PRAVILNIK
O BLIŽEM UREĐIVANJU NAČINA I PROCEDURE PLANIRANJA, SPROVOĐENJA POSTUPKA JAVNE NABAVKE, PRAĆENJA IZVRŠENJA UGOVORA O JAVNOJ NABAVCI I NAČINA PLANIRANJA I SPROVOĐENJA NABAVKI NA KOJE SE ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA NE PRIMENJUJE I NABAVKI DRUŠTVENIH I DRUGIH POSEBNIH USLUGA

("Sl. list grada Beograda", br. 88/2020, 45/2022 i 26/2024)

Predmet uređivanja

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje način i procedura planiranja, sprovođenja postupka javne nabavke i praćenja izvršenja ugovora o javnoj nabavci, koju primenjuju organizacione jedinice Gradske uprave Grada Beograda, Gradsko pravobranilaštvo Grada Beograda, Ombudsman za grad Beograd, Kancelarija za mlade i posebne službe obrazovane u gradu Beogradu (u daljem tekstu: naručioci).

Pravilnikom se uređuju i način planiranja i sprovođenja nabavki, na koje se Zakon o javnim nabavkama (u daljem tekstu: zakon) ne primenjuje, kao i nabavki društvenih i posebnih usluga, kao posebnog režima nabavki.

Pravilnikom se uređuju učesnici, odgovornosti, način obavljanja poslova javnih nabavki u skladu sa zakonom, a naročito se uređuje:

- način planiranja (kriterijumi za planiranje, način iskazivanja potreba, kontrola potreba, pravila i način određivanja predmeta javne nabavke i procenjene vrednosti, način ispitivanja i istraživanja tržišta);

- odgovornost za planiranje i sprovođenje;

- ciljevi postupka javne nabavke;

- način izvršavanja obaveza iz postupka;

- način obezbeđivanja konkurencije;

- sprovođenje postupaka;

- način praćenja izvršenja ugovora i

- kontrola javnih nabavki.

Način planiranja i sprovođenja centralizovanih javnih nabavki reguliše se posebnim pravilnikom.

Osnovne odredbe

Primena

Član 2

Ovaj pravilnik je namenjen svim naručiocima koji su, u skladu sa važećom regulativom i unutrašnjim aktima, uključeni u planiranje nabavki, sprovođenje postupaka javnih nabavki, izvršenje ugovora i kontrolu javnih nabavki.

Pojmovi

Član 3

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovom pravilniku imaju sledeće značenje:

1) Javnom nabavkom smatra se nabavka na osnovu ugovora o javnoj nabavci dobara, usluga ili radova koje nabavlja jedan ili više javnih naručilaca od privrednih subjekata koje su ti naručioci odabrali bez obzira da li su dobra, usluge ili radovi namenjeni za javne svrhe.

2) Pod nabavkom se smatra nabavka koja je potrebna za obavljanje delatnosti naručioca, a izuzeta je od primene Zakona o javnim nabavkama, odnosno nabavka na koju se odredbe zakona ne primenjuju, osim načela zakona na način koji je primeren okolnostima konkretne nabavke, i koja se sprovodi u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

3) Dokumentacija o nabavci je svaki dokument u kome se opisuju ili utvrđuju elementi nabavke ili postupka, a koji uključuje javni poziv, prethodno informativno ili periodično indikativno obaveštenje u slučaju kada se ono koristi kao javni poziv, obaveštenje o uspostavljanju sistema kvalifikacije, opisnu dokumentaciju i konkursnu dokumentaciju.

4) Konkursna dokumentacija je dokumentacija koja sadrži tehničke specifikacije, uslove ugovora, obrasce dokumenata koje podnose privredni subjekti, informacije o propisanim obavezama i drugu dokumentaciju i podatke od značaja za pripremu i podnošenje prijava i ponuda.

5) "Pisan" ili "u pisanoj formi" je svaki izraz koji se sastoji od reči ili brojeva koji može da se čita, umnožava i naknadno šalje, uključujući informacije koje se šalju i čuvaju elektronskim sredstvima.

6) Poslovi javnih nabavki su planiranje javne nabavke; sprovođenje postupka javne nabavke uključujući ali ne ograničavajući se na učešće u komisiji za javnu nabavku; izrada konkursne dokumentacije; izrada akata u postupku javne nabavke; izrada ugovora o javnoj nabavci; praćenje izvršenja javne nabavke; svi drugi poslovi koji su povezani sa postupkom javne nabavke.

7) Plan javnih nabavki je godišnji plan javnih nabavki naručioca.

8) Spisak nabavki predstavlja evidenciju svih nabavki na koje se ne primenjuju odredbe zakona.

9) Privrednim subjektom se smatra svako lice ili grupa lica, koje na tržištu nudi dobra, usluge ili radove.

10) Ponuđač je privredni subjekt koji je podneo ponudu.

11) Ugovor o javnoj nabavci je teretni ugovor zaključen u pisanoj formi između jednog ili više ponuđača i jednog ili više naručilaca koji za predmet ima nabavku dobara, pružanje usluga ili izvođenje radova.

12) Nosilac planiranja i naručilac je resorno nadležna organizaciona jedinica.

13) Krajnji korisnik je unutrašnja organizaciona jedinica, druga organizaciona jedinica i ostali pravni subjekti čiji je osnivač Grad Beograd, koji koriste predmet nabavke.

14) Podnosilac zahteva za sprovođenje postupka je unutrašnja organizaciona jedinica (sektor, odeljenje, odsek).

15) Nosilac aktivnosti je lice angažovano na poslovima javnih nabavki koje je nosilac aktivnosti u konkretnom postupku javne nabavke.

16) Životni ciklus su sve uzastopne i/ili međusobno povezane faze, uključujući potrebno istraživanje i razvoj, proizvodnju, trgovinu i uslove trgovine, prevoz, korišćenje i održavanje tokom trajanja dobara ili radova ili pružanja usluge, od pribavljanja sirovina ili generisanja resursa do odlaganja, uklanjanja i završetka usluge ili upotrebe.

17) Opšti rečnik nabavki (Common Procurement Vocabulary - CPV) je jedinstveni sistem klasifikacije predmeta javne nabavke koji se primenjuje u postupku javne nabavke kojim se istovremeno obezbeđuje usklađenost sa drugim postojećim klasifikacijama.

Ciljevi pravilnika

Član 4

Cilj pravilnika je da naručioci prilikom primene Zakona, u postupku realizovanja objektivnih potreba za dobrima, uslugama ili radovima, postupaju na ekonomičan, efikasan, transparentan i proporcionalan način, bez diskriminacije, omogućavajući što je moguće veću konkurenciju i obezbeđujući jednak položaj svih privrednih subjekata.

Opšti ciljevi ovog pravilnika su:

1) jasno i precizno uređivanje i usklađivanje obavljanja svih poslova javnih nabavki, a naročito planiranja, sprovođenja postupka, načina komunikacije učesnika u postupku i praćenja izvršenja ugovora o javnim nabavkama;

2) evidentiranje svih radnji i akata tokom planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja ugovora o javnim nabavkama;

3) uređivanje ovlašćenja i odgovornosti u svim fazama javnih nabavki;

4) kontrola planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja javnih nabavki;

5) definisanje uslova i načina profesionalizacije i usavršavanja zaposlenih koji obavljaju poslove javnih nabavki, sa ciljem pravilnog, efikasnog i ekonomičnog obavljanja poslova iz oblasti javnih nabavki.

Način planiranja

Član 5

Naručilac je dužan da donese godišnji plan javnih nabavki koji sadrži podatke propisane zakonom i tabelom (modelom Plana javnih nabavki) Kancelarije za javne nabavke.

Plan javnih nabavki čine sve javne nabavke čije se pokretanje planira u tekućoj budžetskoj godini.

Naručilac je dužan da, pored godišnjeg plana javnih nabavki, donese i spisak nabavki na koje se zakon ne primenjuje.

Kriterijumi za planiranje

Član 6

Kriterijumi koji se uzimaju u obzir kod planiranja svakog postupka nabavljanja dobara, radova ili usluga su:

1) da li je predmet nabavljanja u funkciji obavljanja delatnosti i u skladu sa planiranim ciljevima koji su definisani u relevantnim dokumentima (propisi, standardi, godišnji programi poslovanja, usvojene strategije i akcioni planovi, protokoli i dr.);

2) da li tehničke specifikacije i količine određenog predmeta nabavljanja odgovaraju stvarnim potrebama naručioca, odnosno krajnjeg korisnika;

3) da li je procenjena vrednost odgovarajuća s obzirom na ciljeve nabavljanja, a imajući u vidu tehničke specifikacije, neophodne količine i stanje na tržištu (cena i ostali uslovi nabavljanja);

4) da li se prilikom nabavljanja stvaraju i dodatni troškovi, kolika je visina i kakva je priroda tih troškova i da li je nabavljanje neophodno i isplativo;

5) da li postoje druga moguća rešenja za zadovoljavanje iste potrebe i koje su prednosti i nedostaci tih rešenja u odnosu na postojeće;

6) stanje na zalihama, odnosno praćenje i analiza pokazatelja u vezi sa potrošnjom dobara (dnevno, mesečno, kvartalno, godišnje i sl.);

7) prikupljanje i analiza postojećih informacija i baza podataka o izabranim ponuđačima i zaključenim ugovorima;

8) praćenje i poređenje troškova održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta postojeće opreme i sl.;

9) ekološka prednost predmeta nabavljanja, energetska efikasnost i troškovi životnog ciklusa (trošak nabavke, troškovi upotrebe i održavanja, kao i troškovi odlaganja nakon upotrebe);

10) rizici i troškovi u slučaju nesprovođenja postupka nabavljanja dobara, usluga ili radova, kao i troškovi alternativnih rešenja.

Način iskazivanja potreba, provera iskazanih potreba i utvrđivanje stvarnih potreba

Član 7

Postupak planiranja počinje utvrđivanjem stvarnih potreba za predmetima nabavljanja, koji su neophodni za obavljanje redovnih aktivnosti i koji su u skladu sa postavljenim ciljevima.

