UREDBAO UTVRĐIVANJU PROGRAMA PODRŠKE RAZVOJU POSLOVNE INFRASTRUKTURE U 2024. GODINI ("Sl. glasnik RS", br. 10/2024) |
Ovom uredbom utvrđuje se Program podrške razvoju poslovne infrastrukture u 2024. godini, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Prijava projekta koji se finansira u skladu sa ovom uredbom podnosi se na Obrascu - Prijava projekta za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Ocenjivanje i odabir projekta koji se finansira u skladu sa ovom uredbom vrši se na osnovu kriterijuma koji su dati u Prilogu - Kriterijumi za ocenjivanje i odabir projekta, koji je odštampan uz ovu uredbu i čini njen sastavni deo.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
PROGRAM
PODRŠKE RAZVOJU POSLOVNE INFRASTRUKTURE U 2024. GODINI
Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2024. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 92/23), u članu 8, Razdeo 21 - Ministarstvo privrede, Program 1505 - Regionalni razvoj, Funkcija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Projekat 4004 - Podrška razvoju poslovne infrastrukture, Ekonomska klasifikacija 511 - Zgrade i građevinski objekti, predviđena su sredstva u visini 746.000.000,00 dinara, namenjena za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture u 2024. godini (u daljem tekstu: Program).
Program sprovodi Ministarstvo privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo).
Iznos sredstava iz stava 1. ove glave opredeljuje se za realizaciju projekata prijavljenih na Javni poziv za prijavu projekta za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture u 2024. godinu, koji je objavljen u "Službenom glasniku RS", broj 52/23 od 23. juna 2023. godine.
Ministarstvo će nakon sprovedene procedure ocenjivanja i odabira projekata doneti Odluku o rasporedu i korišćenju sredstava za podršku unapređenja poslovne infrastrukture (u daljem tekstu: Odluka), kojom će rasporediti sredstva iz stava 1. ove glave.
Odluka se objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na internet strani Ministarstva.
Ovim programom uređuje se postupak izbora infrastrukturnih projekata i postupak rasporeda i korišćenja sredstava za podršku unapređenja poslovne infrastrukture, a na osnovu javnog poziva koje raspisuje Ministarstvo.
Program se sastoji iz sledećih mera:
1) mera infrastrukturnog opremanja zona poslovanja i povezivanja zona poslovanja sa okruženjem (u daljem tekstu: Mera 1);
2) mera unapređenja infrastrukturnih kapaciteta u cilju razvoja turizma i drugih privrednih delatnosti (u daljem tekstu: Mera 2).
Cilj Programa je unapređenje razvojnog potencijala jedinica lokalnih samouprava kroz stvaranje povoljnih uslova za privlačenje investicija, unapređenje privrednog ambijenta i otvaranje novih radnih mesta.
Namena Programa koja se realizuje kroz Meru 1 je učešće u finansiranju realizacije infrastrukturnih projekata u oblasti saobraćajne, komunalne, elektroenergetske, energetske infrastrukture, objekata - zgrada i ostale infrastrukture u zoni poslovanja i infrastrukture koja obezbeđuje povezivanje zone poslovanja sa okruženjem.
Namena Programa koja se realizuje kroz Meru 2 je učešće u finansiranju realizacije infrastrukturnih projekata u oblasti saobraćajne, komunalne elektroenergetske, energetske infrastrukture, projekata uređenja površina javnih namena, površina namenjenih opštoj rekreaciji i ostale infrastrukture koja je u funkciji razvoja turizma i drugih privrednih delatnosti.
IV PODNOSILAC PRIJAVE PROJEKTA
Podnosilac prijave projekta je jedinica lokalne samouprave na čijoj teritoriji je planirana realizacija određenog projekta, a ukoliko projekat realizuje više jedinica lokalne samouprave, podnosilac prijave projekta su jedinice lokalne samouprave koje zajedno realizuju projekat (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).
Podnosilac prijave može podneti po jednu prijavu projekta za svaku meru Programa.
Ministarstvo raspisuje javni poziv u drugom kvartalu 2024. godine, a sredstva će biti raspoređena u skladu sa opredeljenim sredstvima u budžetu za 2025. godinu.
Ministarstvo objavljuje javni poziv u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na internet strani Ministarstva.
Rok za podnošenje prijave projekta je 90 dana od dana objavljivanja javnog poziva u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Ministarstvo učestvuje u finansiranju projekta u određenom procentu u zavisnosti od stepena razvijenosti jedinice lokalne samouprave na sledeći način:
1) do 100% vrednosti projekta bez poreza na dodatu vrednost za jedinice lokalne samouprave iz četvrte i treće grupe razvijenosti;
2) do 60% vrednosti projekta bez poreza na dodatu vrednost za jedinice lokalne samouprave iz druge i prve grupe razvijenosti.
