PRAVILNIK
O RASPODELI SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE PROGRAMSKIH AKTIVNOSTI I PROJEKATA U OBLASTI SPORTA U GRADU ZRENJANINU

("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 31/2023)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Sadržina pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju uslovi, kriterijumi, obim, način, postupak dodele, kao i način i postupak kontrole korišćenja i vraćanja sredstava za programe od javnog interesa koji se sufinansiraju iz budžeta grada Zrenjanina, a koje realizuju sportske organizacije (u daljem tekstu: korisnici sredstava).

Pojam sportske organizacije

Član 2

Pravo na raspodelu sredstava iz člana 1. ovog Pravilnika imaju korisnici sredstava koji su registrovani u Agenciji za privredne registre sa sedištem na teritoriji grada Zrenjanina, s tim da sve programe i projekte realizuju na teritoriji grada Zrenjanina, a van teritorije grada Zrenjanina svojim aktivnostima predstavljaju Grad.

Program od javnog interesa

Sredstva za program / projekat

Član 3

Visina sredstava za programske aktivnosti i projekte korisnika sredstava utvrđuje se Odlukom o budžetu grada Zrenjanina i finansijskim planovima za izvršavanje budžeta za tekuću godinu.

II POSTUPAK ZA DODELU SREDSTAVA

Konkurs

Član 4

Sredstva za programske aktivnosti i projekte korisnicima sredstava raspoređuju se putem Konkursa za raspodelu sredstava za sufinansiranje programskih aktivnosti iz oblasti sporta u gradu Zrenjaninu i Konkursa za raspodelu sredstava za sufinansiranje projekata iz oblasti sporta u gradu Zrenjaninu (u daljem tekstu: Konkurs).

Konkurs raspisuje Gradonačelnik, a postupak sprovođenja Konkursa sprovodi Radna grupa.

Konkurs se može raspisati više puta u toku godine.

Konkurs se objavljuje na zvaničnoj internet prezentaciji grada Zrenjanina www.zrenjanin.rs, na Portalu e-Uprava Republike Srbije, na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Zrenjanina i/ili u nedeljnom listu "Zrenjanin".

Dostavljanje konkursne dokumentacije

Član 5

Kompletna konkursna dokumentacija se dostavlja na propisanom obrascu zahteva i predaje se na pisarnici (kancelarija broj. 53) ili šalje poštom na dole naznačenu adresu:

GRAD ZRENJANIN

ODELJENJE ZA DRUŠTVENE DELATNOSTI

- Konkurs za raspodelu sredstava za sufinansiranje programskih aktivnosti iz oblasti sporta u gradu Zrenjaninu ili

- Konkurs za raspodelu sredstava za sufinansiranje projekata iz oblasti sporta u gradu Zrenjaninu

Trg slobode 10
23000 Zrenjanin

Sadržaj zahteva

Član 6

Prijava na Konkurs vrši se na propisanom obrascu zahteva koji sadrži:

- Naziv podnosioca programske aktivnosti ili projekta,

- Adresu podnosioca programske aktivnosti ili projekta,

- Ime i prezime kontakt osobe podnosioca programske aktivnosti ili

- projekata,

- Opis programske aktivnosti ili projekta sa potrebnim sredstvima za

- njihovu realizaciju,

- Vreme potrebno za realizaciju programske aktivnosti ili projekta,

- Strukturu izvora finansiranja programske aktivnosti ili projekta,

Godišnji plan javnih konkursa

Član 7

Godišnji plan javnih konkursa donosi Gradonačelnik (u daljem tekstu: nadležni organ). Plan sadrži podatke o davaocu sredstava, oblasti, nazivu i planiranom periodu raspisivanja javnog konkursa i druge relevantne podatke u zavisnosti od vrste konkursa.

Gradonačelnik objavljuje godišnji plan javnih konkursa na zvaničnoj internet stranici i oglasnoj tabli grada, najkasnije do 31. januara tekuće godine i dostavlja ga Ministarstvu za ljudska i manjinska prava i društveni dijalog (u daljem tekstu: Ministarstvo).

