PRAVILNIK

O KRITERIJUMIMA ZA RASPODELU SREDSTAVA BUDŽETSKOG FONDA ZA RAZVOJ POLJOPRIVREDE GRADA ZAJEČARA U 2024. GODINI

("Sl. list grada Zaječara", br. 17/2024)

 

UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom o raspodeli sredstava Budžetskog fonda za razvoj poljoprivrede Grada Zaječara za dodelu bespovratnih sredstava registrovanim poljoprivrednicima za podsticanje primarne poljoprivredne proizvodnje - voćarstva, govedarstva, ovčarstva i pčelarstva na teritoriji Grada Zaječara (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se namena sredstava Budžetskog fonda za razvoj poljoprivrede Grada Zaječara (u daljem tekstu Fond), uslovi, način i kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava registrovanim poljoprivrednicima sa prebivalištem na teritoriji Grada Zaječara. Sve prijave razmatra Komisija za podsticanje razvoja poljoprivrede grada Zaječara (u daljem tekstu Komisija).

CILJ DODELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je da se podržavaju mala domaćinstva, gazdinstva i drugi poljoprivredni subjekti koja imaju u statutu prijavljenu poljoprivrednu delatnost, da napreduju ka konkurentnijoj poljoprivrednoj proizvodnji. Cilj je postizanje stabilnosti dohotka poljoprivrednih gazdinstava, povećanje proizvodnje, poboljšanje produktivnosti i kvaliteta proizvoda, smanjenje troškova proizvodnje, unapređenje tehničko-tehnološke opremljenosti.

Osnovni cilj dodele bespovratnih sredstava je finansijska pomoć za pokriće troškova odnosno subvencionisanje dela troškova:

• za nabavku/kupovinu sadnog materijala od registrovanih proizvođača/prometnika sadnog materijala voćaka svih voćnih vrsta;

• za nabavku jagnjadi i šilježica, šilježana, dviski i dvisaca starosti do 24 meseca, u momentu izdavanja računa o nabavci;

• za nabavku kvalitetne ženske teladi ili junica mlečnih ili simentalske rase starosti od 2 meseca do 31 meseca u momentu potpisivanja ugovora ili izdavanja računa;

• za nabavku opreme za mužu, hlađenje i čuvanje mleka na farmi, uključujući sve elemente, materijale i instalacije;

• za podizanje i opremanje plastenika za proizvodnju povrća, voća, cveća i rasadničku proizvodnju;

• za nabavku novih košnica i nove opreme za pčelarstvo;

• za kupovinu priključne poljoprivredne mehanizacije i opreme za navodnjavanje;

• za nabavku protivgradnih mreža;

• za kupovinu i podizanje žičanih ograda oko višegodišnjih zasada;

• kroz podršku preradi na gazdinstvima;

• regresa za premiju osiguranja za useve, plodove, višegodišnje zasade, rasadnike i životinje;

• kroz podršku uspostavljanju i jačanju udruženja iz oblasti poljoprivrede;

• za podršku razvoju ruralnog turizma i

• takođe se deo sredstava izdvaja za edukaciju poljoprivrednika, kroz posetu poljoprivrednim sajmovima i za organizovanje stručnih predavanja iz oblasti poljoprivredne proizvodnje.

KORISNICI BESPOVRATNIH SREDSTAVA

 

USLOVI U POGLEDU LICA

Član 3

Pravo na podsticaje u skladu sa zakonom i ovim Pravilnikom ima:

1) fizičko lice - nosilac komercijalnog porodičnog poljoprivrednog gazdinstva (u daljem tekstu fizičko lice),

2) preduzetnik

3) pravno lice i to:

(1) privredno društvo,

(2) zemljoradnička zadruga,

(3) udruženja iz oblasti poljoprivrede,

(4) naučnoistraživačka organizacija, škola, zadužbina, manastir i crkva.

OPŠTI USLOVI ZA KORISNIKE

Član 4

1) Korisnik treba da ima registrovano poljoprivredno gazdinstvo (RPG) upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava (u softverskom rešenju E-agrar), sa aktivnim statusom na teritoriji grada Zaječara.

2) U slučaju da nije vlasnik zemljišta, mora da ima zaključen ugovor o zakupu tog zemljišta, na period od najmanje (5) pet godina od dana podnošenja zahteva za korišćenje podsticaja.

3) Da je izmirio poreske obaveze prema lokalnoj samoupravi (porez na imovinu).

4) Da ima prebivalište na teritoriji grada Zaječara.

5) Da se investicija realizuje na teritoriji grada Zaječara.

6) U registru ima prijavljen odgovarajući stočni fond (podatke o vrsti životinja i broju gazdinstva (HID) na kojima se drže ili uzgajaju životinje.

7) Jedno registrovano poljoprivredno gazdinstvo može u 2024. godini koristiti sredstva po jednom ili više konkursa, za dodelu subvencija iz Budžetskog fonda za razvoj poljoprivrede grada Zaječara, u okviru jednog sektora. Za sektore MLEKO u maksimalnom iznosu do 150.000 rsd po više konkursa u okviru sektora, ako je bar jedna investicija kupovina kvalitetnog grla, za VOĆARSTVO u maksimalnom iznosu do 120.000 rsd po više konkursa u okviru sektora, za sektor PČELARSTVO po jednom konkursu do maksimalnih 50.000 rsd i za nepoljoprivredne aktivnosti (RURALNI TURIZAM) po jednom konkursu do maksimalnih 120.000 rsd. - UDRUŽENJA mogu ostvariti pravo na regres računa do 100% (bez PDV) u maksimalnom iznosu do 200.000,00 dinara u toku jedne godine.

8) Jedno registrovano poljoprivredno domaćinstvo može podneti više polisa za različite vrste osiguranja (prihvatljivih) do maksimalnog iznosa podsticaja od 40.000,00 dinara po domaćinstvu. Domaćinstva koja apliciraju za subvencionisanje osiguranja imaju pravo da koriste i podsticaje iz sektora (VOĆE, MLEKO, RURALNI TURIZAM) do maksimalnog iznosa koji je predviđen za taj sektor.

9) Prilikom izbora korisnika bespovratnih podsticajnih sredstava prednost imaju mlađi podnosioci prijava koji nisu u prethodnim godinama koristili podsticajna sredstva koja je dodeljivao grad Zaječar.

10) Korisnik subvencije ne može za istu investiciju koristiti u jednoj godini sredstva iz nacionalnih fondova i fondova JLS, odnosno ista investicija ne može biti predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja.

11) Da dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica pri čemu se povezanim licima, u smislu ovog Programa, smatraju: nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica (u daljem tekstu "povezana lica").

12) Ako je podnosilac zahteva preduzetnik, privredno društvo ili zemljoradnička zadruga ili udruženje pored ostale dokumentacije iz stava 1. ovog člana dostavlja i izvod iz Registra privrednih subjekata.

