REŠENJEO DAVANJU SAGLASNOSTI NA PRAVILNIK O USLOVIMA ZA PODNOŠENJE I REŠAVANJE ZAHTEVA KRAJNJEG KUPCA ZA OBUSTAVU ISPORUKE TOPLOTNE ENERGIJE("Sl. list grada Niša", br. 39/2024) |
Daje se saglasnost na Pravilnik o uslovima za podnošenje i rešavanje zahteva krajnjeg kupca za obustavu isporuke toplotne energije.
Rešenje dostaviti: JKP Gradska toplana, nadležnom odeljenju gradske uprave i arhivi.
* * *
Na osnovu člana 38. Odluke o uslovima i načinu snabdevanja toplotnom energijom ("Sl. list", br. 40. od 04.06.2019. g.), člana 50. Statuta JKP "Gradska toplana" Pirot ("Službeni list grada Niša", br. 137 od 01.12.2016. godine), direktor JKP "Gradska toplana" Pirot, dana 29.03.2024. godine donosi
PRAVILNIK
O USLOVIMA ZA PODNOŠENJE I REŠAVANJE ZAHTEVA KRAJNJEG KUPCA ZA OBUSTAVU ISPORUKE TOPLOTNE ENERGIJE
Obustava isporuke toplotne energije kupcima-vlasnicima grejnih prostora vrši se u skladu sa Odlukom o uslovima i načinu snabdevanja toplotnom energijom, Pravilima o radu distributivnog sistema, ovim Pravilnikom o uslovima za podnošenje i rešavanje zahteva krajnjeg kupca za obustavu isporuke toplotne energije (daljem tekstu Pravilnik) i ostalim pozitivnim zakonskim propisima i podzakonskim aktima koji regulišu ovu materiju.
Ovim Pravilnikom se definišu prava i obaveze krajnjih kupaca toplotne energije u slučaju otkaza ugovora o snabdevanju toplotnom energijom, uslovi za podnošenje, rešavanje zahteva krajnjeg kupca za obustavu isporuke toplotne energije, postupanje JKP, Gradska toplana "Pirot" (u daljem tekstu Energetski subjekt) po podnetim zahtevima kupaca u skladu sa ovim Pravilnikom i postupanje po zahtevima kupaca za ponovno priključenje na toplovodni sistem.
Obustava isporuke toplotne energije kupcima -vlasnicima grejnih prostora, stambenog i poslovnog, može se vršiti na pisani zahtev kupaca, u skladu sa tehničkim mogućnostima i u skladu sa ovim Pravilnikom i to:
3.1. a) kupcima /vlasnicima grejnog prostora koji toplotnu energiju preuzimaju sa zajedničkog mernog mesta u stambenom/poslovnom objektu koji je projektovan za priključenje objekta na toplovodni sistem;
b) kupcima /vlasnicima grejnog prostora koji toplotnu energiju preuzimaju sa zajedničkog mernog mesta u stambenom/poslovnom objektu koji nije projektovan za priključenje objekta na toplovodni sistem;
3.2. kupcima/vlasnicima grejnog prostora koji toplotnu energiju preuzimaju na individualnom predajnom mestu u stambenom/poslovnom objektu;
3.3. obustava isporuke toplotne energije u celom stambenom/poslovnom objektu u čijem sastavu se nalaze više pojedinačnih stambenih ili poslovnih grejnih prostora kojima se vrši isporuka toplotne energije.
Ne dozvoljava se isključenje pojedinih prostorija - soba ili kancelarija u okviru samostalne celine jednog kupca.
Obustava isporuke toplotne energije nije dozvoljena u toku grejne sezone zbog ugrožavanja isporuke toplotne energije ostalim kupcima.
ΙΙ OBUSTAVA ISPORUKE TOPLOTNE ENERGIJE
Obustavu isporuke toplotne energije vrši energetski subjekt o trošku kupca. u skladu sa usvojenim Cenovnikom JKP "Gradska toplana" Pirot.
