PRAVILNIK

O REALIZACIJI PROJEKTA "SMANJENJE ZAGAĐENJA VAZDUHA POREKLOM IZ INDIVIDUALNIH IZVORA U 2024. GODINI NA TERITORIJI GRADA PIROTA"

("Sl. list grada Niša", br. 38/2024)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o realizaciji Projekta "Smanjenje zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora u 2024. godini na teritoriji grada Pirota" (u daljem tekstu Pravilnik) uređuje se: cilj sprovođenja mera; mere koje se sufinansiraju i bliži uslovi za raspodelu i korišćenje sredstava; učesnici u realizaciji mera, način njihovog učešća i uloge; način obezbeđivanja finansijskih sredstava, procenat sufinansiranja; način i uslovi prijave na Javni konkurs i kriterijumi za selekciju direktnih korisnika; način i uslovi prijave na Javni konkurs i kriterijumi za selekciju krajnjih korisnika; praćenje realizacije i izveštavanje.

Član 2

Cilj sprovođenja mera je smanjenje zagađenja vazduha i unapređenje energetske efikasnosti u stambenom sektoru i povećano korišćenje efikasnijeg načina grejanja u domaćinstvima na teritoriji grada Pirota (u daljem tekstu: Grad).

Mere smanjenja zagađenja vazduha predviđene ovim Pravilnikom sprovode se kroz saradnju sa privrednim subjektima koji se bave prodajom energetski efikasnih grejnih tela, a krajnji korisnici bespovratnih sredstava su građani na teritoriji Grada.

Finansijska sredstva

Član 3

Sredstva za sufinansiranje Projekta "Smanjenje zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora u 2024. godini na teritoriji grada Pirota" (u daljem tekstu: Projekat), opredeljena su delom u budžetu grada Pirota za 2024. godinu, a delom iz Ministarstva zaštite životne sredine (u daljem tekstu: Ministarstvo) na osnovu Ugovora o sufinansiranju realizacije projekta smanjenja zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora u 2024. godini na teritoriji grada Pirota.

Ukupno planirana sredstva koje Grad zajedno sa sredstvima Ministarstva dodeljuje putem Javnog konkursa za dodelu sredstava za sufinansiranje realizacije projekta smanjenja zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora u 2024. godini, iznose 2.500.000,00 dinara (sa PDV-om), od čega je 500.000,00 dinara opredelio Grad Pirot, a 2.000.000,00 dinara Ministarstvo.

Član 4

Sredstva za sufinansiranje mere iz člana 6. ovog Pravilnika dodeljuju se na osnovu Javnog konkursa za krajnje korisnike u najvišem iznosu do 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, pri čemu je maksimalni iznos odobrenih sredstava po pojedinačnoj prijavi definisan u članu 6.

Član 5

Odluku o dodeli sredstava krajnjim korisnicima donosi Gradsko veće na predlog Komisije za realizaciju Projekta "Smanjenje zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora u 2024. godini na teritoriji grada Pirota".

Član 6

U okviru projekta sprovodiće se mera smanjenja zagađenja vazduha - zamena postojećeg grejača prostora (kotao ili peć) efikasnijim (kotlovima ili etažnim pećima na pelet) u stambenim objektima.

Udeo sredstava podsticaja iznosi 50% od vrednosti ukupne investicije sa PDV-om po pojedinačnoj prijavi, a maksimalno 140.000,00 dinara sa PDV-om.

Kriterijum energetske efikasnosti koji oprema mora zadovoljiti je minimalni stepen korisnosti od 85% za kotlove, odnosno 75% za peći.

Prihvatljivi troškovi

Član 7

Prihvatljivi investicioni troškovi su troškovi nabavke bez ugradnje sa uračunatim PDV-om.

Neprihvatljivi troškovi

Član 8

Neprihvatljivi troškovi i troškovi koji neće biti finansirani subvencijom su:

- nabavka materijala i opreme koji nastanu pre prvog obilaska Komisije;

- troškovi ugradnje;

- troškovi koji su u vezi sa nabavkom opreme: carinski i administrativni troškovi;

- troškovi u vezi sa odobravanjem i sprovođenjem kreditnog zaduženja: troškovi odobravanja kredita, troškovi kamata, troškovi kreditnog biroa, troškovi osiguranja kredita i sl;

- refundacija troškova za već nabavljenu opremu i izvršene usluge (plaćene ili isporučene);

- nabavka opreme koju podnosilac zahteva za bespovratna sredstva sam proizvodi ili za usluge koje podnosilac zahteva sam izvršava i

- drugi troškovi koji nisu u skladu sa merama smanjenja zagađenja vazduha.