13) Jedno lice ne može konkurisati kao fizičko lice nosilac registrovanog poljoprivredno gazdinstva i kao vlasnik privrednog subjekta nosioca registrovanog poljoprivredno gazdinstva.

14) Ukoliko dođe do smrti učesnika konkursa zahtev se dalje neće razmatrati odnosno ukoliko dođe do smrti nakon donošenja odluke o dodeli sredstava obustaviće se dalje radnje po predmetu preminulog korisnika tj. sredstva se neće isplatiti.

15) Članovi Komisije nemaju pravo učešća na konkursima Budžetskog fonda za poljoprivredu grada Zaječara.

SPECIFIČNI USLOVI ZA KORISNIKE

Član 5

I Na (javnom pozivu) konkursu za voćarstvo mogu učestvovati

- Registrovana poljoprivredna gazdinstva u aktivnom statusu, čije je sedište na teritoriji Grada Zaječara, koja već uzgajaju voće i/ili vinovu lozu na teritoriji grada Zaječara, na površini minimum 0,1 ha jagodičastih vrsta voćaka ili 0,3 ha drugog voća, sa prihvatljivom investicijom do 49.999,00 eura, za meru:

Šifra investicije

Naziv investicije

101.4.1

Podizanje novih ili obnavljanje postojećih (krčenje i podizanje) višegodišnjih zasada voćaka, hmelja i vinove loze

- Sadnice voća koje su predmet konkursa moraju da se zasade/uzgajaju na teritoriji Grada Zaječara, na parceli koja je u vlasništvu nosioca ili člana registrovanog poljoprivrednog gazdinstva.

- Ukoliko parcela nije u vlasništvu potrebno je da postoji overen Ugovor o zakupu parcele na najmanje 5 godina od dana podnošenja zahteva i da ugovarači nisu povezana lica u smislu zakona kojim se uređuju javne nabavke.

- Korisnik podsticaja za podizanja novih zasada je u obavezi da u roku od pet (5) godina sprovodi neophodne agrotehničke mere.

-Subvencionisaće se nabavka/kupovina sadnog materijala od registrovanih proizvođača/prometnika sadnog materijala, odnosno korisnik subvencije treba da dostavi dokaz da je nabavio sertifikovani sadni materijal, pri čemu će se subvencija dodeljivati u vidu bespovratnih sredstava u iznosu do 60% od vrednosti nabavljenih sadnica bez PDV-a do maksimalnog iznosa koji ne može biti veći od 120.000 dinara po korisniku.

- Korisnik podsticaja u obavezi je da za parcelu na kojoj se planira investicija priloži analizu zemljišta iz prethodne godine ili u godini sadnje, a pre podizanja zasada.

II Na (javnom pozivu) konkursu za mehanizaciju i opremu mogu učestvovati

- Registrovana poljoprivredna gazdinstva u aktivnom statusu, čije je sedište na teritoriji Grada Zaječara, koja imaju: minimum 0,1 ha jagodičastog voća, odnosno 0,3 ha drugog voća, odnosno 0,1 ha cveća, odnosno 0,2 ha vinove loze, odnosno najmanje 0,02 ha plastenika ili proizvodnje povrća na otvorenom prostoru, sa prihvatljivom investicijom do 49.999,00 eura (sektor voće)

- Registrovana poljoprivredna gazdinstva koja poseduju u svom vlasništvu, odnosno u vlasništvu člana RPG do 29 mlečnih krava ili imaju upisane ovce ili koze u strukturi životinja na svom gazdinstvu (sektor mleko).

- Proizvođači apliciraju za subvencionisanje nabavke nove priključne mehanizacije i opreme za primarnu i dopunsku obradu zemljišta, đubrenje, zaštitu bilja i navodnjavanje/odvodnjavanje za voćarsku i vinogradarsku proizvodnju, proizvodnju sadnog materijala, povrtarsku proizvodnju i stočarstvo, za mere:

Šifra investicije

Naziv investicije

101.4.2

Podizanje i opremanje plastenika za proizvodnju povrća, voća, cveća i rasadničku proizvodnju

101.4.3

Podizanje, nabavka i opremanje sistema protivgradne zaštite u voćnjacima i višegodišnjim zasadima

101.4.16

Nabavka opreme za orezivanje, drobljenje, sečenje i uklanjanje ostataka nakon rezidbe voćnih vrsta

101.4.19

Mašine za primarnu obradu zemljišta

101.4.20

Mašine za dopunsku obradu zemljišta

101.4.21

Mašine za đubrenje zemljišta

101.4.22

Mašine za setvu

101.4.23

Mašine za sadnju

101.4.24

Mašine za zaštitu bilja

101.4.25

Mašine za ubiranje odnosno skidanje useva

101.4.28

Mašine, uređaji i oprema za navodnjavanje useva

101.1.4

Mašine i oprema za rukovanje i transport čvrstog, polutečnog i tečnog stajnjaka

101.1.5.

Mašine i oprema za pripremu stočne hrane, za hranjenje i napajanje životinja (mlinovi i blenderi/mešalice za pripremu stočne hrane; oprema i dozatori za koncentrovanu stočnu hranu; ekstraktori; transporteri; miks prikolice i dozatori za kabastu stočnu hranu; hranilice; pojilice; baleri; omotači bala i kombajni za stočnu hranu; kosilice; prevrtači sena)

101.1.9

Mašine za primarnu obradu zemljišta

101.1.10

Mašine za dopunsku obradu zemljišta

101.1.11

Mašine za đubrenje zemljišta

101.1.12

Mašine za setvu

101.1.13

Mašine za zaštitu bilja

101.1.14

Mašine za ubiranje odnosno skidanje useva

*Spisak mehanizacije nalazi se u tabeli u prilogu (str.13)

- Za kupovinu nove priključne mehanizacije i opreme iznos subvencije biće do 60% od vrednosti (bez PDV-a) mehanizacije ili opreme za navodnjavanje do maksimalnog iznosa 120.000,00 dinara po korisniku. Korisnik na jednom zahtevu može aplicirati za više delova mehanizacije i opreme do maksimalnog iznosa 120.000,00 dinara.

- Uz obrazac Prijave za odobravanje prava na podsticaje, podnosilac pored ostalog, dostavlja original računa za nabavku nove mašine i opreme koji može biti izdat od 01.01.2024. godine.

- Za vrstu mehanizacije za koju je dobijen podsticaj kod JLS u prethodnih pet godina (od 2019. do 2023. god) ne može se opet konkurisati.