Stvarne potrebe za dobrima, uslugama i radovima koje treba nabaviti određuju se u skladu sa kriterijumima za planiranje.

Član 8

Nosilac planiranja, pre početka postupka prijavljivanja potreba, dostavlja instrukcije za planiranje krajnjim korisnicima koji imaju potrebe koje će biti predviđene u planu javnih nabavki nosioca planiranja ili spisku nabavki.

Instrukcije za planiranje sadrže obrasce i tabele za prikupljanje i dostavljanje traženih podataka o potrebama čija se realizacija planira (podaci o predmetu javne nabavke/nabavke, količinama, vrednosti, okvirnom vremenu pokretanja postupka, planiranom vremenu realizacije ugovora), kao i obrazloženjima bitnim za ocenu opravdanosti i procenu prioriteta potreba, postupcima u toku, sprovedenim postupcima, stanju zaliha i drugim podacima koji su nosiocu planiranja neophodni da bi sačinio plan javnih nabavki u skladu sa zakonom ili spisak nabavki.

Instrukcijama se unificira i standardizuje iskazivanje potreba za dobrima, uslugama i radovima.

Član 9

Krajnji korisnici utvrđuju i iskazuju potrebe u svemu u skladu sa datim instrukcijama i iste dostavljaju nosiocu planiranja.

Krajnji korisnici dostavljaju nosiocu planiranja projektnu i ostalu dokumentaciju koja je potrebna za radove i usluge, sa svim neophodnim saglasnostima, ukoliko je pribavljanje predmetne dokumentacije u njihovoj nadležnosti i ukoliko je krajnji korisnik obezbedio projektnu i ostalu dokumentaciju.

Član 10

Nosilac planiranja nakon prikupljanja potreba, vrši proveru da li su potrebe iskazane u skladu sa kriterijumima za planiranje.

Nakon izvršene provere, nosilac planiranja obaveštava krajnjeg korisnika o svim uočenim neslaganjima potreba sa kriterijumima za planiranje.

Krajnji korisnici, nakon prijema obaveštenja iz prethodnog stava, vrše neophodne ispravke i utvrđuju stvarnu potrebu, o čemu obaveštavaju nosioca planiranja.

Kontrola predloga potreba

Član 11

Naručioci, na zahtev Službe za centralizovane javne nabavke i kontrolu nabavki (u daljem tekstu: Služba), dostavljaju objedinjen predlog potreba u pisanom obliku, sa dokumentacionom podlogom u prilogu, radi sprovođenja kontrole.

Predlog potreba, naručioci su u obavezi da dostave u roku koji odredi Služba u instrukcijama za planiranje.

Predlogom potreba iz prethodnog stava naručilac je u obavezi da obuhvati i nabavke na koje se zakon ne primenjuje.

Dokumentacionu podlogu za pripremu plana javnih nabavki predstavljaju:

- pisani dokazi o prikupljenim podacima o ispitivanju i istraživanju tržišta svakog pojedinačnog predmeta javne nabavke,

- tehničke specifikacije za svaki pojedinačni predmet javne nabavke,

- pisani dokazi o načinu utvrđivanja vrednosti svakog pojedinačnog predmeta javne nabavke,

- pisani dokazi o načinu ispitivanja opravdanosti planiranja sprovođenja rezervisanih javnih nabavki.

Član 12

Služba u roku od 10 dana od dana prijema predloga potreba, razmatra i ocenjuje opravdanost prijavljenih potreba.

Služba može od naručilaca zahtevati dodatna objašnjenja i predložiti izmene predloga potreba, u smislu predmeta javne nabavke/nabavke (tehničke specifikacije radi standardizacije, racionalizacije i sl.), vrednosti, količina i sl.

Naručioci, usklađuju predlog potreba sa preporukama Službe i na osnovu uređenog predloga potreba sačinjavaju predlog plana javnih nabavki i spisak nabavki na koje se Zakon ne primenjuje.

Pravila i način određivanja predmeta javne nabavke i tehničkih specifikacija

Član 13

Predmet javne nabavke su dobra, usluge ili radovi koji su određeni u skladu sa zakonom i Opštim rečnikom nabavki (Common Procurement Vocabulary - CPV).

Uvek kada je to moguće i svrsishodno sa stanovišta ciljeva javne nabavke, predmet javne nabavke se oblikuje po partijama, na osnovu objektivnih kriterijuma (prema vrsti, količini, svojstvima nameni, mestu ili vremenu izvršenja i sl.).

Ukoliko je procenjena vrednost javne nabavke jednaka ili veća od iznosa evropskih pragova, prilikom određivanja predmeta javne nabavke, naručilac, shodno odredbama Zakona, mora da razmotri prikladnost oblikovanja predmeta javne nabavke u više partija.

Tehničkim specifikacijama se predmet javne nabavke određuje u skladu sa zakonom i kriterijumima za planiranje, tako da se predmet javne nabavke opiše na jednostavan, jasan, objektivan, razumljiv i logično struktuiran način.

Naručilac određuje predmet javne nabavke na način da predstavlja tehničku, tehnološku, funkcionalnu i drugu objektivno odredivu celinu.

Pravila i način određivanja procenjene vrednosti javne nabavke

Član 14

Procenjena vrednost predmeta javne nabavke mora da bude objektivna, zasnovana na sprovedenom ispitivanju i istraživanju tržišta predmeta javne nabavke, koje uključuje proveru cene, kvaliteta, perioda garancije, održavanja i sl. i mora da bude validna u vreme pokretanja postupka.

Procenjena vrednost predmeta javne nabavke, u skladu sa tehničkim specifikacijama utvrđenog predmeta i utvrđenim količinama, može da se odredi i kao rezultat prethodnog iskustva konkretnog predmeta javne nabavke.

Procenjena vrednost za javne nabavke radova, određuje se prema tehničko-projektnoj dokumentaciji, izrađenoj u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, imajući u vidu i prethodno iskustvo.

Procenjena vrednost iskazuje se u dinarima, bez poreza na dodatu vrednost, u svemu u skladu sa odredbama zakona, a obuhvata procenu ukupnih plaćanja koje će izvršiti naručilac, uključujući sve opcije ugovora i moguće produženje ugovora, ukoliko je predviđeno u konkursnoj dokumentaciji.

U slučaju da se realizacija ugovora planira u periodu od dve ili više godina, procenjena vrednost iskazuje se za ceo period realizacije.

Način ispitivanja i istraživanja tržišta predmeta javne nabavke

Član 15

Nosilac planiranja i krajnji korisnik ispituju i istražuju tržište svakog pojedinačnog predmeta nabavljanja ispitivanjem stepena razvijenosti tržišta, upoređivanjem cena više privrednih subjekata, ispitivanjem kvaliteta, perioda garancije, načina i troškova održavanja, rokova isporuke, postojećih propisa i standarda, mogućnosti da se potreba obezbedi na drugačiji način.

Ispitivanje i istraživanje tržište se sprovodi na neki od sledećih načina:

- primarnim sakupljanjem podataka (pozivi za dostavljanje podataka, ankete, upitnici i dr.);

- istraživanjem putem interneta (cenovnici privrednih subjekata, Portal javnih nabavki, sajtovi drugih naručilaca, sajtovi nadležnih institucija za objavu relevantnih informacija o tržišnim kretanjima i dr.);

- ispitivanjem prethodnih iskustava za konkretan predmet javne nabavke (postojeće informacije i baze podataka o izabranim ponuđačima i ugovorima);

- ispitivanjem iskustava drugih naručilaca;

- na drugi pogodan način, imajući u vidu svaki predmet nabavljanja pojedinačno.

Određivanje odgovarajuće vrste postupka

Član 16

Nosilac planiranja određuje vrstu postupka za svaki predmet javne nabavke, u skladu sa ukupnom procenjenom vrednošću predmeta javne nabavke, i u skladu sa drugim relevantnim odredbama zakona.

Način određivanja perioda na koji se ugovor o javnoj nabavci zaključuje

Član 17

Nosilac planiranja u saradnji sa krajnjim korisnikom određuje period na koji se ugovor o javnoj nabavci zaključuje, u skladu sa važećim propisima i realnim potrebama, a shodno načelu ekonomičnosti, efikasnosti i zaštite životne sredine.

Naručilac je dužan da nabavlja dobra, usluge ili radove odgovarajućeg kvaliteta imajući u vidu svrhu, namenu i vrednost javne nabavke, odnosno ekonomično trošenje javnih sredstava i koja minimalno utiču na životnu sredinu.

Određivanje dinamike pokretanja postupka javne nabavke

Član 18

Dinamiku pokretanja postupaka određuje nosilac planiranja, u skladu sa prethodno definisanim okvirnim datumima zaključenja i izvršenja ugovora, a imajući u vidu vrstu postupka javne nabavke koji se sprovodi za svaki predmet javne nabavke, objektivne rokove za pripremu i dostavljanje ponuda, kao i propisane rokove za podnošenje i postupanje po zahtevu za zaštitu prava.

Ispitivanje opravdanosti rezervisane javne nabavke

Član 19

Nosilac planiranja, kao rezultat istraživanja tržišta svakog predmeta javne nabavke, prilikom planiranja određuju da li je opravdano, moguće ili objektivno sprovesti rezervisanu javnu nabavku.

Ispitivanje opravdanosti zajedničkog sprovođenja javne nabavke

Član 20

Nosioci planiranja određuju da li je opravdano zajedničko sprovođenje javne nabavke, imajući u vidu svoje potrebe.