Kriterijumi za izbor programa/projekta

Član 8

Sredstva za programske aktivnosti i projekte raspoređuju se korisnicima sredstava u skladu sa Rešenjem o kategorizaciji sportskih organizacija na teritoriji grada Zrenjanina ("Službeni list grada Zrenjanina", broj 3/2017):

- Usklađenosti programske aktivnosti i projekata sa zahtevima iz Konkursa,

- Ostvarenih rezultata rada podnosioca programske aktivnosti i projekta,

- Društvenog značaja rada sportske organizacije.

Izbor programa koji će se finansirati sredstvima iz budžeta Grada vrši se primenom sledećih kriterijuma:

1) reference programa: oblast u kojoj se realizuje program, dužina trajanja programa, broj korisnika programa, mogućnost razvijanja programa i njegova održivost;

2) ciljevi koji se postižu: obim zadovoljavanja javnog interesa, unapređenje stanja u oblasti u kojoj se program Radna grupa se imenuje posebnim sprovodi; rešenjem.

3) sufinansiranje programa iz drugih izvora u slučaju nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa;

4) zakonitost i efikasnost korišćenja sredstava i održivost ranijih programa: ako su ranije korišćena sredstva budžeta, da li su ispunjene ugovorne obaveze.

Bliža merila koja su specifična za određenu oblast i za izbor programa primenom kriterijuma iz stava 1. ovog člana, kao i dopunske kriterijume, može utvrditi nadležni organ u tekstu Konkursa.

Sadržina konkursa

Član 9

Tekst Konkursa obavezno sadrži sledeće podatke:

- iznos i namenu sredstava planiranih za sufinansiranje programa od javnog interesa;

- cilj konkursa;

- rok za realizaciju;

- obaveznu konkursnu dokumentaciju;

- način prijavljivanja;

- rokove za podnošenje prijava.

Po službenoj dužnosti utvrđuje se da li je sportska organizacija upisana u registar nadležnog organa APR.

Prijava

Član 10

Pravo učešća i podnošenja prijave na konkurs imaju sportske organizacije pod uslovom da imaju registrovano sedište na teritoriji Grada i da su članice Sportskog saveza grada Zrenjanina.

Prijava se podnosi u roku koji ne može biti kraći od 15 dana od dana objavljivanja konkursa.

Radna grupa za sprovođenje konkursa

Član 11

Za sprovođenje konkursa Gradonačelnik obrazuje Radnu grupu za pripremu predloga akata iz oblasti sporta i za praćenje sportskih aktivnosti na teritoriji grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Radnu grupu) koja odluke donosi na sednicama.

Radna grupa se imenuje posebnim rešenjem.

Rešenjem o obrazovanju Radne grupe utvrđuje se broj članova i sastav Radne grupe, zadaci Radne grupe i rokovi za njihovo izvršenje, kao i druga pitanja značajna za rad Radne grupe.

Sednicu Radne grupe saziva i njenim radom rukovodi koordinator Radne grupe.

Članovi Radne grupe ne dobijaju naknadu za svoj rad.

Stručne i administrativne poslove za potrebe Radne grupe obavlja Odeljenje za društvene delatnosti.

Izjava o nepostojanju sukoba interesa

Član 12

Članovi Radne grupe dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Radne grupe, odnosno sprovođenjem konkursa (Izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Imenovano lice ne može preduzimati radnje u svojstvu člana Radne grupe pre nego što potpiše Izjavu iz stava 1. ovog člana.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Radne grupe je dužan da o tome odmah obavesti koordinatora i ostale članove Radne grupe i da se izuzme iz daljeg rada Radne grupe. O rešavanju sukoba interesa nadležni organ odlučuje u svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, imenovaće u Radnoj grupi novog člana kao zamenu.

Sukob interesa postoji ako član Radne grupe ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj), zaposleni ili član organa sportskog udruženja koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog sportskog udruženja povezanog na bilo koji način sa tim sportskim udruženjem, ili u odnosu na ta sportska udruženja ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

Tekst izjave iz stava 1. ovog člana utvrđuje nadležni organ.

