PRAVILNIKO SASTAVU, NAČINU RADA I POSTUPKU PRED KOMISIJOM VISOKOG SAVETA SUDSTVA ZA ODLUČIVANJE O PRIGOVORU NA REŠENJE O OCENI SUDIJSKOG POMOĆNIKA("Sl. glasnik RS", br. 37/2024) |
Ovim pravilnikom uređuju se sastav, način rada i postupak pred Komisijom Visokog saveta sudstva za odlučivanje o prigovoru na rešenje o oceni sudijskog pomoćnika (u daljem tekstu: Komisija).
Shodna primena zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak
Na pitanja koja nisu uređena ovim pravilnikom shodno se primenjuju odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak.
II SASTAV, NAČIN RADA I ODLUČIVANJA KOMISIJE
Sastav, obrazovanje i nadležnosti Komisije
Komisija je radno telo Visokog saveta sudstva (u daljem tekstu: Savet) koja odlučuje o prigovoru sudijskog pomoćnika na rešenje o oceni.
Komisiju čine predsednik i šest članova.
Savet imenuje članove Komisije iz reda sudija, na pet godina, uz mogućnost ponovnog imenovanja.
Odluku o imenovanju članova Komisije Savet donosi većinom glasova svih članova.
Predlog za imenovanje članova Komisije može podneti bilo koji član Saveta.
Za predsednika Komisije imenuje se sudija koji je izborni član Saveta.
Odluku o imenovanju predsednika Komisije Savet donosi većinom glasova svih članova.
Predlog za imenovanje predsednika Komisije može podneti bilo koji član Saveta.
Predsednik Komisije predstavlja Komisiju, rukovodi njenim radom, saziva sednice, predsedava sednicama, obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i ovim pravilnikom.
Mandat predsednika Komisije traje do prestanka funkcije člana Saveta.
Predsednik Komisije ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju odsutnosti ili sprečenosti.
Zamenik predsednika Komisije imenuje se većinom glasova svih članova Komisije na predlog predsednika.
Komisija ima sekretara.
Za sekretara Komisije imenuje se državni službenik iz Administrativne kancelarije Saveta.
Sekretar Komisije pomaže u radu Komisiji i predsedniku Komisije, vodi zapisnik o sednicama Komisije, izrađuje nacrta odluka Komisije i priprema nacrt izveštaja o radu Komisije.
Administrativna i tehnička pomoć u radu
Administrativno-tehničku pomoć Komisiji pružaju nadležne unutrašnje jedinice Administrativne kancelarije Saveta.
Komisija je nezavisna u svom radu i postupa i odlučuje na osnovu zakona i pravilnika.
Komisija za svoj rad odgovara Savetu i najmanje jednom godišnje podnosi Izveštaj o radu.
Komisija postupa i odlučuje na sednici.
Sednica Komisije može biti održana ukoliko su prisutni predsednik i najmanje tri člana Komisije.
Komisija donosi odluke većinom glasova svih članova.
O svakoj sednici Komisije vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i sekretar Komisije.
Predsednik, odnosno član Komisije izuzima se iz odlučivanja ako je sa predsednikom suda o čijem se rešenju odlučuje ili sa sudijskim pomoćnikom o čijem se prigovoru odlučuje, krvni srodnik u pravoj liniji bez obzira na stepen srodstva, u pobočnoj liniji zaključno sa četvrtim stepenom srodstva, a u tazbinskom srodstvu zaključno sa drugim stepenom srodstva, ako su u odnosu usvojioca i usvojenika, odnosno u bračnoj ili vanbračnoj zajednici.
Predsednik, odnosno član Komisije može biti izuzet iz odlučivanja i kada postoje drugi razlozi koji dovode u pitanje njegovu nepristrasnost.
Zahtev za izuzeće može podneti predsednik Komisije, član Komisije, član Saveta, predsednik suda i sudijski pomoćnik iz stava 1. ovog člana.
Predsednik, odnosno član Komisije ima pravo da se izjasni o podnetom zahtevu za izuzeće, u roku od tri dana od dana kada mu je zahtev dostavljen.
