ODLUKA

O VRSTI, OBIMU I NAČINU ISPORUKE PODATAKA I DOKUMENATA KOJI SE USTUPAJU BEZ NAKNADE DRŽAVNIM ORGANIMA I ORGANIZACIJAMA, ORGANIMA AUTONOMNIH POKRAJINA I JEDINICAMA LOKALNE SAMOUPRAVE

("Sl. glasnik RS", br. 59/2024)

Osnovne odredbe

Član 1

Ovom odlukom određuje se vrsta, obim i način isporuke podataka i dokumenata registrovanih, evidentiranih i objavljenih u Agenciji za privredne registre (u daljem tekstu: Agencija) koji se ustupaju bez naknade državnim organima i organizacijama, organima autonomnih pokrajina i jedinicama lokalne samouprave za potrebe obavljanja poslova iz njihove nadležnosti ili međunarodnim organizacijama sa kojima Republika Srbija ostvaruje saradnju na osnovu članstva, uzajamnosti ili sporazuma (u daljem tekstu: korisnici).

Značenje pojmova

Član 2

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1) registar odnosno evidencija je jedinstvena, centralna i elektronska baza podataka koji su propisani kao predmet registracije i evidentiranja i dokumenata na osnovu kojih je izvršena registracija i evidentiranje;

2) baza podataka je organizovan i uređen skup međusobno struktuiranih podataka i dokumenata na način koji obezbeđuje dostupnost pojedinačnim podacima elektronskim ili drugim putem, a na kojima Republika Srbija preko Agencije ostvaruje autorska prava, shodno domaćim i međunarodnim propisima i standardima;

3) podatak je činjenica koja je propisana kao predmet registracije ili evidentiranja ili koja je od značaja za pravni promet i koja se pojedinačno iz svakog registra ili evidencije Agencije dostavlja korisnicima;

4) standardizovani izveštaj predstavlja grupisanje pojedinačnih i zbirnih podataka iz baza podataka registara, odnosno evidencija, po utvrđenoj strukturi i kriterijumima izbora podataka, datih u Listi standardizovanih izveštaja, koja je sastavni deo ove odluke (Prilog 1 - Lista standardizovanih izveštaja);

5) dokument predstavlja podnesak, prilog i drugi dokumentarni materijal koji se prilaže i pribavlja u postupku registracije i evidentiranja, kao i akt koji nadležni organ donosi u postupku registracije i evidentiranja, a koji se kao sastavni deo arhivske građe i dokumentarnog materijala ustupa korisnicima za potrebe obavljanja poslova iz njihove nadležnosti;

6) objavljivanje je elektronsko prikazivanje, na internet strani Agencije, podataka i dokumenata koji su predmet registracije i evidentiranja, odluka koje su donete u postupku registracije i evidentiranja i podataka i dokumenata koji nisu predmet registracije i evidentiranja, a objavljuju se u skladu sa propisima, kao i prikazivanje izveštaja ili saopštenja iz baza podataka Agencije;

7) veb Portal za isporuke podataka je jedinstven korisnički portal Agencije koji omogućava objedinjen prikaz svih registrovanih i evidentiranih podataka i izvedenih i zbirnih metodološki uređenih podataka o pravnim licima, preduzetnicima i drugim subjektima registracije, kao i samostalno korišćenje podataka Agencije i određenih podataka koje Agencija preuzima od drugih državnih organa i institucija;

8) veb servisi su distribuirane softverske komponente koje omogućavaju programsko povezivanje aplikacija ili drugih softverskih komponenti na osnovu standardizovanih formata komunikacije;

9) ovlašćeno lice korisnika je fizičko lice označeno u zahtevu korisnika za podacima, odnosno sporazumu ili protokolu zaključenom na osnovu ove odluke između korisnika i Agencije ili drugom dokumentu na osnovu koga korisnik ostvaruje pravo na pristup registrovanim i evidentiranim podacima Agencije koje je odgovorno za korišćenje i zaštitu podataka u skladu sa ovom odlukom;

10) nalog elektronske pošte ovlašćenog lica je dodeljena elektronska adresa pomoću koje ovlašćena službena lica elektronski komuniciraju.