Postupanje po podnetim prijavama

Član 13

Postupak po Konkursu sprovodi Radna grupa koja razmatra podnete prijave i vrši vrednovanje svakog programa prema kriterijumima navedenim u članu 8. ovog Pravilnika.

Nepotpune i neblagovremene, kao i prijave koje nisu na propisanom obrascu ili nisu podnete od strane ovlašćenih lica Radna grupa neće uzeti u razmatranje, iste će biti odbačene.

Postupak odlučivanja

Član 14

Radna grupa vrši ocenu uredno podnetih programa i projekata po podnetoj prijavi, odnosno u svakom konkretnom slučaju ocenjujući svrsishodnost sufinansiranja programa i projekata sportskih organizacija koja ispunjavaju uslove iz pravilnika i javnog konkursa, određuje iznos sufinansiranja s obzirom na raspoloživa sredstva u budžetu grada Zrenjanina.

Konkursna prijava neće biti razmatrana, ista će biti odbačena, ako sportska organizacija nije podnela narativni i finansijski izveštaj za konkurse iz prethodne godine.

Radna grupa utvrđuje listu prijavljenih programa sa predlogom raspodele sredstava (u daljem tekstu: Lista) u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijave.

Lista se objavljuje na zvaničnoj internet prezentaciji grada Zrenjanina, Portalu e-Uprava i oglasnoj tabli Gradske uprave grada Zrenjanina.

Učesnici konkursa imaju pravo prigovora na listu u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, nadležni organ - Gradonačelnik donosi u roku od 15 dana od dana njegovog prijema, uz prethodno pribavljeno mišljenje Radne grupe.

Rešenje

Član 15

Rešenje o dodeli sredstava za sufinansiranje programskih aktivnosti i Rešenje o dodeli sredstava za sufinansiranje projekata koje realizuju sportske organizacije grada Zrenjanina (u daljem tekstu: Rešenje), Gradonačelnik donosi u roku od 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Rešenje će biti objavljeno na zvaničnoj internet stranici grada Zrenjanina, Portalu e-Uprave i oglasnoj tabli Gradske uprave grada Zrenjanina u roku od pet dana od dana donošenja.

III KORIŠĆENJE SREDSTAVA I PRAĆENJE REALIZACIJE PROGRAMA

Korišćenje sredstava

Član 16

Sredstva koja se, u skladu sa ovim pravilnikom, rešenjem dodele sportskom udruženju za realizaciju programa i projekata jesu namenska sredstva i mogu da se koriste isključivo za realizaciju odobrenog programa / projekta i u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između nadležnog organa i sportskog udruženja u roku koji nije duži od 30 dana od dana prijema Rešenja.

Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava i otvaranje računa korisnika javnih sredstava.

Ukoliko se korisnik sredstava ne odazove pozivu za zaključivanje Ugovora u roku od 30 dana od dana prijema rešenja, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Ugovor

Član 17

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: iznos sredstava koji se dodeljuje iz budžeta Grada za realizaciju tog programa/projekta, način na koji se dodeljena sredstva za realizaciju programa/projekta prenose sportskom udruženju, ukupnu vrednost programa/projekta, datum početka i završetka realizacije programa/projekta, konkretne obaveze ugovornih strana, sadržinu izveštaja i način i rokove za podnošenje izveštaja, instrumente obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava obezbeđenih za realizaciju programa/projekta, odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze i povraćaj neutrošenih sredstava, vreme trajanja ugovora, prava i obaveze ugovornih strana u slučaju nepoštovanja ugovorom predviđenog načina pravdanja sredstava i način rešavanja sporova.

Korisnik sredstava za program / projekat dužan je da kroz svoje aktivnosti istakne obeležja grada Zrenjanina.

