POSLOVNIK
GRADSKE IZBORNE KOMISIJE U POŽAREVCU

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 2/2022 i 14/2023)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Gradske izborne komisije u Požarevcu (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 2

Sedište Komisije je u Požarevcu, u zgradi Gradske uprave Grada Požarevca, ulica Drinska broj 2.

Član 3

Komisija u svom radu koristi dva pečata i jedan štambilj.

Pečati su prečnika 32 mm, obeleženi rimskim brojevima I i II.

Pečati su okruglog oblika, u sredini pečata je mali grb Republike Srbije.

Po spoljnom obodu pečata upisan je tekst: "Republika Srbija". U sledećem unutrašnjem krugu upisan je tekst: "Grad Požarevac - Gradska izborna komisija".

U dnu pečata upisan je tekst sedišta: "Požarevac". Između grba Republike Srbije i sedišta ispisuje se redni broj pečata, odnosno rimska cifra.

Štambilj je pravougaonog oblika, veličine 50x30 mm, i sadrži tekst: u prvom redu: "Republika Srbija", u drugom redu: "Grad Požarevac", u trećem redu: "Gradska izborna komisija", u četvrtom redu: reč "Broj" i prostor za broj predmeta, u petom redu: prostor za datum, a u šestom redu reč: "Požarevac".

Tekst pečata i štambilja ispisan je ćiriličnim pismom.

O čuvanju i upotrebi pečata i štambilja staraju se sekretar Komisije i rukovodilac Odeljenja za poslove organa Grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca.

Član 4

U okviru svojih nadležnosti, Komisija ostvaruje saradnju sa domaćim, stranim i međunarodnim organima i organizacijama, u skladu sa zakonom.

Član 5

Komisija može da organizuje stručna savetovanja i druge oblike stručnog rada o pitanjima iz svoje nadležnosti.

II SASTAV I ORGANIZACIJA KOMISIJE

Komisija

Član 6

Komisija radi i odlučuje na sednicama u stalnom i proširenom sastavu.

Komisiju u stalnom sastavu čine: predsednik, osam članova, zamenik predsednika i osam zamenika članova.

Komisiju u proširenom sastavu čini stalni sastav Komisije i po jedan član koji ima zamenika, za svaku proglašenu izbornu listu na lokalnim i republičkim izborima, čiji je predlog dostavljen najkasnije sedam dana pre dana glasanja.

Komisija je dužna da donese rešenje o predlogu za imenovanje člana i zamenika člana izborne komisije u proširenom sastavu u roku od 24 časa od prijema predloga.

Komisija radi i odlučuje u proširenom sastavu dok ukupan izveštaj o rezultatima lokalnih izbora ne postane konačan.

Član 7

Članovi Komisije imaju ista prava, obaveze i odgovornosti za rad Komisije.

Zamenici članova Komisije imaju ista prava i obaveze kao i članovi koje zamenjuju.

Članovi Komisije svoja prava i dužnosti ostvaruju aktivnim učešćem u pripremanju, raspravi, odlučivanju i sprovođenju akata Komisije.

Sekretar Komisije i zamenik sekretara Komisije

Član 8

Komisija ima sekretara i zamenika sekretara, koji mogu istovremeno i ravnopravno da učestvuju u radu Komisije, bez prava odlučivanja na sednicama.

O obezbeđivanju uslova za rad Komisije, staraju se sekretar i zamenik sekretara Komisije.

Radne grupe

Član 9

Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, usaglašavanja predloga akata koje priprema sekretar Komisije i Odeljenje za poslove organa Grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija može da obrazuje radne grupe iz reda svojih članova.

Odlukom o obrazovanju radnih grupa utvrđuju se zadaci i imenuju predsedavajući i članovi radnih grupa.

Odeljenje za poslove organa grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca

Član 10

Odeljenje za poslove organa Grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca obezbeđuje i pruža neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć pri obavljanju poslova za potrebe Komisije i njenih radnih grupa.

III PRAVA I OBAVEZE

Predsednik Komisije

Član 11

Predsednik Komisije:

- predstavlja Komisiju,

- saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,

- potpisuje akte Komisije,

- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,

- stara se o primeni ovog poslovnika i

- obavlja druge poslove utvrđene izbornim zakonima i ovim poslovnikom.

