PRAVILNIKO USLOVIMA I POSTUPCIMA ZA ISKLJUČENJE I PONOVNO PRIKLJUČENJE KUPACA SA ODNOSNO NA SISTEM DALJINSKOG GREJANJA("Sl. list grada Bora", br. 21/2024) |
Ovim Pravilnikom se definišu uslovi i postupci za isključenje i ponovno priključenje kupaca na sistem daljinskog grejanja na zahtev kupca.
Kupac toplotne energije je svako pravno ili fizičko lice, kojem energetski subjekt na osnovu pisanog ugovora isporučuje toplotnu energiju.
Ukoliko ugovor o snabdevanju toplotnom energijom nije sklopljen u pismenoj formi, smatra se da je ugovorni odnos između energetskog subjekta i kupca nastao sa danom početka isporuke toplotne energije.
Kupac takođe može biti i zajednica pravnih ili fizičkih lica, koja su priključena na zajedničko mesto za preuzimanje toplotne energije.
Isključenje i ponovno priključenje na sistem daljinskog grejanja može se vršiti u sledećim objektima:
- višeporodični stambeni objekti - stambene zgrade (u daljem tekstu: stambene zgrade);
- poseban deo zgrade u višeporodičnim stambenim objektima (u daljem tekstu: stanovi);
- samostojeći porodični objekti - porodične kuće(u daljem tekstu: porodične kuće);
- poslovni prostor u višeporodičnim stambenim objektima-poslovni prostor u stambenim zgradama (u daljem tekstu: poslovni prostor u stambenim zgradama);
- poslovni prostor u samostojećim objektima;
- Isključenje i ponovno priključenje na sistem daljinskog grejanja za navedene objekte vrši se samo u celini.
Pod samostojećim objektom smatra se objekat koji ima sopstveni priključak u šahtu, sopstvenu toplotnu podstanicu ili posebnu potisnu granu u razdelniku u zajedničkoj toplotnoj podstanici i nema zajedničke površine sa drugim objektom priključenim na sistem daljinskog grejanja.
ISKLJUČENJE SA SISTEMA DALJINSKOG GREJANJA
Isključenje sa sistema daljinskog grejanja vrši JKP "Toplana" Bor (u daljem tekstu: Energetski subjekt) o trošku kupca.
Isključenje nije dozvoljeno u toku grejne sezone zbog ugrožavanja pružanja usluge grejanja ostalim korisnicima.
Zahtevi za isključenje mogu se podnositi u periodu od 01.05. do 01.09. tekuće godine a radovi na isključenju moraju biti završeni najkasnije do 20.09. tekuće godine. Uslov za isključenje je dobijanja saglasnosti Energetskog subjekta odnosno ispunjenja svih uslova definisanih članom 4. ovog pravilnika.
Stambene zgrade, kupci u porodičnoj kući i kupci u poslovnom prostoru u samostojećim objektima mogu se isključiti sa sistema daljinskog grejanja pod sledećim uslovima:
- ukoliko kupac podnese pisani zahtev za isključenje i priloži dokaz o vlasništvu nad predmetnim stambenim/poslovnim prostorom (list nepokretnosti), a za stambene zgrade zahtev podnosi upravnik stambene zajednice uz pisanu saglasnost svih vlasnika stanova i dokaz o vlasništvu za sve vlasnike stanova(list nepokretnosti),
- ukoliko stambena zgrada ili kupac izmiri troškove radova i materijala koji nastaju zbog isključenja sa sistema daljinskog grejanja. Troškovi se utvrđuju za svaki objekat ponaosob u skladu sa važećim cenovnikom materijala i usluga Energetskog subjekta;
- ukoliko kupac, a za stambene zgrade upravnik za sve vlasnike stanova u stambenoj zgradi, podnese dokaz da su podmirene sve obaveze na ime korišćenja toplotne energije, uključujući i sva dugovanja za koja su zaključeni sporazumi, prema Energetskom subjektu zaključno sa 1.6. (prvim junom) tekuće godine.
Kupac u stanu ili poslovnom prostoru u stambenoj zgradi može se isključiti sa sistema daljinskog grejanja pod sledećim uslovima:
- ukoliko podnese pisani zahtev za isključenje i priloži dokaz o vlasništvu nad predmetnim stambenim/poslovnim prostorom(list nepokretnosti);
- ukoliko snosi troškove radova i materijala koji nastaju zbog isključenja sa sistema daljinskog grejanja. Troškovi se utvrđuju za svaki objekat ponaosob u skladu sa važećim cenovnikom materijala i usluga Energetskog subjekta;
- ukoliko podnese dokaz da je podmirio sve obaveze na ime korišćenja toplotne energije, uključujući i sva dugovanja za koja su zaključeni sporazumi, prema Energetskom subjektu zaključno sa 1.6. (prvim junom) tekuće godine.
