UREDBA
O PRAVILIMA POSTUPKA NABAVKE DOBARA, USLUGA ILI RADOVA POTREBNIH ZA REALIZACIJU MEĐUNARODNE SPECIJALIZOVANE IZLOŽBE EXPO BELGRADE 2027

("Sl. glasnik RS", br. 8/2024)

 

I UVODNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom uredbom bliže se uređuju pravila postupka nabavke dobara, usluga ili radova (u daljem tekstu: nabavka) koje sprovodi posebno privredno društvo i društvo posebne namene (u daljem tekstu: naručilac) i obaveza obezbeđivanja transparentnosti postupka u skladu sa Zakonom o posebnim postupcima radi realizacije međunarodne specijalizovane izložbe EXPO BELGRADE 2027 (u daljem tekstu: Zakon).

Značenje pojmova

Član 2

Pojedini pojmovi koji se upotrebljavaju u ovoj uredbi imaju sledeće značenje:

1) nabavka je nabavka dobara, usluga ili radova naručioca koja se sprovodi na način i pod uslovima propisanim ovom uredbom;

2) plan nabavki je godišnji plan nabavki koje će naručilac sprovoditi u toku kalendarske godine;

3) privredni subjekt je svako lice ili grupa lica, koje na tržištu nudi dobra, usluge ili radove;

4) ponuđač je privredni subjekt koji je podneo ponudu;

5) ugovor o nabavci je teretni ugovor zaključen u pisanoj ili elektronskoj formi između ponuđača i naručioca u skladu sa sprovedenim postupkom nabavke, koji za predmet ima nabavku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova;

6) konkursna dokumentacija je dokumentacija koja sadrži tehničke specifikacije, uslove ugovora, obrasce dokumenata koje podnose privredni subjekti, informacije o propisanim obavezama i drugu dokumentaciju i podatke od značaja za pripremu i podnošenje ponuda;

7) životni ciklus su sve uzastopne i/ili međusobno povezane faze, uključujući potrebno istraživanje i razvoj, proizvodnju, trgovinu i uslove trgovine, prevoz, korišćenje i održavanje tokom trajanja dobara ili radova ili pružanja usluge, od pribavljanja sirovina ili generisanja resursa do odlaganja, uklanjanja i završetka usluge ili upotrebe;

8) narudžbenica je dokument koji sadrži bitne elemente ugovora, a koji naručilac može izdati najpovoljnijem ponuđaču u postupku čija je procenjena vrednost predmeta nabavke dobara ili usluga 3.500.000,00 dinara i manja, odnosno za nabavku radova 6.000.000,00 dinara i manja;

9) ponuđena cena je cena koju ponuđač određuje u ponudi u koju su uračunati svi troškovi koji se odnose na predmet nabavke;

10) okvirni sporazum je sporazum između jednog ili više naručilaca i jednog ili više ponuđača, kojim se utvrđuju uslovi i način dodele ugovora tokom perioda važenja okvirnog sporazuma, posebno u pogledu cene i gde je prikladno količine;

11) dobavljač je ponuđač sa kojim je zaključen ugovor o nabavci ili okvirni sporazum, odnosno kome je izdata narudžbenica.

Predmet nabavki

Član 3

Predmet nabavke može biti kupovina dobara, zakup dobara, lizing dobara, projektovanje i izvođenje radova, kao i pružanje usluga.

Predmet nabavke dobara može obuhvatiti i pružanje usluga ako su one nužno vezane za isporuku dobara (montaža, prevoz, osiguranje ili druge usluge definisane od strane naručioca).

Plan nabavki

Član 4

Naručilac je dužan da donese godišnji plan nabavki koji sadrži sledeće podatke:

1) predmet nabavke;

2) procenjenu vrednost nabavke;

3) vrstu postupka nabavke, saglasno ovoj uredbi;

4) okvirno vreme pokretanja postupka.

Izmenom i dopunom plana nabavki smatra se planiranje nove nabavke, izmena predmeta nabavke i povećanje procenjene vrednosti nabavke za više od 10%.

Plan nabavki i sve njegove kasnije izmene ili dopune, naručilac objavljuje na posebnom modulu u okviru Portala javnih nabavki (u daljem tekstu: Portal), koji je ustanovljen zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Načela nabavke

Član 5

U primeni ove uredbe naručilac je dužan da postupa na ekonomičan i efikasan način, da obezbedi konkurenciju, jednak položaj svih privrednih subjekata, bez diskriminacije, kao i da postupa na transparentan i proporcionalan način.

Naručilac je dužan da nabavlja dobra, usluge i radove koji minimalno utiču na životnu sredinu, odnosno koji obezbeđuju adekvatno smanjenje potrošnje energije - energetsku efikasnost i da kada je to opravdano kao element kriterijuma ekonomski najpovoljnije ponude odredi ekološke prednosti predmeta nabavke, energetsku efikasnost, odnosno ukupne troškove životnog ciklusa predmeta nabavke.

Sprečavanje korupcije i sukoba interesa

Član 6

Naručilac je dužan da u toku planiranja nabavki, u postupku nabavke ili tokom izvršenja ugovora o nabavci preduzme sve potrebne mere kako ne bi došlo do korupcije.

Naručilac je dužan da preduzme sve mere u cilju utvrđivanja, sprečavanja i otklanjanja sukoba interesa u vezi sa postupkom nabavke.

Sukob interesa u smislu ove uredbe postoji, ako u postupku nabavke prilikom donošenja odluke, odnos naručioca i privrednog subjekta može uticati na nepristrasnost naručioca.

Komunikacija u postupku nabavke

Član 7

Naručilac i privredni subjekti u postupku nabavke komunikaciju vrše putem Portala, odnosno putem pošte, kurirske službe i elektronskim putem - slanjem elektronske pošte, u skladu sa odredbama ove uredbe.

Član 8

Komunikacijom i razmenom podataka na Portalu smatra se:

1) pozivanje privrednih subjekata na podnošenje ponuda, na pregovaranje;

2) slanje odnosno objavljivanje konkursne dokumentacije i njenih izmena i dopuna;

3) komunikacija između naručilaca i privrednih subjekata u vezi sa dodatnim informacijama i pojašnjenjima potrebnim za pripremanje i podnošenje ponude;

4) podnošenje i otvaranje ponuda;

5) komunikacija između naručilaca i ponuđača u vezi sa podnošenjem, dopunama ili pojašnjenjima ponude i ispravljanjem računskih grešaka;

6) komunikacija između naručilaca i ponuđača u vezi sa podnošenjem dokaza o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta;

7) objavljivanje i dostavljanje odluka koje je naručilac dužan da objavi i dostavi, u skladu sa ovom uredbom.

Komunikacija i razmena podataka elektronskim sredstvima na Portalu, koje se odnose na podnošenje dela ponude, nisu obavezni ako:

1) zbog specijalizovane prirode nabavke korišćenje elektronskih sredstava zahteva posebne alate, opremu ili formate datoteka koji nisu opštedostupni ili nisu podržani kroz opštedostupne aplikacije;

2) aplikacije koje podržavaju formate datoteka odgovarajuće za opis ponuda koriste formate datoteka koji ne mogu da se obrade bilo kojom drugom otvorenom ili opštedostupnom aplikacijom ili se na njih primenjuje sistem zaštite vlasničke licence, pa naručilac ne može da ih preuzima niti da koristi na daljinu;

3) korišćenje elektronskih sredstava zahteva specijalizovanu kancelarijsku opremu koja nije široko dostupna naručiocima;

4) određeni predmeti kao što su uzorci, projekti, makete i sl. ne mogu da se dostave elektronskim sredstvima;

5) je neophodno dostaviti originale dokumenata koji ne mogu da se dostave elektronskim sredstvima;

Komunikacija se, u slučajevima iz stava 2. ovog člana, odvija putem pošte, kurirske službe, odnosno njihovim kombinovanjem sa elektronskim sredstvima.

