ODLUKAO LOKALNIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 37/2018, 29/2019, 27/2022 i 3/2024) |
Ovom odlukom utvrđuju se lokalne administrativne takse za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise i radnje koje organi jedinice lokalne samouprave (u daljem tekstu: organi Grada) izdaju, odnosno obavljaju u okviru poslova iz svoje izvorne nadležnosti.
Lokalne administrativne takse (u daljem tekstu: takse) se ne utvrđuju za spise i radnje iz nadležnosti organa Grada za koje je, zakonom kojim se uređuju republičke administrativne takse, propisano plaćanje republičkih administrativnih taksi.
Visina taksi utvrđuje se Taksenom tarifom, koja je sastavni deo ove odluke.
Visina taksi ne može biti veća od iznosa republičkih administrativnih taksi, koje su propisane za odgovarajuće, odnosno slične spise ili radnje.
Taksa se ne može naplatiti ako nije propisana Taksenom tarifom, niti se može naplatiti u iznosu većem ili manjem od propisanog.
Taksa se plaća u novcu, na način i pod uslovima propisanim zakonom i ovom odlukom.
Taksa se plaća u dinarima, osim za slučajeve za koje je zakonom i ovom odlukom drukčije propisano.
Takseni obveznik je lice na čiji zahteva se pokreće postupak, odnosno vrši radnja, propisana Taksenom tarifom.
Ako za propisanu taksu postoji više taksenih obaveza, njihova obaveza je solidarna.
Takseni obveznik koji iz inostranstva podnosi zahtev za pokretanje postupka, odnosno za izvršenje radnje predviđene Taksenom tarifom, taksu plaća u stranoj valuti kod diplomatsko-konzularnog predstavništva Republike Srbije i to pre uručenja rešenja ili druge isprave, odnosno pre prvog saslušanja, ako zakonom nije drukčije određeno.
Organ kome je podnet zahtev dužan je da dostavi diplomatsko-konzularnom predstavništvu Republike Srbije obaveštenje u dva primerka, sa naznačenim iznosom takse koju je obveznik dužan da plati predstavništvu.
Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako za pojedine slučajeve zakonom ili ovom odlukom nije drukčije određeno.
Taksena obaveza nastaje:
1) za zahteve - u trenutku njihovog podnošenja, a za zahteve date na zapisnik - u trenutku kada se zapisnik sastavi;
2) za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje; i
3) za upravne radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.
Ako takseni obveznik organu neposredno podnese zahtev, uz koji nije priložio dokaz o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, odgovorno lice organa nadležnog za prijem zahteva tražiće od tog obveznika da podnese dokaz o uplati propisane takse u određenom roku, u skladu sa zakonom.
U slučaju da takseni obveznik u ostavljenom roku ne podnese dokaz da je taksa uplaćena u propisanom iznosu, naplata takse se vrši pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja da je radnja izvršena.
U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa naplaćena mora se naznačiti da je taksa plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kome je taksa naplaćena.
Taksa se plaća u gotovom novcu, uplatom u korist računa - Gradske administrativne takse: 840-742241843-03 po modelu 97 sa pozivom na broj 47-114.
Takseni obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio preko organizacije ovlašćene za vršenje platnog prometa, ili preko odgovarajuće službe Gradske uprave.
Dinarski iznosi taksi iz Taksene tarife usklađuju se godišnje, sa godišnjom stopom rasta cena na malo, koju objavljuje republički organ nadležan za poslove statistike, pri čemu se zaokruživanje vrši tako da se iznos od pet dinara ne uzima u obzir, a iznos preko pet dinara zaokružuje na deset dinara.
Gradsko veće, na predlog Odeljenja za budžet i finansije, objavljuje usklađene dinarske iznose taksi iz stava 1. ovog člana.
V OSLOBAĐANJE OD PLAĆANJA TAKSE
Oslobađaju se plaćanja takse:
Oslobađaju se takse:
1) organi, organizacije i institucije Republike Srbije;
2) organi i organizacije autonomnih pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave;
3) organi, organizacije i institucije Grada Vranja i gradskih opština Grada Vranja;
4) organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;
5) ustanove osnovane od strane Republike Srbije, autonomnih pokrajina, odnosno jedinica lokalne samouprave;
6) Crveni krst Srbije i organizacije registrovane za obavljanje delatnosti u oblasti društvene zaštite dece i omladine i socijalne zaštite; i
7) lica sa invaliditetom.
