PRAVILNIKO UTVRĐIVANJU KATEGORIJA KORISNIKA KOMUNALNIH USLUGA KOJI IMAJU PRAVO NA SUBVENCIONISANU CENU("Sl. list Grada Sombora", br. 1/2024) |
Pravilnikom se bliže utvrđuju uslovi, postupak, kategorije korisnika komunalnih usluga koji imaju pravo na subvencionisanu cenu komunalnih usluga, kao i pripadajući iznos subvencije za svaku kategoriju komunalnih usluga, na teritoriji grada Sombora.
Pojedini izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku imaju sledeće značenje:
1. "porodicu" čine supružnici i vanbračni partneri, deca i srodnici u pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, kao i srodnici u pobočnoj liniji do drugog stepena srodstva, pod uslovom da žive u zajedničkom domaćinstvu, usvojenici i hraniteljske porodice; članom porodice, smatra se i dete koje ne živi u porodici, a nalazi se na školovanju - do kraja roka propisanog za to školovanje, a najkasnije do navršene 26. godine života, kao i supružnik bez obzira gde faktički živi; izuzetno, članom porodice se ne smatra izvršilac nasilja u porodici, ukoliko je od strane nadležnog suda izrečena mera zaštite od nasilja u porodici;
2. "osoba sa invaliditetom" jeste maloletno, odraslo i starije lice sa trajnim posledicama telesnog i senzornog oštećenja, koje se ne mogu otkloniti lečenjem ili medicinskom rehabilitacijom;
3. "subvencionisana cena" jeste umanjena cena komunalnih usluga za iznos subvencije, iskazana procentualno i metrima kubnim.
Subvencionisana cena obuhvata komunalne usluge sledećih javnih komunalnih preduzeća (u daljem tekstu: pružaoci usluga):
1. snabdevanje i isporuka vodom za piće - JKP "Vodokanal" Sombor i JKP "Vodovod" Bezdan
2. prečišćavanje i odvođenje otpadnih voda - JKP "Vodokanal" Sombor i JKP "Vodovod" Bezdan
3. iznošenja komunalnog otpada za domaćinstva (kućno smeće) - JKP "Čistoća" Sombor
4. korišćenje javnog parkirališta u trećoj zoni - JKP "Parking servis" Sombor.
Iznos subvencija za usluge snabdevanja i isporuke vode za piće, prečišćavanje i odvođenje otpadnih voda iznosi:
- 1,5 metara kubnih po članu domaćinstva.
Iznos subvencije za sakupljanje, odvoženje i deponovanje komunalnog otpada iz objekata za individualno i kolektivno stanovanje iskazuje se procentualno i iznosi:
- 100% od cene od cene usluge iznošenja smeća u gradu i naseljenim mestima koje primenjuje JKP "Čistoća" Sombor Besplatno korišćenje javnih parkirališta u III zoni svakog dana u sedmici, što znači pravo na posebnu parking kartu u formi nalepnice.
II KATEGORIJE KORISNIKA KOJI OSTVARUJU PRAVO NA SUBVENCIONISANU CENU KOMUNALNIH USLUGA
Subvencionisanu cenu komunalnih usluga ostvaruje pojedinac ili porodica (u daljem tekstu: korisnik komunalnih usluga).
Izuzetno od stava 1. ovog člana pravo na posebnu parking kartu u formi nalepnice može da ostvari pojedinac, vlasnik putničkog vozila.
III PRAVA, NAČIN, KRITERIJUMI I POSTUPAK UTVRĐIVANJA PRAVA
Pravo iz člana 3. i 4. ovog pravilnika ostvaruje:
1. korisnik novčane socijalne pomoći i korisnik uvećane novčane socijalne pomoći: koji je trajno nesposoban za rad zbog invaliditeta odnosno godina života, zakupac stana namenjenog za socijalne potrebe i jednoroditeljske porodice, kao i porodice sa troje i više dece;
2. korisnik prava na dodatak za pomoć i negu drugog lica za dete i korisnik prava na uvećani dodatak za pomoć i negu drugog lica, po osnovu zakona kojim se reguliše oblast socijalne zaštite;
3. osoba koja ima utvrđen status osobe sa invaliditetom, telesnim oštećenjem, mentalnim smetnjama, kao i lice na hemioterapiji, dijalizi ili nekoj drugoj invazivnoj terapiji u cilju sprečavanja napredovanja bolesti ili održavanja vitalnih funkcija;
4. korisnik prava na penziju u visini do 24.987,67 dinara;
5. lice koje ima utvrđen status borca;
6. vojni invalid, odnosno ratni vojni invalid i mirnodopski vojni invalid;
7. civilni invalid rata;
8. članovi porodica palih i umrlih boraca i umrlih vojnih invalida i vojnika koji je poginuo ili umrlo u Vojsci Srbije;
9. članovi porodica umrlih civilnih invalida rata i civilne žrtve rata.
