PRAVILNIK

O RADU BUDŽETSKE KOMISIJE VISOKOG SAVETA TUŽILAŠTVA

("Sl. glasnik RS", br. 1/2024)

Predmet pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju obrazovanje, sastav i način rada Budžetske komisije Visokog saveta tužilaštva, kao i druga pitanja od značaja za njen rad.

Budžetska komisija je radno telo Visokog saveta tužilaštva nadležno za finansijska pitanja.

Značenje izraza

Član 2

Skraćeni izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1) "Zakon" označava Zakon o javnom tužilaštvu,

2) "Savet" označava Visoki savet tužilaštva,

3) "Komisija" označava Budžetsku komisiju Visokog saveta tužilaštva,

4) "Predsednik" označava predsednika Komisije.

Obrazovanje i sastav Komisije

Član 3

Komisiju obrazuje Savet iz reda izbornih članova Saveta i zaposlenih u službi za materijalno-finansijske poslove Saveta.

Komisija ima pet članova, od čega tri člana su iz reda izbornih članova Saveta.

Mandat članova Komisije traje tri godine, sa mogućnošću ponovnog izbora.

Član Komisije može biti razrešen na lični zahtev, na osnovu odluke Saveta, u slučaju prestanka mandata u Savetu, odnosno prestanka radnog odnosa u službi za materijalno-finansijske poslove Saveta

Predsednik

Član 4

Komisiju predstavlja Predsednik kojeg bira Komisija među članovima Komisije iz reda članova Saveta, na tri godine.

Svaki član Komisije može predložiti kandidata za Predsednika.

Predsednik ima sledeća ovlašćenja:

1) priprema i utvrđuje predlog dnevnog reda za sednicu Komisije, određuje izvestioca po tački dnevnog reda i obavlja druge radnje u pripremi sednice;

2) pre početka sednice utvrđuje da li sednici prisustvuje dovoljan broja članova za punovažno odlučivanje;

3) preduzima mere za nesmetano odvijanje sednice;

4) obrazuje uže radne grupe;

5) potpisuje odluke i druge akte Komisije;

6) sprovodi odluke i akte Komisije i prati njihovo izvršenje;

7) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i aktima Saveta i Komisije.

Funkcija Predsednika prestaje na lični zahtev, istekom mandata Predsednika, prestankom funkcije člana Komisije ili razrešenjem sa funkcije predsednika.

Povreda ovlašćenja i načela predviđenih Zakonom i Pravilnikom predstavlja osnov za razrešenje Predsednika.

Predlog za razrešenje može podneti svaki član Komisije.

U slučajevima odsutnosti ili sprečenosti, Predsednik može ovlastiti člana Komisije da ga zamenjuje.

Prava i dužnosti člana Komisije

Član 5

Član Komisije ima pravo da učestvuje u radu i odlučivanju Komisije, da bude obavešten o pitanjima od značaja za rad komisije i da mu blagovremeno bude dostavljen radni materijal za narednu sednicu.

Dužnost je člana Komisije da obavlja funkciju u skladu sa principima profesionalne etike koje propiše Savet, da funkciju obavlja savesno i da blagovremeno prijavi i navede razloge za odsustvo sa sednice.

Nadležnost Komisije

Član 6

Komisija je nadležna za pripremu i sastavljanje finansijskih planova Saveta, kao direktnog korisnika budžetskih sredstava.

Komisija je nadležna za pripremu, sastavljanje i konsolidaciju finansijskih planova javnih tužilaštava, kao indirektnih korisnika budžetskih sredstava.

Komisija obavlja sledeće poslove:

1) razmatra predlog budžeta Saveta koji Komisiji upućuje sekretar Saveta po postupku propisanom u članu 8. ovog pravilnika;

2) utvrđuje predlog budžeta Saveta i upućuje ga predsedniku Saveta;

3) priprema konačan predlog budžeta u slučaju da ministar nadležan za poslove finansija nema primedbi na predlog budžeta, odnosno analizira obrazloženo mišljenje i priprema konsultacije koje predsednik Saveta mora da održi sa ministrom nadležnim za poslove finansija u slučaju da se na predlog budžeta dostavi obrazloženo mišljenje, prema postupku o utvrđivanju konačnog budžeta propisanom u članu 9. ovog pravilnika;

4) priprema rebalans budžeta po predlogu koji sekretar Saveta upućuje Komisiji po postupku propisanom u članu 10. ovog pravilnika;

5) priprema izveštaje u skladu sa čl. 11. i 12. ovog pravilnika.

Komisija može obavljati i druge poslove koje joj poveri predsednik Saveta.

Način rada Komisije

Član 7

Komisija radi i odlučuje o pitanjima iz svoje nadležnosti na sednicama.

Sednicu komisije saziva Predsednik po sopstvenoj inicijativi ili na zahtev više od polovine članova Komisije.

Predsednik je u obavezi da sazove jednu redovnu sednicu Komisije godišnje.

Redovna sednica Komisije se zakazuje radi donošenja odluke o predlogu budžeta Saveta i javnih tužilaštava.

Komisija odlučuje većinom glasova svih članova Komisije.

Kada naročito važni i hitni slučajevi nalažu da se sednica Komisije održi bez odlaganja, a većina članova Komisije ne može prisustvovati sednici, Predsednik može da odluči da se sednica Komisije održi putem video-konferencijske platforme (video-konferencijska sednica), putem elektronske pošte (elektronska sednica) ili telefonski (telefonska sednica).

U slučaju telefonske sednice, dnevni red sednice unapred utvrđuje Predsednik i o njemu se ne glasa i on ne može da se menja.