U pogledu stepena razvijenosti jedinice lokalne samouprave primenjuje se važeća jedinstvena lista razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave u momentu podnošenja prijave projekta.
Iz budžeta jedinice lokalne samouprave sufinansira se preostala vrednost projekta bez poreza na dodatu vrednost, kao i porez na dodatu vrednost na ukupnu vrednost projekta.
VII USLOVI ZA DODELU SREDSTAVA PROGRAMA
Uslovi za dodelu sredstava Programa su:
1) da je realizacija projekta u skladu sa ciljem i namenom Programa;
2) da je sufinansiranje projekta predviđeno od strane Podnosioca prijave;
3) da je projekat u skladu sa prostornim planovima i urbanističkim projektima jedinice lokalne samouprave.
VIII DOKUMENTACIJA ZA PRIJAVLJIVANJE PROJEKTA NA JAVNI POZIV
Dokumentacija koja se dostavlja prilikom prijavljivanja projekta na javni poziv:
1) pravilno popunjen Obrazac - Prijava projekta za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture (u štampanom formatu, kao i skeniran na CD);
2) izjava da će sredstva za sufinansiranje projekta biti obezbeđena u budžetu Podnosioca prijave u roku od deset dana od dodele sredstava;
3) projekat za izvođenje na osnovu kog se izvode radovi (u elektronskom formatu na CD);
4) uz projekat za izvođenje dostavlja se i sledeća dokumentacija na CD:
- tekstualni i grafički prilozi (tehnički opis/izveštaj na osnovu kojeg je izrađen predmer i predračun iz projekta za izvođenje sa grafičkim prilozima: situacioni plan, karakteristične poprečne i podužne preseke u zavisnosti od objekta na koji se projekat odnosi, sve detalje navedene u predmeru i predračunu radova);
- predmer i predračun radova iz projekta za izvođenje u Excel formatu koji je u potpunosti usaglašen sa tehničkim opisom i grafičkom dokumentacijom (tekst formatiran - ćirilično pismo, vrsta slova Times New Roman, veličina slova 12) u kojem je svaka vrsta radova i njihova rekapitulacija odvojeno prikazana u jednom dokumentu. U istom dokumentu, na posebnom listu, obavezna je i zbirna rekapitulacija koja sadrži sve vrste radova za koje je podnet zahtev za sufinansiranje. Navedeni predmer i predračun radova treba da sadrži formule;
- skenirana rekapitulacija radova za koje je podnet zahtev za sufinansiranje sa potpisom odgovornog projektanta;
- skenirana situacija na katastarsko - topografskoj podlozi, overena od strane nadležnih institucija;
5) elaborat geomehaničkih ispitivanja;
6) akt nadležnog organa na osnovu kojeg se izvode radovi;
7) list nepokretnosti;
8) najmanje pet fotografija lokacije gde će se izvoditi radovi;
9) izjava Podnosioca prijave da za potrebe realizacije projekta obezbeđuje stručni nadzor nad izvođenjem radova na realizaciji projekta;
10) izvod iz planskog dokumenta kao dokaz o postojanju zone poslovanja (samo za Meru 1);
11) ugovor, odnosno drugi odgovarajući akt sa potencijalnim investitorom/korisnikom ili pisana namera potencijalnog investitora/korisnika, koji sadrže podatke o investitoru/korisniku, delatnosti, prethodnim investicionim aktivnostima i broju novih radnih mesta koja planira da otvori nakon realizacije projekta.
Dokumentacija navedena u stavu 1. ove glave dostavlja se u elektronskom formatu na CD, složena po redosledu iz stava 1. ove glave.
IX KRITERIJUMI ZA OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA
Ocenjivanje i odabir projekta vrši se na osnovu sledećih kriterijuma:
1) opravdanost projekta;
2) održivost projekta;
3) postojanje namere investitora/korisnika za investiranje;
4) efekti projekta:
a) planirani broj novih radnih mesta nakon realizacije projekta - za Meru 1;
b) planirani broj direktnih korisnika nakon realizacije projekta - za Meru 2.
Kriterijumi za ocenjivanje i odabir projekta navedeni u stavu 1. ove glave detaljno su razrađeni u Prilogu - Kriterijumi za ocenjivanje i odabir projekta.
X OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA
Ispunjenost uslova za dodelu sredstava iz glave VII. USLOVI ZA DODELU SREDSTAVA PROGRAMA, kao i da li je dostavljena dokumentacija iz glave VIII. DOKUMENTACIJA ZA PRIJAVLJIVANJE PROJEKTA NA JAVNI POZIV Programa, utvrđuje Komisija za ocenjivanje i odabir projekata (u daljem tekstu: Komisija), koju rešenjem obrazuje ministar privrede.