II KORISNICI SREDSTAVA

Član 9

Direktni korisnici sredstava za realizaciju mera smanjenja zagađenja vazduha su privredni subjekti.

Privredni subjekti su dužni da krajnjim korisnicima isporuče opremu odgovarajućeg kvaliteta, u skladu sa odredbama ugovora i u dogovorenim rokovima.

Član 10

Krajnji korisnici bespovratnih sredstava su građani.

III IMENOVANJE I NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 11

Gradsko veće donosi Rešenje o obrazovanju Komisije za realizaciju Projekta "Smanjenje zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora u 2024. godini na teritoriji grada Pirota" (u daljem tekstu Komisija).

Javni konkurs za sufinansiranje mera smanjenja zagađenja vazduha u ime Grada sprovodi Komisija.

Rešenjem o obrazovanju Komisije utvrđuju se: broj članova Komisije, osnovni podaci o članovima Komisije, osnovni zadaci i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 12

Osnovni zadaci Komisije su:

- priprema konkursne dokumentacije za odabir direktnih i krajnjih korisnika (javni konkurs, obrazac prijave, i drugo);

- oglašavanje javnih konkursa i prateće dokumentacije na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici grada Pirota;

- prijem i pregled prispelih prijava;

- izrada Predloga liste direktnih korisnika;

- donošenje Rešenja o utvrđivanju liste direktnih korisnika;

- rangiranje prispelih prijava krajnjih korisnika;

- obilazak objekata krajnjih korisnika;

- izrada Predloga liste krajnjih korisnika;

- donošenje Rešenja o utvrđivanju liste krajnjih korisnika;

- izrada nacrta Odluke o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima;

- izrada trojnih ugovora između direktnih korisnika, krajnjih korisnika i grada Pirota;

- sprovođenje svih ostalih aktivnosti vezanih za realizaciju Projekta.

Komisija je nezavisna u svom radu i aktivnosti obavlja u kancelariji i na terenu.

Terenski rad Komisije obuhvata sprovođenje najmanje dva najavljena obilaska, i to:

- pre isporuke, prilikom evaluacije prijave radi ocene početnog stanja objekta i verodostojnosti podataka iz podnete prijave, kao i opravdanosti predloženih mera;

- nakon isporuke, radi utvrđivanja činjeničnog stanja po prijavi završetka radova.

Komisija može i nakon realizacije Ugovora izvršiti obilazak u cilju provere ispunjenosti ugovornih obaveza od strane krajnjeg korisnika.

Prilikom terenskog obilaska Komisija na licu mesta vrši proveru podataka iz podnetih prijava, uz obavezno prisustvo podnosioca prijave, sačinjava se zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan primerak ostaje podnosiocu prijave, a drugi zadržava Komisija.

Komisija je dužna da prilikom posete utvrdi da li postoje indicije o nezakonitim radnjama ili grubom kršenju ugovornih obaveza, i da naloži postupanje u skladu sa odredbama ugovora i zakonskim okvirom.

Komisija prati realizaciju mera i vrši kontrolu njihove realizacije. Praćenje realizacije mera obuhvata:

- obavezu direktnih i krajnjih korisnika da obaveštavaju Komisiju o realizaciji mere, u rokovima određenim ugovorom i da omogući Komisiji da izvrši uvid u relevantnu dokumentaciju nastalu u toku realizacije aktivnosti;

- da utvrdi da oprema nije otuđena pre isteka roka definisanog ugovorom;

- prikupljanje informacija od direktnih i krajnjih korisnika;

- druge aktivnosti predviđene ugovorom;

- pripremu izveštaja o napretku i obaveštavanje nadležnih organa i javnosti.

