POSLOVNIK
PRIVREMENOG ORGANA GRADA ŠAPCA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 22/2023)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Poslovnikom Privremenog organa grada Šapca (u daljem tekstu: Poslovnik) uređuje se organizacija i način rada Privremenog organa grada Šapca (u daljem tekstu: Privremeni organ), i to: nadležnost i sastav; prava i dužnosti predsednika, članova i sekretara; rad Privremenog organa; radna tela; pripremanje i sazivanje sednice; otvaranje i tok sednice; odlučivanje na sednici i akta; finansiranje poslova; izmene i dopune Poslovnika, kao i druga pitanja od značaja za rad Privremenog organa.

Rodna neutralnost izraza

Član 2

Svi izrazi upotrebljeni u ovom Poslovniku u gramatičkom muškom rodu podrazumevaju muški i ženski prirodni rod.

Imenice koje označavaju službene pozicije, položaje i funkcije u gradu Šapcu (u daljem tekstu: Grad), koriste se u obliku koji izražava pol lica koje je njihov nosilac.

II NADLEŽNOST I SASTAV PRIVREMENOG ORGANA

Nadležnost Privremenog organa

Član 3

Privremeni organ obavlja tekuće i neodložne poslove iz nadležnosti Skupštine grada Šapca (u daljem tekstu: Skupština grada), gradonačelnika i Gradskog veća (u daljem tekstu: izvršni organi grada) koji su utvrđeni zakonom, Statutom grada Šapca i drugim pozitivnim propisima, do konstituisanja Skupštine grada i izbora izvršnih organa grada nakon održanih lokalnih izbora, u skladu sa zakonom.

Sastav Privremenog organa

Član 4

Privremeni organ, u skladu sa Rešenjem o imenovanju predsednika i članova Privremenog organa grada Šapca ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 94/2023), ima predsednika i četiri člana, imenovanih od strane Vlade Republike Srbije.

Sekretar Privremenog organa

Član 5

Na predlog predsednika, Privremeni organ imenuje sekretara Privremenog organa (u daljem tekstu: sekretar), većinom glasova od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Sekretar se stara o obavljanju stručnih i tehničkih poslova u vezi sa sazivanjem i održavanjem sednica Privremenog organa i njegovih radnih tela, rukovodi administrativno- pravnim poslovima koji su vezani za njihov rad, obavezno prisustvuje sednicama Privremenog organa i po potrebi daje stručna tumačenja u vezi primene Poslovnika i po drugim pravnim pitanjima.

Uslovi za imenovanje i razrešenje sekretara Privremenog organa

Član 6

Za sekretara može biti imenovano lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, sa položenim državnim stručnim ispitom za rad u organima uprave i radnim iskustvom u struci od najmanje tri godine.

Na obrazloženi predlog predsednika ili člana Privremenog organa, Privremeni organ može razrešiti sekretara, na isti način na koji je imenovan.

III PRAVA I DUŽNOSTI PREDSEDNIKA, ČLANOVA I SEKRETARA PRIVREMENOG ORGANA

Prava i dužnosti predsednika i članova

Član 7

Pravo je i dužnost predsednika i članova Privremenog organa da, u skladu sa zakonom, Odlukom o raspuštanju Skupštine grada Šapca i obrazovanju Privremenog organa grada Šapca i ovim Poslovnikom:

- učestvuju u radu Privremenog organa i njegovih radnih tela;

- podnose predloge akata;

- podnose predloge za izmene i dopune predloženog dnevnog reda;

- podnose amandmane na predloge opštih akata;

- postavljaju pitanja vezana za rad Privremenog organa;

- učestvuju u drugim aktivnostima Privremenog organa.

Član Privremenog organa koji je iz opravdanih razloga sprečen da prisustvuje sednici ili iz određenih razloga mora da napusti sednicu, dužan je da o tome obavesti predsednika, koji će o tome izvestiti Privremeni organ.

