštaje Javnog preduzeća,
6. nadzire rad Direktora,
7. odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, kao i za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik), Gradskog veća i organa osnivača, u skladu sa ovim ugovorom,
8. donosi Statut Javnog preduzeća,
9. odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala Javnog preduzeća,
10. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća,
11. zaključuje ugovore o radu sa Direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi,
12. daje saglasnost Direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom Javnog preduzeća i odlukom organa osnivača, u skladu sa ovim ugovorom,
13. donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja,
14. donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) imovinom Javnog preduzeća,
15. donosi odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,
16. donosi odluku o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji,
17. donosi odluku o opštim uslovima za pružanje usluga Javnog preduzeća,
18. donosi odluku o utvrđivanju cena komunalnih usluga i drugih usluga koje pruža Javno preduzeće,
19. donosi odluku o oglašavanju,
20. predlaže donošenje godišnjih programa investicionih aktivnosti koje donosi Skupština Grada,
21. donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta, u skladu sa Zakonom,
22. donosi investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja, za investicije koje se ne finansiraju iz budžeta, i
23. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Javnog preduzeća i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Poseban program korišćenja sredstava iz budžeta iz stava 1. tačka 21. ovog člana, sadrži namenu i dinamiku korišćenja sredstava i smatra se donetim kada saglasnost na njega da Gradsko veće.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na Direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem, u skladu sa Zakonom.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog predsednika ili člana Nadzornog odbora, a najduže šest meseci.
Ugovorne strane su saglasne da direktora imenuje i razrešava Skupština Grada.
Direktor se imenuje na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa Zakonom.
Ugovorne strane su saglasne da odluku o sprovođenju javnog konkursa iz stava 2. ovog člana donosi Skupština Grada na predlog Gradskog veća.
Oglas o javnom konkursu sastavni je deo Odluke iz stava 3. ovog člana i objavljuje se u skladu sa Zakonom, i na internet stranici Skupštine Grada.
Ugovorne strane su saglasne da javni konkurs iz stava 2. ovog člana sprovodi komisija za sprovođenje konkursa za izbor Direktora koju obrazuje i imenuje Skupština Grada u skladu sa Zakonom.
Komisija iz stava 5. ovog člana sastavlja rang listu sa najviše tri kandidata, u skladu sa Zakonom i sa zapisnikom o sprovedenom izbornom postupku dostavlja Gradskom veću koje priprema predlog akta o imenovanju prvog kandidata sa rang liste, sa obrazloženjem.
Gradsko veće dostavlja predlog akta o imenovanju iz stava 6. ovog člana Skupštini Grada radi usvajanja.
Akt o imenovanju Direktora sa obrazloženjem objavljuje se u skladu sa Zakonom.
Za Direktora Javnog preduzeća, može biti imenovano lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno,
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima Javnog preduzeća,
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja,
6. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova,
7. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke,
8. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,
9. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,
- obavezno lečenje narkomana,
- obavezno lečenje alkoholičara,
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Statutom Javnog preduzeća mogu se utvrditi i drugi uslovi za imenovanje Direktora.
Ugovorne strane su saglasne da Direktor može da bira izvršnog direktora, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.
Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u Javnom preduzeću.
Za izvršnog direktora Javnog preduzeća bira se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno,
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava,
4. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova,
5. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci,
6. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi,
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi,
- obavezno lečenje narkomana,
- obavezno lečenje alkoholičara,
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti, i
7. da ima tri godine radnog iskustva na poslovima za koje će biti zadužen u Javnom preduzeću.
Broj izvršnih direktora utvrđuje se Statutom Javnog preduzeća, u skladu sa Zakonom.
Izvršni direktor obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu odredi Direktor, u skladu sa Statutom Javnog preduzeća i za svoj rad odgovara Direktoru.
Direktor i izvršni direktor mogu imati pravo na stimulaciju, u skladu sa Zakonom.
Odluku o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine Grada.
Odluku o isplati stimulacije izvršnog direktora iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor donosi na predlog Direktora.
Direktor:
1. predstavlja i zastupa Javno preduzeće,
2. organizuje i rukovodi procesom rada,
3. vodi poslovanje Javnog preduzeća,
4. odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, kao i za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine Grada, Gradonačelnika, Gradskog veća i organa osnivača, u skladu sa ovim ugovorom,
5. predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje,
6. predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje,
7. predlaže finansijske izveštaje Javnog preduzeća,
8. izvršava odluke Nadzornog odbora,
9. bira izvršnog direktora,
10. zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi,
11. bira predstavnike Javnog preduzeća u skupštini društava kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće,
12. donosi akt o sistematizaciji, i
13. vrši druge poslove određene zakonom, ovim ugovorom i Statutom Javnog preduzeća.
Skupština Grada može imenovati vršioca dužnosti Direktora, u skladu sa Zakonom.
Vršilac dužnosti Direktora imenuje se na period, koji nije duži od jedne godine i isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti Direktora.
