PRAVILNIK
O DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA DODELU PODSTICAJNIH SREDSTAVA ZA UREĐENJE POLJOPRIVREDNOG ZEMLJIŠTA U AP VOJVODINI U 2024. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 21/2024)

Opšte odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se postupak (opšte odredbe, predmet konkursa, pravo na učešće, odlučivanje o dodeli sredstava, donošenje pojedinačnih rešenja, prava žalbe, izmena odluke, ugovor o dodeli sredstava, isplata bespovratnih sredstava, uslovi korišćenja sredstava, visina i način dodele sredstava, namena za koje se mogu koristiti sredstva, potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova, pravdanje ugovorenih sredstava, kriterijumi za ocenu prijava i praćenje izvršenja ugovora) dodele podsticajnih sredstava putem konkursa za uređenje poljoprivrednog zemljišta po tačkama 2.1. i 2.3. Programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta na teritoriji AP Vojvodine u 2024. godini ("Službeni list APV", br. 45/23) u daljem tekstu: Program.

Program iz stava 1. ovog člana donela je Skupština Autonomne pokrajine Vojvodine, a Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: Sekretarijat) zadužen je za njegovu realizaciju.

Predmet konkursa

Član 2

Predmet Konkursa za dodelu podsticajnih sredstava za uređenje poljoprivrednog zemljišta u AP Vojvodini je:

I UREĐENJE I ODRŽAVANJE ATARSKIH PUTEVA I OTRESIŠTA

Pod atarskim putem podrazumeva se površina koja je dostupna većem broju korisnika, koju nadležni organ proglasi nekategorisanim putem i koja je upisana u katastar nepokretnosti kao nekategorisan put, a doprinosi racionalnom korišćenju poljoprivrednog zemljišta.

Pod otresištem podrazumeva se površina neposredno pre priključka nekategorisanog puta s javnim putem, a koja je uređena tako da se na njoj uklone sve nečistoće s vozila čije bi iznošenje na javni put ugrozilo bezbednost saobraćaja.

II UKLANJANJE DIVLJIH DEPONIJA SA POLJOPRIVREDNOG ZEMLJIŠTA

Divlja deponija predstavlja smetlište gde se komunalni otpad odlaže bez poštovanja sanitarnih propisa i zakonskih regulativa.

Poljoprivredno zemljište jeste zemljište koje se koristi za poljoprivrednu proizvodnju (njive, vrtovi, voćnjaci vinogradi, livade pašnjaci, ribnjaci, trstici i močvare) i zemljište koje se može privesti nameni za poljoprivrednu proizvodnju.

Pravo na učešće

Član 3

Pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave (gradovi i opštine) s teritorije AP Vojvodine.

Visina i način dodele sredstava

Član 4

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po ovom konkursu jeste 720.000.000,00 dinara.

Sredstva po ovom konkursu dodeljuju se bespovratno, u visini do 100% od ukupno prihvatljivih troškova investicije, bez PDV-a.

Sredstva koja se dodeljuju po ovom Konkursu obezbeđuju se u celosti iz Budžeta AP Vojvodine.

Sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje na internet stranici Sekretarijata.

Namene za koje se mogu koristiti sredstva

Član 5

I. Uređenje i održavanje atarskih puteva i otresišta

Sredstva za uređenje i održavanje atarskih puteva i otresišta dodeljuju se za uređenje atarskih puteva i otresišta u javnoj svojini.

Kod uređenja atarskih puteva namena sredstava jeste finansiranje troškova radova i materijala za uređenje atarskih puteva i otresišta, a u koje spadaju pripremni radovi, zemljani radovi i radovi na izgradnji kolovozne konstrukcije od čvrstih kompaktnih materijala.

U okviru uređenja atarskih puteva sufinansiraće se uređenje atarskih puteva tucanikom, struganim asfaltom, asfaltom, betonom i stabilizacijom hidrauličnim vezivom.