Za obustavu isporuke toplotne energije kupcima /vlasnicima grejnih prostora koji toplotnu energiju preuzimaju sa zajedničkog mernog mesta u stambenom/poslovnom objektu koji je projektovan za priključenje objekta na toplovodni sistem, potrebno je:
5.1. da kupac toplotne energije -vlasnik stana ili poslovnog prostora podnese zahtev za obustavu isporuke toplotne energije, nakon završetka grejne sezone i to od 10.05. do 20.08. tekuće godine sa priloženim dokazom o vlasništvu grejnog prostora (kopija overenog dokumenta);
Da sa zahtevom dostavi sledeće dokumente:
1) pojedinačane pisane saglasnosti vlasnika svih stanova/poslovnih prostora koji toplotnu energiju preuzimaju sa zajedničkog mernog mesta u stambenom/poslovnom objektu u stambenoj zgradi u kojoj se vrši isključenje predmetnog stana/ poslovnog prostora u kojoj je definisano sledeće:
- saglasnost na isključenje predmetnog stana/ poslovnog prostora;
- saglasnost na uvećane račune koje će dobijati vlasnici stanova/poslovnih prostora nakon isključenja predmetnog stana zbog nove raspodele troškova toplotne energije u skladu sa Pravilnikom o načinu raspodele i obračunu troškova za isporučenu toplotnu energiju (obračun se vrši na osnovu očitane potrošnje sa zajedničkog mernog uređaja - kalorimetra u toplotnoj podstanici stambenog objekta;
(obrazac saglasnosti je sastavni deo Procedure postupanja donete u skladu sa ovim Pravilnikom);
2) Odluku upravnika stambene zajednice u kojoj se vrši isključenje stana /poslovnog prostora o izvršenom uvidu u saglasnosti iz tačke 5.1.
(obrazac Odluke je sastavni deo Procedure postupanja donete u skladu sa ovim Pravilnikom);
3) Da dostavi dokaz da je izmirio sve dospele obaveze po računima za isporučenu toplotnu energiju zaključno sa poslednjim računom za prethodnu grejnu sezonu ili dokaz o postignutom sporazumu o izmirenju obaveza-duga za isporučenu toplotnu energiju, saglasno odluci Nadzornog odbora;
Krajnji kupci koji su podneli zahtev za obustavu isporuke toplotne energije, a priključeni su na toplovodni sistem do 29.12.2016.g. zadnji račun koji treba da izmire je račun za maj u tekućoj godini za prošlu grejnu sezonu, a za sve krajnje kupce koji su priključeni posle 29.12.2016.g. poslednji račun koji treba da izmire je račun za septembar tekuće godine - u skladu sa Odlukom o definisanju obračunskog perioda naknade za grejanje za kupce stambenog i poslovnog prostora br. 7179/16 od 29.12.2016.g.
5.2. Da postoje po pravilima struke tehničke mogućnosti za isključenje, što se dokazuje izradom idejnog projekta objekta od strane ovlašćenih projektanta u skladu sa projektnim zadatkom energetskog subjekta.
Dimenzionisanje i izvođenje zajedničke toplovodne instalacije su predmet projekta koji je izgrađen kada je zgrada priključivana na distributivnu toplovodnu mrežu. Svaka promena na zajedničkoj toplovodnoj instalaciji, a to je svakako slučaj kada se vrši obustava isporuke toplotne energije stambenom ili poslovnom delu zgrade, narušava se Zakonom propisano projektovano korišćenje i funkcionisanje zgrade, i u tom slučaju je neophodna primena postupanja u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.
Energetski subjekt podnosiocu zahteva dostavlja projektni zadatak za izradu idejnog projekta najkasnije 8 (osam) dana od dana podnošenja zahteva za obustavu isporuke toplotne energije sa svim dokazima koji su precizirani u tački 5.1.