Objavljivanje podataka i dokumenata

Član 3

Agencija podatke i dokumenta koji su predmet registracije i evidentiranja objavljuje na svojoj internet strani u skladu sa propisima kojima se uređuje postupak registracije u Agenciji i rad registara i evidencija koje vodi Agencija.

Agencija na svojoj internet strani periodično objavljuje izveštaje, analize, saopštenja i druge preglede koje sačinjava u skladu sa propisima kojima se uređuje poslovanje Agencije.

Podaci, dokumenti, izveštaji i drugi pregledi, danom objavljivanja na internet strani Agencije smatraju se isporučenim svim korisnicima.

Isporuka podataka putem standardizovanih izveštaja

Član 4

Pojedinačni i zbirni podaci koji su predmet isporuke korisnicima u formi standardizovanih izveštaja razvrstani su posebno za svaki registar i evidenciju Agencije, po kriterijumima izbora podataka.

Vrste standardizovanih izveštaja, njihova struktura i kriterijumi izbora podataka u okviru svakog izveštaja propisani su u Prilogu 1. ove odluke.

Član 5

Isporuka podataka putem standardizovanih izveštaja vrši se na osnovu zahteva podnetog od strane ovlašćenog lica korisnika na obrascu zahteva koji je propisan.

Zahtev iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži uredno popunjeni:

1) opšti deo obrasca, koji je propisan i sastavni je deo ove odluke (Prilog 2 - opšti deo - Zahtev za isporuku podataka putem standardizovanih izveštaja), u kome se navode: podaci o korisniku; obrazloženje iz koga se može utvrditi da su traženi podaci u okviru delokruga poslova iz njegove materijalne, odnosno teritorijalne nadležnosti; svrha i način korišćenja podataka; izbor izveštaja iz Priloga 1. ove odluke koji je predmet zahteva; način isporuke podataka; izjavu ovlašćenog lica koje naručuje podatke da je upoznato sa obavezama po pitanju korišćenja i zaštite podataka; pečat korisnika i potpis ovlašćenog lica ako se zahtev podnosi u štampanom obliku, odnosno elektronski potpis ovlašćenog lica ili elektronski pečat korisnika ako se zahtev podnosi u elektronskom obliku;

2) posebni deo obrasca, koji utvrđuje Agencija i objavljuje na svojoj internet strani, i koji sadrži izabrani izveštaj iz Priloga 1. ove odluke sa bliže opredeljenim kriterijumima za svaki pojedinačni kriterijum izbora podataka.

Isporuka podataka na osnovu posebnih zahteva korisnika

Član 6

Posebne zahteve korisnika za podacima i izveštajima koji po svojoj strukturi, složenosti i obimu nisu standardizovani, odnosno nisu predviđeni ovom odlukom i čija izrada zahteva dodatnu obradu pojedinačnih i zbirnih podataka, odnosno kombinaciju podataka iz različitih registara i evidencija kao i posebno angažovanje ljudskih i materijalnih potencijala, odobrava direktor Agencije, na zahtev ovlašćenog lica korisnika, vodeći računa o mogućnostima Agencije.

Zahtev iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži: podatke o korisniku; obrazloženje iz koga se može utvrditi da su traženi podaci u okviru delokruga poslova iz njegove materijalne, odnosno teritorijalne nadležnosti; svrhu i način korišćenja podataka; način isporuke podataka; pečat korisnika i potpis ovlašćenog lica ako se zahtev podnosi u štampanom obliku, odnosno elektronski potpis ovlašćenog lica ili elektronski pečat korisnika ako se zahtev podnosi u elektronskom obliku.

Isporuka podataka putem veb Portala za isporuke podataka i veb servisa

Član 7

Isporuka podataka putem veb Portala za isporuke podataka i veb servisa vrši se na osnovu zahteva za pristup i korišćenje veb Portala za isporuke podataka, odnosno veb servisa podnetog od strane ovlašćenog lica korisnika.

