UPUTSTVOO NAČINU OSTVARIVANJA PRAVA BIRAČA NA INFORMACIJU O TOME DA LI JE U IZVODU IZ BIRAČKOG SPISKA EVIDENTIRANO DA JE GLASAO("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 5/2024) |
Ovim uputstvom propisuje se način na koji birač može da ostvari pravo na informaciju o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je glasao na izborima za odbornike Skupštine Grada Požarevca (u daljem tekstu: izbori).
Nadležnost za davanje informacija
(1) Svaki birač ima pravo da Gradskoj izbornoj komisiji u Požarevcu (u daljem tekstu: Komisija), posle održanih izbora, podnese zahtev za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je glasao na izborima.
(2) Zahtev iz stava 1. ovog člana birač podnosi Komisiji prema biračkom mestu na kojem je upisan u izvod iz biračkog spiska, odnosno na kojem je glasao.
(1) Zahtev birača za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je glasao na izborima, (u daljem tekstu: zahtev), mora da sadrži: ime i prezime, jedinstveni matični broj građana, mesto i adresu prebivališta, kontakt telefon, adresu elektronske pošte birača i potpis podnosioca zahteva, kao i naziv Grada/ Gradske opštine i broj biračkog mesta na kojem je podnosilac zahteva upisan u izvod iz biračkog spiska.
(2) Zahtev se podnosi Komisiji na propisanom obrascu za dobijanje informacije o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je birač glasao na izborima, čiji izgled i sadržina će biti utvrđeni posebnom odlukom Komisije;
(3) Komisija je dužna da postupi po zahtevu koji nije podnet na propisanom obrascu, ako taj zahtev sadrži sve podatke iz stava 1. ovog člana.
(4) Uz zahtev se obavezno prilaže i očitana lična karta, odnosno fotokopija lične karte ili fotokopija pasoša podnosioca zahteva.
(1) Zahtev se podnosi u pismenoj formi, predajom na pisarnici Komisije ili putem pošte.
(2) Zahtev se može podneti i putem elektronske pošte na mejl gik@pozarevac.rs.
(1) Ukoliko podneti zahtev ne sadrži sve podatke navedene u članu 3. stav 1. ovog uputstva, Komisija, zatražiće od podnosioca zahteva da zahtev uredi u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja. Ako podnosilac zahteva u navedenom roku ne uredi zahtev, smatraće se da zahtev nije ni bio podnet.
(2) U roku od 30 dana od dana prijema urednog zahteva, Komisija, pismenim putem, odnosno putem elektronske pošte obaveštava podnosioca zahteva o tome da li je u izvodu iz biračkog spiska evidentirano da je glasao na izborima i dostavlja mu dokaz o tome, samo za konkretnog birača.
(3) Rok iz stava 2. ovog člana, može se produžiti za još 60 dana ako je to neophodno, usled velikog broja podnetih zahteva.
(4) O produženju roka i razlozima za to produženje, Komisija obaveštava podnosioca zahteva u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.
Objavljivanje i stupanje na snagu uputstva
(1) Ovo uputstvo se objavljuje u "Službenom glasniku Grada Požarevca" i na veb-prezentaciji.
(2) Ovo uputstvo stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Požarevca".