Projektni zadatak za izradu idejnog projekta obuhvata:
6.1. projekat radova na rekonstrukciji mašinskih instalacija i/ili toplotne podstanice kojim bi se ispunili sledeći tehnički uslovi:
a) eventualno izmeštanje svih delova mašinskih instalacija za grejanje iz grejanog prostora za koji je podnet zahtev za obustavu isporuke toplotne energije,
b) rekonstrukcija zidova prema susednim grejanim prostorima i tretman kao "Zidova ka negrejanom prostoru" u smislu odredbi Pravilnika o energetskoj efikasnosti zgrada,
g) rekonstrukcija međuspratnih konstrukcija prema susednim grejanim prostorima i tretman kao "Međuspratna konstrukcija iznad/ispod negrejanog prostora" u smislu odredbi Pravilnika o energetskoj efikasnosti zgrada,
d) obustava toplotne energije ne utiče na povećanje toplotnih gubitaka u grejanim prostorima ostalih kupaca koje se graniče sa grejanim prostorom kupca koji je podneo zahtev za obustavu toplotne energije;
6.2. elektro-projekat ukoliko vlasnik stana/poslovnog prostora navede alternativni način zagrevanja na električnu energiju sa izjavom projektanta elektro -projekta da se ne ugrožava angažovana snaga stambene zgrade;
6.3. izjavu projektanta Idejnog projekta o ispunjenosti tehničkih uslova za zagrevanje predmetnog stana na čvrsto gorivo (drva, ugalj) ukoliko podnosilac zahteva navede ovaj vid alternativnog zagrevanja stana (da zgrada ima izgrađen dimnjak, koji je u funkciji i koji ispunjava sve uslove za bezbednost korišćenja istog).
6.4. izjavu projektanta Idejnog projekta, ukoliko podnosilac zahteva navede da će za alternativni način zagrevanja stana koristiti plinske uređaje;
Podnosilac zahteva za obustavu toplotne energije je u obavezi da izradi Idejni projekat u skladu sa projektnim zadatkom energetskog subjekta i dostavi isti energetskom subjektu najkasnije 10 (deset) dana od dana dostavljanja projektnog zadatka, u protivnom smatraće se da je odustao od zahteva za obustavu isporuke toplotne energije.
Idejni projekat podnosilac zahteva dostavlja u tri primerka, pri čemu jedan primerak zadržava energetski subjekat, jedan overen od strane energetskog subjekta dostavlja upravniku stambene zgrade, a drugi overen od strane energetskog subjekta se vraća kupcu - podnosiocu zahteva.
Energetski subjekt daje saglasnost na Idejni projekat koji dostavlja kupac -podnosilac zahteva i to najkasnije 8 (osam) dana od dana dostave Idejnog projekta, i to na samom projektu potpisom i pečatom od strane tehničke službe energetskog subjekta.
Energetski subjekt vrši proveru tehničke mogućnosti isključenja i izdaje Odobrenje za isključenje sa tehničkim uslovima isključenja grejnog prostora podnosiocu zahteva.
Idejni projekat iz člana 5. tačka 5.2. može da izradi isključivo pravno lice, odnosno preduzetnik koji ispunjava zakonom propisane uslove.
Sadržaj Idejnog projekta definisan je važećim aktom o sadržini, načinu i postupku izrade i načinu vršenja kontrole tehničke dokumentacije.
Ukoliko se Idejnim projektom predviđa izmeštanje cevne mreže iz prostora koji je predmet isključenja, potreban je hidraulički proračun cevne mreže.
Sastavni deo Idejnog projekta je i grafička dokumentacija koja mora da sadrži: crteže osnove i preseke predmetnog prostora date u vidljivoj razmeri, sa naznačenim položajem grejnih tela, vertikala i registara kao i jasno naznačene površine koje su izvor dobitaka toplote,
Predmer i predračun radova koji služi samo kao orijentaciona vrednost visine ulaganja (cene troškova za obustavu isporuke toplotne energije je obaveza podnosioca zahteva) i stvaranja tehničkih uslova za isključenje.