Taksa se ne plaća za:
1. spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;
2. spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno plaćenih javnih prihoda;
3. spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;
4. spise i radnje u postupku ostvarivanja prava iz socijalne zaštite, finansijske podrške porodice sa decom i predškolskog vaspitanja i obrazovanja;
5. podneske upućene organu za predstavke i pritužbe;
6. spise i radnje u postupcima za utvrđivanje prava nastalih u vezi sa elementarnim nepogodama i drugim vanrednim događajima.
U rešenju, odnosno drugoj ispravi koja se izdaje bez plaćanja takse mora se naznačiti svrha izdavanja i osnov oslobađanja od plaćanja takse.
Rešenje, odnosno isprava iz stava 1. ovog člana može se upotrebiti u druge svrhe samo ukoliko se za istu plati odgovarajuća taksa, ako je za te svrhe propisana obaveza plaćanja takse.
Takseni obveznik koji je platio taksu koju nije bio dužan da plati, ili je taksu platio u većem iznosu, ima pravo na povraćaj takse.
Postupak za povraćaj takse pokreće se na zahtev taksenog obveznika.
Rešenje o povraćaju takse donosi organ nadležan za poslove javnih prihoda uz primenu propisa o povraćaju viška ili pogrešno, odnosno nepravilno uplaćenih poreza.
Pravo na povraćaj takse zastareva protekom dve godine po isteku godine u kojoj je taksa nepravilno ili pogrešno naplaćena, odnosno naplaćena u većem iznosu.
Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši organizaciona jedinica Gradske uprave nadležna za opšte poslove.
Novčanom kaznom od 25.000,00 dinara, kazniće se za prekršaj odgovorno lice, ako:
1) Izvrši radnju po podnetom zahtevu, bez dokaza o naplati takse
2) u rešenju, ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena, ne označi da je taksa plaćena, iznos koji je plaćen i tarifni broj po kojem je taksa plaćena (član 9);
3) ne obavesti taksenog obveznika, koji je podneo zahtev bez dokaza o plaćenoj taksi u propisanom iznosu, da je dužan da plati propisanu taksu i da o tome podnese dokaz, ili taksu ne naplati pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno ako u propisanom roku ne obavesti nadležni organ radi pokretanja postupka prinudne naplate (član 8. i član 20); i
4) u rešenju ili drugoj ispravi, koji se izdaju bez plaćanja takse, ne označi svrhu izdavanja i na osnovu kojeg tarifnog broja je oslobođen od takse (član 14. stav 1.).
Strani državljanin, pod uslovima reciprociteta, ima ista prava i obaveze po ovoj odluci kao i državljani Republike Srbije.
U pogledu prinudne naplate takse, obračuna kamate i drugog što nije propisano ovom odlukom, shodno se primenjuju odredbe Zakona o republičkim administrativnim taksama i propisi koji uređuju poreski postupak i poresku administraciju.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 33/09, 37/10, 32/11, 37/11-ispr, 43/12, 42/13, 40/16 i 23/17).
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".
Samostalni članovi Odluke o izmeni i dopuni
Odluke o lokalnim administrativnim taksama
("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 29/2019)
Član 3
Ovlašćuje se Komisija za propise Skupštine grada Vranja da utvrdi prečišćen tekst Odluke o lokalnim administrativnim taksama.
Član 4
Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o lokalnim administrativnim taksama
("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 3/2024)
Član 2
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u Službenom glasniku grada Vranja.
Za zahtev, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
345,00 din. |
Napomena:
Taksa iz ovog tarifnog broja ne plaća se:
1) Za naknadne podneske, kojima stranka zahteva samo ažuriranje postupka po ranije podnetom zahtevu.
2) Kada je izdavanje spisa, odnosno vršenje radnje po tom zahtevu oslobođeno plaćanje takse u skladu sa ovom Odlukom.
Za zahtev za davanje tumačenja, objašnjenja, odnosno mišljenja o primeni gradskih propisa iz izvornih nadležnosti, fizičkom licu |
1.660,00 din. |
Za zahtev za davanje tumačenja, objašnjenja, odnosno mišljenja o primeni gradskih propisa iz izvornih nadležnosti pravnom licu, odnosno preduzetniku, odnosno fizičkom licu upisanom u poseban registar, koje obavlja delatnost slobodne profesije, uređenu posebnim propisom |
10.580,00 din. |
Za zahtev za sprovođenje postupka prinudnog izvršenja |
390,00 din. |
Za žalbe protiv akata organa Grada, koje donose u obavljanju poslova iz svojih izvornih nadležnosti ako odlukom drugačije nije propisano |
620,00 din. |
Za vanredne pravne lekove |
2380,00 din. |
NAPOMENA:
Ako se u istoj upravnoj stvari podnosi jedna žalba protiv više rešenja, taksa iz ovog tarifnog broja plaća se prema broju rešenja koja se osporavaju žalbom.