Pravo ostvareno ovim pravilnikom je lično pravo korisnika i može ga koristiti samo osoba ili roditelj/staralac/hranitelj osobe kojoj je ovo pravo priznato.
Zahtev za utvrđivanje ispunjenosti uslova za ostvarivanje prava na subvencionisanu cenu komunalnih usluga podnosi korisnik lično, odnosno roditelj, staratelj ili hranitelj deteta ili lice koje korisnik sam ovlasti.
U zavisnosti od kategorije lica kojem se priznaje pravo na subvencionisanu cenu komunalnih usluga, uz zahtev se podnosi sledeća dokumentacija:
- rešenje nadležnog organa o priznatom svojstvu ratnog vojnog invalida, mirnodopskog vojnog invalida, civilnog invalida;
- rešenje nadležnog Centra za socijalni rad Sombor o utvrđenom pravu na novčanu socijalnu pomoć ili uvećanu novčanu socijalnu pomoć;
- rešenje nadležnog Centra za socijalni rad Sombor o utvrđenom pravu na dodatak za pomoć i negu drugog lica, odnosno o pravu na uvećan dodatak i negu drugog lica;
- za decu sa invaliditetom, telesnim oštećenjem i senzornim smetnjama (autizam F84, mešoviti poremećaji razvoja F83) roditelj zahtev može podneti samo na osnovu nalaza lekara tercijalne zaštite ili nalaza i mišljenja IRK komisije grada Sombora iz koga se nedvosmisleno može utvrditi da dete ima neki od vidova telesnog oštećenja, invaliditeta ili senzornih smetnji;
- uverenje nadležne zdravstvene ustanove da je lice na hemioterapiji, dijalizi ili nekoj drugoj invazivnoj terapiji u cilju sprečavanja napredovanja bolesti ili održavanja vitalnih funkcija;
- pravnosnažna sudska odluka o rešavanju poslovne sposobnosti lica;
- rešenje organa starateljstva o stavljanju pod starateljstvo sa navodima o vrsti i stepenu smetnje u razvoju;
- odluka nadležnog organa o produženom roditeljskom pravu;
- poslednji račun za komunalne usluge izdat od strane pružaoca usluga na ime korisnika prava ili člana njegovog domaćinstva;
- potvrdu izdatu od strane pružaoca usluge na ime korisnika usluge ili člana njegovog domaćinstva o izmirenim dugovanjima;
- ugovor o zakupu stana za socijalne potrebe sklopljen između Grada i korisnika usluga;
- uverenje PIO fonda o visini iznosa penzije;
- prijava prebivališta za sve članove domaćinstva;
- očitana lična karta korisnika usluga;
- fotokopija saobraćajne dozvole;
- kao i druga dokumentaciju o kojoj se vodi službena evidencija, a na osnovu objektivne procene službenika koji vodi postupak.
Prilikom podnošenja zahteva stranka potpisuje izjavu kojom daje saglasnost da nadležni organ za potrebe postupka koji se pokreće po zahtevu stranke može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja i ova izjava čini sastavni deo zahteva.
U slučaju da stranka izričito izjavi da će podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija pribaviti sama, obavezna je da podatke iz stava 3. ovog člana, a koji su neophodni za odlučivanje dostavi nadležnom organu u roku koji organ odredi i ova izjava čini sastavni deo zahteva.
Za zahtev iz stava 1. ovog člana, vezano za podatke o ličnosti, nadležni organ može zahtevati sledeće podatke o podnosiocu zahteva, o članovima njegovog domaćinstva, odnosno porodice, i to: JMBG, ime i prezime, adresa prebivališta, odnosno boravišta, državljanstvo, datum, mesto i opština rođenja, kontakt telefon, adresa elektronske pošte, vrsta srodstva.
Navedena dokumentacija ne sme biti starija od 6 meseci.
Zahtev za ostvarivanje prava na subvencionisanu cenu komunalnih usluga podnosi se nadležnom Odeljenju gradske uprave grada Sombora u pismenoj formi na propisanom obrascu.