Za obustavu isporuke toplotne energije kupcima /vlasnicima grejnih prostora koji toplotnu energiju preuzimaju sa zajedničkog mernog mesta u stambenom/poslovnom objektu koji nije projektovan za priključenje objekta na toplovodni sistem, potrebno je:
- da kupac toplotne energije -vlasnik stana ili poslovnog prostora podnese zahtev za obustavu isporuke toplotne energije, nakon završetka grejne sezone i to od 10.05. do 20.08. tekuće godine sa priloženim dokazom o vlasništvu grejnog prostora (kopija overenog dokumenta);
- da sa zahtevom dostavi i sve saglasnosti i dokaze precizirane pod tačkom 5.1. člana 5.ovog Pravilnika.
Energetski subjekt vrši proveru tehničke mogućnosti isključenja i izdaje Odobrenje za isključenje sa tehničkim uslovima isključenja grejnog prostora podnosiocu zahteva.
Za obustavu isporuke toplotne energije kupcima /vlasnicima grejnih prostora koji toplotnu energiju preuzimaju sa individualnih predajnih mesta, potrebno je:
-da kupac toplotne energije -vlasnik stana ili poslovnog prostora podnese zahtev za obustavu isporuke toplotne energije nakon završetka grejne sezone i to od 10.05. do 20.08. tekuće godine sa priloženim dokazom o vlasništvu grejnog prostora (kopija overenog dokumenta);
- da dostavi dokaz da je izmirio sve dospele obaveze po računima za isporučenu toplotnu energiju zaključno sa poslednjim računom za prethodnu grejnu sezonu ili dokaz o postignutom sporazumu o izmirenju obaveza saglasno odluci Nadzornog odbora;
Krajnji kupci koji su podneli zahtev za obustavu isporuke toplotne energije a priključeni su na sistem do 29.12.2016.g. poslednji račun koji treba da izmire je račun za maj u tekućoj godini za prošlu grejnu sezonu a za sve krajnje kupce koji su priključeni posle 29.12.2016.g. poslednji račun koji treba da izmire je račun za septembar tekuće godine - u skladu sa Odlukom o definisanju obračunskog perioda naknade za grejanje za kupce stambenog i poslovnog prostora br. 7179/16 od 29.12.2016.g.
- energetski subjekt vrši proveru tehničke mogućnosti isključenja i izdaje Odobrenje za isključenje sa tehničkim uslovima isključenja grejnog prostora podnosiocu zahteva.
Obustava isporuke toplotne energije krajnjim kupcima koji toplotnu energiju preuzimaju sa zajedničkog predajnog mesta -isključenje celog objekta može se izvršiti po ispunjenju sledećih uslova:
- da upravnik stambene zgrade podnese pisani zahtev za obustavu isporuke toplotne energije u celom objektu nakon završetka grejne sezone i to od 10.05. do 20.08. tekuće godine;
Da upravnik zgrade sa zahtevom dostavi sledeće dokumente:
- pojedinačnu pisanu saglasnost svih vlasnika stanova/poslovnih prostora u stambenoj zgradi koji toplotnu energiju preuzimaju sa zajedničkog predajnog mesta i dostavi dokaz o vlasništvu svakog stambenog/poslovnog prostora u stambenom objektu;
- da dostavi dokaz da su svi vlasnici grejnih prostora stambenih/poslovnih objekata u stambenoj zgradi izmirili sve dospele obaveze po računima za isporučenu toplotnu energiju zaključno sa poslednjim računom za prethodnu grejnu sezonu ili dokaz o postignutom sporazumu o izmirenju obaveza saglasno odluci Nadzornog odbora;
Krajnji kupci koji su podneli zahtev za obustavu isporuke toplotne energije a priključeni su na sistem do 29.12.2016.g. zadnji račun koji treba da izmire je račun za maj u tekućoj godini za prošlu grejnu sezonu a za sve krajnje kupce koji su priključeni posle 29.12.2016.g. poslednji račun koji treba da izmire je račun za septembar tekuće godine - u skladu sa Odlukom o definisanju obračunskog perioda naknade za grejanje za kupce stambenog i poslovnog prostora br. 7179/16 od 29.12.2016. g
Energetski subjekt vrši proveru tehničke mogućnosti isključenja i izdaje Odobrenje za isključenje sa tehničkim uslovima isključenja grejnog prostora podnosiocu zahteva.
