PRAVILNIKO DODELI SREDSTAVA ZA PODSTICANJE PROGRAMA ILI NEDOSTAJUĆEG DELA SREDSTAVA ZA FINANSIRANJE PROGRAMA OD JAVNOG INTERESA KOJI SU ZNAČAJNI ZA ZAŠTITU I SPASAVANJE OD POŽARA U 2024. GODINI, NA TERITORIJI GRADA NIŠA KOJE REALIZUJU UDRUŽENJA("Sl. list grada Niša", br. 50/2024) |
Pravilnikom o dodeli sredstava za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koji su značajni za zaštitu i spasavanje od požara u 2024. godini, na teritoriji Grada Niša koja realizuju udruženja (u daljem tekstu: Pravilnik), bliže se određuju: namena sredstava, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, praćenje realizacije i izvršavanja dodeljenih sredstava.
Visina, način dodele i namena bespovratnih sredstava
Sredstva za podsticanje programa od javnog interesa koja realizuju udruženja za Konkurs, obezbeđuju se na osnovu Odluke o budžetu Grada Niša za 2024. godinu.
Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje po ovom Konkursu je 4.000.000,00 dinara sa uračunatim PDV-om.
Bespovratna sredstva za podsticanje programa od javnog interesa po ovom konkursu utvrđuju se u iznosu do 100% od ukupne vrednosti investicije, za prijave podnete od strane dobrovoljnih vatrogasnih društava.
Podnosilac prijave može podneti samo jednu prijavu na konkursu.
Bespovratna sredstva koja se dodeljuju po ovom konkursu namenjena su za nabavku:
1. Radne zaštitne uniforme-radna zaštitna jakna i pantalone koje moraju obezbediti adekvatnu zaštitu vatrogasaca pri intervencijama na otvorenom. Radne zaštitne uniforme moraju se razlikovati od radnih zaštitnih uniformi koje u svom radu koriste vatrogasci spasioci u Sektoru za vanredne situacije.
2. Nabavka druge opreme, definisane Pravilnikom o uslovima u pogledu materijalno-tehničke i kadrovske opremljenosti dobrovoljnih vatrogasnih jedinica i nabavka opreme za održavanje iste.
Sredstva se dodeljuju na osnovu sprovedenog konkursa, koji se objavljuje na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša i zvaničnoj internet stranici Grada Niša www.ni.rs.
Konkurs je otvoren 15 (petnaest) dana od dana raspisivanja.
Prilikom razmatranja podnetih prijava za ostvarivanje sredstava, neće se priznavati aktivnosti realizovane pre 01.01.2024. godine.
Bespovratna sredstva, koja se dodeljuju po konkursu, ne mogu se koristiti za:
- poreze, uključujući i porez na dodatu vrednost;
- troškove uvoza, carine i špedicije;
- plaćanje putem kompenzacije i cesije;
- promet između povezanih lica;
- novčane, finansijske kazne i troškove parničnog postupka;
- troškove bankarske provizije;
- doprinose u naturi.
Korisnici sredstava za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa su Dobrovoljna vatrogasna društva sa sedištem na teritoriji Grada Niša, koja ispunjavaju uslove propisane Zakonom o dobrovoljnom vatrogastvu, i koje je kao takvo upisano u Registar udruženja.
Dobrovoljno vatrogasno društvo mora biti osnovano pre raspisivanja konkursa.
Dobrovoljno vatrogasno društvo mora imati minimum 9 (devet) člana.
Dobrovoljno vatrogasno društvo ne može biti u postupku likvidacije, stečajnom postupku ili pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti.
Dokumentacija koja se podnosi na konkurs
1. Popunjen obrazac prijave sa obaveznim potpisom i pečatom podnosioca prijave;
2. Popunjena tabela budžeta programa;
3. Popunjen obrazac - "Lista članova udruženja" sa obaveznim potpisom i pečatom podnosioca prijave;
4. Očitana čipovana ili fotokopija ne čipovane lične karte odgovornog lica;
5. Popunjen obrazac predloga programa;
6. Spisak opreme koja se nabavlja (u spisku opreme je potrebno taksativno navesti opremu po vrsti, količini i ceni sa i bez pdv-a). Spisak treba da bude potpisan od strane odgovornog lica i overen pečatom;
7. Profaktura/predračun potencijalnog dobavljača opreme sa cenama sa i bez PDV-a za opremu koja se nabavlja;
8. Rešenje Agencije za privredne registre - Registra udruženja o registraciji dobrovoljno vatrogasnog društva;
9. Izvod iz Registra privrednih subjekata;
10. Potvrda banke o tekućem računu udruženja i fotokopija kartona deponovanih potpisa (za račun banke);
11. Fotokopija potvrde o poreskom identifikacionom broju;
12. Uverenje Poreske uprave o tome da podnosilac prijave nema dugovanja zaključno sa 31.12.2023. godine;
13. Fotokopija Statuta dobrovoljnog vatrogasnog društva koju je overila Agencija za privredne registre;
14. Izjava podnosioca prijave da po istom osnovu nije ostvario podsticaj od drugog davaoca sredstava, odnosno da ista namena sredstava nije predmet drugog postupka korišćenja podsticaja u 2024. godini;
15. Izjava podnosioca prijave o ne postojanju sukoba interesa;
16. Interni akt o antikorupcijskoj politici.
Komisija zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.
