ODLUKA

O PROMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA ZA JAVNE GARAŽE I PARKIRALIŠTA "PARKING SERVIS" BEOGRAD

("Sl. list grada Beograda", br. 14/2024 - prečišćen tekst)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom menja se osnivački akt Javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis" Beograd (Odluka o promeni osnivačkog akta javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis", broj 023-407/12-S, 27. septembra 2012. godine - "Službeni list Grada Beograda", broj 51/12), koje je osnovano Rešenjem o organizovanju društvenog preduzeća za Javne garaže i parkirališta "Parking servis" kao Javno komunalno preduzeće broj 023-354/92-XXXVII-01, 29. oktobra 1992. godine, upisano u registar Okružnog privrednog suda u Beogradu Rešenjem Fi. br. 1-32187/92 u registarskom ulošku br. 1-47918-00 i u registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. BD. 42051/2005, 1. jula 2005. godine.

II PODACI O OSNIVAČU

Član 2

Osnivač Javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis" Beograd je Grad Beograd, Ulica Dragoslava Jovanovića br. 2, matični broj 17565800 (u daljem tekstu: osnivač).

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Član 3

Preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno komunalno preduzeće za javne garaže i parkirališta "Parking servis" Beograd (u daljem tekstu: preduzeće).

Skraćeno poslovno ime preduzeća je: JKP "Parking servis" - Beograd.

Sedište preduzeća je u Beogradu, Prekonoška ulica br. 28v.

IV DELATNOST PREDUZEĆA

Član 4

Pretežna delatnost koju preduzeće obavlja je:

52.21 - uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju.

Preduzeće obavlja komunalnu delatnost upravljanja javnim parkiralištima.

Upravljanje javnim parkiralištima je usluga održavanja javnih parkirališta i prostora za parkiranje na obeleženim mestima (zatvoreni i otvoreni prostori), organizacija i vršenje kontrole i naplate parkiranja, usluga uklanjanja nepropisno parkiranih, odbačenih ili ostavljenih vozila, premeštanje parkiranih vozila pod uslovima propisanim zakonom, postavljanje uređaja kojima se po nalogu nadležnog organa sprečava odvoženje vozila, kao i uklanjanje, premeštanje vozila i postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila u slučajevima predviđenim odlukom skupštine jedinice lokalne samouprave kojom se uređuje način obavljanja komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima, kao i vršenje naplate ovih usluga.

Delatnost iz stava 3. ovog člana obuhvata i poslove u vezi s kontrolom korišćenja i naplatom parkiranja na posebno obeleženim parking-mestima za snabdevanje na obodu pešačkih zona kroz jedinstveni sistem elektronske kontrole korišćenja parking-mesta i kontrole ulaska i izlaska vozila u pešačkim zonama i održavanje sistema putem jedinstvenog sistema elektronske kontrole.

Preduzeće ima isključivo pravo obavljanja delatnosti iz ovog člana.

Član 5

Osim delatnosti iz prethodnog člana, preduzeće može obavljati i delatnosti:

81.10 - Usluge održavanja objekta

- obuhvata kombinaciju usluga održavanja objekata, koje podrazumevaju čišćenje, održavanje, izbacivanje otpadaka, čuvanje i zaštitu, raznošenje pošte, pranje rublja i slične usluge unutar objekta,

68.20 - Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima

- obuhvata iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima, kao što su: stambene zgrade i stanovi, nestambene zgrade, uključujući tu izložbene hale i skladišne kapacitete, zemljište, kao i druge delatnosti utvrđene Statutom.

Ako preduzeće obavlja još neku delatnost osim one za koju je osnovano, u obavezi je da u svom računovodstvu odvojeno iskazuje sve prihode i rashode koji su povezani s obavljanjem te komunalne delatnosti.

V PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA PREMA PREDUZEĆU I PREDUZEĆA PREMA OSNIVAČU

Član 6

Preduzeće je dužno da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:

1) trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona,

2) propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima,

3) preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalne delatnosti,

4) razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsta komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Preduzeće je dužno da obavlja komunalnu delatnost u skladu sa zakonom, ovom odlukom, Odlukom Skupštine Grada Beograda o načinu obavljanja komunalne delatnosti i Statutom preduzeća.

Član 7

Osnivač je dužan da:

1. obezbedi preduzeću materijalne, tehničke i druge uslove za nesmetano vršenje delatnosti,

2. ostvaruje nadzor i kontrolu obavljanja delatnosti,

3. preduzima mere za unapređenje delatnosti.

Član 8

Osnivač ima pravo da u slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, u skladu sa zakonom, preduzima mere kojima će obezbediti uslove za nesmetani rad, poslovanje i upravljanje preduzećem, i to da:

1. izvrši promenu unutrašnje organizacije u preduzeću,

2. razreši postojeće organe koje imenuje i da imenuje privremene organe preduzeća,

3. ograniči prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,

4. preduzme druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa, drugim zakonom i ovom odlukom.

VI RASPOREĐIVANJE DOBITI, POKRIĆE GUBITAKA I SNOŠENJE RIZIKA

Član 9

Dobit preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća.

Odluku o raspodeli dobiti donosi nadzorni odbor preduzeća uz saglasnost osnivača.

Preduzeće je dužno da deo ostvarene dobiti uplati u budžet osnivača po završnom računu za prethodnu godinu.

Visina i rok za uplatu dobiti iz stava 3. ovog člana utvrđuje se zakonom, odnosno odlukom o budžetu za narednu godinu.

Član 10

Odluku o načinu pokrića gubitaka donosi nadzorni odbor preduzeća u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, statutom, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća uz saglasnost osnivača.

Član 11

Sredstva za rad za obavljanje delatnosti preduzeće obezbeđuje: iz prihoda od prodaje komunalnih usluga, iz budžeta osnivača i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

Delatnost preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja koji donosi nadzorni odbor preduzeća.

Program poslovanja iz stava 2. ovog člana dostavlja se osnivaču radi davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da nadležni organ osnivača.

Član 12

Preduzeće samostalno istupa u pravnom prometu u svoje ime i za svoj račun.

Za obaveze prema trećim licima, nastale u poslovanju preduzeća, preduzeće odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.

VII USLOVI I NAČIN ZADUŽIVANJA PREDUZEĆA

Član 13

Preduzeće se može zadužiti samo pod uslovima i na način predviđene zakonom i programom poslovanja preduzeća.

U smislu odredaba ove odluke, zaduženje se smatra raspolaganjem imovinom preduzeća.

Odluku o zaduženju preduzeća kod poslovnih banaka, fondova ili drugih finansijskih organizacija donosi nadzorni odbor.

Na odluku iz stava 3. ovog člana, kada se radi o zaduženju veće vrednosti, saglasnost daje nadležni organ osnivača.

Zaduženje veće vrednosti iz stava 4. ovog člana predstavlja 30% ili više knjigovodstvene vrednosti imovine preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.

VIII OSNOVNI KAPITAL

Član 14

Osnovni kapital preduzeća, upisan i unet, iznosi 382.620.918,83 dinara, i predstavlja nenovčani kapital.

Član 15

Udeo osnivača u osnovnom kapitalu preduzeća iz člana 14. stav 1. iznosi 100%.

IX ORGANI PREDUZEĆA I NJIHOVA NADLEŽNOST

Član 16

Organi preduzeća su:

- Nadzorni odbor,

- direktor.

Član 17

Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih je jedan predsednik, koji se imenuje na period od četiri godine.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada Beograda.

Nadzorni odbor čine predsednik i jedan predstavnik osnivača, kao i jedan predstavnik zaposlenih u preduzeću, a koji se predlaže na način utvrđen Statutom preduzeća.