Izrada i donošenje plana javnih nabavki

Član 21

Obaveze, ovlašćenja i odgovornosti naručioca, prilikom sačinjavanja plana javnih nabavki, definisane su tako što u roku predviđenom u uputstvima za planiranje službe:

- Nosilac planiranja sačinjava predlog plana javnih nabavki, u skladu sa zakonom, koji na prvoj strani sadrži naznaku "predlog";

- Nosilac planiranja sačinjava Predlog spiska nabavki na koje se zakon ne primenjuje (u daljem tekstu Predlog spiska nabavki), koji sadrži podatke o vrednosti, vrsti i osnovu izuzeća svake pojedinačne nabavke koju naručilac planira da realizuje u tekućoj godini, po osnovu izuzetaka propisanih čl. 11-21. zakona i nabavke čija je procenjena vrednost manja od pragova propisanih članom 27. stav 1. zakona;

- Nosioci planiranja dostavljaju Službi predlog plana javnih nabavki i predlog spiska nabavki, radi sprovođenja kontrole u smislu usaglašenosti sa propisima kojima je regulisana oblast javnih nabavki;

- Nakon sprovedene kontrole, Služba obaveštava nosioce planiranja o potrebi usaglašavanja, odnosno ukoliko nema potrebe za usaglašavanjem, daje pozitivno mišljenje na predlog plana javnih nabavki i predlog spiska nabavki;

- Nosioci planiranja dostavljaju gradonačelniku predlog plana javnih nabavki i predlog spiska nabavki, sa pribavljenim mišljenjem Službe, radi dobijanja saglasnosti.

Član 22

Nakon pribavljanja saglasnosti gradonačelnika na predlog plana javnih nabavki i predlog spiska nabavki, rukovodilac Naručioca, donosi plan javnih nabavki i spisak nabavki za tekuću godinu.

Plan javnih nabavki i spisak nabavki u svemu su identični sa predlogom plana javnih nabavki i predlogom spiska nabavki, osim što ne sadrže naznaku "predlog".

Naručilac je odgovoran za identičnost sadržaja usvojenog predloga plana javnih nabavki i plana javnih nabavki, kao i usvojenog predloga spiska nabavki i spiska nabavki.

Naručilac spisak nabavki dostavlja Službi u elektronskoj formi u roku od tri dana od dana donošenja.

Član 23

Naručilac unosi plan javnih nabavki na Portal za javne nabavke.

Podaci iz plana javnih nabavki unose se na Portal na dva načina:

- Direktno na Portal putem forme, pri čemu Portal snima svaki korak prilikom unosa pa ne može doći do gubljenja podataka i

- Preko Excel šablona, koji se uvozi (aplouduje) na Portal.

Nakon unosa podataka na Portal, naručilac šalje plan javnih nabavki na objavu.

Plan javnih nabavki objavljuje sistem, narednog dana od dana slanja plana na objavu od strane naručioca.

Plan javnih nabavki i sve njegove kasnije izmene ili dopune, naručilac objavljuje na Portalu javnih nabavki i na svojoj internet stranici u roku od deset dana od dana donošenja.

Član 24

Izmene i dopune plana javnih nabavki i spiska nabavki donose se u postupku koji je propisan za donošenje plana javnih nabavki i spiska nabavki, kada su ispunjeni uslovi propisani zakonom i ovim pravilnikom.

Izmene i dopune spiska nabavki, sa obrazloženjem, naručilac dostavlja Službi u roku od tri dana od dana donošenja.

Praćenje izvršenja plana javnih nabavki

Član 25

Naručioci su dužni da prate izvršenje plana javnih nabavki po različitim kriterijumima (predmetu javne nabavke, vrsti postupka, broju zaključenih ugovora, izabranim ponuđačima, realizaciji i važenju pojedinačnih ugovora i sl.).

Praćenje realizacije omogućava analizu ostvarenih rezultata, preciznije i sigurnije planiranje u budućem periodu, te povećanje efikasnosti i kvaliteta poslovnih procesa uz uštede koje proizilaze iz profesionalnog pristupa procesu osmišljenog planiranja.

Ciljevi postupka javne nabavke

Član 26

U postupku javne nabavke moraju biti ostvareni ciljevi postupka javne nabavke, koji se odnose na:

1) celishodnost i opravdanost javne nabavke - pribavljanje dobara, usluga ili radova odgovarajućeg kvaliteta i potrebnih količina, za zadovoljavanje stvarnih potreba naručioca na efikasan, ekonomičan i efektivan način;

2) ekonomično i efikasno trošenje javnih sredstava, odnosno pribavljanje dobara, usluga ili radova odgovarajućeg kvaliteta po najpovoljnijoj ceni;

3) transparentno trošenje javnih sredstava;

4) obezbeđivanje konkurencije i jednak položaj svih privrednih subjekata u postupku javne nabavke;

5) poštovanje obaveza u oblasti zaštite životne sredine, socijalnog i radnog prava, kao i obaveze iz kolektivnih ugovora, odnosno odredbe međunarodnog prava vezanog za zaštitu životne sredine, socijalnog i radnog prava;

6) blagovremeno i efikasno sprovođenje postupka javne nabavke za potrebe nesmetanog odvijanja procesa rada naručioca i blagovremenog zadovoljavanja potreba ostalih korisnika;

7) sprovođenje postupka javne nabavke na način koji je srazmeran predmetu javne nabavke i ciljevima koje treba da postigne.

Dostavljanje, prijem pismena i komunikacija u postupku javne nabavke

Član 27

Naručilac i privredni subjekti u postupku javne nabavke komunikaciju vrše putem Portala javnih nabavki, odnosno putem pošte, kurirske službe i elektronskim putem-slanjem elektronske pošte, u skladu sa odredbama zakona, uputstva za korišćenje Portala javnih nabavki i ovog pravilnika.

Podnošenje, prijem i evidentiranje dela ponuda, prijava, plana, dizajna i drugih pismena u vezi sa postupkom javne nabavke i obavljanjem poslova javnih nabavki (planiranje, sprovođenje postupka, postupak zaštite prava i izvršenje ugovora o javnoj nabavci), obavlja se preko Portala javnih nabavki u skladu sa odredbama zakona i uputstva za korišćenje Portala i/ili preko pisarnice naručioca, u kojoj se pošta prima, otvara i pregleda, zavodi, raspoređuje i dostavlja naručiocu, u slučajevima kada je Zakonom predviđeno da, komunikacija i razmena podataka elektronskim sredstvima na Portalu javnih nabavki, nije obavezna.

Naručioci su obavezni da koriste Portal javnih nabavki, u svemu u skladu sa odredbama zakona i uputstvom za korišćenje Portala javnih nabavki i isključivo su odgovorni za istinitost i tačnost unetih podataka.

Poslovi pisarnice obavljaju se u skladu sa opštim aktom o unutrašnjoj organizaciji.

Ekspedicija je deo zajedničke pisarnice u kojoj se pošta prima od naručioca radi otpremanja za zemlju i inostranstvo i vodi evidencija o otpremljenoj pošti.

Član 28

U pisarnici poštu prima zaposleni zadužen za prijem pošte, u skladu s rasporedom radnog vremena.

Primljena pošta zavodi se u odgovarajućoj evidenciji istog dana kad je primljena i pod datumom pod kojim je primljena i odmah se dostavlja u rad.

Primljeni delovi ponude u postupku javne nabavke, izmene, dopune ponude i opoziv, zavode se u trenutku prijema i na svakoj ponudi, odnosno izmeni, dopuni ili opozivu ponude, obavezno se mora naznačiti datum i tačno vreme prijema.

Ukoliko zaposleni iz stava 1. ovog člana utvrdi nepravilnosti prilikom prijema dela ponude (npr. ponuda nije označena kao ponuda pa je otvorena, dostavljena je otvorena ili oštećena koverta, kutija sa uzorcima i sl.), dužan je da o tome sačini belešku i dostavi je naručiocu koji nabavku sprovodi, odnosno komisiji za javnu nabavku (u daljem tekstu: komisija).

Primljene delove ponuda čuva zaposleni za prijem pošte, u zatvorenim kovertama do otvaranja ponuda, kada ih predaje komisiji.

Prijem delova ponuda potvrđuje se potpisom člana komisije, u posebnoj evidenciji o primljenim ponudama.

Zaposleni u pisarnici i kod naručioca koji su imali uvid u podatke o dostavljenim ponudama, dužni su da čuvaju kao poslovnu tajnu imena privrednih subjekata, ponuđača, podnosilaca prijava, kao i podatke o podnetim ponudama, odnosno prijavama, do otvaranja ponuda, odnosno prijava.

Član 29

Elektronska pošta se dostavlja na adrese koje su određene za prijem pošte u elektronskom obliku ili na drugi način, u skladu sa zakonom ili posebnim propisom.

Ako se pri prijemu, pregledu ili otvaranju elektronske pošte utvrde nepravilnosti ili drugi razlozi koji onemogućavaju postupanje po ovoj pošti (npr. nedostatak osnovnih podataka za identifikaciju pošiljaoca - imena i prezimena ili adrese, nemogućnost pristupa sadržaju poruke, format poruke koji nije propisan, podaci koji nedostaju i sl.), ta pošta se preko imejl naloga vraća pošiljaocu, uz navođenje razloga vraćanja.

Ako je naručilac ili privredni subjekt dostavio dokument iz postupka javne nabavke elektronskom poštom, smatraće se da je dokument primljen danom slanja.

Član 30

Sva akta u postupku javne nabavke potpisuje rukovodilac naručioca, a parafira rukovodilac unutrašnje organizacione celine i nosilac aktivnosti, izuzev akata koje u skladu sa odredbama zakona potpisuje komisija.

Sprovođenje postupka javne nabavke

Zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke

Član 31

Zahtev za sprovođenje postupka javne nabavke sačinjava podnosilac zahteva, u roku za pokretanje postupka koji je određen planom javne nabavki za konkretnu javnu nabavku, a potpisuje i overava rukovodilac naručioca.

Zahtev iz stava 1. ovog člana podnosi se ukoliko je javna nabavka, predviđena planom javnih nabavki naručioca za tekuću godinu.