Prava i dužnosti predsednika Privremenog organa

Član 8

Predsednik Privremenog organa (u daljem tekstu: predsednik) predstavlja Privremeni organ, organizuje rad Privremenog organa, predsedava njegovim sednicama, potpisuje akta koja donosi Privremeni organ i obavlja druge poslove koje mu poveri Privremeni organ.

U slučaju opravdane odsutnosti ili sprečenosti, predsednika zamenjuje član Privremenog organa koga, u formi pisanog ovlašćenja, odredi predsednik.

Dužnosti i odgovornosti sekretara

Član 9

Sekretar je dužan da se stara o objavljivanju akata koje je doneo Privremeni organ.

Sekretar je odgovoran za tačnost i ažurnost podataka vezanih za rad Privremenog organa objavljenih na veb prezentaciji Grada.

IV RAD PRIVREMENOGORGANA

Način rada i odlučivanja Privremenog organa

Član 10

Privremeni organ radi i odlučuje na sednicama kojima prisustvuje većina od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Obavljanje poslova za potrebe Privremenog organa

Član 11

Stručne i administrativno- tehničke poslove za potrebe Privremenog organa obavlja Gradska uprava grada Šapca (u daljem tekstu: Gradska uprava), koja je dužna da, na zahtev predsednika ili člana Privremenog organa, Privremenom organu dostavi sve potrebne podatke i informacije neophodne za njegov rad.

Pečat Privremenog organa

Član 12

U svom radu, Privremeni organ koristi pečat Skupštine grada, u skladu sa zakonom i datim ovlašćenjima.

Za upotrebu pečata odgovoran je sekretar.

Javnost rada

Član 13

Rad Privremenog organa dostupan je javnosti.

Privremeni organ informiše javnost o svom radu i donetim aktima, kao i o značajnim pitanjima koja razmatra ili planira da razmatra - davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, objavljivanjem informacija na veb prezentaciji Grada i na drugi pogodan način.

V RADNA TELA PRIVREMENOG ORGANA

Obrazovanje radnih tela

Član 14

Privremeni organ može obrazovati radna tela radi razmatranja pojedinih pitanja iz svog delokruga.

Na predlog predsednika, Privremeni organ imenuje predsednika i članove radnih tela.

Radno telo čine predsednik i četiri člana.

Predsednik radnog tela obavezno se imenuje iz reda članova Privremenog organa.

Članovi radnog tela Privremenog organa mogu biti i građani.

Aktom o obrazovanju radnog tela utvrđuju se naziv radnog tela, sastav i nadležnost, prava i dužnosti članova radnog tela i obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova za potrebe radnog tela.

Zadaci radnih tela

Član 15

Radna tela razmatraju materijale dostavljene na odlučivanje Privremenom organu pre njihovog razmatranja na sednici, daju mišljenja o njima i ocenjuju celishodnost predloženih rešenja.

Odredbe ovog Poslovnika shodno se primenjuju na način rada radnih tela Privremenog organa.

Javna slušanja

Član 16

Radno telo može organizovati javno slušanje o predlozima opštih akata koje donosi Privremeni organ.

Javno slušanje iz stava 1. ovog člana organizuje se radi pribavljanja informacija, odnosno stručnih mišljenja o predlogu opšteg akta koji je u proceduri, razjašnjenja pojedinih rešenja iz predloženog ili važećeg opšteg akta, razjašnjenja pitanja značajnih za pripremu predloga opšteg akta ili drugog pitanja koje je u nadležnosti radnog tela, kao i radi praćenja sprovođenja i primene važećeg opšteg akta.

Predlog za organizovanje javnog slušanja može da podnese svaki član radnog tela, s tim da takav predlog sadrži temu javnog slušanja i spisak lica koja bi bila pozvana.

Odluku o organizovanju javnog slušanja donosi radno telo, a predsednik radnog tela o odluci obaveštava Privremeni organ.

