ODLUKAO KRITERIJUMIMA I POSTUPKU DODELE SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA KRALJEVA ZA SUFINANSIRANJE PROGRAMA I PROJEKATA OD JAVNOG INTERESA U OBLASTI SOCIJALNE ZAŠTITE, BORAČKO-INVALIDSKE ZAŠTITE I ZAŠTITE LICA SA INVALIDITETOM("Sl. list grada Kraljeva", br. 3/2024) |
Ovom odlukom propisuju se merila, kriterijumi i postupak dodele sredstava za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata koji su od javnog interesa, iz budžeta grada Kraljeva (u daljem tekstu: Grad).
Pod programima i projektima iz člana 1. ove odluke, smatraju se programi i projekti u oblasti: socijalne zaštite, boračko - invalidske zaštite i zaštite lica sa invaliditetom.
Termini kojima su u ovoj odluci označeni položaji, profesije, odnosno, zanimanja, izraženi u gramatički muškom rodu, podrazumevaju prirodni muški i ženski rod lica na koja se odnose, u skladu sa načelima i propisima o rodnoj ravnopravnosti.
Oblasti iz kojih će se na osnovu javnog konkursa finansirati i sufinansirati programi i projekti su:
1) socijalna zaštita,
2) boračko-invalidska zaštita,
3) zaštita lica sa invaliditetom.
Sredstva za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata iz člana 2. ove odluke obezbeđuju se Odlukom o budžetu Grada, za svaku kalendarsku godinu, na poziciji Gradske uprave.
Sufinansiraju se samo projekti koji se realizuju na teritoriji grada Kraljeva, osim projekata koji se odnose na promociju i učešće na takmičenjima i manifestacijama koje se ne održavaju na teritoriji grada Kraljeva.
Pravo podnošenja prijave za finansiranje ili sufinansiranje programa, od javnog interesa po Javnom konkursu imaju udruženja građana čije je sedište registrovano na teritoriji grada Kraljeva, obavljaju delatnost na području grada i čiji programi doprinose implementaciji oblasti iz člana 4. ove odluke.
U razmatranje će se uzeti samo predlozi projekata za čiju realizaciju potraživanja od Grada ne mogu biti manja od 50.000,00 dinara, a najviše 1.000.000,00 dinara.
Nije dozvoljeno finansiranje projekata od strane Grada u iznosu od 100% budžeta predloga projekta.
Budžet predloga projekta čine stvarni troškovi neophodni za realizaciju projekta, koji su proverljivi, podržani originalnom dokumentacijom na osnovu koje se projekti pravdaju, uz izvod banke o obavljenoj novčanoj transakciji.
U stvarne troškove ubrajaju se troškovi lica angažovanih na realizaciji projekta, troškovi potrošnog materijala i drugog materijala neophodnog za realizaciju projekta, ostali troškovi koji direktno proizilaze iz predloženih projektnih aktivnosti (informisanje, evaluacija, prevođenje, oglašavanje, štampanje, troškovi transfera novca i bankarskih provizija, troškovi PDV-a...).
Troškovi zarade lica zaposlenih kod podnosioca projekta i partnerske organizacije odnosno udruženja mogu se obračunati najviše u visini zarade zaposlenog u Gradskoj upravi grada Kraljeva u najmanjem stepenu zvanja odgovarajuće stručne spreme.
Prihvatljivi troškovi projekta moraju biti evidentirani u toku realizacije projekta u obliku računa ili poreskim dokumentima udruženja.
Uz račun se obavezno mora dostaviti i izvod banke u danu kada je plaćanje izvršeno, kojim će se propratiti promet po predmetnoj promeni, bez obzira da li se radi o troškovima koji se plaćaju sa budžetskih sredstava grada Kraljeva ili sa sopstvenih prihoda podnosioca prijave.
Troškovi projekta ne mogu biti sačinjeni u vidu priznanice i sličnih dokumenata samog udruženja koji nemaju jaku dokaznu snagu plativog akta.