Podnosilac zahteva dužan je da odredi predmet javne nabavke, partije ukoliko je predmet oblikovan po partijama, procenjenu vrednost, tehničke specifikacije, kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, tehničke propise i standarde koji se primenjuju, rok izvršenja, mesto izvršenja, eventualne poverljive podatke, eventualne dodatne usluge i slično, održavanje, garantni rok, a na način da ne koristi diskriminatorske uslove.

Član 32

Po prijemu zahteva za sprovođenje postupka javne nabavke, naručilac proverava da li predmetni zahtev sadrži sve potrebne elemente.

Ukoliko podneti zahtev sadrži nedostatke, odnosno ne sadrži sve potrebne elemente, isti se bez odlaganja vraća podnosiocu zahteva na ispravku i dopunu, koja mora biti učinjena u najkraćem mogućem roku.

Ukoliko podneti zahtev ne sadrži nedostatke, naručilac postupa po podnetom zahtevu.

Pokretanje postupka javne nabavke

Način postupanja po odobrenom zahtevu za sprovođenje postupka javne nabavke

Član 33

Na osnovu potpisanog i overenog zahteva, nosilac aktivnosti bez odlaganja sačinjava predlog odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, koji sadrži sve potrebne elemente propisane zakonom.

Na predlog odluke iz stava 1. ovog člana, parafiranjem se saglašava rukovodilac unutrašnje organizacione celine, koji se sa zahtevom za sprovođenje postupka javne nabavke, dostavlja rukovodiocu naručioca radi potpisivanja.

Postupak javne nabavke smatra se pokrenutim slanjem na objavljivanje javnog poziva i drugih oglasa koji se koriste kao javni poziv, osim u slučaju pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva kada se postupak smatra pokrenutim danom slanja poziva za podnošenje ponuda.

Naručioci su obavezni da koriste Portal javnih nabavki, u skladu sa odredbama zakona i uputstvom za korišćenje Portala javnih nabavki i isključivo su odgovorni za istinitost i tačnost unetih podataka.

Član 34

Naručilac dostavlja Službi predlog odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, u dva originalna primerka, radi davanja mišljenja da predlog odluke o sprovođenju postupka javne nabavke sadrži sve potrebne elemente.

U slučaju ugovora koji se odnose na kapitalne izdatke, uz predlog odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, Službi se dostavlja saglasnost gradonačelnika za preuzimanje obaveza po ugovoru koji se odnosi na kapitalne izdatke i zahteva plaćanje u više godina.

Naručilac donosi odluku o sprovođenju postupka javne nabavke, po prethodno pribavljenom mišljenju Službe.

U slučaju izmene odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, naručilac postupa na način predviđen st. 1. i 2. ovog člana.

Član 35

Naručilac donosi odluku o sprovođenju postupka javne nabavke, najkasnije u roku od tri dana od dana pribavljanja pozitivnog mišljenja Službe, na predlog odluke o sprovođenju postupka javne nabavke.

Odluka o sprovođenju postupka javne nabavke je u svemu identična sa predlogom odluke, izuzev što ne sadrži oznaku "predlog".

Naručilac kopiju odluke o sprovođenju postupka javne nabavke dostavlja Službi u roku od tri dana od dana donošenja.

Naručilac je odgovoran za identičnost sadržaja predloga odluke i odluke o sprovođenju postupka javne nabavke.

Način imenovanja članova komisije za javnu nabavku

Član 36

Odlukom o sprovođenju postupka javne nabavke imenuju se članovi komisije za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke.

U postupcima javnih nabavki dobara, usluga ili radova čija procenjena vrednost ne prelazi 3.000.000,00 dinara, naručilac nije dužan da imenuje komisiju za javnu nabavku, u kom slučaju postupak javne nabavke sprovodi lice koje naručilac imenuje.

U postupcima javnih nabavki dobara, usluga ili radova čija procenjena vrednost prelazi 3.000.000,00 dinara, uključujući i 3.000.000,00 dinara, obrazuje se komisija koja mora da ima neparan broj članova, a najmanje tri člana, u čijem sastavu jedan član mora da bude službenik za javne nabavke sa stečenim visokim obrazovanjem na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova ili master akademskim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu ili lice koje je steklo sertifikat za službenika za javne nabavke do stupanja na snagu ovog zakona.

Za člana komisije imenuje se lice koje ima odgovarajuća stručna znanja iz oblasti koja je predmet javne nabavke, kada je to potrebno.

Članovi komisije odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke, imenuju se iz reda zaposlenih kod naručioca, a mogu biti imenovani i članovi i lica koja nisu zaposlena kod naručioca, ako naručilac nema zaposlena lica koja imaju odgovarajuće stručno znanje iz oblasti iz koje je predmet javne nabavke.

Član komisije za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke dužan je da se izuzme iz postupka javne nabavke ukoliko u bilo kojoj fazi tog postupka dođe do saznanja o postojanju sukoba interesa.

Nakon otvaranja ponuda ili prijava, članovi komisije potpisuju izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa.

Naručilac je dužan da licu koje obavlja poslove javnih nabavki omogući osposobljavanje za obavljanje poslova javnih nabavki i polaganje ispita za službenika za javne nabavke, kao i kontinuirano usavršavanje.

Način pružanja stručne pomoći komisiji koja sprovodi postupak javne nabavke

Član 37

Svi pravni subjekti čiji je osnivač Grad Beograd, dužni su da u okviru svoje nadležnosti pruže stručnu pomoć komisiji.

U slučaju potrebe za stručnom pomoći, komisija se pisanim putem obraća pravnom subjektu čiji je osnivač Grad Beograd, a u čijoj je nadležnosti pitanje za koje se stručna pomoć traži.

Pravni subjekt iz prethodnog stava, od koga je komisija zatražila stručnu pomoć, dužan je da pisanim putem odgovori na zahtev komisije, u roku koji određuje komisija, a u skladu sa propisanim rokovima za postupanje.

Ukoliko pravni subjekt ne odgovori komisiji ili ne odgovori u roku, komisija obaveštava rukovodioca naručioca koji će preduzeti potrebne mere radi ostvarivanja saradnje.

Način postupanja u toku izrade konkursne dokumentacije

Član 38

Komisija za javnu nabavku priprema konkursnu dokumentaciju, na način utvrđen zakonom i podzakonskim aktima koji uređuju oblast javnih nabavki, kao i ovim pravilnikom, tako da ponuđači na osnovu iste mogu da pripreme prihvatljivu ponudu.

Konkursna dokumentacija mora da sadrži elemente propisane podzakonskim aktom kojim su uređeni obavezni elementi konkursne dokumentacije u postupcima javnih nabavki.

Pre slanja na objavljivanje konkursne dokumentacije, svi članovi komisije se moraju saglasiti sa njenom sadržinom potpisivanjem izjave o saglasnosti sa sadržinom konkursne dokumentacije ili parafiranjem strana konkursne dokumentacije.

Komisija je dužna da, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i odlukom o sprovođenju postupka javne nabavke preduzme sve radnje potrebne za sprovođenje postupka javne nabavke.

Naručilac može odgovarajućim internim aktom, predvideti prava, obaveze i odgovornosti svakog od članova komisije.

Sredstva obezbeđenja

Član 39

Za ozbiljnost ponude, ispunjenje ugovornih obaveza, otklanjanje nedostataka u garantnom roku, od odgovornosti za prouzrokovanu štetu ako je nastala u vezi sa obavljanjem određene delatnosti i za povraćaj avansa, komisija u konkursnoj dokumentaciji može da predvidi obavezu privrednog subjekta da dostavi menicu ili bankarsku garanciju, u svemu u skladu sa podzakonskim aktom kojim su uređeni obavezni elementi konkursne dokumentacije u postupcima javnih nabavki.

Ukoliko je zahtevana sopstvena blanko menica, ponuđač dostavlja naručiocu:

- original menicu potpisanu originalnim potpisom;

- original menično ovlašćenje potpisanog originalnim potpisom lica koja su potpisala menicu;

- kopiju depo kartona,

- kopiju overenog OP obrasca i

- listing sa sajta NBS-a, kao dokaz da je menica registrovana.

Član 40

Komisija, u zavisnosti od prirode predmeta javne nabavke, predviđa avans u maksimalnom iznosu do 20% od ugovorene vrednosti bez PDV-a. Izuzetno, procenat dozvoljenog avansa može biti veći, uz pribavljenu saglasnost gradonačelnika.

Saglasnost iz prethodnog stava dostavlja se Službi uz predlog odluke o sprovođenju postupka javne nabavke, a najkasnije uz predlog konkursne dokumentacije.

Član 41

Ukoliko su predmet javne nabavke radovi, pored navedenih sredstava finansijskog obezbeđenja, komisija će u konkursnoj dokumentaciji, u zavisnosti od prirode radova, zahtevati od ponuđača i dostavljanje izjave da će pre uvođenja u posao dostaviti polisu osiguranja objekta u izgradnji, odnosno rekonstrukciji i polisu osiguranja od odgovornosti prema trećim licima i stvarima.

Član 42

Kada je jedan od elemenata kriterijuma za dodelu ugovora ponuđena cena, ona se vrednuje sa minimum 70 pondera.

U slučaju kada Komisija proceni da je celishodno da se elemenat kriterijuma ponuđena cena, vrednuje ponderom nižim od 70, obraća se gradonačelniku, radi pribavljanja saglasnosti.

Saglasnost iz prethodnog stava dostavlja se Službi uz predlog odluke o sprovođenju postupka a najkasnije uz predlog konkursne dokumentacije.

Član 43

Naručilac pre slanja na objavljivanje konkursne dokumentacije, dostavlja Službi predlog konkursne dokumentacije, radi dobijanja mišljenja.

Uz predlog konkursne dokumentacije Službi se dostavlja i javni poziv/poziv za podnošenje prijava/ponuda.

Član 44

Naručilac nakon pribavljanja pozitivnog mišljenja Službe na predlog konkursne dokumentacije, pribavlja mišljenje Gradskog pravobranilaštva Grada Beograda, o ispunjenosti svih zakonom propisanih uslova u vezi sa modelom okvirnog sporazuma, odnosno modelom ugovora koji je elemenat konkursne dokumentacije.