- Investicija mora biti realizovana u 2024. godini, pri čemu se pod realizacijom investicije smatra izvršenje svih radnji vezanih za nabavku predmeta prihvatljive investicije (promet robe, izdavanje dokumenata koji prate robu, preuzimanje robe, isplata cene u potpunosti) - da na otpremnici i računu budu upisani ime i prezime podnosioca prijave, broj poljoprivrednog gazdinstva i broj lične karte.

- Korisnik podsticaja u obavezi je da namenski koristi, ne otuđuje i ne omogućava drugom licu korišćenje predmeta podsticaja u roku 5 (pet) godina od dana isplate podsticaja za nabavku mašina, opreme i mehanizacije, u skladu sa zakonom koji uređuje podsticaje u poljoprivredi i ruralnom razvoju.

III Na (javnom pozivu) konkursu za stočarstvo mogu učestvovati:

- Samo registrovana poljoprivredna gazdinstva u aktivnom statusu, čije je sedište na teritoriji Grada Zaječara, za mere:

Šifra investicije

Naziv investicije

Maksimalni iznos podsticaja po korisniku

Intenzitet podsticaja po korisniku (bez PDV-a)

101.1.1

Nabavka kvalitetnih priplodnih grla mlečnih rasa: goveda, ovaca i koza

- do 100.000,00 din - za nabavku ovaca i koza
- do 150.000,00 din za nabavku teladi i junica

- 60% vrednosti investicije bez pdv-a

101.1.3

Oprema za mužu, hlađenje i čuvanje mleka na farmi, uključujući sve elemente, materijale i instalacije

- do 100.000,00 din

- 60% vrednosti investicije bez pdv-a

1. Prihvatljivi korisnici za nabavku kvalitetnih priplodnih grla mlečnih rasa: goveda, ovaca i koza (mera 101.1.1):

1.1. Za nabavku ženske teladi i junica

- Korisnici na kraju investicije moraju da poseduju u svom vlasništvu, odnosno u vlasništvu člana RPG 3 kvalitetna priplodna grla mlečnih rasa. Da kupuju kvalitetnu žensku telad mlečnih rasa starosti od 2 meseca do 13,99 meseci i junica od 14 do 31 meseca u momentu potpisivanja ugovora ili izdavanja računa.

- Maksimalni iznos podsticajnih sredstava koji može ostvariti korisnik ne može biti veći od 60% od vrednosti investicije (bez PDV-a) do maksimalnog iznosa 150.000 dinara po korisniku.

1.2. Za nabavku ovaca i koza

U slučaju kada se radi o nabavci ovaca i koza, korisnici na kraju investicije moraju da poseduju u svom vlasništvu, odnosno u vlasništvu člana RPG 10 kvalitetnih priplodnih grla ovaca/koza.

- Korisnici mogu izvršiti nabavku kvalitetnih priplodnih grla, ovaca i koza- nabavka šilježica, šilježana, dviski i dvisaca starosti od 6 do 24 meseca u momentu potpisivanja ugovora ili izdavanja računa;

- Maksimalni iznos podsticajnih sredstava koji može ostvariti korisnik ne može biti veći od 60% od vrednosti investicije (bez PDV-a) do maksimalnog iznosa 100.000 dinara po korisniku.

Maksimalni iznosi podsticaja po kvalitetnom priplodnom grlu jesu:

Za kvalitetnu žensku telad mlečnih rasa starosti od 2 meseca do 13,99 meseci-do 70.000 dinara po grlu;

Za junice mlečne i kombinovane rase starosti 14-31 meseca-do 150.000 dinara;

Za nabavku dviske ovce i koze - do 30.000 dinara po grlu;

Za nabavku dviska - do 40.000 dinara po grlu;

Dokaz o kupovini grla za ovu meru može biti original računa (fiskalni i gotovinski račun) ukoliko se grlo kupuje od pravnog lica.

- Ukoliko se grla kupuju od fizičkog lica dostavlja se kupoprodajni ugovor sa overenim potpisima kod notara. Kao dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije, dostavlja se potvrda o prenosu sredstava ili izvod overen od strane banke.

- Dostavlja se i Potvrda matične službe da su kupljena grla umatičena ili imaju uslov za umatičenje (uz obavezno navedenu starost grla koje je predmet kupovine).

- Korisnik subvencije u obavezi je da kvalitetnu priplodnu junicu koja je predmet zahteva koristi za dalju reprodukciju na svom gazdinstvu 3 godine od dana nabavke; Korisnik subvencije u obavezi je da kvalitetna grla ovaca i/ili koza koja su predmet zahteva koriste za dalju reprodukciju na svom gazdinstvu 2 godine od dana nabavke;

- U slučaju uginuća ili prinudnog klanja kvalitetnog priplodnog grla u periodu 3 (tri) godine od isplate podsticaja(za junice), ili 2 (dve) godine za ovce i/ili koze, korisnik podsticaja nije dužan da vrati podsticajna sredstva ako u roku od 30 dana od dana uginuća ili prinudnog klanja, Komisiji isto prijavi i dostavi dokaz izdat od strane nadležne veterinarske službe.

2. Prihvatljivi korisnici za investicije 101.1.3. (oprema za mužu, hlađenje i čuvanje mleka na farmi) su poljoprivredna gazdinstva koja poseduju u svom vlasništvu, odnosno u vlasništvu člana RPG do 29 mlečnih krava. Maksimalni iznos podsticajnih sredstava za meru 101.1.3. koji može ostvariti korisnik ne može biti veći od 60% od vrednosti investicije (bez PDV-a) do maksimalnog iznosa 100.000 dinara po korisniku.

- Dokaz o kupovini je original računa (fiskalni i gotovinski račun) i garancija ukoliko roba podleže istoj.

- U okviru sektora MLEKO korisnik može aplicirati za investicije 101.1.1., 101.1.3. u ukupnom iznosu do 150.000 dinara u toku jedne kalendarske godine ako je bar jedna od investicija kupovina kvalitetnog grla.

- Na konkurs za stočarstvo, za kupovinu kvalitetnih grla jedno rpg/korisnik ne može se pojaviti i kao kupac i kao prodavac iste vrste kvalitetnog grla (pr. prodaje junicu/kupuje junicu; prodaje ovcu/kupuje ovcu).

IV Na (javnom pozivu) konkursu za pčelarstvo mogu učestvovati:

- Samo registrovana poljoprivredna gazdinstva u aktivnom statusu, čije je sedište na teritoriji grada Zaječara, i koji u svom vlasništvu imaju najmanje 5 evidentiranih košnica u centralnoj bazi Uprave za veterinu,

- Da je proizvođač izvršio obeležavanje pčelinjih društava i registraciju pčelinjaka na teritoriji grada Zaječara.

Šifra investicije

Naziv investicije

101.6.2

Nabavka opreme za pčelarstvo

*Spisak opreme koja je prihvatljiva investicija nalazi se u tabeli u prilogu

- Maksimalni iznos podsticajnih sredstava koji može ostvariti korisnik po jednoj investiciji ne može biti veći od 60% od vrednosti investicije do maksimalnog iznosa 50.000 dinara.

