PRAVILNIKO DODELI SREDSTAVA ZA UNAPREĐENJE I RAZVOJ RURALNE INFRASTRUKTURE I USLUGA U AP VOJVODINI U 2024. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 9/2024) |
Pravilnikom o dodeli sredstava za unapređenje i razvoj ruralne infrastrukture i usluga u AP Vojvodini u 2024. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) propisuje se visina i način dodele sredstava, namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja značajna za konkurs iz Programa podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za teritoriju Autonomne pokrajine Vojvodine za 2024. godinu (u daljem tekstu: Program), koji je sastavni deo Pokrajinske skupštinske odluke o programu podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za teritoriju Autonomne pokrajine Vojvodine za 2024. godinu ("Službeni list APV", broj 35/23) na koji je saglasnost dalo Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede broj: 000298333 2023 14840 007 000 000 001 od 18.11.2023. godine.
Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.
Visina i način dodele sredstava
Za realizaciju aktivnosti predviđeno je ukupno 35.000.000,00 dinara.
Maksimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi ne može biti veći od 3.000.000,00 dinara.
Minimalan iznos bespovratnih sredstava po jednoj prijavi iznosi 500.000,00 dinara.
Sredstva iz člana 2. dodeljivaće se putem konkursa koji se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine" i u dnevnom listu "Dnevnik", kao i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata (u daljem tekstu: Konkurs).
Konkurs je otvoren do 26.02.2024. godine.
Sredstva za podršku investicija, prema Pravilniku i po Konkursu, dodeljuju se bespovratno.
Bespovratna sredstva za podršku investicija po konkursu utvrđuju se u iznosu do 100% od ukupno prihvatljivih troškova investicije.
Prilikom obračuna, uzima se vrednost investicije bez poreza na dodatu vrednost (PDV).
Bespovratna sredstva su namenjena za sledeće investicije:
Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po ovom konkursu namenjena su za:
1. Investicije u uspostavljanje, unapređenje ili proširenje osnovnih usluga lokalnom stanovništvu vezanih za odmor i kulturu, uključujući i prateću infrastrukturu
2. Investicije u rekreativnu infrastrukturu za javnu upotrebu, turističke info centre i turističku infrastrukturu manjeg obima
Sredstva se mogu koristiti za sufinansiranje izgradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije, investiciono i tekuće održavanje objekata kao i opremanje objekata za javnu upotrebu.
Pravo učešća na Konkursu imaju lokalne samouprave sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).
Lokalne samouprave koje imaju status grada (Novi Sad, Subotica, Zrenjanin, Pančevo, Vršac, Sremska Mitrovica, Kikinda, Sombor - Zakon o teritorijalnoj organizaciji Republike Srbije ("Sl. glasnik RS", br. 129/2007, 18/2016 i 47/2018) imaju pravo da konkurišu za naseljena mesta koja se ne nalaze u sedištu grada.
Potrebna dokumentacija;
1. Čitko popunjen obrazac prijave sa obaveznim elektronskim pečatom ili elektronskim potpisom odgovornog lica;
2. Popunjena, elektronski potpisana ili elektronskim pečatom overena izjava podnosioca zahteva koja je sastavni deo prijave;
3. Kopija izvoda iz katastra nepokretnosti za parcelu i/ ili objekat (pribavlja se u katastru nepokretnosti u lokalnoj samoupravi), ne stariji od šest meseci u kome se vidi da je objekat koji je predmet radova legalan i u javnoj svojini;
4. Fotodokumentacija predmetnog objekta;
5. Izvod iz opštinskog/gradskog budžeta, kojim se potvrđuje iznos sopstvenog učešća; ukoliko navedena sredstva nisu obezbeđena, neophodno je dostaviti izjavu nadležnog organa potpisanu od ovlašćenog lica o tome da će se ista obezbediti najkasnije u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora.
A) za sufinansiranje izgradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije i investiciono održavanje objekata dostavlja se:
• kopija tehničke dokumentacije na osnovu koje je organ nadležan za izdavanje građevinske dozvole izdao rešenje o odobrenju izvođenja radova;
• kopija rešenja o odobrenju za izvođenje radova koje izdaje organ nadležan za izdavanje građevinske dozvole;
• predmer i predračun radova potpisan i overen od strane odgovornog projektanta (dokument ne stariji od šest meseci s numerisanim stranama, obavezno da sadrži datum izrade);
B) za sufinansiranje tekućeg održavanja objekata dostavlja se:
• fotokopija akta izdatog od strane organa nadležnog za izdavanje građevinske dozvole, kojim se potvrđuje da je predmetna vrsta radova, u priloženom predmeru i predračunu radova, tekuće održavanje objekta odnosno radovi za koje se ne izdaje rešenje o odobrenju za izvođenje radova prema Zakonu o planiranju i izgradnji ("Sl. glasnik RS", br. 72/09, 81/09 - ispr., 64/10 - odluka US, 24/11, 121/12, 42/13 - odluka US, 50/13 - odluka US, 98/13 - odluka US, 132/14, 145/14, 83/18, 31/19, 37/19 - dr. zakon, 9/20 i 52/2021);
• predmer i predračun radova potpisan i overen od strane odgovornog projektanta (dokument ne stariji od šest meseci s numerisanim stranama, obavezno da sadrži datum izrade);
C) za sufinansiranje opremanja objekata dostavlja se:
• Specifikacija opreme odnosno overenih ponuda od prodavaca opreme;
Sve kopije dokumenata moraju da budu overene i elektronski potpisane od strane ovlašćenog lica Podnosioca prijave.