Komisija može vršiti dodatnu proveru podnete dokumentacije i tražiti dodatne informacije od Podnosioca prijave koji je ispunio uslove iz Programa i javnog poziva.
U skladu sa kriterijumima za ocenjivanje i odabir projekta iz glave IX. KRITERIJUMI ZA OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA Programa, Komisija vrši rangiranje projekata.
Komisija utvrđuje Predlog odluke o rasporedu i korišćenju sredstava za podršku unapređenja poslovne infrastrukture, koji dostavlja ministru privrede.
Odluku o rasporedu i korišćenju sredstava za podršku unapređenja poslovne infrastrukture donosi ministar privrede.
Odluka iz stava 5. ove glave se objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na internet strani Ministarstva.
U slučaju da se sredstva raspoređena Odlukom iz stava 5. ove glave ne iskoriste u potpunosti, usled uštede prilikom ugovaranja projekta ili iz razloga koji onemogućava početak realizacije projekta, Odluka iz stava 5. ove glave se može izmeniti, odnosno dopuniti projektima sa liste ili Ministarstvo može raspisati dopunski javni poziv.
Javne nabavke za potrebe realizacije projekata Ministarstvo će sprovesti u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Nakon sprovedenog postupka javne nabavke Ministarstvo, Podnosilac prijave i izabrani ponuđač zaključuju ugovor za realizaciju projekta.
XI PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKTA
Ministarstvo i Podnosilac prijave će putem svojih stručnih službi obezbediti kontinuirano praćenje realizacije odabranog projekta sa svih aspekata (tehničkog, finansijskog, pravnog i dr.).
Podnosilac prijave obezbeđuje stručni nadzor nad izvođenjem radova na realizaciji odabranog projekta.
PRIJAVA PROJEKTA ZA PROGRAM PODRŠKE RAZVOJU POSLOVNE INFRASTRUKTURE
1.1 |
MERA INFRASTRUKTURNOG OPREMANJA ZONA POSLOVANJA I POVEZIVANJA ZONA POSLOVANJA SA OKRUŽENJEM - MERA 1 |
◻ |
1.2 |
MERA UNAPREĐENJA INFRASTRUKTURNIH KAPACITETA U CILJU RAZVOJA TURIZMA I DRUGIH PRIVREDNIH DELATNOSTI - MERA 2 |
◻ |
2.1 |
PODNOSILAC PRIJAVE PROJEKTA |
|||||
|
||||||
Naziv |
|
|||||
Okrug |
|
|||||
Stepen razvijenosti u momentu podnošenja prijave projekta |
|
|||||
Odgovorno lice |
|
|||||
Adresa |
|
|||||
Kontakt telefon (fiksni i mobilni) |
|
|||||
Internet stranica |
|
|||||
Adresa elektronske pošte |
|
Napomena: Ukoliko je u pitanju projekat koji zajedno realizuje više jedinica lokalne samouprave, tabelu 2.1 iskopirati i popuniti za svaku jedinicu lokalne samouprave koja učestvuje u realizaciji projekta.
2.2 |
ODGOVORNO LICE ZA PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKTA - KOORDINATOR PROJEKTA |
|
Ime i prezime |
|
|
Kontakt telefon (fiksni i mobilni) |
|
|
Adresa elektronske pošte |
|
2.3 |
NAZIV PROJEKTA |
|
2.4 |
MESTO ULAGANJA |
|
2.5 |
UKUPNA VREDNOST PROJEKTA |
|
Vrednost projekta bez PDV |
|
|
PDV (20%) |
|
|
Vrednost projekta sa PDV |
|
2.6 |
UČEŠĆE MINISTARSTVA PRIVREDE |
|||
U visini do 100% ili do 60% vrednosti projekta bez PDV u zavisnosti od stepena razvijenosti jedinice lokalne samouprave |
|
% u odnosu na ukupnu vrednost projekta bez PDV |
|
2.7 |
UČEŠĆE PODNOSIOCA PRIJAVE PROJEKTA |
|||
Preostala vrednost projekta bez PDV (A) |
|
% u odnosu na ukupnu vrednost projekta bez PDV |
|
|
PDV na ukupnu vrednost celog projekta (B) |
|
|||
Ukupno učešće podnosioca prijave projekta (A+B) |
|
Napomena: Iznosi u tab. 2.5, 2.6 i 2.7 upisuju se u dinarima (RSD).