Naručilac nije dužan da primeni elektronska sredstva u onoj meri u kojoj je potrebno korišćenje drugih sredstava osim elektronskih, zbog povrede bezbednosti elektronskih sredstava ili zbog zaštite naročito osetljivih informacija, uključujući i poverljive podatke, koji zahtevaju nivo zaštite koja ne može da bude u dovoljnoj meri osigurana elektronskim alatima i uređajima koji su ili opštedostupni privrednim subjektima ili su dostupni na drugi način, alternativnim sredstvom pristupa.

Evidencija podataka

Član 9

Podaci o zaključenim ugovorima, narudžbenicama i okvirnim sporazumima se evidentiraju na Portalu.

Naručilac je u obavezi da na Portalu evidentira sledeće podatke:

1) broj nabavke;

2) predmet nabavke;

3) naziv ponuđača;

4) naziv podizvođača, ukoliko postoji;

5) datum zaključenja ugovora, odnosno okvirnog sporazuma, datum izdavanja narudžbenice kao i datum zaključenja ugovora na osnovu okvirnog sporazuma;

6) rok na koji je zaključen ugovor ili okvirni sporazum, odnosno na koji je izdata narudžbenica, uključujući ugovore na osnovu okvirnog sporazuma;

7) vrednost ugovora, izdate narudžbenice i okvirnog sporazuma bez poreza na dodatu vrednost, uključujući ugovore na osnovu okvirnog sporazuma;

8) vrednost ugovora, izdate narudžbenice i okvirnog sporazuma sa porezom na dodatu vrednost, uključujući ugovore na osnovu okvirnog sporazuma;

9) izmene ugovora, okvirnih sporazuma i narudžbenica.

Valuta

Član 10

Vrednosti se u postupku nabavke mogu iskazati u dinarima ili drugoj stranoj valuti, što naručilac određuje u konkursnoj dokumentaciji.

Ako su vrednosti iskazane u stranoj valuti za preračun u dinare koristi se odgovarajući srednji devizni kurs Narodne banke Srbije na dan kada je započeto otvaranje ponuda.

Način određivanja procenjene vrednosti nabavke i podela predmeta po partijama

Član 11

Procenjena vrednost predmeta nabavke mora da bude objektivna i zasnovana na sprovedenom ispitivanju i istraživanju tržišta predmeta nabavke.

Procenjena vrednost predmeta nabavke iskazuje se u dinarima, bez poreza na dodatu vrednost, a obuhvata procenu ukupnih plaćanja koje će izvršiti naručilac.

Procenjena vrednost predmeta nabavke u slučaju okvirnog sporazuma, određuje se kao maksimalna vrednost svih ugovora koji mogu biti zaključeni za vreme trajanja tog okvirnog sporazuma.

Član 12

Naručilac može da odluči da predmet nabavke oblikuje u više partija na osnovu objektivnih kriterijuma (prema vrsti, količini, svojstvima, nameni, mestu ili vremenu izvršenja i sl.), pri čemu određuje predmet, obim i procenjenu vrednost svake partije.

Procenjena vrednost predmeta nabavke koji je oblikovan u više partija obuhvata procenjenu vrednost svih partija.

Okvirni sporazum

Član 13

Na osnovu okvirnog sporazuma naručilac može zaključiti ugovor o nabavci pre isteka roka važenja okvirnog sporazuma.

Naručilac je dužan da u pozivu navede sa koliko ponuđača zaključuje okvirni sporazum, s tim da može da zaključi okvirni sporazum i sa manjim brojem ponuđača, odnosno sa jednim ponuđačem, ako ne dobije unapred određeni broj ponuda koje ispunjavaju uslove za dodelu okvirnog sporazuma.

Ugovor o nabavci zaključen na osnovu okvirnog sporazuma ne može da sadrži suštinske izmene uslova utvrđenih u tom sporazumu.

Član 14

Ako je okvirni sporazum zaključen sa jednim ponuđačem ugovor o nabavci se zaključuje u skladu sa uslovima iz okvirnog sporazuma.

Ako je okvirni sporazum zaključen sa više ponuđača, ugovor o nabavci na osnovu okvirnog sporazuma može da se zaključi na jedan od sledećih načina:

1) bez ponovnog otvaranja konkurencije među ponuđačima, u skladu sa uslovima za dodelu ugovora i uslovima za izvršenje ugovara utvrđenim u okvirnom sporazumu;

2) ponovnim otvaranjem konkurencije među ponuđačima, ako okvirnim sporazumom nisu utvrđeni svi uslovi za isporuku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova.

Naručilac je dužan da u konkursnoj dokumentaciji za okvirni sporazum preciznije definiše uslove za ponovno otvaranje konkurencije iz stava 2. tačka 2) ovog člana.

Naručilac je dužan da za svaki pojedinačni ugovor koji dodeljuje uputi pisani poziv svim ponuđačima sa kojima je zaključio okvirni sporazum da podnesu ponudu.

Naručilac donosi i na Portalu objavljuje odluku o dodeli ugovora ponuđaču koji je podneo najpovoljniju ponudu na osnovu kriterijuma za dodelu ugovora koji su bili određeni u konkursnoj dokumentaciji za okvirni sporazum.

II POSTUPCI I LIMITI ZA NABAVKE

Postupak nabavke dobara i usluga čija je procenjena vrednost 3.500.000,00 dinara i manja, odnosno nabavke radova čija je procenjena vrednost 6.000.000,00 dinara i manja

Član 15

U postupcima nabavki dobara i usluga čija je procenjena vrednost 3.500.000,00 dinara i manja, odnosno u postupcima nabavki radova čija je procenjena vrednost 6.000.000,00 dinara i manja, naručilac putem Portala šalje poziv za podnošenje ponuda i ukoliko smatra da je potrebno i konkursnu dokumentaciju, jednom ili većem broju privrednih subjekata koja su prema saznanjima naručioca i na osnovu rezultata istraživanja tržišta sposobna da izvrše nabavku.

Postupak nabavke iz stava 1. ovog člana sprovodi lice koje imenuje naručilac.

Postupak nabavke dobara i usluga čija je procenjena vrednost 12.000.000,00 dinara i manja, odnosno nabavke radova čija je procenjena vrednost 24.000.000,00 dinara i manja

Član 16

U postupcima nabavki dobara i usluga čija je procenjena vrednost 12.000.000,00 dinara i manja, odnosno u postupcima nabavki radova čija je procenjena vrednost 24.000.000,00 dinara i manja, naručilac putem Portala šalje poziv za podnošenje ponuda i konkursnu dokumentaciju, na adrese najmanje tri privredna subjekta, koja su prema saznanjima naručioca i na osnovu rezultata istraživanja tržišta sposobna da izvrše nabavku.

Postupak nabavke iz stava 1. ovog člana sprovodi komisija koju obrazuje naručilac.

Postupak nabavke dobara i usluga čija je procenjena vrednost 12.000.001,00 dinara i viša, odnosno nabavke radova čija je procenjena vrednost 24.000.001,00 dinara i viša

Član 17

U postupcima nabavki dobara i usluga čija je procenjena vrednost 12.000.001,00 dinara i viša, odnosno u postupcima nabavki radova čija je procenjena vrednost 24.000.001,00 dinara i viša, naručilac na Portalu objavljuje javni poziv za podnošenje ponuda svim zainteresovanim privrednim subjektima.

Postupak nabavke iz stava 1. ovog člana sprovodi komisija koju obrazuje naručilac.

Pregovaranje

Član 18

Nakon prijema i otvaranja ponuda, naručilac može putem Portala uputiti poziv za pregovaranje svim ponuđačima koji su dostavili ponude.

U pozivu za pregovaranje naručilac određuje način na koji će sprovesti pregovaranje.