Predsednik i zamenik predsednika Komisije moraju biti diplomirani pravnici.

Predsednik Komisije može da ovlasti sekretara Komisije da potpisuje akte Komisije koja se odnose na pitanja operativnog karaktera.

Zamenik predsednika Komisije

Član 12

Zamenik predsednika Komisije obavlja dužnosti predsednika Komisije, u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti za obavljanje funkcije, a može da obavlja i poslove za koje ga predsednik Komisije ovlasti.

Članovi Komisije

Član 13

Članovi Komisije imaju pravo i obavezu:

- da redovno prisustvuju sednicama Komisije,

- da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici,

- da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane Komisije.

Sekretar i zamenik sekretara Komisije

Član 14

Sekretar Komisije:

- priprema sednice Komisije,

- koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,

- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,

- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, ovim poslovnikom i nalozima predsednika Komisije.

Zamenik sekretara može ravnopravno učestvovati u radu na sednicama i kada je sekretar prisutan, jer nema pravo odlučivanja.

Sekretar i zamenik sekretara Komisije moraju biti diplomirani pravnici.

Nadležnost komisije

Član 15

Nadležnost Komisije je sprovođenje lokalnih izbora, izbora za narodne poslanike, izbora za predsednika Republike i sprovođenje republičkog referenduma na teritoriji Grada Požarevca.

Nadležnost Komisije u sprovođenju lokalnih izbora propisana je u članu 25. Zakona o lokalnim izborima.

Nadležnost Komisije u sprovođenju izbora za narodne poslanike i izbora za predsednika Republike propisana je članu 32. Zakona o izboru narodnih poslanika.

Nadležnost komisije u sprovođenju republičkog referenduma propisana je članu 21. Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi.

U svom radu Komisija shodno primenjuje uputstva i druge akte Republičke izborne komisije koji se odnose na izbor predsednika Republike, izbor narodnih poslanika i sprovođenju republičkog referenduma.

Član 15a

Gradska izborna komisija u vršenju poslova iz svog delokruga utvrđuje predloge odluka, donosi odluke, rešenja, zaključke, preporuke, poslovnike, pravilnike, uputstva, planove, programe, smernice i druga akta u skladu sa zakonom i daje mišljenja.

Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradske izborne komisije u Požarevcu.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim pravima, obavezama i pravnim interesima u skladu sa zakonom i drugim aktima.

Zaključkom se odlučuje o proceduralnim pitanjima i inicira donošenje i predlaganje odluka i drugih akata, kao i način rešavanja pojedinih pitanja.

Preporukom i Smernicama se predlaže način rešavanja pojedinih pitanja.

Poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Gradske izborne komisije u Požarevcu (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih propisa radi njihovog izvršenja.

Uputstvom se reguliše način izvršenja pojedinih pitanja i izveštavanje i kontrola istih.

IV NAČIN RADA

Član 16

Sednice Komisije se održavaju u njenom sedištu.

Izuzetno, kada u opravdanim slučajevima Komisija nije u mogućnosti da se sastane radi održavanja sednice, sednica Komisije može da se održi elektronskim putem (elektronska sednica), na način i po postupku utvrđenim čl. 26, 27. i 28. ovog Poslovnika.

Sazivanje sednice Komisije

Član 17

Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije.

Sednica Komisije saziva se dostavljanjem saziva sednice Komisije pisanim ili elektronskim putem, najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice.

U slučaju potrebe, sednice mogu da budu sazvane i u roku kraćem od roka iz stava 2. ovog člana, pri čemu je predsednik ili sekretar Komisije dužan da na početku sednice obrazloži takav postupak.

Predsednik Komisije je dužan da sazove sednicu Komisije, kada sazivanje zatraži najmanje trećina članova Komisije, najkasnije dva dana od dana podnošenja zahteva za održavanje sednice, tako da se održi najkasnije u roku od sedam dana od dana njenog sazivanja.

Predsednik Komisije može da odloži čas, odnosno dan početka sednice Komisije, o čemu blagovremeno obaveštava članove i zamenike članova, s tim što je dužan da na početku sednice obrazloži takav postupak.

Član 18

Saziv sednice sadrži: dan, vreme, mesto održavanja sednice Komisije i predlog dnevnog reda.