- Investicija mora da je realizovana u 2024. godini, pri čemu se pod realizacijom investicije smatra izvršenje svih radnji vezanih za nabavku predmeta prihvatljive investicije (promet robe, izdavanje dokumenata koji prate robu, preuzimanje robe, isplata cene u potpunosti) kao i stavljanje investicije u funkciju u skladu sa namenom;

- Korisnici koji izvrše nabavku opreme za pčelarstvo uz zahtev prilažu i dokaz o kupovini, original ili overenu kopiju računa i otpremnice kao i fiskalni račun.

- Nova oprema za pčelarstvo može se nabaviti isključivo od pravnih lica.

- Minimalni iznos računa za nabavljenu opremu koji se prilaže može biti 5.000,00 dinara ili više (na preporuku Udruženja pčelara "Timok" Zaječar)

- Korisnici su u obavezi da nabavljenu opremu koja je predmet zahteva, koriste u svom pčelinjaku najmanje (2) dve godine od dana nabavke.

V Na (javnom pozivu) konkursu za upravljanje rizicima prihvatljivi korisnici su:

- Fizička lica - nosioci registrovanih poljoprivrednih gazdinstava čije se prebivalište i predmet osiguranja nalaze na teritoriji grada Zaječara. Predmet osiguranja mora biti upisan u registru poljoprivrednih gazdinstava.

- Korisnici dostavljaju potpisanu izjavu da ne postoji zahtev za isto ulaganje u drugim javnim fondovima.

1) Za osiguranje biljne proizvodnje prihvatljivi korisnici treba da imaju: useve i plodove, rasadnike i/ili mlade višegodišnje zasade pre stupanja na rod na površinama poljoprivrednog zemljišta koje je upisano u RPG pod odgovarajućim kulturama;

2) Za osiguranje životinja prihvatljivi korisnici u RPG imaju prijavljeni stočni fond (podatke o vrsti životinja i broju gazdinstava (HID) na kojima drže i uzgajaju).

- Prihvatljive investicije koje mogu biti predmet podsticaja su Potvrde o izvršenom plaćanju ukupne premije osiguranja za polise zaključene za period osiguranja od 15. oktobra prethodne do 15. oktobra tekuće 2024. godine.

- Korisnici sami biraju osiguravajuće društvo sa kojim zaključuju ugovor o osiguranju

- Sredstva za osiguranje useva, višegodišnjih zasada, rasadnika i životinja odobravaju se po redosledu prijema kompletnih-prihvatljivih zahteva do utroška sredstava kako je predviđeno u Programu podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za grad Zaječar za 2024. godinu I br. 320-22/2024 od 15. maja 2024.god.("Sl. list grada Zaječara", br. 15/24).

VII Na (javnom pozivu) konkursu za meru 102: Uspostavljanje i jačanje udruženja u oblasti poljoprivrede prihvatljivi korisnici su:

Aktivna udruženja upisana u registar privrednih subjekata sa sedištem na teritoriji grada Zaječara koja u svom statutu imaju ciljeve koji se tiču oblasti poljoprivredne proizvodnje.

Krajnji korisnici mere su udruženja, čiji su članovi fizička lica - nosioci ili članovi komercijalnih porodičnih registrovanih poljoprivrednih gazdinstava sa teritorije grada Zaječara.

- Podnosilac zahteva mora da dokaže ekonomsku održivost kroz formu projekta/biznis plana. Projekat/biznis plan treba da bude usklađen sa Obrascem koji je objavljen od strane lokalne samouprave i koji je sastavni deo aplikacionog formulara.

- Za nova udruženja podnosi se zahtev za refundiranje troškova registracije.

- Ukoliko se podrška odnosi na investicije u fizičku imovinu (nabavka kvalitetnih grla, nabavka sadnica, mehanizacije, opreme za pčelarstvo) primenjivaće se specifični kriterijumi prihvatljivosti predviđeni u konkretnim merama u ovom Pravilniku koje se odnose na investicije u fizičku imovinu poljoprivrednih gazdinstava.

- Za investiciju za koju podnosi zahtev, ne sme koristiti podsticaje po nekom drugom osnovu (subvencije, podsticaji, donacije), odnosno da ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja;

- Ukoliko se prijavi više podnosilaca zahteva, zahtevi koji ispunjavaju uslove i prihvatljivi su, biće finansirani do visine sredstava prema konkursu/javnom pozivu za podnošenje zahteva, a po redosledu njihovog pristizanja.

- Udruženja mogu ostvariti pravo na regres računa do 100%.(bez PDV) u maksimalnom iznosu do 200.000,00 dinara u toku jedne godine.

- Udruženje koje dobije sredstva u 2024. godini mora opravdati investiciju kroz Izveštaj do 31.03.2025. godine

- Visinu sredstava koja se odobravaju po udruženju određuje Komisija na osnovu procene celog zahteva i biznis plana.

- Korisnik (Udruženje) u obavezi je da namenski koristi i ne otuđi niti da ustupi drugom licu na korišćenje investiciju koja je predmet zahteva u periodu od 2 (dve) do (5) pet godina od dana nabavke u zavisnosti od vrste investicije;

Intenzitet pomoći: Budžetski fond za razvoj poljoprivrede grada Zaječara meru finansira do utroška planiranih sredstava, sa učešćem od 100%.

Administrativna procedura:

- Ostala potrebna dokumentacija biće preciznije navedena u samom tekstu konkursa. Odobrena podsticajna sredstva uplatiće se na namenski račun Udruženja koja su odabrana na konkursu (javnom pozivu)

VIII Na (javnom pozivu) konkursu za meru 302 Unapređenje ekonomskih aktivnosti na selu kroz podršku nepoljoprivrednim aktivnostima prihvatljivi korisnici su:

- Nosioci porodičnog poljoprivrednog gazdinstva upisanog u Registar poljoprivrednih gazdinstava, sa aktivnim statusom, koji se bave turizmom na selu na teritoriji grada Zaječara.