Član 13

Rokovi za realizaciju:

- rok za prijavu na javni konkurs za direktne korisnike sredstava je najmanje 10 dana od dana objavljivanja javnog konkursa na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;

- rok za prijavu krajnjih korisnika na javni konkurs je najmanje 20 dana od dana objavljivanja javnog konkursa na oglasnoj tabli i zvaničnoj internet stranici Grada;

- evaluacija prijava krajnjih korisnika i donošenje predloga liste krajnjih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana isteka javnog konkursa;

- donošenje Rešenja o utvrđivanju liste direktnih korisnika ne može biti duže od 15 dana od dana podnošenja poslednjeg prigovora.

IV POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 14

Sredstva za sufinansiranje mera smanjenja zagađenja vazduha dodeljuju se u skladu sa odredbama ovog Pravilnika.

Postupak obuhvata raspodelu sredstava iz stava 1. ovog člana, raspisivanje javnog konkursa za direktne korisnike, prikupljanje i kompletiranje prijava na javni konkurs, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, utvrđivanje liste direktnih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog konkursa, donošenje akta o izboru direktnih korisnika, raspisivanje javnog konkursa za krajnje korisnike, prikupljanje i kompletiranje prijava, kontrolu formalne ispravnosti i kompletnosti prijava, ocenjivanje radi utvrđivanja liste krajnjih korisnika na osnovu kriterijuma iz javnog konkursa, donošenje akta o izboru krajnjih korisnika, realizaciju i izveštavanje.

Javni konkurs za direktne korisnike

Član 15

Odluku o raspisivanju Javnog konkursa za izbor direktnih korisnika donosi Gradsko veće.

Javni konkurs za izbor direktnih korisnika sprovodi Komisija.

Direktni korisnici podnose prijavu Komisiji i prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim konkursom.

Javni konkurs iz stava 1. ovog člana se obavezno objavljuje na internet stranici grada, a najava javnog konkursa i u svim lokalnim medijima.

Član 16

Pravo učešća na konkursu imaju direktni korisnici koji ispunjavaju sledeće uslove:

(1) da su upisani u registar APR-a, a registrovani su kao privredna društva i preduzetnici najmanje šest meseci od dana podnošenja prijave;

(2) da nad njima nije pokrenut stečajni postupak ili postupak likvidacije;

(3) da poseduju ateste za opremu i proizvode;

(4) da su uplatili naknadu za zaštitu i unapređivanje životne sredine za 2023. godinu.

Dokaz o izmirenoj naknadi Komisija pribavlja po službenoj dužnosti.

Sadržaj javnog konkursa za direktne korisnike

Član 17

Javni konkurs iz člana 15. ovog Pravilnika sadrži:

(1) pravni osnov za raspisivanje javnog konkursa;

(2) ciljeve;

(3) finansijski okvir;

(4) namenu sredstava;

(5) uslove za učešće;

(6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac;

(7) ispunjenost uslova iz javnog konkursa;

(8) način i rok podnošenja prijave;

(9) način objavljivanja odluke o učešću privrednih subjekata u sufinansiranju mera energetske sanacije po javnom konkursu;

(10) druge informacije.

Prijava na javni konkurs za direktne korisnike

Član 18

Prijava koju na javni konkurs podnosi direktni korisnik sadrži prijavni obrazac sa priloženom dokumentacijom.

Prijavni obrazac se nalazi u prilogu javnog konkursa i sadrži naročito:

(1) opšte podatke o privrednom subjektu;

(2) podatke o zakonskom zastupniku;

(3) cenovni pregled dobara i usluga.

Uslovi za izbor direktnih korisnika

Član 19

Uslovi za izbor direktnih korisnika su:

1. rok važenja cena;

2. period garancije;

3. oprema koja zadovoljava minimalni stepen korisnosti;

4. uplaćena naknada za zaštitu i unapređivanje životne sredine za 2023. godinu.

Podnete prijave se ne boduju već se samo proverava pravo učešća i konstatuje ispunjenost uslova.

Član 20

Komisija razmatra prijave i u skladu sa uslovima konkursa izrađuje Predlog liste direktnih korisnika u roku koji ne može biti duži od 10 dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Predlog liste direktnih korisnika Komisija objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada.

Na Predlog liste direktnih korisnika učesnici konkursa imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 dana od dana njenog objavljivanja.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na Predlog liste direktnih korisnika kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 10 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i donosi Rešenje o utvrđivanju liste direktnih korisnika.