Po zahtevima za priznavanje prava u Prvom stepenu Rešenja donosi nadležno odeljenje Gradske uprave grada Sombora u skladu sa kriterijumima propisanim ovim pravilnikom.
Prava utvrđena ovim Pravilnikom ostvaruju se u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku i Odlukom o pravima u socijalnoj zaštiti iz nadležnosti grada Sombora.
Rešenje kojim se zahtev usvaja sadrži pored elemenata propisanih zakonom kojim se uređuje opšti upravni postupak, osnov za ostvarivanje subvencije, podatke o iznosu subvencije na cenu komunalnih usluga, podatke o pružaocu usluge, u skladu sa ovim pravilnikom i rok važenja rešenja.
Rešenje o ostvarivanju prava na subvencionisanu cenu komunalnih usluga donosi se sa rokom važenja najduže do kraja kalendarske godine.
Rešenje o ostvarivanju prava na subvencionisanu cenu komunalnih usluga koje se donosi na osnovu akta kojim se utvrđuje pravo na novčanu socijalnu pomoć ili uvećanu novčanu socijalnu pomoć, pravo na dodatak za pomoć i negu drugog lica, uvećan dodatak za pomoć i negu drugog lica donosi se sa rokom važenja koji se utvrđuje u kalendarskom mesecu u skladu sa važenjem navedenog akta.
Novi zahtev za narednu kalendarsku godinu može se podneti najranije 30 dana pre isteka roka važenja rešenja.
U slučaju iz ovog stava 6. ovog člana novi zahtev za narednu kalendarsku godinu može se podneti nakon donošenja novog akta kojim se utvrđuje pravo na novčanu socijalnu pomoć ili uvećanu novčanu socijalnu pomoć ili pravo na dodatak za pomoć i negu drugog lica i pravo na uvećani dodatak za pomoć i negu drugog lica.
Protiv rešenja kojim se odbija zahtev za priznavanje prava iz prethodnog člana može se izjaviti žalba u roku od 15 dana.
Žalba iz stava 1. ovog člana izjavljuje se Gradskom veću grada Sombora.
Odluka o žalbi iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 30 dana.
Nadležno Odeljenje gradske uprave grada Sombora, spiskove korisnika koji su ostvarili pravo na subvencionisanu cenu komunalnih usluga dostavlja pružaocima usluga najkasnije do 10. u mesecu.
Na osnovu dostavljenih spiskova korisnika koji su ostvarili pravo na posebnu kartu za treću zonu pružalac usluge izdaje parking kartu u formi nalepnice, za kalendarsku godinu u kojoj se ovo pravo utvrđuje.
Korisnici subvencionisane cena komunalnih usluga, koji su ostvarili pravo i nalaze se na spisku, a kod kojih je u međuvremenu došlo do promena, koje su od uticaja za ostvarivanje subvencionisane cene, u obavezi su da u roku od 15 dana od dana nastale promene, obaveste nadležni organ iz člana 9. ovog pravilnika, uz dostavljanje dokaza o nastaloj promeni.
Korisnik komunalne usluge može ostvariti pravo na subvencionisanu cenu usluge samo ukoliko izmiri obavezu plaćanja komunalnih usluga u roku u kome dospeva obaveza za plaćanje.
Smatra se da je dug iz prethodnog perioda izmiren i u slučaju kada je korisnik sklopio sporazum za njegovo izmirenje na rate, uz uslov da poštuje odredbe iz tog sporazuma, u periodu redovnog plaćanja duga i tekućih obaveza.
O izmirenju obaveze, u toku korišćenja subvencionisane cene komunalne usluge stara se pružalac usluge i ukoliko korisnik komunalne usluge ne izmiri sve prethodne obaveze po zaduženjima, gubi mogućnost ostvarivanja subvencionisane cene, dok postoji dug.
Nadležno odeljenje gradske uprave grada Sombora doneće rešenje o obustavi subvencije u roku od osam dana od dana kada je pružalac usluge dostavilo obaveštenje o obustavi naplate subvencionisane cene.
Sredstva za realizaciju prava na subvencionisanje cena komunalnih usluga opredeljena su Odlukom o budžetu grada Sombora za tekuću godinu.
Grad zaključuje ugovor sa pružaocima usluga za svaku budžetsku godinu kojim se definiše način obezbeđenja nivoa sufinansiranja kao i ostala pitanja od značaja za realizaciju ovih prava.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sombora".