O izuzeću predsednika i člana Komisije odlučuje predsednik Saveta.
Predsednik, odnosno član Komisije udaljuje se sa dužnosti u Komisiji, ako je doneta odluka o njegovom udaljenju sa sudijske funkcije.
Odluku o udaljenju sa dužnosti iz stava 1. ovog člana donosi Savet.
Predsedniku, odnosno članu Komisije, dužnost prestaje na lični zahtev, istekom mandata, prestankom sudijske funkcije ili razrešenjem sa dužnosti.
Predsednik, odnosno član Komisije razrešava se pre isteka vremena na koje je imenovan, odnosno pre isteka mandata:
1) ako ne vrši dužnost savesno i u skladu sa Ustavom, zakonom i ovim pravilnikom;
2) ako je pravnosnažno osuđen za krivično delo ili prekršaj koje ga čini nedostojnim za vršenje dužnosti predsednika, odnosno člana Komisije;
3) ako mu je konačnom odlukom izrečena disciplinska mera zbog učinjenog disciplinskog prekršaja.
Obrazložen predlog za razrešenje predsednika, odnosno člana Komisije može podneti svaki sudija, član Komisije ili član Saveta.
Uz predlog iz stava 1. ovog člana prilaže se dokaz o postojanju razloga za razrešenje iz člana 13. ovog pravilnika.
Odbacivanje predloga za razrešenje
Savet će odbaciti predlog za razrešenje predsednika ili člana Komisije koji je podnet od strane neovlašćenog lica, koji je nerazumljiv, neobrazložen ili nepotpun (član 14).
Pokretanje postupka za razrešenje
Savet odlučuje o pokretanju postupka za razrešenje predsednika ili člana Komisije, u roku od 15 dana od dana prijema predloga za razrešenje.
Odluku o pokretanju postupka za razrešenje Savet donosi kada oceni da dokazi podneti uz predlog za razrešenje ukazuju na postojanje razloga za razrešenje iz člana 13. ovog pravilnika.
Predsedniku ili članu Komisije protiv koga je podnet predlog za razrešenje, Savet dostavlja odluku i predlog za razrešenje.
Predsedniku ili članu Komisije protiv koga je podnet predlog za razrešenje, Savet je dužan da omogući da se u roku od osam dana od dana prijema odluke o pokretanju postupka protiv njega izjasni o postojanju razloga za razrešenje u pisanoj formi, a na njegov zahtev i usmeno na sednici Saveta.
Rok za donošenje odluke o predlogu za razrešenje
Savet donosi odluku o predlogu za razrešenje u roku od 30 dana od dana pokretanja postupka za razrešenje.
II POSTUPAK PO PRIGOVORU NA REŠENJE O OCENI SUDIJSKOG POMOĆNIKA
Rok za podnošenje i sadržina prigovora
Sudijski pomoćnik ima pravo da podnese prigovor na rešenje o oceni (u daljem tekstu: prigovor).
Prigovor mora da sadrži: ime i prezime sudijskog pomoćnika podnosioca prigovora, naziv suda u kome je zaposlen, označenje rešenja protiv koga se podnosi, razloge zbog kojih se prigovor podnosi i potpis podnosioca prigovora.
Prigovor se podnosi u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja o oceni.
Razlozi za podnošenje prigovora
Rešenje o oceni se može pobijati:
1) zbog povreda pravila postupka ocenjivanja;
2) zbog pogrešno ili nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja;
3) zbog pogrešne primene materijalnog prava;
4) zbog odluke o vrsti ocene.
Prigovor se podnosi Komisiji, neposredno preko prijemnog šaltera Saveta, preporučenom pošiljkom ili elektronski.
Ukoliko je prigovor podnet elektronski, mora sadržati i elektronski potpis, u skladu sa zakonom.
Formiranje predmeta i određivanje izvestioca
Prigovor se zavodi u pisarnici Saveta, a potom se formira predmet koji se dostavlja sekretaru Komisije.