3.1 |
OPIS TRENUTNOG STANJA - RAZLOZI ZA REALIZACIJU PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
|
3.2 |
TEHNIČKI OPIS PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
|
3.3 |
DETALJNE INFORMACIJE O PROJEKTU (maksimalno 1/2 strane) |
|
3.4 |
CILJEVI PROJEKTA |
||
Opšti cilj |
|
||
Rb. |
Specifični ciljevi |
||
1. |
|
||
2. |
|
||
... |
|
3.5 |
USKLAĐENOST PROJEKTA SA STRATEŠKIM DOKUMENTIMA |
||
Rb. |
Naziv dokumenta |
Veza sa dokumentom |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
... |
|
|
3.6 |
OČEKIVANI REZULTATI |
||
Rb. |
Rezultat |
Izvor provere |
|
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
... |
|
|
4. OPRAVDANOST I ODRŽIVOST PROJEKTA, NAMERA INVESTITORA I EFEKTI PROJEKTA
4.1 |
OPRAVDANOST PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
|
4.2 |
ODRŽIVOST PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
|
4.3 |
POSTOJANJE NAMERE INVESTITORA/KORISNIKA ZA INVESTIRANJE (maksimalno 1/2 strane) |
|
4.4 |
OČEKIVANI EFEKTI NAKON REALIZACIJE PROJEKTA (maksimalno 1/2 strane) |
||||
A) PLANIRANI BROJ NOVIH RADNIH MESTA (popunjava podnosilac prijave projekta za Meru 1) |
|||||
Redni broj |
Naziv |
Broj |
|||
1. |
|
|
|||
2. |
|
|
|||
3. |
|
|
|||
... |
|
|
|||
B) PLANIRANI BROJ DIREKTNIH KORISNIKA (popunjava podnosilac prijave projekta za Meru 2) |
|||||
Redni broj |
Naziv |
Broj |
|||
1. |
|
|
|||
2. |
|
|
|||
3. |
|
|
|||
... |
|
|
5.1 |
Rb. |
Naziv dokumenta |
DA |
NE |
1. |
Pravilno popunjen Obrazac - Prijava projekta za Program podrške razvoju poslovne infrastrukture (u štampanom formatu, kao i skeniran na CD) |
◻ |
◻ |
|
2. |
Izjava da će sredstva za sufinansiranje projekta biti obezbeđena u budžetu u roku od deset dana od dodele sredstava |
◻ |
◻ |
|
3. |
Projekat za izvođenje na osnovu kog se izvode radovi (u elektronskom formatu na CD) |
◻ |
◻ |
|
4. |
Ostala dokumentacija uz PZI: |
◻ |
◻ |
|
- |
Tekstualni i grafički prilozi |
◻ |
◻ |
|
- |
Predmer i predračun radova iz projekta za izvođenje u Excel formatu |
◻ |
◻ |
|
- |
Skenirana rekapitulacija radova za koje je podnet zahtev za sufinansiranje sa potpisom odgovornog projektanta |
◻ |
◻ |
|
- |
Skenirana situacija na katastarsko - topografskoj podlozi |
◻ |
◻ |
|
5. |
Elaborat geomehaničkih ispitivanja |
◻ |
◻ |
|
6. |
Akt nadležnog organa na osnovu kojeg se izvode radovi |
◻ |
◻ |
|
7. |
List nepokretnosti |
◻ |
◻ |
|
8. |
Fotografije lokacije gde će se izvoditi radovi |
◻ |
◻ |
|
9. |
Izjava podnosioca prijave da za potrebe realizacije projekta obezbeđuje stručni nadzor nad izvođenjem radova na realizaciji projekta |
◻ |
◻ |
|
10. |
Izvod iz planskog dokumenta kao dokaz o postojanju zone poslovanja (za Meru 1) |
◻ |
◻ |
|
11. |
Ugovor odnosno drugi odgovarajući akt sa potencijalnim investitorom/korisnikom |
◻ |
◻ |
|
12. |
Pisana namera potencijalnog investitora/korisnika |
◻ |
◻ |
|
|
CD sa svom traženom dokumentacijom |
◻ |
◻ |
Datum: |
|
Gradonačelnik/Predsednik opštine |
|
|
|
__________________ |
M.P. |
_________________________ |
KRITERIJUMI ZA OCENJIVANJE I ODABIR PROJEKTA
Odeljak |
Maksimalno bodova |
1. Opravdanost projekta |
20 |
Odnos između procenjenih troškova ulaganja i očekivanih rezultata je zadovoljavajući - 20 poena |
|
2. Održivost projekta |
30 |
Dostavljeni podaci ukazuju da će rezultati realizacije projekta biti vidljivi duže vreme nakon završetka projekta - 30 poena |
|
3. Postojanje namere investitora za investiranje |
20 |
Postojanje ugovora ili drugog odgovarajućeg akta sa potencijalnim investitorom/korisnikom - 20 poena |
|
4. Efekti projekta |
30 |
a) Planirani broj novih radnih mesta nakon realizacije projekta - za Meru 1 |
|
Više od 50 novih radnih mesta - 30 poena |
|
b) Planirani broj direktnih korisnika nakon realizacije projekta - za Meru 2 |
|
Preko 200 - 30 poena |
|
Maksimalan broj bodova |
100 |