Nakon održanog javnog slušanja, predsednik radnog tela dostavlja informaciju o javnom slušanju Privremenom organu, članovima radnog tela i učesnicima javnog slušanja, pri čemu takva informacija sadrži imena učesnika na javnom slušanju, kratak pregled izlaganja, stavova i predloga iznetih na javnom slušanju.

VI PRIPREMANJE I SAZIVANJE SEDNICE PRIVREMENOG ORGANA

Pripremanje materijala za sednicu

Član 17

Pripremanje materijala za sednicu Privremenog organa vrši gradska uprava, kao i drugi obrađivači za pitanja iz svoje nadležnosti.

Evidenciju primljenog materijala dostavlja se predsedniku zajedno sa predlozima akata i pratećim materijalom, radi sačinjavanja predloga dnevnog reda sednice Privremenog organa.

Pravo predlaganja akata

Član 18

Predsednik i svi članovi Privremenog organa imaju pravo predlaganja akata.

Predlog akta sadrži normativni deo i obrazloženje, a priprema se u formi u kojoj se akt donosi.

Obrazloženje akta obavezno sadrži pravni osnov i razloge za donošenje akta, kao i neophodna objašnjenja.

Radi predlaganja i sačinjavanja predloga dnevnog reda sednice, predsednik upoznaje članove Privremenog organa sa evidencijom primljenog materijala i predlozima akata sa pratećim materijalom.

Sačinjavanje predloga dnevnog reda sednice

Član 19

Uz administrativno-stručnu pomoć sekretara, predlog dnevnog reda sednice sačinjava predsednik.

Sazivanje sednice

Član 20

Privremeni organ radi i odlučuje na sednicama.

Sednice Privremenog organa saziva predsednik, po potrebi.

Predsednik predsedava sednicama Privremenog organa.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, u slučaju opravdane odsutnosti ili sprečenosti predsednika, sednicu može sazvati i njome predsedavati član Privremenog organa kojeg je ovlastio predsednik u formi pisanog ovlašćenja.

Predsednik je dužan da sazove sednicu ako to pisanim putem zatraže najmanje tri člana Privremenog organa i to u roku od tri dana od dana podnošenja zahteva, tako da se sednica održi najkasnije u roku od sedam dana od dana podnošenja zahteva.

Pisani zahtev za sazivanje sednice Privremenog organa mora sadržati predlog dnevnog reda sednice, predloge akata koji će biti razmatrani na sednici, obrazloženje razloga za sazivanje sednice i naznačenje člana Privremenog organa koji će sazvati i predsedavati sednicom, ukoliko predsednik ne sazove sednicu po zahtevu.

Ako predsednik ne sazove sednicu Privremenog organa po zahtevu u slučaju iz stava 5. ovog člana, sednicu saziva i njom predsedava član Privremenog organa naznačen u zahtevu za sazivanje sednice, na način utvrđen ovim Poslovnikom.

Dostavljanje poziva za sednicu

Član 21

Sednice Privremenog organa saziva predsednik dostavljanjem pisanog poziva.

Poziv za sednicu obavezno sadrži mesto i vreme održavanja sednice.

Uz poziv dostavlja se predlog dnevnog reda, materijali koji će biti razmatrani na sednici, kao i izvod iz zapisnika sa prethodne sednice.

Poziv se dostavlja predsedniku, članovima i sekretaru Privremenog organa tri dana pre održavanja sednice. Izuzetno, u situacijama koje opravdavaju hitnost za sazivanje sednice, sednica se može sazvati i u kraćem roku, ali ne kraćem od dvadesetčetiri časa pre održavanja sednice i u tom slučaju materijal za sednicu se može dostaviti i neposredno pred samu sednicu Privremenog organa, a predsednik je dužan da obrazloži razloge za takvo postupanje.

Lica koja se pozivaju na sednicu

Član 22

Predsednik određuje kome se pored članova i sekretara Privremenog organa upućuje poziv za sednicu Privremenog organa.