Za žalbu protiv rešenja o prekršaju komunalnog inspektora |
1050,00 din. |
Za rešenja i zaključke koje donose organi Grada, u obavljanju poslova iz svoje izvorne nadležnosti, ako ovom odlukom nije drugačije propisano |
550,00 din. |
NAPOMENA:
Ako se rešenja donosi po zahtevu više lica, taksa iz ovog tarifnog broja plaća se prema broju obveznika kojima se rešenje uručuje.
Taksa za rešenje iz ovog tarifnog broja, koje se donosi po žalbi, plaća se kada je za odlučivanje o žalbi nadležan organ Grada.
Za uverenje odnosno potvrdu koja izdaju organi Grada, u obavljanju poslova iz svoje izvorne nadležnosti |
345,00 din. |
Tarifni broj 6.
Za opomenu kojim se obveznik poziva da plati taksu |
260,00 din. |
VI SPISI I RADNJE U OBLASTI PROSTORNOG PLANIRANJA I IZGRADNJE
Izdavanje informacije o lokaciji:
1. Za građevinske parcele površine do 600 m2 |
1970,00 din. |
2. Za građevinske parcele površine preko 600 m2 |
6.610,00 din. |
1.Za podnošenje prigovora na urbanisti projekat ili urbanistički plan |
550,00 din. |
2. Izdavanje potvrda, uverenja, podataka i mišljenja u vezi sa urbanističkim planovima i odlukama |
870,00 din. |
Izdavanje lokacijske dozvole:
1. Za porodične stambene objekte, porodične stambene objekte sa poslovnim prostorom i druge objekte koji se grade na građevinskim parcelama namenjenim za porodično stanovanje |
2.500,00 din. |
2. Za ostale objekte - za više porodično stanovanje, administraciju, saobraćajne, vodoprivredne i energetske objekte, kao i objekte komunalne infrastrukture i druge privredne i neprivredne objekte neproizvodne delatnosti |
15.200,00 din. |
3. Za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede |
6.910,00 din. |
1. Za sprovođenje postupka za izradu, donošenje i izmenu urbanističkog plana, i to: |
|
- za podnošenje zahteva |
940 din. |
- za pokretanje postupka izrade ili izmene urbanističkog plana |
83.860,00 din. |
2. Za potvrđivanje projekta preparcelacije za ispravku granica susednih parcela |
8.790,00 din. |
3. Za potvrdu projekta parcelacije i preparcelacije |
8.290,00 din. |
4. Za potvrdu urbanističkog projekta |
66.120,00 din. |
5. Za potvrdu urbanističkog projekta za proizvodne objekte i objekte iz oblasti poljoprivrede |
39.670,00 din. |
Napomena: Naknada se plaća prilikom podnošenja zahteva.
Izdavanje odgovarajućeg akta za postavljanje objekata privremenog karaktera:
Za montažne objekte, kioske i nadstrešnice |
5.010,00 din. |
2. Za balon hale za sportske namene |
33.600,00 din. |
Za obradu zahteva sa uviđajem na terenu za poslove iz izvorne nadležnosti organa grada |
4.070,00 din. |
Za utvrđivanje uslova za postavljanje stolova, uličnih tezgi, tendi, letnjih bašti i slično |
1.660,00 din. |
1. Za donošenje rešenja o utvrđivanju zemljišta za redovnu upotrebu objekta i postupak pripreme |
4.070,00 din. |
2. Za donošenje rešenja o ispravci granica građevinske parcele |
4.070,00 din. |
3. Za donošenje rešenja o poništaju rešenja zbog neprivođenja zemljišta nameni |
2.540,00 din |
4. Za donošenje rešenja o otuđenju ili davanju u zakup zemljišta u javnoj svojini |
2.540,00 din. |
5. Za donošenje rešenja o konverziji prava korišćenja u pravo svojine na zemljištu u javnoj svojini uz naknadu |
4.070,00 din. |
6. Za zahtev za utvrđivanje zauzeća državne imovine |
1.590,00 din. |
7. Za zahtev za izdavanje potvrde o rešenim imovinskim odnosima |
1.590,00 din. |
8. Za zahtev za donošenje rešenja o vraćanju utrina i pašnjaka selima na korišćenje |
1.590,00 din. |
9. Za zahtev za zaključenje ugovora o zakupu stana |
3.190,00 din. |
10. Za zahtev za zaključenje ugovora o otkupu stana |
4.350,00 din |
11. Za donošenje rešenja o administrativnom prenosu nepokretnosti |
4.070,00 din. |
12. Za donošenje rešenja o prestanku prava korišćenja |
4.070,00 din. |
13. Za izdavanje tapije |