Uz saziv sednice, članovima i zamenicima članova Komisije, dostavlja se i materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda, kao i zapisnik sa prethodne sednice Komisije, ukoliko je sačinjen, putem elektronske pošte na zvanične elektronske adrese članova odnosno zamenika.

Izuzetno, ako konkretne okolnosti zahtevaju, materijal se može uručiti na samoj sednici, ili se može usmeno izložiti.

Postojanje izuzetnih okolnosti ceni predsednik Komisije.

Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije, osim u slučaju sazivanja sednice na zahtev najmanje trećine članova Komisije, kada se dnevni red predlaže u zahtevu za sazivanje sednice.

U radu Komisije učestvuju: predsednik, sekretar, zamenik sekretara i članovi Komisije i njihovi zamenici kada ih zamenjuju.

Otvaranje sednice i učešće na sednici

Član 19

Sednica može da bude održana kada joj prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno zamenika članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.

Sednicom predsedava predsednik Komisije, odnosno u njegovom odsustvu zamenik predsednika Komisije.

U slučaju da predsednik mora da napusti sednicu, predsedavanje preuzima najstariji prisutni član Komisije. Ukoliko najstariji prisutni član Komisije ne može ili neće da preuzme predsedavanje sednicom, predsedavanje preuzima sledeći najstariji član Komisije.

Otvarajući sednicu, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova Komisije.

U raspravi mogu da učestvuju predsednik, članovi, sekretar Komisije i njihovi zamenici.

Sednici, na poziv predsednika Komisije, mogu da prisustvuju i da učestvuju u raspravi i predstavnici državnih organa i organizacija, ukoliko se na sednici razmatraju pitanja iz njihovog delokruga, o čemu predsedavajući obaveštava članove Komisije na početku sednice.

Tok sednice

Član 20

Pre utvrđivanja dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika prethodne sednice, ukoliko je sačinjen i blagovremeno dostavljen članovima i zamenicima članova Komisije.

Primedbe na zapisnik može da iznese svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.

Ukoliko nema iznetih primedbi na zapisnik, predsedavajući stavlja na glasanje zapisnik u predloženom tekstu.

O iznetim primedbama na zapisnik, Komisija odlučuje redom kojim su iznete u raspravi.

Nakon odlučivanja o primedbama na zapisnik, predsedavajući konstatuje da je zapisnik usvojen u predloženom tekstu, odnosno sa prihvaćenim primedbama.

Član 21

Dnevni red sednice utvrđuje Komisija.

Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Komisije, odnosno zamenik člana.

O predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda odlučuje se bez rasprave, redom kojim su predlozi izneti na sednici.

Nakon izjašnjavanja o predlozima za izmenu, odnosno dopunu predloženog dnevnog reda, Komisija glasa o usvajanju dnevnog reda u celini.

Na predlog predsedavajućeg ili člana Komisije, odnosno zamenika člana, Komisija može da odluči da se vreme za raspravu svakog od učesnika, po određenoj tački dnevnog reda, ograniči na pet minuta.

Član 22

Na sednici se radi po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda, Komisiju izveštava predsednik Komisije ili član Komisije kojeg je odredio predsednik Komisije i koji predlaže način daljeg postupanja Komisije (izvestilac).

Ukoliko se na sednici razmatra predlog akta koji donosi Komisija, pre otvaranja rasprave Komisiju sa predlogom akta upoznaje sekretar Komisije.

Predsedavajući može predložiti objedinjenu raspravu za tačke/podtačke utvrđenog dnevnog reda, koje se utvrđuju glasanjem većinom od prisutnih članova Komisije.

Objedinjena rasprava podrazumeva istovremenu raspravu za tačke/podtačke koje su stavom 4. ovog člana utvrđene, a glasanje mora biti pojedinačno za svaku tačku/podtačku.

Održavanje reda na sednici

Član 23

Predsedavajući se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.

Kada proceni da je to neophodno, predsedavajući može da odredi pauzu.

Odlučivanje

Član 24

Pošto utvrdi da je rasprava po tački dnevnog reda iscrpljena, predsedavajući zaključuje raspravu o tački dnevnog reda, nakon čega se prelazi na odlučivanje.

Komisija donosi odluke većinom glasova svih članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.

Pravo glasa imaju samo članovi Komisije, a zamenici članova samo u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju.