Na uslove za imenovanje i prestanak mandata predsednika i članova Nadzornog odbora primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje položaj javnih preduzeća.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru. Visinu naknade, odnosno kriterijume i merila za njeno utvrđivanje određuje Vlada.

Član 18.

Nadzorni odbor obavlja sledeće poslove:

1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje,

2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja usklađen s dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana,

3) donosi poseban program korišćenja sredstava iz budžeta Grada Beograda (subvencije, garancije ili dr. sredstava),

4) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja,

5) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti,

6) usvaja finansijske izveštaje,

7) nadzire rad direktora,

8) donosi statut,

9) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

10) donosi tarifu (odluku o cenama, tarifni sistem i dr.),

11) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti, koja su u neposrednoj funkciji obavljanja poverene delatnosti, u skladu sa zakonom i ovom odlukom,

12) donosi odluku o zaduživanju preduzeća,

13) odlučuje o ulaganju kapitala u već osnovana društva kapitala,

14) odlučuje o statusnim promenama,

15) odlučuje o osnivanju društva kapitala u skladu sa zakonom,

16) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka,

17) donosi akt o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji,

18) donosi akt o osnivanju ogranka,

19) zaključuje ugovore o radu sa direktorom u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi,

20) donosi akt o isplati stimulacije direktora i izvršnog direktora,

21) donosi opšta akta preduzeća za koje zakonom ili statutom preduzeća nije utvrđena nadležnost drugog organa,

22) donosi poslovnik o svom radu,

23) utvrđuje mere zaštite i unapređenja životne sredine,

24) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.

Član 19

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u preduzeću, nadležni organi osnivača daju saglasnost na sledeće odluke iz člana 18:

- na odluke iz člana 18. tačke 1, 2, 6, 8, 16. i 18. saglasnost daje Skupština grada Beograda,

- na odluke iz člana 18. tačke 12, kada se radi o zaduženju veće vrednosti, saglasnost daje Skupština Grada Beograda,

- na odluke iz člana 18. tačke 3, 9, 11. i 17. saglasnost daje Gradsko veće grada Beograda,

- na odluke iz člana 18. tačke 10. i 20. saglasnost daje gradonačelnik Grada Beograda.

Odluke iz člana 18. tačke 13, 14. i 15. Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada Beograda.

Izveštaj iz člana 18. tačka 5. dostavlja se Gradskom veću Grada Beograda u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja.

Izveštaj iz člana 18. tačka 4. dostavlja se Gradskom veću Grada Beograda radi informisanja.

Član 20

Direktora preduzeća imenuje i razrešava Skupština Grada Beograda na period od četiri godine, uz mogućnost ponovnog imenovanja na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Postupak za imenovanje direktora preduzeća sprovodi se u skladu sa zakonom i Statutom Grada Beograda.

Uslovi za imenovanje direktora preduzeća propisani su zakonom, a statutom mogu da budu određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora javnog preduzeća.

Direktor preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.

Direktor ne može imati zamenika.

Član 21

Skupština Grada Beograda može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.

Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može da bude duži od jedne godine.

Isto lice ne može da bude dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora preduzeća propisane zakonom i statutom preduzeća.

Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor preduzeća.

Član 22

Direktor preduzeća:

1) predstavlja i zastupa preduzeće,

2) organizuje proces rada i rukovodi njime,

3) vodi poslovanje preduzeća,

4) odgovara za zakonitost rada preduzeća, za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća Grada Beograda,

5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje,

6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje,

7) predlaže finansijske izveštaje,

8) predlaže donošenje posebnog programa korišćenja sredstava iz budžeta Grada Beograda (subvencije, garancije ili dr. sredstva),

9) izvršava odluke nadzornog odbora,

10) bira izvršne direktore,

11) bira predstavnike preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće,

12) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi,

13) donosi akt o sistematizaciji,

14) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen statutom,

15) predlaže nadzornom odboru donošenje akta o isplati stimulacije izvršnim direktorima,

16) predlaže nadzornom odboru donošenje odluka i drugih akata iz delokruga direktora,

17) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i statutom preduzeća,

18) vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i statutom preduzeća.