Postupak pripreme predloga budžeta Saveta

Član 8

Predlog budžeta Saveta i javnog tužilaštva priprema sekretar Saveta.

Sekretar Saveta za poslove iz stava 1. ovog člana može od Predsednika ili članova Komisije tražiti stručnu i administrativnu pomoć, radi izvršenja poslova u skladu sa odredbama zakona koji uređuje budžetski sistem, i to:

1) obezbeđivanje i dostavljanje informacija i dokumenata od značaja za izradu predloga budžeta, kao i smernica Predsednika Saveta;

2) davanje smernica i rokova za rad članovima Komisije i njihovu koordinaciju;

3) pripremu predloga finansijskog plana Saveta koji obuhvata:

- rashode i izdatke za trogodišnji period iskazane po budžetskoj klasifikaciji a u skladu sa Uputstvom za pripremu budžeta Republike Srbije koju donosi ministar nadležan za poslove finansija,

- obrazloženje rashoda i izdataka, kao i izvora finansiranja,

- rodnu analizu rashoda i izdataka prema Uputstvu za uvođenje rodno odgovornog budžetiranja koju donosi ministar nadležan za poslove finansija,

- programske informacije;

4) pokretanje postupka za dostavljanje finansijskih planova javnih tužilaštava, primanje predloga i konsolidaciju finansijskih planova javnih tužilaštava.

Sekretar Saveta upućuje Komisiji predlog budžeta Saveta i javnih tužilaštava najkasnije 15 dana pre krajnjeg roka u budžetskom kalendaru definisanog odredbama zakona koji uređuje budžetski sistem.

Nakon prijema predloga budžeta Saveta i javnih tužilaštava, Komisija na redovnoj sednici razmatra predlog budžeta u celini i po pojedinostima.

Komisija razmatra pojedinosti, ali predlog budžeta usvaja samo u celini.

Nakon usvajanja na redovnoj sednici, Predsednik dostavlja predlog budžeta predsedniku Saveta na razmatranje. Predsednik Saveta ima rok od osam dana da prihvati predlog budžeta Saveta i javnih tužilaštava ili priloži komentare na predlog Komisije. U slučaju da predsednik Saveta priloži komentare, Predsednik ima rok od dva dana da sazove sednicu, radi razmatranja komentara predsednika Saveta.

Usklađeni predlog budžeta Saveta i javnih tužilaštava se upućuje predsedniku Saveta radi dostavljanja ministru nadležnom za poslove finansija.

Postupak pripreme konačnog predloga budžeta Saveta

Član 9

Ako ministar nadležan za poslove finansija nema primedbi na predlog budžeta Saveta i javnih tužilaštava, Komisija u pisanom obliku šalje predsedniku Saveta konačan predlog budžeta Saveta.

Ako ministar nadležan za poslove finansija ima primedbe na predlog budžeta Saveta i javnih tužilaštava, organizuje konsultacije sa predsednikom Saveta i Komisijom. Predsednik Saveta odlukom može ovlastiti drugo lice da ga zastupa na konsultacijama sa ministrom nadležnim za poslove finansija. To lice može istovremeno biti predsednik ili član Komisije koji ga zamenjuje.

U slučaju da se na konsultacijama sa ministrom nadležnim za poslove finansija postigne dogovor oko izmena predloga budžeta Saveta, Komisija priprema izmenjeni predlog budžeta i u pisanom obliku upućuje predsedniku Saveta izmenjeni konačan predlog budžeta Saveta.

U slučaju da se na konsultacijama sa ministrom nadležnim za poslove finansija ne postigne saglasnost oko izmena konačnog predloga budžeta, Komisija obaveštava Savet da saglasnost nije postignuta.

Postupak pripreme rebalansa budžeta Saveta

Član 10

Rebalans budžeta se odnosi na sve izmene finansijskog plana koji obuhvataju promene, odnosno preusmeravanje sredstava između postojećih aproprijacija, kao i otvaranje novih.

Izmene finansijskog plana tokom godine se odnose na preusmeravanje aproprijacija koje se finansiraju iz opštih prihoda budžeta, izvor 01 - Prihodi iz budžeta, kao i drugih izvora.

Otvaranje novih aproprijacija može se vršiti i iz drugih izvora finansiranja.

Izmena, odnosno preusmeravanje aproprijacije Saveta se vrši za finansiranje rashoda i izdataka prema nameni utvrđenoj u skladu sa razlogom za njenu izmenu, a što je osnov za izmenu finansijskog plana korisnika.

Komisija pribavlja izveštaj od službe zadužene za materijalno-finansijske poslove o rebalansu budžeta Saveta i javnih tužilaštava posle usvajanja izmena zakona o budžetu za tekuću budžetsku godinu.

Postupak pripreme posebnih izveštaja

Član 11

Komisija priprema i posebne izveštaje na zahtev predsednika Saveta.

Predsednik može obrazovati uže radne grupe za pripremu posebnih izveštaja.

Komisija može uz prethodno odobrenje predsednika Saveta angažovati i spoljna lica za pripremu dela ili celine posebnih izveštaja.

Predsednik prati izradu izveštaja, predstavlja rezultate i podnosi izveštaje predsedniku Saveta.

Godišnji izveštaj

Član 12

Komisija priprema godišnji izveštaj o izvršenju budžeta i finansijskim pokazateljima radi uključivanja u godišnji izveštaj o radu Saveta.

Godišnji izveštaj se sačinjava i dostavlja predsedniku Saveta najkasnije do 1. februara tekuće godine za prethodnu godinu.

Stupanje na snagu

Član 13

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".