U stvarne troškove ubrajaju se:
1. troškovi osoblja koje je angažovano na projektu i
2. troškovi projektnih aktivnosti (potrošni materijal i drugi materijal i oprema neophodni za realizaciju projekta, drugi troškovi koji proizlaze iz same realizacije projekta, kao što su troškovi informisanja, evaluacije, bankarskih provizija, PDV-a).
Neprihvatljivi troškovi, odnosno troškovi koji se neće pokrivati sredstvima dobijenim po konkursu iz budžeta Grada su sledeći:
1. dugovi udruženja i pokrivanje gubitaka ili dugovanja,
2. pristigle pasivne kamate,
3. elementi budžeta projekta koji se već finansiraju iz drugih izvora finansiranja,
4. troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit),
5. kupovina alkoholnih i bezalkoholnih pića, hrane i cigareta,
6. plaćanje parkinga, životnog osiguranja i kazni.
Ukoliko se u budžetu predloga projekta nalaze troškovi za koje se utvrdi da nisu prihvatljivi, predlog projekta se neće razmatrati.
III - MERILA I KRITERIJUMI ZA IZBOR PROGRAMA I PROJEKATA
Merila i kriterijumi za izbor programa i projekata definišu se kao osnovna i posebna merila i kriterijumi.
Osnovna merila i kriterijumi utvrđeni su Uredbom, dok bliža merila i posebna merila i kriterijume za izbor programa i projekata utvrđuje Komisija za izbor programa i projekata od javnog interesa u oblasti socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite lica sa invaliditetom (u daljem tekstu: Komisija).
Izbor programa koji će se finansirati sredstvima budžeta grada Kraljeva vrši se primenom sledećih osnovnih kriterijuma:
- reference programa: oblast u kojoj se realizuje program, dužina trajanja programa, broj korisnika programa, mogućnost razvijanja programa i njegova održivost;
- ciljevi koji se postižu: obim zadovoljavanja javnog interesa, stepen unapređenja stanja u oblasti u kojoj se program sprovodi;
- sufinansiranje programa iz drugih izvora: sopstvenih prihoda, budžeta Republike Srbije, fondova Evropske unije, poklona, donacija, legata, kredita i drugo, u slučaju nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa;
- zakonitost i efikasnost korišćenja sredstava i održivost ranijih programa: ako su ranije korišćena sredstva budžeta, da li su ispunjene ugovorne obaveze;
- usklađenost sa usvojenim strateškim dokumentima na nacionalnom i lokalnom nivou;
- usklađenost sa javnim potrebama i interesima građana;
- podsticanje solidarnosti, zaštite, samopomoći i pomoći licima u specifičnim životnim situacijama;
- usmerenost ka što većem broju korisnika;
- stepen uspešnosti aplikanta u realizovanju prethodnih programa i projekata.
Posebna merila i kriterijumi su:
- kapacitet nosioca projekta, predložene kvalifikacije i reference projektnog tima u odnosu na predložene ciljeve, rezultate i aktivnosti projekta;
- nosilac projekta je obezbedio odgovarajuće partnerstvo;
- usklađenost planiranih aktivnosti sa ciljevima i očekivanim rezultatima i ciljnoj grupi;
- preciznost i izvodljivost plana realizacije programa ili projekta;
- značaj promene koja se očekuje od primene projekta;
- ekonomska opravdanost predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti;
- precizno i detaljno prikazan narativni budžet projekta koji pokazuje usklađenost predviđenih troškova sa projektnim aktivnostima;
- promocija odnosno publicitet, koji se ogleda u načinu informisanja ciljne grupe i šire javnosti po programu ili projektu.
