PRAVILNIKO USLOVIMA I MERILIMA ZA IZBOR KORISNIKA POMOĆI ZA REŠAVANJE STAMBENIH POTREBA IZBEGLICA DODELOM STAMBENIH JEDINICA U ZAKUP NA ODREĐENO VREME SA MOGUĆNOŠĆU KUPOVINE, POSTUPKU I NAČINU RADA KOMISIJE ZA IZBOR KORISNIKA("Sl. list grada Novog Pazara", br. 12/2024) |
Ovim Pravilnikom uređuju se uslovi i merila za izbor korisnika pomoći, postupak i način rada Komisije za izbor korisnika, za rešavanje stambenih potreba izbeglica dodelom stambenih jedinica u zakup na određeno vreme sa mogućnošću kupovine.
Pomoć za rešavanje stambenih potreba izbeglica dodelom stambenih jedinica u zakup na određeno vreme sa mogućnošću kupovine (u dalјem tekstu: Pomoć), može biti dodelјena izbeglicama koje su usled događaja iz perioda od 1991. godine do 1995. godine stekle status izbeglice u Republici Srbiji, bez obzira na njihov status u vreme rešavanja stambene potrebe, a koje su:
1) smeštene u kolektivnim centrima ili nekom drugom vidu kolektivnog smeštaja, formalnom ili neformalnom ili ugrožene izbeglice u privatnom smeštaju, i bivši nosioci stanarskog prava,
2) bez trajnog rešenja u zemlјi porekla ili Republici Srbiji prema kriterijumima Regionalnog stambenog programa, a imajući u vidu kriterijume ugroženosti utvrđene od strane UNHCR-a.
Podnosilac prijave na Javni poziv za dodelu pomoći za rešavanje stambenih potreba izbeglica dodelom stambenih jedinica u zakup na određeno vreme sa mogućnošću kupovine, na teritoriji Grada Novog Pazara (u dalјem tekstu: Podnosilac prijave) i članovi njegovog porodičnog domaćinstva treba, pored uslova koji su navedeni u članu 2. ovog pravilnika, da ispune i sledeće uslove:
1. da imaju izbeglički status i podnet zahtev za prijem u državlјanstvo Republike Srbije ili da im je prestao status izbeglice i da su dobili državlјanstvo Republike Srbije (navedeni uslov je obavezan za Podnosioca prijave i za članove njegovog porodičnog domaćinstva koji su u statusu izbeglice ili su bili u statusu izbeglice);
2. da imaju prijavlјen boravak na teritoriji Grada, na kome se nalazi nepokretnost koja se daje u zakup na određeno vreme sa mogućnošću kupovine, u trajanju od najmanje 3 meseca od dana objavlјivanja Javnog poziva;
3. da nemaju u svojini nepokretnost u državi porekla, drugoj državi ili Republici Srbiji, a kojom bi mogli da reše svoje stambene potrebe;
4. da ne mogu da koriste nepokretnost u državi svog prethodnog prebivališta ili u drugoj državi;
5. da od momenta sticanja izbegličkog statusa nisu otuđili, poklonili ili zamenili nepokretnost u Republici Srbiji, državi porekla i/ili u drugoj državi, a kojom bi mogli da reše svoje stambene potrebe;
6. da nemaju prihode kojima bi mogli da reše svoje stambene potrebe;
7. da nisu korisnici drugog programa u procesu integracije u Republici Srbiji ili programa stambenog zbrinjavanja / obnove u procesu povratka u državu porekla, kojim bi mogli da reše ili su rešili svoje stambene potrebe;
8. da su izmirili obaveze po osnovu ugovora o zakupu stambene jedinice koji su zaklјučili sa Gradom ili drugim organom u ime Grada ili Komesarijatom;
9. da nisu na konačnoj listi reda prvenstva po nekom od javnih poziva Regionalnog stambenog programa, za trajno rešavanje stambene potrebe - Stambeni program u Republici Srbiji.
Red prvenstva za dodelu pomoći utvrđuje se na osnovu broja bodova koje Podnosilac prijave na javni poziv ostvari, a prema sledećim merilima:
1) Broj članova porodičnog domaćinstva: po članu porodičnog domaćinstva - 10 bodova.