Na Rešenje iz stava 5. ovog člana kojim je utvrđeno da nisu ispunjeni uslovi za izbor direktnog korisnika za sprovođenje mera smanjenja zagađenja vazduha, podnosilac prijave ima pravo prigovora Gradskom veću u roku od 5 dana od dana donošenja rešenja.

Gradsko veće je dužno da odluči po prigovorima iz stava 6. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.

Odluka Gradskog veća je konačna.

Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima

Član 21

Odluku o raspisivanju Javnog konkursa za izbor krajnjih korisnika donosi Gradsko veće.

Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima sprovodi Komisija.

Građani- učesnici konkursa podnose prijavu Komisiji. Prijava podrazumeva podnošenje konkursne dokumentacije u roku koji je utvrđen javnim konkursom.

Javni konkurs iz stava 1. ovog člana se objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave i zvaničnoj internet stranici Grada, a najava javnog konkursa i u svim lokalnim medijima.

Konkursna dokumentacija sadrži:

javni konkurs,

prijavni obrazac sa listom potrebnih dokumenata.

Sadržaj javnog konkursa za krajnje korisnike

Javni konkurs sadrži:

(1) pravni osnov za raspisivanje javnog konkursa,

(2) ciljeve preuzete iz Pravilnika o realizaciji projekta "Smanjenje zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora u 2024. godini na teritoriji grada Pirota",

(3) finansijski okvir,

(4) namenu sredstava,

(5) uslove za učešće na konkursu,

(6) dokumentaciju koju podnosilac mora podneti uz prijavni obrazac,

(7) način na koji Grad pruža dodatne informacije i pomoć podnosiocu prijave u pripremi i podnošenju prijave,

(8) način i rok podnošenja prijave,

(9) postupak odobravanja sredstava,

(10) način objavljivanja Odluke o ostvarivanju prava na bespovratna sredstva građanima za sprovođenje mera smanjenja zagađenja vazduha po javnom konkursu.

Član 22

Pravo učešća na konkursu imaju građani koji ispunjavaju sledeće uslove:

1) da je objekat legalno izgrađen;

2) da je podnosilac prijave:

- vlasnik objekta ili

- ako podnosilac prijave nije vlasnik, mora da ima prijavu boravka na adresi objekta za koji podnosi prijavu i tada je potrebno uz prijavu podneti pisanu saglasnost vlasnika objekta;

3) da podnosilac prijave ima prebivalište na teritoriji grada Pirota;

4) da se objekat nalazi na teritoriji grada Pirota,

5) da je objekat nastanjen (uz prijavu se prilaže kopija računa za električnu energiju u kojoj se vidi da je potrošnja u prethodnom mesecu iznosila minimalno 30 kWh);

6) da se kao postojeći energent koristi lož ulje, mazut, ugalj ili drvo;

7) da su izmirene obaveze po osnovu javnih prihoda vezanih za objekat;

8) da su ispunjeni i drugi uslovi u skladu sa javnim konkursom za građane.

Dokaze o izmirenim javnim prihodima Komisija pribavlja po službenoj dužnosti.

Ukoliko ima više od jednog vlasnika objekta, potrebno uz prijavu dostaviti saglasnost i očitane lične karte ostalih vlasnika.

Ukoliko podnosilac prijave nije vlasnik porodične kuće, potrebno je dostaviti saglasnost i očitanu ličnu kartu vlasnika.

Prijava na Javni poziv za krajnje korisnike

Član 23

Dokumentacija koju dostavlja podnosilac prijave pri podnošenju prijave:

1) potpisan i popunjen Prijavni obrazac za sufinansiranje mera smanjenja zagađenja vazduha (Prilog 1), sa popunjenim podacima o stanju građevinskih (fasadnih) elemenata i grejnog sistema objekta;

2) potpisana izjava o članovima domaćinstva, sa očitanim ličnim kartama za svakog punoletnog člana domaćinstva sa jasno vidljivom adresom stanovanja. Za maloletna lica prilaže se kopija zdravstvene knjižice (Prilog 2);

3) fotokopija računa za utrošenu električnu energiju za poslednji mesec za stambeni objekat za koji se konkuriše;

4) predmer i predračun/profaktura za opremu bez ugradnje;

5) potpisana izjava o saglasnosti da Komisija za potrebe postupka može izvršiti uvid, pribaviti i obraditi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni u postupku odlučivanja (Prilog 3);

6) saglasnost vlasnika (ukoliko podnosilac prijave nije vlasnik objekta) ili suvlasnika (ukoliko ima više od jednog vlasnika objekta) (Prilog 4).