Prilikom ocene pristiglih predloga programa i projekata koji moraju da ispune osnovna i posebna merila i kriterijumi iz čl. 9. i 10. ove odluke, Komisija koristi kriterijume radi sačinjavanja liste za bodovanje na osnovu koje se rangiranju prijave:
R. br. |
Kriterijum: |
Broj poena |
1. |
Zakonitost i efikasnost korišćenja sredstava koja se utvrđuje proverom da li su ranije korišćena budžetska sredstva za finansiranje aktivnosti organizacije i ako jesu, da li su tom prilikom ispunjene obaveze; |
0-10 |
2. |
Održivost ranijih programa i projekata (Ostvareni rezultati udruženja prethodnih godina); |
0-10 |
3. |
Kapacitet nosioca projekta, predložene kvalifikacije i reference projektnog tima u odnosu na predložene ciljeve, rezultate i aktivnosti projekta; |
0-5 |
4. |
Reference programa: oblast, dužina trajanja, broj korisnika obuhvaćenih programskim aktivnostima, mogućnost razvijanja programa i održivost; |
0-10 |
5. |
Nosilac projekta je obezbedio odgovarajuće partnerstvo; |
0-10 |
6. |
Usklađenost planiranih aktivnosti sa ciljevima i očekivanim rezultatima i ciljnom grupom; |
0-5 |
7. |
Ostvarivost planiranih rezultata i merljivost pokazatelja uspeha; |
0-10 |
8. |
Ciljevi koji se postižu: obim zadovoljavanja javnog interesa, stepen unapređenja stanja u oblasti u kojoj se program sprovodi; |
0-10 |
9. |
Sufinansiranje programa iz drugih izvora: sopstvenih prihoda, budžeta Republike Srbije, jedinice lokalne samouprave, fondova Evropske unije, donacija, legata, kredita i drugo u slučaju nedostajućeg dela za finansiranje programa; |
0-10 |
10. |
Značaj promene koja se očekuje od primene projekta; |
0-5 |
11. |
Ekonomska opravdanost predloga budžeta u odnosu na cilj i projektne aktivnosti; |
0-5 |
12. |
Precizno i detaljno prikazan narativni budžet projekta koji pokazuje usklađenost predviđenih troškova sa projektnim aktivnostima; |
0-5 |
13. |
Vidljivost projekta. |
0-5 |
|
Maksimalni - ukupni rezultat |
100 |
Ukupan broj bodova po podnetom projektu može iznositi najviše 100 bodova.
Sufinansiraće se projekti čiji ukupan broj bodova po podnetom projektu iznosi 50 i više bodova.
Podneti predlozi projekata mogu da se finansiraju u manjem obimu od predloženog obima sredstava u budžetima projekata, u skladu sa raspoloživim sredstvima, sve do raspoređivanja ukupno predviđenih sredstava.
Prilikom vrednovanja programa/projekata Komisija će uzeti u obzir da li je sa Udruženjem u prethodne dve godine raskinut ugovor zbog nenamenskog trošenja budžetskih sredstava.
Ukoliko Komisija utvrdi da je sa Udruženjem u prethodne dve godine raskinut ugovor zbog nenamenskog trošenja budžetskih sredstava, predlog projekta se neće razmatrati.
IV - POSTUPAK RASPISIVANJA KONKURSA I IZBOR PROGRAMA I PROJEKATA
Finansiranje programa i projekata iz člana 2. ove odluke vrši se na osnovu Javnog konkursa.
Javni konkurs raspisuje gradonačelnik grada Kraljeva jednom godišnje i to najkasnije do kraja februara tekuće godine, za projekte koji će se sufinansirati u toku tekuće budžetske godine i koji će se realizovati od dana potpisivanja ugovora najdalje do 20. decembra tekuće godine.
Javni konkurs za sufinansiranje projekata objavljuje se na zvaničnom internet sajtu Grada (www.kraljevo.rs), oglasnoj tabli i portalu e-Uprava.