Komisija zadržava pravo da pored navedenih zatraži i druga dokumenta.
Postupak donošenja odluke je u skladu sa Pravilnikom o sprovođenju konkursa koje raspisuje Sekretarijat.
Postupanje s nepotpunim prijavama
Za podnosioce nepotpunih prijava, Sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju će biti pozvani da dopune u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.
Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.
Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 1. ovog člana.
Komisija će odbaciti.
1. neblagovremene prijave,
2. nedozvoljene prijave,
3. prijave podnete od strane neovlašćenog lica.
Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava
Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:
Redni broj |
Tip kriterijuma za izbor |
Bodovi |
1. |
Visina obezbeđenih sredstava od strane lokalne samouprave do 20% |
5 |
2. |
Visina obezbeđenih sredstava od strane lokalne samouprave od 21% - 50 % |
10 |
3. |
Visina obezbeđenih sredstava od strane lokalne samouprave od 51-80% |
15 |
4. |
Visina obezbeđenih sredstava od strane lokalne samouprave od 81% |
20 |
5. |
ocena održivosti investicije - visoka |
30 |
6. |
ocena održivosti investicije - niska |
10 |
7. |
ocena održivosti investicije - srednja |
20 |
8. |
Stepen razvijenosti iznad republičkog proseka |
5 |
9. |
Stepen razvijenosti od 80% do 100% republičkog proseka |
10 |
10. |
Stepen razvijenosti od 60% do 80% republičkog proseka |
15 |
11. |
Stepen razvijenosti ispod 60% republičkog proseka |
20 |
Odlučivanje o dodeli sredstava
Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju je imenovao pokrajinski sekretar, razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s predlogom odluke o dodeli sredstava.
Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanim u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.
U zapisnik se unosi:
- ukupan broj podnetih prijava sa prikazom traženih sredstava,
- prihvatljive prijave sa prikazom bodova i iznosa,
- neprihvatljive prijave razvrstane po razlozima neprihvatljivosti.
Istovremeno sa zapisnikom Komisija donosi i predlog odluke o dodeli sredstava.
Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i bodovanje, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja ili odbacivanja.
Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar na osnovu predloga Komisije za sprovođenje Konkursa.
Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.
Postupanje sa prijavama koje su odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene
Na osnovu odluke Komisija sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene/odbačene ili nisu u potpunosti prihvaćene.
Nezadovoljni podnosilac prijave ima pravo žalbe, u skladu sa zakonom.
Žalba se ulaže Pokrajinskoj vladi, putem Pokrajinskog sekretarijata, u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.
O žalbi se odlučuje u postupku propisanom Zakonom o opštem upravnom postupku.
Komisija će predložiti izmenu i dopunu Odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi ili ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, a ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine i utvrdiće podnosioce prijave kojima se odobravaju neraspoređena sredstva prema redosledu bodovne liste.
Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava, pokrajinski sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava s korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.
Jedinica lokalne samouprave u obavezi je da - prilikom potpisivanja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom - preda registrovanu menicu s meničnom izjavom, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje sredstava, kako avansnog, tako i sveobuhvatnog iznosa dodeljenih sredstava.
Rok za realizaciju investicije je 13. decembar 2024. godine.
Isplata bespovratnih sredstava
1. Bespovratna sredstva isplaćuju se nakon potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.
2. Korisnik sredstava dužan je da primenjuje odredbe Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik RS", br. 91/2019).
3. Rok za pokretanje postupka javnih nabavki ne može biti duži od 30 dana od dana potpisivanja ugovora.
4. Korisnik sredstava obavezuje se da na kraju investicije dostavi narativni i finansijski izveštaj o namenskom utrošku sredstava, koji treba da sadrži: Okončanu situaciju sa obračunom izvršenih radova overenu od strane nadzornog organa investitora i izvođača radova i izvod o izvršenom plaćanju a ukoliko je vršeno opremanje objekta dostavlja se overena fotokopija računa, izvod o izvršenom plaćanju, otpremnica i fotokopija garantnog lista.
5. ukoliko je vrednost radova i/ili opreme ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova i/ili isporučioca opreme veća od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Pokrajinskog sekretarijata i korisnika sredstava, razlika pada na teret korisnika sredstava.
Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo zadržava pravo da od korisnika sredstava zatraži dodatnu dokumentaciju.
U momentu isplate sredstava račun korisnika sredstava ne sme biti u blokadi.
Bespovratna sredstva će se isplaćivati u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.
Administrativnu kontrolu, odnosno ispunjenost obaveza iz ugovora prati i kontroliše resorni sektor Pokrajinskog sekretarijata.
Provera stanja na terenu obavlja se i u toku pet (5) godina nakon prenosa sredstava, putem izveštaja Poljoprivredne stručne i savetodavne službi AP Vojvodine sa terena ili terenskom kontrolom (vanredni monitoring).
Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".