Zahtev iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži: podatke o korisniku; obrazloženje iz koga se može utvrditi da su traženi podaci u okviru delokruga poslova iz njegove materijalne, odnosno teritorijalne nadležnosti; svrhu i način korišćenja podataka; pečat korisnika i potpis ovlašćenog lica ako se zahtev podnosi u štampanom obliku, odnosno elektronski potpis ovlašćenog lica ili elektronski pečat korisnika ako se zahtev podnosi u elektronskom obliku.

Pristup veb Portalu za isporuke podataka i veb servisima i njihovo korišćenje odobrava direktor Agencije.

Dokumenti kao predmet isporuke

Član 8

Dokumenti kao formalni akti odnosno arhivska građa i dokumentarni materijal Agencije isporučuju se korisnicima u štampanom ili elektronskom obliku za potrebe obavljanja poslova iz njihove nadležnosti.

Podaci i dokumenti koji ne mogu biti predmet isporuke

Član 9

Ako se zahtevom traži obrada i isporuka podataka i dokumenata, a iz zahteva se ne može utvrditi da li su traženi podaci i dokumenti od značaja za obavljanje poslova iz nadležnosti korisnika, takav zahtev se neće obraditi o čemu će korisnik biti obavešten u roku od sedam dana od dana podnošenja zahteva.

Rokovi za obradu i isporuku podataka i dokumenata

Član 10

Agencija je dužna da izvrši obradu zahteva i isporuku podataka i dokumenata u roku koji ne može biti duži od 30 dana od dana prijema zahteva, odnosno od dana objavljivanja podataka.

Rok za dostavljanje podataka po posebnim zahtevima iz člana 6. ove odluke ne može biti duži od 60 dana od dana prijema zahteva.

Korišćenje podataka i dokumenata

Član 11

Podatke i dokumenta dobijene u skladu sa ovom odlukom korisnik je dužan da koristi samo u svrhu navedenu u zahtevu za podacima, kao i da preduzme sve raspoložive mere osiguranja u cilju sprečavanja neovlašćenog korišćenja dobijenih podataka.

Na razmenu i korišćenje podataka o ličnosti primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje zaštita podataka o ličnosti.

Podaci i dokumenta iz ovog člana se ne smeju umnožavati i distribuirati u komercijalne svrhe.

Ako se podaci i dokumenta koriste za izradu sopstvenog dokumenta ili drugog proizvoda, korisnik je dužan da Agenciju navede kao izvor podataka.

Odnos korisnika i Agencije

Član 12

Odnosi korisnika i Agencije u vezi sa isporukom, korišćenjem i zaštitom registrovanih i evidentiranih podataka i dokumenata, može se urediti posebnim sporazumom ili protokolom zaključenim na osnovu ove odluke između korisnika i Agencije ili drugim dokumentom na osnovu koga korisnik ostvaruje pravo na pristup podacima Agencije.

Imenovanje ovlašćenog lica korisnika sastavni je deo sporazuma ili protokola, odnosno drugog dokumenta iz stava 1. ovog člana.

Ukoliko korisnik zahteva isporuku podataka i dokumenata na osnovu zahteva, bez zaključenja posebnog sporazuma ili protokola, u obavezi je da uz zahtev dostavi i pojedinačni akt o imenovanju lica koje je ovlašćeno za podnošenje zahteva.

U slučaju da korisnik podataka iz ove odluke imenuje više ovlašćenih lica, isporuka će se smatrati urednom dostavljanjem podataka i dokumenata jednom od navedenih lica.

Evidentiranje zahteva i isporučenih podataka

Član 13

Agencija je dužna da o primljenim zahtevima i isporučenim podacima i dokumentima obrazuje i vodi odgovarajuće evidencije, koje sadrže: podatke o korisniku i informacije o podacima koji su na zahtev korisnika isporučeni.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, evidencija ne mora da sadrži podatke koji su na zahtev korisnika isporučeni ako je korisniku omogućen neposredan pristup podacima, odnosno izveštajima Agencije u skladu sa propisima, odnosno posebnim sporazumom ili protokolom između korisnika i Agencije ili drugim dokumentom na osnovu koga korisnik ostvaruje pravo na pristup podacima, odnosno izveštajima Agencije.