Na sednicu se pozivaju načelnik Opštinske uprave i rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica Opštinske uprave kao obrađivači akata koji se razmatraju na sednici.

Po potrebi, na sednicu mogu biti pozvani i predstavnici javnih preduzeća, ustanova, organa, organizacija i službi. Poziv za sednicu obavezno se dostavlja i sredstvima javnog informisanja, zajedno sa materijalima, ukoliko to dopuštaju tehničke mogućnosti.

Sednice su otvorene za javnost, a javnost se može ograničiti ili isključiti u slučajevima predviđenim zakonom i Statutom opštine.

Amandman

Član 23

Amandmane na predloge opštih akata mogu podnositi predsednik i svaki od članova Privremenog organa.

Amandman mora da sadrži član Poslovnika kao osnov za podnošenje amandmana, naziv i član predloga opšteg akta na koji se amandman podnosi, tekst izmene, odnosno dopune predloga opšteg akta i obrazloženje.

Amandman se podnosi predsedniku u pisanom obliku, najkasnije dvadesetčetiri časa pre održavanja sednice, preko nadležne organizacione jedinice Gradske uprave, koja primljeni amandman dostavlja obrađivaču predloga opšteg akta radi razmatranja i davanja mišljenja za sednicu Privremenog organa.

Amandman koji Privremeni organ prihvati postaje sastavni deo opšteg akta.

Podnosioci mogu da povuku svoje amandmane do zaključenja rasprave o predlogu opšteg akta na koji se odnose.

VII OTVARANJE I TOK SEDNICE PRIVREMENOG ORGANA

Otvaranje sednice i utvrđivanje kvoruma

Član 24

Predsednik otvara sednicu i utvrđuje da li sednici prisustvuje dovoljan broj članova potreban za rad i odlučivanje (u daljem tekstu: kvorum).

Ukoliko se na sednici konstatuje da ne postoji kvorum za početak rada sednice, predsednik odlaže početak sednice za trideset minuta.

Ako se kvorum ne obezbedi ni posle trideset minuta, predsednik će odložiti sednicu najduže za tri dana, sa istim dnevnim redom.

Usvajanje izvoda iz zapisnika

Član 25

Zapisnik sa prethodne sednice Privremenog organa usvaja se pre utvrđivanja dnevnog reda.

O primedbama na izvod iz zapisnika ne vodi se rasprava, a prilikom usvajanja, prvo se glasa o iznetim primedbama, a zatim o izvodu iz zapisnika u celini.

Dnevni red sednice i predlozi za izmenu i/ili dopunu predloženog dnevnog reda

Član 26

Dnevni red se utvrđuje na početku sednice Privremenog organa, većinom od ukupnog broja članova Privremenog organa.

Predsednik i članovi Privremenog organa mogu podnositi predloge za izmenu i/ili dopunu predloženog dnevnog reda.

Predlozi iz stava 2. ovog člana podnose se u pisanom obliku predsedniku, najkasnije dvadesetčetiri časa pre vremena određenog za održavanje sednice.

Predlagač je dužan da obrazloži razloge zbog kojih predlaže izmenu i/ ili dopunu dnevnog reda.

O predlozima za izmenu i/ili dopunu dnevnog reda ne vodi se rasprava.

Članovi Privremenog organa se posebno izjašnjavaju, najpre o svakom predlogu za izmenu i/ili dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim o predloženom dnevnom redu u celini.

Ako to nalažu razlozi ekonomičnosti i celishodnosti, na obrazloženi predlog predsednika, Privremeni organ može u toku sednice, bez rasprave, izvršiti izmene u redosledu tačaka utvrđenog dnevnog reda.

Rad po tačkama dnevnog reda sednice

Član 27

Nakon usvajanja dnevnog reda, prelazi se na rad po pojedinim tačkama dnevnog reda po utvrđenom redosledu.