Elemente ugovora o kojima će se pregovarati naručilac će odrediti u zavisnosti od okolnosti konkretne nabavke.

Predmet pregovaranja je najčešće cena, ali to mogu biti i ostali elementi budućeg ugovora o nabavci, kao što su rok isporuke, odnosno rok izvršenja ugovorne obaveze, karakteristike dobara, usluga ili radova iznad minimalnih zahteva i dr.

O toku pregovaranja naručilac je dužan da vodi zapisnik.

Nakon sprovedenih pregovora, naručilac upućuje poziv kojim zahteva od ponuđača dostavljanje novih ponuda i pritom označava koje delove ponude ponuđači ponovo dostavljaju.

Poziv sadrži napomenu da će se, ukoliko ponuđači ne dostave nove ponude, njihove prethodno podnete ponude smatrati konačnim.

Na osnovu primljenog poziva ponuđači pripremaju nove ponude i šalju ih putem Portala.

Na osnovu stručne ocene ponuda naručilac sačinjava Izveštaj o sprovedenom postupku sa predlogom izbora najpovoljnijeg ponuđača.

III POKRETANJE I SPROVOĐENJE POSTUPKA NABAVKE

Pokretanje postupka nabavke

Član 19

Naručilac donosi odluku o sprovođenju postupka nabavke koja naročito sadrži podatke o predmetu nabavke i procenjenoj vrednosti nabavke ukupno i za svaku partiju posebno, kao i podatke o sastavu komisije za nabavku, odnosno licu koje sprovodi postupak nabavke.

Javni poziv

Član 20

Javni poziv sadrži najmanje:

1) naziv, PIB, adresu, telefonski broj, broj telefaksa, elektronsku poštu i internet stranicu naručioca;

2) adresu elektronske pošte ili internet stranicu na kojoj će dokumentacija o nabavci biti dostupna uz besplatan, neograničen i nesmetan direktan pristup. Kada besplatan, neograničen i nesmetan direktan pristup nije moguć naznaku o tome kako se može pristupiti konkursnoj dokumentaciji;

3) opis nabavke, priroda i obim radova, priroda i količina ili vrednost dobara, priroda i obim usluga. Kada je predmet nabavke podeljen u partije, taj podatak se navodi za svaku partiju;

4) procenjeni ukupni obim ugovora kada je predmet nabavke podeljen u partije, taj podatak se navodi za svaku partiju;

5) okvirni rok za isporuku, izvođenje ili pružanje dobara, radova i usluga i, ako je to moguće, trajanje ugovora;

6) u slučaju okvirnog sporazuma, podatak o planiranom trajanju okvirnog sporazuma, navodeći, po potrebi, razloge za svako trajanje duže od četiri godine ako je to moguće, podatak o vrednosti ili obimu i učestalosti ugovora koji se dodeljuju, broju i, po potrebi, predloženom maksimalnom broju privrednih subjekata za učešće u okvirnom sporazumu;

7) kada se predmet nabavke oblikovan po partijama, podatak o mogućnosti podnošenja ponude za jednu, za nekoliko ili za sve partije, podatak o svim eventualnim ograničenjima broja partija koje mogu biti dodeljene jednom ponuđaču;

8) kriterijumi koji će se koristiti za dodelu ugovora. Osim kada je ekonomski najpovoljnija ponuda identifikovana isključivo na osnovu cene, kriterijumi koji predstavljaju ekonomski najpovoljniju ponudu kao i njihovi ponderi navode se ako nisu navedeni u konkursnoj dokumentaciji;

9) rok za podnošenje ponuda;

10) adresa na koju se šalju ponude;

11) minimalni rok važenja ponuda;

12) datum, vreme i mesto otvaranja ponuda;

13) jezik ili jezici na kojima ponude moraju biti sačinjene;

14) datum slanja poziva;

15) sve druge relevantne informacije.

Poziv za podnošenje ponuda

Član 21

Poziv za podnošenje ponuda sadrži najmanje:

1) naziv, adresu i kontakt podatke naručioca;

2) osnovne informacije o predmetu nabavke (opis, tehničke specifikacije, količinu (približnu ili tačnu, odnosno obim), navod da li se zaključuje ugovor ili okvirni sporazum;

3) procenjenu vrednost nabavke bez poreza na dodatu vrednost;

4) navod o mogućnosti podnošenja ponuda za jednu, više ili sve partije, ako je predmet nabavke podeljen na partije;

5) mesto i rok izvođenja radova, isporuke dobara ili pružanja usluga;

6) kriterijum za dodelu ugovora koji će se primenjivati u postupku nabavke;

7) način podnošenja ponuda;

8) način i rok plaćanja;

9) rok za podnošenje ponuda (datum i vreme);

10) rok važenja ponude;

11) u slučaju okvirnog sporazuma, podatak o planiranom trajanju okvirnog sporazuma, podatak o vrednosti ili obimu i učestalosti ugovora koji se dodeljuju, broju i, po potrebi, predloženom maksimalnom broju privrednih subjekata za učešće u okvirnom sporazumu;

12) sve druge relevantne informacije.

1. Konkursna dokumentacija

Sadržina

Član 22

U postupku nabavke iz člana 15. ove uredbe, naručilac može da pripremi konkursnu dokumentaciju.

U postupcima nabavke iz čl. 16. i 17. ove uredbe, naručilac priprema konkursnu dokumentaciju.

Konkursna dokumentacija mora da bude sačinjena na način da omogući pripremu i podnošenje ponude.

Konkursna dokumentacija shodno prirodi predmeta nabavke sadrži:

1) opšte podatke o predmetu nabavke:

(1) predmet nabavke;

(2) opis svake partije, ako je predmet nabavke oblikovan po partijama;

2) vrstu, tehničke karakteristike (specifikacije), kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i sl.;

3) tehničku dokumentaciju i planove;

4) kriterijume za kvalitativni izbor privrednog subjekta (osnovi za isključenje i kriterijumi za izbor privrednog subjekta), sa uputstvom kako se dokazuje ispunjenost tih kriterijuma;

5) podatke u vezi sa kriterijumom za dodelu ugovora, i to:

(1) kriterijume za dodelu ugovora;

(2) relativni značaj u ponderima za svaki kriterijum, kao i metodologiju za dodelu pondera za svaki kriterijum, osim kada je kriterijum samo cena;

(3) kada ponderisanje nije moguće iz objektivnih razloga, naručilac navodi kriterijume po opadajućem redosledu važnosti;

(4) rezervne kriterijume na osnovu kojih će naručilac dodeliti ugovor u situaciji kada postoje dve ili više ponuda koje su nakon primene kriterijuma jednake;

(5) ako se koristi trošak životnog ciklusa, podatke koje ponuđači treba da dostave i metod koji naručilac na osnovu tih podataka koristi za utvrđivanje troškova životnog ciklusa;

6) podatke na osnovu kojih ponuđači pripremaju obrazac ponude;

7) podatke na osnovu kojih ponuđači pripremaju obrazac izjave o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta;

8) obrasce dokumenata koji čine sastavni deo ponude, i to:

(1) obrazac strukture ponuđene cene;

(2) obrazac troškova pripreme ponude;

9) model ugovora odnosno okvirnog sporazuma;

10) uputstvo ponuđačima kako da sačine ponudu.

Konkursna dokumentacija može da sadrži i druge informacije potrebne za pripremu i podnošenje ponuda.

Tehničke specifikacije, u smislu ove uredbe, predstavljaju tehničke zahteve koji su obavezni i sastavni deo konkursne dokumentacije u kojima su predviđene opisane karakteristike dobara usluga ili radova. Tehničke specifikacije moraju omogućiti da se dobra, usluge ili radovi koji se nabavljaju opišu na način koji je objektivan i koji odgovara potrebama društva.