Po svim zahtevima za obustavu isporuke toplotne energije, energetski subjekt je dužan da postupi najkasnije do 15.09. tekuće godine, kad se steknu uslovi, a u skladu sa ovim Pravilnikom.
Energetski subjekat vrši proveru podnetih zahteva za obustavu isporuke toplotne energije iz člana 5, člana 11, člana 12. i člana 13. ovog Pravilnika, vrši uvid i proveru tražene dokumentacije koja je precizirana u napred navedenim članovima.
Nakon izvršene provere dokumentacije iz prethodnog stava, izdaje Rešenje o odobrenju izvođenja radova na obustavi isporuke toplotne energije u roku od 5 dana od dana izdavanja saglasnosti na idejni projekat, odnosno izdaje Rešenje kojim se ne odobrava izvođenje radova na obustavi isporuke toplotne energije zbog neispunjenja uslova.
Rešenje o odobrenju izvođenja radova na obustavi isporuke toplotne energije sadrži: podatke o kupcu - ime, prezime, naziv, adresa grejanog prostora za koji se vrši obustava isporuke toplotne energije, šifra iz poslovnih knjiga, rok u kome će se izvesti radovi na obustavi po idejnom projektu na koji je data saglasnost, način i visina obračuna i plaćanja obaveza za kupce gde nije moguća potpuna obustava isporuke toplotne energije, kontrola toplotnih instalacija, opreme, prihvatanje posledica, imovinsko - pravna pitanja, korišćenje objekata, obrazloženje i pravnu pouku.
Energetski subjekt i kupac toplotne energije gde nije moguća potpuna obustava isporuke toplotne energije nakon izvršene obustave toplotne energije, zaključuju Ugovor kojim definišu međusobna prava i obaveze.
Rešenje kojim se ne odobrava izvođenje radova na obustavi isporuke toplotne energije zbog neispunjenja uslova precizirani u Pravilniku sadrži: podatke o kupcu - ime, prezime, naziv, adresa grejanog prostora za koji se ne odobrava obustava isporuke toplotne energije, šifra iz poslovnih knjiga, razloge za neodobravanje izvođenja radova na obustavi isporuke toplotne energije i neispunjenja uslova iz ovog Pravilnika, obrazloženje i pravnu pouku.
Ukoliko kupac ne ispunjava uslove definisane u Pravilniku za obustavu isporuke toplotne energije, energetski subjekat neće odobriti izvođenje radova na obustavi isporuke toplotne energije i o tome će obavestiti kupca najkasnije 8 (osam)dana od dana utvrđivanja činjenica zbog kojih nije data saglasnost, a u skaldu sa ovim Pravilnikom.
Ukoliko krajnji kupac osporava Rešenje iz čl.15. ovog Pravilnika i obrazložene razloge o neispunjenosti uslova za obustavu isporuke toplotne energije ovog Pravilnika, ima pravo žalbe Gradskom veću u roku od 15 dana od dana prijema Rešenja.
Rešenje gradskog veća je konačno u upravnom postupku i protiv njega se može pokrenuti upravni spor u skladu sa zakonom.
O izvršenoj obustavi isporuke toplotne energije sastavlja se zapisnik sa izjavom krajnjeg kupca o prihvatanju svih posledica obustave i kontrole toplotnih instalacija po obustavi, koji potpisuju i krajnji kupac toplotne energije i Energetski subjekt.