Agencija na osnovu podataka i evidencija iz ovog člana sastavlja poseban izveštaj, koji je sastavni deo godišnjeg izveštaja o radu i godišnjeg izveštaja o finansijskom poslovanju Agencije.

Prelazne i završne odredbe

Član 14

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o vrsti, obimu i načinu isporuke podataka i dokumenata koji se ustupaju bez naknade državnim organima i organizacijama, organima autonomnih pokrajina i jedinicama lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", br. 56/12 i 106/15).

Član 15

Ova odluka, po dobijanju saglasnosti Vlade, objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.

 

LISTA STANDARDIZOVANIH IZVEŠTAJA

Prilog 1.

IZV-1. Registar privrednih subjekata - privredna društva

IZV-1.1 Izveštaj o broju privrednih društava

IZV-1.2 Izveštaj sa izvornim podacima o privrednim društvima sadrži:

1. Matični broj

2. Poslovno ime

3. Datum osnivanja

4. Uslovi kraja rada

5. Status

6. Pretežna delatnost

7. Sedište

8. PIB

9. Pravna forma

10. Zabeležbe (DA/NE)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, status društva, pravna forma/oblik organizovanja i delatnost.

IZV-2. Registar privrednih subjekata - preduzetnici

IZV-2.1 Izveštaj o broju preduzetnika

IZV-2.2 Izveštaj sa izvornim podacima o preduzetnicima sadrži:

1. Matični broj

2. Poslovno ime

3. Datum osnivanja

4. Vreme trajanja

5. Status

6. Pretežna delatnost

7. Sedište

8. PIB

9. Ime i prezime preduzetnika

10. Zabeležbe (DA/NE)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, status, oblik obavljanja delatnosti i delatnost.

IZV-3. Registar privrednih subjekata - predstavništva stranih privrednih društava

IZV-3.1 Izveštaj o broju predstavništava stranih privrednih društava

IZV-3.2 Izveštaj sa izvornim podacima o predstavništvima stranih privrednih društava sadrži:

1. Matični broj

2. Poslovno ime

3. Datum osnivanja

4. Vreme trajanja

5. Status

6. Pretežna delatnost

7. Sedište

8. PIB

9. Zabeležbe (DA/NE)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo i status.

IZV-4. Registar privrednih subjekata - ogranci stranih privrednih društava

IZV-4.1 Izveštaj o broju ogranaka stranih privrednih društava

IZV-4.2 Izveštaj sa izvornim podacima o ograncima stranih privrednih društava sadrži:

1. Matični broj

2. Poslovno ime

3. Datum osnivanja

4. Vreme trajanja

5. Status

6. Pretežna delatnost

7. Sedište

8. PIB

9. Zabeležbe (DA/NE)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo i status.

IZV-5. Registar stečajnih masa

IZV-5.1 Izveštaj o broju stečajnih masa

IZV-5.2 Izveštaj sa izvornim podacima o stečajnim masama sadrži:

1. Matični broj stečajne mase

2. PIB

3. Status

4. Podaci o stečajnom dužniku - MB, naziv

5. Podaci o stečajnom upravniku (ime i prezime)

6. Zabeleške

7. Podaci o rešenju i načinu nastanka stečajne mase

Za svaki od izveštaja moguć je jedan kriterijum izbora podataka - teritorijalni nivo (prema sedištu stečajnog dužnika).