Sekretar Komisije predmet iznosi predsedniku Komisije koji određuje člana Komisije koji će postupati u predmetu (u daljem tekstu: Izvestilac).
Utvrđivanje blagovremenosti, dozvoljenosti, potpunosti i razumljivosti prigovora
Izvestilac utvrđuje da li je prigovor blagovremen, dozvoljen, podnet od strane ovlašćenog lica, razumljiv i da li sadrži sve što je potrebno da bi se po njemu moglo postupati (član 18. stav 2).
Ako je prigovor nerazumljiv ili ne sadrži sve što je potrebno da bi se po njemu moglo postupati, izvestilac će pisanim putem naložiti da se prigovor uredi, u roku od osam dana od dana prijema naloga, uz upozorenje na posledice propuštanja.
Komisija će rešenjem odbaciti neblagovremen, nedozvoljen prigovor, prigovor podnet od strane neovlašćenog lica, kao i prigovor koji nije uređen na način i u roku koji je propisan stavom 2. ovog člana.
Dostavljanje prigovora predsedniku suda na izjašnjenje
Prigovor koji je blagovremen, dozvoljen, podnet od strane ovlašćenog lica, razumljiv i sadrži sve što je potrebno da bi se po njemu moglo postupati, dostavlja se predsedniku suda koji je doneo rešenje o oceni.
Predsednik suda koji je doneo rešenje o oceni može se izjasniti na navode iz prigovora, u roku od tri dana od dana dostavljanja.
Dostavljanje dodatnih informacija
Komisija može zatražiti od suda, predsednika suda i sudija dodatne informacije, kao i da u određenom roku dostave dokumenta i drugi materijal u vezi sa prigovorom sudijskog pomoćnika.
Sud, predsednik suda i sudija dužni su da postupe po nalogu iz stava 1. ovog člana.
Na sednici Komisije na kojoj se odlučuje o prigovoru, izvestilac izlaže navode iz prigovora, kratak prikaz postupka ocenjivanja, činjenice u predmetu i predlaže odluku.
O većanju i glasanju sastavlja se zapisnik koji sačinjava sekretar Komisije.
Zapisnik potpisuju predsednik, članovi i sekretar Komisije.
Zapisnik se čuva u posebnoj koverti u spisu predmeta.
Komisija je dužna da odluči o prigovoru u roku od 60 dana od dana prijema prigovora.
Odlučujući o prigovoru, Komisija može da:
1) odbaci prigovor kao neblagovremen, nedozvoljen, izjavljen od strane neovlašćenog lica, neuredan ili nerazumljiv;
2) odbije prigovor kao neosnovan i potvrdi rešenje o oceni;
3) usvoji prigovor kao osnovan i preinači rešenje o oceni.
Odluku o prigovoru Komisija donosi u obliku rešenja.
Rešenje iz stava 1. ovog člana izrađuje se u roku od 30 dana od dana donošenja, u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak o delovima i sadržini rešenja u pisanom obliku.
Rešenje iz stava 1. ovog člana sadrži i potpis predsednika Komisije ili zamenika predsednika koji je predsedavao sednicom Komisije na kojoj je odlučeno o prigovoru.
Pisani otpravak rešenja Savet dostavlja sudijskom pomoćniku i predsedniku suda.
Savet vodi evidenciju o prigovorima sudijskih pomoćnika, u kojoj se navodi: ime i prezime podnosioca prigovora, rešenje protiv kog je prigovor podnet, razlog podnošenja prigovora i odluka o osnovanosti prigovora.
Mandat članova Komisije imenovanih po ranijim propisima
Predsednik i članovi Komisije koji su imenovani pre stupanja na ovog pravilnika nastavljaju da vrše dužnost do isteka mandata na koji su imenovani.
Prestanak važenja ranijeg pravilnika
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o radu Komisije za odlučivanje o prigovoru na rešenje o oceni sudijskog pomoćnika ("Službeni glasnik RS", broj 116/12).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljena u “Sl. glasniku RS", br. 37/2024.