U zapisniku iz stava 1 ovog člana se konstatuju sve činjenice:
- o obustavi isporuke toplotne energije,
- o svim obavezama posle obustave isporuke toplotne energije po pitanju zajedničke toplotne instalacije, opreme, imovinsko-pravnih pitanja, korišćenja objekata, kontrole,
- način i visina plaćanja obaveza za kupce gde nije moguća potpuna obustava isporuke toplotne energije i
- druge činjenice bitne za obustavu isporuke toplotne energije.
Zapisnik energetskog subjekta dostavlja se upravniku stambene zajednice radi redovnih provera i kontrole sa nadležnim organima ukoliko se izvrši nelegalno priključenja predmetnog stana ili promena alternativnog grejanja kako je precizirano u Idejnom projektu, a koje će uticati na ispravnost elektro instalacija i drugih instalacija u stambenoj zgradi ili na kvalitet grejanja ostalih stanova.
Ukoliko se u postupku kontrole utvrdi da se kupac neovlašćeno priključio na sistem grejanja, ili ne dozvoljava kontrolu, Energetski subjekt će izvršiti fakturisanje troškova grejanja od datuma obustave isporuke toplotne energije.
Sve štete koje nastanu na zajedničkoj toplotnoj instalaciji padaju na teret kupca.
O svim preduzetim merama i radnjama biće obavešten upravnik stambene zgrade i nadležne inspekcije.
FORMULA ZA OBRAČUN NAKNADE ZA GREJANJE KOD KUPACA KOD KOJIH NIJE MOGUĆA POTPUNA OBUSTAVA ISPORUKA TOPLOTNE ENERGIJE
- kupci kroz čije grejne prostore prolaze toplotne instalacije bez radijatora.
U slučajevima nemogućnosti potpune obustave isporuke toplotne energije kupac ima obavezu plaćanja dela troškova u visini 10% od varijabilnog dela u toku grejne sezone i 10 % od fiksnog dela za celu kalendarsku godinu a koji se obračunavaju na sledeći način:.
1. VARIJABILNI DEO
Varijabilni deo naknade za grejanje kod delimično isključenih kupaca kroz čije grejne prostore prolaze toplotne instalacije, obračunava se u visini od 10% od varijabilnog dela na bazi stvarne grejne površine u m² i odnosi se na umanjenu površinu grejnog prostora za koji se vrši obračun po sledećem obrascu:
IV = |
Q |
x PK x CV |
ΣPU |
Gde je:
IV - Iznos varijabilnog dela naknade za grejanje (dinara),
Q - Ukupna isporučena energija na mernom mestu na koje je priključen kupac (kWh),
ΣPU = - Ukupna umanjena grejna površina priključena na merno mesto (m2):
ΣPu = ΣPR + 10 % x ΣPI
ΣPr - Zbir površina svih aktivnih kupaca na mernom mestu (m2),
ΣPi - Zbir površina svih delimično isključenih kupaca na mernom mestu (m2),
PK - Umanjena površina grejnog prostora za koji se vrši obračun (10 % stvarne površine) (m2)
CV - Jedinična cena za varijabilni deo naknade za grejanje (Din/kWh).
2. FIKSNI DEO
Fiksni deo naknade za grejanje kod delimično isključenih kupaca kroz čije grejne prostore prolaze toplotne instalcije, obračunava se u visini od 10% od stvarne grejne površine u m2 pomnožene sa važećom fiksnom cenom grejanja i obračunava se cele kalendarske godine po sledećem obrascu:
IF = P X 10% X CF
P - Površina grejnog prostora
IF - Iznos fiksnog dela
CF - Cena za fiksni deo
III PONOVNO PRIKLJUČENJE NA SISTEM DALJINSKOG GREJANJA
Krajnji kupac koji podnese zahtev za priključenje nakon izvršene obustave isporuke toplotne energije može se ponovo priključiti u skladu sa važećom Odlukom o načinu i uslovima snabdevanja toplotnom energijom, važećim Pravilima o radu distributivnog sistema i važećim Pravilnikom o načinu raspodele i obračunu troškova za isporučenu toplotnu energiju.