Za sprovođenje konkursa, Gradonačelnik Grada Niša obrazuje Komisiju u vezi dodele bespovratnih sredstava za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koji su značajni za zaštitu i spasavanje od požara u 2024. godini, na teritoriji Grada Niša.
Komisija se obrazuje Rešenjem.
Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuje se broj i sastav Komisije, zadaci Komisije i rokovi za njihovo izvršenje, kao i druga pitanja značajna za rad Komisije.
Administrativno-tehničke poslove Komisije obavljaće Gradska uprava za imovinu i održivi razvoj.
Podnosioci nepotpunih prijava biće pozvani da dopune dokumentaciju u roku od osam (8) dana od dana prijema obaveštenja o dopuni.
Ukoliko podnosioci nepotpunih prijava u roku iz prethodnog stava ne dopune dokumentaciju, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.
Prijave koje su u roku dopunjene biće razmatrane kao da su potpune od momenta dostavljanja.
Komisija neće uzimati u razmatranje prijave:
- ako su podnete pre objave Konkursa;
- ako su podnete nakon isteka roka koji je propisan u Konkursu;
- koje su podnela lica koja nemaju pravo da učestvuju na Konkursu;
- svaka naredna prijava istog podnosioca u tekućoj kalendarskoj godini;
- poslate faksom ili elektronskom poštom;
- koje su podnete od strane Dobrovoljnih vatrogasnih društava koja su koristila podsticajna sredstva, a nisu opravdala namensko i zakonito korišćenje tih sredstava;
- usled podnošenja nepotpunih prijava, nakon isteka roka za dopunu;
- usled podnošenja prijava od strane Dobrovoljno vatrogasnih društava koja su registrovana i za obavljanje profitnih i komercijalnih delatnosti i od njih ostvaruju prihod.
Kriterijumi za dodelu sredstava
Sve prijave podnete od strane udruženja, Komisija će bodovati prema sledećim kriterijumima za ocenu prijava:
Kriterijumi |
Način bodovanja |
Bodovi |
Aktuelni broj članova Dobrovoljnog vatrogasnog društva; |
9-12 članova |
10 |
13-16 članova |
15 |
|
više od 17 članova |
20 |
|
Dužina registracije Dobrovoljnog vatrogasnog društva u nadležnoj instituciji do trenutka objavljivanja konkursa; |
1-15 godina |
10 |
16-25 godina |
25 |
|
Preko 25 godina |
30 |
|
Održivost programa; |
Neodrživost programa |
0 |
Niska održivost programa |
10 |
|
Srednja održivost programa |
20 |
|
Visoka održivost programa |
30 |
• Kompletna konkursna dokumentacija.
Odlučivanje o dodeli sredstava
Podnete prijave razmatra Komisija, koju je imenovao Gradonačelnik Grada Niša.
Komisija zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatne informacije i dokumente u vezi sa podnetom dokumentacijom, koje su neophodne za odlučivanje.
Komisija utvrđuje preliminarnu rang listu korisnika.
Preliminarnu listu korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša i zvaničnoj internet stranici Grada Niša www.ni.rs.
Učesnici Konkursa imaju pravo uvida u podnete prijave i priloženu dokumentaciju po utvrđivanju preliminarne rang liste korisnika, u roku od 3 (tri) dana od dana objavljivanja liste.
Na preliminarnu listu korisnika, učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 (osam) dana od dana njenog objavljivanja.
Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na preliminarnu rang listu korisnika, kao i da donese rešenje po prigovoru, koje mora biti obrazloženo, u roku od 8 (osam) dana od dana isteka roka za prigovor.
O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i sačinjava predlog konačne Odluke o izboru korisnika i istu dostavlja Gradskom veću Grada Niša na usvajanje.
Gradsko veće Grada Niša donosi Rešenje o izboru korisnika, u roku od 30 (trideset) dana od dana isteka roka za podnošenje prigovora.
Rešenje Gradskog veća Grada Niša o izboru korisnika objavljuje se na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša i zvaničnoj internet stranici stranici Grada Niša www.ni.rs.
Komisija će na osnovu Rešenja Gradskog veća Grada Niša doneti Odluku o dodeli sredstava, kojom se utvrđuju pojedinačni iznosi sredstava po podnosiocu prijave kome su odobrena sredstva, a podnosiocima prijave kojima nisu odobrena sredstva navešće se razlozi odbacivanja/odbijanja.
Nakon utvrđivanja konačne Odluke o izboru korisnika, Komisija dostavlja Odluku o dodeli sredstava Načelniku Gradske uprave za imovinu i održivi razvoj, radi potpisivanja Ugovora o dodeli sredstava.