Konkursna dokumentacija može da sadrži i druge elemente koji su, s obzirom na predmet nabavke, neophodni za pripremu ponude.

Podaci sadržani u konkursnoj dokumentaciji i podaci koji su navedeni u javnom pozivu, odnosno pozivu za podnošenje ponuda ne smeju da budu u suprotnosti.

Sredstva obezbeđenja

Član 23

Naručilac može da zahteva od privrednog subjekta da mu dostavi sredstvo obezbeđenja:

1) za ozbiljnost ponude, u slučaju da ponuđač odustane od svoje ponude u roku važenja ponude, ne dostavi dokaze o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta u skladu sa ovom uredbom, neosnovano odbije da zaključi ugovor o nabavci ili okvirni sporazum ili ne dostavi obezbeđenje za izvršenje ugovora o nabavci ili okvirnog sporazuma;

2) za ispunjenje ugovornih obaveza;

3) za otklanjanje nedostataka u garantnom roku;

4) od odgovornosti za prouzrokovanu štetu ako je nastala u vezi sa obavljanjem određene delatnosti;

5) za povraćaj avansa.

Sredstvo obezbeđenja iz stava 1. tačka 1) ovog člana ne može da bude veće od 3% vrednosti ponude bez poreza na dodatu vrednost.

Sredstvo obezbeđenja iz stava 1. tač. 2) i 3) ovog člana ne može da bude veće od 10% vrednosti ugovora o nabavci bez poreza na dodatu vrednost.

Sredstvo obezbeđenja iz stava 1. tačka 4) ovog člana mora da bude u visini od minimum 50.000,00 evra.

Sredstvo obezbeđenja iz stava 1. tačka 5) ovog člana mora da bude u visini avansa.

Objavljivanje i dostavljanje konkursne dokumentacije

Član 24

U postupku nabavke iz člana 15. ove uredbe, naručilac istovremeno putem Portala šalje poziv za podnošenje ponuda i ukoliko smatra da je potrebno i konkursnu dokumentaciju.

U postupku nabavke iz člana 16. ove uredbe, naručilac istovremeno putem Portala šalje poziv za podnošenje ponuda i konkursnu dokumentaciju.

U postupku nabavke iz člana 17. ove uredbe, naručilac istovremeno putem Portala objavljuje javni poziv i konkursnu dokumentaciju.

Izmene, dopune i dodatna objašnjenja konkursne dokumentacije

Član 25

Ako naručilac u roku za podnošenje ponuda izmeni ili dopuni konkursnu dokumentaciju ili javni poziv, dužan je da bez odlaganja izmene ili dopune pošalje, odnosno objavi putem Portala.

Ukoliko naručilac izmeni ili dopuni konkursnu dokumentaciju ili javni poziv pet dana pre isteka roka za podnošenje ponuda, dužan je da produži rok za podnošenje ponuda.

Član 26

Dodatne informacije ili objašnjenja u vezi sa konkursnom dokumentacijom privredni subjekt može u pisanoj formi putem Portala da traži od naručioca, pre isteka roka određenog za podnošenje ponuda.

Ako je zahtev iz stava 1. ovog člana podnet blagovremeno naručilac dodatne informacije i objašnjenja šalje odnosno objavljuje putem Portala, bez navođenja podataka o podnosiocu zahteva, pre isteka roka određenog za podnošenje ponuda.

Podizvođač

Član 27

Privredni subjekt koji podnosi ponudu sa podizvođačem, dužan je da u ponudi navede podatke o podizvođačima i deo ugovora koji namerava da poveri podizvođaču (po predmetu ili u količini, vrednosti ili procentu).

Ugovor o nabavci/okvirni sporazum sadrži podatke iz stava 1. ovog člana ako je privredni subjekt poverio podizvođaču deo ugovora o nabavci.

Privredni subjekt koji je podneo ponudu sa podizvođačem u potpunosti odgovara naručiocu za izvršenje ugovornih obaveza, bez obzira na učešće podizvođača.

2. Kriterijumi za kvalitativni izbor privrednog subjekta

Osnovi za isključenje privrednog subjekta

Član 28

Naručilac je dužan da isključi privrednog subjekta iz postupka nabavke ako:

1) privredni subjekt ne dokaže da on i njegov zakonski zastupnik u periodu od prethodnih pet godina od dana isteka roka za podnošenje ponuda nije pravnosnažno osuđen, osim ako pravnosnažnom presudom nije utvrđen drugi period zabrane učešća u postupku javne nabavke, za:

(1) krivično delo koje je izvršio kao član organizovane kriminalne grupe i krivično delo udruživanje radi vršenja krivičnih dela;

(2) krivično delo zloupotrebe položaja odgovornog lica, krivično delo zloupotrebe u vezi sa javnom nabavkom, krivično delo primanja mita u obavljanju privredne delatnosti, krivično delo davanja mita u obavljanju privredne delatnosti, krivično delo zloupotrebe službenog položaja, krivično delo trgovine uticajem, krivično delo primanja mita i krivično delo davanja mita, krivično delo prevare, krivično delo neosnovanog dobijanja i korišćenja kredita i druge pogodnosti, krivično delo prevare u obavljanju privredne delatnosti i krivično delo poreske utaje, krivično delo terorizma, krivično delo javnog podsticanja na izvršenje terorističkih dela, krivično delo vrbovanja i obučavanja za vršenje terorističkih dela i krivično delo terorističkog udruživanja, krivično delo pranja novca, krivično delo finansiranja terorizma, krivično delo trgovine ljudima i krivično delo zasnivanja ropskog odnosa i prevoza lica u ropskom odnosu;

2) privredni subjekt ne dokaže da je izmirio dospele poreze i doprinose za obavezno socijalno osiguranje ili da mu je obavezujućim sporazumom ili rešenjem, u skladu sa posebnim propisom, odobreno odlaganje plaćanja duga, uključujući sve nastale kamate i novčane kazne;

3) utvrdi da je privredni subjekt u periodu od prethodne dve godine od dana isteka roka za podnošenje ponuda povredio obaveze u oblasti zaštite životne sredine, socijalnog i radnog prava, uključujući kolektivne ugovore, a naročito obavezu isplate ugovorene zarade ili drugih obaveznih isplata;

4) postoji sukob interesa, u smislu ove uredbe, koji ne može da se otkloni drugim merama;

5) utvrdi da je privredni subjekt pokušao da izvrši neprimeren uticaj na postupak odlučivanja naručioca ili da dođe do poverljivih podataka koji bi mogli da mu omoguće prednost u postupku nabavke ili je dostavio obmanjujuće podatke koji mogu da utiču na odluke koje se tiču isključenja privrednog subjekta, izbora privrednog subjekta ili dodele ugovora.

Naručilac je dužan da isključi privrednog subjekta iz postupka nabavke ako u postupku utvrdi da postoje osnovi za isključenje iz stava 1. ovog člana.

Naručilac može da odustane od isključenja privrednog subjekta iz postupka nabavke iz razloga navedenih u stavu 1. ovog člana zbog preovlađujućih razloga koji se odnose na javni interes, kao što je javno zdravlje ili zaštita životne sredine.