Ukoliko naručilac izmeni model okvirnog sporazuma, odnosno model ugovora, prema primedbama Gradskog pravobranilaštva, dužan je da tako izmenjen predlog konkursne dokumentacije dostavi Službi radi pribavljanja mišljenja.

Član 45

Naručilac je odgovoran za identičnost sadržaja predloga konkursne dokumentacije i konkursne dokumentacije koja je objavljena.

Dodatne informacije ili pojašnjenja i izmene i dopune konkursne dokumentacije

Član 46

Dodatne informacije ili pojašnjenja i potrebne izmene i dopune konkursne dokumentacije, odnosno, predloga konkursne dokumentacije sačinjava komisija, odnosno lice koje odredi naručilac.

Naručilac, pre objavljivanja, izmene i dopune konkursne dokumentacije odnosno, predloga konkursne dokumentacije dostavlja Službi, radi pribavljanja mišljenja.

Objavljivanje u postupku javne nabavke

Član 47

Oglasi o javnoj nabavci objavljuju se preko Portala javnih nabavki na standardnim obrascima čiju sadržinu utvrđuje Kancelarija za javne nabavke.

Ukoliko naručilac smatra da je neophodno, oglase o javnim nabavkama može objaviti i u specijalizovanom listu prema predmetu javne nabavke, u cilju obezbeđivanja konkurencije.

U skladu sa zakonom, naručilac može da objavi profil na svojoj internet stranici.

Na profilu naručioca objavljuju se opšti podaci o naručiocu, plan javnih nabavki, prethodno informativno obaveštenje ili periodično indikativno obaveštenje, informacije o postupcima javne nabavke, kao i drugi podaci u vezi sa javnom nabavkom.

Otvaranje ponuda

Član 48

Na postupak otvaranja ponuda primenjuju se propisi kojima se uređuju javne nabavke.

Način postupanja u fazi stručne ocene ponuda

Član 49

Nakon otvaranja ponuda, odnosno prijava, komisija odnosno lice koje imenuje naručilac u skladu sa zakonom, vrši pregled, stručnu ocenu i rangiranje ponuda, odnosno prijava, na osnovu uslova i zahteva iz dokumentacije o nabavci i sačinjava izveštaj o postupku javne nabavke, koji sadrži sve podatke predviđene zakonom.

Donošenje odluke u postupku

Član 50

U skladu sa izveštajem o postupku javne nabavke, naručilac priprema predlog odluke o dodeli ugovora, odnosno predlog odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, predlog odluke o obustavi postupka javne nabavke ili predlog odluke o isključenju kandidata (u daljem tekstu: predlog odluke), koji potpisuje rukovodilac naručioca.

Član 51

Naručilac dostavlja izveštaj o postupku javne nabavke, predlog odluke, izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba interesa, izjavu o saglasnosti sa sadržinom konkursne dokumentacije, sa odgovarajućim materijalom u prilogu, Službi radi pribavljanja mišljenja na izveštaj o postupku javne nabavke, u dva originalna primerka.

Naručilac postupa na način predviđen u stavu 1. ovog člana, u roku od 20 (u slučaju da je rok za donošenje odluke 30 dana), odnosno u roku od 25 dana (u slučaju da je naručilac u konkursnoj dokumentaciji odredio duži rok), od dana isteka roka za podnošenje ponuda.

Član 52

O poštovanju rokova iz čl. 146-148. Zakona staraju se Služba i naručilac.

Služba je dužna da po dostavljenom materijalu postupi u roku ne dužem od četiri radna dana.

Danom donošenja odluke smatra se datum naznačen na samoj odluci, a nakon pribavljanja pozitivnog mišljenja Službe na izveštaj komisije o postupku javne nabavke.

Po donošenju odluke naručilac kopiju odluke dostavlja Službi.

Naručilac je odgovoran za identičnost sadržaja predloga odluke sa konačnom odlukom.

Naručilac je dužan da odluku objavi na Portalu javnih nabavki u roku od tri dana od dana donošenja.

Način postupanja u slučaju zaključivanja okvirnog sporazuma

Član 53

Naručilac sačinjava tekst okvirnog sporazuma, koji mora odgovarati modelu okvirnog sporazuma iz konkursne dokumentacije i predlog zaključaka o davanju saglasnosti na zaključenje okvirnog sporazuma, koji dostavlja Sekretarijatu za finansije (u daljem tekstu: Sekretarijat) na nadležno postupanje i gradonačelniku radi dobijanja saglasnosti.

Tekst okvirnog sporazuma i predlog zaključaka naručilac dostavlja Sekretarijatu i gradonačelniku nakon donošenja odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, ukoliko su nastupili uslovi za zaključenje okvirnog sporazuma u skladu sa Zakonom. U predlogu zaključaka naručilac navodi osnov i uslove za zaključenje okvirnog sporazuma, shodno odredbama Zakona.

U cilju pribavljanja saglasnosti gradonačelnika grada Beograda na zaključenje okvirnog sporazuma, naručilac uz predlog zaključaka dostavlja sledeću dokumentaciju:

1) odluku o sprovođenju postupka javne nabavke;

2) mišljenje Službe na predlog odluke o sprovođenju postupka javne nabavke;

3) mišljenje Službe na predlog konkursne dokumentacije;

4) mišljenje Gradskog pravobranilaštva Grada Beograda o ispunjenosti svih zakonom propisanih uslova u vezi sa modelom okvirnog sporazuma;

5) model okvirnog sporazuma;

6) izveštaj komisije o postupku javne nabavke;

7) mišljenje Službe na izveštaj komisije o postupku javne nabavke;

8) odluku o zaključenju okvirnog sporazuma;

9) tekst okvirnog sporazuma sačinjen u skladu sa modelom okvirnog sporazuma i izabranom ponudom;

10) drugu odgovarajuću dokumentaciju shodno predmetu konkretne javne nabavke.

Po dobijanju saglasnosti gradonačelnika grada Beograda, a pre zaključenja okvirnog sporazuma, naručilac dostavlja okvirni sporazum na overu Gradskom pravobranilaštvu Grada Beograda.

Naručilac je dužan da okvirni sporazum dostavi ponuđaču kojem je sporazum dodeljen u roku od 10 (deset) dana od isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava.

Za postupanje u rokovima za zaključenje okvirnog sporazuma, odgovorni su naručilac, Gradsko pravobranilaštvo Grada Beograda, Sekretarijat i gradonačelnik.

Način postupanja u toku zaključivanja ugovora o javnoj nabavci na osnovu okvirnog sporazuma

Član 54

Pre zaključenja ugovora o javnoj nabavci na osnovu okvirnog sporazuma, naručilac sačinjava tekst ugovora i predlog zaključaka na zaključenje ugovora, koji dostavlja Sekretarijatu na postupanje i gradonačelniku radi dobijanja saglasnosti.

U cilju pribavljanja saglasnosti gradonačelnika grada Beograda na zaključenje ugovora iz stava 1. ovog člana, naručilac uz predlog zaključaka dostavlja sledeću dokumentaciju:

1) okvirni sporazum;

2) zaključak gradonačelnika kojim je data saglasnost na zaključenje okvirnog sporazuma;

3) model ugovora;

4) mišljenje Gradskog pravobranilaštva Grada Beograda o ispunjenosti svih zakonom propisanih uslova u vezi sa modelom ugovora;

5) tekst ugovora sačinjen u skladu sa modelom ugovora, okvirnim sporazumom i izabranom ponudom;

6) odluku o dodeli ugovora u slučaju zaključenja ugovora u skladu sa članom 67. stav 3. tač. 2. i 3. zakona;

7) drugu odgovarajuću dokumentaciju shodno predmetu konkretne javne nabavke.

Po dobijanju saglasnosti gradonačelnika grada Beograda, naručilac dostavlja tekst ugovora na overu Gradskom pravobranilaštvu Grada Beograda.

Ugovor se sačinjava u dovoljnom broju primeraka, prema potrebi svake konkretne nabavke.

Lice ovlašćeno za potpisivanje ugovora kod naručioca, nakon overe od strane Gradskog pravobranilaštva Grada Beograda potpisuje ugovor.

Način postupanja u toku zaključivanja ugovora

Član 55

Naručilac sačinjava tekst ugovora, koji mora odgovarati modelu ugovora iz konkursne dokumentacije i predlog zaključaka o davanju saglasnosti na zaključenje ugovora, koji dostavlja Sekretarijatu na nadležno postupanje i gradonačelniku radi dobijanja saglasnosti.

Tekst ugovora i predlog zaključaka naručilac dostavlja Sekretarijatu i gradonačelniku nakon donošenja odluke o dodeli ugovora, ukoliko su nastupili uslovi za zaključenje ugovora o javnoj nabavci u skladu sa zakonom. U predlogu zaključaka naručilac navodi osnov i uslove za zaključenje ugovora, shodno odredbama zakona.

U cilju pribavljanja saglasnosti gradonačelnika, naručilac uz predlog zaključaka dostavlja sledeću dokumentaciju: odluku o sprovođenju postupka javne nabavke, mišljenje Službe na odluku o sprovođenju postupka javne nabavke, mišljenje Službe na konkursnu dokumentaciju, mišljenje Gradskog pravobranilaštva Grada Beograda o ispunjenosti svih zakonom propisanih uslova u vezi sa modelom ugovora, model ugovora, izveštaj komisije o postupku javne nabavke, odluku o dodeli ugovora, mišljenje Službe na izveštaj o postupku javne nabavke, tekst ugovora sačinjen u skladu sa modelom ugovora i izabranom ponudom i drugu odgovarajuću dokumentaciju shodno predmetu konkretne javne nabavke.

Nakon dobijanja saglasnosti gradonačelnika, naručilac pre zaključenja ugovora, dostavlja tekst ugovora na overu Gradskom pravobranilaštvu Grada Beograda.