Ukoliko je izneto više predloga u okviru jedne tačke dnevnog reda, predsedavajući stavlja na glasanje predloge redom kojim su izneti.

Komisija uvek glasa o usvajanju predloga.

Ukoliko predlog o kojem se glasa ne dobije potrebnu većinu glasova, smatraće se da je predlog odbijen.

Odlučivanje o predlozima akata koje donosi Komisija

Član 25

Ukoliko su u toku rasprave izneti predlozi za brisanje, odnosno izmene i dopune akta, predsedavajući na glasanje prvo stavlja te predloge. U tom slučaju, odlučivanje se obavlja prema redosledu po kom su izneti predlozi za brisanje, odnosno dopunu i izmenu, pri čemu predsedavajući na glasanje stavlja prvo predlog za brisanje, a potom predlog za dopunu i izmenu.

Nakon glasanja o svim predlozima, predsedavajući stavlja na glasanje usvajanje predloga akta u celini.

Elektronska sednica

Član 26

Elektronska sednica održava se razmenom elektronskih poruka sa elektronskom adresom gik@pozarevac.rs.

Elektronsku sednicu saziva predsednik Komisije.

Elektronska sednica saziva se elektronskim putem, slanjem saziva na adrese za prijem elektronske pošte koju su članovi, odnosno zamenici članova Komisije prijavili prilikom imenovanja Komisije.

O sazivanju elektronske sednice članovi, odnosno zamenici članova Komisije obaveštavaju se i slanjem poruke telefonskim putem.

Član 27

Na elektronskoj sednici odlučuje se po tačkama dnevnog reda koji je utvrđen u sazivu elektronske sednice.

Predsednik Komisije utvrđuje dnevni red elektronske sednice.

Uz saziv elektronske sednice, članovima, odnosno zamenicima članova Komisije dostavlja se, u elektronskom obliku, materijal koji je predmet odlučivanja na elektronskoj sednici.

Na elektronskoj sednici, članovi Komisije se izjašnjavaju o tačkama dnevnog reda elektronske sednice, tako što odgovaraju na elektronsku poruku kojom im je dostavljen saziv elektronske sednice i glasaju "ZA", "PROTIV" ili "UZDRŽAN" za predlog iz svake tačke dnevnog reda elektronske sednice.

Članovi Komisije se izjašnjavaju o tačkama dnevnog reda elektronske sednice u roku od dva časa od časa slanja saziva elektronske sednice.

Odluka na elektronskoj sednici je doneta ako je "ZA" glasala većina od ukupnog broja članova Komisije.

U roku od jednog sata od isteka roka u kojem je trebalo da se članovi Komisije izjasne o tačkama dnevnog reda elektronske sednice, sekretar Komisije sačinjava Izveštaj o rezultatima glasanja po svim tačkama dnevnog reda elektronske sednice i dostavlja ga svim članovima Komisije elektronskim putem, uzimajući u obzir samo blagovremeno primljene odgovore članova Komisije.

Izuzetno od stava 7. ovog člana, sekretar Komisije sačinjava Izveštaj o rezultatima glasanja po svim tačkama dnevnog reda elektronske sednice i dostavlja ga svim članovima Komisije i pre isteka roka za izjašnjavanje članova Komisije, pod uslovom da su se svi članovi odnosno zamenici članova Komisije izjasnili o svim tačkama dnevnog reda.

Elektronska sednica smatra se završenom časom dostavljanja Izveštaja o rezultatima glasanja po svim tačkama dnevnog reda elektronske sednice.

Član 28

O elektronskoj sednici sačinjava se zapisnik, u kojem se konstatuje koji su članovi Komisije blagovremeno odgovorili na elektronsku poruku kojom im je dostavljen saziv elektronske sednice, kao i rezultat glasanja po svakoj tački dnevnog reda elektronske sednice, pri čemu se u obzir uzimaju samo blagovremeno primljeni odgovori.

Na elektronskim sednicama se ne usvajaju zapisnici.

Uz zapisnik, kao njegov sastavni deo, prilaže se izveštaj o rezultatima glasanja po svim tačkama dnevnog reda elektronske sednice.

O sačinjavanju i čuvanju zapisnika elektronske sednice stara se sekretar Komisije.