Ugovorom se uređuju međusobna prava, obaveze i odgovornosti ugovornih strana, a naročito: utvrđen predmet programa, rok u kome se program realizuje, konkretne obaveze ugovornih strana, iznos sredstava i način obezbeđenja i prenosa sredstava, instrumenti obezbeđenja za slučaj nenameskog trošenja sredstava obezbeđenih za realizaciju programa, odnosno za slučaj neizvršenja ugovorne obaveze-predmeta programa i povraćaj neutrošenih sredstava.
Vreme zaključenja ugovora je najkasnije 15 (petnaest) dana od dana donošenja Rešenja Gradskog veća Grada Niša o dodeli bespovratnih sredstava.
Ako se prilikom praćenja realizacije programa utvrdi nenamensko trošenje sredstava Grad Niš je dužan da jednostrano raskine ugovor, zahteva povraćaj prenetih sredstava, odnosno da aktivira sredstva obezbeđenja, a udruženje je dužno da sredstva vrati s zakonskom kamatom.
Isplata bespovratnih sredstava
Bespovratna sredstva isplaćivaće se u skladu sa sledećom dinamikom:
- 100% nakon zaključenja ugovora, u skladu sa Odlukom o budžetu Grada Niša za 2024. godinu, uz dostavljanje menice i meničnog ovlašćenja od strane korisnika, za izvršenje obaveza po Ugovoru.
Izveštaj o namenskom utrošku sredstava korisnik/ci sredstava treba da dostave u roku preciziranom u Ugovoru, sa sledećom dokumentacijom:
• original račun za nabavku predmetne investicije sa specifikacijom opreme koja treba da sadrži osnovne karakteristike i opreme (podaci iskazani u obrascu prijave moraju biti isti kao u računu);
• otpremnica za nabavku predmetne investicije za koju je u skladu, sa posebnim propisima, utvrđena obaveza izdavanja otpremnice;
• dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije i to izvod overen od strane banke.
Realizaciju ugovora, Grad Niš - Gradska uprava za imovinu i održivi razvoj prati u skladu sa Uredbom o sredstvima za podsticanje programa ili nedostajućeg dela sredstava za finansiranje programa od javnog interesa koja realizuju udruženja.
Praćenje realizacije podrazumeva obavezu udruženja da obaveštava Komisiju o realizaciji programa u skladu sa rokovima određenim ugovorom, pregledanje izveštaja, obavezu udruženja da omogući uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije programa, dostavljanje periodičnih i završnih narativnih i finansijskih izveštaja u rokovima predviđenim ugovorom i dr.
U cilju praćenja realizacije programa Komisija, može organizovati monitoring posete, koje podrazumevaju posetu udruženju, održavanje sastanaka, prisustvo određenim događajima i manifestacijama ili drugim programskim aktivnostima koje udruženje sprovodi u sklopu realizacije programa.
Monitoring poseta može biti najavljena i nenajavljena.
Pored izveštaja Komisija može izdati i preporuke za otklanjanje nedostataka i rokove za njihovu realizaciju i uputiti ih korisniku sredstava.
Komisija izrađuje izveštaj o realizovanoj finansijskoj podršci programima udruženja iz budžetskih sredstava u prethodnoj kalendarskoj godini, koji se objavljuje na oglasnoj tabli organa i službi Grada Niša i zvaničnoj internet stranici Grada Niša www.ni.rs.
Preraspodela odobrenog iznosa sredstava
Korisnik sredstava, u izuzetnim situacijama, može da traži saglasnost od Komisije, radi preraspodele sredstava za realizaciju planiranih aktivnosti u okviru odobrenog programa.
Zahtevom za preraspodelu sredstava ne može se tražiti povećanje rashoda. Preraspodela sredstava se može izvršiti tek nakon dobijanja pismene saglasnosti ili potpisivanjem aneksa ugovora sa davaocem sredstava.
Sukob interesa kod korisnika sredstava
Udruženje će preduzeti sve potrebne mere u cilju izbegavanja sukoba interesa prilikom korišćenja sredstava i odmah po saznanju obavestiti Komisiju o svim situacijama koje predstavljaju ili bi mogle dovesti do sukoba interesa, u skladu sa zakonom.
Sukob interesa postoji u situaciji u kojoj je nepristrasno izvršenje ugovornih obaveza bilo kog lica vezanog ugovorom ugroženo zbog prilike da to lice svojom odlukom ili drugim aktivnostima učini pogodnost sebi ili sa njim povezanim licima (članovi porodice: supružnik ili vanbračni partner, dete ili roditelj), zaposlenom, članu udruženja, a na štetu javnog interesa i to u slučaju porodične povezanosti, ekonomskih interesa ili drugog zajedničkog interesa sa tim licem.
Svaki sukob interesa Komisija posebno razmatra i može od udruženja zatražiti sva potrebna obaveštenja i dokumentaciju.
U slučaju utvrđenog postojanja sukoba interesa u sprovođenju ugovora, Komisija će zatražiti od udruženja da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana, preduzme odgovarajuće mere.
Ne smatra se sukobom interesa kada korisnik sredstava sprovodi program koji je usmeren na članove udruženja kao korisnike programa koji pripadaju socijalno osetljivim grupama ili osobama sa invaliditetom.
Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".