Priključenje na sistem daljinskog grejanja vrši kupac o svom trošku skladu sa važećim cenovnikom.
Kupac stiče pravo na priključenje prostora na sistem daljinskog grejanja ukoliko podnese pisani zahtev za priključenje sa priloženim dokazom o vlasništvu.
Energetski subjekt je u obavezi da izvrši proveru podnetog zahteva kupca u delu ispunjenja uslova za priključenje preciziranih u opštim aktima iz člana 21. ovog Pravilnika.
Energetski subjekt i kupac nakon izvršene provere i dostavljenog dokaza o izmirenju obaveza kupca za priključenje, zaključuju ugovor o priključenju i ugovor o snabdevanju toplotnom energijom.
Svi krajnji kupci koji su podneli zahtev za obustavu isporuke toplotne energije pre stupanja na snagu ovog Pravilnika, postupak obustave završiće po važećim propisima u momentu podnošenja zahteva.
Na sva pitanja koja nisu regulisana ovim Pravilnikom, primenjivaće se pozitivni propisi - Zakon, Odluka i drugi opšti akti.
Sastavni deo ovog Pravilnika je Procedura postupanja energetskog subjekta i podnosioca zahteva koju donosi direktor u skladu sa ovim Pravilnikom.
Ovaj Pravilnik dostaviti osnivaču na dalju nadležnost - saglasnost.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana dobijene saglasnosti nadležnih organa osnivača i nakon objavljivanja u Službenom listu grada Niša.
Energetski subjekt je u obavezi da Pravilnik nakon stupanja na snagu objavi na internet stranici.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o uslovima za podnošenje i rešavanje zahteva krajnjeg kupca za obustavu isporuke toplotne energije ("Sl. list", br. 56 od 11.07.2019. g).
PROCEDURA POSTUPANJA U SKLADU SA PRAVILNIKOM O USLOVIMA ZA PODNOŠENJE I REŠAVANJE ZAHTEVA KRAJNJEG KUPCA ZA OBUSTAVU ISPORUKE TOPLOTNE ENERGIJE U JKP "GRADSKA TOPLANA" PIROT - del. br. 1159/24 od 29.03.2024. g.
Obustava isporuke toplotne energije kupcima - vlasnicima grejnih prostora, stambenog i poslovnog, može se vršiti na pisani zahtev kupaca, u skladu sa tehničkim mogućnostima i u skladu sa ovim Pravilnikom i to:
1. kupcima /vlasnicima grejnog prostora koji toplotnu energiju preuzimaju sa zajedničkog mernog mesta u stambenom/poslovnom objektu koji je projektovan za priključenje objekta na toplovodni sistem;
2. kupcima /vlasnicima grejnog prostora koji toplotnu energiju preuzimaju sa zajedničkog mernog mesta u stambenom/poslovnom objektu koji nije projektovan za priključenje objekta na toplovodni sistem;
3. kupcima/vlasnicima grejnog prostora koji toplotnu energiju preuzimaju na individualnom predajnom mestu u stambenom/poslovnom objektu;
4. obustava isporuke toplotne energije u celom stambenom/poslovnom objektu u čijem sastavu se nalaze više pojedinačnih stambenih ili poslovnih grejnih prostora kojima se vrši isporuka toplotne energije.
REDOSLED POTEZA ZA PODNOŠENJE I REŠAVANJE ZAHTEVA KRAJNJEG KUPCA ZA OBUSTAVU ISPORUKE TOPLOTNE ENERGIJE
1. Kupac, vlasnik grejnog prostora, poslovnog ili stambenog, podnosi zahtev za obustavu isporuke toplotne energije sa dokazom o vlasništvu i izmirenom dugu prema JKP "Gradska toplana" Pirot; (Prilog 1).