- ukoliko podnese dokaz da je pisanim putem obavestio upravnika stambene zajednice o nameri isključenja svoje stambene jedinice-stana sa sistema daljinskog grejanja;
- ukoliko postoje tehničke mogućnosti za potpunu obustavu isporuke toplotne energije, što se dokazuje izradom Idejnog projekta objekta saglasno članu 145. Zakona o planiranju i izgradnji ("Sl. glasnik RS", br. 72/09, 81/09-ispr., 64/10-Odluka US, 24/11, 121/12, 42/13-Odluka US, 50/13-Odluka US, 98/13-Odluka US, 132/14, 145/14, 83/18, 31/19, 37,19-dr. Zakon 9/20, 52/21 i 62/23), ukoliko objekat ima upotrebnu dozvolu, ukoliko objekat nema upotrebnu dozvolu potrebno je izraditi projektnu dokumentaciju predviđenu za izmenu građevinske dozvole a sve u skladu sa Pravilnikom o sadržini, načinu i postupku izrade i načinu vršenja kontrole tehničke dokumentacije prema klasi i nameni objekta ("Sl. glasnik RS", br. 96/23). Projektnom dokumentacijom objekta predvideti rekonstrukciju mašinskih instalacija i/ili toplotne podstanice tako da se zadovolje svi sledeći tehnički uslovi:
a) izmeštanje svih delova mašinskih instalacija za grejanje iz stana i/ili poslovnog prostora za koji je podnet zahtev za obustavu toplotne energije, osim za jednocevne sisteme daljinskog grejanja;
b) rekonstrukcija zidova postavljanjem izolacije prema susednim stanovima i/ili poslovnim prostorima i tretman kao "Zidova ka negrejanom prostoru" u smislu odredbi Pravilnika o energetskoj efikasnosti zgrada;
c) rekonstrukcija međuspratnih konstrukcija postavljanjem izolacije prema susednim stanovima i/ili poslovnim prostorima i tretman kao "Međuspratna konstrukcija iznad/ispod negrejanog prostora" u smislu odredbi Pravilnika o energetskoj efikasnosti zgrada i
d) obustava isporuke toplotne energije stana ili poslovnog prostora ne utiče na povećanje toplotnih gubitaka u stanovima odnosno poslovnim prostorima krajnjih kupaca koje se graniče sa stanom odnosno poslovnim prostorom koji je podneo zahtev za obustavu isporuke toplotne energije.
Kupac dostavlja Energetskom subjektu rešenje Odeljenja za urbanizam, građevinske, komunalne, imovinsko pravne i stambene poslove kojim se odobrava izvođenje radova na potpunoj obustavi isporuke toplotne energije, na osnovu projektne dokumentacije.
- Ukoliko ne postoje tehnički uslovi za potpunu obustavu isporuke toplotne energije ili podnosilac zahteva ne želi/ne može primeniti predviđene mere za potpunu obustavu isporuke toplotne energije primenjuje se uslovna obustava isporuke toplotne energije. U tom slučaju korisnik je dužan da plaća iznos fiksnog dela potrošnje toplotne energije na mesečnom nivou u skladu sa važećim cenovnikom Energetskog subjekta koga donosi Skupština grada Bora (ukoliko se naplata toplotne energije vrši prema potrošnji) ili 39 % od ukupnog mesečnog iznosa za naplatu (ukoliko se naplata toplotne energije vrši prema grejanoj površini).
Projektnu dokumentaciju iz člana 4. ovog Pravilnika može da izradi pravno lice, ili preduzetnik koji je upisan u odgovarajući registar za izradu tehničke dokumentacije u relevantnoj oblasti.
Projektna dokumentacija se dostavlja Energetskom subjektu radi ocene i davanja saglasnosti. O izvršnoj oceni i davanju saglasnosti za isključenje sa sistema daljinskog grejanja, Energetski subjekt će pisanim putem obavestiti podnosioca zahteva a jedan primerak projektne dokumentacije, na koji je data saglasnost ostavlja se Energetskom subjektu na trajno čuvanje.
Ulazne parametre neophodne za izradu projektne dokumentacije izdaje Energetski subjekt.
Nakon dobijanja saglasnosti za potpunu obustavu isporuke toplotne energije od strane Energetskog subjekta, kupac sprovodi mere iz projektne dokumentacije, o sopstvenom trošku.
Kupac je dužan da nakon ispunjenja svih mera iz projektne dokumentacije obavesti Energetskog subjekta u pisanoj formi o ispunjenosti mera.