Odlučivanje po prigovorima

Član 29

Prilikom rešavanja prigovora, Komisija u roku od 8 časova od časa prijema prigovora može zasedati i prethodno doneti zaključak koji sadrži sve činjenice koje predstavljaju osnov za sačinjavanje predloga rešenja po prigovoru.

Komisija donosi zaključak većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.

Na osnovu donetog zaključka, sekretar Komisije sačinjava predlog rešenja po prigovoru u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima i dostavlja ga Komisiji u što kraćem roku na odlučivanje.

Član 30

Pre odlučivanja o sačinjenom predlogu rešenja po prigovoru, predsedavajući otvara raspravu.

Redosled učešća u raspravi je sledeći:

1) članovi stalnog, odnosno proširenog sastava koji predlažu drugačiju odluku od predloženog rešenja i

2) članovi stalnog, odnosno proširenog sastava koji predlažu izmenu i dopunu tekstualnog dela predloga rešenja po prigovoru.

Ukoliko se u toku rasprave iznese predlog odluke drugačiji od sačinjenog predloga rešenja po prigovoru, predsedavajući prvo stavlja na glasanje takav predlog.

Ukoliko se iznese više predloga odluke drugačijih od sačinjenog predloga rešenja, o predlozima se glasa redom kako su izneti u diskusiji. Ako neki predlog bude donet, o ostalima se ne glasa.

Ukoliko Komisija donese odluku drugačiju od predložene, predsednik Komisije odrediće pauzu za izradu rešenja po prigovoru. Nakon pauze, članovi Komisije mogu da predlože izmenu ili dopunu samo tekstualnog dela rešenja po prigovoru, o čemu odluku donosi Komisija.

Ako nema drugih predloga odluke od predloženog rešenja po prigovoru, članovi Komisije mogu da predlože izmenu ili dopunu tekstualnog dela rešenja po prigovoru, o čemu odluku donosi Komisija.

Ukoliko nema nijedan predlog drugačiji od sačinjenog, predsedavajući stavlja na glasanje predlog rešenja po prigovoru.

Rešenje po prigovoru Komisija donosi se većinom glasova od ukupnog broja članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu u roku od 72 časa od časa prijema prigovora i dostavlja ga podnosiocu prigovora.

Prigovor i rešenje o prigovoru Komisija objavljuje na veb-prezentaciji.

Član 31

U postupku po prigovorima, o pitanjima koja nisu izričito uređena zakonom, Komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku, Zakona o izboru narodnih poslanika, Zakona o izboru predsednika Republike i Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi.

Postupak odlučivanja po prigovorima primenjuje se i na zahteve za poništavanje glasanja na biračkom mestu.

Član 32

Kad je protiv rešenja Komisije donetog po prigovoru podneta žalba, Komisija dostavlja žalbu, zajedno sa osporenim rešenjem i svim spisima predmeta na odlučivanje, nadležnom višem sudu, odmah a najkasnije u roku od 24 časova od časa prijema žalbe.

Zapisnik

Član 33

O radu na sednici Komisije sačinjava se zapisnik.

Zapisnik sadrži glavne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i o rezultatima svih glasanja na sednici.

Nakon usvajanja, zapisnik potpisuju predsedavajući i sekretar Komisije.

O sačinjavanju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije.

Usvojeni zapisnik objavljuje se na veb-prezentaciji Komisije.

Član 34

Na sednicama Komisije, u vreme sprovođenja izbora, vrši se snimanje tonskog zapisa celokupnog toka sednice na diktafonu.

Snimljen tonski zapis trajno se čuva u dokumentaciji Komisije.

Svaki član, odnosno zamenik člana može da dobije kopiju snimljenog tonskog zapisa na pisani zahtev.

Izvornici i prepisi akata komisije

Član 35

Izvornikom akta smatra se tekst akta usvojen na sednici Komisije, sačinjen u propisanom obliku, potpisan od predsedavajućeg i overen pečatom Komisije.

O sačinjavanju i čuvanju izvornika stara se sekretar Komisije.

V JAVNOST RADA

Član 36

Rad Komisije je javan.

Komisija obezbeđuje javnost rada:

- putem objavljivanja akata i informacija o svom radu na veb-prezentaciji Komisije,

- davanjem informacija o svom radu u Informatoru o radu Grada Požarevca,

- objavljivanjem akata u "Službenom glasniku Grada Požarevca",

- omogućavanjem akreditovanim predstavnicima sredstava javnog informisanja da prisustvuju sednicama Komisije,

- davanjem saopštenja za javnost,

- održavanjem konferencija za medije i davanjem izjava za medije i

- omogućavanjem zainteresovanim domaćim, stranim i međunarodnim organizacijama i udruženjima (posmatrači) da prate rad Komisije tokom izbornog procesa.

Predstavnici sredstava javnog informisanja

Član 37

Predstavnicima sredstava javnog informisanja se prisustvovanje sednicama Komisije omogućuje u skladu sa aktima Gradske uprave Grada Požarevca, kojima se uređuje unutrašnji red u Gradskoj upravi i akreditacija predstavnika sredstava javnog informisanja.

O danu, vremenu i mestu održavanja sednica Komisije, sredstva javnog informisanja se obaveštavaju preko sekretara Komisije.

Član 38

Predstavnicima sredstava javnog informisanja koji prisustvuju sednici Komisije stavljaju se na raspolaganje materijali pripremljeni za rad na sednici Komisije.

Posmatrači

Član 39

Zainteresovanim domaćim, međunarodnim i stranim organizacijama i udruženjima (posmatrači) Komisija odobrava praćenje rada Komisije tokom izbornog postupka, u skladu sa propisima.

Objavljivanje akata u "Službenom glasniku Grada Požarevca"

Član 40

Opšti akti Komisije objavljuju se u "Službenom glasniku Grada Požarevca".

Komisija može da odluči da se pojedinačni akt objavi u "Službenom glasniku Grada Požarevca".

O objavljivanju akata stara se sekretar Komisije.

Član 41

Ukoliko tekst akta objavljenog u "Službenom glasniku Grada Požarevca" nije saglasan izvorniku akta, ispravku daje sekretar Komisije.

Ispravka iz stava 1. ovog člana objavljuje se na isti način kao i akt koji se ispravlja.

Član 42

Komisija može da ovlasti sekretara Komisije da utvrdi prečišćen tekst opšteg akta Komisije.

Ovlašćenje za utvrđivanje prečišćenog teksta opšteg akta može da bude sadržano u aktu kojim se menja opšti akt, ili u posebnom zaključku koji donosi Komisija.

Prečišćen tekst opšteg akta objavljuje se u "Službenom glasniku Grada Požarevca".

Pristup informacijama od javnog značaja

Član 43

Lice ovlašćeno za postupanje po zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja je ovlašćeno lice Grada Požarevca za postupanje po zahtevima na slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

O zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja koji se odnose na izborni materijal odlučuje Komisija.

Internet stranica Komisije

Član 44

Komisija ima svoj podomen na zvaničnoj internet stranici Grada Požarevca (https://gik.pozarevac.rs/), na kojoj se objavljuju doneti akti Komisije, izveštaji o rezultatima izbora, informacije o održanim sednicama Komisije, zapisnici i saopštenja za javnost, kao i druge informacije i dokumenta koji nastaju u radu ili u vezi sa radom Komisije, a od značaja su za informisanje javnosti.

O ažuriranju internet stranice Komisije, stara se sekretar Komisije.

Saopštenje za javnost

Član 45

Saopštenje za javnost priprema sekretar Komisije, po nalogu i uz saglasnost predsednika Komisije.

Konferencija za medije i izjave za medije

Član 46

O radu Komisije, javnost obaveštava predsednik ili sekretar Komisije, putem konferencija za medije i izjava za medije.

O danu, vremenu i mestu održavanja konferencije za medije iz stava 1. ovog člana, sredstva javnog informisanja se obaveštavaju preko Odeljenja za poslove organa grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca.

Sekretar Komisije je ovlašćen da daje izjave o tehničkim aspektima rada Komisije i sprovođenje izbora.

VI ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI

Član 47

Predsednik, sekretar, članovi i njihovi zamenici komisije, lice koje obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije, kao i zaposleni Gradske uprave Grada Požarevca i lica van Gradske uprave Grada Požarevca angažovani na obavljanju poslova za potrebe Komisije dužni su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima je uređena zaštita podataka o ličnosti.

VII FINANSIJSKO POSLOVANJE

Član 48

Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora obezbeđuju se u budžetu Grada Požarevca u okviru razdela "Skupština Grada".

Komisija podnosi Skupštini grada, finansijski plan potrebnih sredstava za redovan rad i troškove sprovođenje izbora.

O pripremi predloga finansijskog plana i izveštaja iz stava 2. ovog člana, stara se sekretar Komisije.

Nalogodavci za isplatu sredstava iz stava 1. ovog člana su predsednik i sekretar Komisije.

Član 49

Predsednik, sekretar, zamenik sekretara i članovi Komisije, kao i njihovi zamenici kada ih zamenjuju, kao i rukovodilac Odeljenja za poslove organa Grada i informacione tehnologije, Gradske uprave Grada Požarevca, stručno lice Komisije, koji obavlja stručne, administrativne i tehničke poslove za potrebe Komisije, imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji u vreme sprovođenja izbora i u vreme između sprovođenja izbora.

Visinu naknade za rad u Komisiji iz stava 1. ovog člana, Komisija utvrđuje posebnim odlukama.

Nalogodavci za isplatu sredstava su predsednik ili zamenik predsednika, sekretar ili zamenik sekretara Komisije.

Član 50

Po potrebi, neophodnu pomoć pri obavljanju organizacionih, finansijsko-materijalnih, poslova obezbeđenja i drugih poslova za potrebe Komisije obezbeđuju i pružaju zaposleni iz drugih organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Požarevca, u skladu sa zakonom i Odlukom o Gradskoj upravi Grada Požarevca, kao i lica koja nisu zaposlena u Gradskoj upravi Grada Požarevca.

Na početku sprovođenja izbornih radnji, Komisija donosi posebnu odluku kojom određuje vrstu poslova i utvrđuje najniži iznos naknade za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana, imajući u vidu raspoloživa sredstva za sprovođenje izbornih radnji.

Posle anketiranja zaposlenih i lica koja nisu zaposlena u Gradskoj upravi Grada Požarevca, Komisija donosi odluku o angažovanju konkretnih lica.

VIII KANCELARIJSKO I ARHIVSKO POSLOVANJE

Član 51

Na kancelarijsko i arhivsko poslovanje Komisije primenjuju se propisi kojima se uređuju kancelarijsko poslovanje i arhivsko poslovanje.

Komisija, posle sprovedenih izbora, dokumentaciju iz stava 1. ovog člana, zapisničkim putem predaje arhivi Gradske uprave Grada Požarevca.

IX IZMENE I DOPUNE POSLOVNIKA

Član 52

Pravo predlaganja izmena i dopuna Poslovnika ima svaki predstavnik Komisije.

Predlog za izmenu i dopunu Poslovnika podnosi se u pisanom obliku.

Predlog iz stava 2. ovog člana predsednik Komisije stavlja na dnevni red sednice Komisije u što kraćem roku.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 53

Pitanja od značaja za rad Komisije koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu da budu uređena posebnom odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa zakonom i ovim poslovnikom.

Privremeno uvećanje broja članova i zamenika članova Komisije

Član 54

Prve lokalne izbore sprovodi Komisija u čiji sastav ulazi još po jedan član i zamenik člana koje imenuje Republička izborna komisija na predlog predsednika Narodne skupštine, a mandat im traje dok ukupan izveštaj o rezultatima lokalnih izbora ne postane konačan.

Prve izbore za predsednika republike i izbore za narodne poslanike sprovodi Komisija u čiji sastav ulazi po još jedan član i zamenik člana koje imenuje Republička izborna komisija na predlog predsednika Narodne skupštine, a mandat im traje dok zbirni izveštaj o rezultatima glasanja ne postane konačan.

Privremeno zadržavanje nadležnosti Upravnog suda

Član 55

Upravni sud je nadležan da odlučuje po žalbi protiv rešenja Komisije kojim je odlučeno po prigovoru podnetom protiv donete odluke, preduzete radnje i zbog propuštanja da se donese odluka, odnosno preduzme radnja u sprovođenju lokalnih izbora koji budu raspisani u roku od jedne godine od dana kada je Zakon o lokalnim izborima stupio na snagu.

Član 56

Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik Gradske izborne komisije u Požarevcu ("Službeni glasnik Grada Požarevca", br. 33/20 i 10/21).

Stupanje na snagu

Član 57

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".

 

Samostalni član Odlukе o dopuni
Poslovnika Gradske izborne komisije u Požarevcu

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 14/2023)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".