IZV-6. Registar turizma

IZV-6.1 Izveštaj o broju turističkih agencija i licenci

IZV-6.2 Izveštaj sa izvornim podacima o turističkim agencijama i licencama sadrži:

1. Matični broj

2. Poslovno ime

3. PIB

4. Sedište

5. Pravna forma/oblik nosioca licence

6. Broj licence

7. Datum početka važnosti licence

8. Datum isteka licence

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, status turističke agencije, status licence, datum isteka licence

IZV-7. Registar medija

IZV-7.1 Izveštaj o broju medija

IZV-7.2 Izveštaj sa izvornim podacima o medijima sadrži:

1. Registarski broj

2. Naziv medija

3. Status

4. Datum osnivanja

5. Datum registracije

6. Datum brisanja

7. Jezik

8. Forma

9. Druge forme (naziv/veb adresa)

10. Broj dozvole

11. Izdavalac dozvole

12. Podaci o odgovornom uredniku (ime i prezime)

13. Podaci o izdavaču - poslovno ime, MB

14. Podaci o izdavaču - mesto, opština

15. Internet adresa za medije koji se distribuiraju isključivo putem interneta

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: status, vrsta, dinamika izdavanja, osnivač medija (matični broj).

IZV-8. Registar udruženja

IZV-8.1 Izveštaj o broju udruženja

IZV-8.2 Izveštaj sa izvornim podacima o udruženjima sadrži:

1. Matični broj

2. Naziv

3. Datum osnivanja

4. Vreme trajanja

5. Status

6. Delatnost iz Registra udruženja

7. Sedište

8. PIB

9. Oblik organizovanja

10. Zabeleške (DA/NE)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, status, oblik organizovanja i delatnost.

IZV-9. Registar predstavništva stranih udruženja

IZV-9.1 Izveštaj o broju predstavništava stranih udruženja

IZV-9.2 Izveštaj sa izvornim podacima o predstavništvima stranih udruženja sadrži:

1. Matični broj

2. Naziv

3. Vreme trajanja

4. Status

5. Delatnost

6. Sedište

7. PIB

8. Oblik organizovanja

9. Zabeleške (DA/NE)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo i status.

IZV-10. Registar zadužbina i fondacija

IZV-10.1 Izveštaj o broju zadužbina i/ili fondacija

IZV-10.2 Izveštaj sa izvornim podacima o zadužbinama i/ili fondacijama sadrži:

1. Matični broj

2. Naziv

3. Datum osnivanja

4. Vreme trajanja

5. Status

6. Delatnost

7. Sedište

8. PIB

9. Oblik organizovanja

10. Zabeleške (DA/NE)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, status i oblik organizovanja.

IZV-11. Registar predstavništva stranih zadužbina i fondacija

IZV-11.1 Izveštaj o broju predstavništava stranih zadužbina i/ili fondacija

IZV-11.2 Izveštaj sa izvornim podacima o predstavništvima stranih zadužbina i/ili fondacija sadrži:

1. Matični broj

2. Naziv

3. Vreme trajanja

4. Status

5. Delatnost

6. Sedište

7. PIB

8. Oblik organizovanja

9. Zabeleške (DA/NE)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, status i oblik organizovanja.

IZV-12. Registar udruženja, društava i saveza u oblasti sporta

IZV-12.1 Izveštaj o broju društava, udruženja i saveza u oblasti sporta

IZV-12.2 Izveštaj sa izvornim podacima o društvima, udruženjima i savezima u oblasti sporta sadrži:

1. Matični broj

2. Naziv

3. Datum osnivanja

4. Vreme trajanja

5. Status

6. Delatnost

7. Sedište

8. PIB

9. Oblik organizovanja

10. Grupa/Grane sporta

11. Zabeleške (DA/NE)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, status, oblik organizovanja i delatnost.

IZV-13. Registar založnog prava

IZV-13.1 Izveštaj o broju založnih prava

IZV-13.2 Izveštaj o broju založnih prava po vrsti zaloge (ugovorna, sudska, zakonska zaloga)

IZV-13.3 Izveštaj o strukturi zalogodavaca

IZV-13.4 Izveštaj o strukturi predmeta zaloge

IZV-13.5 Izveštaj sa izvornim podacima o založnim pravima sadrži:

1. Broj predmeta (Zl.)

2. Tip zahteva

3. Datum podnošenja zahteva

4. Status zahteva

5. Datum registracije

6. Podaci o zalogodavcu (poslovno ime/ime i prezime, MB/JMBG, mesto prebivališta odnosno sedišta)

7. Osnovni podatak o predmetu - vrsta predmeta zaloge

8. Iznos osnovnog potraživanja i valuta

9. Podaci o postojanju zabeležbe (da/ne)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, podaci o založnom poveriocu, podaci o zalogodavcu, vremenski period za koji se izveštaj traži (datum podnošenja zahteva).

