ODLUKA

O VISINI TROŠKOVA AKREDITACIJE

("Sl. glasnik RS", br. 10/2024)

1. Podnosilac prijave za akreditaciju i akreditovana tela za ocenjivanje usaglašenosti (TOU) plaćaju odgovarajuće troškove akreditacije.

Strukturu troškova čine:

Visina troškova akreditacije

Dinara

1.

troškovi obrade prijave za otpočinjanje prve akreditacije

67.000

2.

troškovi obrade prijave za proširenje obima akreditacije

42.000

3.

troškovi obrade prijave za ponovnu akreditaciju

49.000

4.

troškovi preliminarne posete

43.000

5.

troškovi ocenjivanja po dan/ocenjivaču

65.000

6.

troškovi održavanja akreditacije (godišnja naknada):

 

6.1

za laboratorije za ispitivanje, etaloniranje, medicinske laboratorije:

 

 

- do 25 akreditovanih metoda

43.000

 

- od 26 do 100 akreditovanih metoda

85.000

 

- preko 100 akreditovanih metoda

158.000

6.2

za kontrolna tela:

 

 

- do 10 oblasti kontrolisanja

81.000

 

- preko 10 oblasti kontrolisanja

122.000

6.3

za sertifikaciona tela za sertifikacuju proizvoda:

 

 

- do 10 proizvoda/grupe proizvoda

81.000

 

- preko 10 proizvoda/grupe proizvoda

122.000

6.4

za sertifikaciju sistema menadžmenta:

 

 

- do 10 oblasti industrijsko-ekonomskog sektora

81.000

 

- preko 10 oblasti industrijsko-ekonomskog sektora

122.000

6.5

za sertifikaciona tela za sertifikacuju osoba:

 

 

- do 10 oblasti

81.000

6.6

za sertifikaciju PT provajdera

 

 

- do 10 programa za ispitivanje osposobljenosti

81.000

 

- preko 10 programa za ispitivanje osposobljenosti

122.000

2. Troškovi iz člana 1. tač. 1, 2. i 3. obuhvataju: preispitivanje prijave i obavljanje pripremnih radnji za otpočinjanje postupka akreditacije, postupka proširenja obima akreditacije i postupka ponovne akreditacije.

3. Troškovi iz člana 1. tačka 4. obuhvataju: pripremu za preliminarnu posetu, obavljanje preliminarne posete kod podnosioca prijave i troškove puta.

4. Troškovi ocenjivanja iz člana 1. tačka 5. određuju se pojedinačno za svaku prvu akreditaciju, obnovljenu akreditaciju, proširenje obima akreditacije, redovni i vanredni nadzor, u zavisnosti od ukupnog broja dana ocenjivanja.

5. Troškovi ocenjivanja uključuju pregled dokumentacije, ocenjivanje na licu mesta i troškove puta.

6. Ukupan broj dana ocenjivanja određuje se u zavisnosti od obima akreditacije, odnosno broja metoda ili postupaka ispitivanja/etaloniranja/kontrolisanja ili sertifikacije.

7. U slučaju vanrednog nadzora troškovi su jednaki kao za redovni nadzor. Troškove vanrednog nadzora plaća akreditovano TOU ako se stvarno utvrde neusaglašenosti radi kojih je pokrenut vanredni nadzor.

8. Troškovi iz člana 1. tačka 6. obuhvataju: promociju akreditacije i akreditovanih TOU, obaveštavanje akreditovanih organizacija o svim novostima u oblasti akreditacije i sistemu akreditacije u Srbiji, EU i u svetu, pripremu i obezbeđivanje relevantnih dokumenata, kao i pripremu za redovno nadzorno ocenjivanje.

9. Sredstva iz člana 1. tač. 1. do 5. ove odluke uplaćuju se unapred, a sredstva iz člana 1. tačka 6. ove odluke uplaćuju se u dve jednake rate (do 30. aprila i 31. oktobra tekuće godine).

10. Ova odluka, po dobijanju saglasnosti Vlade Republike Srbije, objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.

11. Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o visini troškova akreditacije ("Službeni glasnik RS", broj 43/13).

12. Ovom odlukom stavlja se van snage Odluka o visini troškova akreditacije broj 1-01/2023-30 od 27. septembra 2023. godine sa izmenom od 24. januara 2024. godine zavedenom pod brojem 1-01/2024-2.