Komisija će obezbediti pribavljanje informacije po službenoj dužnosti.

Član 24

Pravo učešća na Javnom konkursu nemaju:

- vlasnici posebnih delova stambeno-poslovnog objekata koji ne služe za stanovanje;

- vlasnici stambenih objekata koji su u prethodne dve godine posle dostavljanja Rešenja o dodeli bespovratnih sredstava za slične aktivnosti odustali od sprovođenja aktivnosti.

Kriterijumi za izbor krajnjih korisnika

Član 25

Postupak za ocenjivanje pristiglih prijava i izbor korisnika sredstava vršiće se na osnovu liste prioriteta sastavljene bodovanjem prema sledećim kriterijumima:

Kriterijumi za izbor krajnjih korisnika

1. Trenutno stanje spoljnih zidova

Broj bodova

Nemaju termičku izolaciju

20

Imaju termičku izolaciju - stiropor do 8 cm

10

Imaju termičku izolaciju - stiropor preko 8 cm

8

Imaju termičku izolaciju - kamenu vunu do 5 cm

8

Imaju termičku izolaciju - kamenu vunu preko 8 cm

6

2. Postojeći energent za grejanje

Broj bodova

Lož ulje/ mazut

20

Ugalj

15

Drvo

10

3. Postojeći uređaji za grejanje

Broj bodova

Peć ("Smederevac" ili slično)

20

Kotao na lož ulje/ mazut

15

Kotao na ugalj

10

Kotao na drvo

5

4. Postojeće karakteristike spoljne stolarije

Broj bodova

Drveni, jednostruki sa jednim staklom

20

Drveni, dvostruki sa razmaknutim krilima

15

Drveni, jednostruki sa duplim staklom ili vakuum staklom

10

Metalni

5

PVC, aluminijum

0

5. K faktor zauzetosti površine za porodične kuće

Broj bodova

Kao kriterijum za bodovanje koristi se K faktor zauzetosti površine, koji predstavlja količnik ukupne površine stambenog objekta P i broja korisnika tog objekta B. K= P / B

K<5

20

19,945 - K*0,189

19-1

K>100

0

Ukoliko se za grejanje koriste dva ili više različitih energenata, broj bodova se računa kao aritmetička sredina bodova za navedene energente.

Prilikom bodovanja stolarije na objektu na kome se nalazi više vrsta stolarije bodovaće se prozori čija je ukupna površina najveća.

Ukoliko se dva zahteva ocene istim brojem bodova, prednost imaju građani čiji je faktor iskorišćavanja površine (K) veći, a potom prijava koja je ranije podnešena.

Ukupan maksimalni broj bodova po svim kriterijumima primenjenim za pojedinačnu meru ne može preći 100.

Ocenjivanje, utvrđivanje liste i izbor krajnjih korisnika

Član 26

Ocenjivanje i rangiranje prijava krajnjih korisnika vrši se primenom kriterijuma iz člana 25. ovog Pravilnika.

Komisija razmatra prijave i utvrđuje ispunjenost uslova iz člana 22. ovog Pravilnika, a zatim primenom kriterijuma iz člana 25. vrši rangiranje prijava krajnjih korisnika.

Na osnovu rangiranja krajnjih korisnika Komisija vrši terenski obilazak radi uvida u stanje stambenih objekata sa liste, zaključno sa rednim brojem podnosioca prijave do kojeg su obezbeđena ukupna sredstva za subvencionisanje.

Ukoliko je Komisija prilikom terenskog obilaska iz stava 3. ovog člana utvrdila da je podnosilac prijave dao neistinite podatke u prijavi, Komisija ga eliminiše iz liste i umesto njega sprovodi terenski obilazak prvog sledećeg na listi kod koga nije vršen terenski obilazak.

Prilikom terenskog obilaska, uz obavezno prisustvo podnosioca zahteva, Komisija sačinjava zapisnik u dva primerka, pri čemu jedan predaje podnosiocu prijave, a jedan zadržava Komisija.