Ugovor se sačinjava u dovoljnom broju primeraka, prema potrebi svake konkretne nabavke.

Lice ovlašćeno za potpisivanje ugovora kod naručioca, nakon overe od strane Gradskog pravobranilaštva Grada Beograda potpisuje ugovor.

Naručilac je dužan da ugovor o javnoj nabavci dostavi ponuđaču kojem je ugovor dodeljen u roku od 10 dana od isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava.

Za postupanje u rokovima za zaključenje ugovora, odgovorni su rukovodilac naručioca, Gradsko pravobranilaštvo Grada Beograda, Sekretarijat i gradonačelnik.

Postupanje u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava

Član 56

Po prijemu zahteva za zaštitu prava naručilac, komisija, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke preduzimaju sve potrebne radnje u skladu sa zakonom.

Zahtev za zaštitu prava naručilac je dužan da dostavi Službi bez odlaganja, radi vođenja evidencije o podnetim zahtevima za zaštitu prava naručilaca.

Rešenje o usvajanju zahteva za zaštitu prava, odnosno odgovor na zahtev za zaštitu prava, naručilac je dužan da dostavi bez odlaganja Službi, radi evidencije.

U slučaju potrebe za stručnom pomoći, komisija odnosno naručilac može zatražiti stručnu pomoć i od drugih organizacionih jedinica Gradske uprave, Gradskog pravobranilaštva, kao i drugih organa u čijoj nadležnosti je predmetno, sporno pitanje.

Ovlašćenja i odgovornosti u postupku javne nabavke

Član 57

Naručilac koordinira radom komisija za javne nabavke, pruža stručnu pomoć komisiji u vezi sa sprovođenjem postupka i obavlja druge aktivnosti u vezi sa sprovođenjem postupka javne nabavke.

Za sprovođenje postupka javne nabavke, sačinjavanje predloga i donošenje odluka i drugih akata u postupku javne nabavke odgovorni su rukovodilac naručioca, komisija, nosilac aktivnosti, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke u skladu sa zakonom i aktima naručioca.

Akte u postupku javne nabavke sačinjava nosilac aktivnosti, a komisija odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke sačinjava konkursnu dokumentaciju i izveštaj o postupku javne nabavke.

Naručilac i podnosilac zahteva odlučuju o oblikovanju javne nabavke po partijama.

Kriterijume za izbor privrednog subjekta u postupku javne nabavke, određuje komisija, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke, u skladu sa tehničkom specifikacijom.

Tehničke specifikacije predmeta javne nabavke dobara i usluga određuje podnosilac zahteva u zahtevu za nabavku.

Tehničke specifikacije, kao obavezan deo konkursne dokumentacije, podnosilac zahteva određuje na način koji će omogućiti zadovoljavanje stvarnih potreba naručioca i istovremeno omogući širokom krugu ponuđača da podnesu odgovarajuće ponude.

Komisija može izvršiti izmene tehničkih specifikacija, uz prethodno pribavljenu saglasnost podnosioca zahteva.

Tehničku specifikaciju za javnu nabavku radova čini kompletna tehnička dokumentacija neophodna da ponuđači sačine ponudu u postupku javne nabavke radova.

Kriterijume za dodelu ugovora, kao i metodologiju za dodelu pondera za svaki element kriterijuma, način navođenja, opisivanja i vrednovanja elemenata kriterijuma u konkursnoj dokumentaciji, utvrđuje komisija, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke uzimajući u obzir vrstu, tehničku složenost, trajanje, vrednost javne nabavke i sl.

U slučaju dodele ugovora o javnoj nabavci usluga razvoja računarskog programa, arhitektonskih usluga, inženjerskih usluga, usluga prevođenja ili savetodavnih usluga, komisija određuje ekonomski najpovoljniju ponudu na osnovu kriterijuma iz člana 132. stav 1. tačke 1. i 2. zakona.

Komisija ima mogućnost da od podnosioca zahteva zatraži izjašnjenje o uporedivosti ponuđene cene sa tržišnom cenom.

Model ugovora sačinjava komisija, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke.

U postupku zaštite prava komisija je odgovorna za postupanje u rokovima i po postupku koji je propisan zakonom.

Za postupanje u propisanim rokovima za zaključenje ugovora, odgovorni su rukovodilac naručioca i Gradsko pravobranilaštvo Grada Beograda, Sekretarijat i gradonačelnik.

Prikupljanje podataka, sačinjavanje i dostavljanje izveštaja o javnim nabavkama Kancelariji za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji vrši lice ovlašćeno od strane rukovodioca naručioca.

Komisija, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke su nadležni za praćenje rokova važenja sredstva finansijskog obezbeđenja za ozbiljnost ponude i postupanje u slučaju potrebe produženja roka važenja sredstva obezbeđenja, sve do zaključenja ugovora o javnoj nabavci. Nakon zaključenja ugovora za praćenje rokova važenja sredstava finansijskog obezbeđenja i postupanje u slučaju potrebe produženja roka važenja sredstva obezbeđenja, nadležan je naručilac.

Način obezbeđivanja konkurencije

Član 58

Konkurencija u svim postupcima javnih nabavki obezbeđuje se u skladu sa zakonom, uz obavezu primene načela transparentnosti postupka javne nabavke.

U pregovaračkom postupku bez objavljivanja javnog poziva, nakon objavljivanja obaveštenja o sprovođenju pregovaračkog postupka bez objavljivanja javnog poziva, naručilac je dužan da u pisanoj formi uputi poziv za pregovaranje jednom ili ako je moguće većem broju privrednih subjekata.

Do saznanja o potencijalnim ponuđačima koji mogu da izvrše predmet javne nabavke, podnosioci zahteva dolaze istraživanjem tržišta na način određen u ovom pravilniku u delu planiranja.

Način postupanja u cilju zaštite podataka

Član 59

Sva dokumentacija iz postupka javne nabavke, čuva se kod naručioca na mestu koje odredi rukovodilac naručioca, uz preduzimanje svih mera u cilju zaštite podataka u skladu sa odredbama zakona i drugim propisima.

Za dokumentaciju iz postupka javne nabavke, od planiranja postupka do zaključenja ugovora, odgovara i istu čuva naručilac.

Svim licima koja učestvuju u sprovođenju postupka javne nabavke, odnosno u pripremi konkursne dokumentacije za javnu nabavku ili pojedinih njenih delova, zabranjeno je da trećim licima saopštavaju bilo koje nezvanične podatke u vezi sa javnom nabavkom.

Određivanje poverljivosti

Član 60

Naručilac može da zahteva zaštitu poverljivosti podataka koje privrednim subjektima stavlja na raspolaganje, ako ti podaci predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka.

Naručilac može da uslovi preuzimanje konkursne dokumentacije ili pojedinog dela konkursne dokumentacije, u skladu sa zakonom.

Za određivanje poverljivosti podataka odgovoran je podnosilac zahteva, koji je dužan da informacije o poverljivim podacima dostavi naručiocu, a naručilac za svaku konkretnu nabavku prilikom dostavljanja odluke o sprovođenju postupka, članovima komisije, odnosno licu koje sprovodi javnu nabavku, dostavlja i informaciju o poverljivim podacima.

Lice koje je primilo podatke određene kao poverljive dužno je da ih čuva i štiti, bez obzira na stepen te poverljivosti.

Evidentiranje svih radnji i akata, čuvanje dokumentacije u vezi sa javnim nabavkama i vođenje evidencije

Član 61

Naručilac je dužan da evidentira sve radnje i akte, čuva dokumentaciju u vezi sa javnim nabavkama i vodi evidenciju zaključenih ugovora i izabranih ponuđača, u skladu sa zakonom.

Naručilac je dužan da u pisanoj formi evidentira i dokumentuje sve radnje tokom planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja ugovora o javnoj nabavci.

Naručilac je dužan da evidentira podatke o vrednosti i vrsti javnih nabavki koje su izuzete od primene zakona, i to po svakom osnovu izuzeća posebno, kao i za javne nabavke na koje se zakon ne primenjuje shodno vrednostima pragova do kojih se zakon ne primenjuje.

Nakon izvršenja ugovora o javnoj nabavci ili konačnosti odluke o obustavi postupka, nosilac aktivnosti, svu dokumentaciju dostavlja arhivi i odgovoran je za ažurno arhiviranje dokumentacije nastale u postupku javne nabavke, pri čemu vodi računa o rokovima čuvanja definisanim propisima koji uređuju oblast javnih nabavki i dokumentarne građe.

Naručilac čuva dokumentaciju najmanje pet godina od zaključenja pojedinačnog ugovora o javnoj nabavci ili okvirnog sporazuma, odnosno pet godina od obustave ili poništenja postupka javne nabavke.

Nabavke na koje se zakon ne primenjuje

Član 62

Prilikom sprovođenja nabavki na koje se zakon ne primenjuje u skladu sa vrednostima propisanih pragova, odnosno nabavki koje su izuzete od primene zakona shodno čl. 11-15. zakona, naručilac je dužan da postupa u skladu sa načelima iz zakona (načelo ekonomičnosti, efikasnosti i zaštite životne sredine, načelo obezbeđivanja konkurencije i zabrane diskriminacije, načelo transparentnosti postupka javne nabavke, načelo jednakosti privrednih subjekata i načelo proporcionalnosti), a na način određen zakonom.

Odredbe ovog Pravilnika ne primenjuje se na:

1) javne nabavke i konkurse za dizajn u slučaju primene člana 11. stav 1. tač. 1. i 2. Zakona, a shodno članu 11. stav 2. Zakona, osim ukoliko nije ugovorena primena Zakona shodno članu 11. stav 3. Zakona;

2) finansijske usluge, zajmove i kredite, u slučaju primene člana 12. stav 1. tač. 6. i 7. Zakona, gde se postupak nabavke sprovodi u skladu sa aktom Sekretarijata.