Korisnik sredstava dužan je da pre sklapanja ugovora nadležnom organu dostavi:

- dve registrovane i potpisane blanko solo menice sa potpisanim meničnim ovlašćenjem u cilju naplate ukupnog podsticaja, a u slučaju neispunjenja ugovornih obaveza;

- fotokopiju zahteva za registraciju menice;

- fotokopija kartona deponovanih potpisa kod Ministarstva finansija - Uprave za trezor;

- izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog programa nisu na drugi način već obezbeđena;

- izjavu o nepostojanju sukoba interesa i

- interni akt o antikorupcijskoj politici.

Ukoliko nosilac odobrenog programa/projekta ne zaključi ugovor smatraće se da je odustao od programa/projekta.

Praćenje realizacije

Član 18

Radna grupa prati realizaciju programa/projekta za koji su odobrena sredstva u skladu sa ovim Pravilnikom.

Praćenje realizacije programa obuhvata: obavezu sportske organizacije da obaveštava nadležni organ o realizaciji programa/projekta, u rokovima određenim ugovorom; pregledanje izveštaja od strane Radne grupe; monitoring posete Radne grupe; obavezu sportskih organizacija da omogući predstavnicima nadležnog organa da izvrše uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije programa/projekta; prikupljanje informacija od korisnika programa; druge aktivnosti predviđene ugovorom.

Sportska organizacija je dužna da nadležnom organu omogući praćenje realizacije programa/projekta.

Ako se prilikom kontrole utvrdi nenamensko trošenje sredstava nadležni organ dužan je da raskine ugovor i zatraži povraćaj prenetih sredstava, odnosno da aktivira instrument obezbeđenja, a korisnik sredstava je dužan da sredstva vrati sa zakonskom kamatom.

Izveštavanje

Član 19

Sportske organizacije izrađuju završne narativne i finansijske izveštaje koje dostavljaju Gradonačelniku grada Zrenjanina preko Odeljenja za društvene delatnosti najkasnije do 31.12. tekuće godine.

Završni narativni izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži: opis aktivnosti i rezultata realizacije programa/projekta u odnosu na planirane aktivnosti, kako bi se mogla izvršiti procena uspešnosti od strane nadležnog organa i obrazloženje za svako odstupanje od programa i pregled korektivnih mera čije se preduzimanje planira od strane sportske organizacije.

Završni finansijski izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži: prikaz budžeta, sa pregledom svih troškova koji su nastali tokom izveštajnog perioda, kao i celokupnu dokumentaciju koja opravdava nastale troškove.

Narativni i finansijski izveštaj sa pratećom dokumentacijom (izvodi od Uprave za trezor i fakture, računi, ugovori, otpremnice i druga finansijska dokumentacija), sportska organizacija dostavlja na propisanom obrascu lično na pisarnici Gradske uprave ili putem pošte.

Dostavljanje izveštaja

Član 20

Sportska organizacija na propisanim obrascima dostavlja Gradonačelniku grada Zrenjanina, preko Odeljenja za društvene delatnosti, završne narativne i finansijske izveštaje u rokovima predviđenim zaključenim ugovorom.

Pregledom finansijskih izveštaja nadležni organ utvrđuje da li su budžetska sredstva namenski korišćena i da li postoji računovodstvena dokumentacija koja ukazuje na namenski utrošak istih.

Pregledom narativnog izveštaja nadležni organ ostvaruje uvid i vrši procenu kvaliteta i uspešnosti programa u smislu realizacije postavljenih ciljeva.

O izvršenoj proceni nadležni organ obaveštava sportsku organizaciju.

Ukoliko se izveštaji iz prethodnog stava ne dostave, prijava za dodelu novih sredstava neće biti uzeta u razmatranje od strane Radne grupe.

Monitoring poseta

Član 21

U cilju praćenja realizacije programa, nadležni organ može realizovati monitoring posete koje podrazumevaju posetu sportskoj organizaciji, održavanje sastanaka ovlašćenih predstavnika nadležnog organa sa ovlašćenim predstavnicima sportske organizacije, prisustvo određenim događajima i manifestacijama ili drugim programskim aktivnostima koje sportska organizacija sprovodi u sklopu realizacije programa.

Monitoring poseta može biti najavljena ili nenajavljena.