Maksimalan broj bodova koji se može dobiti na osnovu ovog merila iznosi - 50 bodova.
2) Porodično domaćinstvo čiji je član nastradao ili nestao u sukobima na prostorima bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije: po nastradalom ili nestalom članu - 20 bodova.
3) Broj maloletne dece u porodičnom domaćinstvu:
3.1. porodično domaćinstvo do dvoje maloletne dece - 10 bodova;
3.2. porodično domaćinstvo sa troje ili više maloletne dece - 20 bodova;
4) Broj maloletne dece ili dece na redovnom školovanju u jednoroditelјskom porodičnom domaćinstvu:
4.1. domaćinstvo sa jednim detetom - 10 bodova;
4.2. domaćinstvo sa dvoje dece - 20 bodova;
4.3. domaćinstvo sa troje ili više dece - 30 bodova.
5) Porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju: po porodičnom domaćinstvu - 20 bodova.
6) Stambena situacija podnosioca zahteva i članova njegovog porodičnog domaćinstva:
6.1. porodično domaćinstvo smešteno u kolektivnom centru - 10 bodova;
6.2. porodično domaćinstvo koje stanuje u iznajmlјenom prostoru bez osnovnih higijensko - sanitarnih uslova - 20 bodova;
7) Materijalni položaj porodičnog domaćinstva:
7.1. porodično domaćinstvo sa prihodima većim ili u visini od 50% prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u privredi Republike Srbije, po članu - 10 bodova (po porodičnom domaćinstvu);
7.2. porodično domaćinstvo sa prihodima ispod 50% prosečne mesečne zarade bez poreza i doprinosa u privredi Republike Srbije, po članu - 20 bodova (po porodičnom domaćinstvu);
Prilikom bodovanja prijava po tački 7) ovog člana prihodi se obračunavaju po članu porodičnog domaćinstva, a bodovi dodelјuju porodičnom domaćinstvu. Maksimalni broj bodova koji može biti dodelјen porodičnom domaćinstvu po ovom osnovu je 20 bodova.
8) Smanjenje ili gubitak radne sposobnosti ili telesno oštećenje:
8.1. po osnovu smanjenja ili gubitka radne sposobnosti Podnosioca prijave ili članova njegovog porodičnog domaćinstva:
- ako postoji delimična radna sposobnost - 10 bodova;
- ako postoji potpuni gubitak radne sposobnosti - 20 bodova.
8.2. po osnovu telesnog oštećenja Podnosioca prijave ili članova njegovog porodičnog domaćinstva:
- za telesno oštećenje 100% - 20 bodova;
- za telesno oštećenje 90% - 15 bodova;
- za telesno oštećenje 80% - 10 bodova.
Ako kod istog lica postoji smanjenje ili gubitak radne sposobnosti i telesno oštećenje, Komisija za izbor korisnika prilikom bodovanja uzima u obzir ono merilo na osnovu koga to lice dobija više bodova, i boduje se po članu porodičnog domaćinstva.
9) Bolesti od većeg socijalno-medicinskog značaja (maligna obolјenja, bronhijalna i srčana astma, teška opstruktivna obolјenja pluća, aktivna tuberkuloza, infarkt srca, dekompenzovana srčana obolјenja, transplantacija srca, cerebrovaskularni insult, epilepsija, teže duševne bolesti, progresivne nervnomišićne bolesti, pareze i paralize, hemofilija, insulin zavisni dijabetes, hronične bubrežne insuficijencije na dijalizama, sistemske autoimune bolesti, osteomijelitisi, HIV infekcije i slično), u skladu sa propisima o zdravstvenoj zaštiti: Podnosilac prijave ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva - 20 bodova (po članu domaćinstva).
Ovo merilo se primenjuje ako Podnosilac prijave ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu bodovani po osnovu tačke 8). podtačka 1) i 2) ovog člana.