Član 63

Za nabavke čija je procenjena vrednost ispod pragova iz člana 27. Zakona, odnosno ispod vrednosti pragova koje objavljuje Ministarstvo nadležno za poslove finansija, podnosilac zahteva sačinjava zahtev za sprovođenje nabavke, koji zavisno od prirode i svrhe predmeta nabavke sadrži: naziv predmeta nabavke, procenjenu vrednost, okvirno vreme realizacije nabavke, specifikacije i opis predmeta, rok izvršenja, mesto izvršenja i sve druge neophodne podatke za realizaciju nabavke.

Na osnovu potpisanog i overenog zahteva, nosilac aktivnosti, odnosno lice koje odredi naručilac ili komisija ukoliko je naručilac obrazuje za potrebe sprovođenja nabavke, sačinjava Poziv za podnošenje ponuda koji potpisuje rukovodilac naručioca. Poziv za podnošenje ponuda, sa obrascem ponude odnosno sa konkursnom dokumentacijom ukoliko naručilac proceni da je ista potrebna za sprovođenje nabavke, šalje se na adrese najmanje tri privredna subjekta, koja su prema saznanjima naručioca sposobna da izvrše nabavku osim u opravdanim situacijama kada predmet nabavke na tržištu nudi samo jedan privredni subjekt.

Poziv za podnošenje ponude, obrazac ponude, odnosno konkursna dokumentacija sadrže sve neophodne podatke i zahteve za sprovođenje i izvršenje nabavke.

Ponude se podnose na način određen u Pozivu za podnošenje ponuda, elektronskim putem ili preko pisarnice.

Nakon otvaranja ponuda, naručilac može pozvati ponuđače da dopune svoje ponude tako da ih učine prihvatljivim.

Ponuđači koji po pozivu iz prethodnog stava učine svoju ponudu prihvatljivom, mogu umanjiti ponuđenu cenu, iako je ista bila ispod procenjene vrednosti nabavke.

Naručilac po sprovedenom postupku nabavke čija je procenjena vrednost ispod pragova može zaključiti ugovor sa izabranim ponuđačem ili izdati narudžbenicu.

Ukoliko se nakon sprovođenja postupka nabavke zaključuje ugovor, na isti mora biti pribavljeno pravno mišljenje od strane Gradskog pravobranilaštva Grada Beograda i zaključuje se shodno odredbama ovog pravilnika.

Naručilac na Portalu javnih nabavki objavljuje podatke o ugovorima/narudžbenicama zaključenim u skladu sa članom 27. zakona i njihovim izmenama u roku propisanom zakonom.

Član 64

U slučaju potrebe za nabavkama koje su izuzete od primene zakona, podnosilac zahteva sačinjava zahtev za sprovođenje nabavke, koji zavisno od prirode i svrhe predmeta nabavke i osnova izuzeća sadrži: naziv predmeta nabavke, procenjenu vrednost, okvirno vreme realizacije nabavke, specifikacije i opis predmeta nabavke, rok izvršenja, mesto izvršenja i sve druge neophodne podatke za realizaciju nabavke.

Na osnovu potpisanog i overenog zahteva, za nabavke koje su izuzete od primene zakona shodno odredbama čl. 11-15. zakona, a čija je procenjena vrednost iznad 5.000.000,00 dinara, uključujući i 5.000.000,00 dinara, komisija naručioca sačinjava i objavljuje Poziv za podnošenje ponuda i konkursnu dokumentaciju, na internet-stranici Grada Beograda, osim u slučaju primene člana 12. stav 1. tačka 11. i 13. zakona, kada se naručilac bez obzira na procenjenu vrednost nabavke direktno obraća nosiocu isključivog prava, odnosno povezanom subjektu radi zaključenja ugovora.

Poziv za podnošenje ponuda i konkursnu dokumentaciju, osim u slučaju primene čl. 12. stav 1. tačka 11. i 13. zakona, bez obzira na procenjenu vrednost nabavke, naručilac može i da uputi na adrese najmanje tri privredna subjekta za koje ima saznanja da su sposobni da izvrše nabavku, osim u opravdanim situacijama kada predmet nabavke na tržištu nudi samo jedan privredni subjekt.

Konkursna dokumentacija sačinjava se obavezno za nabavke čija je procenjena vrednost iznad 5.000.000,00 dinara, uključujući i 5.000.000,00 dinara, dok za nabavke čija je procenjena vrednost ispod navedenog iznosa, nosilac aktivnosti, odnosno lice koje odredi naručilac ili komisija ukoliko je naručilac obrazuje za potrebe sprovođenje nabavke, može da sačini Poziv za podnošenje ponuda koji potpisuje rukovodilac naručioca i koji se sa obrascem ponude koji sadrži sve neophodne podatke za sprovođenje nabavke, upućuje na adrese privrednih subjekata koji su prema saznanjima naručioca sposobni da izvrše nabavku.

Komisija sačinjava konkursnu dokumentaciju koja sadrži sve neophodne podatke i zahteve za sprovođenje i izvršenje nabavke, a u skladu sa propisima zavisno od predmeta nabavke.

Ponude se podnose na način određen u Pozivu za podnošenje ponuda i konkursnoj dokumentaciji, elektronskim putem ili preko pisarnice.

Nakon otvaranja ponuda, naručilac može pozvati ponuđače da dopune svoje ponude tako da ih učine prihvatljivim.

Ponuđači koji po pozivu iz prethodnog stava učine svoju ponudu prihvatljivom, mogu umanjiti ponuđenu cenu, iako je ista bila ispod procenjene vrednosti nabavke.

Naručilac po sprovedenom postupku nabavke koja je izuzeta od primene zakona, zavisno od vrednosti nabavke, prirode i svrhe predmeta nabavke, može zaključiti ugovor sa izabranim ponuđačem ili izdati narudžbenicu.

Ukoliko se nakon sprovođenja postupka nabavke zaključuje ugovor, na isti mora biti pribavljeno pravno mišljenje od strane Gradskog pravobranilaštva Grada Beograda i zaključuje se shodno odredbama ovog pravilnika.

U skladu sa članom 109. stav 5. zakona, naručilac može da objavi obaveštenje za dobrovoljnu prethodnu transparentnost, za nabavke koje je sproveo na osnovu odredaba čl. 11-15. zakona.

Društvene i posebne usluge

Član 65

Naručilac može da dodeli ugovor ili okvirni sporazum za društvene i posebne usluge koje su navedene u prilogu 7. zakona, a u skladu sa odredbama zakona i ovog pravilnika.

Naručilac je dužan da u postupku dodele ugovora i okvirnog sporazuma poštuje načela javnih nabavki, naročito načela transparentnosti, jednakosti ponuđača i ekonomičnosti.

Prilikom dodele ugovora o javnoj nabavci za društvene i druge posebne usluge naručioci su dužni da primenjuju odredbe zakona koje se odnose na određivanje predmeta ugovora i tehničke specifikacije, pri čemu mogu da uzmu u obzir potrebu za obezbeđivanjem kvaliteta, kontinuiteta, dostupnosti, pristupačnosti, raspoloživosti, kao i sveobuhvatnosti usluga, posebne potrebe različitih kategorija korisnika, uključujući ugrožene i ranjive grupe, učešće i osnaživanje korisnika usluga i inovativnost.

Naručilac dodeljuje ugovor primenom kriterijuma za dodelu ugovora, u skladu sa odredbama zakona.

Rokovi u postupku dodele ugovora o javnoj nabavci usluga iz prvog stava ovog pravilnika, mogu da budu i kraći od rokova propisanih za pojedine vrste postupaka javne nabavke, s tim da je naručilac dužan da odredi primerene rokove za podnošenje prijava i ponuda, posebno uzimajući u obzir složenost predmeta nabavke i vreme potrebno za izradu prijava i ponuda.

Kontrola javnih nabavki

Predmet kontrole

Član 66

Kontrola javnih nabavki obuhvata kontrolu mera, radnji i akata naručioca u postupku planiranja, sprovođenja postupka i izvršenju ugovora o javnoj nabavci, bez obzira na ukupnu vrednost javnih nabavki na godišnjem nivou i to:

1) postupka planiranja i celishodnosti planiranja konkretne javne nabavke sa stanovišta potreba i delatnosti naručioca;

2) kriterijuma za sačinjavanje tehničke specifikacije, osim projekata;

3) načina ispitivanja tržišta;

4) sprovođenja postupka javne nabavke;

5) opravdanosti kriterijuma za izbor privrednog subjekta u postupku javne nabavke i kriterijuma za dodelu ugovora;

6) načina i rokova plaćanja, avanse, garancije za date avanse;

7) izvršenja ugovora, a posebno kvalitet isporučenih dobara i pruženih usluga, odnosno izvedenih radova;

8) stanja zaliha;

9) načina korišćenja dobara i usluga.

U vršenju kontrole preduzimaju se i druge radnje radi utvrđivanja činjeničnog stanja u vezi sa pojedinim segmentom planiranja, postupkom javne nabavke, odnosno ugovorom o javnoj nabavci.

Član 67

Kontrolu planiranja, sprovođenja postupaka javnih nabavki i izvršenja javnih nabavki vrši Služba, u skladu sa Pravilnikom o sprovođenju kontrole nabavki.

Služba je nezavisna i samostalna u obavljanju poslova iz oblasti kontrole.

Zaposleni u Službi u obavljanju poslova kontrole, postupaju odgovorno, objektivno, stručno i poštuju principe poverljivosti podataka.

Način praćenja izvršenja ugovora o javnoj nabavci

Dostavljanje ugovora i potrebne dokumentacije

Član 68

Naručilac neposredno po zaključenju ugovora o javnoj nabavci, ugovor sa potrebnom dokumentacijom dostavlja Sekretarijatu, Službi i drugim subjektima koji mogu biti uključeni u praćenje izvršenja ugovora, koji su korisnici isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova ili na čije će aktivnosti uticati izvršenje ugovora.