Po prelasku na tačku dnevnog reda, predsednik daje reč obrađivaču radi dodatnog obrazloženja akta koji se razmatra.

Obrađivač može izvršiti tehničku korekciju akta kojom se otklanja u međuvremenu uočena greška u imenima, brojevima, pisanju ili računanju i druga očigledna netačnost u aktu koji se razmatra, pri čemu je dužan da tehničku korekciju jasno i precizno formuliše i obrazloži, kao i da je dostavi sekretaru u pisanom obliku.

Rasprava po tačkama dnevnog reda sednice

Član 28

Kada obrađivač završi sa izlaganjem, predsednik otvara raspravu po toj tački dnevnog reda i daje reč članovima Privremenog organa po redosledu prijavljivanja, a zatim i ostalim prisutnim licima, ukoliko predsednik proceni da je to potrebno.

Predsednik može predložiti da se vreme izlaganja po svakoj tački dnevnog reda ograniči. O predlogu predsednika odlučuje Privremeni organ većinom prisutnih članova.

Predsednik zaključuje raspravu kada utvrdi da više nema prijavljenih za učešće u raspravi.

Po zaključenoj raspravi, Privremeni organ odlučuje o predloženom aktu.

Poštovanje dnevnog reda sednice

Član 29

Svaki član Privremenog organa ima pravo da govori na sednici.

Na sednici niko ne može da govori pre nego što dobije reč od predsednika.

Niko ne može prekidati govornika niti ga opominjati, osim predsednika u slučajevima predviđenim ovim Poslovnikom.

Govornik može da govori samo o pitanju koje se razmatra u okviru tačke koja je na dnevnom redu, a ukoliko član Privremenog organa u raspravi ne govori o tački koja je na dnevnom redu, predsednik će ga opomenuti i pozvati da se pridržava dnevnog reda.

U slučaju da se govornik ni posle drugog poziva ne pridržava dnevnog reda, predsednik mu oduzima reč.

Ako je vreme za raspravu ograničeno, predsednik će opomenuti govornika koji prekorači predviđeno vreme za diskusiju, a ako govornik ne završi govor u toku narednog minuta, predsednik mu oduzima reč.

Povreda Poslovnika

Član 30

U slučaju da član Privremenog organa smatra da je povređen Poslovnik, predsednik mu daje reč odmah po završetku izlaganja prethodnog govornika.

Član Privremenog organa koji je ukazao na povredu Poslovnika dužan je da navede koja je odredba Poslovnika po njegovom mišljenju povređena, da je citira i da obrazloži u čemu se sastoji povreda.

Trajanje govora o povredi Poslovnika je tri minuta.

Ukoliko član Privremenog organa ne navede član Poslovnika koji je po njegovom mišljenju povređen, predsednik je dužan da ga opomene, a ako član Privremenog organa ni posle opomene ne navede odredbu Poslovnika koja je po njegovom mišljenju povređena, ili njegov govor ne sadrži obrazloženje već se odnosi na druga pitanja, predsednik će mu oduzeti reč.

Predsednik je dužan da da objašnjenje u pogledu povrede Poslovnika na koju je ukazano.

Ako i posle objašnjenja predsednika član Privremenog organa ostaje pri tome da je Poslovnik povređen, predsednik poziva članove Privremenog organa da se izjasne po pitanju povrede Poslovnika.

Replika i odgovor na repliku

Član 31

Ukoliko se na sednici član Privremenog organa u svom izlaganju uvredljivo izrazi o drugom članu Privremenog organa ili pogrešno protumači njegovo izlaganje, član Privremenog organa na koga se izlaganje odnosi ima pravo na repliku po završenom izlaganju prethodnog govornika, o čemu odluku donosi predsednik.

U slučaju da predsednik ne dozvoli traženu repliku, član Privremenog organa koji je tražio repliku može zatražiti da se o tome izjasni Privremeni organ, bez rasprave.