Opšti kriterijumi za korisnike: 1) Korisnik, fizičko lice, treba da ima registrovano poljoprivredno gazdinstvo upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava, sa aktivnim statusom; 2) Da je izmirio poreske obaveze prema lokalnoj samoupravi; 3) Da ima prebivalište na teritoriji grada Zaječara; 4) Da se investicija realizuje na teritoriji grada Zaječara; 5) Da korisnik ima registrovano, kategorisano seosko turističko domaćinstvo, ili sobe, sa važećim rešenjem izdatim od GU Zaječar ili ukoliko nema rešenje na početku investicije, korisnik podsticaja najkasnije do 1. decembra tekuće godine, mora da ispuni uslove Pravilnika o standardima za kategorizaciju ugostiteljskih objekata za smeštaj i da mu je izdato Rešenje o kategorizaciji od strane GU Zaječar. 6) Korisnik subvencije ne može za istu investiciju koristiti u jednoj godini sredstva iz nacionalnih fondova i fondova JLS, odnosno ako ista investicija nije predmet drugog postupka za korišćenje podsticaja 7) Da dobavljač i podnosilac zahteva ne predstavljaju povezana lica pri čemu se povezanim licima, u smislu ovog Programa, smatraju: nosilac i članovi porodičnog poljoprivrednog gazdinstva, supružnici, vanbračni partneri, krvni srodnici u pravoj liniji, krvni srodnici u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, srodnici po tazbini do drugog stepena srodstva, usvojilac i usvojenik, lica između kojih je izvršen prenos upravljačkih prava i lica koja su povezana u smislu zakona kojim se uređuje porez na dobit pravnih lica.

Korisnik mora namenski da koristi i da ne otuđi niti da drugom licu na korišćenje investiciju koja je predmet zahteva u periodu od tri godine od dana nabavke/realizacije investicije.

Specifični kriterijumi: Maksimalni kapacitet broja kreveta u registrovanim smeštajnim objektima ograničen je na do 30 pojedinačnih kreveta po primaocu. Prihvatljivi izdaci se odnose na: Izgradnju/rekonstrukciju i opremanje tradicionalnih (autentičnih) objekata kategorisanih samo kao poljoprivredno turističko domaćinstvo;

Intenzitet pomoći: Grad Zaječar će opredeliti sredstva i kroz podsticajnu meru podržati aktivnosti vezane za ruralni turizam u iznosu od 60% bez PDV-a za prihvatljive investicije*. Maksimalni iznos po korisniku sredstava je do 120.000,00 dinara. Pravo na podsticaje ostvaruje korisnik ako je iznos prihvatljive investicije veći od 20.000,00 dinara bez PDV-a (iznos pojedinačnog predračuna veći od 20.000,00 dinara bez PDV-a).

Administrativna procedura: Mera će biti sprovedena od strane JLS-odeljenje za privredu i društvene delatnosti, a na osnovu prijave-zahteva koji se podnose Komisiji koja je odgovorna za realizaciju ove mere. Prioritetni redosled među prijavljenim kandidatima vršiće se prema redosledu podnošenja kompletne potrebne dokumentacije. Za ovu meru neće se primenjivati sistem bodovanja kandidata.

Kandidati mogu konkurisati sa računom za prihvatljive investicije. Kao dokaz o izvršenom plaćanju predmetne investicije dostavlja se izvod korisnika sredstava overen od strane banke, a u slučaju kada je fizičko lice izvršilo gotovinsko ili plaćanje karticom može dostaviti samo fiskalni isečak.

Kandidati koji apliciraju bez Rešenja o kategorizaciji grada Zaječara dužni su da dokaz o izvršenoj kategorizaciji - Rešenje od nadležnog organa jedinice lokalne samouprave za pružanje turističko-ugostiteljskih usluga u poslovima domaće radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu dostave najkasnije do 01.12.2024. god.

Prihvatljive investicije u sektoru ruralnog turizma su: ulaganje u izgradnju i/ili nabavku opreme, radi pružanja usluga ruralnog turizma u autentičnim ugostiteljskim objektima u domaćoj radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu, u smislu propisa kojim se uređuje ruralni turizam.

*Spisak prihvatljivih investicija je sastavni deo ovog Pravilnika i konkursne dokumentacije.

IX Na (javnom pozivu) konkursu za ostvarivanja odgajivačkih ciljeva u stočarstvu prihvatljivi korisnici su:

- Nosioci registrovanih poljoprivrednih gazdinstava koji se bave uzgojem priplodnih ovaca i krava i vode matičnu evidenciju i selekciju domaćih životinja preko odgajivačkih organizacija iz Zaječara.

- Odgajivačka organizacija koja za račun poljoprivrednih proizvođača organizuje smotru ili izložbu stoke.

Za realizaciju ove mere nije potrebno podnositi biznis plan ili projekat o ekonomskoj održivosti ulaganja

Opšti kriterijumi za korisnike: Da Osnovna odgajivačka organizacija koja organizuje smotre ili izložbe stoke poseduje svu neophodnu dokumentaciju i opremu shodno Zakonu o stočarstvu i podzakonskim aktima (Pravilnicima) koji proizilaze iz ovog Zakona.

Specifični kriterijumi: Nema specifičnih kriterijuma.

Intenzitet pomoći: Grad Zaječar će finansirati iznos 100% na ime troškova Osnovne odgajivačke organizacije koji su neophodni za sprovođenje svih aktivnosti za izložbu stoke na lokalnim smotrama ili Novosadskom sajmu poljoprivrede.

Administrativna procedura: Grad Zaječar ovom merom podržaće nastup kvalitetnih grla naših RPG na smotrama stoke kao i izlaganje na Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Novom Sadu 2024 godine. Mera će biti sprovedena od strane JLS - odeljenje za privredu i društvene delatnosti, a na osnovu prijave - zahteva koji se podnose Komisiji koja je odgovorna za realizaciju ove mere. Za ovu meru JLS angažovaće ovlašćenu službu za odgajivačke poslove u stočarstvu preko konkursa/javnog poziva sa tačno utvrđenim uslovima i rokovima. Krajnji korisnici ove mere (registrovana poljoprivredna gazdinstva sa teritorije grada Zaječara) mogu u toku jedne kalendarske godine koristiti i ostale mere ruralnog razvoja do maksimalnog predviđenog iznosa iz jednog sektora.

Odgajivačka organizacija podnosi na konkurs sledeću dokumentaciju:

- Čitko popunjen, potpisan i vidljivo overen obrazac Prijave na konkurs;

- Dokaz o ispunjenosti uslova za obavljanje odgajivačkih poslova (selekcija i matičenje stoke) u poljoprivredi u skladu sa zakonom o stočarstvu;

- Ostala potrebna dokumentacija biće preciznije navedena u samom tekstu konkursa.

Odobrena podsticajna sredstva uplatiće se na namenski račun odgajivačke organizacije koja je odabrana na konkursu (javnom pozivu). Sredstva za ovu meru predlaže Komisija za podsticanje razvoja poljoprivrede grada Zaječara, a isplatu odobrava Gradonačelnik grada Zaječara. Kompletna dokumentacija se dostavlja u jednoj zatvorenoj koverti. Prijave se predaju uslužnom centru Gradske uprave Zaječar ili poštom na adresu: Grad Zaječar, Trg oslobođenja broj 1, 19000 Zaječar. Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća. Ukoliko se predviđena sredstva po predmetnom konkursu ne utroše u potpunosti, preostali deo će se usmeriti na naredni Konkurs do utroška predviđenih sredstava za Posebne podsticaje.