Član 29

Naručilac može u konkursnoj dokumentaciji da predvidi da će da isključi privrednog subjekta iz postupka nabavke u svakom trenutku ako:

1) utvrdi da je privredni subjekt u stečaju, da je nesposoban za plaćanje ili je u postupku likvidacije, odnosno prinudne likvidacije, da njegovom imovinom upravlja stečajni, odnosno likvidacioni upravnik ili sud, da je u aranžmanu pogodbe sa poveriocima, da je prestao da obavlja poslovnu delatnost ili je u bilo kakvoj istovrsnoj situaciji koja proizlazi iz sličnog postupka prema nacionalnim zakonima i propisima;

2) utvrdi da je pravnosnažnom presudom ili odlukom drugog nadležnog organa, utvrđena odgovornost privrednog subjekta za težak oblik neprofesionalnog postupanja koji dovodi u pitanje njegov integritet, u periodu od prethodne tri godine od dana isteka roka za podnošenje ponuda, osim ako pravnosnažnom presudom ili odlukom drugog nadležnog organa nije utvrđen drugi period zabrane učešća u postupku javne nabavke;

3) utvrdi da je odlukom nadležnog organa za zaštitu konkurencije utvrđeno da se privredni subjekt dogovarao sa drugim privrednim subjektima u cilju narušavanja konkurencije, u periodu od prethodne tri godine od dana isteka roka za podnošenje ponuda;

Naručilac može da odustane od isključenja privrednog subjekta u slučaju iz stava 1. tačka 1) ovog člana, ako utvrdi da će taj privredni subjekt biti sposoban da izvrši ugovor o nabavci, uzimajući u obzir propise i mere za nastavak poslovanja.

Kriterijumi za izbor privrednog subjekta

Član 30

Kriterijumi za izbor privrednog subjekta u postupku nabavke mogu da se odnose na:

1) ispunjenost uslova za obavljanje profesionalne delatnosti;

2) finansijski i ekonomski kapacitet;

3) tehnički i stručni kapacitet.

Naručilac određuje kriterijume za izbor privrednog subjekta iz stava 1. ovog člana uvek kada je to potrebno imajući u vidu predmet nabavke.

Prilikom određivanja kriterijuma za izbor iz stava 1. ovog člana, naručilac može da zahteva samo nivo kapaciteta koji obezbeđuje da će privredni subjekt biti sposoban da izvrši ugovor o nabavci.

Kriterijumi za izbor iz stava 1. ovog člana moraju da budu u logičkoj vezi sa predmetom nabavke i srazmerni predmetu nabavke.

3. Dokazi o ispunjenosti kriterijuma za izbor privrednog subjekta

Ispunjenost uslova za obavljanje profesionalne delatnosti

Član 31

Naručilac može da zahteva da privredni subjekt dokaže da je upisan u registar privrednih subjekata, sudski registar, profesionalni registar ili drugi odgovarajući registar, ako se takav registar vodi u zemlji u kojoj privredni subjekt ima sedište.

Ako privredni subjekt mora da poseduje određeno ovlašćenje, odnosno dozvolu nadležnog organa za obavljanje delatnosti koja je predmet nabavke ili da bude član određene organizacije da bi mogao da obavlja predmetnu delatnost, naručilac može od njega da zahteva da dokaže posedovanje takve dozvole, ovlašćenja ili članstva.

Finansijski i ekonomski kapacitet

Član 32

Naručilac može u konkursnoj dokumentaciji da odredi finansijski i ekonomski kapacitet kojim se obezbeđuje da privredni subjekti imaju finansijsku i ekonomsku sposobnost potrebnu za izvršenje ugovora o nabavci, a naročito da:

1) imaju određeni minimalni prihod, uključujući određeni minimalni prihod u oblasti koja je obuhvaćena predmetom nabavke za period od najviše tri poslednje finansijske godine, u zavisnosti od datuma osnivanja privrednog subjekta, odnosno početka obavljanja delatnosti privrednog subjekta;

2) imaju određeni odnos imovine i obaveza ili drugi finansijski pokazatelj u vezi sa finansijskim izveštajima privrednih subjekata za period od najviše tri poslednje finansijske godine;

3) imaju odgovarajući nivo osiguranja od profesionalne odgovornosti.

Minimalni prihod iz stava 1. tačka 1) ovog člana ne sme da bude veći od dvostruke procenjene vrednosti nabavke, osim u izuzetnim slučajevima kada je to neophodno zbog posebnih rizika povezanih sa predmetom nabavke koje naručilac mora da obrazloži u konkursnoj dokumentaciji.

Ako naručilac odredi uslov iz stava 1. tačka 2) ovog člana, dužan je da u konkursnoj dokumentaciji odredi transparentne, objektivne i nediskriminatorske metode i kriterijume za njihovu ocenu.

Ako je predmet nabavke podeljen na više partija, uslovi iz stava 1. ovog člana određuju se srazmerno svakoj pojedinačnoj partiji.

Tehnički i stručni kapacitet

Član 33

Naručilac može da odredi uslove u pogledu tehničkog i stručnog kapaciteta kojima se obezbeđuje da privredni subjekt ima potrebne kadrovske i tehničke resurse i iskustvo potrebno za izvršenje ugovora o nabavci sa odgovarajućim nivoom kvaliteta, a naročito može da zahteva da privredni subjekt ima dovoljno iskustva u pogledu ranije izvršenih ugovora.

U postupku nabavke čiji je predmet isporuka dobara koji obuhvata poslove postavljanja ili ugradnje, pružanje usluga ili izvođenje radova, stručni kapacitet privrednog subjekta za izvršenje poslova postavljanja ili ugradnje dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova može da se ocenjuje u odnosu na njegove veštine, efikasnost, iskustvo i pouzdanost.

4. Način dokazivanja ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta

Izjava o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta

Član 34

Privredni subjekt u ponudi dostavlja izjavu o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta (u daljem tekstu: izjava o ispunjenosti kriterijuma) na standardnom obrascu, kojom potvrđuje da:

1) ne postoje osnovi za isključenje;

2) ispunjava zahtevane kriterijume za izbor privrednog subjekta.

Ako ponudu podnosi grupa privrednih subjekata, u ponudi se dostavlja zasebna izjava svakog člana grupe privrednih subjekata koja sadrži podatke iz stava 1. ovog člana za relevantne kapacitete člana grupe.

Ako privredni subjekt namerava da deo ugovora poveri podizvođaču ili da koristi kapacitete drugih subjekata, dužan je da za podizvođača, odnosno subjekta čije kapacitete koristi dostavi zasebnu izjavu koja sadrži podatke iz stava 1. tačka 1) ovog člana i podatke iz stava 1. tačka 2) ovog člana za relevantne kapacitete podizvođača, odnosno drugog subjekta koje namerava da koristi.

U izjavi o ispunjenosti kriterijuma privredni subjekti navode izdavaoce dokaza o ispunjenosti kriterijuma za izbor privrednog subjekta i izjavljuju da će na zahtev i bez odlaganja, moći naručiocu da dostavi te dokaze.

U izjavi o ispunjenosti kriterijuma privredni subjekt može da navede podatke o internet adresi baze podataka, sve potrebne identifikacione podatke i izjavu o pristanku, putem kojih mogu da se pribave dokazi, odnosno izvrši uvid u dokaze o ispunjenosti kriterijuma za izbor privrednog subjekta.

Izjava iz stava 1. ovog člana data je u Prilogu - Izjava o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta (IIK), koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.

Član 35

Naručilac je dužan da pre donošenja odluke u postupku nabavke zahteva od ponuđača koji je dostavio ekonomski najpovoljniju ponudu da u primerenom roku, ne kraćem od dva radna dana, dostavi dokaze o ispunjenosti kriterijuma za izbor privrednog subjekta, u neoverenim kopijama.

Naručilac ne mora da zahteva od ponuđača da dostavi dokaze o ispunjenosti kriterijuma za izbor privrednog subjekta, ako:

1) na osnovu podataka navedenih u izjavi o ispunjenosti kriterijuma može da pribavi dokaze, odnosno izvrši uvid u dokaze o ispunjenosti kriterijuma za izbor privrednog subjekta;

2) naručilac već poseduje važeće relevantne dokaze.

Naručilac može da pozove ponuđače da dopune ili pojasne dokaze o ispunjenosti kriterijuma za izbor privrednog subjekta.