4.070,00 din. |
14. Za donošenje rešenja o zakupu građevinskog zemljišta |
390,00 din. |
15. Za donošenje rešenja o zakupu poslovnog prostora i povremenom korišćenju službenih prostorija |
390,00 din. |
Za donošenje rešenja o uticaju objekata i delatnosti na životnu sredinu |
3.790,00 din. |
1. Za donošenje rešenja o davanju u zakup stanova iz državne svojine |
2.030,00 din. |
2. Za donošenje rešenja o iseljenju bespravno useljenih lica u stanove u državnoj svojini |
4.790,00 din. |
1. Za donošenje rešenja o registraciji stambene zajednice |
390,00 din. |
2. Za vođenje jedinstvene evidencije stambenih zajednica |
390,00 din. |
VI SPISI I RADNJE U OBLASTI DRUMSKOG SAOBRAĆAJA
1. Za saglasnost na godišnji program rada na održavanju i zaštiti javnog puta |
1.970,00 din. |
2. Za izdavanje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja u vezi redovnog održavanja javnog puta‚ |
1.970,00 din. |
3. Za izdavanje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja u vezi urgentnog održavanja javnog puta |
1.970,00 din. |
4. Za izdavanje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja u vezi rehabilitacije javnog puta |
1.970,00 din. |
5. Za izdavanje rešenja o tehničkom regulisanju saobraćaja u vezi režima saobraćaja u zimskom periodu |
1.970,00 din. |
6. Za izdavanje saglasnosti na saobraćajni projekat |
980,00 din. |
7. Za izdavanje rešenja za obustavu (zabranu) saobraćaja |
1.970,00 din. |
Za izdavanje rešenja za kretanje, zaustavljanje i parkiranje vozila u pešačkoj zoni, i to:
dnevno |
125,00 din. |
mesečno |
1.320,00 din. |
godišnje |
5.290,00 din. |
Za izdavanje rešenja za kretanje, zaustavljanje i parkiranje teretnog vozila do 3,5 t u "plavoj" zoni i to:
dnevno |
125,00 din. |
mesečno |
1.320,00 din. |
godišnje |
5.290,00 din. |
Za izdavanje rešenja za kretanje, zaustavljanje i parkiranje teretnog vozila preko 3,5 t u "plavoj" zoni i to:
dnevno |
260,00 din. |
mesečno |
3.900,00 din. |
godišnje |
19.830,00 din. |
Izdavanje rešenja za izmenu režima saobraćaja |
2.240,00 din. |
Izdavanje rešenja o upisu podataka u evidenciju teretnih vozila za sopstvene potrebe |
860,00 din |
Za izdavanje rešenja za odobrenje za obavljanje taksi prevoza |
1.970,00 din |
1. Za izdavanje taksi dozvole |
2.770,00 din. |
2. Za izdavanje taksi dozvole za vozača |
1.440,00 din. |
3. Za izdavanje krovne oznake |
13.220,00 din. |
4. Za davanje saglasnosti na korišćenje krovne oznake (koje izdaje pravno lice) |
3.960,00 din. |
4. Za produženje taksi dozvole za vozilo |
1.130,00 din. |
5. Za produženje taksi dozvole za vozača |
650,00 din. |
6. Za upis promene vozila u taksi dozvoli |
1.440,00 din. |
7. Za izdavanje duplikata taksi dozvole |
650,00 din. |
8. Za promenu podataka u taksi dozvoli |
650,00 din. |
9. Za donošenje rešenja o ispunjenosti uslova za obavljanje taksi delatnosti |
4.170,00 din. |
10. Za donošenje rešenja o overi reda vožnje u linijskom prevozu |
8.390,00 din. |
11. Za izdavanje odobrenja za produženje radnog vremena ugostiteljskih objekata |
6.330,00 din. |
Za izdavanje rešenja za odobrenje za obavljanje "limo" servisa |
26.450,00 din. |
Za overu tehničke dokumentacije za izvođenje radova na periodičnom održavanju gradskih i opštinskih saobraćajnica plaća se 0,2% od predračunske vrednosti radova.
Za overu:
1. Cenovnika |
1.850,00 din. |
2. Ugovora za obavljanje poslova van prostorija poslodavca |
190,00 din. |
3. Ugovora za obavljanje poslova kućnog - pomoćnog osoblja |
190,00 din. |
1. Za pružanje pravne pomoći građanima i pravnim licima 50% od važeće advokatske tarife 2. Za pružanje administrativnih usluga preduzetnicima za upis u registar i promenu podataka |
1.020,00 din. |
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka u Taksenoj tarifi kako je objavljeno u "Sl. glasniku Grada Vranja", br. 3/2024