X Na (javnom pozivu) konkursu za Promotivne aktivnosti prihvatljivi korisnici su:

- Poljoprivredni proizvođači upisani u Registar poljoprivrednih gazdinstava na teritoriji grada Zaječara.

- Korisnik ako nije fizičko lice, mora biti upisan u odgovarajući registar (Registar privrednih subjekata, Registar naučno-istraživačkih ustanova, Registar inovacionih organizacija ili Registar udruženja)

- Prilikom organizovanja studijske posete (u zemlji ili inostranstvu) ili posete Sajma u Novom Sadu, prednost će imati mlađi poljoprivrednici koji ranijih godina nisu bili uključeni u studijske posete ili obilazak sajma koje je organizovao grad Zaječar.

- Prilikom angažovanja preduzetnika i pravnih lica za pružanje savetodavnih i drugih usluga, prednost će imati pravni subjekti sa teritorije grada Zaječara.

- Budžetski fond za razvoj poljoprivrede grada Zaječara meru 402. podsticaje za promotivne aktivnosti u poljoprivredi i ruralnom razvoju finansira do utroška planiranih sredstava, sa učešćem od 100%. Za realizaciju ove mere nije potrebno podnositi biznis plan ili projekat o ekonomskoj održivosti ulaganja

Lista investicija u okviru mere:

Šifra investicije

Naziv investicije

402.1

Informativne aktivnosti: sajmovi, izložbe, manifestacije, studijska putovanja

402.2

Stručno osposobljavanje i aktivnosti sticanja veština i pokazne aktivnosti

Administrativna procedura: Mera će biti sprovedena od strane JLS-odeljenje za privredu i društvene delatnosti, a na osnovu prijave - zahteva koji se podnose Komisiji koja je odgovorna za realizaciju ove mere. Sredstva za ovu namenu koristiće se za: finansiranje i podršku organizaciji studijskih putovanja u zemlji i inostranstvu, stručnih skupova, konferencija, seminara, predavanja, stručnih radionica, treninga i informativnih aktivnosti i obilaska poljoprivrednih sajmova koji su vezani za stručno i tehničko unapređenje seoskog stanovništva, poljoprivrednih proizvođača, privrednih subjekata iz oblasti poljoprivredne proizvodnje i poljoprivrednih stručnjaka.

Prilikom organizovanja odlaska na sajam poljoprivrede ili studijsko putovanje, Komisija će uputiti javni poziv za prikupljanje Prijava zainteresovanih poljoprivrednih proizvođača na osnovu kojih će se uraditi rang lista za meru 402.1. prema utvrđenim kriterijumima iz poziva. U predviđenom roku Komisija donosi Rešenje o broju poljoprivrednih proizvođača za koje se organizuje odlazak na sajam ili studijsko putovanje za prihvatljive troškove do utroška sredstava predviđenih za ovu meru, a prema utvrđenim kriterijumima za ovu meru.

Grad Zaječar ovom merom podržaće registrovana gazdinstva u nastupu na izložbama kao i izlaganje na sajmovima iz oblasti poljoprivrede.

Za realizaciju mere-402.2.-Stručno osposobljavanje i aktivnosti sticanja veština i pokazne aktivnosti.

Pružaoci usluga moraju da prilože dokaz o ispunjenosti uslova za obavljanje savetodavnih poslova u poljoprivredi u skladu sa zakonom kojim se uređuju savetodavni poslovi i stručni poslovi u oblasti poljoprivrede. Prednost će imati pružaoci usluga sa teritorije grada Zaječara. Za ovu investiciju neće se rangirati prijavljeni kandidati već se sredstva odobravaju preda redosledu pristiglih kompletnih zahteva. Izbor pružaoca usluge vršiće se u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama ("Sl. glasnik RS", br.91/2019). Sredstva za ovu meru predlaže Komisija za podsticanje razvoja poljoprivrede grada Zaječara. Kompletna dokumentacija se dostavlja u jednoj zatvorenoj koverti. Prijave se predaju uslužnom centru Gradske uprave Zaječar ili poštom na adresu: Grad Zaječar, Trg oslobođenja broj 1, 19000 Zaječar. Blagovremenom dostavom smatra se preporučena pošiljka predata pošti najkasnije do isteka poslednjeg dana utvrđenog roka za predaju konkursne dokumentacije (pečat pošte), bez obzira na datum prispeća. Ukoliko se predviđena sredstva po predmetnom konkursu ne utroše u potpunosti, preostali deo će se usmeriti na naredni Konkurs Budžetskog fonda za poljoprivredu koji će se raspisati do kraja godine u okviru mere.

NAČELA PRAVA PRVENSTVA

Član 6

U slučaju da ima više zainteresovanih od raspoloživih novčanih sredstava, Komisija će napraviti prioritetni redosled među prijavljenim kandidatima na Konkurs/Javni poziv prema sledećim kriterijumima:

1. Prednost imaju registrovana gazdinstva koja nisu ili su manje puta u prethodne 4 godine koristila subvencije za poljoprivredu Budžetskog fonda za razvoj poljoprivrede grada Zaječara.

kandidati

bodovi

RPG(podnosilac zahteva) koja nisu koristila sredstva za subvencionisanje poljoprivrede od JLS u 2020. god

3 (tri)

RPG(podnosilac zahteva) koja nisu koristila sredstva za subvencionisanje poljoprivrede od JLS u 2021. god

3 (tri)

RPG(podnosilac zahteva) koja nisu koristila sredstva za subvencionisanje poljoprivrede od JLS u 2022. god

3 (tri)

RPG(podnosilac zahteva) koja nisu koristila sredstva za subvencionisanje poljoprivrede od JLS u 2023. god

3 (tri)

2. Registrovani poljoprivredni proizvođači koji imaju prijavljeno prebivalište na selu imaju prednost.

kandidati

bodovi

Podnosilac zahteva koji ima prijavljeno prebivalište na selu

5 (pet)

Kandidat koji ima prijavljeno prebivalište u gradu

0 (nula)

3. Podnosilac zahteva mlađi od 40 godina u momentu podnošenja zahteva za subvenciju ima prednost:

kandidati

bodovi

Podnosilac zahteva mlađi od 40 godina u momentu podnošenja zahteva

4 (dva)

Podnosilac zahteva stariji od 40 godina u momentu podnošenja zahteva

0 (nula)

4. Podnosilac zahteva za subvenciju, osoba ženskog pola ima prednost:

kandidati

bodovi

Podnosilac zahteva osoba ženskog pola

1 (jedan)

Podnosilac zahteva osoba muškog pola

0 (nula)

Ukoliko i nakon bodovanja imamo više kandidata sa istim brojem bodova prednost imaju mlađi podnosioci prijava.