Ukoliko dva ili više Podnosioca prijave na javni poziv imaju isti broj bodova, prednost ima Podnosilac prijave na javni poziv koji:
1) ima veći broj maloletne dece;
2) ima veći broj članova porodičnog domaćinstva;
3) ima trudnu ženu u porodičnom domaćinstvu;
4) duže boravi na području Grada u okviru koje konkuriše za Pomoć;
5) ima manje prihode po članu porodičnog domaćinstva.
Uz prijavu na javni poziv, koja se podnosi Gradu, Podnosilac prijave dostavlјa sledeće dokaze:
1) Popunjen i potpisan obrazac prijave (obrazac prijave može se preuzeti u Komesarijatu, kod poverenika za izbeglice u Gradu i na internet stranici Grada);
2) Fotokopiju izbegličke legitimacije/Rešenja o priznavanju, ukidanju ili prestanku izbegličkog statusa (obavezno za Podnosioca prijave, kao i za ostale članove porodičnog domaćinstva koji su bili ili su i dalјe u statusu izbeglice);
3) Fotokopiju lične karte za sve članove porodičnog domaćinstva sa 16 i više godina (očitana lična karta ukoliko je u pitanju lična karta sa čipom);
4) Uverenje o državlјanstvu ili fotokopiju rešenja o prijemu u državlјanstvo Republike Srbije ili kopiju podnetog zahteva za prijem u državlјanstvo za sve članove porodičnog domaćinstva (ne odnosi se na lica sa ličnom kartom);
5) Izjavu overenu kod nadležnog organ da Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nemaju u svojini nepokretnost u Republici Srbiji kojom mogu da reše svoje stambeno pitanje; da nemaju u svojini nepokretnost u državi porekla ili drugoj državi, a kojom bi mogli da reše svoje stambeno pitanje; da ne mogu da koriste nepokretnost u državi svog prethodnog prebivališta ili drugoj državi; da od momenta sticanja izbegličkog statusa nisu otuđili, poklonili ili zamenili nepokretnost u Republici Srbiji, državi porekla ili u drugoj državi, a kojom bi mogli da reše svoje stambene potrebe; da nisu korisnici drugog stambenog programa u procesu integracije u Republici Srbiji ili programa stambenog zbrinjavanja/obnove u procesu povratka u državu porekla, kojim bi mogli da reše ili su rešili svoje stambene potrebe;
Navodi iz izjave mogu biti predmet provere od strane Komisije za izbor korisnika;
6) Dokaz o prihodima:
- Potvrda o nezaposlenosti iz Nacionalne službe za zapošlјavanje, za nezaposlene članove porodičnog domaćinstva koji su registrovani kod Nacionalne službe za zapošlјavanje; U slučaju nezaposlenog člana porodičnog domaćinstva koji nije registrovan kod Nacionalne službe za zapošlјavanje, izjava overena kod nadležnog organa da je nezaposlen i nema primanja;
- Potvrda poslodavca o visini primanja u mesecu koji prethodi mesecu objavlјivanja javnog poziva - za zaposlene članove porodičnog domaćinstva ili izjava overena kod nadležnog organa da Podnosilac prijave, odnosno član njegovog porodičnog domaćinstva ostvaruje određene povremene prihode;
- Ček od penzije za mesec koji prethodi mesecu objavlјivanja javnog poziva (odnosi se i na penziju iz Republike Srbije i na penziju iz zemlјe porekla), odnosno potvrda nadležne službe ili u slučaju da Podnosilac prijave ili član njegovog porodičnog domaćinstva ne ostvaruje prihode od penzije - izjava overena kod nadležnog organa da lice ne ostvaruje prihode na ime penzije u Republici Srbiji, niti zemlјi porekla;
7) Za članove porodičnog domaćinstva uzrasta od 15 do 26 godina - dokaz o školovanju, a ukoliko ovi članovi porodičnog domaćinstva nisu na školovanju - dokaze navedene u tački 7) ovog stava (dokazi o prihodima);
Pored dokaza iz stava 1. tač. 1 - 7 ovog člana (koje je Podnosilac zahteva dužan da podnese), ukoliko kod Podnosioca prijave i članova njegovog porodičnog domaćinstva postoji nešto od dole navedenog, Podnosilac prijave može dostaviti i sledeće dokaze:
1) Dokaz o stambenoj situaciji Podnosioca prijave i članova njegovog porodičnog domaćinstva:
