ODLUKAO ORGANIZOVANJU USTANOVE "MEĐUOPŠTINSKI ISTORIJSKI ARHIV", ZA GRAD ČAČAK I OPŠTINE GORNJI MILANOVAC I LUČANI("Sl. list grada Čačka", br. 5/2024 - prečišćen tekst) |
Ovom Odlukom usklađuju se istovetne Odluke o osnivanju Međuopštinskog istorijskog arhiva u Čačku, (u daljem tekstu: Ustanova), i to Odluka SO Lučani br. 06-78/77 od 31. maja 1977., Odluka SO Gornji Milanovac br. 6-06-94/77 od 6. juna 1977. godine i Odluka SO Čačak br. 06 - 135/77 od 21. juna 1977. godine, sa odredbama Zakona o javnim službama ("Sl. glasnik RS", br. 42/91, 71/94 i 79/05), Zakona o kulturnim dobrima ("Sl. glasnik RS", br. 71/94) i Zakona o delatnostima od opšteg interesa u oblasti kulture ("Sl. glasnik RS", br. 49/92) i uređuju se pitanja od značaja za rad ove ustanove.
Aktom ministarstva prosvete NR Srbije br. 24903 od 24. aprila 1948. godine osnovano je arhivsko središte u Čačku.
Odlukom NO gradske opštine, od 3. februara 1955. godine, osnovan je Istorijski arhiv u Čačku, a počeo je rad po dobijanju saglasnosti od Saveta za prosvetu i kulturu NR Srbije br. 1513 od 22. aprila 1955. godine.
Ukidanjem srezova od 1. januara 1963. godine, Arhiv je postao Međuopštinski istorijski arhiv opština Čačak, Gornji Milanovac i Lučani. Ovo faktičko stanje potvrđeno je istovetnim odlukama od strane SO Lučani br. 06 - 78/77 od 31. maja 1977, Gornji Milanovac br. 6 - 06 - 94/77 od 6. juna 1977. godine i Čačak br. 06 - 135/77 od 21. juna 1977. godine.
Međuopštinski istorijski arhiv za grad Čačak i opštine Gornji Milanovac i Lučani, nastavlja sa radom kao ustanova "Međuopštinski istorijski arhiv" za grad Čačak i opštine Gornji Milanovac i Lučani, sa svim pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim ovom odlukom.
Međusobna prava, obaveze i odgovornosti u vršenju osnivačkih prava u Međuopštinskom istorijskom arhivu u Čačku, osnivači će regulisati ugovorom.
Ustanova je osnovana i posluje na neodređeno vreme radi zaštite arhivske građe i registraturskog materijala i vrši sledeće poslove:
- vodi evidencije o arhivskoj građi i stvaraocima i imaocima arhivske građe predviđene zakonom i podzakonskim aktima,
- obavlja stručni nadzor nad evidentiranjem, klasifikovanjem, odabiranjem, arhiviranjem, čuvanjem, stručnim održavanjem i zaštitom arhivske građe i dokumentarnog materijala,
- daje odobrenje za uništenje dokumentarnog materijala kojem je istekao rok čuvanja,
- pruža stručnu pomoć stvaraocu i imaocu dokumentarnog materijala i arhivske građe u izradi opštih akata o upravljanju arhivskom građom i dokumentarnim materijalom,
- preuzima, sređuje, obrađuje arhivsku građu, izrađuje informativna sredstva o arhivskoj građi, čuva i stručno održava arhivsku građu,
- donosi akt o utvrđivanju arhivske građe za kulturno dobro,
- obavlja istraživanja radi stvaranja celine arhivskog fonda,
- može da učestvuje u izgradnji i razvoju elektronskih sistema za upravljanje dokumentima kod stvaraoca i imaoca arhivske građe i dokumentarnog materijala u cilju postizanja integriteta sistema u kojima se arhiviraju dokumenta nastala u njemu,
- čuva arhivsku građu u elektronskom obliku shodno propisima kojima se uređuju postupci i tehnološka rešenja za pouzdano elektronsko čuvanje dokumenata,
- ima pravo uvida u podatke i kada postoje tehnički uslovi, pravo povezivanja svog informacionog sistema sa registrima svih stvaralaca i imalaca arhivske građe i dokumentarnog materijala,
- učestvuje u izgradnji i razvoju informacionog sistema arhiva,
- obezbeđuje uslove i daje arhivsku građu na korišćenje,
- obavlja kulturno-obrazovnu delatnost,
- objavljuje arhivsku građu,
- organizuje izložbe arhivske građe,
- stara se o redovnom stručnom usavršavanju zaposlenih,
- sačinjava plan zaštite arhivske građe u vanrednim situacijama,
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom.
