POSLOVNIK
GRADSKE IZBORNE KOMISIJE GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 24/2024)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Gradske izborne komisije Grada Kraljeva (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.

Član 2

Sedište Komisije je u Kraljevu u zgradi Gradske uprave grada Kraljeva, Trg Jovana Sarića broj 1.

Član 3

Komisija u svom radu koristi jedan pečat i jedan štambilj.

Pečat je okruglog oblika, drveni sa gumenim delom prečnika 32 mm, u sredini pečata utisnut je grb Republike Srbije. U spoljnom krugu pečata u gornjem delu ispisane su reči, REPUBLIKA SRBIJA, u srednjem delu reči, GRAD KRALJEVO, KRALJEVO, a u donjem delu Gradska izborna komisija grada Kraljeva, ispisan ćiriličkim pismom štampanim slovima, koji se izrađuju u skladu sa zakonom.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži sledeći tekst: u prvom redu "GRAD KRALJEVO", u drugom redu "Gradska izborna komisija grada Kraljeva", u trećem redu prostor za broj predmeta, u četvrtom redu prostor za datum, a u petom redu "KRALJEVO" ispisan ćiriličkim pismom štampanim slovima.

O čuvanju i upotrebi pečata i štambilja stara se sekretar Komisije.

II SASTAV I ORGANIZACIJA KOMISIJE

Komisija

Član 4

Komisija radi i odlučuje na sednici u stalnom i proširenom sastavu.

Komisiju u stalnom sastavu čine: predsednik Komisije, 8 članova Komisije i njihovi zamenici (imenovani članovi).

Komisija radi i odlučuje u proširenom sastavu od dana imenovanja članova i zamenika članova Komisije u proširenom sastavu do momenta kada izveštaj o rezultatima izbora, odnosno referenduma, ne postane konačan.

Komisiju u proširenom sastavu čine i po jedan član i zamenik člana imenovani na predlog podnosilaca izbornih lista kandidata za odbornike u Skupštini grada Kraljeva, kandidata za narodne poslanike, odnosno predlagača kandidata za predsednika republike, a kada se sprovodi referendum i predstavnici podnosioci zahteva na osnovu kojeg je doneta Odluka o raspisivanju referenduma (član i zamenik člana).

Zamenici članova Komisije imaju ista prava i dužnosti kao i članovi koje zamenjuju, osim ako je ovim Poslovnikom drugačije određeno.

Učesnici u radu Gradske izborne komisije bez prava odlučivanja

Član 5

Obavezni učesnici u radu Komisije bez prava odlučivanja su sekretar i zamenik sekretara Komisije. Stručno lice ovlašćeno za objavljivanje svih akata donetih na sednici Komisije, koje takođe pruža svu neophodnu tehničku podršku u radu Komisije.

Sekretar i zamenik sekretara imenuju se na sednici Skupštine grada Kraljeva na predlog predsednika Skupštine.

Radne grupe

Član 6

Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija može da obrazuje radne grupe iz reda svojih članova.

U rad radnih grupa mogu da budu uključeni zaposleni u Gradskoj upravi, a izuzetno po potrebi i druga lica radi pružanja stručne pomoći.

Odlukom o obrazovanju radne grupe utvrđuju se njen sastav i zadaci.

Uslovi za rad Komisije

Član 7

Odeljenja Gradske uprave grada Kraljeva obezbeđuju i pružaju neophodnu stručnu, administrativnu i tehničku pomoć za potrebe Komisije i njenih radnih grupa, u skladu sa zakonom i odlukom o organizaciji i radu Gradske uprave.

O obezbeđivanju uslova za rad Komisije stara se sekretar Komisije.

III PRAVA I OBAVEZE

Predsednik Komisije

Član 8

Predsednik Komisije:

- predstavlja Komisiju,

- saziva sednice Komisije i predsedava sednicama,

- potpisuje akte Komisije,

- odobrava službena putovanja,

- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno,

- stara se o primeni ovog poslovnika i

- obavlja druge poslove utvrđene zakonom i ovim poslovnikom.

Gradska izborna komisija može da ovlasti svog člana, odnosno zamenika člana da u ime Organa za sprovođenje izbora obavlja pojedine radnje koje su u vezi sa organizacijom, pripremom i sprovođenje izbora, odnosno glasanja.