IZV-14. Registar finansijskog lizinga

IZV-14.1 Izveštaj o broju ugovora o finansijskom lizingu

IZV-14.2 Izveštaj o strukturi primalaca lizinga

IZV-14.3 Izveštaj o strukturi predmeta lizinga

IZV-14.4 Izveštaj sa izvornim podacima o ugovorima o finansijskom lizingu sadrži:

1. Broj predmeta (Fl.)

2. Tip zahteva

3. Datum podnošenja zahteva

4. Status zahteva

5. Datum registracije

6. Podaci o davaocu lizinga (poslovno ime, MB, sedište)

7. Podaci o primaocu lizinga (poslovno ime/ime i prezime, MB/JMBG, mesto prebivališta odnosno sedišta)

8. Osnovni podatak o predmetu - vrsta predmeta lizinga

9. Broj ugovora o finansijskom lizingu

10. Podaci o postojanju zabeležbe (da/ne)

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, podaci o davaocu lizinga, podaci o primaocu lizinga, vremenski period za koji se izveštaj traži (datum podnošenja zahteva ili datum zaključenja ugovora ili datum isporuke predmeta lizinga).

IZV-15. Registar sudskih zabrana

IZV-15.1. Izveštaj o broju privremenih mera

IZV-15.2. Izveštaj o broju privremenih mera po vrstama postupaka u kojima su određene

IZV-15.3. Izveštaj o strukturi izvršnih dužnika

IZV-15.4. Izveštaj o strukturi predmeta u odnosu na koje je zabrana određena

IZV-15.5. Izveštaj sa izvornim podacima o sudskim zabranama sadrži:

1. Broj predmeta (Sz broj)

2. Tip zahteva

3. Datum podnošenja zahteva

4. Status zahteva

5. Datum registracije

6. Podaci o izvršnom dužniku (poslovno ime/ime i prezime, MB/JMBG, mesto prebivališta odnosno sedišta)

7. Broj sudske odluke

8. Naziv suda

9. Datum sudske odluke

10. Osnovni podatak o predmetu-vrsta predmeta sudske zabrane

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, naziv suda koji je odluku doneo, podaci o izvršnom dužniku i vremenski period za koji se izveštaj traži (datum podnošenja zahteva ili datum donošenja sudske odluke).

IZV-16-17. Registar finansijskih izveštaja

IZV-16. Izveštaji za potrebe državnih organa

IZV-16.1 Zbirni podaci iz izveštaja za statističke potrebe za privredna društva i preduzetnike za potrebe državnih organa;

IZV-16.2 Zbirni podaci iz izveštaja za statističke potrebe za druga pravna lica za potrebe državnih organa;

IZV-16.3 Osnovni i izvorni podaci iz finansijskih izveštaja za privredna društva i preduzetnike za potrebe državnih organa;

IZV-16.4 Osnovni i izvorni podaci iz finansijskih izveštaja za druga pravna lica za potrebe državnih organa.

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: teritorijalni nivo, veličina obveznika, delatnost, status (novoosnovana, stečaj i likvidacija) i godina. Standardizovani izveštaji sa podacima iz finansijskih izveštaja za potrebe državnih organa daju se za poslednjih deset izveštajnih godina.

IZV-17. Izveštaji za potrebe jedinica lokalne samouprave

IZV-17.1 Zbirni podaci iz izveštaja za statističke potrebe za privredna društva i preduzetnike za potrebe jedinica lokalne samouprave;

IZV-17.2 Zbirni podaci iz izveštaja za statističke potrebe za druga pravna lica za potrebe jedinica lokalne samouprave;

IZV-17.3 Osnovni i izvorni podaci iz finansijskih izveštaja za privredna društva i preduzetnike za potrebe jedinica lokalne samouprave;

IZV-17.4 Osnovni i izvorni podaci iz finansijskih izveštaja za druga pravna lica za potrebe jedinica lokalne samouprave.