- za domaćinstvo smešteno u kolektivnom centru - potvrda poverenika;
- za domaćinstvo koje stanuje u iznajmlјenom prostoru bez osnovnih higijensko- sanitarnih uslova - izjava overena kod nadležnog organa;
2) Dokaz za porodično domaćinstvo sa detetom sa invaliditetom ili smetnjama u razvoju - Rešenje Komisije za kategorizaciju dece ili mišlјenje inter - resorne komisije za decu sa telesnim invaliditetom ili smetnjama u razvoju;
3) Dokaz o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju - Rešenje o smanjenju ili gubitku radne sposobnosti ili telesnom oštećenju za člana porodice sa invaliditetom;
4) Dokaz o postojanju bolesti od većeg socio - medicinskog značaja (maligna obolјenja, bronhijalna i srčana astma, teška opstruktivna obolјenja pluća, aktivna tuberkuloza, infarkt srca, dekompenzovana srčana obolјenja, transplantacija srca, cerebrovaskularni insult, epilepsija, teže duševne bolesti, progresivne nervnomišićne bolesti, pareze i paralize, hemofilija, insulin zavisni dijabetes, hronične bubrežne insuficijencije na dijalizama, sistemske autoimune bolesti, osteomijelitisi, HIV infekcije i sl.) - lekarski nalaz, ne stariji od godinu dana;
5) Za jednoroditelјsku porodicu prilaže se:
- potvrda o smrti bračnog druga; - rešenje nadležnog suda o proglašenju nestalog lica za umrlo; - izvod iz matične knjige rođenih dece bez utvrđenog očinstva; - presuda o razvodu braka / dokaz o poveravanju maloletne dece / deteta (ukoliko u presudi o razvodu braka nije odlučeno o poveravanju deteta ili ukoliko se radi o vanbračnim partnerima čija je zajednica prestala da traje), a uz oba dokaza potrebno je priložiti izjavu Podnosioca prijave overenu od strane nadležnog organa da se Podnosilac prijave neposredno brine o detetu i da samostalno obezbeđuje sredstva za izdržavanje, da drugi roditelј ne učestvuje ili nedovolјno učestvuje u tim troškovima, a da, u međuvremenu, Podnosilac prijave nije zasnovao bračnu ili vanbračnu zajednicu;
6) Potvrdu nadležnog organa / organizacije za člana porodičnog domaćinstva koji je nastradao ili nestao u sukobima na prostorima bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije.
Dokazi iz st. 1. i 2. ovog člana podnose se u fotokopiji, s tim da Komisija za izbor korisnika može od Podnosioca prijave tražiti originalna dokumenta na uvid.
Pored dokaza navedenih u st. 1. i 2. ovog člana, Komisija za izbor korisnika može od Podnosioca prijave tražiti i druge neophodne dokaze radi utvrđivanja činjenica i okolnosti potrebnih za donošenje pravilne i zakonite odluke.
Komisija za izbor korisnika, u skladu sa članom 103. stav 1. Zakona o opštem upravnom postupku ("Službeni glasnik RS", broj 18/16) (u dalјem tekstu: ZUP), po službenoj dužnosti vrši uvid, pribavlјa i obrađuje podatke koji su neophodni za odlučivanje, i to: vrši uvid u evidenciju Komesarijata o tome da li su Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva evidentirani kao izbeglice; pribavlјa izvod iz matične knjige rođenih za decu mlađu od 16 godina; vrši proveru imovnog stanja Podnosioca prijave i članova njegovog porodičnog domaćinstva, uklјučujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva, uvidom u elektronsku datoteku Republičkog geodetskog zavoda; pribavlјa uverenje Gradske uprave za naplatu javnih prihoda o tome da li su Podnosilac prijave i članovi njegovog porodičnog domaćinstva, uklјučujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva, obveznici poreza na imovinu fizičkih lica; pribavlјa uverenje MUP-a o kretanju boravišta / prebivališta za Podnosioca prijave i sve članove porodičnog domaćinstva, uklјučujući i maloletne članove porodičnog domaćinstva, pribavlјa potvrdu nadležnog organa da su izmirene obaveze po osnovu ugovora o zakupu stambene jedinice.