Kod održavanja postojećih atarskih puteva namena sredstava jeste finansiranje troškova pripremnih i zemljanih radova.

U okviru uređenja otresišta sufinansiraće se izrada otresišta od betona, armiranog betona, asfalta, od druge tvrde podloge ili sa istim kolovoznim zastorom kao i javni put sa kojim se ukršta, odnosno na koji se priključuje, u širini od najmanje 5 metara i u dužini od najmanje 40 metara za državni put I reda, 20 metara za državni put II reda i 10 metara za opštinski put i ulicu, računajući od ivice kolovoza javnog puta.

II. Uklanjanje divljih deponija sa poljoprivrednog zemljišta

Finansiraju se troškovi uklanjanja, primarne separacije ili drugi tretman otpada na mestu divlje deponije radi maksimalnog iskorišćavanja komunalnog otpada, utovara, transporta, odlaganja odnosno adekvatnog zbrinjavanje otpada, planiranja terena nakon uklanjanja otpada, rekultivacije terena, postavljanja tabli za obaveštavanje.

Odlaganje odnosno adekvatno zbrinjavanje otpada vrši se na registrovanim deponijama ili lokalitetima koji su planskim dokumentom ili drugim aktom jedinice lokalne samouprave predviđeni za odlaganje odnosno adekvatno zbrinjavanje otpada.

Potrebna dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za učešće na konkursu

Član 6

I. Uređenje i održavanje atarskih puteva i otresišta

Dokumentacija koju dostavljaju svi podnosioci prijava kod uređenja atarskih puteva i otresišta dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova je:

1. Obrazac prijave (preuzima se sa internet stranice Sekretarijata)

2. Kopija aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave kojim se površina za koju se podnosi prijava, proglašava nekategorisanim putem; ukoliko u navedenom aktu nisu precizno nabrojani i određeni nekategorisani putevi, tada je podnosilac prijave dužan da uz njega dostavi i kopiju aktuelne odluke ili drugog akta nadležnog organa jedinice lokalne samouprave, kojim se definiše održavanje, korišćenje i ostala pitanja, gde su nekategorisani putevi - koji su predmet apliciranja na konkurs - jasno navedeni i određeni; potrebno je dostaviti integralnu verziju akta sa svim važećim izmenama i dopunama;

3. Izvod iz lista nepokretnosti kojim se dokazuje da je upisan nekategorisan put ili dokaz o podnetom zahtevu Katastru nepokretnosti za upis nekategorisanog puta;

4. Pregled atarskih puteva i otresišta čije se održavanje ili uređenje planira (priprema se u formi tabele Putevi 1 koja je data na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata);

Dodatna dokumentacija za uređenja atarskih puteva

5. Akt nadležnog organa lokalne samouprave za izdavanje građevinskih dozvola koji obavezno treba da sadrži:

• Naziv tehničke dokumentacije;

• Naziv subjekta koji je izradio tehničku dokumentaciju;

• Broj i datum pod kojim se tehnička dokumentacija vodi kod subjekta koji je izradio tehničku dokumentaciju;

• Naziv akta kojim se odobrava vršenje radova i

• Broj i datum akta kojim se odobrava vršenje radova (dostavlja se ukoliko je akt kojim se odobrava vršenje radova već ishodovan).

6. Izvod iz tehničke dokumentacije treba da sadrži:

• Prvu stranicu tehničke dokumentacije sa nazivom subjekta koji je izradio tehničku dokumentaciju, brojem i datumom tehničke dokumentacije i

• Predmer i predračun potrebnih radova i materijala.

Dodatna dokumentacija za održavanje postojećih atarskih puteva

7. predmer i predračun potrebnih radova sa nazivom subjekta koji je izradio predmer i predračun.

