PRAVILNIK

O NAČINU, KRITERIJUMIMA I POSTUPKU DODELE SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA NOVOG PAZARA ZA PROJEKTE OD JAVNOG INTERESA KOJE REALIZUJU UDRUŽENJA GRAĐANA

("Sl. list grada Novog Pazara", br. 10/2024)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Sadržina Pravilnika

Član 1

Ovim Pravilnikom bliže se uređuju uslovi, kriterijumi, način, postupak dodele, kao i način i postupak vraćanja sredstava za podsticanje projekata ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje projekata (u daljem tekstu: projekat) koje realizuju udruženja, sredstvima iz budžeta Grada Novog Pazara, a koji su od javnog interesa.

Primena Pravilnika

Član 2

Pravo učešća na javnom konkursu imaju udruženja koja su registrovana na teritoriji Grada Novog Pazara, i da projektne aktivnosti realizuju na teritoriji Grada Novog Pazara.

Projekat i Program

Član 3

Grad Novi Pazar podstiče projekte koje realizuju udruženja, a koji su od javnog interesa u skladu sa odredbama ovog pravilnika.

Grad Novi Pazar u podsticanju projekata koje realizuju udruženja učestvuje u granicama sredstava odobrenih za tu namenu u budžetu opštine na osnovu Odluke o budžetu Grada za godinu u kojoj se ta sredstva dodeljuju.

Projekat naročito sadrži: oblast u kojoj se realizuje, opis stanja u oblasti i uočenih problema čijem rešavanju će projekat doprineti, jasno definisan cilj, odnosno šta se želi postići sprovođenjem projekta, teritoriju na kojoj će se projekat realizovati, trajanje projekta, vrstu i obim aktivnosti koje će se sprovoditi tokom projekta, predviđeni broj direktnih i indirektnih korisnika projekta sa opisom ciljne grupe i njihovih potreba, ukupan broj lica koji je potreban za izvođenje projekta.

Projekat može trajati najmanje 3 meseca.

Član 4

Sredstva iz budžeta Grada Novog Pazara za podsticanje projekata udruženja namenjena su za realizaciju projekata koji su od javnog interesa za Grad.

Sredstva iz stava 1. ovog člana opredeljuju se Odlukom o budžetu Grada Novog Pazara za svaku budžetsku godinu.

Sredstva iz stava 1. ovog člana dodeljuju se na osnovu javnog konkursa.

Visina sredstava iz stava 1. ovog člana opredeljuje se u apsolutnom iznosu, u rasponu od minimalnih do maksimalnih sredstava po projektu.

Član 5

Javni konkurs raspisuje se za podsticanje projekata u oblastima od javnog interesa na teritoriji Grada Novog Pazara.

Teme javnog konkursa/prioritetne oblasti od javnog interesa za svaki poseban javni konkurs biće ustanovljene na osnovu usvojene odluke Gradskog veća o prioritetnim oblastima od javnog interesa za tekuću godinu.

Odluku o temama javnog konkursa/prioritetnim oblastima od javnog interesa iz stava 3. ovog člana donosi Gradsko veće Grada Novog Pazara.

II POSTUPAK ZA DODELU SREDSTAVA

Godišnji plan javnih konkursa

Član 6

Godišnji plan raspisivanja javnih konkursa objavljuje najkasnije do 31. januara na zvaničnoj internet stranici.

Pokretanje postupka dodele sredstava iz budžeta za podsticanje projekata udruženja

Član 7

Postupak dodele sredstava iz budžeta Grada Novog Pazara za podsticanje projekata udruženja pokreće i sprovodi Komisija za sprovođenje postupka dodele bespovratnih sredstava za finansiranje projekata udruženja (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju iz stava 1. ovog člana obrazuje gradonačelnik.

Gradska uprava obezbeđuje uslove za rad Komisije.

Sastav Komisije

Član 8

Komisiju iz člana 7. ovog pravilnika čine predsednik, 3 stalna člana/ice i tehnički sekretar.

Tehnički sekretar je lice zaposleno u gradskoj upravi zaduženo za saradnju s udruženjima građana. Tehnički sekretar nema pravo glasa.

Članovi/ice Komisije ne dobijaju naknadu za svoj rad.