2. Energetski subjekt vrši proveru ispunjenosti uslova za obustavu isporuke toplotne energije definisanih u Pravilniku o uslovima za podnošenje i rešavanje zahteva krajnjeg kupca za obustavu isporuke toplotne energije -del.br.1159/24 od 29.03.2024.godine i dostavlja obaveštenje kupcu -podnosiocu zahteva za dopunu zahteva sa preciziranim dokumentima koje je u obavezi da dostavi kupac, a koji su definisani u Pravilniku.
Rok za dopunu zahteva sa dokumentacijom iz prethodnog stava je 8 (osam) dana od dana dostave obaveštenja o dopuni zahteva (saglasnosti svih vlasnika u stambenom/poslovnom objektu, odluku upravnika stambene zajednice).
3. Energetski subjekt izdaje projektni zadatak podnosiocu zahteva za izradu idejnog projekta obustave isporuke toplotne energije, vrši proveru tehničke mogućnosti isključenja i izdaje podnosiocu zahteva odobrenje za isključenje.
Rok za dostavu Projektnog zadatka podnosiocu zahteva je 8 (osam) dana od dana kompletiranja podnetog Zahteva za obustavu toplotne energije u grejnom prostoru.
4. Podnosilac zahteva dostavlja Idejni projekat u skladu sa Projektnim zadatkom u roku od 10 (deset) dana od dana dostavljanja projektnog zadatka.
5. Energetski subjekt daje saglasnost na idejni projekat za obustavu isporuke toplotne energije overen potpisom i pečatom ovlašćenog lica (rok je 8 (osam) dana od dostave Idejnog projekta).
6. Energetski subjekt donosi rešenje za obustavu isporuke toplotne energije po podnetom zahtevu (jedna primerak rešenja se dostavlja podnosiocu zahteva).
7. Energetski subjekt dostavlja obaveštenje podnosiocu zahteva koji ne ispunjava uslove za obustavu toplotne energije u skladu sa Pravilnikom.
8. Energetski subjekt izvodi radove na obustavi isporuke toplotne energije na licu mesta u grejnom prostoru podnosioca zahteva u prisustvu vlasnika grejnog prostora.
9. Energetski subjekt sačinjava zapisnik o izvršenoj obustavi sa izjavom o izvršenim radovima na obustavi isporuke toplotne energije na licu mesta, potpisan od strane kupca - vlasnika grejnog prostora i energetskog subjekta.
10. Energetski subjekt izdaje račun o troškovima izvođenja radova na obustavi isporuke toplotne energije po važećem cenovniku.
11. Energetski subjekt i kupac toplotne energije gde nije moguća potpuna obustava toplotne energije, nakon izvršene obustave toplotne energije, zaključuju Ugovor kojim definišu međusobna prava i obaveze.
12. Postupanje ekonomsko finansijskog sektora po rešenju o obustavi toplotne energije (prestanak fakturisanja) odnosno postupanje po potpisanom Ugovoru (buduće fakturisanje dela računa za zajedničke toplotne instalacije u visini od 10% za varijabilni -za paušalne korisnike i fakturisanje iznosa od 10% za fiksni deo - za tarifne kupce).
Obradili proceduru:
1. |
Izvršni direktor za tehnički sektor |
|
|
Đorđe Petrović, dipl. maš. inž. |
|
|
_________________________ |
|
2. |
Koordinator pravnog sektora |
|
|
Snežana Novaković, dipl. pravnik, |
|
|
_________________________ |
|
Delovodni broj: 1159/24-1
Datum: 29.03.2024.g.
Direktor
Bratislav Ćirić, dipl. ek.
Priloge 1-3 koji su sastavni deo ove procedure, objavljene u "Sl. listu grada Niša", br. 39/2024, možete pogledati OVDE