Dokaze iz stava 1. ovog člana, može pribaviti i sama stranka, ukoliko, u skladu sa članom 103. stav 3. ZUP-a, izričito izjavi da će u cilјu efikasnijeg i ekonomičnijeg razmatranja podnete prijave na javni poziv, dokaze pribaviti sama.
Pored dokaza navedenih u stavu 1. ovog člana, Komisija za izbor korisnika može po službenoj dužnosti pribavlјati i druge dokaze potrebne za postupanje po prijavi na javni poziv, radi potpunog utvrđivanja činjeničnog stanja i donošenje pravilne i zakonite odluke.
Postupak za izbor korisnika Pomoći sprovodi Komisija za izbor korisnika, u skladu sa ovim Pravilnikom.
U radu Komisije za izbor korisnika učestvuje kao član sa pravom glasa i predstavnik Komesarijata.
Predstavnici Komesarijata pozivaju se blagovremeno na sve sednice Komisije za izbor korisnika.
Ukoliko predstavnici Komesarijata nisu u mogućnosti da prisustvuju sednici Komisije za izbor korisnika, o nemogućnosti da prisustvuju blagovremeno, pisanim putem, obaveštavaju Komisiju za izbor korisnika.
U radu Komisije za izbor korisnika mogu učestvovati i predstavnici UNHCR-a i OEBS-a, kao posmatrači.
Predstavnici UNHCR-a i OEBS-a obaveštavaju se blagovremeno o vremenu i mestu održavanja sednice Komisije za izbor korisnika.
Komisija za izbor korisnika obavlјa sledeće poslove:
1) Usvaja Pravilnik i objavlјuje Javni poziv;
2) Razmatra podnete prijave, vrši proveru podataka i utvrđuje činjenično stanje na osnovu svih raspoloživih dokaza prikuplјenih u postupku;
3) Vrši proveru i utvrđivanje činjenica i okolnosti izlaskom na teren, u slučaju kada je to neophodno za pravilno i potpuno utvrđivanje činjeničnog stanja;
4) Donosi i objavlјuje Odluku o rešavanju stambenih potreba izbeglica sa listom korisnika rangiranih prema redu prvenstva na osnovu ispunjenosti uslova i broja osvojenih bodova (u dalјem tekstu: Odluka);
5) Sprovodi odgovarajući postupak u vezi sa žalbama, po istim rešava, odnosno upućuje ih Gradskom veću;
6) Utvrđuje i objavlјuje Konačnu listu reda prvenstva;
7) Priprema primerke zapisnika i izveštaje.
Komisija za izbor korisnika radi u sednicama.
Sednice Komisije za izbor korisnika saziva predsednik Komisije za izbor korisnika, koji predsedava i rukovodi radom Komisije za izbor korisnika, a u njegovom odsustvu ili u slučaju njegove sprečenosti njegov zamenik.
Komisija za izbor korisnika punovažno radi i odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine članova sa pravom glasa, uklјučujući i predstavnika Komesarijata, a odluke donosi konsenzusom prisutnih članova.
Komisija za izbor korisnika dužna je da pravilno, istinito i potpuno utvrdi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje pravilne i zakonite odluke.
Činjenice i okolnosti od značaja za postupanje i odlučivanje, Komisija za izbor korisnika utvrđuje na osnovu dokaza dostavlјenih uz prijavu na Javni poziv, dokaza pribavlјenih po službenoj dužnosti, utvrđivanjem činjeničnog stanja na terenu, i na na osnovu drugih dokaza utvrđenih primenom ostalih dokaznih sredstava predviđenih zakonom.
Komisija za izbor korisnika odlučuje na osnovu savesne i brižlјive ocene svakog dokaza posebno i svih dokaza zajedno, kao i na osnovu rezultata celokupnog postupka.
Na sednici Komisije za izbor korisnika vodi se zapisnik koji potpisuju svi prisutni članovi Komisije za izbor korisnika.