Uslovi za imenovanje Direktora, kao i sva prava, obaveze i ovlašćenja Direktora, odnose se i na vršioca dužnosti Direktora.
Mandat Direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem, u skladu sa Zakonom.
Ugovorne strane su saglasne da predlog za razrešenje Direktora podnosi Gradsko veće, u skladu sa Zakonom.
Predlog za razrešenje Direktora može podneti i Nadzorni odbor preko Gradskog veća.
Predlog za razrešenje Direktora mora biti obrazložen, u skladu sa Zakonom i dostavlja se Direktoru koji ima pravo da se u roku od 20 dana izjasni o razlozima zbog kojih se predlaže njegovo razrešenje.
Nakon isteka roka iz stava 3. ovog člana i utvrđivanja potrebnih činjenica Gradsko veće predlaže Skupštini Grada donošenje odgovarajućeg rešenja.
Ukoliko u toku trajanja mandata protiv Direktora bude potvrđena optužnica, Skupština Grada donosi rešenje o suspenziji, u skladu sa Zakonom, i rešenje o imenovanju vršioca dužnosti Direktora.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština Grada daje saglasnost na:
1. Statut Javnog preduzeća,
2. dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja,
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja Javnog preduzeća,
4. izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja,
5. odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća,
6. finansijske izveštaje Javnog preduzeća,
7. odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove, koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,
8. odluku o proceni vrednosti kapitala, i
9. investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja, za investicije koje se ne finansiraju iz budžeta.
Na odluke iz stava 1. tač. 1. i 8. ovog člana potrebna je saglasnost nadležnih organa svih osnivača Javnog preduzeća, u skladu sa članom 2. stav 3. ovog ugovora.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština Grada daje prethodnu saglasnost na:
1. odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,
2. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća veće vrednosti, odnosno čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,
3. na program i odluku o svojinskoj transformaciji, i
4. odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala Javnog preduzeća.
Na odluke iz stava 1. tačka 3. ovog člana potrebna je prethodna saglasnost nadležnih organa svih osnivača Javnog preduzeća, u skladu sa članom 2. stav 3. ovog ugovora.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Gradsko veće daje saglasnost na:
1. odluku o utvrđivanju cena drugih usluga koje pruža Javno preduzeće,
2. odluku o opštim uslovima za pružanje usluga Javnog preduzeća,
3. odluku o oglašavanju u skladu sa Zakonom, i
4. tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti.
Gradsko veće daje prethodnu saglasnost na:
1. odluku o utvrđivanju cena komunalnih usluga Javnog preduzeća,
2. ugovore o finansijskom, odnosno operativnom lizingu,
3. pregovore, radnje i pravne poslove sa trećim licima kojima se imovina Javnog preduzeća koristi, kao sredstvo obezbeđenja potraživanja,
4. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća manje vrednosti, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,
5. poseban program korišćenja sredstava iz budžeta iz člana 12. stav 1. tačka 21. ovog ugovora,
6. izbor predstavnika Javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik Javno preduzeće, i
7. odluku o pokretanju postupka javne nabavke dobara, usluga ili radova Javnog preduzeća.
Ugovorne strane su saglasne da Gradsko veće utvrđuje smernice za ostvarivanje programskih akata tako što u toku postupka pripreme ovih akata utvrđuje prioritetne ciljeve poslovne politike za narednu godinu, način i kriterijume za raspodelu dobiti kao osnov za donošenje odluke o raspodeli dobiti, kao i druge mere i aktivnosti koje Javno preduzeće treba da preduzima kako bi se obezbedilo redovno, kvalitetno i pouzdano pružanje usluga.
U postupku realizacije akata iz stava 1. ovog člana Gradsko veće prati sprovođenje poslovne politike Javnog preduzeća i predlaže, odnosno preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za njegovo nesmetano funkcionisanje.
U slučaju poremećaja u poslovanju, više sile, prekida u obavljanju delatnosti i u slučaju štrajka zaposlenih u Javnom preduzeću, Gradsko veće preduzima operativne i druge neophodne mere kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano obavljanje komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine Grada.
Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Gradsko veće može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju, autonomnu pokrajinu ili Grad Novi Sad i opštine osnivača.
Javno preduzeće dužno je da prilikom obavljanja delatnosti organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuju trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga, koji podrazumeva zdravstvenu i higijensku ispravnost prema propisanim standardima i normativima, propisani obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga, preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalne delatnosti, razvoj i unapređenje kvaliteta i vrste komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.
Obavljanje komunalne delatnosti za koju je osnovano Javno preduzeće finansira se iz cena komunalnih usluga, budžeta Grada i ostalih osnivača, ostalih prihoda u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine Grada i odlukama nadležnih organa osnivača.
Cene komunalnih usluga određuju se prema poslovnim rashodima iskazanim u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima, rashodima za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema programima poslovanja i dobiti Javnog preduzeća.
Na zahtev Skupštine Grada, Gradonačelnika, odnosno Gradskog veća, Javno preduzeće obaveštava podnosioca zahteva o svom radu.
