PRAVILNIKO METODOLOGIJI FORMIRANJA CENE USLUGE SMEŠTAJA U PRIHVATILIŠTE I PRIHVATNU STANICU ZA ODRASLA I STARA LICA I UČEŠĆU KORISNIKA U TROŠKOVIMA USLUGE("Sl. list Grada Novog Sada", br. 11/2016, 2/2021, 13/2023 i 15/2024) |
Ovim pravilnikom uređuje metodologija formiranja cene usluge smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu za odrasla i stara lica, kao i učešće korisnika u troškovima ove usluge.
Cena usluga privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu, za korisnike kojima se smeštaj u prihvatilište i prihvatnu stanicu obezbeđuje u ustanovi sa kojom Grad Novi Sad ima zaključen ugovor o obavljanju poslova privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu, utvrđuje se u ukupnom mesečnom iznosu, i prosečno po korisniku.
Cena usluge iz stava 1. ovog člana određuje se u skladu sa standardima za pružanje usluga socijalne zaštite utvrđenim Pravilnikom o bližim uslovima i standardima za pružanje usluga socijalne zaštite ("Službeni glasnik RS", broj 42/13).
Cenu usluge privremenog smeštaja odraslih i starih lica, u ukupnom mesečnom iznosu, za kapacitet od 60 korisnika, za rad u smenama, čine:
- zarade zaposlenih, i to, jednog stručnog radnika - rukovodioca, četiri socijalna radnika, jednog psihologa, jednog pravnika, jednog višeg medicinskog tehničara/više medicinske sestre, četiri medicinske sestre/tehničara, osam negovatelja, jednog kuvara, četiri spremačice, jednog frizera i jednog vozača;
- socijalni doprinosi na teret poslodavca, naknade troškova prevoza na posao i sa posla, i ostala davanja zaposlenima u skladu sa propisima kojima se uređuju primanja zaposlenih u oblasti socijalne zaštite;
- materijalni troškovi za utrošenu električnu energiju, grejanje, vodu, odvođenje otpadnih voda, radio i televizijsku pretplatu;
- sredstva za tekuće popravke, održavanje i opremanje;
- troškovi registracije, troškovi goriva i održavanja vozila;
- troškovi ishrane korisnika;
- ostali materijalni i nematerijalni troškovi (kancelarijski materijal, sanitarni pregled radnika, sredstva za održavanje higijene, sredstva za zaštitnu odeću i obuću i dr.);
- usluge komunikacija, troškovi platnog prometa i bankarskih usluga, kao i drugih usluga.
Ustanova iz člana 2. stav 1. ovog pravilnika može u urgentnim slučajevima da primi i više korisnika, a dnevno najviše do 5% kapaciteta utvrđenog u stavu 1. ovog člana.
Cena usluge privremenog smeštaja odraslih i starih lica u mesečnom iznosu prosečno po korisniku, utvrđuje se deljenjem cene iz člana 3. ovog pravilnika sa brojem korisnika, za pun kapacitet prihvatilišta i prihvatne stanice.
Cena za jedan dan usluge privremenog smeštaja odraslih i starih lica u prihvatilištu i prihvatnoj stanici utvrđuje se deljenjem mesečne cene prosečno po korisniku sa brojem dana u mesecu.
Cena troškova nepopunjenog kapaciteta iznosi 60% dnevne cene smeštaja.
Cenu usluge iz stava 1. ovog člana utvrđuje Gradsko veće Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradsko veće).
U slučaju iz člana 3. stav 2. ovog pravilnika cena usluge će se obračunavati prema ceni koju je utvrdilo Gradsko veće za pun kapacitet prihvatilišta iz člana 3. stav 1. ovog pravilnika.
Cena usluge menjaće se ukoliko se promene elementi cene iz člana 3. ovog pravilnika.
Korisnici učestvuju u troškovima privremenog smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu u skladu sa članom 72. Zakona o socijalnoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", broj 24/11) i Pravilnikom o učešću srodnika u izdržavanju korisnika prava u socijalnoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", br. 36/93, 88/93, 20/94, 35/97, 61/01, 99/04, 100/04-ispr. i 10/06).
Sredstava za obavljanje poslova u ustanovama koje obavljaju poslove prihvatilišta i prihvatne stanice u skladu sa ovim pravilnikom obezbeđivaće se učešćem korisnika u troškovima usluge i iz budžeta Grada Novog Sada.
Obezbeđenje sredstava za pružanje usluga smeštaja u prihvatilište i prihvatnu stanicu urediće se ugovorom koji sa ustanovom zaključi Gradonačelnik Grada Novog Sada, u skladu sa mogućnostima budžeta Grada Novog Sada.
Ugovorom iz stava 2. ovog člana naročito će se urediti: kapacitet za smeštaj korisnika, broj zaposlenih prema utvrđenim standardima, prostor za obavljanje delatnosti, nabavka opreme, zaštitna odeća i obuća i dr.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".