Za svaki od izveštaja mogući su sledeći kriterijumi izbora podataka: opština, veličina obveznika, delatnost i godina.

Standardizovani izveštaji sa podacima iz finansijskih izveštaja za potrebe jedinica lokalne samouprave daju se za poslednje tri izveštajne godine.

IZV-16 i IZV-17 sadrže zbirne i izvorne podatke iz finansijskih izveštaja za poslednju izveštajnu godinu koji su utvrđeni na osnovu preliminarnih zbirno obrađenih podataka iz redovnih godišnjih finansijskih izveštaja i statističkih izveštaja koji su uneti u bazu za statističke potrebe. Za ostale godine podaci su utvrđeni i dati na osnovu konačnih zbirno obrađenih podataka iz redovnih godišnjih finansijskih izveštaja i statističkih izveštaja za konkretnu godinu, koji su dostavljeni u skladu s propisima kojima se uređuje računovodstvo. Podaci su dati u skladu sa sadržinom i formom obrazaca Bilans stanja, Bilans uspeha i Statističkog izveštaja koje koriste privredna društva, zadruge i preduzetnici, odnosno druga pravna lica i to prema njihovom skraćenom obimu.

IZV-18. Registar mera i podsticaja regionalnog razvoja

IZV-18.1 Izveštaj o podsticajima regionalnog razvoja

Izveštaj sadrži zbirne podatke prikazane na Mapi Registra mera i podsticaja regionalnog razvoja i to sledeće podatke: o nameni podsticaja, davaocima, realizatorima i korisnicima podsticaja, kao i finansijskim karakteristikama podsticaja i njihovim izvorima finansiranja, a u skladu sa važećom Uredbom o sadržini, načinu i postupku vođenja Registra mera i podsticaja regionalnog razvoja.

Za predmetni izveštaj moguć je samo jedan kriterijum izbora podataka - teritorijalni nivo.

Standardizovani izveštaj o podsticajima regionalnog razvoja sadrži podatke za tri prethodne godine i tekuću godinu.

IZV- 19. Centralna evidencija objedinjenih procedura

IZV-19.1 Izveštaj o pregledu predmeta iz Centralne evidencije objedinjenih procedura sadrži sledeće podatke:

1. Naziv nadležnog organa koji odlučuje po zahtevu za izdavanje dozvole za izgradnju, dogradnju ili rekonstrukciju objekata

2. Broj predmeta

3. Datum podnošenja zahteva

4. Datum rešavanja

5. Vrsta postupka u okviru objedinjene procedure

6. Način rešavanja

7. Naziv imalaca javnih ovlašćenja i drugih institucija koje izdaju saglasnosti i druge akte u okviru postupka objedinjene procedure

8. Broj započete komunikacije sa imaocem javnih ovlašćenja ili drugom institucijom

9. Datum slanja zahteva za pribavljanje akata

10. Datum odgovora imaoca javnih ovlašćenja ili druge institucije

11. Klasifikacioni broj objekta

12. Podaci o parcelama na kojima se objekat gradi

13. Ime i prezime/Poslovno ime/naziv i JMBG/matični broj podnosioca zahteva

14. Ime i prezime/Poslovno ime/naziv i JMBG/matični broj investitora

15. Ime i prezime/Poslovno ime/naziv i JMBG/matični broj finansijera

16. Ime i prezime/Poslovno ime/naziv i JMBG/matični broj izvođača radova

Za svaki od izveštaja mogući su kriterijumi izbora podataka prema vremenskom periodu za koji se izveštaj traži (datumu podnošenja zahteva i datumu rešavanja), prema nadležnom organu, imaocu javnih ovlašćenja, vrsti postupka u okviru objedinjene procedure.