Kao članovi/ice Komisije mogu biti imenovana i lica predstavnici stručne javnosti.

Članovi/ice Komisije dužni su da potpišu izjavu da nemaju privatni interes u vezi sa radom i odlučivanjem Komisije, odnosno sprovođenjem javnog konkursa (Izjava o nepostojanju sukoba interesa).

Imenovano lice ne može preduzimati radnje u svojstvu člana Komisije pre nego što potpiše Izjavu iz stava 5. ovog člana.

Sukob interesa postoji ako član komisije ili članovi njegove porodice (bračni ili vanbračni drug, dete ili roditelj), zaposleni ili član organa udruženja koje učestvuje na konkursu ili bilo kog drugog udruženja povezanog na bilo koji način sa tim udruženjem, ili u odnosu na ta udruženja ima bilo koji materijalni ili nematerijalni interes, suprotan javnom interesu i to u slučajevima porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa.

U slučaju saznanja da se nalazi u sukobu interesa, član Komisije je dužan da o tome odmah obavesti ostale članove Komisije i da se izuzme iz daljeg rada Komisije. O rešavanju sukoba interesa Gradsko veće odlučuje u svakom slučaju posebno, a kada utvrdi sukob interesa, obaveštava predsednika opštine o potrebi zamene člana koji je u sukobu interesa.

Bliža sadržina Izjave iz stava 5. ovog člana i bliži postupak u kome se vodi računa o nepostojanju sukoba interesa uređeni su u Prilogu 1. ovog pravilnika, koji čini njegov sastavni deo.

Javni konkurs

Član 9

Gradonačelnik na predlog Komisije iz člana 7. ovog pravilnika, svake godine donosi odluku o raspisivanju javnog konkursa za dodelu sredstava za podsticanje projekata ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje projekata iz budžeta Grada Novog Pazara, u skladu sa važećom odlukom o prioritetnim oblastima od javnog interesa za tekući period.

Javni konkurs ne može biti kraći od 15 dana.

Javni konkurs se, bez odlaganja po njegovom raspisivanju, objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada.

Tekst javnog konkursa sadrži:

• Predmet javnog konkursa;

• Jednu ili nekoliko srodnih prioritetnih oblasti od javnog interesa;

• Ko može biti učesnik konkursa - kriterijume koje udruženje predlagač projekta mora da ispuni;

• Obim sredstava koja se dodeljuju, i to minimalni i maksimalni iznos;

• Način prijavljivanja na konkurs;

• Pregled konkursne dokumentacije koju je potrebno dostaviti, uz popunjen obrazac predloga projekta;

• Trajanje projekta;

• Kriterijume bodovanja - osnovne i dopunske kriterijume koji su specifični za određenu oblast, a čijom primenom se vrši vrednovanje prijavljenih projekata;

• Bliža uputstva o uslovima za podnošenje prijava i kriterijumima za dodelu sredstava;

• Mesto i rok za podnošenje prijava;

• Rok za donošenje odluke o izboru projekata;

• Žalbeni rok;

• Način objavljivanja odluke o izboru projekata;

• Druge potrebne elemente.

• Ako se na osnovu raspisanog javnog konkursa ne raspodele sva planirana sredstva, javni konkurs se može raspisati i više puta.

Konkursna dokumentacija

Član 10

Konkursna dokumentacija sadrži:

Popunjen obrazac izjave o nepostojanju sukoba interesa (Prilog 2);

Popunjen obrazac predloga projekta (Prilog 1);

Popunjen obrazac budžeta projekta (Prilog 2);

Popunjen obrazac narativnog budžeta projekta (Prilog 3);

Formular za periodični / završni narativni izveštaj i finansijski (Prilog 4);

Pismenu izjavu o obezbeđivanju sopstvenog finansiranja ili sufinansiranja (Prilog 5); (slobodna forma)

Protokol o saradnji, odnosno o partnerstvu sa jasno definisanim ulogama i obavezama oba (ili više) partnera, ako se projekat realizuje na taj način (slobodna forma);

Drugu dokumentaciju koja je, po proceni udruženja predlagača projekta / učesnika konkursa, od značaja za dodelu sredstava.

Udruženje predlagač projekta / učesnik konkursa predlog projekta dostavlja na srpskom jeziku ili bosanskom jeziku.

Komisija, po službenoj dužnosti, utvrđuje da li je udruženje predlagač projekta/učesnik konkursa upisano u registar nadležnog organa, da li se, prema statutarnim odredbama, ciljevi tog udruženja ostvaruju u oblasti u kojoj se projekat realizuje, kao i da li je račun tog udruženja u blokadi.

Prijava na javni konkurs

Član 11

Udruženje predlagač projekta / učesnik konkursa podnosi prijavu Komisiji u toku trajanja konkursa.

Prijave na konkurs podnose se Komisiji na posebnim obrascima koji su sastavni deo konkursne dokumentacije i čine sastavni deo ovog pravilnika, u skladu sa stavom 1. člana 10. ovog pravilnika. Prijave na konkurs se podnose preko pisarnice Gradske uprave ili u pošiljci predatoj pošti, i to najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog za podnošenje prijave na konkurs. Udruženje je dužno da dostavi i elektronsku verziju prijave Komisiji, sa svom propratnom dokumentacijom, putem e-maila.

Neblagovremene i nepotpune prijave neće biti razmatrane.

Udruženje predlagač projekta / učesnik konkursa može podneti samo jednu prijavu na javni konkurs, sa jednim predlogom projekta.

Kriterijumi za izbor projekata

Član 12

Komisija ocenjuje prijave pristigle u skladu sa uslovima konkursa, prema kriterijumima propisanim ovim pravilnikom.

Ocena i izbor projekata koji će se finansirati sredstvima iz budžeta Grada Novog Pazara vrši se primenom sledećih osnovnih kriterijuma:

Kriterijumi

Objašnjenje kriterijuma

Broj bodova

Usaglašenost s postojećim strateškim dokumentima Grada Novog Pazara.

Da li je i u kojoj meri je projekat strateški utemeljen, odnosno u skladu sa važećim strateškim opredeljenjem?

10

Kapacitet nosioca projekta, predložene kvalifikacije i reference projektnog tima

Da li su kapacitet nosioca projekta, predložene kvalifikacije i reference projektnog tima usklađene sa predloženim ciljevima, rezultatima i aktivnostima projekta

10

Definisani ciljevi projekta, ciljna grupa i korisnici projekta, broj direktnih i indirektnih korisnika projekta i njihove potrebe

Da li su ciljevi projekta jasno definisani, dostižni u predviđenom vremenu trajanja projekta i da li nedvosmisleno predstavljaju rešenje uočenih problema u lokalnoj zajednici, odnosno mogu da zadovolje javni interes?
Da li su ciljna grupa i korisnici jasno definisani?
Da li je predstavljena procena broja direktnih i indirektnih korisnika projekta?
U kom obimu će potrebe ciljne grupe i korisnika projekta biti zadovoljene - obim zadovoljenja javnog interesa?

10

Održivost projekta

Da li je će se aktivnosti projekta nastaviti i posle finansiranja projekta sredstvima iz budžeta Grada Novog Pazara i na koji način će se sprovoditi i finansirati aktivnosti projekta po prestanku finansiranja sredstvima iz budžeta Grada?
Da li je projekat održiv u institucionalnom i razvojnom smislu - da li će projektne aktivnosti biti sprovođene i po isteku vremena za sprovođenje projekta u okviru kojeg će se finansirati/sufinansirati sredstvima iz budžeta Grada Novog Pazara?

10

Očekivani rezultati i efekti projekta

Da li su rezultati i efekti projekta merljivi?
Da li će očekivani pozitivni efekti biti dalekosežni - u kom roku se očekuju pozitivni efekti na direktne i indirektne korisnike projekta?

15

Ekonomičnost budžeta projekta i odnos troškova i očekivanih rezultata i efekata

Da li su troškovi usklađeni sa predloženim projektnim aktivnostima?
Da li je precizno i detaljno prikazan narativni budžet projekta?
Da li su troškovi projekta realni?
Da li će očekivani pozitivni efekti nadmašiti potencijalne negativne efekte sprovođenja projekta i njegove troškove - Da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata i efekata zadovoljavajući?

15

Sufinansiranje projekta iz drugih izvora

Da li je udruženje predlagač projekta/učesnik konkursa obezbedilo sopstveno novčano učešće ili drugi vid učešća i/ili sufinansiranje projekta iz drugih izvora?

10

Realizacija projekata u partnerstvu

Da li nosilac projekta ima obezbeđeno adekvatno partnerstvo sa drugim udruženjima s jasno definisanim međusobnim pravima i obavezama u vezi realizacije projektnih aktivnosti?
Da li nosilac projekta ima obezbeđeno drugo adekvatno partnerstvo s akterom iz javnog i/ili privatnog sektora, s jasno definisanim međusobnim pravima i obavezama u vezi realizacije projektnih aktivnosti?

15

Promocija, publicitet

Da li udruženje predlagač ima marketinški plan odnosno planirano informisanje ciljne grupe i šire javnosti o programu ili projektu?

5

UKUPNO:

 

100

Prilikom raspisivanja javnog konkursa, mogu se utvrditi i dopunske kriterijume koji su specifični za određenu oblast, uključujući sledeće dopunske kriterijume:

• Inovativnost projektne ideje;

• Druge dopunske kriterijume, u skladu sa potrebama zadovoljenja javnog interesa.

Postupak odlučivanja

Član 13

Radi potpunijeg sagledavanja kvaliteta predloga projekata, Komisija može tražiti pojašnjenja predloga projekta i/ili obaviti intervju sa udruženjem predlagačem projekta/učesnikom konkursa.

Članovi komisije pojedinačno boduju svaki projekat na osnovu kriterijuma iz člana 12. ovog pravilnika. Prosečan broj bodova predstavlja konačan broj bodova za taj predlog projekta.

Projekat koji je vrednovan sa manje od 60 bodova i koji nije podržala većina članova Komisije neće biti predmet izbora za dodelu sredstava iz budžeta Grada.

O sprovedenom postupku javnog konkursa Komisija vodi zapisnik.

Komisija, u skladu sa uslovima javnog konkursa i kriterijumima iz člana 12. ovog pravilnika, utvrđuje listu vrednovanja i rangiranja i istu dostavlja Gradskom veću najkasnije 30 dana od dana isteka roka za podnošenje prijave na javni konkurs.

Lista vrednovanja i rangiranja iz stava 5. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada.

Udruženje predlagač projekta / učesnik konkursa ima pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju u roku od tri radna dana od dana objavljivanja liste vrednovanja i rangiranja iz stava 5. ovog člana.

Na listu vrednovanja i rangiranja iz stava 5. ovog člana udruženja učesnici konkursa imaju pravo prigovora u roku od osam dana od dana njenog objavljivanja.

Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, Gradsko veće donosi u roku od 15 dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.

Po okončanju postupka po prigovorima, Komisija sačinjava konačni predlog odluke o izboru projekata koji će se finansirati ili sufinansirati iz budžeta Grada Novog Pazara u roku od 3 dana od donošenja odluke o prigovoru i podnosi ga Gradskom veću.

Ukoliko nije bilo prigovora na listu vrednovanja i rangiranja, Komisija dostavlja predlog odluke o izboru projekata koji će se finansirati ili sufinansirati iz budžeta Grada Novog Pazara najkasnije 60 dana od dana isteka roka za podnošenje prijave na javni konkurs.

Odluku o izboru projekata donosi Gradsko veće na osnovu zapisnika o sprovedenom javnom konkursu i konačnog predloga odluke Komisije, u roku od 8 dana od dana podnošenja konačnog predloga odluke od strane Komisije.

Odluka iz stava 12. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici Grada Novog Pazara bez odlaganja po njenom donošenju.

III KORIŠĆENJE SREDSTAVA I PRAĆENJE REALIZACIJE PROJEKATA

Sredstva iz budžeta za finansiranje i sufinansiranje projekata udruženja od javnog interesa

Član 14

Sredstva koja se odobre za realizaciju projekata jesu namenska sredstva i mogu se koristiti isključivo za realizaciju konkretnog projekta od javnog interesa i u skladu sa ugovorom koji se zaključuje između Grada Novog Pazara i udruženja korisnika sredstava.

Prenos sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa propisima kojima se uređuje prenos sredstava i otvaranje računa korisnika javnih sredstava.

Udruženje korisnik sredstava dužno je da, pre zaključenja ugovora, otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor, kako bi se budžetska sredstva za realizaciju projekta od javnog interesa prenela na taj račun i koristila sa tog računa.

Udruženje korisnik sredstava dužno je da, pre sklapanja ugovora o dodeli sredstava, dostavi Komisiji:

• Izjavu da sredstva za realizaciju odobrenog projekta nisu na drugi način već obezbeđena;

• Izjavu o nepostojanju sukoba interesa;

• Interni akt o antikorupcijskoj politici;

• Revidirani budžet i revidirani narativni budžet projekta u skladu sa odobrenim sredstvima;

Sa udruženjem neće biti zaključen ugovor u slučaju da dokumentaciju iz stava 4. ovog člana ne dostavi u predviđenom roku.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 15

Gradonačelnik zaključuje sa udruženjem ugovor o dodeli sredstava iz budžeta Grada najkasnije u roku od 15 dana od dana konačnosti odluke o izboru projekata koji će se finansirati ili sufinansirati iz budžeta Grada Novog Pazara.

Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, i naročito sadrži sledeće elemente:

• Naziv odobrenog projekta;

• Utvrđen predmet projekta;

• Vreme realizacije projekta;

• Visinu dodeljenih sredstava iz budžeta Grada Novog Pazara za realizaciju projekta;

• Ukupnu vrednost projekta;

• Procentualno učešće udruženja korisnika sredstava u ukupnoj vrednosti projekta ili sredstava iz drugih izvora, ukoliko su ova sredstva obezbeđena;

• Način obezbeđenja i prenosa sredstava;

• Instrumenti obezbeđenja za slučaj nenamenskog trošenja sredstava obezbeđenih za realizaciju projekata, odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze - predmeta projekata;

• Način povraćaja neutrošenih sredstava;

• Međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana;

• Način praćenja realizacije projekta;

• Obaveze nosioca projekta u pogledu realizacije i podnošenja izveštaja o realizaciji projekta;

• Uslove za raskid ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen;

• Prava i obaveze ugovornih strana u slučaju raskida ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen;

• Način rešavanja sporova.

Odobreni projekat, sa svim prilozima, sastavni je deo ugovora.

Praćenje realizacije projekata

Član 16

Komisiju za praćenje realizacije projekata udruženja građana imenuje Gradsko veće (u daljem tekstu: Komisija za praćenje).

Komisiju za praćenje čine predsednik i 2 člana/ice. Pri čemu jedan član mora biti predstavnik/ica Odeljenja za budžet i finansije zadužen/a za kontrolu finansijske dokumentacije.

Postupak praćenja realizacije projekata udruženja za koje su odobrena sredstva u skladu sa ovim pravilnikom sprovodi Komisija za praćenje.

Praćenje sprovođenja projekta i kontrola njegove realizacije obuhvata:

• Obavezu udruženja korisnika sredstava da obaveštava Komisiju za praćenje, u rokovima određenim ugovorom, dostavljanjem periodičnih i završnih izveštaja;

• Pregledanje izveštaja udruženja;

• Monitoring posete predstavnika/ica Komisije za praćenje i neposredan uvid u realizaciju odobrenog projekta;

• Obavezu udruženja korisnika sredstava da omogući Komisiji za praćenje da izvrši uvid u svu potrebnu dokumentaciju;

• Prikupljanje informacija od korisnika projekta u neposrednom kontaktu s Komisijom za praćenje;

• Druge aktivnosti predviđene ugovorom.

Praćenje može obuhvatiti i reviziju ovlašćenog revizora, ukoliko je to predviđeno konkursnim uslovima i ugovorom.

Gradsko veće može angažovati i stručnjake za pojedine oblasti radi ocene i pripreme analize o uspešnosti, kvalitetu i ostvarenju ciljeva projekata koji se realizuju.

Udruženje korisnik sredstava dužno je da Komisiji za praćenje iz člana 15. ovog pravilnika i stručnjacima angažovanim za ocenu uspešnosti projekata iz stava 4. ovog člana omogući praćenje realizacije projekta i uvid u svu potrebnu dokumentaciju, u svakom trenutku.

Monitoring poseta

Član 17

U cilju praćenja realizacije projekata, Komisija za praćenje realizuje monitoring posete.

Pod monitoring posetom smatra se: poseta udruženju korisniku sredstava, održavanje sastanaka Komisije za praćenje sa ovlašćenim predstavnicima udruženja korisnika sredstava, prisustvo određenim događajima i manifestacijama ili drugim projektnim aktivnostima koje udruženje korisnik sredstava sprovodi u sklopu realizacije projekata, o čemu je udruženje korisnik sredstava u obavezi da blagovremeno, pismenim putem poštom ili putem e-maila, obavesti Komisiju za praćenje o vremenu i mestu realizacije aktivnosti na projektu, i dr.

Monitoring poseta može biti najavljena ili nenajavljena.

Za projekte čije je trajanje duže od šest meseci i čija je vrednost odobrenih sredstava veća od 500.000,00 dinara, Komisija za praćenje realizuje najmanje jednu monitoring posetu u toku trajanja projekta, odnosno najmanje jednom godišnje.

Izveštaj o monitoring poseti

Član 18

Komisija za praćenje izrađuje izveštaj o monitoring poseti iz člana 17. ovog pravilnika u roku od deset dana od dana sprovedene posete.

Pored izveštaja iz stava 1. ovog člana, Komisija za praćenje izrađuje i preporuke za otklanjanje nedostataka i rokove za njihovu realizaciju i upućuje ih udruženju korisniku sredstava.

Preraspodela odobrenog iznosa sredstava

Član 19

Udruženje korisnik sredstava može, u izuzetnim situacijama u toku realizacije projekta, da traži saglasnost Komisije za praćenje preraspodelu sredstava u okviru odobrenog projekta.

Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda koji se odnose na ljudske resurse.

Preraspodela sredstava može se izvršiti tek nakon dobijanja pismene saglasnosti ili potpisivanjem aneksa ugovora sa gradonačelnikom Grada Novog Pazara.

Izveštavanje

Član 20

Udruženje korisnik sredstava dužno je da Komisiji za praćenje podnosi periodične i završne narativne i finansijske izveštaje o realizaciji projekta, u rokovima predviđenim zaključenim ugovorom.

Periodični izveštaj se dostavlja kvartalno, osim u slučaju kada projekat ne traje duže od šest meseci i tada se periodični izveštaj dostavlja jednom, na polovini trajanja projekta.

Završni narativni i finansijski izveštaj dostavljaju se najkasnije 15 dana po isteku trajanja projekta.

Periodični i završni narativni izveštaj sadrži:

• Detaljan opis aktivnosti i rezultata realizacije projekta u odnosu na planirane aktivnosti definisane ugovorom, kako bi se mogla izvršiti procena uspešnosti od strane Komisije za praćenje;

• Obrazloženje za svako odstupanje od projekta, i

• Pregled korektivnih mera čije se preduzimanje planira od strane udruženja korisnika sredstava.

Periodični i završni finansijski izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži:

• Prikaz budžeta, koji je sastavni deo ugovora, sa pregledom svih troškova koji su nastali tokom izveštajnog perioda, kao i

• Celokupnu dokumentaciju koja opravdava nastale troškove.

Kontrolu finansijskog i narativnog izveštaja sprovodi Komisija za praćenje.

Udruženje korisnik sredstava iz budžeta najmanje jednom godišnje čini dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i obimu i načinu sticanja i korišćenja tih sredstava, pri čemu je dužno da jasno naznači da je realizaciju konkretnog projekta podržao Grad Novi Pazar.

U slučaju da udruženje korisnik sredstava ne podnese izveštaje o realizaciji projekta iz stava 1. ovog člana, gubi pravo učešća na javnom konkursu za dodelu sredstava iz budžeta za podsticanje projekata udruženja od javnog interesa u naredne dve godine.

Pregledanje i procena izveštaja

Član 21

Komisija za praćenje razmatra periodične i završne narativne i finansijske izveštaje, utvrđuje da li su budžetska sredstva namenski korišćena i da li postoji računovodstvena dokumentacija koja ukazuje na namenski utrošak istih.

Plaćanja i izdaci koji nisu u skladu sa ugovornim obavezama i/ili bez pripadajuće računovodstvene dokumentacije neće biti priznati, o čemu se udruženje korisnik sredstava obaveštava pisanim putem.

Pregledom narativnog izveštaja Komisija za praćenje ostvaruje uvid i vrši procenu kvaliteta i uspešnosti projekta u smislu realizacije postavljenih ciljeva.

O izvršenoj proceni finansijskih i narativnih izveštaja, Komisija za praćenje obaveštava udruženje korisnika sredstava.

Udruženje korisnik sredstava, na zahtev Komisije za praćenje, dostavlja dopunu i dodatno objašnjenje navoda iznetih u izveštajima, u roku od osam dana od prijema zahteva Komisije za praćenje za dostavu dopune dokumentacije.

Obrasci za dostavljanje periodičnih i završnih narativnih i finansijskih izveštaja čine sastavni deo ovog pravilnika (Prilog 8, Prilog 7a).

Sukob interesa kod udruženja korisnika sredstava

Član 22

Udruženje korisnik sredstava preduzima sve potrebne mere u cilju izbegavanja sukoba interesa prilikom korišćenja namenskih sredstava i odmah po saznanju obaveštava Komisiju iz člana 16. ovog pravilnika o svim situacijama koje predstavljaju ili bi mogle dovesti do sukoba interesa, u skladu sa zakonom.

Sukob interesa postoji u situaciji u kojoj je nepristrasno izvršenje ugovornih obaveza bilo kog lica vezanog ugovorom ugroženo zbog prilike da to lice svojom odlukom ili drugim aktivnostima učini pogodnost sebi ili sa njim povezanim licima (članovi porodice: supružnik ili vanbračni partner, dete ili roditelj), zaposlenom, članu udruženja korisniku sredstava, a na štetu javnog interesa i to u slučaju porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa sa tim licem.

Svaki sukob interesa Komisija iz člana 16. ovog pravilnika posebno razmatra i može od udruženja korisnika sredstava zatražiti sva potrebna obaveštenja i dokumentaciju.

U slučaju utvrđenog postojanja sukoba interesa u sprovođenju ugovora, Komisija za praćenje će zatražiti od udruženja korisnika sredstava da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 30 dana, preduzme odgovarajuće mere.

Ne smatra se sukobom interesa kada udruženje korisnik sredstava sprovodi projekat koji je usmeren na članove udruženja kao korisnike projekta koji pripadaju socijalno osetljivim grupama ili osobama sa invaliditetom.

Postupanje u slučaju nepravilnosti

Član 23

Komisija za praćenje obaveštava udruženje korisnika sredstava da će pokrenuti postupak za raskid ugovora i povraćaj sredstava sa pripadajućom kamatom ukoliko su nepravilnosti takve prirode da nije moguće utvrditi da li su dodeljena sredstva namenski korišćena, odnosno u slučaju da se utvrdi nenamenski utrošak sredstava.

Raskid ugovora i povraćaj sredstava

Član 24

Ako se prilikom praćenja realizacije projekta utvrdi nenamensko trošenje sredstava, Gradsko veće, na predlog Komisije za praćenje, zahteva raskid ugovora, povraćaj prenetih sredstava, odnosno aktiviranje instrumenata obezbeđenja.

U slučaju nenamenskog trošenja budžetskih sredstava, udruženje korisnik sredstava je dužno da sredstva vrati sa zakonskom kamatom i gubi pravo učešća na javnom konkursu za dodelu sredstava iz budžeta za podsticanje projekata udruženja od javnog interesa u naredne dve godine.

Izveštaj Komisije za praćenje realizacije projekata udruženja

Član 25

Komisija za praćenje izrađuje izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci projektima udruženja iz budžetskih sredstava Grada Novog Pazara u prethodnoj kalendarskoj godini i dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana objavljuje se na zvaničnoj internet stranici bez odlaganja po njegovom usvajanju.

Komisija za praćenje sprovodi analizu uspešnosti, kvaliteta i stepena ostvarenosti ciljeva projekata za koja su dodeljena sredstva na javnom konkursu, kako bi ocenila u kojoj meri je to dovelo do unapređenja stanja u određenoj oblasti od javnog interesa u kojoj se udruženjima dodeljuju finansijska sredstva.

Stupanje na snagu

Član 26

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja i objaviće se u "Službenom listu grada Novog Pazara".