Nadležni organ izrađuje izveštaj o monitoring poseti iz stava 1. ovog člana. Po potrebi može izraditi i preporuke za otklanjanje nedostataka i rokove za njihovu realizaciju i uputiti ih korisniku sredstava.

Radna grupa realizuje jednu monitoring posetu tokom trajanja programa/projekta, odnosno najmanje jednom godišnje.

Nadzor nad izvršavanjem programa/projekata vrši Radna grupa i Odeljenje za finansije Gradske uprave grada Zrenjanina.

Sukob interesa kod korisnika sredstava

Član 22

Sportska organizacija će preduzeti sve potrebne mere u cilju izbegavanja sukoba interesa prilikom korišćenja namenskih sredstava i odmah po saznanju obavestiti nadležni organ o svim situacijama koje predstavljaju ili bi mogle dovesti do sukoba interesa, u skladu sa zakonom.

Sukob interesa postoji u situaciji u kojoj je nepristrasno izvršenje ugovornih obaveza bilo kog lica vezanog ugovorom ugroženo zbog prilike da to lice svojom odlukom ili drugim aktivnostima učini pogodnost sebi ili sa njim povezanim licima (članovi porodice: supružnik ili vanbračni partner, dete ili roditelj), zaposlenom, članu udruženja, a na štetu javnog interesa i to u slučaju porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa sa tim licem.

Svaki sukob interesa Gradonačelnik posebno razmatra i može od sportske organizacije zatražiti sva potrebna obaveštenja i dokumentaciju.

U slučaju utvrđenog postojanja sukoba interesa u sprovođenju ugovora, Gradonačelnik će zatražiti od sportske organizacije da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana, preduzme odgovarajuće mere, a ako sportska organizacija to ne učini, pokrenuće se postupak za raskid ugovora.

Ne smatra se sukobom interesa kada korisnik sredstava sprovodi program koji je usmeren na članove sportske organizacije kao korisnike programa / projekta koji pripadaju socijalno osetljivim grupama ili osobama sa invaliditetom.

Postupanje u slučaju nepravilnosti

Član 23

Odeljenje za finansije i Radna grupa obaveštava korisnika sredstava da će pokrenuti postupak za raskid ugovora i povraćaj sredstava sa pripadajućom kamatom ukoliko su nepravilnosti takve prirode da onemogućavaju nadležni organ da utvrdi da su dodeljena sredstva namenski korišćena, odnosno ako utvrdi nenamenski utrošak sredstava.

Raskid ugovora i povraćaj sredstava

Član 24

Ako se prilikom praćenja realizacije programa utvrdi nenamensko trošenje sredstava nadležni organ - Gradonačelnik dužan je da raskine ugovor, zahteva povraćaj prenetih sredstava, odnosno da aktivira instrumente obezbeđenja, a sportska organizacija je dužno da sredstva vrati sa zakonskom kamatom.

Izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci

Član 25

Nadležni organ izrađuje izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci programima udruženja iz budžetskih sredstava u prethodnoj kalendarskoj godini.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici nadležnog organa i na portalu e‒Uprava.

Nadležni organ može sprovesti analizu uspešnosti, kvaliteta i stepena ostvarenosti ciljeva programa/projekta za koje su dodeljena sredstva na konkursu, ukoliko oceni da bi to dovelo do unapređenja stanja u određenoj oblasti u kojoj se korisnicima dodeljuju finansijska sredstva.

Stručne i administrativno - tehničke poslove

Član 26

Stručni i administrativno - tehnički poslovi za potrebe Radne grupe obavlja nadležna organizaciona jedinica Gradske uprave grada Zrenjanina - Odeljenje za društvene delatnosti.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Prestanak važenja ranijeg propisa

Član 27

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o raspodeli sredstava za sufinansiranje programskih aktivnosti i projekata iz oblasti sporta u gradu Zrenjaninu ("Službeni list grada Zrenjanina", broj 4/17, 26/19 i 30/19).

Stupanje na snagu

Član 28

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina".