ODLUKA

O OSNIVANJU PREDŠKOLSKE USTANOVE "ĐURĐEVDAN" KRAGUJEVAC

("Sl. list grada Kragujevca", br. 38/2014, 20/2019 i 8/2024)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom Grad Kragujevac osniva Predškolsku ustanovu "Đurđevdan" Kragujevac, (u daljem tekstu: Ustanova), za obavljanje delatnosti u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta.

Član 2

Naziv Ustanove je: Predškolska ustanova "Đurđevdan" Kragujevac.

Član 3

Sedište Ustanove je u Kragujevcu, ulica Kneza Miloša broj 21a.

Ustanova može da vrši statusnu promenu, promenu naziva ili sedišta.

Odluku o statusnoj promeni Ustanove donosi Upravni odbor Ustanove, uz saglasnost osnivača.

Odluku o promeni naziva ili sedišta Ustanove donosi Upravni odbor Ustanove, uz saglasnost Ministarstva.

Član 4

Ustanova ima status pravnog lica.

Status pravnog lica Ustanova stiče upisom u Registar nadležnog suda u Kragujevcu.

Ustanova se upisuje u Registar koji vodi Ministarstvo nadležno za poslove obrazovanja.

Član 5

Ustanova ima svoj pečat i štambilj.

Izgled i sadržina pečata i štambilja uređuju se Statutom Ustanove.

Ustanova može imati znak koji sadrži naziv i sedište Ustanove.

Izgled i sadržina znaka uređuju se odlukom Upravnog odbora.

II DELATNOST USTANOVE

Član 6

Delatnost Ustanove je:

85.10 - predškolsko obrazovanje.

88.91 - delatnost dnevne brige o deci.

Delatnost Ustanove ne može se menjati bez saglasnosti osnivača.

Ustanova može da obavlja i drugu delatnost kojom se unapređuje i doprinosi kvalitetnijem i racionalnijem obavljanju vaspitanja i obrazovanja (u daljem tekstu: proširena delatnost) pod uslovom da se njome ne ometa obavljanje delatnosti vaspitanja i obrazovanja.

Odluku o proširenoj delatnosti donosi Upravni odbor Ustanove, uz saglasnost Ministarstva.

Član 7

Registrovanu delatnost Ustanova obavlja u svom sedištu i objektima van sedišta, kao i u drugim prostorima prilagođenim za obavljanje delatnosti predškolske ustanove, utvrđen Odlukom o mreži predškolskih ustanova na teritoriji grada Kragujevca.

III FINANSIRANJE USTANOVE

Član 8

Sredstva za finansiranje delatnosti Ustanove obezbeđuju se u skladu sa zakonom.

Član 9

Sredstva za osnivanje i rad Ustanove čine pokretne i nepokretne stvari i dobra u objektima dečjih vrtića u kojima se obavlja delatnost Ustanove.

Vrednost sredstava biće utvrđena deobnim bilansom na dan 31. decembar 2014. godine, koji će biti sačinjen po urađenom godišnjem popisu za 2014. godinu i izvršene procene nepokretnih i pokretnih stvari od strane ovlašćenog procenitelja.

Član 10

Ustanova koristi i raspolaže sredstvima u skladu sa zakonom, Statutom grada Kragujevca, aktima nadležnih organa Grada i ovom Odlukom.

Član 11

Ustanova ne može da raspolaže sredstvima u smislu otuđenja ili promena namene bez prethodne saglasnosti osnivača.

IV MEĐUSOBNA PRAVA I OBAVEZE

Član 12

Skupština Grada u skladu sa zakonom:

- daje saglasnost na Statut Ustanove i statusne promene Ustanove,

- imenuje i razrešava članove Upravnog odbora,

- preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi da ustanova obavlja svoju delatnost,

- utvrđuje minimum procesa rada za vreme štrajka zaposlenih u Ustanovi,

- daje saglasnost na početak i završetak radnog vremena u Ustanovi, koji utvrđuje Upravni odbor, po prethodno pribavljenom mišljenju Saveta roditelja Ustanove, u skladu sa potrebama dece i roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika deteta;

- razmatra i usvaja godišnje programe poslovanja Ustanove, kao i izveštaje o poslovanju koje je usvojio organ upravljanja u skladu sa Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja (u daljem tekstu: zakon).

Gradsko veće:

- utvrđuje ekonomsku cenu po detetu;

- daje saglasnost na godišnji plan rada Ustanove (Plan rada za radnu godinu) koji donosi organ upravljanja, u skladu sa zakonom i razmatra izveštaj o njegovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju, koji je usvojio organ upravljanja;

- daje saglasnost na finansijski plan Ustanove, koji donosi organ upravljanja u skladu sa zakonom;

- daje prethodnu saglasnost Ustanovi, za davanje u zakup stvari u javnoj svojini Grada, kada je Ustanova nosilac prava korišćenja na tim stvarima;

- daje saglasnost na Pravilnik o radu koji donosi nadležni organ Ustanove.

V ORGANI USTANOVE

Član 13

Ustanova ima organe upravljanja, rukovođenja, stručne i savetodavne organe.

Organi Ustanove su: Upravni odbor, direktor, Savet roditelja, vaspitno-obrazovno veće i stručni aktivi i timovi.

Vaspitno-obrazovno veće i stručni aktivi i timovi su stručni organi, a Savet roditelja savetodavni organ Ustanove u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove.

Član 14

Organ upravljanja u Ustanovi je Upravni odbor.

Mandat Upravnog odbora Ustanove traje četiri /4/ godine.

Član 15

Upravni odbor ima devet članova uključujući i predsednika i čine ga: po tri predstavnika iz reda: zaposlenih u ustanovi, roditelja, odnosno drugih zakonskih zastupnika i osnivača.

Članove upravnog odbora Ustanove, imenuje i razrešava Skupština grada, a predsednika biraju članovi većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.

Predstavnici iz reda zaposlenih u Ustanovi, kao i roditelja, odnosno drugih zakonskih zastupnika, moraju da ispunjavaju uslove, odnosno predlažu se na način i po postupku utvrđenom zakonom i Statutom Ustanove.

Predsednik i članovi Upravnog odbora Ustanove, obavljaju poslove iz svoje nadležnosti, bez naknade.

Ako ovlašćeni predlagač ne sprovede postupak u skladu sa zakonom ili predloži kandidata suprotno odredbama zakona, Skupština grada određuje rok za usklađivanje sa zakonom.

Ako ovlašćeni predlagač ni u datom roku ne postupi u skladu sa zakonom, Skupština grada imenovaće članove Upravnog odbora Ustanove, bez predloga ovlašćenog predlagača.

Skupština grada donosi rešenje o imenovanju Upravnog odbora Ustanove.

Rešenje o imenovanju, odnosno razrešenju Upravnog odbora Ustanove konačno je u upravnom postupku.

Postupak za imenovanje članova Upravnog odbora Ustanove pokreće se najkasnije tri meseca pre isteka mandata prethodno imenovanim članovima organa upravljanja, a predlog ovlašćenih predlagača dostavlja se Skupštini grada najkasnije mesec dana pre isteka mandata prethodno imenovanim članovima.

Skupština grada razrešiće, pre isteka mandata, pojedine članove, uključujući i predsednika ili organ upravljanja ustanove u slučajevima utvrđenim zakonom.

Izborni period novoimenovanog pojedinog člana Upravnog odbora Ustanove traje do isteka mandata organa upravljanja.

Član 16

Upravni odbor Ustanove:

1) donosi Statut Ustanove, pravila ponašanja u Ustanovi i druge opšte akte i daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;

2) donosi predškolski, odnosno vaspitno-obrazovni program, razvojni plan, godišnji plan rada, usvaja izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju;

3) utvrđuje predlog finansijskog plana za pripremu budžeta Grada;

4) donosi finansijski plan Ustanove, u skladu sa zakonom;

5) usvaja izveštaj o poslovanju, godišnji obračun i izveštaje o realizaciji različitih oblika i programa vaspitno-obrazovnog rada sa decom (izleti, odmor i rekreacija, pružanje podrške porodici i sl.);

6) raspisuje konkurs za izbor direktora Ustanove;

7) daje mišljenje i predlaže ministru izbor direktora Ustanove;

8) zaključuje sa direktorom Ustanove ugovor o radu u skladu sa zakonom;

9) odlučuje o pravima i obavezama direktora Ustanove;

10) donosi odluku o proširenju delatnosti Ustanove;

11) razmatra poštovanje opštih principa, ostvarivanje ciljeva vaspitanja i obrazovanja i standarda postignuća i preduzima mere za poboljšanje uslova rada i ostvarivanje vaspitno-obrazovnog rada;

12) donosi plan stručnog usavršavanja zaposlenih i usvaja izveštaj o njegovom ostvarivanju;

13) odlučuje po žalbi na rešenje direktora;

14) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Ustanove.

Za obavljanje poslova iz svoje nadležnosti Upravni odbor Ustanove odgovara organu koji ga imenuje i osnivaču.

Član 17

Direktor rukovodi radom Ustanove.

Direktora Ustanove imenuje ministar, na period od četiri godine, na osnovu konkursa koji raspisuje Upravni odbor Ustanove u skladu sa zakonom.

Konkurs za izbor direktora raspisuje se najranije šest meseci, a najkasnije četiri meseca pre isteka mandata direktora.

Postupak za izbor direktora po raspisanom konkursu sprovodi komisija za izbor direktora koju obrazuje Upravni odbor ustanove u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove.

Komisija za izbor direktora sačinjava izveštaj o sprovedenom postupku za izbor direktora i dostavlja ga Upravnom odboru Ustanove, koji na osnovu njega, sačinjava obrazloženu listu svih kandidata koji ispunjavaju uslove i predlog za izbor direktora, koje zajedno sa izveštajem Komisije, dostavlja ministru u roku od osam dana od dana dostavljanja izveštaja komisije.

Ministar u roku od 30 dana od dana prijema dokumentacije vrši izbor direktora Ustanove i donosi rešenje o njegovom imenovanju, o čemu Ustanova obaveštava lica koja su se prijavila na konkurs.

Rešenje ministra o imenovanju direktora konačno je u upravnom postupku.

Upravni odbor Ustanove zaključuje sa direktorom ugovor o radu na određeno vreme.

Dužnost direktora ustanove prestaje: istekom mandata, na lični zahtev, navršavanjem 65 godina života i razrešenjem.

Odluku o prestanku dužnosti direktora donosi ministar.

Ustanova može da ima pomoćnika direktora, koga u skladu, sa normativom kojim se utvrđuju kriterijumi i standardi za finansiranje Ustanove, iz reda vaspitača i stručnih saradnik zaposlenih u Ustanovi, koji imaju profesionalni ugled i iskustvo u Ustanovi, određuje, odnosno raspoređuje direktor.

Pomoćnik direktora Ustanove organizuje, rukovodi i odgovoran je za pedagoški rad ustanove, koordinira rad stručnih aktiva i drugih stručnih organa ustanove i obavlja druge poslove, u skladu sa statutom ustanove.

Član 18

Za direktora Ustanove može biti izabrano lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom i Statutom Ustanove.

Član 19

Direktor je odgovoran za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Ustanove.

Direktor Ustanove:

1) planira i organizuje ostvarivanje programa vaspitanja i obrazovanja i svih aktivnosti Ustanove;

2) odgovoran je za obezbeđivanje kvaliteta, samovrednovanje, stvaranje uslova za sprovođenje spoljašnjeg vrednovanja;

3) ostvarivanje standarda postignuća i unapređivanje kvaliteta vaspitno-obrazovnog rada;

4) odgovoran je za ostvarivanje razvojnog plana Ustanove;

5) odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa zakonom;

6) sarađuje sa organima Grada, organizacijama i udruženjima;

7) organizuje i vrši instruktivno-pedagoški uvid i prati kvalitet vaspitno-obrazovnog rada i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada vaspitača i stručnih saradnika;

8) planira i prati stručno usavršavanje zaposlenih i sprovodi postupak za sticanje zvanja vaspitača i stručnih saradnika;

9) preduzima mere u slučajevima povreda zabrana propisanih zakonom;

10) preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i predloga prosvetnog savetnika kao i drugih inspekcijskih organa;

11) odgovoran je za blagovremen i tačan unos i održavanje ažurnosti baze podataka o Ustanovi u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete;

12) obavezan je da blagovremeno informiše zaposlene, decu, roditelje, odnosno druge zakonske zastupnike, stručne i savetodavne organe i Upravni odbor o svim pitanjima od interesa za rad Ustanove u celini;

13) saziva i rukovodi sednicama vaspitno-obrazovnog, odnosno pedagoškog veća, bez prava odlučivanja;

14) obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u Ustanovi;

15) sarađuje sa roditeljima, odnosno drugim zakonskim zastupnicima dece koja pohađaju Ustanovu i savetom roditelja;

16) podnosi izveštaj Upravnom odboru Ustanove, najmanje dva puta godišnje, o svom radu i radu, odnosno poslovanju Ustanove;

17) odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih, u skladu sa zakonom;

18) donosi opšti akt o organizaciji i sistematizaciji poslova, u skladu sa zakonom;

19) obezbeđuje uslove za ostvarivanje prava dece i prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih, u skladu zakonom;

20) odlučuje po žalbi na rešenje konkursne komisije za izbor kandidata za prijem u radni odnos;

21) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove.

Član 20

Vršioca dužnosti direktora imenuje ministar do izbora novog direktora u roku od osam dana od dana nastupanja razloga za imenovanje vršioca dužnosti direktora.

Za vršioca dužnosti direktora ustanove može da bude imenovano lice koje ispunjava propisane uslove za direktora ustanove, osim položenog ispita za direktora ustanove, i to do izbora direktora, a najduže šest meseci.

Nakon prestanka dužnosti, vršilac dužnosti direktora ima pravo da se vrati na poslove koje je obavljao pre imenovanja.

Prava, obaveze i odgovornosti direktora ustanove odnose se i na vršioca dužnosti direktora.

Član 21

Ustanova ima Savet roditelja, kao savetodavni organ.

U Savet roditelja Ustanove bira se po jedan predstavnik roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika dece iz svake radne jedinice (vrtića) u sastavu Ustanove, s tim da, ukoliko u Ustanovi stiču vaspitanje i obrazovanje deca sa smetnjama u razvoju i invaliditetom, član Saveta roditelja je i predstavnik roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom.

Savet roditelja:

1) predlaže predstavnike roditelja, odnosno drugih zakonskih zastupnika dece u Upravni odbor Ustanove;

2) predlaže svog predstavnika u sve obavezne timove Ustanove;

3) razmatra predlog razvojnog plana, godišnjeg plana rada;

4) razmatra izveštaje o ostvarivanju programa vaspitanja i obrazovanja, razvojnog plana i godišnjeg plana Ustanove, spoljašnjem vrednovanju, samovrednovanju i drugo;

5) razmatra namenu korišćenja sredstava od donacija i od proširene delatnosti Ustanove;

6) predlaže upravnom odboru namenu korišćenja sredstava prikupljenih od roditelja, odnosno drugog zakonskog zastupnika deteta;

7) razmatra i prati uslove za rad sa decom, uslove za odrastanje, bezbednost i zaštitu dece;

8) učestvuje u postupku propisivanja mera zaštite i bezbednosti dece za vreme boravka u Ustanovi;

9) daje saglasnost na program i organizovanje izleta, odmora i rekreacije dece i razmatra izveštaj o njihovom ostvarivanju;

10) predlaže predstavnika i njegovog zamenika za lokalni savet roditelja;

11) razmatra i druga pitanja utvrđena Statutom Ustanove.

Savet roditelja svoje predloge, pitanja i stavove upućuje organu upravljanja, direktoru i stručnim organima ustanove.

Način izbora Saveta roditelja Ustanove uređuje se Statutom Ustanove, a rad Poslovnikom Saveta.

Član 22

Stručni organi Ustanove su:

- Vaspitno-obrazovno veće;

- Stručni aktivi vaspitača i medicinskih sestara-vaspitača;

- Aktiv za razvojno planiranje i

- drugi stručni aktivi i timovi, u skladu sa Statutom Ustanove.

Obrazovanje, nadležnost, način rada i funkcionisanja, kao i odgovornost stručnih organa Ustanove iz stava 1. ovog člana uređuje se zakonom i Statutom Ustanove.

Član 23

Pravne poslove u Ustanovi obavlja sekretar.

Sekretar mora da ima obrazovanje iz oblasti pravnih nauka u skladu sa zakonom i dozvolu za rad sekretara, odnosno licencu za sekretara.

Sekretar Ustanove obavlja sledeće poslove:

1) stara se o zakonitom radu Ustanove, ukazuje direktoru i organu upravljanja na nepravilnosti u radu Ustanove;

2) obavlja upravne poslove u Ustanovi;

3) izrađuje opšte i pojedinačne pravne akte Ustanove;

4) obavlja pravne i druge poslove za potrebe Ustanove;

5) izrađuje ugovore koje zaključuje Ustanova;

6) pravne poslove u vezi sa statusnim promenama u Ustanovi;

7) pravne poslove u vezi sa upisom dece;

8) pravne poslove u vezi sa javnim nabavkama u saradnji sa finansijskom službom Ustanove;

9) pruža stručnu pomoć u vezi sa izborom organa upravljanja u Ustanovi;

10) pruža stručnu podršku i koordinira rad Komisije za izbor direktora Ustanove;

11) prati propise i o tome informiše zaposlene;

12) druge pravne poslove propisane Statutom Ustanove i po nalogu direktora Ustanove.

Član 24

Ustanova može zajedno sa drugim predškolskim ustanovama čiji je osnivač Grad, iz reda zaposlenih, da organizuje zajedničku stručnu službu, u skladu sa odlukom Upravnog odbora ustanova i saglasnost Ministarstva.

Zajednička stručna služba iz stava 1. ovog člana može da obavlja finansijsko-računovodstvene, administrativne, pravne, pomoćno-tehničke i poslove održavanja.

Zajednička stručna služba iz stava 1. ovog člana može da ima logopeda, defektologa i socijalnog radnika koji obavljaju stručne poslove za više ustanova.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 25

Ustanova počinje sa radom kada se utvrdi da ispunjava sve uslove za početak rada, dobijanjem rešenja o verifikaciji i upisom u Registar kod nadležnog suda.

Član 26

Do imenovanja Upravnog odbora Ustanove, poslove Upravnog odbora vršiće Privremeni upravni odbor Ustanove, koji čine:

1. Kosanović Dragica, ekonomista, predstavnik Grada,

2. Rajevac Snežana, diplomirani biolog, predstavnik Grada,

3. Stevović Miloš, dipl. pravnik, predstavnik Grada,

4. Žarevac Marina, vaspitač, predstavnik zaposlenih,

5. Stevanović Suzana, vaspitač, predstavnik zaposlenih,

6. Obradović Jelena, vaspitač, predstavnik zaposlenih,

7. Tanasković Stanković Sanja, dr. medicine, predstavnik roditelja,

8. Nedić Đorđe, asistent na PMF-u, predstavnik roditelja,

9. Urošević Jovana, student, predstavnik roditelja

Član 27

Privremeni upravni odbor doneće, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, Statut i druge opšte akte potrebne za upis u sudski registar i početak rada Ustanove.

Privremeni upravni odbor prestaje sa radom kada se imenuje upravni odbor u skladu sa Zakonom.

Član 28

Poslove vezane za pripreme za donošenje Statuta, podnošenje prijave za upis u Registar kod nadležnog suda i druge poslove neophodne za osnivanje i početak rada Ustanove obavljaće vršilac dužnosti direktora, Jakovljević Sanja, vaspitač predškolske ustanove.

Do momenta registracije Ustanove, vršilac dužnosti direktora poslove iz stava 1. ovog člana će obavljati van radnog odnosa.

Vršiocu dužnosti direktora za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana pripada naknada, koja će se utvrditi posebnim ugovorom koji vršilac dužnosti direktora zaključuje sa Privremenim upravnim odborom Ustanove.

Nakon registracije Ustanove i početka rada, vršilac dužnosti direktora iz stava 1. ovog člana, svoj dalji radno pravni status regulisaće zaključenjem Ugovora sa Upravnim odborom Ustanove.

Član 29

Sredstva koja su potrebna za obavljanje poslova upisa Ustanove u Registar kod nadležnog suda i druge poslove neophodne za osnivanje Ustanove obezbeđuju se u budžetu grada Kragujevca.

Član 30

Predškolska ustanova "Đurđevdan" Kragujevac će od Predškolske ustanove "Nada Naumović" Kragujevac, koja je do osnivanja ove Ustanove obavljala delatnost predškolskog vaspitanja i obrazovanja na teritoriji grada Kragujevca, preuzeti sredstva i imovinu u skladu sa obimom delatnosti koja se obavlja u objektima utvrđenim Odlukom o mreži predškolskih ustanova na teritoriji grada Kragujevca.

Podela sredstava i imovine, kao i međusobna prava i obaveze ustanove iz stava 1. ovog člana urediće posebnim ugovorom.

Za nastale obaveze do početka rada predškolske ustanove "Đurđevdan" Kragujevac odgovara Predškolska ustanova "Nada Naumović" Kragujevac.

Član 31

Predškolska ustanova "Đurđevdan" Kragujevac će od Predškolske ustanove "Nada Naumović" Kragujevac preuzeti zaposlene na osnovu spiska sačinjenog prema stručnim profilima u skladu sa obimom delatnosti, a prema republičkom normativu kadrova i specifičnosti u poslovanju Ustanove.

Član 32

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju Predškolske ustanove "Đurđevdan" Kragujevac

("Sl. list grada Kragujevca", br. 20/2019)

Član 14

Obavezuje se Predškolska ustanova "Đurđevdan" Kragujevac, da u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, usaglasi Statut sa odredbama ove odluke i dostavi ga osnivaču na saglasnost.

Član 15

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Predškolske ustanove "Đurđevdan" Kragujevac.

Član 16

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o dopuni
Odluke o osnivanju Predškolske ustanove "Đurđevdan" Kragujevac

("Sl. list grada Kragujevca", br. 8/2024)

Član 2

Obavezuje se Predškolska ustanova "Đurđevdan" Kragujevac, da u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, usaglasi Statut sa odredbama ove odluke i dostavi ga osnivaču na saglasnost.

Član 3

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Predškolske ustanove "Đurđevdan" Kragujevac.

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".