II. Uklanjanje divljih deponija sa poljoprivrednog zemljišta

Kod uklanjanja divljih deponija dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova je:

1. Obrazac prijave (preuzima se sa internet stranice Sekretarijata)

2. Obaveštenje o deponiji na koju će se odložiti Otpad sakupljen s divljih deponija. Obaveštenje treba da sadrži: naziv deponije, katastarsku opštinu i broj katastarske parcele na kojoj se nalazi deponija na koju će se odložiti Otpad uklonjen s divljih deponija (u daljem tekstu: Deponija), naziv i adresa pravnog lica koje upravlja deponijom na koju će se odložiti otpad;

3. Kopija akta koji je doneo organ lokalne samouprave, pokrajinski organ ili republički organ ili izvod iz planskog dokumenta jedinice lokalne samouprave iz kojeg se vidi da je Deponija predviđena za odlaganje Otpada;

4. zapisnik nadležnog inspektora o stanju utvrđenom na licu mesta na kojem se nalazi svaka od divljih deponija koja je predmet uklanjanja (ne stariji od dana objavljivanja ovog konkursa) kojim se konstatuje: naziv divlje deponije ili naziv potesa ili toponima na kojem se divlja deponija nalazi, fotografiju divlje deponije, konstataciju inspektora da je reč o komunalnom, neopasnom, inertnom otpadu, naziv katastarske opštine u kojoj se nalazi divlja deponija, broj katastarske parcele na kojoj se nalazi divlja deponija, površina zemljišta koju zauzima divlja deponija u m2, zapremina divlje deponije u m3;

5. Tabela Deponije 1 - pregled divljih deponija čije se uklanjanje planira; blanko primerak tabele Deponije 1 preuzima se sa internet stranice Sekretarijata;

6. Izvod iz katastra za katastarsku parcelu na kojoj se nalazi divlja deponija iz kojeg se vidi da je u pitanju poljoprivredno zemljište.

7. Elaborat sa predmerom i predračunom radova na uklanjanju divljih deponija navedenih u tabeli Deponije 1, kao i sa procenjenim količinama otpada. Elaborat sačinjava nadležno odeljenje lokalne samouprave ili javno komunalno preduzeće. Procenjena količina otpada treba da je usklađena sa procenjenom količinom otpada konstatovanom u zapisniku komunalnog inspektora ili inspektora za zaštitu životne sredine.

Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.

Konkursna dokumentacija se ne vraća.

Način podnošenja prijave

Član 7

Prijavu sa potrebnom dokumentacijom može se dostaviti isključivo elektronskim putem - AgroSens platforma.

Podnosilac prijave može da podnese jednu prijavu za jednu ili više investicija predmeta konkursa.

Postupanje s prijavama

Član 8

Obrazac prijave može da se popunjava i na ćiriličnom pismu.

U prijavni obrazac moraju biti uneti svi traženi podaci.

Ukoliko uz prijavu nije priložena sva tražena dokumentacija, Pokrajinski sekretarijat po službenoj dužnosti od nadležnih organa pribavlja podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u skladu sa zakonom koji uređuje opšti upravni postupak, a za ostalu dokumentaciju podnosilac prijave će biti pozvan, da je dopuni u roku od osam (8) dana od dana prijema poziva.

Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.

Prijave koje su dopunjene biće razmatrane tek nakon dostavljanja dokumentacije koja je tražena pozivom iz stava 5. ovog člana.

Kriterijumi za ocenu prijava

Član 9

Kriterijumi za ocenu prijava:

Kriterijumi

Način bodovanja

Bodovi

Ukupan broj bodova

100

Broj naseljenih mesta na teritoriji lokalne samouprave

≤ 4

5

5-9

10

≥ 10

15

Lokacija izvođenja radova

Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji sedišta grada ili opštine 50% ili više od ukupne vrednosti radova

5

Zahtevi koji se odnose na opštine koje nemaju naseljeno mesto

10

Zahtevi kod kojih je planirana vrednost radova na teritoriji koje nije sedište grada ili opštine više od 50% ukupne vrednosti radova

15

Razvijenost opštine po Uredbi o utvrđivanju jedinstvene liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave ("Sl. glasnik RS" 104/2014)

˃100 %

5

81-100%

10

61-80%

15

˂60 %

20

Stepen značaja, svrsishodnost i očekivani efekti projekta

Nizak

10

Srednji

20

Visok

50

Odlučivanje o dodeli sredstava

Član 10

Komisija za razmatranje prijava (u daljem tekstu: Komisija), koju je imenovao pokrajinski sekretar, razmatra podnete prijave i donosi zapisnik s predlogom odluke o dodeli sredstava.