Ako ponuđač koji je podneo ekonomski najpovoljniju ponudu ne dostavi tražene dokaze u ostavljenom roku ili dostavljenim dokazima ne dokaže da ispunjava kriterijume za izbor privrednog subjekta, naručilac je dužan da odbije ponudu tog ponuđača i u skladu sa stavom 1. ovog člana pozove sledećeg ponuđača koji je podneo najpovoljniju ponudu ili da obustavi postupak nabavke, ako postoje razlozi za obustavu.

Dokazi o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta

Član 36

Naručilac u konkursnoj dokumentaciji navodi potvrde, dokumenta, izjave i druge dokaze kojima privredni subjekt dokazuje da ispunjava kriterijume za izbor privrednog subjekta.

U slučaju postojanja sumnje u istinitost podataka koje je dostavio privredni subjekt, naručilac može dostavljene podatke da proveri kod izdavaoca dokaza, nadležnog organa ili treće strane koja ima saznanja o relevantnim činjenicama, a izuzetno može od ponuđača da zahteva da dostavi na uvid original ili overene kopije svih ili pojedinih dokaza.

Član 37

Nepostojanje osnova za isključenje iz:

1) člana 28. stav 1. tačka 1) ove uredbe dokazuje se potvrdom nadležnog suda, odnosno nadležne policijske uprave;

2) člana 28. stav 1. tačka 2) ove uredbe dokazuje se potvrdom nadležnog poreskog organa i organizacije za obavezno socijalno osiguranje ili potvrdom nadležnog organa da se ponuđač nalazi u postupku privatizacije;

3) člana 29. stav 1. tačka 1) ove uredbe dokazuje se potvrdom nadležnog suda, odnosno drugog nadležnog organa.

Ako privredni subjekat ima sedište u drugoj državi kao dokaz da ne postoje osnovi za isključenje:

1) iz člana 28. stav 1. tačka 1) ove uredbe naručilac će prihvatiti izvod iz kaznene evidencije ili drugog odgovarajućeg registra ili, ako to nije moguće, odgovarajući dokument nadležnog sudskog ili upravnog organa u državi sedišta privrednog subjekta, odnosno državi čije je lice državljanin;

2) iz člana 28. stav 1. tačka 2) i člana 29. stav 1. tačka 1) ove uredbe naručilac će prihvatiti potvrdu nadležnog organa u državi sedišta privrednog subjekta.

Ako se u državi u kojoj privredni subjekt ima sedište, odnosno državi čiji je lice državljanin ne izdaju dokazi iz stava 2. ovog člana ili ako dokazi ne obuhvataju sve podatke iz člana 28. stav 1. tač. 1) i 2) i člana 29. stav 1. tačka 1) ove uredbe, privredni subjekt može da, umesto dokaza, dostavi svoju pisanu izjavu datu pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, overenu pred sudskim ili upravnim organom, javnim beležnikom ili drugim nadležnim organom te države, u kojoj se navodi da ne postoje navedeni osnovi za isključenje privrednog subjekta.

Član 38

Sposobnost za obavljanje profesionalne delatnosti dokazuje se:

1) izvodom iz sudskog, privrednog, profesionalnog ili drugog odgovarajućeg registra koji se vodi u državi u kojoj privredni subjekt ima sedište;

2) dozvolom nadležnog organa ili potvrdom o članstvu u određenoj organizaciji, koja je izdata u državi u kojoj privredni subjekt ima sedište.

Član 39

Finansijski i ekonomski kapacitet privrednog subjekta, po pravilu, dokazuje se:

1) odgovarajućim izveštajem banke ili, po potrebi, dokazom o relevantnom osiguranju od profesionalne odgovornosti;

2) finansijskim izveštajima ili izvodima iz finansijskih izveštaja, ako je objavljivanje finansijskih izveštaja obavezno;

3) izveštajem o ukupnom prihodu privrednog subjekta i, ako je potrebno, izveštajem o prihodu dobara, usluga ili radova na koje se ugovor o nabavci odnosi, u tri poslednje dostupne obračunske (finansijske) godine, u zavisnosti od datuma osnivanja ili početka obavljanja delatnosti privrednog subjekta, ako je informacija o tim prihodima dostupna.

Ako privredni subjekt iz opravdanog razloga nije u mogućnosti da dostavi dokumente i dokaze iz stava 1. ovog člana koje naručilac zahteva, finansijski i ekonomski kapacitet može da dokaže i bilo kojim drugim dokumentom iz čije sadržine naručilac može na nesumnjiv način da utvrdi ispunjenost zahtevanog finansijskog i ekonomskog kapaciteta.

Član 40

Tehnički i stručni kapacitet dokazuje se dostavljanjem jednog ili više dokaza, i to:

1) spiska radova izvedenih tokom perioda od najviše pet poslednjih godina pre isteka roka za podnošenje ponuda, sa potvrdama o zadovoljavajućem izvođenju i ishodu najvažnijih radova, a ako je potrebno da bi se obezbedio odgovarajući nivo konkurencije, naručioci mogu da naznače da će se uzeti u obzir dokaz o relevantnim radovima izvršenim u periodu dužem od pet godina;

2) spiska isporuka relevantnih dobara ili pruženih usluga tokom perioda od najviše tri poslednje godine pre isteka roka za podnošenje ponuda, sa iznosima, datumima i nazivima korisnika, a ako je potrebno da bi se obezbedio odgovarajući nivo konkurencije, naručioci mogu da naznače da će se uzeti u obzir dokaz o relevantnim dobrima ili uslugama isporučenim, odnosno pruženim u periodu dužem od tri godine;

3) podataka o angažovanim tehničkim licima ili telima, bez obzira da li su direktno zaposleni ili pripadaju privrednom subjektu, a posebno u pogledu odgovornosti za kontrolu kvaliteta, a u slučaju ugovora o nabavci radova u pogledu izvođenja radova;

4) opisa tehničkih sredstava i mera koje privredni subjekt koristi za obezbeđivanje kvaliteta i sredstava za proučavanje i istraživanje kojima raspolaže;

5) obrazovne i stručne kvalifikacije pružaoca usluga ili izvođača radova ili njihovog rukovodećeg osoblja, pod uslovom da te kvalifikacije ne ocenjuje u okviru kriterijuma za dodelu ugovora;

6) podataka o upravljanju lancem snabdevanja i sistemima praćenja koje će privredni subjekt biti u mogućnosti da koristi prilikom izvršenja ugovora;

7) izjave privrednog subjekta o prihvatanju kontrole kvaliteta koju će vršiti naručilac ili ovlašćeno telo u državi u kojoj je privredni subjekt osnovan koje će u ime naručioca vršiti kontrolu, u pogledu proizvodnih ili tehničkih kapaciteta privrednog subjekta i, po potrebi, sredstava za proučavanje i istraživanje kojima raspolaže i mera za kontrolu kvaliteta koje će primenjivati, ako su dobra ili usluge koji se isporučuju složene prirode ili su neophodni za određenu svrhu;

8) podataka o merama za upravljanje zaštitom životne sredine, koje će privredni subjekt biti u mogućnosti da primenjuje prilikom izvršenja ugovora;

9) izjave o prosečnom godišnjem broju zaposlenih pružaoca usluga i izvođača radova i broju rukovodećeg osoblja u poslednje tri godine pre isteka roka za podnošenje ponuda;

10) izjava o alatima, pogonskoj ili tehničkoj opremi koja je pružaocu usluge ili izvođaču radova na raspolaganju za izvršenje ugovora;

11) podataka o delu ugovora koji privredni subjekt namerava da podugovori ako relevantni kriterijum za izbor dokazuje korišćenjem kapaciteta podizvođača;

12) u pogledu dobara koji su predmet nabavke:

(1) uzoraka, opisa ili fotografije, čija verodostojnost mora da bude potvrđena ako to naručilac zahteva;

(2) sertifikata zvaničnih institucija ili agencija za kontrolu kvaliteta čija je kompetentnost priznata, kojima se potvrđuje usaglašenost dobara sa jasno definisanim tehničkim specifikacijama ili standardima.