Naziv ustanove je: Međuopštinski istorijski arhiv za grad Čačak i opštine Gornji Milanovac i Lučani.
Skraćeni naziv Ustanove je: Međuopštinski istorijski arhiv Čačak.
Sedište ustanove je u Čačku, ul. Gospodar Jovanova br. 2.
Promena naziva i sedišta Ustanove je moguća samo uz prethodnu saglasnost osnivača.
Ustanova ima svojstvo pravnog lica i upisana je u registar Suda.
Ustanova ima svoj pečat i štambilj.
Izgled i sadržina pečata i štambilja uređuju se Statutom Ustanove.
Ustanova obavlja delatnost zaštite arhivske građe i registraturskog materijala od opšteg značaja kao jedinstvena celina, na teritoriji grada Čačka i opština Gornji Milanovac i Lučani.
Ustanova obavlja sledeće delatnosti:
9101 - delatnost biblioteka i arhiva
9103 - zaštita i održavanje nepokretnih kulturnih dobara, kulturno-istorijskih lokacija, zgrada i sličnih turističkih spomenika
5811 - izdavanje knjiga
5814 - izdavanje časopisa i periodičnih izdanja
5819 - ostala izdavačka delatnost
1814 - knjigovezačke i srodne usluge
1813 - usluge pripreme za štampu
1820 - umnožavanje snimljenih zapisa.
Ustanova obavlja svoju delatnost, tako da svojim radom doprinosi očuvanju, istraživanju, proučavanju, predstavljanju, prikupljanju i podsticanju domaćeg kulturnog i umetničkog nasleđa kao i domaćeg kulturnog i umetničkog savremenog stvaralaštva.
U obavljanju svojih poslova Ustanova je obavezna da koristi jedinstvena softverska rešenja i da omogući dostupnost i razmenu podataka.
Digitalizacija kulturnog nasleđa je sastavni deo rada zaposlenih u Ustanovi.
Sredstva za rad i ostvarivanje programa Ustanove obezbeđuju se u skladu sa zakonom iz budžeta grada, budžeta opština, budžeta Republike, iz prihoda ostvarenih obavljanjem delatnosti, od naknada za usluge, prodajom proizvoda, ustupanjem autorskih i srodnih prava, od legata, donacija, sponzorstva i na drugi način, u skladu sa zakonom.
Imovinu ustanove čine pokretne i nepokretne stvari, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava.
Ustanova je dužna da upravlja, koristi i raspolaže imovinom u skladu sa zakonom.
Ustanova za svoje obaveze odgovara u skladu sa zakonom.
Organi ustanove su: Direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.
Direktora Ustanove imenuje i razrešava osnivač u skladu sa Ugovorom iz člana 3. ove odluke.
Direktor Ustanove se imenuje javnim konkursom.
Odluku o raspisivanju javnog konkursa donosi Upravni odbor i sprovodi postupak po konkursu uz prethodnu saglasnost osnivača.
Upravni odbor raspisuje javni konkurs najkasnije 60 dana pre isteka mandata direktora.
Javni konkurs za imenovanje direktora objavljuje se na sajtu Nacionalne službe za zapošljavanje, na oglasnoj tabli ili u prostorijama ustanove i u najmanje jednim dnevnim novinama koje se distribuiraju na celoj teritoriji Republike.
Rok za podnošenje prijava na javni konkurs ne može biti kraći od osam ni duži od petnaest dana od dana oglašavanja javnog konkursa.
Upravni odbor je dužan da postupa sa prijavama na javni konkurs u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.
Upravni odbor ustanove obavlja razgovor sa kandidatima koji ispunjavaju uslove iz konkursa i u roku od 30 dana od dana završetka javnog konkursa dostavlja osnivaču obrazloženi predlog Liste kandidata. Lista kandidata sadrži mišljenje Upravnog odbora o stručnim i organizacionim sposobnostima svakog kandidata i zapisnik o obavljenom razgovoru.
Osnivač imenuje direktora ustanove sa Liste kandidata.
Javni konkurs nije uspeo ako Upravni odbor utvrdi da nema kandidata koji ispunjava uslove da uđe u izborni postupak o čemu je dužan da obavesti osnivača, odnosno ukoliko osnivač ne imenuje direktora ustanove sa Liste kandidata.