Zapisnike i dokumentacioni materijal, nakon okončanog postupka dodele pomoći za rešavanje stambenog pitanja, kao dokumenta trajne vrednosti, čuva Grad.
Za dodelu Pomoći Komisija za izbor korisnika raspisuje Javni poziv za dodelu pomoći za rešavanje stambenih potreba izbeglica davanjem stambenih jedinica u zakup na određeno vreme sa mogućnošću kupovine na teritoriji Grada (u dalјem tekstu: Javni poziv) kojim poziva lica iz člana 2. ovog pravilnika da, u određenom roku od dana objavlјivanja Javnog poziva, a koji ne može biti kraći od 30 dana, podnesu prijavu za dodelu pomoći za rešavanje stambenih potreba izbeglica davanjem stambenih jedinica u zakup na određeno vreme sa mogućnošću kupovine (u dalјem tekstu: Prijava).
Javni poziv se objavlјuje na oglasnoj tabli Grada i na internet prezentaciji Grada www.novipazar.rs i internet prezentaciji Komesarijata za izbeglice i migracije www.kirs.gov.rs.
Obaveštenje o tome gde se objavlјuje Javni poziv objavlјuje se putem sredstava javnog informisanja.
Prijavu podnetu nakon isteka roka za podnošenje prijava iz Javnog poziva, Komisija za izbor korisnika ne razmatra, već istu rešenjem odbacuje, kao neblagovremenu.
Ako Prijava sadrži neki formalni nedostatak koji sprečava postupanje po istoj ili ako je nerazumlјiva ili nepotpuna, Podnosilac prijave se pisanim putem poziva da uočene nedostatke otkloni u roku od 8 dana od dana prijema poziva, uz upozorenje na posledice propuštanja.
Prijavu u pogledu koje Podnosilac prijave ne otkloni nedostatke, i to u roku određenom u stavu 2. ovog člana, Komisija za izbor korisnika ne razmatra, već istu rešenjem odbacuje, kao neurednu.
Protiv rešenja Komisije za izbor korisnika iz st. 1. i 3. ovog člana, zainteresovano lice može uložiti žalbu Gradskom veću u roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema rešenja, preko Komisije za izbor korisnika. Odluka Gradskog veća je konačna i izvršna.
Prijavu u pogledu koje Podnosilac prijave otkloni uočene nedostatke, u roku iz stava 2. ovog člana, Komisija za izbor korisnika će smatrati kao da je od početka bila uredna.
Prijavu koja ne sadrži formalni nedostatak ili u pogledu koje je postuplјeno u skladu sa članom 14. stav 2. ovog Pravilnika, Komisija za izbor korisnika razmatra i utvrđuje ispunjenost uslova iz člana 2. i 3. ovog pravilnika.
Prijavu u pogledu koje nisu ispunjeni uslovi iz čl. 2. i 3. ovog pravilnika, Komisija za izbor korisnika ne boduje, već istu rešenjem odbija, kao neosnovanu.
Protiv rešenja Komisije za izbor korisnika iz stava 2. ovog člana, zainteresovano lice može uložiti žalbu Gradskom veću u roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema rešenja, preko Komisije za izbor korisnika. Odluka Gradskog veća je konačna.
U pogledu prijava kod kojih su ispunjeni uslovi iz čl. 2 i 3. ovog pravilnika, Komisija za izbor korisnika vrši bodovanje i rangiranje podnosilaca prijave, u skladu sa merilima iz čl. 4. i 5. ovog pravilnika.
Podnosioci prijava koji ispunjavaju uslove navedene u Javnom pozivu podležu proveri u bazi trajnih rešenja Komesarijata za izbeglice i migracije i proveri podataka o stanju imovine kod nadležnih institucija u Republici Srbiji i zemlјi porekla, po službenoj dužnosti od strane Komisije za izbor korisnika i preko Komesarijata.
Ukoliko se utvrdi da je Podnosilac prijave sam ili zajedno sa članovima svog porodičnog domaćinstva koji su navedeni u prijavi ili neko od članova domaćinstva naveden u Prijavi, otuđio nepokretnost, čime je ostvarena ukupna dobit u vrednosti većoj od 12000 evra, Komisija za izbor korisnika rešenjem odbija predmetnu prijavu jer ne ispunjava uslov iz člana 3. stav 1. tačka 5. ovog Pravilnika.