Replika ne može trajati duže od dva minuta, a član Privremenog organa na čiju izjavu je data replika ima pravo da odgovori na repliku u trajanju od dva minuta.

Održavanje reda na sednici i mere

Član 32

Predsednik se stara o redu na sednici Privremenog organa.

U slučaju povrede reda na sednici, predsednik može da izrekne meru opomene, oduzimanja reči ili udaljenja sa sednice.

Opomena može da se izrekne članu Privremenog organa koji govori o pitanju koje nije na dnevnom redu, ne navede član Poslovnika koji je po njegovom mišljenju povređen i kada svojim ponašanjem narušava red na sednici tako što prekida govornika, uzima reč kada mu nije data i slično, ili kada postupa suprotno odredbama ovog Poslovnika.

Mera oduzimanja reči može da se izrekne članu Privremenog organa koji svojim govorom i ponašanjem narušava red na sednici ili postupa suprotno odredbama ovog Poslovnika, pod uslovom da mu je prethodno već izrečena mera opomene.

Mera udaljenja sa sednice može da se izrekne članu Privremenog organa koji i pored izrečene mere opomene, odnosno mere oduzimanja reči, i dalje ometa ili sprečava rad na sednici.

Odredbe o održavanju reda na sednici primenjuju se i na sva druga lica koja prisustvuju sednici Privremenog organa.

Ako se izrečenim merama ne može održati red na sednici, predsednik može odrediti kraću pauzu.

Pauza i prekid sednice

Član 33

Kada utvrdi nedostatak kvoruma na sednici, predsednik određuje pauzu dok se kvorum ne obezbedi, s tim da pauza ne može trajati duže od trideset minuta.

Ukoliko se kvorum ne obezbedi ni posle pauze iz stava 1. ovog člana, predsednik prekida sednicu, s tim što će pisanim ili telefonskim putem obavestiti sve članove Privremenog organa o danu i vremenu održavanja nastavka sednice.

Prekinuta sednica Privremenog organa nastaviće se najkasnije u roku od tri dana od dana prekida sednice.

VIII ODLUČIVANJE NA SEDNICI I AKTA PRIVREMENOG ORGANA

Odlučivanje

Član 34

Privremeni organ odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova, javnim glasanjem, dizanjem ruku.

Ukoliko je na predlog opšteg akta podnet amandman, najpre se glasa o podnetom amandmanu, a potom o predlogu opšteg akta u celini.

Javno glasanje se vrši na taj način što predsednik poziva da se najpre izjasne članovi Privremenog organa koji glasaju "za", zatim članovi koji glasaju "protiv" i na kraju članovi koji su "uzdržani".

Smatraće se uzdržanim oni članovi Privremenog organa koji se prilikom glasanja ne izjasne.

Predsednik saopštava rezultate glasanja po završenom glasanju kojom prilikom konstatuje da je predlog akta usvojen, odnosno da nije usvojen.

Ukoliko je član Privremenog organa glasao protiv ili se uzdržao od glasanja, ima pravo da zahteva da se to konstatuje u izvodu iz zapisnika.

Glasanje će se ponoviti ako član Privremenog organa izrazi sumnju u rezultat glasanja.

Zapisnik

Član 35

O radu na sednici Privremenog organa vodi se zapisnik, a tok sednice se može i tonski snimati.

Zapisnik sadrži: redni broj i datum sednice; imena prisutnih i odsutnih članova Privremenog organa; imena lica koja su prisustvovala sednici po pozivu; dnevni red sednice; imena učesnika u raspravi; pitanja o kojima se odlučivalo; rezultate glasanja po tačkama dnevnog reda i konstataciju da je Privremeni organ doneo ili nije doneo akt; ime člana Privremenog organa koji je glasao protiv ili se uzdržao od glasanja (po zahtevu člana); mere izrečene u vezi održavanja reda na sednici i vreme završetka sednice Privremenog organa.