Za meru 402. predviđeni su posebni kriterijumi:

Redni broj

Tip kriterijuma za izbor

Da/Ne

Bodovi

1

Podnosilac zahteva ima prebivalište na selu

da

5

2

Podnosilac zahteva lice mlađe od 40 god

da

2

3

Podnosilac zahteva išao na NS sajam u organizaciji grada u 2023. god.

da

8

 

USLOVI RASPISIVANJA KONKURSA I DODELE BESPOVRATNIH SREDSTAVA

Član 7

Komisija donosi Odluku o raspisivanju Konkursa/Javnog poziva za raspodelu sredstava Budžetskog fonda za razvoj poljoprivrede grada Zaječara u skladu sa ciljevima utvrđenim Programom mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja za područje teritorije grada Zaječara za 2024 godinu I br. 320-22/2024 od 15.05.2024.god.("Sl. list grada Zaječara", br. 15/24).

Rok za podnošenje zahteva sa potrebnim dokumentima na Konkurs za raspodelu sredstava Budžetskog fonda za razvoj poljoprivrede grada Zaječara biće određen u svakom konkursu/javnom pozivu posebno.

Komisija Odlukom predlaže Gradonačelniku dodelu bespovratnih sredstava kroz rang listu za svaki konkurs posebno za registrovana poljoprivredna gazdinstava, udruženja ili ovlašćene organizacije, koja će se direktno usmeravati na tekući račun korisnika subvencije.

Podsticaji će se odobravati samo za prihvatljive troškove investicije (Komisija neće razmatrati prijave uz koje su dostavljeni računi sa neuobičajeno visokim iznosima za dobra koja su predmet podsticaja). Podsticajima se ne nadoknađuju: troškovi koji ne odgovaraju predmetnoj investiciji. Korisnici podsticaja u obavezi su da nadležnoj Komisiji prilikom kontrole na gazdinstvu obezbede na uvid predmet investicije.

O dodeli bespovratnih sredstava se zaključuje Ugovor između Grada Zaječara- Budžetskog fonda za razvoj poljoprivrede Grada Zaječara i korisnika bespovratnih sredstava najkasnije do kraja tekuće godine. Isplata dodeljenih bespovratnih sredstava će se vršiti u zakonskom roku nakon potpisivanja ugovora. Ukoliko se predviđena sredstva na predmetnom konkursu u potpunosti ne potroše, preostali deo će se preusmeriti u korist sledećeg Konkursa za stimulaciju poljoprivrede, koji će se raspisati do kraja tekuće godine.

NADZOR NAD KORIŠĆENJEM BESPOVRATNIH SREDSTAVA

Član 8

Prema Odluci o osnivanju Budžetskog fonda za razvoj poljoprivrede Grada Zaječara ("Službeni list Grada Zaječara", br 14/2015) o dodeli sredstava odlučuje Komisija za podsticanje razvoja poljoprivrede grada Zaječara (u daljem tekstu Komisija).

Pre donošenja Odluke kojom predlaže Gradonačelniku dodelu sredstava, Komisija je u obavezi da proveri priloženu dokumentaciju i da izlaskom na teren najmanje dva člana Komisije konstatuje da li podaci iz prijave na konkurs (javni poziv) odgovaraju stanju na terenu. Provera na terenu vrši se na slučajnom uzorku od kandidata koji ispunjavaju uslove i čije su prijave kompletne.

Ukoliko se izlaskom na teren utvrdi da stanje na parceli (imanju) ne odgovara podacima iz prijave, Komisija je u obavezi da koriguje ili u potpunosti odbaci prijavu. Komisija ima zadatak da vrši nadzor nad ispravnošću korišćenja dodeljenih bespovratnih sredstava iz sredstava Fonda.

Kandidati koji su aplicirali za dodelu subvencija za poljoprivredu prilikom kontrole na gazdinstvu dužni su da omoguće Komisiji uvid u predmet investicije, kao i nesmetani obilazak na terenu - uvid u parcelu pod zasadom sa kojim se konkuriše za sredstva ili uvid u kupljena grla goveda, ovaca ili koza, kao i mehanizaciju i opremu za koja se aplicira za subvenciju Grada Zaječara.

Ukoliko se utvrdi da su bespovratna sredstva upotrebljena suprotno odredbama Odluke o osnivanju Budžetskog fonda za razvoj poljoprivrede Grada Zaječara, Konkursa ili ovog Pravilnika, Komisija je dužna da to prijavi nadležnim organima Grada Zaječara radi pokretanja potrebnih postupaka (po potrebi uključujući i krivično gonjenje) kao i radi vraćanja neadekvatno potrošenih sredstava sa zakonskim zateznim kamatama.

Sva pravna i fizička lica za koje Komisija utvrdi da nisu adekvatno iskoristili dobijena sredstva iz budžeta grada Zaječara, biće u obavezi da dobijena sredstva sa zateznom kamatom vrate budžetu grada Zaječara, ili ako su pre isteka predviđenog roka otuđila grla, opremu/mehanizaciju/investiciju koja je bila predmet subvencionisanja biće im uskraćeno pravo konkurisanja za subvencije grada Zaječara u naredne 3 godine.

Komisija koja utvrdi ovakve činjenice dužna je da o tome sačini zapisnik na terenu.

Članovi Komisije za svoj rad i izlaske na teren imaju prava na nadoknadu koja je utvrđena Rešenjem o obrazovanju i imenovanju Komisije za podsticanje razvoja poljoprivrede grada Zaječara (III broj 320-12/2021) od 08.09.2021. godine.

Za potrebe rada Komisije i obrade pristiglih zahteva podnosioci zahteva potpisuju:

Izjavu o davanju saglasnosti da Gradska uprava Zaječar može za potrebe postupka po zahtevu za dodelu bespovratnih podsticajnih sredstava namenjenih poljoprivredi za 2024. godinu izvršiti uvid, pribaviti i obraditi lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, koji su neophodni u postupku odlučivanja odnosno da će podnosilac zahteva sam za potrebe postupka pribaviti određene lične podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje, i to:

• Podatak da li podnosilac zahteva ima registrovano aktivno poljoprivredno gazdinstvo na teritoriji grada Zaječara, upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava;

• Podatak da li podnosilac zahteva ima zemljište u svojini na teritoriji grada Zaječara (ukoliko nije dostavio overenu Fotokopiju Ugovora o zakupu poljoprivrednog zemljišta na teritoriji grada Zaječara na period od najmanje 5 godina);

• Podatak da li podnosilac zahteva ima prebivalište na teritoriji grada Zaječara;

• Podatak da li je podnosilac zahteva izmirio poreske obaveze prema gradu Zaječaru;

• Podatak da li je podnosilac zahteva povezano lice sa drugim licem uključenim u postupak odobravanja sredstava (dobavljač, učesnik konkursa)

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 9

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja.