Po prijemu obaveštenja od strane kupca, Energetski subjekt će proveriti ispunjenost mera iz projektne dokumentacije, o trošku kupca, i nakon toga najkasnije do 20.9. tekuće godine isključiti kupca sa sistema grejanja, pod uslovom da su ispunjeni i ostali uslovi predviđeni ovim Pravilnikom.
Isključenje sa sistema daljinskog grejanja vrši Energetski subjekt o trošku kupca prema važećem cenovniku usluga Energetskog subjekta.
Za porodične kuće i poslovne prostore u samostojećim objektima isključenje se vrši odsecanjem krajeva priključka u priključnoj šahti ili odsecanjem priključka ukoliko nema priključne šahte na magistralnom toplovodu-vrelovodu.
Kod stanova ili poslovnih prostora u stambenoj zgradi sa jednocevnim sistemom grejanja, isključenje se vrši odsecanjem grejnih krugova u ormariću.
Kod stanova ili poslovnih prostora u stambenoj zgradi sa dvocevnim sistemom grejanja, u slučaju potpune obustave isporuke toplotne energije, isključenje se vrši primenom mera iz Idejnog projekta uz izmeštanje svih zajedničkih instalacija grejanja u funkciji neometanog snabdevanja toplotnom energijom ostalih korisnika u sistemu.
Kod stanova ili poslovnih prostora u stambenoj zgradi sa dvocevnim sistemom grejanja u slučaju uslovne obustave isporuke toplotne energije isključenje se vrši odvajanjem grejnih tela od cevne mreže i blindiranjem cevnih priključaka.
Kod stambenih zgrada isključenje se vrši na priključnom mestu stambene zgrade na toplovodu ili vrelovodu.
Nakon isključenja Energetski subjekt nije odgovoran za stanje instalacija isključenog korisnika.
O izvršenom isključenju sastavlja se Zapisnik o isključenju koji potpisuju obe strane (kupac i Energetski subjekt).
Prilikom potpisivanja Zapisnika o isključenju, kupac potpisuje Izjavu kojom daje saglasnost da Energetski subjekt, po potrebi, može izvršiti postupak kontrole.
Ukoliko se u postupku kontrole utvrdi da se kupac neovlašćeno priključio na sistem daljinskog grejanja, ili ne dozvoljava kontrolu, Energetski subjekt će izvršiti fakturisanje troškova grejanja od datuma obustave isporuke toplotne energije.
Obaveze kupca nakon isključenja sa sistema daljinskog grejanja definišu se pojedinačno za svaki objekat Rešenjem o isključenju.
Rešenje o isključenju donosi direktor Energetskog subjekta, ili lice koje on ovlasti.
Kupac čiji je objekat isključen je u obavezi je da vodi računa o zajedničkoj toplotnoj instalaciji ukoliko ona ostaje u stanu odnosno poslovnom prostoru čiji je on vlasnik.
PONOVNO PRIKLJUČENJE NA SISTEM DALJINSKOG GREJANJA
Kupac u stambenoj zgradi ili poslovnom prostoru u stambenoj zgradi kao i Kupac u porodičnoj kući ili samostojećem poslovnom objektu, koji je isključen sa sistema daljinskog grejanja u skladu sa aktima koji regulišu ovu materiju, može se ponovo priključiti na sistem daljinskog grejanja ukoliko ispuni uslove utvrđene članom 65. važeće Odluke o uslovima i načinu snabdevanja toplotnom energijom i ovim Pravilnikom.
Priključenje na sistem daljinskog grejanja vrši Energetski subjekt, o trošku kupca.
Kupac stiče pravo na priključenje stambenog/poslovnog prostora na sistem daljinskog grejanja ukoliko podnese pisani zahtev za priključenje i priloži dokaz o vlasništvu nad predmetnim stambenim/poslovnim prostorom(list nepokretnosti).
Zahtev za priključenje objekta na sistem daljinskog grejanja može se podneti u toku cele kalendarske godine.
Kupac je dužan da snosi troškove radova i materijala koji nastaju zbog priključenja na sistem.
Troškovi se utvrđuju na osnovu stvarnog utroška materijala i rada za svaki objekat koji se priključuje u skladu sa važećim cenovnikom materijala i usluga Energetskog subjekta.
Pre priključenja kupac je dužan da izmiri sve nastale obaveze prema Energetskom subjektu (troškove priključenja, priključnu taksu, izlazak komisije na teren i sačinjavanje zapisnika o priključenju).
Rok za priključenje je 15 dana od dana podnošenja zahteva za priključenje uz ispunjenje svih potrebnih uslova od strane Kupca.
Na sva pitanja koja nisu regulisana ovim Pravilnikom, primenjivaće se Zakon o energetici, Odluka o načinu snabdevanja toplotnom energijom i drugi opšti akti.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Bora".