5. Kriterijumi za dodelu ugovora

Određivanje kriterijuma

Član 41

Naručilac je dužan da u javnom pozivu, pozivu za podnošenje ponuda, odnosno u konkursnoj dokumentaciji odredi kriterijume za dodelu ugovora koje će primenjivati pri ocenjivanju ponuda.

Naručilac u postupku nabavke dodeljuje ugovor ekonomski najpovoljnijoj ponudi na osnovu cene ili odnosa cene i kvaliteta, odnosno troška i kvaliteta.

6. Ponuda u postupku nabavke

Podnošenje ponude

Član 42

Privredni subjekt podnosi ponudu putem Portala, pre isteka roka za podnošenje ponuda u skladu sa uputstvima navedenim u konkursnoj dokumentaciji ili pozivu za podnošenje ponuda, odnosno javnom pozivu.

Privredni subjekt može da podnese samo jednu ponudu.

Ponudu može da podnese grupa ponuđača kao zajedničku ponudu.

Ponuđač koji je samostalno podneo ponudu ne može istovremeno da učestvuje u zajedničkoj ponudi ili kao podizvođač, niti isto lice može učestvovati u više zajedničkih ponuda

Ponuđač može da izmeni, dopuni ili opozove svoju ponudu, u roku za podnošenje ponude, na način na koji je podneo osnovnu ponudu.

Važenje ponude

Član 43

Rok važenja ponude naručilac određuje i navodi u javnom pozivu, pozivu za podnošenje ponude ili konkursnoj dokumentaciji.

Ako je rok važenja ponude istekao, naručilac je dužan da u pisanoj formi zatraži od ponuđača produženje roka važenja ponude.

Ponuđač koji prihvati zahtev za produženje roka važenja ponude ne može da menja ponudu.

Prijem ponuda

Član 44

Prilikom prijema elektronske ponude ponuđač dobija potvrdu prijema ponude sa naznakom datuma i vremena prijema.

Ukoliko se delovi ponude ne mogu podneti elektronskim putem naručilac je dužan da prilikom prijema, na koverti, odnosno kutiji u kojoj se nalaze, obeleži vreme prijema. Ako su delovi ponude dostavljeni neposredno, naručilac predaje ponuđaču potvrdu prijema.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, ako su delovi ponude podneti neblagovremeno, naručilac će po okončanju postupka otvaranja, neotvorene delove ponude da vrati ponuđaču, sa naznakom da su podneti neblagovremeno.

Zabranjeno je davanje informacija o primljenim ponudama do otvaranja ponuda, a naručilac je u obavezi da ponude čuva na način da ne dođu u posed neovlašćenih lica.

Otvaranje ponuda

Član 45

Ponude se otvaraju putem Portala odmah nakon isteka roka za podnošenje ponuda, odnosno istog dana.

Otvaranje ponuda je javno.

O postupku otvaranja ponuda vodi se poseban zapisnik.

7. Dodela ugovora

Pregled i stručna ocena ponuda

Član 46

Nakon otvaranja ponuda, vrši se pregled, stručna ocena i rangiranje ponuda, na osnovu uslova i zahteva iz konkursne dokumentacije i sačinjava izveštaj o postupku nabavke.

Naručilac, nakon pregleda i stručne ocene, odbija ponudu kao neprihvatljivu, ako:

1) utvrdi da postoje osnovi za isključenje privrednog subjekta;

2) nisu ispunjeni kriterijumi za izbor privrednog subjekta;

3) nisu ispunjeni zahtevi i uslovi u vezi sa predmetom nabavke i tehničkim specifikacijama;

4) nije dostavljeno sredstvo obezbeđenja za ozbiljnost ponude u skladu sa konkursnom dokumentacijom;

5) postoje valjani dokazi o povredi konkurencije ili korupciji;

6) utvrdi druge nedostatke zbog kojih nije moguće utvrditi stvarnu sadržinu ponude ili nije moguće uporediti je sa drugim ponudama.

Ako ponuda prelazi iznos procenjene vrednosti predmeta nabavke naručilac može da je odbije kao neprihvatljivu.

Naručilac može da odbije kao neprihvatljivu ponudu za koju utvrdi da je neuobičajeno niska u skladu sa članom 48. ove uredbe.

Ponude koje nisu odbijene ocenjuju se i rangiraju prema kriterijumu za dodelu ugovora koji je određen u javnom pozivu, pozivu za podnošenje ponuda odnosno konkursnoj dokumentaciji.

Dodatna objašnjenja, kontrola i dopuštene ispravke

Član 47

Prilikom pregleda, vrednovanja i upoređivanja ponuda naručilac može da zahteva dodatna objašnjenja.

Ako su podaci ili dokumentacija koju je ponuđač dostavio nepotpuni ili nejasni, naručilac može, poštujući načela jednakosti i transparentnosti, u primerenom roku, da zahteva od ponuđača da dostavi neophodne informacije ili dodatnu dokumentaciju.

Postupanje u skladu sa st. 1. i 2. ovog člana, ne sme da dovede do promene elemenata ponude koji su od značaja za primenu kriterijuma za dodelu ugovora ili do izmene ponuđenog predmeta nabavke.

Ako ponuda sadrži računsku grešku, naručilac je u obavezi da od ponuđača zatraži da prihvati ispravku računske greške, a ponuđač je dužan da dostavi odgovor u roku određenom u zahtevu naručioca.

Ako se ponuđač ne saglasi sa ispravkom računske greške, naručilac će njegovu ponudu odbiti.

U slučaju razlike između jedinične i ukupne cene, merodavna je jedinična cena.

Neuobičajeno niska ponuda

Član 48

Neuobičajeno niska ponuda u smislu ove uredbe je ponuda koja sadrži cenu ili trošak koji značajno odstupa u odnosu na tržišni i izaziva sumnju u mogućnost izvršenja nabavke u skladu sa zahtevima naručioca predviđenim u konkursnoj dokumentaciji.

Izveštaj o postupku nabavke

Član 49

Nakon sprovedene stručne ocene ponuda komisija za nabavku odnosno lice koje sprovodi postupak nabavke sastavlja izveštaj o postupku nabavke.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana mora da sadrži naročito sledeće podatke:

1) predmet nabavke, procenjenu vrednost nabavke ukupno i posebno za svaku partiju;

2) vrednost ugovora, odnosno okvirnog sporazuma;

3) osnovne podatke o ponuđačima;

4) naziv izabranog ponuđača, razloge zbog kojih je njegova ponuda izabrana, deo ugovora ili okvirnog sporazuma koji će izvršavati podizvođač i nazive podizvođača ako postoje;

5) rezultate ocene ponuda i ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, i to:

(1) nazive izabranih ponuđača i razloge za njihov izbor;

(2) nazive odbijenih/isključenih ponuđača, razloge za odbijanje njihovih ponuda i ponuđenu cenu tih ponuda;

6) razloge za odbijanje ponude za koje se ustanovi da su neuobičajeno niske;

7) način rangiranja ponuda;

8) razloge zbog kojih je naručilac odlučio da obustavi postupak nabavke;

9) sukob interesa koji je utvrđen i mere koje su povodom toga preduzete, kada je to primenjivo.

Izveštaj o postupku nabavke nije neophodan za ugovore koji se zaključuju na osnovu okvirnog sporazuma.

Odluka o dodeli ugovora

Član 50

Na osnovu izveštaja o postupku nabavke naručilac donosi odluku o dodeli ugovora koju objavljuje na Portalu u roku od tri dana od dana donošenja.

Odredbe ovog člana shodno se primenjuju na donošenje odluke o zaključenju okvirnog sporazuma/izdavanje narudžbenice.