Predsednik Komisije može da ovlasti sekretara Komisije da potpisuje akta koja se odnose na izvršavanje odluka Komisije.

Zamenik predsednika Komisije ima ista prava i dužnosti kao i predsednik kojeg zamenjuje.

Članovi Komisije

Član 9

Članovi Komisije imaju pravo i dužnost:

- redovno prisustvuju sednicama Komisije, a o odsustvu blagovremeno obaveštavaju svog zamenika,

- učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije,

- obavljaju i druge poslove koje odredi Komisija.

Zamenik člana Komisije ima ista prava i dužnosti kao i član kojeg zamenjuje.

Sekretar Komisije

Član 10

Sekretar Komisije:

- priprema sednice Komisije,

- koordinira rad članova i zamenika članova Komisije,

- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti,

- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovim poslovnikom koji mu poveri Komisija,

- koordinira rad sa Gradskom upravom i drugim pravnim licima za potrebe Komisije.

Zamenik sekretara Komisije ima ista prava i dužnosti kao i sekretar kojeg zamenjuje.

IV NAČIN RADA

Sazivanje sednice Komisije

Član 11

Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije po potrebi, a u slučaju njegove sprečenosti ili odsutnosti njegov zamenik, najkasnije 48 časova pre dana određenog za održavanje sednice, putem elektronske pošte (mejlom).

Sednice Komisije se po pravilu, održavaju u sedištu Komisije.

U slučaju hitnosti kao i u toku izbornog procesa, predsednik odnosno njegov zamenik, mogu sazvati sednicu u roku kraćem od roka iz stava 1. ovog člana, a u skladu sa rokovima u kojima se moraju izvršiti pojedine izborne ili druge radnje.

Član 12

Poziv za sednicu sa predlogom dnevnog reda, sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice.

Poziv i materijal za sednicu komisije dostavlja se u elektronskom obliku, a u slučaju hitnosti materijal u pisanom obliku može se dostaviti i na samoj sednici Komisije.

Predsednik, zamenik predsednika, sekretar i zamenik sekretara su obavezni članovi Komisije i uvek se pozivaju na sednicu Komisije.

Navedena lica iz stava 3. ovog člana moraju biti diplomirani pravnici.

Tok sednice

Član 13

Komisija radi i punovažno odlučuje ako na sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno njihovih zamenika članova Komisije.

Otvarajući sednicu, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova Komisije.

U raspravi na sednici mogu da učestvuju predsednik Komisije, članovi Komisije, sekretar Komisije i njihovi zamenici.

Na poziv predsednika Komisije sednici mogu da prisustvuju predstavnici organa Grada i druga lica, o čemu predsedavajući obaveštava članove Komisije na početku sednice.

Član 14

Sednicom predsedava predsednik komisije koga u slučaju odsutnosti zamenjuje zamenik predsednika.

Član 15

Dnevni red sednice utvrđuje Komisija.

Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Komisije.

O predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda odlučuje se bez rasprave po redosledu iznetom na sednici.

Nakon usvajanja predloga izmena odnosno dopuna predloženog dnevnog reda, Komisija glasa o usvajanju dnevnog reda u celini.

Član 16

Na sednici se radi po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda predsednik Komisije može obrazložiti pojedine predloge.

Ukoliko se na sednici razmatra predlog akta koji donosi Komisija, pre otvaranja rasprave Komisiju sa predlogom akta upoznaje sekretar Komisije.

Održavanje reda na sednici

Član 17

Predsedavajući se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.

Kada proceni da je to neophodno, predsedavajući može da odredi pauzu ili prekid sednice do obezbeđivanja neophodnih uslova za nastavak rada po tačkama predviđenog dnevnog reda.

Odlučivanje

Član 18

Pošto utvrdi da je rasprava po tački dnevnog reda iscrpljena, predsedavajući zaključuje raspravu, nakon čega se prelazi na odlučivanje.

Komisija donosi odluke većinom glasova prisutnih članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.

Pravo glasa imaju samo članovi Komisije, dok zamenici članova imaju pravo glasa samo u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju.

Ukoliko je izneto više predloga u okviru jedne tačke dnevnog reda, predsedavajući stavlja na glasanje predloge redosledom kojim su izneti, a zatim stavlja na glasanje predlog u celini.