Javno preduzeće može da se kreditno zaduži kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija, kojima se obezbeđuju sredstva za finansiranje investicionih projekata i tekuće likvidnosti, kojima se omogućava trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga.
Za finansiranje investicionih projekata, Javno preduzeće se zadužuje uzimanjem kredita radi finansiranja razvojnih projekata predviđenih programom Javnog preduzeća, koji će omogućiti unapređenje, efikasnost i efektivnost Javnog preduzeća, pod uslovom da se finansiranje vrši na rok duži od jedne godine.
Iznos neizmirenog ukupnog dugoročnog zaduživanja iz stava 1. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.
Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za finansiranje kapitalnih rashoda iz stava 1. ovog člana, ne može biti veći od 10% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.
Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada.
Javno preduzeće može da se zaduži za finansiranje tekuće likvidnosti koja nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Javnog preduzeća.
U toku godine u kojoj se Javno preduzeće zadužuje za finansiranje tekuće likvidnosti, iznos zaduženja ne sme preći 5% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.
Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Gradskog veća.
Javno preduzeće je dužno da godišnji program poslovanja, na koji je Skupština Grada dala saglasnost, dostavi osnivačima i nadležnom ministarstvu u skladu sa Zakonom.
Javno preduzeće je dužno da tromesečne izveštaje o realizaciji programa iz stava 1. ovog člana dostavlja Gradskom veću u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.
Na osnovu izveštaja iz stava 2. ovog člana Gradsko veće sačinjava i dostavlja informaciju o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti, nadležnom ministarstvu.
Pored informacije iz stava 3. ovog člana, Gradsko veće jednom godišnje dostavlja ministarstvu analizu poslovanja Javnog preduzeća, sa preduzetim merama za otklanjanje poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća.
Javno preduzeće je dužno da ima izvršenu reviziju finansijskih izveštaja od strane ovlašćenog revizora.
Finansijski izveštaj sa izveštajem iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće dostavlja Skupštini Grada i ostalim osnivačima, radi informisanja.
Javno preduzeće dužno je da pre isplate zarada overi obrazac za kontrolu obračuna i isplate zarade.
Obrazac iz stava 1. ovog člana overava Gradonačelnik, na predlog nadležne gradske uprave.
Gradonačelnik neće izvršiti overu obrasca iz stava 1. ovog člana ukoliko Javno preduzeće ne sprovodi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u delu koji se odnosi na zarade ili zapošljavanje.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija nabavna i/ ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Gradskog veća.
Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija nabavna i/ ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Skupštine Grada.
Javno preduzeće ne može da otuđi stvari u javnoj svojini na kojima ima pravo korišćenja.
Javno preduzeće dužno je da se u obavljanju delatnosti iz člana 6. ovog ugovora rukovodi principima održivog razvoja i zaštite životne sredine, kao i da primenjuje propisane i usvojene standarde.
Javno preduzeće je dužno da utvrdi procedure za sprovođenje mera zaštite životne sredine i obezbedi sredstva za njihovu realizaciju.
Javno preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1. radne biografije članova Nadzornog odbora, Direktora i izvršnog direktora,
2. organizacionu strukturu,
3. godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa ako Javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu,
4. tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja, i
5. godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora.
U slučaju prestanka svojstva osnivača Javnog preduzeća primenjuju se odredbe propisa kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava i drugih oblika organizovanja.
U slučaju prestanka svojstva osnivača Javnog preduzeća istupanjem, osnivač koji istupa može da zahteva naknadu isključivo u visini iznosa osnovnog kapitala koji je uplatio prilikom osnivanja Javnog preduzeća.
Za potrebe osnivanja i početka rada Javnog preduzeća, osnivači uplaćuju novčani kapital iz člana 8. ovog ugovora na privremeni račun do registracije Javnog preduzeća.
Do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora, poslove Nadzornog odbora vršiće Privremeni Nadzorni odbor, koji imenuje Skupština Grada, posebnim aktom.
Privremeni Nadzorni odbor dužan je da donese Statut Javnog preduzeća i druga akta u roku od 60 dana od dana potpisivanja ovog ugovora od strane svih ovlašćenih zastupnika osnivača.
Skupština Grada imenovaće predsednika i članove Nadzornog odbora najkasnije u roku od 60 od dana utvrđivanja predloga za imenovanje člana Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u skladu sa Statutom Javnog preduzeća.
Do imenovanja Direktora Javnog preduzeća poslove i ovlašćenja Direktora obavljaće vršilac dužnosti imenovan od strane Skupštine Grada, posebnim aktom.
Ovaj ugovor se smatra zaključenim i proizvodi pravno dejstvo danom potpisivanja od strane svih ovlašćenih zastupnika osnivača.
Grad Novi Sad, ___________________
Opština Bačka Palanka, ___________________
Opština Bački Petrovac, ___________________
Opština Beočin, ___________________
Opština Žabalj, ___________________
Opština Srbobran, ___________________
Opština Temerin, ___________________
Opština Vrbas, ___________________