Ovaj Pravilnik treba objaviti na zvaničnom sajtu grada Zaječara

Šifra investicije

Prihvatljive investicije - 2024 godina
Mehanizacija (priključna)

101.1.4

Transporteri za stajnjak; uređaji za mešanje polutečnog i tečnog stajnjaka; pumpe za pražnjenje rezervoara; separatori za polutečni i tečni stajnjak; mašine za punjenje tečnog stajnjaka)

101.1.5.

Mašine i oprema za pripremu stočne hrane, za hranjenje i napajanje životinja (mlinovi i blenderi/mešalice za pripremu stočne hrane; oprema i dozatori za koncentrovanu stočnu hranu; ekstraktori; transporteri; miks prikolice i dozatori za kabastu stočnu hranu; hranilice; pojilice; baleri; omotači bala i kombajni za stočnu hranu; kosilice; prevrtači sena)

101.1.9

Mašine za osnovnu obradu zemljišta (plugovi, tanjirače)

101.1.10

Mašine za dopunsku obradu zemljišta (kultivatori, gruberi, podrivači, setvospremači, drljače, rotositnilice, rotofreze, rotacione kosačice, (međuredni kultivatori)

101.1.11.

mašine za đubrenje zemljišta (rasipači mineralnog đubriva)

101.1.12.

Mašine za setvu (priključne sejalice, sadilice i vadilice)

101.1.13

Mašine za zaštitu bilja (traktorske prskalice, atomizeri, mašine za aplikaciju pesticida u zoni reda)

101.1.14

Mašine za ubiranje odnosno skidanje useva

101.4.2

1) Konstrukcije za plastenike (aluminijumske, pocinkovane čelične i plastične), 2) Višegodišnje, višeslojne folije za pokrivanje plastenika, 3) Mreže za senčenje objekta, 4) Sistemi za navodnjavanje sa mogućnošću đubrenja i vlaženje prostora mikroorošavanjem (razvodne cevi, laterale, mikroraspršivači, raspršivači, rasprskivači, spojnice, filteri, ventili i slavine)

101.4.3.

1) Protivgradna mreža 2) Nosači za protivgradnu mrežu

101.4.16.

Nabavka opreme za orezivanje, drobljenje, sečenje i uklanjanje ostataka nakon rezidbe voćnih vrsta (balirke, sečke/mlinovi)

101.4.19.

Mašine za osnovnu obradu (plugovi i tanjirače)

101.4.20.

Mašine za dopunsku obradu zemljišta (kultivatori, gruberi, podrivači, setvospremači, drljače, rotositnilice, rotofreze, i priključne mašine za košenje i sitnjenje biljne mase između redova u voćnjaku i vinogradu.(ne prihvataju se kosilice za travnjake)

101.4.21.

Priključni rasipači mineralnog đubriva

101.4.22.
101.4.23.

Mašine za setvu i sadnju (priključne sejalice, sadilice i vadilice)

101.4.24.

Traktorski atomizeri

101.4.25.

Tresači ili drugi berači voća i povrća, mašine za skupljanje jezgrastog voća, pokretne platforme za berbu

101.4.28.

Mašine, uređaji i oprema za navodnjavanje:
Pumpe za navodnjavanje, agregati za pokretanje pumpi (dizel, benzinski i elektro pogon), sistemi za navodnjavanje "kap po kap": kapajući okiteni
- polidrip cevi, kapajuće trake (samo za jagodu, povrće i cveće), cevi, ven-turi cevi, venturi kompleti, dozatori đubriva, filteri, mrežni ulošci za filtere, disk ulošci za filtere, kapljači, zatvarači za kapljače, nosači polidripova, bužiri, zatezači, kopče, teflon trake, slavine, regulatori pritiska, vazdušni odušci, bušači cevi, manometri, ključevi za spojnice, fitinzi (niple, mufovi, kolena, laktovi, reduciri, razdelnici, holenderi, spojnice, šelne, gumi- ce, zatvarači, završni elementi, starteri, ventili, obujmice, priključci, izvodi, produžeci); cisterne za navodnjavanje;

101.6.2

Nabavka nove opreme za pčelarstvo. Minimalni račun 5000 din
1.1 Košnice i delovi košnica
1.2 Satne osnove proizvedene od pčelinjeg voska (maksimalno 0,75 kg po obeleženoj košnici)
1.3 Centrifuge;
1.4 Električni otklapač saća;
1.5 Kade za otklapanje saća;.
1.6 Električne pumpe i punilice za med;
1.7 Prohromska ambalaža za med;
1.8 Topionici za vosak;
1.9 Električni dekristalizator;
1.10 Automatski sto za pakovanje meda;
1.11 Sušara za polen
1.12 Mlin za šećer i mašine za izradu testa (pogača) za dohranu pčela;
1.13 Stresač pčela i izduvač pčela (tzv. ručni duvač za lišće)
1.14 Pčelarske vage za merenje košnica;
1.15 Duplikatori za med sa ili bez mešača
1.16 Ručna presa za satne osnove
1.17. Nukleus i oplodnjak

302.2.

Podrška aktivnostima vezanim za ruralni turizam Izgradnja
1. Troškovi građenja i/ili rekonstrukcije objekata po ugledu na autentične objekte, uz očuvanje tradicionalne arhitekture, a radi pružanja turističkih usluga u seoskom turističkom domaćinstvu. (cigla, siporeks, gipsane table, pločice, crep, drvene grede i dr. građ materijali...)
Nabavka ostale opreme za autentične ugostiteljske objekte u domaćoj radinosti ili seoskom turističkom domaćinstvu
1. mašine za pranje, sušenje i peglanje veša
2. troškovi nabavke sistema za klimatizaciju i grejanje objekata:(peći, radijatori i druga grejna tela, klima uređaji, ventilatori).
3. troškovi opremanja kuhinje: oprema za obradu i pripremu hrane i pića uključujući:
- električne kuhinjske aparate,
- sudopere i slavine za vodu, radne površine za pripremu hrane,
- kuhinjski elemente, police, ormare za smeštaj kuhinjskog i restoranskog posuđa i hrane,
- rashladne uređaje za čuvanje hrane;
- uređaje za odvođenje pare i mirisa;
- mašine za pranje posuđa;
- sve vrste šporeta, gotovih kamina,
- pećnica i uređaja za kuvanje i pečenje
Troškovi opremanja prostorija za pružanje ugostiteljskih usluga u skladu sa aktom o kategorizaciji:
1. sobni nameštaj, ormari, stolovi, stolice, garderoberi, ležajevi
2. sanitarna oprema (ležeća ili tuš kada, tuš kabina, WC šolja, umivaonik, slavine, tuševi)

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju delova teksta kako je objavljena u "Sl. listu grada Zaječara", br. 17/2024.