Ukoliko predlog o kojem se glasa ne dobije potrebnu većinu glasova iz stava 2. ovog člana, smatraće se da je predlog odbijen.

Zapisnik

Član 19

O radu na sednici Komisije sačinjava se zapisnik.

U zapisnik se unose osnovni podaci o radu na sednici; prisutnim i odsutnim članovima Komisije kao i drugim prisutnim licima; podaci o predlozima o kojima se raspravljalo sa imenima učesnika u raspravi; donetim odlukama; rezultatima glasanja o pojedinim pitanjima kao i predlozima iznetim i zaključci doneti na sednici.

Diskusija učesnika unosi se u zapisnik samo na zahtev učesnika u raspravi.

Nakon održane sednice Komisije sačinjava se Zapisnik koji se dostavlja svim članovima Komisije uz materijal za narednu sednicu.

Na sednici Komisije može se koristiti diktafon.

Zapisnik potpisuju predsednik i sekretar Komisije.

O sačinjavanju i čuvanju zapisnika stara se sekretar Komisije.

V KANCELARIJSKO I ARHIVSKO POSLOVANJE

Član 20

Na kancelarijsko i arhivsko poslovanje Komisije primenjuju se propisi kojima se uređuje kancelarijsko poslovanje.

Član 21

Komisija obezbeđuje čuvanje izbornih akata i izveštaja o rezultatima izbora sa izbornim materijalom i rukovanje tim materijalom u skladu sa zakonom.

Sekretar se stara o vođenju delovodnika koji sadrži primljena i ekspedovana akta Komisije.

U izbornom postupku može se voditi skraćeni delovodnik.

VI SREDSTVA ZA RAD GRADSKE IZBORNE KOMISIJE

Član 22

Sredstva za sprovođenje lokalnih izbora obezbeđuju se u budžetu grada Kraljeva.

Visinu naknade za rad u Gradskoj izbornoj komisiji grada Kraljeva, Gradska izborna komisija uređuje posebnom Odlukom.

VII JAVNOST RADA

Objavljivanje odluka Gradske izborne komisije

Član 23

Odluke Gradske izborne komisije objavljuju se na veb-prezentaciji bez odlaganja, a najkasnije u roku od 24 časa od završetka sednice na kojoj su odluke donete i na način koji propisuje Republička izborna komisija.

Na veb-prezentaciji mora biti naznačen datum i vreme objavljivanja odluke.

Kada donese i objavi odluku po zahtevu, sekretar Komisije je dužan da podnosioca zahteva telefonom ili elektronskom poštom obavesti o tome da je odluka po njegovom zahtevu doneta i objavljena na veb-prezentaciji.

Ako je odluka Gradske izborne komisije doneta po zahtevu, podnosilac zahteva može tražiti da mu se pismeni otpravak te odluke uruči u sedištu Gradske izborne komisije ili pošalje poštom.

Vreme kada je podnosilac zahteva obavešten telefonom ili elektronskom poštom da je doneta i objavljena odluka po njegovom zahtevu, odnosno vreme kada mu je uručen pismeni otpravak odluke u sedištu Komisije ili poslat poštom ne utiče na računanje roka u kojem može da podnese pravna sredstva protiv te odluke.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 24

Izmene i dopune ovog Poslovnika se vrše po postupku za njegovo donošenje.

Član 25

Pitanja od značaja za rad Komisije koja nisu uređena ovim Poslovnikom, mogu da budu uređena posebnom odlukom ili zaključkom Komisije, koja nije u suprotnosti sa zakonom i ovim Poslovnikom.

Gradska izborna komisija obavlja funkciju nadležne Izborne komisije u svim vrstama izbornog procesa koji su regulisani posebnim pojedinačnim zakonima nezavisno od formalne promene naziva izborne komisije.

Član 26

Stupanjem na snagu ovog Poslovnika prestaje da važi Poslovnik Izborne komisije grada Kraljeva ("Službeni list grada Kraljeva", broj 5/22 od 24. februara 2022. godine i sve njegove izmene i dopune).

Član 27

Ovaj Poslovnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva", a objaviće se i na sajtu grada Kraljeva i na veb prezentaciji Republičke izborne komisije.