Komisija utvrđuje listu podnosilaca prijava koji ispunjavaju uslove na osnovu dostavljene dokumentacije, u skladu s kriterijumima definisanih u Konkursu i Pravilniku i formira bodovnu listu na osnovu koje se dodeljuju bespovratna sredstva, a sve do utroška sredstava opredeljenih Konkursom.

Predlogom odluke o dodeli sredstava utvrđuju se pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kom su odobrena sredstva i način bodovanja, a podnosiocima prijava kojima sredstva nisu odobrena navode se razlozi odbijanja ili odbacivanja.

Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju, kao i da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede traži da izvrši kontrolu realizacije predmeta ugovora, posebno u slučaju računa i predračuna koje su izdali dobavljači opreme koji nisu u sistemu PDV-a i računa koji su znatno iznad tržišne vrednosti.

Član 11

Odluku o dodeli sredstava donosi pokrajinski sekretar, na osnovu predloga komisije za sprovođenje konkursa.

Odluka se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Pokrajinskog sekretarijata: www.psp.vojvodina.gov.rs.

Pojedinačna rešenja

Član 12

Na osnovu odluke o dodeli sredstava, koju je doneo pokrajinski sekretar, komisija za sprovođenje konkursa sačinjava, a pokrajinski sekretar donosi rešenje sa obrazloženjem i poukom o pravnom sredstvu za podnosioce prijava kojima su prijave odbijene ili odbačene.

Pravo žalbe

Član 13

Nezadovoljni podnosilac prijave ima pravo žalbe, u skladu sa zakonom.

Žalba se ulaže Pokrajinskoj vladi, putem Pokrajinskog sekretarijata, u roku od 15 dana od dana dostavljanja pojedinačnog rešenja.

O žalbi se odlučuje u postupku propisanom Zakonom o opštem upravnom postupku

Izmena odluke

Član 14

Komisija će predložiti izmenu i dopunu Odluke o raspodeli sredstava na osnovu usvojenih žalbi ili ukoliko podnosioci prijava odustanu od realizacije investicije, raskida ili aneksiranja zaključenih ugovora, a ukoliko proceni da postoji mogućnost realizacije ugovora tokom budžetske godine i utvrdiće podnosioce prijave kojima se odobravaju neraspoređena sredstva prema redosledu bodovne liste.

Ugovor o dodeli sredstava

Član 15

Nakon donošenja odluke o dodeli bespovratnih sredstava Pokrajinski sekretar u ime Pokrajinskog sekretarijata zaključuje ugovor o dodeli sredstava sa korisnikom, kojim se regulišu prava i obaveze ugovornih strana.

Korisnik sredstava u obavezi je da neposredno nakon zaključenja ugovora o korišćenju sredstava sa Sekretarijatom preda kopiju zahteva za registraciju menice, registrovanu menicu i menično ovlašćenje, kao sredstvo obezbeđenja za namensko korišćenje dodeljenih sredstava.

Korisnik je u obavezi da obezbedi svu neophodnu tehničku dokumentaciju kao i sve neophodne dozvole od nadležnih organa.

Nakon dostavljanja overene okončane situacije, aneksom ugovora utvrdiće se konačan iznos sredstava koja obezbeđuju Pokrajinski sekretarijat u slučaju da je vrednost radova ugovorena između korisnika sredstava i izvršioca manja od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Pokrajinskog sekretarijata i korisnika sredstava.