IZV-19.2 Izveštaj o broju izdatih dozvola iz Centralne evidencije objedinjenih procedura (građevinska dozvole, rešenje o odobrenju izvođenja radova, privremena građevinska dozvola i upotrebna dozvola) sadrži sledeće podatke:

1. Broj predmeta

2. Vrsta postupka u okviru objedinjene procedure

3. Nadležni organ

4. Podaci o mestu na kom se izvode radovi (okrug, opština, mesto, ulica, ulaz, zgrada, broj stana)

5. Predračunska vrednost objekta u RSD

6. Datum donošenja odluke

Za svaki od izveštaja mogući kriterijum izbora podataka je datum rešavanja, odnosno datum izdavanja dozvole.

IZV-19.3 Izveštaj o podnetim zahtevima iz Centralne evidencije objedinjenih procedura, po vrstama i načinu rešavanja sadrži sledeće podatke:

1. Podatak o ukupnom broju predmeta

2. Podatak o ukupnom broju predmeta po vrstama zahteva

3. Podatak o statusu predmeta na dan generisanja izveštaja, zbirno za svaku vrstu zahteva posebno

4. Procentualno učešće načina rešavanja u ukupnom broju zahteva iste vrste.

Za svaki od izveštaja mogući su kriterijumi izbora podataka prema vremenskom periodu za koji se izveštaj traži (datumu podnošenja zahteva i datumu rešavanja), prema nadležnom organu i vrsti donete odluke.

IZV-19.4 Izveštaj o investitorima sadrži sledeće podatke:

1. Broj predmeta

2. Kategorija investitora (pravno ili fizičko lice, domaće ili strano)

3. Vrsta postupka u okviru objedinjene procedure

4. Ime i prezime/poslovno ime/poslovno ime/naziv i JMBG/matični broj investitora, podaci prebivališta, odnosno njegovog sedišta

5. Datum donošenja odluke

Za svaki od izveštaja mogući kriterijum izbora podataka je datum rešavanja, odnosno datum donošenja odluke.

IZV-19.5 Izveštaj o finansijerima sadrži sledeće podatke:

1. Broj predmeta

2. Vrsta postupka u okviru objedinjene procedure

3. Nadležni organ

4. Kategorija finansijera (pravno ili fizičko lice, domaće ili strano)

6. Ime i prezime/poslovno ime/poslovno ime/naziv i JMBG/matični broj finansijera, podaci prebivališta, odnosno njegovog sedišta

5. Datum donošenja odluke

Za svaki od izveštaja mogući kriterijum izbora podataka je datum rešavanja, odnosno datum donošenja odluke.

IZV-19.6 Izveštaj o izvođačima radova sadrži sledeće podatke:

1. Broj predmeta

2. Vrsta postupka u okviru objedinjene procedure

3. Nadležni organ

4. Vrsta izvođača radova (glavni izvođač radova, odgovorni izvođač radova, izvođač radova)

5. Kategorija izvođača radova (pravno ili fizičko lice, domaće ili strano)

7. Ime i prezime/poslovno ime/poslovno ime/naziv i JMBG/matični broj izvođača, podaci prebivališta, odnosno njegovog sedišta

6. Datum donošenja odluke

Za svaki od izveštaja mogući kriterijum izbora podataka je datum rešavanja, odnosno datum donošenja odluke.

IZV-19.7 Izveštaj o objektima (građevinska dozvola, rešenje o odobrenju izvođenja radova, privremena građevinska dozvola i upotrebna dozvola) sadrži sledeće podatke:

1. Broj predmeta

2. Nadležni organ

3. Vrsta postupka u okviru objedinjene procedure

4. Dominantna kategorija objekta

5. Namena objekta (prema opisu podnosioca zahteva)

6. Bruto razvijena građevinska površina

7. Broj spratova iznad zemlje

8. Broj stanova

9. Ukupna površina svih stanova

10. Podaci o podrumu (da/ne)

11. Suteren (da/ne)

12. Potkrovlje (da/ne)

13. Datum donošenja odluke

Za svaki od izveštaja mogući kriterijumi izbora podataka su nadležni organ i datum rešavanja, odnosno datum donošenja odluke.

 

ZAHTEV ZA ISPORUKU PODATAKA PUTEM STANDARDIZOVANIH IZVEŠTAJA

Prilog 2 - opšti deo