Pravila komunikacije sa drugom ugovornom stranom u vezi sa izvršenjem ugovora

Član 69

Komunikacija sa drugom ugovornom stranom (u daljem tekstu: izabrani ponuđač), u vezi sa izvršenjem ugovora o javnoj nabavci odvija se isključivo pisanim putem, odnosno putem pošte, elektronske pošte ili faksom.

Komunikaciju sa izabranim ponuđačem u vezi sa izvršenjem ugovora o javnoj nabavci mogu vršiti članovi komisije za kvalitativni i kvantitativni prijem ili lice koje je ovlašćeno od strane rukovodioca naručioca u čijem je delokrugu raspolaganje dobrima, uslugama ili radovima koji su predmet ugovora o javnoj nabavci.

Naručilac odmah po zaključenju ugovora o javnoj nabavci obaveštava izabranog ponuđača o kontakt podacima lica iz prethodnog stava ovog člana.

Određivanje lica za praćenje izvršenja ugovora o javnim nabavkama

Član 70

Rukovodilac naručioca rešenjem obrazuje komisiju za prijem dobara i usluga.

Prilikom obrazovanja komisije, rukovodilac naručioca u obavezi je da vodi računa da je stručna osposobljenost članova komisije u logičkoj vezi sa prirodom i specifičnostima predmeta ugovora.

Komisija iz prethodnog stava ovog člana obavljaće i ostale potrebne radnje u vezi sa praćenjem izvršenja ugovora o javnoj nabavci.

Naručilac rešenjem obrazuje komisiju za prijem radova nakon pribavljanja pozitivnog izveštaja komisije za tehnički pregled radova, u slučaju da se radi o radovima za koje Zakon o planiranju i izgradnji predviđa obavezu tehničkog pregleda radova.

Naručilac rešenjem obrazuje komisiju za prijem izrađene tehničke dokumentacije nakon davanja saglasnosti na istu od strane vršioca tehničke kontrole tehničke dokumentacije, u skladu sa važećim propisima iz te oblasti.

Kriterijumi, pravila i način provere kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova

Član 71

Komisija za prijem dobara i usluga, odnosno prijem radova, proverava:

- da li količina isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovara ugovorenom;

- da li vrsta i kvalitet isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovaraju ugovorenim, odnosno da li su u svemu u skladu sa zahtevanim tehničkim specifikacijama i ponudom.

Osim komisije iz člana 70. stav 4. proveru kvaliteta i kvantiteta radova, u toku izvođenja i posle završetka radova, vrše pružaoci usluge stručnog nadzora i tehničkog pregleda, kao ugovornu obavezu, proisteklu iz javnih nabavki usluga.

Osim komisije iz člana 70. stav 4. proveru kvaliteta i kvantiteta, kao i proveru usklađenosti sa svim uslovima i pravilima sadržanim u lokacijskim uslovima, usklađenosti sa zakonom i drugim propisima u toku izrade tehničke dokumentacije vrše pružaoci usluga tehničke kontrole, kao ugovornu obavezu, proisteklu iz javnih nabavki usluga.

Zadaci komisije određuju se rešenjem o obrazovanju komisije.

Dokumenat o izvršenom prijemu dobara, usluga ili radova

Član 72

Lica koja su imenovana da vrše kvalitativni i kvantitativni prijem dobara, usluga ili radova, sačinjavaju zapisnik o prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje prijem određene količine i tražene vrste dobara, usluga ili radova, i prijem neophodne dokumentacije (ugovor, otpremnica, izveštaj o ispitivanju, atesti i sl.), kao i da isporučena dobra, usluge ili radovi u svemu odgovaraju ugovorenim.

Zapisnik se potpisuje od strane lica iz stava 1. ovog člana i ovlašćenog predstavnika izabranog ponuđača i sačinjavaju se u dva istovetna primerka, od čega po jedan primerak zadržava svaka ugovorna strana.

Zapisnik o prijemu dobara, usluga ili radova je sastavni deo dokumentacije za izvršenje ugovorenih finansijskih obaveza naručioca, kao ugovorne strane.

Naručilac dostavlja Službi, kopiju zapisnika o prijemu dobara, usluga ili radova, odmah po potpisivanju.

Pravila postupanja u slučaju reklamacija u vezi sa izvršenjem ugovora

Član 73

U slučaju kada se u toku prijema utvrdi da količina ili kvalitet isporuke ne odgovara ugovorenom, ne vrši se prijem i ne sačinjava se zapisnik o prijemu, već Komisija za prijem sačinjava i potpisuje reklamacioni zapisnik, u kojem se navodi u čemu isporuka nije u skladu sa ugovorenim.

Zapisnik iz prethodnog stava, potpisuje i ovlašćeni predstavnik izabranog ponuđača, koji preuzima primerak zapisnika.

Postupanje po reklamaciji uređuje se ugovorom, zakonom kojim se uređuju obligacioni odnosi i drugim propisima koji uređuju ovu oblast.

Komisija ima mogućnost prijema delimične isporuke, pod uslovom da ovaj deo isporuke odgovara ugovorenom kvalitetu i da ugovoreno plaćanje nije uslovljeno kompletnom isporukom.

Zapisnik o prijemu članovi komisije potpisuju po otklanjanju primedbi datih u toku prijema.

Pravila postupka realizacije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja

Član 74

Krajnji korisnik stara se o poštovanju ugovornih obaveza izabranog ponuđača u pogledu sredstava finansijskog obezbeđenja.

Nakon dostavljanja ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, naručilac proverava ispravnost istih.

Sredstva finansijskog obezbeđenja čuva naručilac.

Naručilac prati nastupanje okolnosti koje zahtevaju produženje roka važenja dostavljenih sredstava finansijskog obezbeđenja i stara se o preduzimanju aktivnosti o vraćanju sredstava finansijskog obezbeđenja izabranom ponuđaču.

U slučaju kada utvrdi razloge za realizaciju ugovorenog sredstva finansijskog obezbeđenja, naručilac proverava ispunjenost uslova za realizaciju ugovorenog sredstva finansijskog obezbeđenja.

Ukoliko su ispunjeni uslovi za realizaciju ugovorenog sredstva finansijskog obezbeđenja, naručilac Sekretarijatu podnosi pisani zahtev za aktiviranje sa obrazloženjem, nakon čega Sekretarijat predmetno sredstvo podnosi banci na naplatu.

O realizaciji ugovorenog sredstva finansijskog obezbeđenja, Sekretarijat obaveštava naručioca.

Naručilac Službi dostavlja dokaze o realizovanom sredstvu finansijskog obezbeđenja.

Naručilac vodi evidenciju realizovanih ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, o čemu sačinjava godišnji izveštaj.

Pravila stavljanja dobara na korišćenje krajnjim korisnicima

Član 75

Unutrašnja organizaciona jedinica u čijem je delokrugu magacinsko poslovanje, na osnovu dokumenta - trebovanje koji dostavljaju rukovodioci naručilaca, daje dobra krajnjim korisnicima na korišćenje.

Dobra se dodeljuju na korišćenje na osnovu ličnog zaduženja zaposlenog sredstvima koja samo on koristi. Lično zaduženje se vrši u okviru naručioca kod koga je lice zaposleno.

Dobra koja su dodeljena na korišćenje naručiocu za obavljanje poslova iz njegovog delokruga, a nisu pogodna za lično zaduženje, evidentiraju se po pripadnosti organizacionoj jedinici, na osnovu zaduženja rukovodioca naručioca, odnosno zaposlenog lica.

Pravila postupanja u vezi sa izmenom ugovora

Član 76

Naručilac u slučaju potrebe za izmenom ugovora o javnoj nabavci, proverava da li su ispunjeni zakonom propisani uslovi za izmenu ugovora.

Ukoliko su ispunjeni zakonom propisani uslovi za izmenu ugovora o javnoj nabavci, naručilac izrađuje predlog aneksa ugovora, koji potpisuje rukovodilac naručioca.

Pre potpisivanja aneksa ugovora, naručilac se obraća Gradskom pravobranilaštvu Grada Beograda sa zahtevom za dobijanje mišljenja na predlog aneksa ugovora.

Naručilac dostavlja tekst aneksa ugovora i predlog zaključaka o davanju saglasnosti na zaključenje aneksa ugovora Sekretarijatu na postupanje i gradonačelniku radi dobijanja saglasnosti.

Po dobijanju saglasnosti gradonačelnika, naručilac pre zaključenja aneksa ugovora, dostavlja tekst aneksa ugovora na overu Gradskom pravobranilaštvu Grada Beograda.

Lice ovlašćeno za potpisivanje aneksa ugovora kod naručioca, nakon overe od strane Gradskog pravobranilaštva Grada Beograda potpisuje aneks ugovora.

Naručilac, u skladu sa zakonom, objavljuje podatke o svim izmenama ugovora i sačinjava obaveštenje o izmeni ugovora, koje je dužan da pošalje na objavljivanje na Portalu javnih nabavki u roku od deset dana od dana izmene ugovora.

Shodna primena

Član 77

Odredbe člana 76. shodno se primenjuju i na zaključivanje aneksa okvirnog sporazuma, u slučaju da su ispunjeni zakonom propisani uslovi za izmenu okvirnog sporazuma.

Usavršavanje zaposlenih koji obavljaju poslove javnih nabavki

Član 78

Naručilac će omogućiti kontinuirano stručno usavršavanje zaposlenih koji obavljaju poslove javnih nabavki.

Program usavršavanja zaposlenih koji obavljaju poslove javnih nabavki sačiniće Služba načelnika Gradske uprave, u čijem su delokrugu poslovi ljudskih resursa, na predlog Službe.

Prelazne i završne odredbe

Član 79

Danom početkom primene ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o bližem uređivanju postupka javne nabavke organizacionih jedinica Gradske uprave Grada Beograda, ("Službeni list Grada Beograda", br. 8/15, 58/15, 8/19 i 39/19).

Član 80

Postupci koji do dana stupanja na snagu ovog pravilnika nisu okončani, okončaće se po odredbama propisa koji je bio na snazi do dana stupanja na snagu ovog propisa.

Član 81

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Beograda".