Ukoliko Podnosilac prijave ili član, odnosno članovi porodičnog domaćinstva, preminu do donošenja Odluke, isti neće biti razmatrani niti bodovani. U slučaju da premine Podnosilac prijave, Komisija za izbor korisnika razmatra ostale članove bez obzira da li imaju ili su imali status izbeglice. Ukoliko do donošenja Odluke Podnosilac prijave prijavi novorođenog člana, odnosno članove domaćinstva Komisija za izbor korisnika iste razmatra i boduje.
Prilikom donošenja Odluke Komisija za izbor korisnika uzima u obzir onaj broj članova domaćinstva koji je Podnosilac prijave naveo u prijavi, osim kada su u pitanju preminuli ili novorođeni članovi.
Ukoliko Podnosilac prijave do donošenja Odluke, dostavi dokaze da su on ili neko od članova porodičnog domaćinstva koji su navedeni u prijavi, nakon podnošenja prijave, oboleli od bolesti od većeg socio-medicinskog značaja, Komisija za izbor korisnika navedeno uzima u obzir prilikom razmatranja i bodovanja prijava.
Nakon razmatranja prijava i provere podataka u bazi trajnih rešenja Komesarijata za izbeglice i migracije, kao i verifikacije podataka o stanju imovine sa nadležnim institucijama u Republici Srbiji i zemlјi porekla, Komisija za izbor korisnika donosi Odluku.
Komisija za izbor korisnika Odluku iz stava 6. ovog člana objavlјuje na oglasnoj tabli Grada i na internet prezentaciji Grada www.novipazar.rs i internet prezentaciji Komesarijata www.kirs.gov.rs.
Obaveštenje o tome gde se objavlјuje Odluka iz stava 6. ovog člana, objavlјuje se putem sredstava javnog informisanja koja pokrivaju teritoriju Grada.
Protiv Odluke iz člana 16. stav 6. ovog Pravilnika, Podnosilac prijave može uložiti žalbu Gradskom veću, preko Komisije za izbor korisnika, u roku od 15 (petnaest) dana od dana prijema Odluke.
Nakon što odluke po žalbama postanu konačne, Komisija za izbor korisnika, u skladu sa brojem stambenih jedinica za koje su odobrena sredstva kroz Potprojekat, utvrđuje Konačnu listu reda prvenstva.
Konačna lista iz stava 1. ovog člana objavlјuje se na način i na mestu gde je bio objavlјen Javni poziv.
Komisija za izbor korisnika Pomoć dodelјuje licima koja se nalaze na Konačnoj listi iz člana 18. stav 1.
Grad i lice kome je dodelјena Pomoć zaklјučuju ugovor o zakupu stambene jedinice na određeno vreme sa mogućnošću kupovine.
Pomoć u rešavanju stambenih potreba izbeglica iz člana 2. ovog Pravilnika obezbeđuje se u skladu sa raspoloživom strukturom stambenih jedinica, a pod sledećim uslovima:
1. Površina stambenih jedinica koja se daje izabranom korisniku u zakup na određeno vreme sa mogućnošću kupovine opredelјuje se u skladu sa članom 19v Zakona o izbeglicama, i to: za samca ili dva člana do 30 metara kvadratnih, a za svakog sledećeg člana porodičnog domaćinstva još po 10 metara kvadratnih;
2. Lica kojima se daju stambene jedinice u zakup na određeno vreme stiču pravo kupovine datih stambenih jedinica nakon isteka roka od najmanje 6 meseci, ili pravo da produže ugovor o zakupu, sve u skladu sa uslovima predviđenim Zakonom o izbeglicama.
Izmene i dopune ovog Pravilnika mogu se vršiti samo u pisanoj formi, od strane Komisije za izbor korisnika.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom usvajanja i objaviće se u Službenom listu grada Novog Pazara.
Danom usvajanja ovog Pravilnika prestaje da važi pravilnik broj 360-17/23 od 07. juna 2023. godine.