Odluka o obustavi postupka

Član 51

Naručilac donosi odluku o obustavi postupka nabavke ako:

1) nastupe okolnosti koje nisu mogle da se predvide u vreme pokretanja postupka i koje onemogućavaju da se započeti postupak okonča;

2) nastupe okolnosti usled kojih je prestala potreba naručioca za predmetnom nabavkom;

3) postanu poznate okolnosti zbog kojih bi, da su bile poznate ranije, došlo do bitne promene u sadržaju dokumentacije o nabavci;

4) nije dostavljena nijedna ponuda;

5) nakon pregleda i stručne ocene ponuda utvrdi da su sve ponude neprihvatljive.

Naručilac donosi odluku o obustavi postupka na osnovu izveštaja o postupku nabavke i objavljuje je na Portalu u roku od tri dana od dana donošenja.

Zaključenje ugovora o nabavci i okvirnog sporazuma

Član 52

Ugovor o nabavci/okvirni sporazum/narudžbenicu naručilac zaključuje sa ponuđačem čija je ponuda izabrana kao najpovoljnija.

Ako ponuđač čija je ponuda izabrana kao najpovoljnija odbije da zaključi ugovor o nabavci, naručilac može da zaključi ugovor sa prvim sledećim najpovoljnijim ponuđačem.

Praćenje izvršenja ugovora o nabavci

Član 53

Ugovor o nabavci izvršava se u skladu sa uslovima koji su određeni u konkursnoj dokumentaciji i izabranoj ponudi.

Naručilac je obavezan da kontroliše izvršenje ugovora o nabavci u skladu sa uslovima koji su određeni u konkursnoj dokumentaciji i izabranoj ponudi.

Način praćenja izvršenja ugovora o nabavci

Član 54

Naručilac imenuje jedno ili više lica koja će vršiti kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova, odnosno koja će vršiti ostale potrebne radnje u vezi sa praćenjem izvršenja ugovora o nabavci.

U slučaju potrebe, za praćenje izvršenja konkretnog ugovora o nabavci, naručilac može da imenuje komisiju za praćenje izvršenja ugovora.

Kriterijumi, pravila i način provere kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova

Član 55

Komisija za praćenje izvršenja ugovora, odnosno lica koja su imenovana u skladu sa članom 54. ove uredbe, vrše kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova i proveru:

1) da li količina isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovara ugovorenom;

2) da li vrsta i kvalitet isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovara ugovorenom, odnosno da li su u svemu u skladu sa zahtevanim tehničkim specifikacijama i ponudom.

Komisija za praćenje izvršenja ugovora, odnosno lica koja vrše kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova, sačinjavaju zapisnik o kvantitativnom i kvalitativnom prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje prijem određene količine i tražene vrste dobara, usluga ili radova, kao i prijem neophodne dokumentacije (ugovor, otpremnica, ulazni račun i sl.) čime se potvrđuje da isporučena dobra, usluge ili radovi u svemu odgovaraju ugovorenom.

Zapisnik se potpisuje od strane lica iz stava 1. ovog člana i ovlašćenog predstavnika druge ugovorne strane i sačinjava se u dva istovetna primerka, od čega po jedan primerak zadržava svaka ugovorna strana.

U slučaju kada komisija za praćenje izvršenja ugovora, odnosno lice iz stava 1. ovog člana utvrdi da količina ili kvalitet isporuke ne odgovara ugovorenom, komisija za praćenje izvršenja ugovora, odnosno lice iz stava 1. ovog člana ne sačinjava zapisnik o kvantitativnom i kvalitativnom prijemu dobara, radova i usluga, već sačinjava i potpisuje reklamacioni zapisnik, u kome navodi u čemu isporuka nije u skladu sa ugovorenim.

Komisija za praćenje izvršenja ugovora, odnosno lica koja vrše kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova dostavljaju reklamacioni zapisnik drugoj ugovornoj strani i preduzimaju dalje aktivnosti povodom reklamacije u cilju izvršenja ugovora o nabavci.

Postupanje po reklamaciji se uređuje ugovorom o nabavci, zakonom kojim se uređuju obligacioni odnosi i drugim propisima koji uređuju predmetnu oblast.

Izmene po osnovu ugovornih odredaba

Član 56

Na osnovu izmena koje su na jasan i precizan način bile predviđene u konkursnoj dokumentaciji i ugovoru o nabavci, a koje mogu da uključe i odredbe o promeni cene, ugovor o nabavci može da se izmeni, bez obzira na vrednost izmene.

Usklađivanje cene sa unapred jasno definisanim parametrima u ugovoru o nabavci ne smatra se izmenom ugovora.

Izmene u pogledu dodatnih dobara, usluga ili radova

Član 57

U slučaju potrebe za dodatnim dobrima, uslugama ili radovima, koji nisu bili uključeni u prvobitni ugovor o nabavci, a postali su neophodni ugovor o nabavci može da se izmeni, bez obzira na vrednost.

Promena ugovorne strane

Član 58

U slučaju opšteg ili delimičnog pravnog sledbeništva privrednog subjekta sa kojim je naručilac zaključio prvobitni ugovor o nabavci, kao i nakon korporativnog restrukturiranja, uključujući i preuzimanje, spajanje, sticanje i insolventnost, od strane drugog privrednog subjekta koji ispunjava prvobitno određene kriterijume za izbor privrednog subjekta, ugovor o nabavci može da se izmeni u cilju promene privrednog subjekta.

Povećanje obima nabavke

Član 59

U slučaju potrebe za povećanjem obima nabavke, ugovor o nabavci može da se izmeni, ukoliko je vrednost izmene manja od 10% prvobitne vrednosti ugovora o nabavci dobara ili usluga, odnosno manja od 15% prvobitne vrednosti ugovora o nabavci radova.

Ograničenje iz stava 1. ovog člana odnosi se na ukupnu vrednost svih izmena, ako se ugovor menja više puta.

Izmene usled nepredviđenih okolnosti

Član 60

Ugovor o nabavci može da se izmeni usled nepredviđenih okolnosti koje savestan naručilac nije mogao da predvidi, s tim da povećanje vrednosti ugovora ne može da bude veće od 50% vrednosti prvobitnog ugovora i ne može da ima za cilj izbegavanje primene ove uredbe.

Ograničenje iz stava 1. ovog člana odnosi se na ukupnu vrednost svih izmena, ako se ugovor menja više puta.

Ako ugovor sadrži odredbu o usklađivanju cene sa unapred jasno određenim parametrima, osnovica za izračunavanje povećanja vrednosti ugovora iz stava 1. ovog člana je usklađena vrednost prvobitnog ugovora u trenutku izmene.

Zamena podizvođača

Član 61

Tokom izvršenja ugovora o nabavci, naručilac može da izmeni ugovor o nabavci, u slučaju da privredni subjekt sa kojim je ugovor zaključen, zatraži:

1) promenu podizvođača za onaj deo ugovora o nabavci koji je prvobitno poverio podizvođaču;

2) uvođenje jednog ili više novih podizvođača, čiji ukupni udeo ne sme da bude veći od 30% vrednosti ugovora o nabavci bez poreza na dodatu vrednost, nezavisno da li je prvobitno deo ugovora o nabavci poverio podizvođaču ili nije;

3) da preuzme izvršenje dela ugovora o nabavci koji je prvobitno poverio podizvođaču.

Uz zahtev iz stava 1. tač. 1) i 2) ovog člana, privredni subjekt sa kojim je zaključen ugovor dostavlja naručiocu dokaze da za novog podizvođača ne postoje osnovi za isključenje iz člana 28. ove uredbe.

IV ZAVRŠNA ODREDBA

Član 62

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Prilog, koji je sastavni deo ove uredbe, objavljen u "Sl. glasniku RS", br. 8/2024, možete pogledati OVDE