ODLUKAO ORGANIZACIJI I RADU ADMINISTRATIVNE KANCELARIJE VISOKOG SAVETA TUŽILAŠTVA("Sl. glasnik RS", br. 33/2024) |
Ovom odlukom uređuju se organizacija i rad Administrativne kancelarije Visokog saveta tužilaštva (u daljem tekstu: Administrativna kancelarija), određuju i razvrstavaju položaji i radna mesta zaposlenih u Administrativnoj kancelariji i uređuju druga pitanja od značaja za rad Administrativne kancelarije.
Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Administrativnoj kancelariji uređuju se posebnim aktom, koji donosi Visoki savet tužilaštva (u daljem tekstu: Savet), na predlog sekretara Saveta.
Prava i dužnosti poslodavca državnih službenika i nameštenika u Administrativnoj kancelariji vrši predsednik Saveta, kao rukovodilac organa.
Predsednik Saveta je i naredbodavac za materijalno-finansijsko poslovanje Administrativne kancelarije.
Predsednik Saveta donosi naredbe, uputstva i odluke o načinu rada i izvršavanju poslova u Administrativnoj kancelariji.
Administrativnom kancelarijom rukovodi sekretar Saveta.
Sekretar Saveta organizuje i obezbeđuje jedinstven rad Administrativne kancelarije.
Sekretar Saveta može doneti interna akta koja smatra potrebnim za funkcionisanje Administrativne kancelarije.
Sekretar Saveta za svoj rad i rad Administrativne kancelarije odgovara Savetu.
Za obavljanje poslova iz delokruga Administrativne kancelarije, mogu se obrazovati odeljenja, odseci i grupe, kao unutrašnje jedinice.
Načelnik odeljenja, šef odseka i rukovodilac grupe, za svoj rad i rad unutrašnje jedinice, odgovaraju sekretaru Saveta.
U Savetu se, kao posebna unutrašnja jedinica, obrazuje Kabinet predsednika Saveta, kojim rukovodi šef kabineta.
Šef kabineta za svoj rad i rad Kabineta odgovara predsedniku Saveta i sekretaru Saveta.
Kabinet predsednika Saveta obavlja poslove za odnose sa javnošću, protokolarne poslove i druge poslove koji su značajni za rad predsednika Saveta.
Određene poslove iz delokruga Administrativne kancelarije obavljaju samostalni izvršioci izvan svih unutrašnjih jedinica.
Poslove u Administrativnoj kancelariji obavljaju državni službenici i nameštenici.
Radna mesta na kojima rade državni službenici dele se na položaje i izvršilačka radna mesta, zavisno od složenosti poslova, ovlašćenja i odgovornosti.
Položaji su radna mesta koja podrazumevaju ovlašćenja i odgovornosti vezana za vođenje i usklađivanje rada u organu.
Izvršilačka radna mesta su sva radna mesta državnih službenika koja nisu položaji.
Izvršilačka radna mesta razvrstavaju se po zvanjima.
Radna mesta nameštenika sastoje se od pratećih pomoćno-tehničkih poslova u Administrativnoj kancelariji.
U Administrativnoj kancelariji, po osnovu ugovora, mogu se angažovati i druga lica u cilju pružanja ekspertskih, prevodilačkih, tehničkih i drugih usluga.
Položaj u Administrativnoj kancelariji je sekretar Saveta.
Državnog službenika na položaju postavlja i razrešava Savet.
Sekretar Saveta postavlja se na položaj na period od pet godina, na osnovu internog ili javnog konkursa, s tim što će se javni konkurs raspisati ako interni konkurs nije uspeo.
Sekretar Saveta, po proteku vremena na koji je postavljen na položaj, može biti ponovo postavljen, bez konkursa.
Sekretar Saveta razvrstava se u drugu grupu položaja.
U pogledu zasnivanja radnog odnosa, prava i dužnosti državnih službenika u Administrativnoj kancelariji primenjuju se propisi koji regulišu prava i dužnosti državnih službenika, a u pogledu nameštenika, opšti propisi o radu.
O žalbama državnih službenika u Administrativnoj kancelariji, na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima i o žalbama učesnika konkursa, odlučuje Žalbena komisija koju obrazuje Savet, iz reda zaposlenih državnih službenika u Administrativnoj kancelariji, odnosno zaposlenih državnih službenika u drugim državnim organima.
Žalbena komisija ima pet članova, uključujući i predsednika komisije.
Predsednik i članovi Žalbene komisije imenuju se na period od pet godina i mogu biti ponovo imenovani.
Žalbena komisija radi u veću od tri člana.
Predsednik i članovi Žalbene komisije za svoj rad primaju naknadu koju utvrđuje Savet.
Sredstva za plate i rad Administrativne kancelarije obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije.
Plate, naknade i druga primanja državnih službenika i nameštenika u Administrativnoj kancelariji određuju se u skladu sa propisima kojima se uređuju plate državnih službenika i nameštenika.
Administrativna kancelarija vodi arhivu donetih akata i čuva ih u elektronskoj verziji u posebno dizajniranoj bazi podataka.
Uprava za zajedničke poslove republičkih organa vrši za potrebe Administrativne kancelarije poslove investicionog, tehničkog i tekućeg održavanja objekta i opreme, poslove prevoza, održavanja, servisiranja i garažiranja vozila, kao i druge zajedničke administrativne i tehničke poslove koji su neophodni za ostvarivanje nadležnosti Saveta.
Poslove unutrašnjeg obezbeđivanja i održavanja reda u zgradi Saveta vrši ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".