Zapisnik potpisuju predsednik (predsedavajući) i sekretar Privremenog organa.

Zapisnik sa materijalima koji su razmatrani na sednici Privremenog organa čuvaju se na propisan način u nadležnoj organizacionoj jedinici Gradske uprave, odnosno u arhivi Gradske uprave.

Akta koja donosi Privremeni organ

Član 36

Privremeni organ iz nadležnosti Skupštine grada i izvršnih organa grada donosi Poslovnik Privremenog organa, odluke, programe, rešenja, zaključke, preporuke, mišljenja i druga akta i daje autentična tumačenja akata koje donosi.

Tekst akta koji je usvojen na sednici smatra se izvornikom akta.

Predsednik, odnosno predsedavajući sednicom potpisuje izvornik akta.

Na izvornik akta stavlja se pečat Skupštine grada i broj i datum sednice na kojoj je akt donet.

Izvornik akta trajno se čuva u materijalu sednice Privremenog organa.

O izradi izvornika i njihovih otpravaka, o čuvanju i evidenciji, kao i o njihovom dostavljanju, stara se nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave, u skladu sa propisima o kancelarijskom poslovanju organa uprave.

Objavljivanje akata Privremenog organa

Član 37

Akta Privremenog organa objavljuju se u "Službenom listu grada Šapca" u tekstu koji je usvojen na sednici Privremenog organa (izvornik akta).

Poslove glavnog i odgovornog urednika "Službenog lista grada Šapca " do konstituisanja Skupštine opštine nakon održanih izbora obavlja sekretar. Ukoliko se uoči da objavljeni akt nije saglasan sa izvornikom akta, sekretar daje ispravku i objavljuje je u narednom broju "Službenog lista grada Šapca".

Akta Privremenog organa objavljuju se i na veb prezentaciji Grada i na oglasnoj tabli organa Grada, u skladu s opštim aktom kojim je uređeno objavljivanje opštih i drugih akata Grada.

IX FINANSIRANJE POSLOVA PRIVREMENOG ORGANA

Finansiranje poslova

Član 38

Finansiranje poslova Privremenog organa vrši se iz budžeta grada.

Naredbodavac za izvršenje budžeta opštine, do konstituisanja Skupštine Grada i izbora izvršnih organa grada je predsednik Privremenog organa, odnosno član Privremenog organa koga ovlasti predsednik Privremenog organa, o čemu će Privremeni organ doneti poseban akt.

X IZMENE I DOPUNE POSLOVNIKA PRIVREMENOG ORGANA

Postupak izmene i/ili dopune Poslovnika

Član 39

Predloge za izmene i/ili dopune Poslovnika, u pisanoj formi, mogu podneti predsednik i svaki od članova Privremenog organa.

Predlog obavezno mora da sadrži član Poslovnika koji se menja, odnosno dopunjava, predloženi tekst izmene, odnosno dopune i mora biti jasno i precizno formulisan i obrazložen.

Predsednik je dužan da predlog za izmene i/ili dopune Poslovnika uvrsti u predlog dnevnog reda prve naredne sednice Privremenog organa.

Većinom glasova od ukupnog broja članova, Privremeni organ donosi, odnosno vrši izmene i/ili dopune Poslovnika.

XI ZAVRŠNE ODREDBE

Primena propisa

Član 40

Na sva pitanja koja nisu regulisana ovim Poslovnikom, primenjuju se odredbe Zakona o lokalnoj samoupravi ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 129/2007, 83/2014 - dr. zakon, 101/2016 - dr. zakon, 47/18 i 111/2021 - dr. zakon), Statuta grada i drugih pozitivnih propisa kojima je uređen rad organa lokalne samouprave.

Stupanje na snagu Poslovnika

Član 41

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Šapca" i primenjivaće se do konstituisanja Skupštine grada i izbora izvršnih organa grada nakon održanih izbora za odbornike Skupštine grada.