Korisnik sredstava dužan je da radove realizuje do 02.12.2024. godine.

Isplata bespovratnih sredstava

Član 16

Sredstva u vrednosti 100% dodeljenog iznosa biće isplaćena lokalnim samoupravama nakon zaključenja ugovora nakon dostavljanja menice iz člana 15. ovog pravilnika, a u skladu s prilivom sredstava u budžet AP Vojvodine.

Uslovi korišćenja sredstava

Član 17

Sekretarijat zadržava pravo da kontroliše utrošak sredstava uvidom u izvršenje radova i dokumentaciju putem ovlašćenih predstavnika Sekretarijata i predstavnika budžetske inspekcije.

Ukoliko je vrednost radova ugovorena između korisnika sredstava i izvođača radova veća od ukupne ugovorene vrednosti ugovora između Sekretarijata i korisnika sredstava, razlika pada na teret korisnika sredstava.

U slučaju da se sredstva potroše nenamenski ili da se ne iskoriste u predviđenom roku, korisnik je dužan da ih vrati sa zakonskom zateznom kamatom od dana prenosa sredstava.

Pravdanje ugovorenih sredstava

Član 18

Dodeljena sredstva se pravdaju dokumentacijom i radovima koji potiču nakon datuma zaključenja ugovora između Sekretarijata i Korisnika sredstava.

I Uređenje i održavanje atarskih puteva i otresišta

Pravdanje ugovorenih sredstava čini:

1. Ugovor zaključen sa izvođačem u prilogu koga se mora nalaziti ponuda izabranog ponuđača. Ponuda izabranog ponuđača sa jasno definisanom vrstom i količinom ugovorenih radova;

2. Ugovor sa stručnim nadzorom, sa odgovarajućom licencom;

3. Avansni račun izvođača radova za ugovorene uplate avansa po Avansnom predračunu ili predračunu;

4. Privremene situacije i Okončana situacija sa obračunom izvršenih radova - faktura (konačni obračun) - overena od strane Naručioca, Izvođača radova, stručnog nadzora i odgovornog izvođača radova. Svi računi treba da su u skladu sa članom 42. Zakona o porezu za dodatu vrednost kao i da sadrže podatke: naziv i broj predmetne javne nabavke, broj ugovora o javnoj nabavci, broj i naziv stavke, jedinicu mere, cenu po jedinici mere;

5. Obračunski listovi građevinske knjige, ispravno popunjeni i overeni - sa tačnim podacima o vrstama i količinama stvarno izvedenih radova i ugrađene opreme (precizno uneta vrsta i proizvođač opreme) po odgovarajućim stavkama iz predmera i predračuna i služi kao dokaz za obračun i naplatu radova (bez formulacija "ili odgovarajuće" i "ili slično");

6. Zapisnik o primopredaji radova, u kome se detaljno navodi u kom periodu su trajali radovi sa narativnim izveštajem, kao i da li su isti izvedeni u skladu sa predmerom i predračunom radova, koji je overen i potpisan od strane Naručioca, Izvođača radova, Odgovornog izvođača radova i Stručnog nadzora;

7. Izvodi o svim plaćanjima prema izvođaču;

8. Interni obračun PDV-a, sa poreskom prijavom za PDV i specifikacijom računa (ukoliko je račun ili okončana situacija izdat bez PDV-a);

9. Izvod o plaćenom PDV-u;

10. Dokumentacija koja se odnosi na postupak javne nabavke (Odluka o sprovođenju postupka javne nabavke, Javni poziv sa portala UJN, odluku o dodeli ugovora, primerak ugovora sa izvođačem radova sa dokazom o objavi obaveštenja o zaključenom ugovoru);

11. Akta kojim se odobrava vršenje radova u skladu sa Zakonom, dostavlja se ukoliko nije dostavljen u trenutku podnošenja prijave na konkurs.