Tekst konkursa sadrži:
- obrazac prijave na konkurs,
- oblast i iznos sredstava za koji se raspisuje konkurs,
- subjekte ovlašćene za podnošenje prijave,
- trajanje programa,
- spisak priloga koji se obavezno prilažu uz prijavu,
- rok za podnošenje prijave i adresa,
- rok za donošenje odluke o izboru programa i projekata,
- napomenu da se nepotpune, neblagovremene i prijave koje nisu predate na propisanom obrascu neće uzeti u razmatranje,
- napomena da se prijave predate od strane podnosioca koji je nenamenski utrošio sredstva u prethodnoj godini neće uzeti u razmatranje,
- način obaveštavanja o ishodu Konkursa i
- druge odredbe od važnosti za realizaciju konkursa.
Konkursna dokumentacija sadrži:
1. prijavu (obrazac "A" i obrazac "B"),
2. fotokopiju Statuta udruženja,
3. fotokopiju akta kojim su definisani osnivači i članovi Upravnog odbora ili drugog organa upravljanja,
4. odluku Upravnog odbora ili drugog organa upravljanja da se konkuriše po Konkursu i
5. izjavu datu pod krivičnom i materijalnom odgovornošću da su obezbeđena sopstvena sredstva za sufinansiranje predloženog projekta.
Podnosilac prijave može podneti i drugu dodatnu dokumentaciju, ukoliko smatra da će ista biti relevantna u postupku vrednovanja projekta.
Potrebno je dostaviti jedan potpisan i pečatom overen primerak konkursne dokumentacije, koja mora biti na srpskom jeziku, ćiriličko pismo.
Rukom pisan ili na pisaćoj mašini kucan materijal neće se uzimati u razmatranje.
Prijava se podnosi u roku od 15 dana od dana objavljivanja Konkursa na zvaničnom internet sajtu Grada (www.kraljevo.rs).
Prijava na konkurs podnosi se Komisiji, na obrascu "Prijava na Konkurs za finansiranje programa/projekata od javnog interesa u oblasti socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite lica sa invaliditetom ".
Udruženje može konkurisati samo sa jednim programom odnosno projektom.
Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja u jednoj zatvorenoj koverti sa naznakom "Komisiji za izbor programa i projekata od javnog interesa u oblasti socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite lica sa invaliditetom".
Prijave se predaju na pisarnici Gradske uprave grada Kraljeva ili poštom na adresu: "Gradska uprava grada Kraljeva - Komisiji za izbor programa i projekata od javnog interesa u oblasti socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite lica sa invaliditetom, Trg Jovana Sarića broj 1, Kraljevo".
Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća.
V - KOMISIJA ZA SPROVOĐENJE KONKURSA
Za sprovođenje konkursa gradonačelnik grada Kraljeva rešenjem obrazuje Komisiju koja ima predsednika i četiri člana (u daljem tekstu: Komisija).
Predsednik i članovi Komisije ne dobijaju naknadu za svoj rad.
U Komisiju mogu biti imenovana i lica predstavnici stručne javnosti.
Gradonačelnik grada Kraljeva može angažovati i stručnjake za pojedine oblasti radi pripreme analize o uspešnosti, kvalitetu i ostvarenju ciljeva programa koji se realizuju.
Rešenjem o imenovanju Komisije utvrđuju se zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Predsednik i članovi Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem konkursa (izjava o nepostojanju sukoba interesa).
Sukob interesa postoji ako član komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj), zaposleni ili član organa udruženja koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog udruženja povezanog na bilo koji način sa tim udruženjem ili u odnosu na ta udruženja ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu, i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.
Imenovana lica ne mogu preduzimati radnje u svojstvu člana komisije pre nego što potpišu izjavu iz stava 1. ovog člana.
U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti predsednika Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.
U slučaju saznanja da se predsednik Komisije nalazi u sukobu interesa, predsednik Komisije je dužan da o tome odmah obavesti Gradonačelnika i da se izuzme iz daljeg rada Komisije.
O rešavanju sukoba interesa gradonačelnik odlučuje o svakom slučaju posebno, uz prethodno mišljenje načelnika Gradske uprave.
Kada se utvrdi postojanje sukoba interesa, gradonačelnik će imenovati u Komisiju novog člana kao zamenu.
Komisija utvrđuje listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih programa i projekata u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava, i objavljuje je na zvaničnoj internet stranici grada Kraljeva i na portalu e-uprave.
Na listu iz stava 1. ovog člana učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od 8 dana od dana njenog objavljivanja.
U roku za podnošenje prigovora učesnici imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju.
Obrazloženu Odluku o prigovoru, Komisija donosi u roku od 15 dana od dana njegovog podnošenja.
Neposredno pre donošenja predloga Odluke o izboru programa odnosno projekta koji će se finansirati ili sufinansirati iz budžeta grada Kraljeva, Komisija može podnosiocu prijave predložiti da izvrši određene izmene u programu ili projektu u pogledu aktivnosti i troškova njihove realizacije.
O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i donosi Predlog odluke o izboru programa i projekata koji će se finansirati ili sufinansirati iz budžeta grada Kraljeva, i isti dostavlja Gradskom veću grada Kraljeva na usvajanje.
Odluku o izboru programa i projekata donosi Gradsko veće grada Kraljeva u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.
Odluka iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici grada Kraljeva i na portalu e-Uprava.
Ako su nosiocu programa, odnosno projekta za realizaciju odobrenog programa dodeljena manja sredstva od sredstava navedenih u finansijskom planu programa, nosilac programa je obavezan da pre zaključenja ugovora o realizovanju programa uskladi plan realizacije programa sa visinom dodeljenih sredstava i da isti dostavi Odeljenju za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva.
VII - POSTUPAK REALIZACIJE I KONTROLE ODOBRENIH PROGRAMA-PROJEKATA
Sredstva koja se u skladu sa ovom odlukom odobre za realizaciju programa i projekata su namenska sredstva i mogu da se koriste isključivo za realizaciju konkretnog projekta i u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Grada i udruženja.
Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava i otvaranje računa korisnika javnih sredstava, odnosno otvaranje računa kod Uprave za trezor.
Na osnovu Odluke Gradskog veća, Gradonačelnik grada Kraljeva zaključuje sa udruženjima Ugovor o finansiranju i sufinansiranju programa i projekata od javnog interesa u oblasti socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite lica sa invaliditetom, kojim se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito utvrđuju:
- naziv programa - projekta i kratak opis usluge,
- predmet programa,
- iznos sredstava koji se dodeljuju za realizaciju programa - projekta i način obezbeđenja i prenosa sredstava,
- instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava obezbeđenih za realizaciju programa odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze-predmeta programa i povraćaj neutrošenih sredstava,
- ukupna vrednost programa - projekta,
- procentualno učešće grada u ukupnoj vrednosti programa - projekta,
- datum početka i završetka programa - projekta,
- prava i obaveze ugovornih strana,
- uslove za raskid Ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen,
- prava i obaveze ugovornih strana u slučaju raskida ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen,
- način rešavanja sporova,
- način izveštavanja,
- mogućnost produženja ugovornog odnosa,
- dinamika izveštavanja o utrošenim sredstvima,
- postupak povraćaja sredstava ukoliko nadležni organ Gradske uprave utvrdi da korisnik dobijena sredstva nije iskoristio namenski, i
- druga prava i obaveze ugovornih strana.
Korisnik sredstava dužan je da pre sklapanja ugovora nadležnom organu dostavi izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog programa nisu na drugi način već obezbeđena kao i izjavu o nepostojanju sukoba interesa i interni akt o antikorupcijskoj politici (usvojen etički kodeks, izjava o pristupanju etičkom kodeksu mreže organizacija, plan integriteta udruženja ili drugi vid antikoruptivnog akta).
Komisija i Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva vrši praćenje realizacije programa koji obuhvata:
1. Obavezu udruženja da obaveštava Komisiju i Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva o realizaciji programa, u rokovima određenim ugovorom;
2. Pregledanje izveštaja;
3. Monitoring posete predstavnika Komisije;
4. Obavezu udruženja da omogući ovlašćenim licima Gradske uprave da izvrše uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije programa;
5. Prikupljanje informacija od korisnika programa;
6. Druge aktivnosti predviđene ugovorom.
Praćenje može obuhvatiti i reviziju ovlašćenog revizora, ukoliko je to predviđeno konkursnim uslovima i ugovorom.
Udruženje odnosno realizator programa je dužno da nadležnom organu omogući praćenje realizacije programa.
Praćenje realizacije programa i izveštavanje
Realizatori programa i projekata dužni su da dostavljaju Odeljenju za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva izveštaj o utrošku sredstava, odnosno realizaciji aktivnosti predviđenih programom - projektom, periodično, a konačni narativni i finansijski izveštaj najkasnije 30 dana po završetku programa - projekta, što će se definisati ugovorom iz člana 26. ove odluke.
Realizatori programskih aktivnosti, dužni su da nakon mesečne realizacije aktivnosti dostavljaju Odeljenju za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva, izveštaja o realizaciji, kao i dokaze o namenskom trošenju sredstava do 5. u mesecu za prethodni mesec.
Izveštaj o realizaciji programa odnosno projekta podnosi se Odeljenju za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva na obrascu "Izveštaj o realizaciji programa - projekta".
Izveštaj se podnosi u elektronskom i štampanom obliku, predajom na pisarnicu Gradske uprave ili se šalje poštom.
Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva vrši:
- kontrolu realizacije programskih - projektnih aktivnosti,
- kontrolu strukture pruženih usluga, broj korisnika obuhvaćenih programskim aktivnostima,
- kontrolu utroška finansijskih sredstava,
- kvantitativnu i kvalitativnu ocenu realizovanog programa-projekta,
- procenu uticaja na oblast implementacije,
- predlaganje mera i aktivnosti za unapređenje aktivnosti iz programa-projekta.
Komisija i Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva sačinjavaju Izveštaj o realizaciji programa i projekata od javnog interesa u oblasti socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite i zaštite lica sa invaliditetom i dostavljaju ga Gradskom veću grada Kraljeva na usvajanje.
Dostavljanje, pregledanje i procena izveštaja
Udruženje dostavlja periodične i završne narativne i finansijske izveštaje u rokovima predviđenim zaključenim ugovorom.
Komisija pregleda i razmatra izveštaje iz stava 1. ovog člana.
Pregledom finansijskih izveštaja Komisija utvrđuje da li su budžetska sredstva namenski korišćena i da li postoji računovodstvena dokumentacija koja ukazuje na namenski utrošak istih.
Plaćanja i izdaci koji nisu u skladu sa ugovornim obavezama i/ili bez pripadajuće računovodstvene dokumentacije neće biti priznati, o čemu se nosilac programa obaveštava pisanim putem.
Pregledom narativnog izveštaja Komisija ostvaruje uvid i vrši procenu kvaliteta i uspešnosti programa u smislu realizacije postavljenih ciljeva.
O izvršenoj proceni Komisija obaveštava Udruženje.
Udruženje na zahtev Komisija dostavlja dopunu i dodatno objašnjenje navoda iznetih u izveštaju u roku od osam dana od prijema zahteva za dostavu dopune dokumentacije.
U cilju praćenja realizacije programa, Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva može realizovati monitoring posete.
Pod monitoring posetom smatra se: poseta udruženju, održavanje sastanaka ovlašćenih predstavnika Komisije sa ovlašćenim predstavnicima udruženja, prisustvo određenim događajima i manifestacijama ili drugim programskim aktivnostima koje udruženje sprovodi u sklopu realizacije programa.
Monitoring poseta može biti najavljena ili nenajavljena.
Za programe čije trajanje je duže od šest meseci i čija je vrednost odobrenih sredstava veća od 500.000,00 dinara, kao i programe koji traju duže od godinu dana, Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva realizuje najmanje jednu monitoring posetu u toku trajanja programa, odnosno najmanje jednom godišnje.
Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva izrađuje izveštaj o monitoring poseti u roku od deset dana od dana sprovedene posete.
Pored izveštaja iz stava 1. ovog člana Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva može izraditi i preporuke za otklanjanje nedostataka i rokove za njihovu realizaciju i uputiti ih korisniku sredstava.
Sukob interesa kod korisnika sredstava
Udruženje će preduzeti sve potrebne mere u cilju izbegavanja sukoba interesa prilikom korišćenja namenskih sredstava i odmah po saznanju obavestiti Komisiju o svim situacijama koje predstavljaju ili bi mogle dovesti do sukoba interesa, u skladu sa zakonom.
Sukob interesa postoji u situaciji u kojoj je nepristrasno izvršenje ugovornih obaveza bilo kog lica vezanog ugovorom ugroženo zbog prilike da to lice svojom odlukom ili drugim aktivnostima učini pogodnost sebi ili sa njim povezanim licima (članovi porodice: supružnik ili vanbračni partner, dete ili roditelj), zaposlenom, članu udruženja, a na štetu javnog interesa i to u slučaju porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa sa tim licem.
Svaki sukob interesa Komisija posebno razmatra i može od udruženja zatražiti sva potrebna obaveštenja i dokumentaciju.
U slučaju utvrđenog postojanja sukoba interesa u sprovođenju ugovora, Komisija će zatražiti od udruženja da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana, preduzme odgovarajuće mere.
Ne smatra se sukobom interesa kada Udruženje sprovodi program koji je usmeren na članove udruženja kao korisnike programa koji pripadaju socijalno osetljivim grupama ili osobama sa invaliditetom.
Preraspodela odobrenog iznosa sredstava
Udruženje, u izuzetnim situacijama, može da traži saglasnost od Komisije radi preraspodele sredstava za realizaciju planiranih aktivnosti u okviru odobrenog programa.
Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda koji se odnose na ljudske resurse.
Preraspodela sredstava se može izvršiti tek nakon dobijanja pismene saglasnosti ili potpisivanjem aneksa ugovora sa davaocem sredstava.
Postupanje u slučaju nepravilnosti
Komisija obaveštava Udruženje da će pokrenuti postupak za raskid ugovora i povraćaj sredstava sa pripadajućom kamatom ukoliko su nepravilnosti takve prirode da onemogućavaju Komisiju da utvrdi da su dodeljena sredstva namenski korišćena.
Raskid ugovora i povraćaj sredstava
U slučaju da Udruženje u izveštajnom periodu ne dostavi dokaze o namenskom utrošku sredstava ili u potpunosti ili delimično ne opravda dobijena sredstva, Komisija može da predloži Gradskom veću upućivanje nadležnog organa radi vršenja kontrole.
Ako nadležni organ utvrdi nenamensko trošenje sredstava, Komisija predlaže da se raskine ugovor, zahteva povraćaj prenetih sredstava, odnosno da aktivira instrumente obezbeđenja, a udruženje je dužno da sredstva vrati sa zakonskom kamatom.
Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva izrađuje izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci programima udruženja iz budžetskih sredstava u prethodnoj kalendarskoj godini.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici grada Kraljeva i na portalu e-Uprava.
Komisija može sprovesti analizu uspešnosti, kvaliteta i stepena ostvarenosti ciljeva programa za koja su dodeljena sredstva na konkursu za dodelu sredstava, ukoliko oceni da bi to dovelo do unapređenja stanja u određenoj oblasti u kojoj se korisnicima dodeljuju finansijska sredstva.
Podaci i akti koje Gradska uprava objavljuje u skladu sa ovom Odlukom na svojoj zvaničnoj internet stranici i portalu e-Uprava, moraju se objaviti i na oglasnoj tabli Gradske uprave.
Administrativno - tehničke poslove za sprovođenje ove odluke kao i za rad Komisije, obavlja Odeljenje za društvene delatnosti Gradske uprave grada Kraljeva.
VIII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".