Na odluku iz stava 1. tačka 11. ovog člana o izboru predstavnika preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik preduzeće, saglasnost daje Skupština Grada Beograda.

Direktor može posebnom odlukom u okviru svojih ovlašćenja ovlastiti drugo lice da preduzima radnje iz njegove nadležnosti, naročito da može zastupati preduzeće pred svim nadležnim organima, u skladu sa zakonom.

Član 23

Za izvršnog direktora preduzeća bira se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća.

Preduzeće ne može imati više od sedam izvršnih direktora, a broj izvršnih direktora utvrđuje se statutom preduzeća.

Izvršni direktor ne može imati zamenika.

Izvršni direktor mora biti u radnom odnosu u preduzeću.

Izvršni direktor za svoj rad odgovara direktoru i obavlja poslove u okviru ovlašćenja koje mu je odredio direktor, u skladu sa ovom odlukom i statutom.

Član 24

Preduzeće ima Statut, kojim se uređuje organizacija preduzeća, bliže definišu poslovi i način odlučivanja organa preduzeća i druga pitanja od značaja za poslovanje preduzeća u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Statut donosi Nadzorni odbor i upućuje ga osnivaču na saglasnost.

Izmene i dopune Statuta vrše se na način i po postupku za donošenje tog akta.

X ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 25

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu, u skladu sa zakonom i drugim propisima koji regulišu ovu oblast.

Način obezbeđenja uslova iz stava 1. ovog člana utvrđuje preduzeće u zavisnosti od uticaja delatnosti koju obavlja na životnu sredinu.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 26

Preduzeće je dužno da usaglasi svoje opšte akte, organizaciju i poslovanje sa zakonom i odredbama ove odluke u roku od 90 dana od dana donošenja ove odluke.

Član 27

Članovi Nadzornog odbora preduzeća, imenovani do stupanja na snagu ove odluke, a koji ispunjavaju uslove za imenovanje propisane Zakonom o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16), nastavljaju da rade do isteka mandata.

Član 28

Nadzorni odbor preduzeća doneće dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja u roku od godinu dana od dana stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", broj 15/16).

Član 29

Direktor preduzeća koji je imenovan do stupanja na snagu ove odluke na javnom konkursu u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima ("Službeni glasnik RS", br. 119/12, 116/13 i 44/14), nastavlja da radi do isteka mandata.

Član 30

Prečišćeni tekst Odluke o promeni Osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis" Beograd objaviti u "Službenom listu Grada Beograda".

Napomene

Prečišćeni tekst Odluke o promeni Osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis" Beograd obuhvata Odluku o promeni osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis" Beograd broj 3-344/16-S, 8. juna 2016. godine, objavljenu u "Službenom listu Grada Beograda", broj 57/2016, Odluku o izmeni i dopuni Odluke o promeni Osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis" Beograd, broj 3-332/17-S, 15. juna 2017. godine, objavljenu u "Službenom listu Grada Beograda", broj 36/17, Odluku o izmeni Odluke o promeni Osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis" Beograd, broj 3-881/17-S, 7. novembra 2017. godine, objavljenu u "Službenom listu Grada Beograda", broj 79/17, Odluku o izmeni Odluke o promeni Osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis" Beograd, broj 3-350/19-S, 25. juna 2019. godine, objavljenu u "Službenom listu Grada Beograda", broj 56/19, i Odluku o izmeni Odluke o promeni Osnivačkog akta Javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis" Beograd, broj 34-1554/24-S-20, 14. februara 2024. godine, objavljenu u "Službenom listu Grada Beograda", broj 13/24.
Prečišćeni tekst ne sadrži odredbe u kojima je određeno vreme stupanja na snagu tih odluka.