12. Ostala dokumentacija koja je u funkciji pravdanja sredstava, koja se dostavlja po zahtevu Pokrajinskog sekretarijata.

II Uklanjanje divljih deponija sa poljoprivrednog zemljišta

Pravdanje ugovorenih sredstava čini:

1. Dokumentacija koja se odnosi na postupak javne nabavke (Odluka o sprovođenju postupka javne nabavke, javni poziv sa portala UJN, odluka o dodeli ugovora, primerak ugovora sa izvršiocem uklanjanja divljih deponija (u daljem tekstu: Izvršilac) sa dokazom o objavi obaveštenja o zaključenom ugovoru, odnosno, ukoliko nije dužan po Zakonu o javnim nabavkama da sprovodi postupak javne nabavke da podnese osnov po kom je oslobođen uz dokumentaciju kojom to dokazuje),

2. Kopija dozvole za transport otpada koja glasi na ime Izvršioca posla,

3. Kopiju ugovora o odlaganju otpada između Izvršioca i Operatera koji upravlja deponijom (u daljem tekstu: Operater) na koju se otpad odlaže (ovaj ugovor se ne dostavlja ukoliko je za Izvršioca izabran Operater),

4. Kopiju važećeg cenovnika Operatera. Cenovnik treba da je važeći na dan zaključenja ugovora između Korisnika sredstava i Izvršioca,

5. Kopiju ugovora sa nadzornim organom ili rešenje o imenovanju lica, inženjera zaštite životne sredine, koji je zaposlen kod Korisnika sredstava,

6. Kopiju licence nadzornog organa izdate od strane Inženjerske komore Srbije, dostavlja se ukoliko se zaključuje ugovor sa nadzornim organom,

7. Kopiju okončane situacije sa obračunom izvršenih radova. Okončana situacija i obračun izvršenih radova treba da budu overeni od strane Izvršioca i nadzornog organa, odnosno imenovanog lica. Obavezni elementi situacija treba da budu katastarska opština i broj katastarske parcele sa koje je uklonjen otpad, katastarska opština i broj katastarske parcele na koju je otpad odložen, jedinična cena za primarnu separaciju ili drugi tretman otpada, utovar, transport, odlaganje otpada, planiranje terena, postavljanje tabli za obaveštavanje, količina utovarenog, transportovanog i odloženog otpada, ukupna vrednost izvršenog posla,

8. Potvrda o primljenoj količini otpada u "tonama" i "M3" na deponiju izdata od strane Operatera,

9. kopije izvoda promene stanja na računu Korisnika sredstava za izvršeno plaćanje prema Izvršiocu,

10. Ostala dokumentacija od značaja za pravdanje sredstava, koja sa dostavlja na zahtev Davaoca sredstava.

Praćenje izvršavanja ugovora

Član 19

Kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja doznačenih sredstava i preduzimanje mera, vršiće nadležna budžetska inspekcija, a Korisnik sredstava je dužan da službi nadležne budžetske inspekcije omogući nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja dobijenih sredstava.

Pokrajinski sekretarijat zadržava pravo da, pored Budžetske inspekcije, vrši uvid u realizaciju predmeta ovog ugovora, a Korisnik sredstava je dužan da omogući predstavniku Pokrajinskog sekretarijata uvid u realizaciju ugovora.

Isto tako, Pokrajinski sekretarijat može da od poljoprivredne inspekcije Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede zatraži da se izvrši kontrola realizacije predmeta ugovora, a Korisnik sredstava je dužan da službi poljoprivredne inspekcije omogući nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja dobijenih sredstava.

Član 20

U slučaju neizvršavanja ugovorene obaveze ili nenamenskog utroška sredstava ugovor će se raskinuti, a korisnik sredstava u obavezi da vratiti iznos isplaćenih sredstava, sa zakonskom zateznom kamatom, počevši od dana isplate sredstava do dana vraćanja sredstava.

Završne odredbe

Član 21

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".