Na osnovu zapisnika iz stava 5. ovog člana Komisija sačinjava Predlog liste krajnjih korisnika, koji se objavljuje na oglasnoj tabli Grada i zvaničnoj internet stranici Grada.

Na Predlog liste iz stava 6. ovog člana podnosioci prijava kod kojih je izvršen terenski obilazak imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 dana od dana objavljivanja Predloga liste krajnjih korisnika. Prigovor se dostavlja na pisarnici Grada.

Komisija je dužna da razmotri podnete prigovore na Predlog liste krajnjih korisnika, kao i da donese Odluku o prigovoru, koja mora biti obrazložena, u roku od 10 dana od dana njegovog prijema.

O sprovedenom postupku Komisija vodi zapisnik i donosi Rešenje o utvrđivanju liste krajnjih korisnika.

Na Rešenje iz stava 9. ovog člana kojim je utvrđeno da nisu ispunjeni uslovi za izbor krajnjeg korisnika za sprovođenje mera smanjenja zagađenja vazduha, podnosilac prijave ima pravo prigovora Gradskom veću u roku od 5 dana od dana donošenja rešenja.

Gradsko veće je dužno da odluči po prigovorima iz stava 10. ovog člana u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.

Gradsko veće donosi Odluku o dodeli bespovratnih sredstava krajnjim korisnicima za sufinansiranje mera smanjenja zagađenja vazduha, na osnovu koje se zaključuju trojni ugovori između Grada Pirota, direktnih korisnika i krajnjih korisnika.

Odluka Gradskog veća je konačna.

Isplata sredstava

Član 27

Grad će vršiti prenos sredstava isključivo direktnim, a ne krajnjim korisnicima, nakon što krajnji korisnik izvrši uplatu svog dela obaveze direktnom korisniku, a nakon završetka realizacije mere.

Uslov da se prenesu sredstva direktnom korisniku je potvrda Komisije da je oprema isporučena u skladu sa predmerom i predračunom koji je krajnji korisnik predao kada se prijavio za meru.

Direktni korisnik će krajnjem korisniku uz potvrdu predati urednu dokumentaciju (kopije računa i atesta). Potvrdu potpisanu od strane krajnjeg korisnika, direktni korisnik dostavlja Komisiji.

Krajnji korisnik sredstava će vršiti prenos sredstava direktnom korisniku u skladu sa zaključenim ugovorom. Krajnji korisnik će sam snositi troškove izvedenih radova.

Kontrolu izvršenja ugovorenih obaveza izvršiće nadležni organi Gradske uprave, u saradnji sa Komisijom.

Ukoliko krajnji korisnik nije sredstva namenski utrošio, ili se odstupilo od predmera i predračuna koji je krajnji korisnik podneo prilikom prijave, Grad neće uplatiti sredstva direktnom korisniku.

Krajnji korisnik je u obavezi da sufinansiranu opremu koristi u skladu sa uputstvom i da istu ne sme da otuđi u roku koji je definisan ugovorom.

Ukoliko iz nekog razloga krajnji korisnik ne može da realizuje nabavku od odabranog direktnog korisnika, ima pravo da izvrši nabavku od drugog direktnog korisnika i da o tome, pre realizacije nabavke, obavesti Komisiju i dostavi joj novu profakturu/predračun, s tim da iznos ne može biti veći od odobrenog.

V PRAĆENJE REALIZACIJE MERA

Izveštavanje

Član 28

Komisija priprema završni izveštaj o sprovedenim merama smanjenja zagađenja vazduha i podnosi ga Gradskom veću.

Javnost se informiše o realizaciji mera smanjenja zagađenja vazduha preko lokalnih medija i internet stranice Grada.

Direktni korisnici sredstava dužni su da Komisiji, u svakom momentu, omoguće kontrolu realizacije aktivnosti i daju na uvid svu potrebnu dokumentaciju.

Objavljivanje

Član 29

Podaci i akti se objavljuju na zvaničnoj internet stranici Grada i na oglasnoj tabli Grada.

Čuvanje dokumentacije

Član 30

Gradska uprava ima obavezu da čuva kompletnu dokumentaciju nastalu u postupku realizaciji Projekta "Smanjenje zagađenja vazduha poreklom iz individualnih izvora u 2024. godini na teritoriji grada Pirota", u skladu sa važećim propisima.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 31

Ovaj Pravilnik stupa na snagu 8 dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".