Ukoliko Upravni odbor ne raspiše javni konkurs u roku koji je utvrđen u stavu 3. ovog člana, obavezan je da o razlozima zbog kojih javni konkurs nije raspisan obavesti osnivača.
Direktor Ustanove se imenuje na period u trajanju od 4 godine.
Po isteku vremena na koje je imenovan, isto lice može biti ponovo imenovano za direktora na način i po postupku predviđenim ovim osnivačkim aktom.
Dužnost direktora Ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Osnivač Ustanove razrešiće direktora pre isteka mandata:
1. na lični zahtev,
2. ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona,
3. ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Ustanovi ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze tako da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Ustanove,
4. ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora Ustanove,
5. iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom Ustanove.
Direktor Ustanove može biti razrešen pre isteka mandata ako osnivač ne usvoji godišnji izveštaj o radu Ustanove.
Za direktora ustanove može biti imenovan kandidat koji pored uslova predviđenih zakonom ispunjava i uslove utvrđene Statutom Ustanove.
Kandidat za direktora Ustanove mora imati visoko obrazovanje i najmanje pet godina radnog iskustva u kulturi.
Kandidat za direktora dužan je da predloži program rada i razvoja Ustanove, kao sastavni deo konkursne dokumentacije.
Osnivač može da imenuje vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Ustanove, a najduže do jedne godine.
Vršioca dužnosti direktora Ustanove, osnivač može imenovati, bez prethodno sprovedenog javnog konkursa, u slučaju kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo.
Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Za vršioca dužnosti može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za imenovanje direktora.
Vršilac dužnosti se imenuje u skladu sa ugovorom iz člana 3. ove odluke.
Vršilac dužnosti direktora ima sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora Ustanove.
Direktor Ustanove:
- organizuje i rukovodi radom Ustanove,
- donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove,
- izvršava odluke Upravnog odbora Ustanove,
- zastupa Ustanovu,
- stara se o zakonitosti rada Ustanove,
- odgovoran je za sprovođenje programa rada Ustanove,
- odgovoran je za materijalno - finansijsko poslovanje Ustanove,
- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.
Direktor Ustanove je za svoj rad odgovoran Upravnom odboru i osnivaču.
Upravni odbor je organ upravljanja u Ustanovi.
Upravni odbor Ustanove sačinjava pet imenovanih članova od kojih su dva člana iz reda zaposlenih u Ustanovi, a tri člana i to predsednik i dva člana predstavnici osnivača.
Predsednika i članove Upravnog odbora imenuje osnivač u skladu sa Ugovorom iz člana 3. ove odluke.
Predsednik i članovi Upravnog odbora imenuju se iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti.
Jedan član Upravnog odbora iz reda zaposlenih mora da bude iz reda nosilaca osnovne, tj. programske delatnosti.
Dva člana Upravnog odbora iz reda zaposlenih u Ustanovi se imenuju na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove ili na predlog većine zaposlenih putem tajnog glasanja.
Sastav Upravnog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 40% predstavnika manje zastupljenog pola.
U slučaju sprečenosti predsednika Upravnog odbora, sednicu Upravnog odbora može zakazati i njoj predsedavati, najstariji član Upravnog odbora.
Mandat predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
Predsednik i članovi Upravnog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.
Osnivač može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Upravnog odbora Ustanove u slučaju kada predsedniku, odnosno članu Upravnog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.
Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Upravnog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Upravni odbor:
- donosi Statut,
- donosi druge opšte akte Ustanove, predviđene zakonom i Statutom,
- utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku,
- odlučuje o poslovanju Ustanove,
- donosi programe rada Ustanove, na predlog direktora,
- donosi godišnji finansijski plan,
- usvaja godišnji obračun,
- usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju,
- odlučuje o korišćenju sredstava u skladu sa zakonom,
- daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom,
- daje predlog osnivaču o kandidatu za direktora,
- zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je izabran, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u istoj Ustanovi kulture na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa Zakonom o radu,
- odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i Statutom.
Dužnost člana Upravnog odbora ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Osnivač ustanove razrešiće člana Upravnog odbora pre isteka mandata:
1) na lični zahtev,
2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona,
3) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Upravnog odbora ustanove i
4) iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom ustanove.
Nadzorni odbor Ustanove sačinjava tri imenovana člana, od kojih je jedan iz reda zaposlenih a preostala dva i to predsednik i jedan član predstavnici osnivača.
Predsednika i članove nadzornog odbora imenuje osnivač u skladu sa ugovorom iz člana 3. ove odluke.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru imenuje se na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove ili na predlog većine zaposlenih putem tajnog glasanja.
