ODLUKAO ORGANIZACIJI, POSLOVIMA I NAČINU RADA ADMINISTRATIVNE KANCELARIJE VISOKOG SAVETA SUDSTVA("Sl. glasnik RS", br. 37/2024) |
Ovom odlukom uređuju se organizacija, poslovi i način rada Administrativne kancelarije Visokog saveta sudstva (u daljem tekstu: Administrativna kancelarija), određuju položaji i radna mesta zaposlenih u Administrativnoj kancelariji i uređuju druga pitanja od značaja za rad Administrativne kancelarije.
Unutrašnje uređenje i sistematizacija radnih mesta u Administrativnoj kancelariji uređuju se posebnim aktom, koji donosi Visoki savet sudstva (u daljem tekstu: Savet).
Predsednik Saveta kao rukovodilac organa vrši prava i dužnosti poslodavca u odnosu na državne službenike i nameštenike u Administrativnoj kancelariji.
Predsednik Saveta donosi naredbe, uputstva i odluke o načinu rada i izvršavanju poslova u Administrativnoj kancelariji, u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona.
Predsednik Saveta je i naredbodavac za materijalno-finansijsko poslovanje Administrativne kancelarije.
Administrativnom kancelarijom rukovodi sekretar Saveta.
Sekretar Saveta organizuje i obezbeđuje jedinstven rad Administrativne kancelarije.
Sekretar Saveta za svoj rad odgovara Savetu.
Za obavljanje poslova iz delokruga Administrativne kancelarije, mogu se obrazovati sektori, odeljenja, odseci i grupe, kao unutrašnje jedinice.
Određene poslove iz delokruga Administrativne kancelarije mogu obavljati samostalni izvršioci izvan svih unutrašnjih jedinica.
U Savetu se, kao posebna unutrašnja jedinica, može obrazovati Kabinet predsednika Saveta (u daljem tekstu: Kabinet).
Kabinetom rukovodi šef Kabineta koji za svoj rad i rad Kabineta odgovara predsedniku Saveta.
Kabinet obavlja poslove za odnose sa javnošću, protokolarne poslove i druge poslove koji su značajni za rad predsednika Saveta.
Poslove u Administrativnoj kancelariji obavljaju državni službenici i nameštenici.
Radna mesta na kojima rade državni službenici dele se na položaje i izvršilačka radna mesta, zavisno od složenosti poslova, ovlašćenja i odgovornosti.
Položaji su radna mesta koja podrazumevaju ovlašćenja i odgovornosti vezana za vođenje i usklađivanje rada u Savetu.
Izvršilačka radna mesta su sva radna mesta državnih službenika koja nisu položaji.
Izvršilačka radna mesta razvrstavaju se po zvanjima.
Radna mesta nameštenika sastoje se od pratećih pomoćno-tehničkih poslova u Administrativnoj kancelariji.
U Administrativnoj kancelariji, po osnovu ugovora, mogu se angažovati i druga lica u cilju pružanja ekspertskih, prevodilačkih, tehničkih i drugih usluga.
Sekretara Saveta i pomoćnika sekretara Saveta, kao državne službenike na položaju, postavlja i razrešava Savet.
Sekretar Saveta i pomoćnik sekretara Saveta postavljaju se na položaj na period od pet godina, na osnovu internog ili javnog konkursa.
Sekretar Saveta i pomoćnik sekretara Saveta, po proteku vremena na koji su postavljeni na položaj, mogu biti ponovo postavljeni bez konkursa, u skladu sa zakonom.
Sekretar Saveta razvrstava se u drugu grupu položaja.
Pomoćnik sekretara Saveta razvrstava se u treću grupu položaja.
U pogledu zasnivanja radnog odnosa, prava i dužnosti državnih službenika u Administrativnoj kancelariji primenjuju se propisi koji regulišu prava i dužnosti državnih službenika, a u pogledu nameštenika, opšti propisi o radu.
Savet obrazuje Žalbenu komisiju koja odlučuje o žalbama državnih službenika u Administrativnoj kancelariji na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima, kao i o žalbama učesnika konkursa.
Žalbena komisija ima pet članova koji se imenuju na period od pet godina i mogu biti ponovo imenovani.
Članovi Žalbene komisije imenuju se iz reda državnih službenih zaposlenih u Administrativnoj kancelariji, odnosno iz reda državnih službenika zaposlenih u sudovima i drugim državnim organima.
Predsednik Žalbene komisije bira se iz reda članova Komisije, većinom glasova svih članova Komisije.
Žalbena komisija donosi odluke većinom glasova svih članova.
Predsednik i članovi Žalbene komisije za svoj rad odgovaraju Savetu.
Predsednik i članovi Žalbene komisije za svoj rad primaju naknadu u visini koju utvrđuje Savet.
Sredstva za plate i rad Administrativne kancelarije obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije.
Uprava za zajedničke poslove republičkih organa vrši za potrebe Administrativne kancelarije poslove investicionog, tehničkog i tekućeg održavanja objekta i opreme, poslove prevoza, održavanja, servisiranja i garažiranja vozila, kao i druge zajedničke administrativne i tehničke poslove koji su neophodni za ostvarivanje nadležnosti Saveta.
Poslove unutrašnjeg obezbeđivanja i održavanja reda u zgradi Saveta vrši ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji i radu Administrativne kancelarije Visokog saveta sudstva ("Službeni glasnik RS", br. 31/13 i 137/14).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".