Za člana Nadzornog odbora ne može biti imenovano lice koje je član Upravnog odbora Ustanove.
Sastav Nadzornog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 40% predstavnika manje zastupljenog pola.
U slučaju sprečenosti predsednika Nadzornog odbora, sednicu Nadzornog odbora može zakazati i njoj predsedavati, najstariji član Nadzornog odbora.
Mandat predsednika i članova nadzornog odbora traje četiri godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
Predsednik i članovi nadzornog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.
Osnivač može imenovati vršioca dužnosti predsednika i člana Nadzornog odbora Ustanove u slučaju kada predsedniku, odnosno članu Nadzornog odbora prestane dužnost pre isteka mandata.
Vršilac dužnosti predsednika, odnosno člana Nadzornog odbora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Nadzorni odbor:
- vrši nadzor nad poslovanjem Ustanove,
- utvrđuje da li se poslovne knjige, računovodstvene isprave i druga dokumenta Ustanove vode uredno i u skladu sa propisima,
- pregleda periodične i godišnje izveštaje i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima,
- sastavlja izveštaj o poslovanju Ustanove koji se podnosi Upravnom odboru i osnivaču,
- donosi Poslovnik o svom radu,
- vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Dužnost člana Nadzornog odbora ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.
Osnivač ustanove razrešiće člana Nadzornog odbora pre isteka mandata:
13) na lični zahtev,
14) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona,
15) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Nadzornog odbora, odnosno ako je pravosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti člana Nadzornog odbora ustanove i
16) iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom ustanove.
STATUT I DRUGA OPŠTA AKTA USTANOVE
Statutom se bliže uređuje delokrug rada, zastupanje i način predstavljanja Ustanove, organi Ustanove i druga pitanja od značaja za rad Ustanove.
Statut je osnovni opšti akt Ustanove i mora biti u saglasnosti sa Odlukom o osnivanju Ustanove i zakonom.
Statut donosi Upravni odbor Ustanove, a saglasnost na isti daje osnivač u skladu sa ugovorom iz člana 3. ove odluke.
Druga opšta akta Ustanove su: Kolektivni ugovor, pravilnici, odluke.
Druga opšta akta Ustanove se donose po postupku utvrđenim u skladu sa zakonom i Statutom.
MEĐUSOBNA PRAVA I OBAVEZE USTANOVE I OSNIVAČA
Osnivač daje saglasnost na Statut i godišnji program rada Ustanove, a Ustanova je dužna da osnivaču podnosi izveštaj o finansijskom poslovanju Ustanove i izveštaj o radu Ustanove.
Izvršni organ osnivača daje saglasnost na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u skladu sa ugovorom iz člana 3. ove odluke.
LICE KOJE ĆE DO IMENOVANJA DIREKTORA USTANOVE OBAVLJATI NJEGOVE POSLOVE I VRŠITI NJEGOVA OVLAŠĆENJA
Lice imenovano za direktora Ustanove nastavilo je da vrši funkciju direktora do imenovanja direktora u skladu sa ovom odlukom.
Direktor Ustanove je trebao da se imenuje u skladu sa ovom odlukom u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.
Lica imenovana u Upravni i Nadzorni odbor ustanove nastavili su da vrše funkcije na koje su imenovani kao organi Ustanove do imenovanja predsednika i članova Upravnog i Nadzornog odbora u skladu sa ovom odlukom.
Predsednici i članovi Upravnog i Nadzornog odbora su trebali da budu imenovani u skladu sa ovom odlukom u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.
Zaposleni u ustanovi su nastavili sa ostvarivanjem prava i obaveza iz radnog odnosa u ustanovi.
Ustanova je nastavila da koristi pokretne i nepokretne stvari koje je koristila.
Upravni odbor je bio u obavezi da donese Statut Ustanove i dostavi ga na saglasnost osnivaču, u roku od 6 meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.
Stupanjem na snagu Odluke o organizovanju Ustanove "Međuopštinski istorijski arhiv" za grad Čačak i opštine Gornji Milanovac i Lučani, koju su u istovetnom tekstu donele Skupština grada Čačka (br. 06-67/2006-5-02 od 15.09.2006. godine), Skupština opštine Gornji Milanovac (br. 4-01-06-740/06 od 26.12.2006. godine) i Skupština opštine Lučani (br. 06- 32/06-02 od 04.08.2006. godine), prestala je da važi Odluka o osnivanju Međuopštinskog istorijskog arhiva, koju su istovetnom tekstu donele Skupština opštine Gornji Milanovac br. 6-6-94/77 dana 6. juna 1977. godine, Skupština opštine Lučani br. 06-78/77 dana 31. maja 1977. godine i Skupština opštine Čačak br. 06-135/77 dana 21. juna 1977. godine.
Prečišćen tekst ove odluke objaviti u "Službenom listu grada Čačka".
Prečišćen tekst Odluke o organizovanju Ustanove "Međuopštinski istorijski arhiv" za grad Čačak i opštine Gornji Milanovac i Lučani, obuhvata:
1. Odluku o organizovanju Ustanove "Međuopštinski istorijski arhiv" za opštine Čačak, Gornji Milanovac i Lučani, koju su u istovetnom tekstu donele Skupština opštine Čačak (br. 06-67/2006-5-02 od 15.09.2006. godine), Skupština opštine Gornji Milanovac (br. 4-01-06-740/06 od 26.12.2006. godine) i Skupština opštine Lučani (br. 06-32/06-02 od 04.08.2006. godine). Iz ove Odluke u prečišćen tekst nisu uneti član 38. kojim je utvrđeno da se odluka smatra donetom kada je u istovetnom tekstu usvoje Skupština opštine Čačak, Skupština opštine Gornji Milanovac i Skupština opštine Lučani i da stupa na snagu danom donošenja i član 39. kojim je utvrđeno da se odluka objavljuje u "Službenom listu opštine Čačak", u "Službenom glasniku opštine Gornji Milanovac" i u "Službenom glasniku opštine Lučani".
2. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Ustanove "Međuopštinski istorijski arhiv" za opštine Čačak, Gornji Milanovac i Lučani, koju su u istovetnom tekstu donele Skupština grada Čačka (br. 06-23/11-1 od 16. marta 2011. godine), Skupština opštine Gornji Milanovac (br. 2-06-885/2011 od 8. aprila 2011. godine) i Skupština opštine Lučani (br. 06-6/2011-02 od 18. 03. 2011. godine). Iz ove Odluke u prečišćen tekst nisu uneti član 16. kojim je utvrđeno da se odluka smatra donetom kada je u istovetnom tekstu donesu Skupština grada Čačka, Skupština opštine Gornji Milanovac i Skupština opštine Lučani i član 17. kojim je utvrđeno da Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka", u "Službenom glasniku opštine Gornji Milanovac" i u "Službenom glasniku opštine Lučani".
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Ustanove "Međuopštinski istorijski arhiv" za grad Čačak i opštine Gornji Milanovac i Lučani, koju su u istovetnom tekstu donele Skupština grada Čačka (br. 06-258/16-I od 9. decembra 2016. godine), Skupština opštine Gornji Milanovac (br. 2-06-04/2017 od 25. avgusta 2017. godine) i Skupština opštine Lučani (br. 06-38-4/2017-I od 18.07.2017. godine). Iz ove Odluke u prečišćen tekst nije unet član 9. kojim je utvrđeno da Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka", u "Službenom glasniku opštine Gornji Milanovac" i u "Službenom glasniku opštine Lučani".
4. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizovanju Ustanove "Međuopštinski istorijski arhiv" za grad Čačak i opštine Gornji Milanovac i Lučani, koju su u istovetnom tekstu donele Skupština grada Čačka (br.06-5/2021-I od 28.januara 2021. godine), Skupština opštine Gornji Milanovac (br. 2-06-9/2021 od 26.02.2021. godine) i Skupština opštine Lučani (br. 06-14-6/2021-I od 05.03.2021. godine). Iz ove Odluke u prečišćen tekst nije unet član 8. kojim je utvrđeno da Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka" u "Službenom glasniku opštine Gornji Milanovac" i u "Službenom glasniku opštine Lučani".
5. Odluku o dopunama Odluke o organizovanju Ustanove "Međuopštinski istorijski arhiv" za grad Čačak i opštine Gornji Milanovac i Lučani, koju su u istovetnom tekstu donele Skupština grada Čačka (br. 06-24/2022-I od 24. i 25. februara 2022. godine), Skupština opštine Gornji Milanovac (br. 2-06-22/2022 od 04.05.2022. godine) i Skupština opštine Lučani (br. 06-41-7/2022-I od 31.03.2022. godine). Iz ove Odluke u prečišćen tekst nije unet član 4. kojim je utvrđeno da Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka", u "Službenom glasniku opštine Gornji Milanovac" i u "Službenom glasniku opštine Lučani".